*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
missä on muuten mammanpojat? :|
kirjoittanu viimeks joskus huhtikuussa. tuleppa nyt kertoo kuulumisia! :attn:

Sisu; voi hitsi..ei vieläkään. :hug: no..parempi kai että menee silleen että ne käynnistäis ettet tarvis stressata että ehtiikö synnärille vai ei. olisin ihan paniikissa jos ois noin pitkä matka (kleolla tais olla kans pitkä matka). meillä onneks vaan muutama hassu kilsa. tsemppiä sinne kovasti! :heart:
 
vanttu sulla tuntuu olevan lähtö tosi lähellä,tsempit sinne =)

Raffel ei sullakaan mee enää kauan kuin turvotus hellittää,se turvotus siirtyi mulla tonne tisseihin :LOL: :xmas: Melkoiset melonit mulla nyt :whistle: :saint:

Sisu kiva että ilmoitit =) onko nyt suppaillut tai mitään?

Tänään pitää päivitellä tuota syntyneiden listaa tuolla 0-12kk,mä oon ihan unohtanut sen :ashamed: Mä oon vaan ollut niin täpinöissäni täällä puolella,vaikka itse oon jo pakettini saanut :D :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
(.) Tänään painoarvio 2800g, eli kasvanut on ja HYVIN!! Enää (toivottavast) ei tarvitse mennä polille kun synnyttää :D Niiiiiiin happyface täällä nyt!! Huojentavaa että nyt ollaan pois sieltä alaviivalta ja kaikki oli hyvin. Nyt vaan odottamaan milloin synnytys alkaa :)
onnea hyvistä uutisista! :flower: rentoa loppuodotusta sitten vaan. :hug:
 
Mä en enää ala!! |O olin aamulla sielä neuvolalääkärillä ja noi 2 viikkoo kestäneet välillä kipeetkin supistukset ei oo tehny mitään :eek: perhananperhananperhana |O nyt ei huvita muuta kirjotella ku niin ottaa päähän |O

noppispoppis ja toukkis 36+1 :heart:
 
Raskausviikkoja nyt siis 35+6.. Ensin ultrattiin ja painoarvioksi saatiin 2600g<3 Noin karkeasti arvioituna lääkäri veikkas että 4 viikon päästä laskettuna vauva painaa 3200-3400kg että tuon haarukan sisään menis:) Kaikki mitat vastasi viikkoja, mutta vähä keskikäyrän alapuolella vauveli menee painon ja pituuden kanssa..

Vauvan pää tuntui kuulemma selkeesti ja on kiinnittyny, ja RT..

Sukupuolta ei kommentoinu mitenkään, joten kaitpa se tyttö sitten on ku muutaman sellaisen veikkauksen oon saanu aiemmin:D

Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja kaulaa noin 3cm jäljellä.. Epäkypsäksi sanoi kohdunsuun tilannetta ja sanoi e kuukaus voip hyvinkii vielä mennä ennenku synnytys käynnistyy, ylikin:D

Lantion tilavuus tutkittiin, oli kivulias tutkimus, sisäkautta venyteltiin paikkoja ja sitte lykkäs sormet persiiseen ja sieltä venytteli, auts:(:(

Onneks oli naislääkäri, ois mies voinu tehä kaiken vielä kovemmin:( Nyt viiltää, vihloo, supistaa sen 3 tunnin autossa istumisen ja kovakouraisen tutkimuksen jälkeen:((

kleo ja Sara 35+6
 
Martsuli
Neuvola kuulumisia täältä suunnalta.
Rv36+1
Painon muutos: +2800g :eek: :eek: :ashamed:
Turvotus: +
Sf: 31
Tarjonta: rt
Syke: +
Liikkeet: ++

Eli kaikki ok :) Painon nousu ollu aika kamala mut kävi niin hassusti et vetäsin naamariini just ennen neuvolaa kaks isoa lautasellista kanakeittoo :D jos se vaikka vaikutti edes vähän :p :whistle:

