*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HS : kaks viikkoa annetaan mennä yli,mutta muistelen,et joskus olen lukenut et ois annettu ihan yks-kaks päivää annettu vielä mennä yli tuon RV42,mutta kyllä takaraja on tuo RV42,eli ei kauaa enää sulla =)

Olipa "mahtava" herätys aamulla!!!olen täällä jakanut viisaita neuvoja,et kun suonenveto yrittää tulla(jos herää siihen ennen)niin nilkka koukkuun ni ei tuu suonenvetoa...mulla on jo monta kuukautta yrittänyt tulla öisin suonenvedot ja olen saanut ne estettyä,mut tänä aamuna prkl molempiinjalkoihin tuli YHTÄAIKAA...voi jessus ,et mä teppuroin sängyssä kivusta :x Eli älkää ikinä uskoko mua enää :$ Kivan tuntoset pohkeet nyt :headwall:

Täällä ei mitään uutta,ei supistuksen supistusta,ei mitään...

Ryhis ja Seppo 37+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
HS : kaks viikkoa annetaan mennä yli,mutta muistelen,et joskus olen lukenut et ois annettu ihan yks-kaks päivää annettu vielä mennä yli tuon RV42,mutta kyllä takaraja on tuo RV42,eli ei kauaa enää sulla =)
nii..vaan 4 viikkoa enää. :kieh: :D |O
ääh...mä oon jo luovuttanu. ei ne päivät mee yhtään helpommin tai nopeemmin stressaamalla ja vitutuksella. :snotty:

pötsi vaan tuntuu niin isolta ja painavalta että eiköhän tää bebi alkaa olee jo melkein 4kg. :whistle: siltä ainakin tuntuu.
 
Ihan ok yö takana,puoli kuudelta heräsin ja suunnittelin ylösnousua mutta sitten sainkin vielä pari tuntia nukuttua ja näin unen jossa vauvan nimeksi piti laittaa Julia Joanna.Minun edesmennyt mummoni oli Julia Johanna :) .Yöllä mietin myös sitä,kun miehellä on vielä noita työmatkoja ja ajatelkaa,viimeinen reissu on reilu viikko ennen laskettua aikaa,hän on silloin pari päivää jossain keski-Euroopassa.Mä en oikeasti tiedä,jos synnytys alkaa silloin,mihin nuo lapset laitan!?Voiko ne ottaa hätätapauksessa mukaan sairaalaan..päivällä kyllä saisin tuon isomman hoitoon mutta pienempi on hankala laittaa mihinkään ja toisaalta jos synnytys alkaa illalla/yöllä,en todella tiedä mitä teen!Ehdotuksia?
Iltaisin supistelee muttei tietoakaan sellaisista kunnon supistuksista. Mutta viikkojakin on vielä niin VÄHÄN versus aika moneen muihin täällä.
Tänään olisi aidanrakennuspäivä,muksut on jo ulkona ja mies rakentaa aitaa naapurin kanssa,mä saan olla ihan rauhassa koneelle,jeee!

Mianna ja nimetön vauva 34+4
 
Synnytystapa-arvio tehdään meilläkin jos on epäily että vauva on tosi iso,tai niinkun mun tapauksessa että olen tosi lyhyt. Mulle se tehtiin esikoisesta v-98 ja voi olla että on aika kullannu muistot,mutta ei se kyllä sattunut yhtään. =) Ihan normi sisätutkimus ja sitten kävin lantioröntgenissä.
Huih... Melko tarkalle menee muutto,kun muuttotarkastus on todennäkösesti 2 1/2 vkon päästä... Sitten kamat sisään heti. Muut kantaa ja minä oon työnjohtaja. :LOL: Heti seuraavalla viikolla onkin kasassa raskausviikkoja 39 ja lähtö leikkaukseen. Täytyy myöntää että vähän stressaa.
Tunnutte muutkin olevan yhtä täys koko odotusta,että ei varmaan tarvii kertoa kuinka turhauttaa tää olo. :kieh: Lonkkia särkee,selkä kipee,koko lantio kipee. Hermot on niin kireellä että tuntuu kun räjähtäis ihan just ihan pienistäkin asioista. Kauppaankaan ei viittis mennä kun kellään ei ole muuta sanottavaa kun voi kun sä olet iso!!! :x
Imetysliiveistä vielä,mulla ei oo toivoakaan että menis henkkamaukan liivit päälle.Jotkut citymarketliivit on ollu ennen,mutta nyt päätin panostaa kunnon imetysliiveihin ja tilasin Lumingerieltä parit Royce lingerie-liivit. I-ha-nan tuntuset päällä! :D

