*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

oi mitä ihania uutisia heti aamutuimaan!! onnea augustmam!! :flower: :flower:

mul on jääny oikeaan jalkaterään nyt toi ikiturvotus.. ei lähde ees yön aikana pois.. :'( vasen jalka on ihan normaali aamuisin mut oikea kerää kaiken nesteen tommoseks "nestepatjaks" jalkaterän ja kehräsluun päälle. :ashamed:

eilen piti käydä tädin luona kahvilla ja kaupassa tekemässä pienet lisäykset jääkaappiin, mut oli niin kaameet jalat et haaveeks jäi. olo oli ku ois kotiinsa vangittu. ei siis ollu mitään kenkiä mitä jalkaansa laittaa.
 
a-mam onnea pienestä pojasta. olin jotenkin niin yllättynyt kun kirjoitit että pieni poika syntyi... tyttöä kun luulin sinun odottavan :D

hs sulla on sentään joku paikka kipeenä :LOL: ehkäpä se kipu siirtyis ylemmäs jossain vauiheessa.

sisulle, kuan-yinille,taalle ja ryhikselle voima :hug: . ryhis näyttää vahvasti siltä että sinä saat sen vauveliinin ennemmin kuin minä....

mulla ei ole kipuja missään ja ajattelinkin että lenkille pitänee itteensä rääkkäämään vissiin taas lähtee jossain vaiheessa. tai siis tuo häpyluu kipuilee tasaisesti mutta on tehnyt sitä jo maaliskuusta joten en enää siitä jaksa rutkuttaa...

tarkoitus olis noi huutis ilmot tänään saada aikaiseksi eli ehkäpä ryyni syntyy sitte kun kohteet menee sulki ja mies niitten kanssa ihan pihalla
:LOL:

tinni ja ryyni 37+4
 
Oikein paljon onnea A-mamille vauvasta! :flower: =)

Synnytys meni oikein kivan nopeasti näköjään. :) Mä en oo tainnut ehtiä omastani edes kirjoittaa, joten tässä lyhyesti... Meillä meni vähän pidemmän kaavan mukaan. Tais kesto olla "virallisesti" noin 12 tuntia, vaikka synnytyssaliin mentiin jo pari kolme tuntia ennen sitäkin, koska tuli vähän rusehtavaa lapsivettä. Sitä ei onneks sen enempää tullut. Sitä ennen odoteltiin osastolla 2 ja puoli päivää ja yritettiin käynnistää. Joten oli aika väsy olo jo itse synnytyksessä. Suihku, kaurapussit ja ilokaasu oli apuna, lopussa halusin vielä kohdunsuun puudutteen, kun meinas usko jo loppua, mutta se ei ehtinyt edes auttaa... Välissä piti vielä nopeuttaa supistuksia tipan avulla, muuten olisin varmaan vieläkin synnyttämässä. :) Muutama tikki jouduttiin laittaa, mutta nyt tuntuu jo melkein normaalilta olo. Synnytyksestä kohta 3 viikkoa. Itse synnytyksestä jäi kyllä ihan hyvä mieli, enkä mä niin poikki ollut kuin olisi luullut. Ihana oli saada tuo meidän vauva, vaikka heti vietiinkin musta eroon. Mutta siihen oli osannut valmistautua, niin ei se ihan niin kamalalta tuntunut. Pakkohan vauvan oli kuitenkin hoitoa saada.

