*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

hei pitkästä aikaa tähänkin pinoon :wave:

sen verran pitää tulla hehkuttamaan, että täällä ollaan TÄYSIAIKAISIA!!! POKS! 37+0 :D
omat olot ihan hyvät, mutta yöt alkaa olemaan tukalia ja maha on todellakin kaiken tiellä.
tiistaina koksin reissu "pahamaineiseen" synnytystapa-arvioon :D
 
Nyt on sitten ä-loma alkanut :D ! Harmi kun tän kessin kans kulkeminen ottaa niin voimille, vaikkei painoa olekaan tullut kuten aikasemmissa raskauksissa. Nivelet paukkuu, tuntuu ku luut murtuis alla :( ... Päikkärit alkaa myös olla pakolliset, ilman niitä nukun yöt huonosti. Vähän epäloogista kyllä, mutta tosi on. Taidan tästä hilpasta kuitenkin aitaustarvikkeita hakemaan ennenkuin unet alkaa liikaa houkuttaa |O Tilsa ja Pätkä 35+0 POKS
 
HelloShitty
mä sain itestäni niin paljon irti että pakkasin omat kotiintulovaatteet kassiin. enää puuttuu vauvan kamat ja sit noi hygieniatarpeet. :D ai niin ja sairaalassa pitävät vaatteet kans. mutta niitä mä revin mukaan sit kun tulee lähtö. :kieh:
 
Terkut neuvolasta ja äippäpolilta :wave:

Pääsin vielä mahani kanssa kotiin mutta liikeseurantaa täytyy harjoittaa ja seuraavaksi suoraan synnärille jos mietityttää.

Siellä käyräillä makailin ja käyrässä ei sinänsä ollut mitään huolestuttavaa. Vauvalla vaan hiljaisempi kausi menossa (voipi olla kuulemma että enteilee synnytystä ). Istukan reunassa näkyy jälkiä kalkkeutumisesta mutta ei huolestuttavissa määrin.
Paikat edelleen kiinni mutta pehmeät ja kaulaa jäljellä 2cm.

Tää vauveli on sitten lapsisarjastamme se painavin, painoa tällä hetkellä pojalla 4kg joten mä tosiaan toivon että en oo enää juhannusviikolla kasassa. Edellinen painoi viikolla 38 syntyessään sen reilu 3,8kg joten tuo 4 kiloa ei ollut ylläri mutta toivon ettei nyt enää kauaa mene.

Nyt väsyttää ihan tuhottomasti kun huoli "pikkuisesta" hälvenee pikkuisen. Taidan mennä itsekin lepuuttamaan simmuja kun laitan lapset päiväunille.

Palailen unien jälkeen kommentoimaan muidenkin kirjoituksia, nyt siihen ei kykene.

Vauhtis rv 38+2
 
Siisteydestä on ollu puhetta.. Mä pesin tossa muutamia viikkoja sitten ikkunat, seiniä, kaapin ovia, uunin + uunin taustan, että nyt on vaan sellasta ylläpitopuhdistusta hommattavana :D
Kyllä tää kämppä aina räjähtää päivittäin kun tuo kohta 3 vee levittelee kaikenmaailman tavarat pitkin ja poikin ja on vaatetta sun muuta ympäri asuntoo, illalla koetan kerätä enimmät tavarat aina paikalleen ja about kerran viikossa imurointi, lattioidenpesu ja pölyjen pyyhintä..

( . ) Väsyttää.. Viime yönäkin heräsin varmaan 5 kertaa |O Ja sitten kun ei meinaa uni tulla heti ni jää aika lyhyeks nuo yöunet.. Kolotusta ja jomotusta lisääntyvissä määrin :D

Ei kait tässä tällä kertaa muuta, jos ottas päikkärit pojan kans :)

MiNiMaM ja tyllerö 37+6
 
HelloShitty
oiskohan Sisu nyt vihdoinkin päässy nyytinhakuun? :whistle:

kuinkahan moni taustailija on muuten jo jakautunu...täällä kun on moooooonta listalla mutta aina samat tyypit kirjoittelee. :LOL: eikä siinä mitään vikaa mutta ois kiva kuulla niitä vauvauutisia ja synnytyskertomuksia! :xmas:
 
HelloShitty
palstaterroristi jatkaa....
..elättelen vähän toiveita että nyt kun se ukon kaveri oli ollu mukana synnytyksessä ja ukko kävi sen kaa kahvilla ja ne oli jutellu synnytyksistä (juu..miehetkin tekee sitä.)että jos toi omakin vähän innostuis. :whistle: :D ei oo siis vieläkään muuttanu mieltään..eli ei oo näillä näkymin tulossa mukaan. :kieh:
 
