*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
jep. neuvolassa kaikki oli ihan hyvin. hb oli 105 ja painoa tullu taas kivasti 2kg. itku tuli kun tulin kotiin ja itkettää vieläkin. järkkyä..... :'(

ei jaksa edes komentoimaan sen enempää...vituttaa liikaa. taidan vetäytyä peiton alle. kaikki tuntuu niin hemmetin hankalalta tällä hetkellä. onneks ei tarvii mennä ku vasta ens viikon perjantaina seuraavan kerran. :|

HS ja tulis-jo-Jools rv 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jep. neuvolassa kaikki oli ihan hyvin. hb oli 105 ja painoa tullu taas kivasti 2kg. itku tuli kun tulin kotiin ja itkettää vieläkin. järkkyä..... :'(

ei jaksa edes komentoimaan sen enempää...vituttaa liikaa. taidan vetäytyä peiton alle. kaikki tuntuu niin hemmetin hankalalta tällä hetkellä. onneks ei tarvii mennä ku vasta ens viikon perjantaina seuraavan kerran. :|

HS ja tulis-jo-Jools rv 37+5
:hug:

Pirtsi :wave: Tän päivän saldo tähän mennessä: 2 päiväunet :ashamed: Väsyttää, mielettömänä.

Tänään on sit muuten mahakin tyhentyny aikalailla, saanu istua isommalla hädällä useaan otteeseen, vaikka normaalisti joka toinen päivä on riittäny.
BV, päivittäin supistelee. Osa on kipeitäkin, osa ei, mutta kun ei ala kunnolla säännölliset supistuksetkaan... :headwall:
 
( . ) eilen siis neuvolassa, siiri edelleen perätilassa, ja sitten mulla on ollut nyt niin massiiviset päänsäryt että käväsin sitten päivystyksenä päksissä, toksemia kokeet otettiin niissä ei mitään ja käyrä oli hyvä. ultra sitten varmisti että pt on edelleen, pyllykin näyttäis olevan jo aika alhaalla. sormelle väljästi auki ja kanava lyhentynyt.. 1.6. oleva aika muuttui nyt sitten ravinnotta ajaksi jotta yritetään kääntää jos ei ole kääntynyt siihen mennessä, sitten katsotaan mahdolliset jatkot, joko käynnistellään silloin tai leikataan tai odotellaan pari päivää, riipuu pitkälti näistä säryistä jatkuvatko vielä silloin. tramalia yötä vasten ja päivisin sitten panadolia.. onneks tässä on enää reilu 1,5 vkoa ja sitten tietää että särky lakkaa..
sitten vielä tän päivän kuulumiset: kuopuksen putkitus meni hienosti, kitarisoja ei tarvinnut leikata niissä ei siis ollut mitään vikaa, nyt vaan kaikki sormet ja varpaat eistissä että tulehdukset loppuivat tähän.
nyt pitää lähteä esikkoa hakemaan mummilta ja papalta, on jo kova ikävä.

umayya + siiri 36+1
 
Mulla kans tänään oli lääkärineuvola,
ja
sf 30 (!)-- johtuen asennosta.. Nestori oli taas vääntäytynyt jotenkin vinoon vaikkakin pää alaspäin,
hemppa noussut 116 , jesh!
sykkeet 145-150
painonmuutos +300g n./vko
pissa ja paineet normit
sokerit sit kuitenkin lääkärin mukaan ihan normit vaikka paastoarvo oli rasituksessa 5,5, rajan ollessa 5,3. Muut oli niin tosi hyviä että kuulemma ei sokerivauva ollenkaan kyseessä =)
Kohdunsuu kiinni ja kaulaa kans jäljellä niin ettei mitään o tapahtunut.. näinhän mulla yleensäkin on,sinne viikoille 41-42 ei tapahdu mitään ja sitten muutamassa tunnissa rytisee alusta loppuun. Hyvä niin vaikkakin olis kiva jos se tapahtuis vähän lähempänä tota laskettua :D
Nyt kokeilen tosiaan sitä akupunktiota--katsotaan onko siitä mulle hyötyä..