Meidän arki on alkanut ihan mukavasti täällä kotona. Eilen oli neuvola ja paino oli noussut tarpeeksi. Kaikki oli hyvin, ei tarvikaan mennä samoilla käyrillä kuin täysaikasten. Mun pitää syöttää vauvaa imettämisen lisäksi tuttipullolla, koska ei jaksa vielä syödä tarpeeksi. Imettäähän en alussa saanutkaan. Onneksi vauva kuitenkin hyvin viihtyy rinnallakin. Yritän päästä tuttipullosta kokonaan, mutta pääasia että syö jostain. Oon joutunut korviketta antaa, kun maidontulo väheni erossaolon takia, mutta nyt omat maidot melkein jo riittää. :) Meillä siis syödään tissiä, tissimaitoo pullosta ja korviketta. Bad virginillä oli ongelmia syömisen kanssa, kai se nyt tietenkin kannattaa omaa maitoo antaa joko hörppyyttämällä ja sitten on jotain pulloja, joitten ei pitäis häiritä imettämistä niin paljoo...

Alkakaahan te muutkin jo työntää niitä vauvoja ulos sieltä! :)

s-anttu ja suloisuus 20 päivää
 
Martsuli mullahan silloin kun meni lapsivedet,niin edellisenä päivänä pissalla käydessäni lorisi jotain pissan jälkeen vielä. Luulin silloin jo että se on lapsivettä,mutta ei sitä sen jälkeen enää tullut,kuin sitten seuraavana päivänä posahti joten ehkä se sittenkin oli sitä lapsivettä vaikka pissaksi luulin =)
 
Tinni: :D Mä olin itekin niin varma tyttöfiiliksestä puoliväliin saakka.

Nyt tuntuu,kuin ensikertaa ois poikavauvan saanut :heart: Pissasuihkun väistelyyn vaipanvaihdossa ei meinaa tottua.

Tänään haettiin isommat sisarukset kotiin ja 1v 9kk ikäinen omi vauvan heti itselleen.ei millään ois antanut muiden syliin mummolassa.

A-mam ja peikkopoju :heart: Hänel on aivan ihana tuuhea ja pitkä tukka.

Nyt vetäydyn tyystin netittömään elämään.Voikaa hyvin ja toivottavasti kaikilla on miellyttävä synnytys kokemus.
 
Onnea kaikille vauvautuneille. :flower: :flower: :heart: :heart:
Ja kiitos kaikille onnitteluista.

Täällä menee hyvin. Pikkuneiti pääsi to. kotilomalle ja tiiistaina pitäisi mennä sitten takaisin sairaalaan. Ihanaa kun ei tarvitse ravata sairaalassa joka päivä vaan voi olla kotona. Hyvin on jaksanut nyt syödä. Huomenna tulee pikkuneidillä 35viikkoa täyteen ja sen jälkeen onkin jo mahdollista päästä kokonaan kotiin.

On ollut todella kiirettä joten en ole kerennyt paljoa täällä käymään ja aina kun olen ajatellut kirjoittaa jotain on esikoinen vaatinut kovasti huomiota.

Voimia nyt kovasti kaikille mahan kasvattajille tulevaan synnytykseen.

T. härkäneito ja pikkuinen prinsessa 19vrk:tta.
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Martsuli mullahan silloin kun meni lapsivedet,niin edellisenä päivänä pissalla käydessäni lorisi jotain pissan jälkeen vielä. Luulin silloin jo että se on lapsivettä,mutta ei sitä sen jälkeen enää tullut,kuin sitten seuraavana päivänä posahti joten ehkä se sittenkin oli sitä lapsivettä vaikka pissaksi luulin =)
Jaiks! Täytyyki hiukan vahtia tota lorottelua :D
Mulla oli tullu alushousuihin ns. eripaikkaan vuotoläiskiä ku en laittanu sidettä ja valkovuoto on hiukan ylempänä mutta nää läiskät oli suoraan alla ja erikseen valkovuodosta niin siks meinasin et jos olis ollu. Joku sano että apteekista saa sellasia läpysköitä millä voi sen katsoa. Onko kellään tietoo paljonko sellaset mahtaa maksaa??

