*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

:kieh: tahtois ees yhden 3 tunnin pätkän unta per yö! :kieh: Va ei.. Puoltoista tuntia kerrallaan.. |O

Joku kirjotti ilmavaivoista, tunnustan. :wave: Kauheeta koko eilinen päivä ja yö. Ei varmaa kuulosta taas mitenkään kivalta, mut ei haise tms. sitä ilmaa vaan tulee!! :whistle:

Ja 15 tuntiin, mä oon käyny "isolla asialla" 5 tai 6 kertaa, menin jo laskuissa sekasi.. Ja tässä oli kuiten yöki välissä! Ei vatsatautia, muuten vaan hoksasin et tuollahan saa rampata taas vähän väliä.. :snotty:

Supisteli illasta 2 tuntia 8-14 min. välein, ei kipeitä, muutama taas tuntu selässä. Miten ne oikeesti voi tulla nuo "harjotussupparit" nuin tiheesti?! Taisit multa on kipukynnys alentunu HUOMATTAVASTI näitten kaikkien vaivojen, murtumien ja iskiaksien myötä.. Jos ne onki nuita just, jotka mulla niitä paikkoja aukoo..? :ashamed: :whistle:
Toinen samanlainen pompsi tuli aamuyöstä ja siinä välissä muutamia yksittäisiä..
Että mulla palaa käämit tän mahan kans!! :D
Ja nuo tulee mulla AINA yöllä.. Seki vielä...

Ja et kaikki ei aina ois perseestä, Kelan sivuilla mulla lukee et asumistukipäätös on ratkaistu! Tai siitä ei vielä lue mitään, ilmotus vaan et voi olla et on kirjallisena laitettu, mut päätös on kuiten tehty.. Ja odotan kyllä saavani sieltä jotain.. Ja takautuvasti. Pliis, olkaa armollisia! :D

Jos en oikeesti oo iltapäivään mennessä synnärillä, lähen sitä siskon vauvaa kattoon vaikka ois mikä! Voihan sitä sit synnyttää sielläki jos hätä tulee.. :whistle:
Tietäähän tuon, et kun Turo tulee, ei tuu mihinkään reissuun lähdettyä pitkiin aikoihin! Ja millä mäki muka kulkisin, junalla!? Et tänään mennään, eni wei! :D

Ja-has, keittelis toiset aamukahvit, ensimäiset päikkärit voiki sitte ottaa ku lapset on lähteny kouluun.. ;)

Lisbet ja Turo 38+1
 
Lisbet silloin kun mä ekaa kertaa lähdin sairaalaan pariksi päiväksi suppareiden takia,niin mullahan oli tullut suhteellisen säännöllisesti niitä harjoitussuppareita päivästä iltaan asti,joten voi niitäkin tulla tiheeseen =)
 
HelloShitty
mulle tulee Brunosta mieleen se femedan lääkäriguru..ja sehän on italialainen. :D

jaa..kukakohan on seuraava nyytinhakija. en minä ainakaan. :D kasassa vielä siis. jänniä aikoja kyllä eletään. peukutuksia täältä kaikille! b:)d :hug:

HS ja J rv 37+6
 
Sehän tässä tympäsee, et mulla on kuiten ihan sellanen olo et menee yliaikaseksi ja reippaasti! Ja tää on tällästä ollu jo pitkään..

Eli voiko ne kuiten "työstää" jotain ne harjotussupparit..? Tai ne tulee silleen, et ensin pakottaa selkää, iskee kunnolla muutaman kerran ja sit kohtu supistuu. Se itse supistus ei käy kipeetä, vaan ne selkä"puukotukset". Ja taas samanlainen.. Osa ei toki käy etes kipeetä..
Nytki niitä tulee ku tässä koneella oon istunu puoltoista tuntia.. :whistle:

Bruno on ihana nimi! Sopii vierasperäiseksi nimeksi oikeen hyvin suomalaiseen suuhun.. Voisin ajatella.. :D
 
huomenta!
BV kiitos :)
sisulle paaaljon tsemppiä! ja nopeeta sitten sairaalaan mars! :hug:
nuita tukiliivejä koskaan kuullutkaan enkä kyllä ole sellasia kaivannutkaan.. enpä siis nytkään..
kaikille tuskailijoille paljon jaksuja!
mulla itsellä ei sinänsä ole kiirettä synnyttää, elkää siis käsittäkö väärin mun puheista, mulla vaan tämä päänsärky loppuu synnytykseen joten odotan siksi sitä kuin kuuta nousevaa.. päivä kerrallaan aina mennään eteenpäin.. sinnittelen mahdollisimman pitkään..