Serafine ja Ella 35+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Mianna:
Mä en oikeasti tiedä,jos synnytys alkaa silloin,mihin nuo lapset laitan!?Voiko ne ottaa hätätapauksessa mukaan sairaalaan..
kannattaa kysyä neuvolasta mutta en usko että niitä mielellään oteta mukaan sinne sairaalaan. :whistle: jos ei muuta niin ukko vahtimaan. :whistle: mulla siis ukko ei tulossa mukaan joten mulla on lapsenvahti onneks. :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
MITÄS TEETTE TÄNÄÄN?
Ulkona on sateinen keli, kaikki on kiinni, mulla olis tossa kolme ipanaa (mies nukkuu kun on yövuorossa) koko päivä olis aikaa, mitä sitä keksis? Jos vaikka lähtis jonnekin kyläilemään....
kekkeri
en tiiä vielä. voi olla että käydään anoppilassa kahvilla. sadetta täälläkin näyttäis tulevan. jos illalla vaikka lähtis synnyttää. :LOL: yeah right! :headwall: :kieh: ukon kaveri ja sen avovaimo lähti vissin eilen synnyttää. vielä ei oo kuulunu uutisia mutta mun tsägällä illalla on varpajaiset ja mä istun yksin kotona lauman kaa ja tylsistyn kuoliaaks. |O niih! minäminäminä! semmonen olo on tällä hetkellä. :ashamed:
 
Kun ukko on silloin just siellä reissussa :( ,muuten toki jääkin vahtimaan.Mutta mun tuurilla synnytys alkaa just silloin kun se on matkalla.Ja tosiaan meillä ei oo ketään sukulaisiakaan lähellä.
No,ehkä seuraava lääkärineuvola/synnytystapa-arvio valaisee asiaa eli jos jotain on tuolla alakerrassa tapahtunut niin ukko perukoon työmatkansa,oli miten oli.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Mianna:
Kun ukko on silloin just siellä reissussa :( ,muuten toki jääkin vahtimaan.Mutta mun tuurilla synnytys alkaa just silloin kun se on matkalla.Ja tosiaan meillä ei oo ketään sukulaisiakaan lähellä.
No,ehkä seuraava lääkärineuvola/synnytystapa-arvio valaisee asiaa eli jos jotain on tuolla alakerrassa tapahtunut niin ukko perukoon työmatkansa,oli miten oli.
auts..sit on vaan pakko ottaa lapset mukaan. ellei teillä oo joku naapuri joka haluis/pystyis auttaa. eiköhän siellä sairaalassa on joku odotustila missä lapset voi olla sillä aikaa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jep..täällä sitten ois tasan 2 viikkoa eräpäivään. että max. 4 viikkoa enää. tai emmä tiiä. kui paljon yli la:n ne yleensä antaa mennä?? :attn:
Mulle eilen sanottiin että täällä Keski-Suomessa että yliaikaiskontrolli on viikolla 41+5 jos niin pitkälle kärvistellään :)

kekkeri: Tänään silitän verhoja ja pistän kesäisemmät verhot paikoilleen. Siivoilen, istutan mahdollisesti ulos muutaman kukan, ulkoilutan koiria ja ruokin miehiä. Avon isä on taas kylässä, joten kahvin keittoa tiedossa :) Täällä on nyt puolipilvistä.

