Oikein paljon onnea
A-mamille vauvasta! :flower: =)
Synnytys meni oikein kivan nopeasti näköjään.
Mä en oo tainnut ehtiä omastani edes kirjoittaa, joten tässä lyhyesti... Meillä meni vähän pidemmän kaavan mukaan. Tais kesto olla "virallisesti" noin 12 tuntia, vaikka synnytyssaliin mentiin jo pari kolme tuntia ennen sitäkin, koska tuli vähän rusehtavaa lapsivettä. Sitä ei onneks sen enempää tullut. Sitä ennen odoteltiin osastolla 2 ja puoli päivää ja yritettiin käynnistää. Joten oli aika väsy olo jo itse synnytyksessä. Suihku, kaurapussit ja ilokaasu oli apuna, lopussa halusin vielä kohdunsuun puudutteen, kun meinas usko jo loppua, mutta se ei ehtinyt edes auttaa... Välissä piti vielä nopeuttaa supistuksia tipan avulla, muuten olisin varmaan vieläkin synnyttämässä.
Muutama tikki jouduttiin laittaa, mutta nyt tuntuu jo melkein normaalilta olo. Synnytyksestä kohta 3 viikkoa. Itse synnytyksestä jäi kyllä ihan hyvä mieli, enkä mä niin poikki ollut kuin olisi luullut. Ihana oli saada tuo meidän vauva, vaikka heti vietiinkin musta eroon. Mutta siihen oli osannut valmistautua, niin ei se ihan niin kamalalta tuntunut. Pakkohan vauvan oli kuitenkin hoitoa saada.
Meidän arki on alkanut ihan mukavasti täällä kotona. Eilen oli neuvola ja paino oli noussut tarpeeksi. Kaikki oli hyvin, ei tarvikaan mennä samoilla käyrillä kuin täysaikasten. Mun pitää syöttää vauvaa imettämisen lisäksi tuttipullolla, koska ei jaksa vielä syödä tarpeeksi. Imettäähän en alussa saanutkaan. Onneksi vauva kuitenkin hyvin viihtyy rinnallakin. Yritän päästä tuttipullosta kokonaan, mutta pääasia että syö jostain. Oon joutunut korviketta antaa, kun maidontulo väheni erossaolon takia, mutta nyt omat maidot melkein jo riittää.
Meillä siis syödään tissiä, tissimaitoo pullosta ja korviketta.
Bad virginillä oli ongelmia syömisen kanssa, kai se nyt tietenkin kannattaa omaa maitoo antaa joko hörppyyttämällä ja sitten on jotain pulloja, joitten ei pitäis häiritä imettämistä niin paljoo...
Alkakaahan te muutkin jo työntää niitä vauvoja ulos sieltä!
s-anttu ja suloisuus 20 päivää