Ens viikolla lääkärineuvola sitten ja nähään onko paikat auennu vai eiii :)
 
Tehdäänkö tuo synnytystapatutkimus tai no toi lantion tilavuuden tutkimus kaikille, eritoten ensikertalaisille? Mulle ei oo tuosta kyl puhuttu yhtään mitään, enkä ole kyl tajunnu kysyäkään.. Vai onkohan se vielä jollain äippäpolireissulla edessä.. :/
 
raffel kokeile myös vettä ja ananasta, niistä kanssa voisi olla apuja. todella inhottavaa tollanen turvotus :hug: jaksuja!
sisu vitsi kun pääsisit jo meneen :heart:
mahtoko vanttu lähteä??
lissulilla hyvät kuulumiset, kiva homma :heart:
 
Lääkärineuvola oli tänään ja kaikki tilanteeseen nähden hyvin. Lääkäri vähän ihmetteli että hyvin on paikat pysyny ennallaan vaikka niin meinas syntyä ennenaikojaan, kaulaa jäljellä 2cm (käsikopelolla) ja kiinni, sisäsuuhan ollu auki jo kohta 8 viikkoa. Verenpaineet pikkaisen koholla mutta ei proteiinia pissassa joten seurataan, ei haluais kyllä enää tuota vaivaa näiden kaikkien lisäksi.
Kuulosti aika ronskilta tuo Kleon lantionmittaus. Mulle ei oo tehty, johtunee varmaan tästä tilanteesta, toivottavasti mahtuu syntymään.
Huomenna poksuu 36 ja sit sais jo liikkua vähän vapaammin, jee!!! Alkaa olla aika rapakunnossa ja huolestuttaa että mitenkähän kunto kestää synnytyksen, luin jostain nimittäin että vastaa maratonin juoksemista :eek:

Topoca + pikkuinen 35+6
 
Pirtsi80 : mun mielestä ensikertalaisille tehdään aina tuo synnytystapa-arvio ja toiskertalaisille siinä tapauksessa,et on eka syntynyt keisarinleikkauksella.Tai niinku mulla kävi ma ,et menin synn.tapa-arviointiin ,niin illalla huomasin kotona,etteihän se lekuri tehnyt sitä arviota ,vaan mittas vaan vauvan :D ja just sen arvion takia mul oli aika,ja ens viikolla ois ollu sit vauvan koon arviointi UÄ....jospa ne katsois sitten sen ens UÄ:Ssä joka siirtyi 2vko päähän...

Koko päivä oltu ulkona,lupailivat vesisadetta,mut meni yön aikana ohi.Vietiin tyttö mummulle ja käytiin ostaan sille trampoliini.Neiti luuli saavansa sen vasta ens kuussa nimpparilahjaksi,mut päätettiin yllättää...kasattiin se valmiiksi ja soitettiin et tulla kotiin...kuvasn videokameralla kun neiti juoksi mulle pihalla selittään mitä puistossa oli tapahtunut ,eikä huomannu 5m päässä olevaa tramppaa lainkaan :D Mut sit kun huomas niin hyppäs kaulaan kiinni...ihana joskus yllättää toinen noin hyvin...

täällä olotila ennallaan,ihan hyvä olla...oon koettanu rehkiä mut ei supistuksen supistusta...mut jospa tässä joskus tapahtus jotain...

Iltaterkuin : ryhis ja seppo37+0
 
dodih.. bongasin itekin sit tänään limatulppaa tai jotain sen osia..

ihmettelin ku olin pöntöllä et mitä helkkarin limaa musta oikeen tulee ku paperii pitää repii koko aika lisää ja sit katoi ni semmone vaaleanruskea hyytelö kökötti paperissa. :eek: oli kyl mielestäni aika pieni, mut en oo yhtää varma paljonko olin kerinny niihin edellisiin papereihin läästiä..

ja ei todellakaa oo valkovuotoo, ei must oo koskaa tommost hyytelöö tullu :D

kävin äsken uudelleen pyyhkimäs ni oli taas pieniä hyytelönpalasia paperissa.. eilisen sisätutkimuksen tulosta??