Piltsu ja nestori 35+4
 
HelloShitty
ai niin ja häpyluu täälläkin kipee. varsinkin kun kävelee! mutta eiköhän helpota kunhan vaan toi baby laskeutuis. neuvolatädin ukana ois kyllä alempana nyt ku ennen mutta jotenkin ei tunnu siltä. :kieh: jalkoja tulee kyllä kohta suusta ulos. :kieh:
 
imetysliiveistä. joku kyseli isommista kokoluokista.
http://www.feminelli.fi/epages/feminelli.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1606/Categories/000011

tuolla kokoja 95f asti ja sitten carriwellin malleista löytyy isompiakin. googleen carriwell...
 
Jennynen: Mites polikäynti meni?? Meillä oli viikolla 34+1 painoarvio 1840g ja sf-mitta 28cm, joka viime viikolla (37+1) oli jopa hurjat 29cm. Mut sillä sf-mitalla ei mitään merkitystä olekkaan enää siinä vaiheessa kun vauvaa ultrataan. Eli meillä kans kasvetaan alakäyrällä... Silloin oli kaikki virtaukset ym ihan ok ja ne pisti sit taas kontrollin neljän viikon päähän...

Huomenna menen siis taas tarkistamaan kasvu tilanteen ja napanuoravirtaukset ym. Siellä ne sit kertoo tarviiko lähteä käynnistelmään synnytystä aiemmin. Itsellä on kyllä ihan luotto fiilis siihen että vauva kasvaa ja saan synnyttää ilman käynnistystä!

Huomenna olis tarkoitus käydä ostamassa imetysliivit. Tänään olen siivonnut kämppää ja vauvan huoneen siivoamista pitää jatkaa vaikka huomenna tai torstaina. Meidän höpsö Eetu koira on tykännyt nukkua vauvan huoneessa, mut tästä päivästä lähtien ovi pysyy kiinni, että ei paikat pölyynny niin hurjasti. Olo on hyvä, vaikka välillä stressaan siitä kerkeänkö riittävästi huilimaan ennen synnytystä.

Lissu ja jätkänpätkä POKS **38** POKS
 
caisachu kiva kuulla sustakin ja jakselehan hyvin :hug:

äititys ja onni nopeasti ne pienet voimistuu :heart:

HS mullahan paino nousi rajusti vielä loppuviikoilla turvotuksenkin takia,pahimmillaan painoin joku 96kg :x :x :x Mitä se sitten olis ollut jos olisin päässyt la:han asti :eek: :eek: :eek:
Nyt tosissaan kun synnytyksestä on 10 päivää niin paino on tällä hetkellä 87kg ja koko ajan tippuu lisää,hyvä niin :p

Sisu mua itteään pelottais jo,jos mun paikat olisi noin auki ja mä olisin kotona :ashamed:

umayya jaksut sinnekin :hug:

Pari tuntia vietettiin ulkona ja nyt mun pitää mennä syömään,etten ihan kuihdu pois :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
En nyt jaksanu kenenkään kirjotuksia lukee kun supistaa K-I-P-E-E-S-T-I!!!!! :x esikoinenhan kyllä synty jo 36+1 :whistle:

noppispoppis & toukkis 36+0 :heart:
Tuleeko niitä ihan säännöllisesti,hui jännää :D
aika pitkät välit välit vielä 20-40min :snotty:
Tilannetietoa sitten säännöllisin väliajoin tänne,mä odotan että kenet saan seuraavaksi päivittää synnyttäneisiin :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
En nyt jaksanu kenenkään kirjotuksia lukee kun supistaa K-I-P-E-E-S-T-I!!!!! :x esikoinenhan kyllä synty jo 36+1 :whistle:

noppispoppis & toukkis 36+0 :heart:
Tuleeko niitä ihan säännöllisesti,hui jännää :D
aika pitkät välit välit vielä 20-40min :snotty:
Tilannetietoa sitten säännöllisin väliajoin tänne,mä odotan että kenet saan seuraavaksi päivittää synnyttäneisiin :saint:
juu tuun kyllä varmaan illalla vielä jos vaan oon kotona :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sisu mua itteään pelottais jo,jos mun paikat olisi noin auki ja mä olisin kotona :ashamed:
Joo, kyllä tuo vähän kauhistuttaa. Ja siksi toisekseen, kunhan synnytys käynnistyy, niin OYS:sta kehottivat tarkkaan miettimään, että millä lähden tulemaan sairaalaan, lanssilla vaiko omalla autolla. No amppari tietty on turvallisempi vaihtoehto, mutta jos oman kunnan auto on ajussa, niin naapurikunnasta tulee auto mua hakemaan, niin sen tulo voi kestää jopa TUNNIN :eek: Oikeesti... Muut asiat ei enää hirvitäkään, vauva on kunnossa, minä olosuhteisiin nähden ok, kaikki kotona asiat hoidossa, koko loppuajaksi on meillä joku, tytön ja koirien takia jne. VAIn se painaa mieltä, että ehdinkö sairaalaan ennen kun vauva syntyy... :|
 
pilttiä tais kysellä siitä pelkkää vyötäröö kurovasta liivistä nii sellaisia löysin triumphilta, täs sen linkki http://triumph.timarco.fi/Product5e6f600d-9e05-4666-af6f-c950f0d71ed8.aspx Mä ainakin ihan omaks iloks tuon tilasin, en tiiä auttaako palautumiseen.. Esikoisesta olin entisissä mitoissa kahessa viikossa, mut saas nähä :D

http://www.jcpenney.com/jcp/X6.aspx?DeptID=51884&CatID=51884&Grptyp=PRD&ItemId=15a5d16 Tuolla kans pelkkä vyötärölle laitettava

Mulla on kyl tuo kylkiluu ihan muussina! |O Jänskättää et minkäkokonen vauva on masussaaaa, huomenna sen saa tietää :D Tosin palaan kertomaan vasta myöhään illalla ku se aika klo 14 ja synnärille 120km :/

kleo ja Tilli 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
En nyt jaksanu kenenkään kirjotuksia lukee kun supistaa K-I-P-E-E-S-T-I!!!!! :x esikoinenhan kyllä synty jo 36+1 :whistle:

noppispoppis & toukkis 36+0 :heart:
Tuleeko niitä ihan säännöllisesti,hui jännää :D
aika pitkät välit välit vielä 20-40min :snotty:
Tilannetietoa sitten säännöllisin väliajoin tänne,mä odotan että kenet saan seuraavaksi päivittää synnyttäneisiin :saint:
ohhoh! Miten te naiset teette ton? Miks mulla vauvat vaan viihtyy ja viihtyy loputtomiin yksiöissään? :ashamed:
Luojan kiitos mulla on tuo käynnistyslupaus olemassa!!

Ja siitä puheen ollen:

Bv Mun tietojen perään vois laittaa et käynnistys 2.6.09 =)
 
augustmamille hyvää nettipimentoa ja loppuodotusta :wave:

Tääl kun on juteltu tuosta synnytyksen ajankohdasta, niin voisin toivoa samanlaista kuin mitä kakkosen synnytys oli. Heräsin hyvin nukutun yön jälkeen aamulla ennen kuutta supistukseen. Klo 9.45 oli poika sylissä :D, pari tuntia kerkesin oleen sairaalassa kun olo oli niin hyvä, ettei turhaa viittiny kiirehtiä.

