*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Mä kans ihmettelin ,et onko siitä BV:n vauvanhaku reissusta jo 10päivää!!! mihin tämä aika kiitää...

Martsuli :tuo tunne et saako esikoinen tarpeeksi huomiota on varmasti joka äidillä huolena...Olen ukkoni kans jutellut asiasta,et pitää järkätä ihan kahdenkeskistä aikaa esikoisen kans(joka pian jo 7v) ja minähän olen vihjaillut vieraille jo etukäteen,että mun mielestä pitää esikoiselle tuoda kans jotain pientä,kun tulee vauvaa katsomaan...Aijon ostaa kaappiin jotain pientä kivaa jos joku vieras on niin törppö,ettei tajua tuoda mitään isommalle...neiti kuitenkin niin iso jo,että itse ymmärtää jos jää paitsioon...Luotetaan siihen,Martsuli,että kyllä me osataan huomioida nuo esikoisetkin =)
 
Taa
Heipähei!

*Syvä helpotuksen huokaus*
Siellä synnytystapa-arviossa kävin juuri.
Sykerö on ihan oikeinpäin (eli pää alaspäin) tulossa. Ei sen puoleen huolta. Painoarvio tällä hetkellä 3700g eli jättivauvaa tässä ollaan tekemässä :D :eek: Tosin onhan tuo sf-mitta sitä jo pitkään ennustanu. Meinas lääkäri, että alle 4 kilosta sieltä ei missään tapauksessa ole tulossa. Alkoi jännittää. Toivottavasti ei mee kauheesti yliaikaseksi :|
Mutta mielettömän iso kivi tipahti sydämeltä kuulla, että pää edellä vauva on tulossa eikä näillä näkymin mitään estettä normaalille alatiesynnytykselle ole. Sitähän ei tietenkään voi tietää, mitä synnytyksessä tapahtuu. Esikoistakin lähettiin normaalisti hakemaan ja kiireelliseksi sectioksi loppuviimein meni.

Nyt tuntuu, että aikaa on taas vaikka mihin. Ajattelin verhot kohta lyhentää ja käskeä miehen ne ripustaa :kieh: Sitten voiskin kattoa sairaalakassia valmiimmaksi. Olokin on ihan hyvä. Nyt on hyvä mieli.

Taa ja sykerö 37+6
 
raffel iso :hug: kurjasta lääkärikäynnistä. ja tuosta seksistä... miehen spermassa on joku sellainen aine osa (en muista nimeä) joka pehmittää tuolta alhaalta , mutta jostain muistan lukeneeni että jos synnytyksen käynnistämiseen meinaa pelkkiä simppoja käyttää ni tarttis "litratolkulla" eli jos synnytys muutenkin alkamassa ni sitte voi antaa loppu rykäyksen.

himpsu toi näyttää hyvälle. itekki sitä kuolannut :p mutta saako siihen laittaa jo ihan pienen vai vasta 4kk iästä. sitte on vielä samantyylinen ergo new generation. suurinpiirtein samanoloinen kuin toi manduca mutta vissiinkin hieman edukkaampi kun ollu kauemmin suomen markkinoilla ja tuohon ostettavissa "vauvatuki" tai sellainen lisäosana.

huuto.netistä pohdin juuri viittiikä sitä enää laittaa kohteita myyntiin. jos vaikka tuleekin lähtö. toisaalta varminta olis pistää pisimmällä myyntiajalla nilähtö tulis varmasti postitus aikana :LOL: :LOL: toiveissa on hyvä elää. olis nimittäin tuon kakkosen 92 cm vaatteita ja sen britaxin turvaistuin ku piti kapeempaan uusia. ei ollu sitä ostettaessa vielä haaveita kolmosesta. :kieh:

joku aikaisemmin puhui nopeista kivuista viime yönä heräsin puol kolme siihen että oikeella puolella noin munasarjan kohdalla oli ihan sika kova kipu. sattui kuitenkin silleen unen sekaisesti. viimein kun tajusin rentouttaa lihaksia ni sitte helppas. jotenkin jännitin koko oikeeta puolta. outoo....