Kleo joo ei mustakaan tuntunu niin kivalta se lantion arviointi.. säästyin kyllä kakkosen räpläämiseltä... :D

36+3
 
Mä oon kirjoitellut tänne abaut pari kuukautta sitten viimeksi, mutta melkeen joka päivä käynyt lukemassa, aktiiviinen taustailija siis =)

Mutta siis viikkoja on nyt 36+3 ja viime viikon lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli pehmeä ja sentin auki ja lekuri meinas ettei välttämättä kovin kauaa enää mene. Kunhan ees ens viikkoon menis niin tulis se 37 viikkoa täyteen. Tosin sf-mitta huitelee yläkäyrillä joten vauvasta on tulossa aika iso ettei sinänsä haittaa vaikka vähän ennen la:aa syntyiskin.

Tyttöä muuten veikkaan jos sitä vielä tonne listaan päivitellään.

Ja vielä onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :heart: :flower:

Cailin 36+3
 
neuvolassa tuli taas käytyä;

paino +1000g/vko :kieh:
rr 106/70
hb 133 nousussa! =)
tarjonta rt, kätilö sanoi, ettei mahdu enää kääntymään
syke 135
sf-mitta 32,5 ei oo noussu viikossa piiruakaan

maha on nyt sitte laskeutunu, napaa en enää nää. vauvan päästä sai kätilö vielä kiinni, eli ei oo ihan alhaalla vielä. supistuksia tullu vaihtelevasti parina päivänä..

oma vointi on nyt ihan ok, kolotuksia ja muita normi vaivoja on, mut närästys on helpottanu!!! :D

mulla ois maanantaina se synnytystapa-arvio..en oo etukäteen miettiny miten mahtavat tutkia, parempi ehkä etten etukäteen tiedä enkä mieti.

mihan & pallo 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
On montakin odottajaa meitin pinossa,jotka on kadonneet kuin pieru saharaan :attn:
Mä kirjoittelen tänne harvemmin, mutta luen joka päivä...ja nyt toivon että nää alakerran kivut vois kadota kuin pieru saharaan... :LOL:
Sut mä kyllä muistan B)

Cailin kiva kuulla sustakin ja hyvää loppuodotusta =)

synnytystapa-arvio ei mulla esikon aikana tutkittu kuin emättimen kautta ja paineli mahaa kun tsekkaili vauvaa,persreikään ne ei kajonnut =)

BV ja Paprica 12vrk :heart:
 
HelloShitty
mä kävin synnytystapa-arviossa esikoisen kaa. meillä niitä tehään jos odottaja on lyhyt, vauvaa epäillään isoks, odottaja nuori...jne. jne. b-rappuun ne ei koskenu mutta herrantuutelis että ne oli kovakourasia. muistan että kiemurtelin pöydällä. ja se lääkäri oli muutenkin törkee ja kylmä. kaikki oli huonosti... :headwall: |O nuori ku olin en uskaltanu edes sanoa vastaan. :ashamed:

jep..täällä sitten ois tasan 2 viikkoa eräpäivään. että max. 4 viikkoa enää. tai emmä tiiä. kui paljon yli la:n ne yleensä antaa mennä?? :attn:

ja minkin ihmettelen että mihin on porukka kadonnu?? :eek:

HS ja Jools rv 38+0
 
Synnytystapa-arviosta.. Täällä Helsingin eräässä neuvolalääkärissä ei ainaskaan tehty mitään normaalista alatutkimuksesta poikkeavaa. Sormet kävi pikapikaa hellästi sisuksissa, eikä olleskaa pepussa. Mut lääkäri oli kyl ihan avuton muutenkin, ei sillä että kovakourasta ronkkimista olisin kaivannut, mut ei se koskenu ees mahaan tehdessään painoarviota...
Tsemiä suppailijoille, tääl ei kyl tunnu missään, mut hyvä niin, saapahan pieni vielä kasvaa.
peppi & pkm (37+1)
 

Yhteistyössä