L&jätkänpätkäläinen 38+2
 
Ainiin, kaveri jolla la heinäkuussa on saanut vuoden 2009 äp:n. Soitin sille äsken kun se tulee huomenna käymään että jos tehtäis vaihtarit haalareiden osalta, kun se uusihan on sininen ja vuoden -08 pakkauksessa se on semmoinen beige, enemmän tytölle sopiva =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
MITÄS TEETTE TÄNÄÄN?
Ulkona on sateinen keli, kaikki on kiinni, mulla olis tossa kolme ipanaa (mies nukkuu kun on yövuorossa) koko päivä olis aikaa, mitä sitä keksis? Jos vaikka lähtis jonnekin kyläilemään....
kekkeri
Noh, täällä tuo ihana pikku-ukko on ruennu heräämään viiden aikaan aamulla |O Ollaan keretty jo vaikka mitä, pesty pari koneellista pyykkiä, oltu pari tuntia pihalla, tehty ruokaa.. Nyt sit on päiväuni aika ja iltapäiväks tännekkin sadetta lupailtu, että pitäs keksiä jotain kivaa sisäpuuhaa.. Mutta jos ei sadakkaan niin lähetään mummon luo kylään =)

MiNiMaM ja tyllerö 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Voi ******* Mua alko nyt pelottaa ihan sairaasti toi synnytystapa arviointi!!! Mulla se on perjantaina edessä. Ääääh mä en nuku varmaa ennen perjantaita ja tressaan vaan. En mä haluu mennä sinne ponnistusasennossa kellekkään anustani esittelemään :eek:
Reps.... :LOL: Joo, ei ehkä olis niitä kaikista ihanimpia hetkiä odotusaikana...Toivon mukaan säilyt siltä.
(mun takalistoon ei myöskään ole koskaan kajottu) Jos se lekuri piti Kleoa vaan niin hehkeenä että päätti käyttää hyväkseen mahdollisuutta koukkia kaikki paikat :p

(sori, oli pakko vinoilla)

kekkeri 38+4
Se oli naislääkäri :LOL:
 
KLEOPATRA Minkäkokoisen sä tilasit sen vyötärötuubin, ajatellen sun normikokoa??

Me ollaan menossa miehen ja kolmen muun pariskunnan kans tänään syömään Helsinkiin,, kesäkauden avajaiset ns. =)
Kivaa päästä treffeille vielä ennen H-hetkeä,,

Eieln illalla syödessäni paahtoleipää, lohkesi puolikas hampaasta ihan ientä myöden :(
siis niin yökköä,, mä pelkään hammaslääkäriä enemmän ku synnytystä! Ja tää on tosi!
Siinä sitten nettiä kurkkimaan että missä on yöpäivystys hammaslääkäreillä... helsingissä tasan kaksi paikkaa,,, Sain ajan tasan 00.00 ja siellä sitten lavitsalla makasin vuorokauden vaihtuessa,,, Loppujen lopåuksi laitettiin paikka, joka näyttää nyt sitlä kun olis kokonaan uusi hammas =)
Todellakin pyysin kaik mahdolliset puudutteet, ja aamuyöllä piti ottaa pari panadolia kun särki niin paikkoja sen käsittelyn jälkeenkun puudute hävis..
nyt on olo ok, ja syödäkin pystyy--- mikä tärkeintä :ashamed:

Muuten ei mitään ihmeellistä,
odottelua tuntuu olevan vähän yhdelläjostoisellakin jo tämä loppuaika,,,

P+ Nestori 35+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no voi hitsi..missä viipyy kaikki vauvauutiset???? :eek: :attn:
jossain vaiheessa kaikki oli lähössä ja nyt täällä ei tapahdu mitään. :whistle: nyt äkkii jotain sutinaa hei! :kieh: :D
Niinpä!

Mä ootan kieli pitkällä, että joku tästä pinosta lähtis. Oon jo luopunut toivosta, että tää oma murunen syntyis, niin syntyispä jonkun muun vauva edes! :headwall: :LOL:

Kuan Yin ja Silmu 39+0!
:heart:
 
Heissulivei!

Tekstiä tullu taas viimesestä niin hirveesti, et kommentoin nyt mitä muistan ja ihan yleisesti.

Mun aktivisoitumiseni sit taas nähtiin :LOL: Ei vaan. Käytiin koko perhe se tällä hetkellä pyörivä inhottava flunssa läpi ja verotti hyvin voimat. Vieläkin räkää tulee, vaikka muuten ollu jo melki viikon terveenä, eli sitkeessä on. Ompahan sit sairastettu ainakin ennen vauvaa ja synnytystä, et nyt oli viimenen hyvä hetki flunssalle, jos voi olla.