mä nukun nykyään suht hyvin. en tiä mistä johtuu mutta en edes käy yöllä kovin usein vessassa vaan useimmiten kerran ja se ajoittuu puol viiden ja seiskan väliin eli aika aamu tuimaan. olen vissiinkin ollu nyt huono juomaan.

juups siinäpä ne ruikutukset.... tinni ja ryyni 36+6
 
taa ollaan sitte suurinpiirtein samassa veneessä vauvan koon kanssa mulla arvio oli36+2 3300g ja lääkäri sanoi että kun toi kakkonen on sieltä tullu 4450g/55cm ja kuula 37 ni mahtuu tämäkin vaikka kauhistuttaa kyllä. lisäksi ei yhtään parantanut oloa kun sanoi että näissä aina 10% virhemarginaali ni tekee 3kiloisesta tuo virhe jo 300g ......
 
Martsuli äkkiä se aika menee :D Kun ajattelee että kohtahan Paprica on jo kaksiviikkoinen pikkuprinsessa :heart:
Yllättävän hyvin sitä aikaa riittää myös esikoiselle,mä usein esim rakennan esikon kanssa legoilla,samalla kun imetän :whistle: Ja muutenkin tässä on oppinut toimimaan yksikätisenä aika hyvin :saint:

Raffel höh,sulle sitten sattunut taas joku Tauno Tampio lääkäriksi :hug:
Huomasin tässä toisessa raskaudessa sen että ei mua valitettu ja kerrottu niin paljon asioista kuin ekalla kerralla,esim synnärilläkin kun olin esikoisen kanssa mennyt lapsivuodeosastolle,niin sinne tuli sitten kätilö juttelemaan mun kanssa synnytyksen kulusta mutta nyt tokalla kerralla ei ollut mitään sellaista :eek: :(
Eli jos mä tosissaan haluan tietää miten mun synnytys meni,ajat jne niin mun pitää tilata ne tiedot sieltä sairaalan arkistosta ja näin meinasin tehdä..
Tilaan sitten samalla esikon synnytyksenkin tiedot,ihan vain muistoksi :D
Tulihan mulla esikosta se epikriisilappu kotiin,muttei siinä ollut kuin pari riviä tekstiä =)
 
Ei ole ollu/ei ole aikomusta ostella mitään tukiliivejä/korsetteja.. Siinäpähän roikkuu maha, jos on roikkuakseen :D

Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kade niille joille ei tule raskausarpia |O Mulla tuli esikon aikaan jo ihan hirveesti ja nyt on tullu vielä lisää :ashamed: Ei oo mikään nätti raskausmaha.. :x

Onko muilla häpyluu kipeä? Mulla on todella hellänä, kävelykin koskee häpyluuhun :snotty: Onkohan vauva laskeutunut vai mistäköhän tuo johtuu..?

Jaksuja kaikille! :flower:

MiNiMaM ja tyllerö 37+3
 
Noi painoarviot tosissaan välillä heittelee,kaverille oli arvioitu hieman ennen synnytystä vähän yli 4kg:sta,lopputulos oli 5,3kg :whistle:
Ja mullahan toi esikoisen synnytys käynnistettiin 41+3 kun lääkäri sanoi ettei tälläistä 4kg;sta enää aleta kasvattaan masussa,tulos oli 3298g ;)
 
Laiska merkkailee taas.. :ashamed: kerkee edelleen lukemaan, muttei jaksa kirjoittaa :/ Yöt menee aikas hyvin nukun kevyesti 12 h joskus herään kerran veskiin...lonkat kipuilee ajoittain, muttei muuten mitään valitusta sen osalta.
Turvotusta tullut ja olo on ajoittain tukala...mutta saisi sintti vielä olla yksiössään ainakin pari viikkoa. Sairaalakassia tartteis varmaankin miettiä....