Nyt ekaa kertaa tässä odotuksessa mä sanon että voisin toivoa jo, että tää vauva syntyis just nyt. Mutta vain ja ainoastaan siksi, että sen myötä saisin paremmat yöunet..tätä nykyä herään 30min välein vessaan ja sitten nukkuminen on muutoinkin aivan helskutin vaivalloista kun alaosaston luut ja liitokset natisee.
Mutta sitten taas muutoin niin vauva saa pysyä kohdussa vielä niin pitkään kuin tarve vaatii...kun meillä on vielä tätä muuttamistakin edessä :whistle:
No la lähestyy joka päivä ja kohta onkin 1.6....ei enää montaa päivää :D

Sisulle :hug:

Jeps1
 
Taa
Mua ahdistaa tämä kotona istuminen!
Tyttö on nyt neljättä päivää kuumeessa. Pääsääntösesti kuume pysyttelee siellä 39 asteen päällä, pari kertaa on tipahtanu sinne 38 asteeseen pariksi tunniksi. Sohvalla lähinnä makailee ja haluaa kattoa tv:tä. Ukkokin on ollu menoissaan lähes koko viikon. Eilisen vietti kotona, kun oli vapaapäivä. Yhtään se ei kyllä jaksa tytön kiukuttelua ja hermostuu pienestäkin. Ei se ymmärrä, kun mä yritän sanoa, ettei kukaan ole noin korkeassa kuumeessa kovin kiltti. Välillä kyllä kiristää omaakin nuppia, täytyy myöntää,vaikka syliä se lapsi vaan kaipaa.

Saatiin sentään eilen jotakin aikaseksi. Hoitopöydän järjestelin ja laitoin muutenkin valmiiksi. Vauvalle pakkasin myös kotiintulovaatteet ja taisin lähes omankin kassin saada valmiiksi. Miehelle jakelin sata ja yksi ohjetta, mitä pitää tehdä ja muistaa kun minä oon laitoksella. Pinnasängynkin ukko kokosi, puuttuu enää peitto ja lakanat, mutta ne on miehen huoli sitten (Taidan olla vähän taikauskonen.. )

Tänään sitten ostin vielä viimesiä puuttuvia tavaroita, kuten maidonkerääjän, pesunesteen vauvalle ja kunhan joku päivä apteekkiin pääsen, haen vielä bepanthenia. Sitten ollaan valmiita.

Tajusin tossa eilen yhden jutun. Alitajusesti en ole halunnut ostaa 50 senttisiä vaatteita ja vain muutamia 56 senttisiä. Viime tiistainahan mulle kerrottiin, että jättivauva on tulossa. Silloin painoarvio tosiaan 3700g eli lasketun ajan tienoilla varmasti yli 4kg. Toivottavasti ei mee kauheesti yliaikaseksi, koska sitten mä en kyllä saa puserrettua sitä pihalle. :whistle:
Eli syy mun 62/68 kokosten vaatteiden hamstraukselle tuli siinä :D Eihän ne pikkuvaatteet sille lapselle varmaan viikkoa kauempaa ois mahtunutkaan.

Taa ja jättisykerö 38+2
 
Heippa!
Täällä ollaa pikkasen taustalemassa oltu.. mut lukemas oon käyny aina silloin tällöin teijän juttuja.. varsinki nyt ku alkaa pikkuhiljaa porukka jakautumaa :) Ite vielä yhessä koossa ja tuntuu siltä et viel jonkun aikaa ollaaki.. viikon päästä olis valmistujaiset et sen nyt yli sais pikkunen ainaki mun mulestä pysyä vielä masussa.. mut saa nähä ollaako siel samaa mieltä :D