Sori ku on kirjotettu miten sattuu ku karkasin kesken lapsen tavaroiden järkkäämisen kyttäilemään tähänkin suuntaan :D
 
Pikainen ilmoitus: POIKAMME SYNTYI ma 18.5. klo 21.08 rv:llä 38+0. :D Pojan strategiset mitat: paino 3205g, 48cm ja pipo 35cm. Hetki sitten kotiuduttiin ja olo on onnellinen! B) Palaan myöhemmin kirjoittelemaan synnytyksestä jne. ja lukemaan, mitä teille on tämän viikon aikana tapahtunut. Ihanaa olla ulkona sairaalasta! :D

MM ja Pepe 5vrk :heart:
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Pikainen ilmoitus: POIKAMME SYNTYI ma 18.5. klo 21.08 rv:llä 38+0. :D Pojan strategiset mitat: paino 3205g, 48cm ja pipo 35cm. Hetki sitten kotiuduttiin ja olo on onnellinen! B) Palaan myöhemmin kirjoittelemaan synnytyksestä jne. ja lukemaan, mitä teille on tämän viikon aikana tapahtunut. Ihanaa olla ulkona sairaalasta! :D

MM ja Pepe 5vrk :heart:


Onnea onnea siihen suuntaan myöskin!!! :flower: =)
 
mm83:Lämpimät onnittelut poikavauvasta :flower:

Kleo: Poika syntyi siis rv 38+4 :heart:

Tääl ootellaan isukkia kohta puoliin kotiin ja sit päästään viettämään koko perheen voimin eka ilta yhdessä vauvan syntymän jälkeen :heart:
 
Onnittelut Augustmamille ja MM83:lle perheineen pikkuisista pojista! :flower: :flower: :flower:

Täällä ei ole vielä näkynyt minkäänlaista merkkiä lähestyvästä synnytyksestä... Vaikka hetkessähän noi tilanteet tietty muuttuu...

Mulla synnytystapa-arvio oli kans lähinnä niinku gynekäynti, lääkäri tutkas alapään tilanteen ja kattos ultralla vaavin koon ja tuumas ettei ole estettä alatiesynntykselle... Ja nyt tää vaavi tuntuu pysyneen rt:ssä ja toiv. pysyykin... Esikoinen siis syntyi sektiolla ja se ei kauheasti houkuttele, mutta tietty mennään tilanteen mukaan... Että supistuksista ei ole tällä mammalla kyllä mitään kokemusta, niitä odotellessa ja jännittäessä...

Kämpän siisteydestä: ei pysy paikat siisteinä kun toi reilu 2v neiti levittää tavaroita ympäri ämpäri ja koiralla kaamee karvanlähtöaika... Koiruudella oli hiljakkoin tukala paikka kun tuli paha kohtutulehdus ja sen seurauksena karvaa on lähteny norm. enemmän... Yritän kyllä pitää kämpän "asuttavassa" kunnossa... Imuriin yritän mahd. usein tarttua... Ja keittiö on oltava siisti...

Esikoisen imetys oli alkuun hankalaa ja vaati hikeä ja kyyneleitä, oli sillon vielä rinnanpäät sisäänpäin kääntyneet ja sairaalassa koittivat markkinoida tota hörpyttämistä... Joitain kertoja piti antaa korviketta ja ne annoin kyllä pullosta... hirvitti että tukehtuu koko lapsi jos käyn hörpyttelemään... Ja loppujen lopuksi imetin vuoden... tosin se tuttipullo ei ehtiny haittamaan imetystä kun kertoja ei ollut montaa... Jospa tällä kertaa onnistuis paremmin kun esikoisen imetys nosti ja jätti rinnanpäät esiin...