monella poksui jo 38 joten onnea heille :flower:

umayya + siiri 36+2
 
Huomenet

Täällä kans yks jolla noita harjoitussuppareita tuli illalla ja vielä alkuyöstä tasaseen tahtiin. Ei nyt sattunu mut perk** epämukavan tuntusia. Lisäksi eilen illalla oli parin tunnin ajan sellanen olo kuin olisi nuotio sytytetty tonne haaroväliin.. siis poltteli tuolla alapäässä ja se tunne säteili sisäreisiin. Rupee muistaa pikku hiljaa miltä synnyttäminen mahtaa tuntua taas vaihteeks :D

Nyt lähden karkuun tota yläkerrassa jatkuvaa remonttia (ja sitä porauksen ääntä ), puolen päivän aikoihin ois vielä parturikin.. ihanaa pääsee istumaan ja saa hiukset kyytiä ;)

Vauhtis rv 38+0 POKS
 
Raffel :hug: Jaksamisia sinne!

Tänään oli sit odotettu lk-neuvola. Kaikki paineet, pissa ym. jutut oli ok. Paino oli hiukan pompannu ja terkkari ei ollut siitä kyl milläskään, merkkas turvotuksen plussalle. Toivon kyllä ettei tää turvotus tästä enää pahenis, mut liekö turha toivo :( Lääkäri sitten tsekkas nuo paikat, eikä mitään muutosta ollut tapahtunut - ei pehmenemistä, ei mitään mikä synnytystä enteilis! Mä taidan tällä vauhdilla siis odotella synnytystä vielä juhannuksen jälkeenkin.. Eipä tuo sinänsä ollut mikään yllätys, sillä ihmehän se ois jos jotain edistystä ois tapahtunut kun ei kerran ole supistuksiakaan.

Ja just kun eilen pääsin sanomasta, et oon nukkunut yöt hyvin, niin viime yönä sit sainkin "keppuroida" oikein urakalla ja aamuyöstä tuli valvottua usempikin tunti :( nyt sit väsyttää senkin edestä :/

Pirtsi 36+4
 
omaa napaa ja valivalia...
Tulin juur neuvolasta. Viime viikolla olin neuvolalääkärillä, joka heitti sillon, kokeilematta mun mahaa lainkaan, painoarvioks 2600g. Kysyinki et miten se sen arvioi, niin sehän vastas, että: "noo en mä tiedä, kunhan tein". Tänään sitten oli mukava kokenut kätilö terkkarina ja se tunnusteli vatsaa ja sano tosi varmoin ottein, et painoarvio on 2300g. No toisen kerran sain lähetteen äitiyspolille katsomaan, et pieni on kunnossa. Kivahan se on varmistaa! Mutta ärsyttää epäpätevät lääkärit, joihin ei voi luottaa. Niin ja kerron viel, et sf-mittakin on näihin viikkoihin nähden alhaalla. Eli alakäyrällä mennään. Onneks pieni myllertää ahkerasti, niin tietää sen kyllä pärjääväv :) Tällasta napaa tänään :D

Kaikille jaksuja ja tsemiä!
Peppi & pkm (37+0)
 
Martsuli
Heipparallaa =)

Olis klo.14.00 neuvola ja uusi täti ku vanha jäi äippälomalle. En ollu yhtään huomannu et olis ollu raskaana ku vasta viimäsellä kerralla :eek: ja se maha oli kyllä NIIIN iso että olis pitänyt huomata :D
Eipä nyt sitten muuta merkkailempahan samalla :D tuun kertoilemaan neuvola kuulumisia sitten iltapäivällä..

Ainiin! Oltiin eilen mun kotikaupungissa raumalla ja piti petäjäkseen mennä ja voihan helvattu ku oli katastroofi aluetta koko keskusta :eek:
 
Hitot, että oli turha neuvolakäynti :LOL: Th:na oli sijainen, joka ei ole koskaan tehnyt äitiysneuvolaa... Arvaatte varmaan siis loputkin, tuskin tarvii ees kirjottaa. Oisin voinu ihan yhtä hyvin soittaa sil kotoa ja kertoo, et vauva on perätilassa, laita lähete. Ei se nytkään uskaltanu ees oikeen kokeilla mun mahaa eikä sillä hiplaamisella taatusti tullu selvyyttä pään paikasta. Hohhoijjaaa!