Nyt jäätelöä mussuttamaan ja tsemppiä kaikille jotka tuskailevat olonsa kanssa.
Pa-mi ja sintti 35+1 ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Noi painoarviot tosissaan välillä heittelee,kaverille oli arvioitu hieman ennen synnytystä vähän yli 4kg:sta,lopputulos oli 5,3kg :whistle:
:eek: :eek: :eek:

Mä en ehkä ois halunnu tietää tota.
Älä nyt,ei noin yleensä käy =) :hug:
Ja lisäksi tää kaveri on 150cm pitkä ja synnytti tuon jötikän kaiken lisäksi ilman repeämiä :D
 
Ikävä lääkärikokemus Raffelilla :/ Itse voin omasta kokemuksestani kertoa että meillä on ihan se ja sama tuon seksin kanssa. Ei ole spermalla ollut vaikutusta ei sitten minkäänlaista |O

Taa Pakko sanoa että aika isokokoiselta vauvalta kuulostaa :eek: Itselläni painoarvio viikko sitten ( rv 36+0 ) oli 3070-3250 g ja sekin tuntui hurjalta! Onneksi kuitenkin sulla vauva on rt ja kaikki näyttää muuten hyvältä! Ja vaikka arvio onkin, niin minulla on pitänyt ihan hyvin paikkansa! Älä hirveästi ala panikoimaan.

MiniMam Minä ole kipuillut häpyluuni kanssa jo pitkän tovin :| Ja on sitten pirun kipeä! Mulla se ei edes johdu vauvan asennosta, tänään viimeksi oli neuvolassa poikittain, niin eihän se silloin sitä luuta ärsytä millään tavalla. Varmaankin yhteydessä hormoneihin tms. Mutta siis melkoista kärsimystä on ollut, toivon ettei kipuile vielä pahemmin synnytyksessä!

Tämän aamun neuvolakuulumisia:

Rv 37+1
painonmuutos: +200 g/vko
Mulle on viimeisen 10 viikon aikana tullut kuitenkin vain 4 kg :eek: Miks ihmeessä se sit tuntuu aina niin paljolta?
turvotus ++
kohdunpohjankorkeus 36.5 cm
sydämensyke D130
liikkeet ++
Ja vauva oli jälleen kerran siis poikittain!!! p*rkele. Kai ne kuitenki käynnistää sen vaikka menisin sinne niin et vauva olis pt? sanokaa nyt et ne ei lähetä kotia vaan siks et tarjonta ei ole oikein, vaan se yritetään korjata ensin ja sit käynnistetään? :ashamed:

Sain lisäksi järjettömän huuliherpeksen alahuuleen. Voisko olla jotain hormonimuutoksia tai stressiä? Kun en kipeäkään ole. Luojan kiitos en kärsi alapään herpeksestä :x se tästä vielä puuttuisi.

Mulla tasan 14 vrk käynnistykseen =)

Ls ja 37+1
 
Painoarviosta, esikoisesta tehtiin se päivää ennen synnytystä, arvio oli 3480g ja neiti painoi 3310g. Eli ei hirveesti meillä heittäny. Mutta on niitä, joilla arviot heittää häränpyllyä ja kunnolla.
Täällä kans häpyluu tosi kipee |O Se oli jo välillä kivuton, mutta nyt on uudestaan kipeytyny. Illat ja yöt on pahimpia, saa miettiä, et mitenkä päin sitä nousis sängystä, että sattuis vähiten.