Tosta valkovuotojutusta vielä (en nyt muista kuka kirjoitti). Oon joutunu pari hiivakuuria laittamaan tän raskauden aikana ja oireina on ollu lisääntyny, pistävähkön hajuinen valkkari ja kutina... Lääkäriltä sain Pevaryl-kuurin joka auttoi, muttei menny ku kuukausi ku oireet alko ja hain Gyno-Daktarin kuurin... Lekurin mukaan kaikki hiivalääkkeet on yhtä tehokkaita ja kaikkia saa ilman reseptiä... Pevarylia ei kylläkään ollu apt. hyllyssä ja siks otin tota Gyno-D:tä... Toi Gyno oli ihan mahotonta tavaraa, pitkin yötä sitä valu housuihin toisin kuin Pevaryl joka pysyi hyvin "osoitteessaan"... mutta asian ytimeen, mulla on kyllä oireet hävinny ainakin joksikin aikaa noilla kuureilla... Lekuri sano kyllä että jos oireet jatkuu kannattaa ottaa näyte ettei oo muuta tulehdusta... Et sun kannattaa varmaan ottaa asia neuvolassa puheeksi...

Jaahas jos lopettais tän jaarittelun... Jännää, kukahan seuraavaksi lähtee nyytin hakuun...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 38+4
 
Martsuli
Voitais pistää veikkausta pystyyn että ketä täältä seuraavaks lähtee hakemaan nyyttiä :)
Kuluupahan aikakin "nopeemmin"
Mä voin alottaa ja jotenki on sellanen tunne että sisu menee seuraavaksi jos ei oo menny jo kun ei oo tänää vielä kuulunu mitään?? :)

Mä pakenen tota ukkosta nyt sängyn alle esikon kanssa, morjees

:snotty:
 
No nyt ehdin pikasesti koneelle. Eilen kotiuduttiin pikkuisen pojan palleron kanssa. :heart:

Mulla tosiaan ke synnytys sitten käynnistyi ihan kunnolla, vedet ei menny, mutta supistukset vaan voimistu ja vähän sen jälkeen kun tänne olin kirjotellu, oli pakko lähteä synnärille, kun pelotti mahdollinen kotiin syntyminen.
Sairaalassa ehdittiin olla noin tunti, kun poika 2745g ja 47,5cm klo 15.51 parkaisi ensimmäisen kerran ääneen. Synnytys oli nopea, en tiedä mitä merkkaavat avautumisvaiheeksi, mutta ponnistusvaiheen pituudeksi tulee 1 min, kun mun kroppani vaan päätti, että nyt se vauva pusketaan ulos. :eek:
Raskausviikot oli 37+2 ja tällä kertaa sain vauvelin heti paidan alle pötköttelemään. Nyt ei ehdi tarkempaa kertomusta kirjottaa.

Onnea a-mam ja mm83 !! :flower:

vanttu ja nyytti 3 vrk
 
Paljon onnea A-mam:lle, MM83:lle ja Vanttu80:lle!

Täällä päivä mennyt miehen kanssa puutarhoilla ja vastaavilla kierrellessä.

Mitään ennusmerkkejä synnärille lähtemisestä ei täällä kyl oo, varmaan tosiaan juhannuksenakin vielä olen täällä..

Pirtsi80 + pikku-Emma 37+0 POKS :heart:
 
Onnittelut a-mamille, mm83 ja vantulle poikavauvoista :flower: =)

Melkoinen poikasarja tuossa tulikin sitten kertarykäisyllä :D

Mulla on tällä hetkellä niin tylsää et voisin lähteä synnyttämään. Niinku se nyt ois tilattavissa just tälle päivälle |O

Ls ja 37+5
 
Mitämitämitä???? täällähän tapahtuu oikein urakalla :heart: ONNEA HURJASTI KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE Ja muille piitkiä hermoja ja sinniä, "ei sinne ole vielä kukaan jääny". Hehe, kuulin tuon eilisen kauppareissun aikana noin 20 kertaa, oli sit kaikki tutut pakannu yhtäaikaa kauppaan.

Kai mäkin koitan taiteilla jonkinlaisen lettutaikinan, alko just nyt tehä mieli kun niistä puhuitte.

-H ja Kyytiläinen 36+3
 

Yhteistyössä