Vyöhyketerapeutti koitti houkutella Nunnua kääntymään. Kauhee mylläys alko ja taas myllätään. Mielenkiinnolla ootan lopputulosta :whistle: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
augustmamille hyvää nettipimentoa ja loppuodotusta :wave:

Tääl kun on juteltu tuosta synnytyksen ajankohdasta, niin voisin toivoa samanlaista kuin mitä kakkosen synnytys oli. Heräsin hyvin nukutun yön jälkeen aamulla ennen kuutta supistukseen. Klo 9.45 oli poika sylissä :D, pari tuntia kerkesin oleen sairaalassa kun olo oli niin hyvä, ettei turhaa viittiny kiirehtiä.

Vyöhyketerapeutti koitti houkutella Nunnua kääntymään. Kauhee mylläys alko ja taas myllätään. Mielenkiinnolla ootan lopputulosta :whistle: =)
Osasipa poikasi valita hyvän aikataulun syntymälleen. =) Sinulla on kyllä näemmä ollut aika nopea synnytyskin. Meidän kakkosen synnytyssupparit alkoivat yhdentoista aikaan illalla ja neiti oli sylissä vasta aamuyhdeksän jälkeen. On varmasti vielä erilailla puhtia synnytyksen jälkeen jos on saanut nukkua edes edellisen yön hyvin..
 
synnytystapa-arviossa tänään rv 36+2
kohdunsuu jotakin pehmeän ja kiinteän väliltä, sormelle auki ja kanava lyhentynyt kolmesta sentistä kahteen senttiin. jes, en taidakaan olla aivan toivoton tapaus!! (tai ehken sanokaan mitään vielä )
vauvalle antoi tämän hetken arvioksi 3185grammaa :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
pilttiä tais kysellä siitä pelkkää vyötäröö kurovasta liivistä nii sellaisia löysin triumphilta, täs sen linkki http://triumph.timarco.fi/Product5e6f600d-9e05-4666-af6f-c950f0d71ed8.aspx Mä ainakin ihan omaks iloks tuon tilasin, en tiiä auttaako palautumiseen.. Esikoisesta olin entisissä mitoissa kahessa viikossa, mut saas nähä :D

http://www.jcpenney.com/jcp/X6.aspx?DeptID=51884&CatID=51884&Grptyp=PRD&ItemId=15a5d16 Tuolla kans pelkkä vyötärölle laitettava

Mulla on kyl tuo kylkiluu ihan muussina! |O Jänskättää et minkäkokonen vauva on masussaaaa, huomenna sen saa tietää :D Tosin palaan kertomaan vasta myöhään illalla ku se aika klo 14 ja synnärille 120km :/

kleo ja Tilli 35+5
Kiitos linkistä :)
Mitenhän tuossa tuo koko?? Mä oon normaalisti hyvinkin S-kokoinen vaan raskauden aikana tulee kiloja niin hulluna (jo nyt +20kg) että mietin mahtuuko toi S päälle silloin kun sitä eniten tarvitsee... toisaalta tylsää jos tilaa M koon ja siitä ei sitten olekaan mitään hyötyä??
Ehdotuksia :whistle:

Piltsu + nestori 35+4

ps. Mitä mieltä olette nimestä Bruno :ashamed:

 
Mun mies sai tyopaikan mita ollaan jannitetty jo melkein kuukausi :D Siis isossa firmassa ja uskomattomilla eduilla ja homma mita mun mies on aina halunnut tehda!!! En voi uskoa etta voisin olla onnellisempi talla hetkella! Moni ongelma ja asia ratkesi heti eika mulla olekkaan oikein mitaan valittamista mistaan enaa =) SUURI helpotuksen huokaus! Oon niin onnellinen.

Mitaan muutoksia vaavin suhteen ei ole. siella se potkii ja moyrii, mut ei anna mitaan viitteita et olis tulossa. Muuten ihan hyva olo mut toi hapyluu on kipeena taallaki. Joku kyseli et miks niin siinahan on keskella se liitos kohta joka venyy synnytyksessa ja meilla talla hetkella jotain hormonia veressa joka loysyttaa noita liitoksia ja se aiheuttaa toisilla ne kivut hapyluussa. Tulihan taas selkeesti... :LOL:
 

Yhteistyössä