Minttu ja pikkusin 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja KuanYin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Papricalla ei ole viikossa paino noussut yhtään :( Kehoitus ostaa korviketta ja ke painokontrolli.. Kyse ei ole nyt siitä ettei multa tulisi maitoa vaan siitä ettei P ime kerralla tarpeeksi maitoa :/
Höh :( Mites se korvike siihen auttaa?
Sitä että´kasvaa,mutta mä meinasin pärjätä omillaan ja lypsää omaa maitoa ja sitä hörppyyttää tolle,en ymmärrä miksi mun pitäisi korviketta antaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja KuanYin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Papricalla ei ole viikossa paino noussut yhtään :( Kehoitus ostaa korviketta ja ke painokontrolli.. Kyse ei ole nyt siitä ettei multa tulisi maitoa vaan siitä ettei P ime kerralla tarpeeksi maitoa :/
Höh :( Mites se korvike siihen auttaa?
Sitä että´kasvaa,mutta mä meinasin pärjätä omillaan ja lypsää omaa maitoa ja sitä hörppyyttää tolle,en ymmärrä miksi mun pitäisi korviketta antaa?
Kuinkas usein pikkuneiti syö? Voisiko pientä herätellä/houkutella syömään useammin, jos vaikka pieni saisi siten omaa maitoa enemmän.. Meidän kuopusta (joka syntyi rv37) piti herätellä muutaman viikon ajan syömään kun olisi imenyt muuten vähän laiskanpuoleisesti ja nukkunut liian pitkiä tirsoja. Piti itsekin olla imettäessä aika hereillä ja tarkistaa, että pieni syö tarpeeksi. *Tuntuu kyllä, että omista vauva-ajoista on niin kauan, että tämä oli ihan vain päättelyä maalaisjärjellä eikä suinkaan mitään "varmaa tietoa"* :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja KuanYin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Papricalla ei ole viikossa paino noussut yhtään :( Kehoitus ostaa korviketta ja ke painokontrolli.. Kyse ei ole nyt siitä ettei multa tulisi maitoa vaan siitä ettei P ime kerralla tarpeeksi maitoa :/
Höh :( Mites se korvike siihen auttaa?
Sitä että´kasvaa,mutta mä meinasin pärjätä omillaan ja lypsää omaa maitoa ja sitä hörppyyttää tolle,en ymmärrä miksi mun pitäisi korviketta antaa?
niinpä.
 
HelloShitty
mies lähti varpajaisiin ja jätti mut tänne yksin lasten kaa. vituttaa!!!! |O
oli vielä aikasemmin luvannu ettei oo menossa mutta ihan sama. eihän se kuitenkaan oo tulossa mukaan synnytykseen. silti.....eniten vituttaa että joudun jäämään tänne yksin kun oon muutenkin herkkä. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mies lähti varpajaisiin ja jätti mut tänne yksin lasten kaa. vituttaa!!!! |O
oli vielä aikasemmin luvannu ettei oo menossa mutta ihan sama. eihän se kuitenkaan oo tulossa mukaan synnytykseen. silti.....eniten vituttaa että joudun jäämään tänne yksin kun oon muutenkin herkkä. :snotty:
Täällä miehellä alkoi 3kk loma,veeeri greit :x :hug:
 
Sama se täällä.. tai noh mies on viihteellä ja sanoi tulevansa Kohta.. sen sanonta Kohta tiedetään kyllä.
Nojoo.. tyllerö on isällään viikonlopun ja ajateltiin tilata pizzat jakka kun ukon retale kotiutuis.
Itellä fiilikset ja kaikki ihan miten sattuu.. ei tiedä itkeäkö vai nauraako.. lopulta raivoan.
Maanantain olis tosiaan la, mutta nyt ei ole kyll sellasta tuntemusta ollenkaan ett olis silloin tulossa.
Ajattelin tossa illemmalla värjätä tukan.. mun tuurilla alkaiski silloin viel supistaa niin hohhoh :D se nyt vielä puuttuis.
Täytyy nyt vaan yrittää nauttia tästä kodin rauhasta kun sitä nyt on ...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
Sama se täällä.. tai noh mies on viihteellä ja sanoi tulevansa Kohta.. sen sanonta Kohta tiedetään kyllä.
Nojoo.. tyllerö on isällään viikonlopun ja ajateltiin tilata pizzat jakka kun ukon retale kotiutuis.
Itellä fiilikset ja kaikki ihan miten sattuu.. ei tiedä itkeäkö vai nauraako.. lopulta raivoan.
Maanantain olis tosiaan la, mutta nyt ei ole kyll sellasta tuntemusta ollenkaan ett olis silloin tulossa.
Ajattelin tossa illemmalla värjätä tukan.. mun tuurilla alkaiski silloin viel supistaa niin hohhoh :D se nyt vielä puuttuis.
Täytyy nyt vaan yrittää nauttia tästä kodin rauhasta kun sitä nyt on ...
se on se sama periaate ku että sytytät tupakan niin dösä tulee. toimii!! :LOL:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mies lähti varpajaisiin ja jätti mut tänne yksin lasten kaa. vituttaa!!!! |O
oli vielä aikasemmin luvannu ettei oo menossa mutta ihan sama. eihän se kuitenkaan oo tulossa mukaan synnytykseen. silti.....eniten vituttaa että joudun jäämään tänne yksin kun oon muutenkin herkkä. :snotty:
Täällä miehellä alkoi 3kk loma,veeeri greit :x :hug:
tällä alkaa onneks se harjoittelu tiistaina. ja loppuu vasta elokuussa. :kieh:
hyvin on ollu juomatta tai juonu hillitysti mutta sit tulee näitä... :headwall:
 

Yhteistyössä