( . )
Neuvolakuulumisia: JIPPII!! :D Painonmuutos - 500g!!!!!!!!! :D
Rv 37+5
Paineet 126/68
Turvotus +
Pissa puhdas
Sf-mitta 35
Tarjonta rt
Syke vauvalla + - 150
Liikkeet ++

Kaikki siis kunnossa. Kokeili kohdunsuun, entistä avonaisempi on, nyt auki 5-6 cm... Alkaa pelottaa, että kun tuota matkaa on se 90km synnärille ja paikat jo noin hyvin auki, niin ehtiikö sitä sairaalaan asti, ennen kun vauvan pää jo pilkottaa... :/ Terkkari kyllä sano, kun uutta aikaa sovittiin ensi maanantaille, että tuskin olen enää sillon yhdessä kasassa, mutta katsotaan nyt, mitä tuleman pitää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Noi painoarviot tosissaan välillä heittelee,kaverille oli arvioitu hieman ennen synnytystä vähän yli 4kg:sta,lopputulos oli 5,3kg :whistle:
:eek: :eek: :eek:

Mä en ehkä ois halunnu tietää tota.
En mäkään.

tinni, mä ymmärsin että tossa manducan rinkassa/repussa voi kantaa jo melko heti, koska siinä on se vauvapienennin ja päätuki mukana. Ne saapi sit pois kun vekara kasvaa. Taidanpa käydä tuon tilaamassa, kun vaan osaisi värin päättää. Mä tykkäisin tosta punasesta mut ei kuulemma isännälle käy :) miksköhän ei?

Anoppi soitteli äsken, oli käyny kirppiksellä ja ostanu jotain ISOA
:eek: Huomenna kuulemma saadaan se, mikä ikinä onkaan? Hieman jänskättää (ihan ku pientä lasta jouluaattona), heidän huumorintajunsa on aika mielenkiintoisa, onneksi aika samoilla linjoilla ollaan ainakin tähän asti menty. Siellä voi olla ihan mitä vaan...kehto, syöttötuoli, mopo, keinuhevonen.
 
Päivää - taas tullut selviteltyä opintoasioita ja mielessä jopa pieni ajatus siitä, että josko sitä yhden tentin viel... Tosin se osuu sille viikolla kun mulla tulee täyteen rv38, et en tiä kuin mahtaa käydä.

Martsuli nykyään ihmiset onneks tajuaa jo tuon, että ensin tervehditään vanhempia lapsia ja sitten ihaillaan vauvaa: eihän se vauva siit huomiosta mitään perusta, mutta isommat kyllä huomaa, jos heitä ei huomioida. Ja jos joku on niin törppö, että sivuttaa isomman, niin mä sanoisin ihan suoraan.

Raffelin lääkäri kuulosti tooosi asiantuntevalta. Itse asias tuli ihan mieleen meidän tk-lääkäri joka tutki pojan vauvana koskematta vauvaan ollenkaan.... Neuvotkin oli luokkaa: no ei sitä varmaan montaa päivää voi syömättömyyttä katsella. :headwall: :headwall:

Kiva kuulla Taa et vauva on kääntyny. täällä edelleen väärinpäin...

Nyt tarvii lähteä vyöhyketerapiaan :wave:
 
Äippäpoli ja ultraus meni hyvin.

Vauva nyt 2,9kg ja jos menee laskettuun aikaan asti,on noin 3200g syntyessään.

Supistukset ei oo aukaisseet vielä kohdunsuuta,joten ihan lähipäivinä ei täällä synnytetä.

Jälleen otin puheeksi polikliinisen synnytyksen ja sen saan mikäli voidaan molemmat hyvin.

Nyt mä vetäydyn täydelliseen nettipimentoon oottamaan h- hetkeä ja tuun sit jossain vaiheessa ilmoittamaan mitat ja sukupuolen kun vauveli on syntynyt.

Tsemppiä kaikille jotka lähtee nyytin hakuun :wave:

A-Mam ja Mimmi rv 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=360539&shopId=12653&findPath=true&compartmentId=13154&categoryId=20151&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=909

http://www.homeselected.com/?artnr=51516&TASK=art&smurfid=25391312151720090518244953158331

:LOL: Sielläpä niitä ois, niitä tukiliivejä/korsetteja.. Tuolla triumphin sivuilla on maltaita maksavat "oikeat" tukihousut synnytyksen ja sektion jälkeen tukemaan :D Mutta että 70e alkkareista :D Nouuup!