Missäs ne vauvauutiset tosiaan :whistle: Ei vaan, eiköhän ens viikolla rupee enenevästi tapahtuun, toivotaan ;)

Moni tuntuu olevan jo ihan kypsä odotukseen ja olis valmis pääseen mahasta eroon, mut mulla on kuulkaas nyt pitkästä aikaa tosi hyvä olo ja sanoin miehellekin, et mielelläni tässä vielä parikin viikkoo olisin kasassa :D :p

Mullahan oli nyt ennenaikasuuden uhka ja se lapsivesienmenokin rv17, mut tässä vaan eteenpäin mennään ja uskaltaa ruveta kiintyynkin tähän masukkiin ja mieli on rauhallinen ja tosi tosi onnellinen ja kiitollinen.

Lääkärineuvola oli myös tossa tiistaina ja sama meno siellä, kun Raffelillakin. Eli lääkäri ei pahempia kertoillu tai ees korttiin mitään merkinny. Mut kypsymistä on kuulemma taas tapahtunu alakerrassa. Olis kiva ollu saada jotain tietoja, mut ei niin ei. Muuten kaikki neuvolajutut hyvin.

Nyt taidan huilata vähän, kun esikkokin päikkäreillä.

Omppunen ja Ruttu 37+1(tai 0) eli ISO POKS:kin saavutettu :D
 
terestys. viikko siivousta täällä koitetaan tehä epätoivoisesti kun ei yhtään nappaa.

lisäksi pohdin että lähetäänkö vaunuilee viikonlopuksi. ei pitemmälle kuin yläneelle että nopsaa sieltä turkuun kyl ajaa jos kiire tulis.... toisaalta vaunuilu on aina hiukka raskaampaa puuhaa kuin tää kotipuuhailu ja onhan tuossa vielä tuota hommaakin. sain eilen vasta ostettua hopitopöydän petsilakan ja pöytä siis odottaa uusittua väriä...

mielipiteitä siis lähtisittekö asuntovaunuilemaan vielä??? toisaalta siellä ei o ketään sellaista tuttuu lähettyvillä jonka voisi pyytää jos lähtö keskellä yötä tulee ni pojat pitäis mukaan yöllä pakata. ja mun synnytykset kuitenkin olleet molemmat 3h30min.
hmm... jollain tavalla ei tee mieli ja jollain tavalla tekee mieli....

olikos se ryhis kun sitä lääkäriä tässä valitteli että oli huono reissu. tuli vaan mieleen kun on ollu puhetta kolmesta s:stä synnytyksen käynnistymiseen ni meillä on kyllä kaikissa raskauksissa ollu loppuun asti vilkas seksi elämä ja mulla ainakin pysyneet röörit kiinni viimeiseen asti.

hieman jännittä että kuka täältä seuraavaksi lähtee kääröö hakemaan kun tuntuu että viikot itellä vaan vierii ja harkka supparitkin ihan minimaalisia ja harvoin vielä....

tinni ja ryyni 37+1
 
pilttiä Mä tilasin koon M, jos se on iso niin ompelukoneella hurautan pienemmäks.. Sitä pientä kun on sitte niin hankala väkisin ängetä päälle.. Ei sen tartte hoikentaa, kuhan näyttää tasaiselta vyötärö ettei näy suuria renkaita kun on tulossa nuita kesäjuhliakin :D

Normisti oon kokoa 38, 167/65 (tosin viime syksynä ennen raskautumista jotai 68kg :ashamed: ja vyötärönympärys oli varmaan jotain 75cm, nyt se on 109cm :D

kleo ja tilliäinen 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
Kai pitänee tännekin puolelle siirtyä.

fiodetta 25v 25.5 poika olisi tulossa ja toinen muksu.


Luulen, että saattaapi mennä yli lasketun ajan..
Tervetuloa mukaan,mäkin oon kirjoitellut toukokuisissa sekä täällä =)
Ensimmäiseksi plussattuani hyökin tähän kesämassujen pinoon,kun la olisi mulla ollut 31.5 ja olin satavarma että mennään reippaasti kesäkuun puolelle.. toisin kävi kun P päätti syntyä jo 9.5 =)
 
Bad Virgin hehh... en sitten tiedä miten tää loppuaika menee.. voipi olla ett lapsivettä tais tulla.. nyt ollaan side testillä ja katotaan onko se niin. Ei ainakaan suurempia supistuksia ole. Jännäks menee.. miten on vauva arki muuten lähteny sujuu? :)
 

Yhteistyössä