No mä tilasin ihan vyötärötuubin joka tulee ja pitää nahkat kasassa niin ompahan ees oman itsetunnon kannalta sitte hyvä jos voi pitää tiukempia kesämekkoja :D

Auts Vauva on potkinu mun vasemman puolen kylkiluun ihan kosketusaraksi |O Musta tuntuu et tää on jo nyt sen kolmekiloinen ainakii!! |O Aaapuva, sen saa huomenna kuulla ja niin senkii että onko siellä mahassa Sara vai Jorma?!?!? :eek: :LOL:

kleo ja Saravauva 35+5
Mistä tilasit tuon vyötärötuubin, ja olisko sulla linkkiä siihen?
Mulla on edellisestä raskaudesta tuollaset aluskousun tapaiset kureliivit,vaan en pidä senmallisista housuista ollenkaan,, mulla pitäis olla hipstersit ja noissa kyseisissä jää ällösti näkymään pikkarin rajat :eek:

Voisin harkita tota tuubia, että sais vähän edes kurrattua läskejä kasaan ennen kun ne lähteepi pois,,,, kesämekot ja kaikki--tosiaan.

Piltti 35+4

 
moros! tulinpa vaan ilmottamaan, et hengissä ollaan, mut ei ole ollut aikaa tulla edes lukemaan, saati sitten kirjottelemaan viikkokaupalla!!!

muutettiin reilu kaks vk sitten ja ei ole nettiä kotona... ja töistä on niin paljon lääkäripoissaoloja, et en ole pystyny viimeaikoina täällä toimistolla ollessa juuri ylimääräsiä kattelemaan...

näyttäis siltä, et korkeen verenpaineen takia tuun alottamaan sairasloman piakkoin, joten sitten taas liityn aktiivisemmin mukaan.

caisachu 33
 
Poika reilun viikkon vanha ja jakselee hyvin :heart: :heart: Nenä/mahaletkussa on mutta syö kyllä hyvin pullosta.Verensokeria ei katsota enää ja Huomenna on Kilpirauhaskokeet .Valohoidossa kolmannen kerran,...Isosisko pääsee katsomaan ekan kerran kun vto purettu Rs viruksen takia alle kouluikäisten käynnit.Ihana lahja isosiskolle neidillä nimipäivä ja viedään jäätelöannos syömään =) Päivä kerralaan mennään eteenpäin..
Äitiys ja Onni ja Pikkumies 1viikkoa :heart: :heart:
 
moro!

Täällä kaikki ennallaan, mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei edelleenkään ole - ja ei kai sinänsä vielä tartte ollakaan näillä viikoilla. Viikonlopun lomareissu sujui automatkat mukaan lukien hyvin, hiukan meinas liitoskivut olla normaalia pahempia paluupäivän iltana.

Onko muilla ilmennyt älytöntä väsymystä? Mä oon saanut nukuttua viime aikoina yöt ihan kohtuullisen hyvin (1-2 vessareissun kera) ja joskus 9 jälkeen vasta nousen ylöskin, mut siitä huolimatta tuntuu että jo klo 13 tietämillä sais päikkärit ottaa että edes jotenkin jaksaa.. Hemoglobiiniarvot oli ainakin vielä 2vk sitten ihan 130 tietämillä. No, huomenna on lk-neuvola, niin vois tuon mittauttaa samalla ja saapahan vihdoin tietää onko alhaalla mitään muutoksia tapahtunut, mitä siis suuresti epäilen.

Mikään kiire minulla ei siis sinänsä ole synnyttämään, meinaa näin ensikertalaista hirvittää kaikki synnytykseen, imettämiseen ja ylipäätään vauvan hoitoon liittyvät jutut - synnytys noista kyl kaikista eniten. Oon kyl jutellu synnytykseen liittyvistä jutuista ihan äitipolillakin kätilön kans, mut jostain syystä siitä ei juurikaan apua ollut. Oon luultavasti ihan paniikissa sitten kun jossain vaiheessa lähtö tulee!

Pirtsi 36+3
 

Yhteistyössä