Raffel jaksuja sinne! Syöksä kuin paljon magnesiumia? Se kun vois auttaa siihen, että veri kiertäis lihaksissa paremmin ja noihin polviongelmiin. Magnesium poistuu kehosta, eli siin ei o yliannostuksen vaaraa (tai siis yliannostuksella on vaan laksatiivisia vaikutuksia, ei muuta). Mä ite syön täl hetkellä yhden tabletin aamulla ja toisen illalla + vielä tossa monivitamiinissahan on sitä vähän kans. Mutta jalkaongelmat ei oo vaivanneet tässä raskaudessa.

Kyllähän ne hyvinki ne kipeemmät harjotussupparit alkaa valmistelemaan paikkoja, etenkin uudelleen synnyttäjillä. Että kyl siel varmaan jotain tapahtuu Lisbet.

Maranooka kyllä vaan oli mukava lähtee synnyttään hyvin nukutun yön jälkeen =) Ihan toinen olo kun sillon kun esikoista lähdin hakeen valvotun yön jälkeen.

Sisulla on kyl aika kinkkinen tilanne, jos tosiaan miettii, et siihen lanssin tuloon voi mennä noinki kauan... Varmaan ite saattaisin lähteä autolla sitten, jos ois tollanen tilanne. Tunnissa pääsee aika pitkälle kuitennii.
 
Moikka kaikille uusille ja vanhoille palstailijoille pitkästä aikaa! =) Mulla on ollut melekoista härdelliä tässä viimeisinä kuukausina niin on jäänyt kirjoittelut vähemmälle. Muutaman kerran käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja paaaaljon onnea kaikille jotka jo saaneet nyytin syliin!! :heart: :heart: :flower: .

Kohta alkaa täälläkin olla H-hetki lähellä kaikki alkaa olla valmiina pikkuiselle. Ai niin saimme miehen kanssa asiat sumplittua ja asumme nyt yhdessä...muutto oli yhtä h***ä, mutta nyt tilanne rauhoittunut ja totutellaan miehen kanssa uudenlaiseen arkeen yhdessä ;) .

kauheesti jo odottaa nyyttiä kotiin mutta kaihertaa vähän että miten sen kanssa osaa sitetn olla ja kuinka paljon se tuleekaan muuttamaan arkea. Onkos muuten muilla samankaltaisia huolia, kun tuntuu että pikkuinen on jotenkin kippurassa tuolla masussa, tuntuu että ihmiset valittaa etteivät pysty kumartelemaan, miunulta se sujuu ongelmitta. Maha on muutenkin eteenpäin työntyvä ja jotenkin pieni...hmm toivotaan että turhia huolia...

maare 37+6
 
Yöllä heräsin siihen kun alapäätä sattu ihan hirviästi,justiinsa tuolta luitten kohdilta..Mut sit se meni onneks hetken päästä ohi..

Noi vessareissut on ihan hanurista, pissahädäntunne yhtenään kun vauvelin pää painaa välillä niin pirusti rakkoon.. Ja sit melkein joka päivä on jossain vaiheessa sellainen tunne että on isompi hätä mutta sitten kun menee vessaan niin ei olekaan iso hätä, kaipa se vauva tekee sen tunteen painollaan tuonne toiseenkin suuntaan..

En millään jaksais oottaa maanantaihin kun silloin on synnytystapa-arvio..!!

Masuha&Piskuinen 36+0 :heart: :heart:
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Niin ja autollakin voi ajaa ylinopeutta sisun tilanteessa,toki turvallisuuden rajoissa ettei aja kolaria tms =)
Sanoo vaan sitte poliisille JOS pysäyttää että nyt on kiire ota joku muu.. :D
Mun mummu joskus ku olin pieni, sanoi noin poliisille.

Mulle oli tullut haava käteen jota piti mennä paikkaamaan ja mummu haki mut jonkun matkan päästä kotootaan autolla (meidän perheessä auto rikki) ja tuli kamalaa ylinopeutta ja poliisit tietty pysäytti.
Ei siinä sitte voinu ku pysähtyä ja mummu veivas ikkunan auki ja ennen ku poliisi ehti sanoa mitään ni mummu huus että mun tyttärentyttärellä on kaamee haava kädessä nyt ei ehdi ottakaa joku muu ja sen jälkeen veivas ikkunan kiinni ja lähti talla pohjassa jatkamaan. Taustapeilistä ei näkyny ku poliisin hieman hölmistyny ilme :LOL:
Loppujen lopuks mun haava oli sitten olli sentin mittanen pikku viilto mihin laitettiin pikkusen liimaa :D

Oli pakko jakaa tää muillekkin nyt ku toi tuli taas mieleen, sori :ashamed:
:D sitä saa aina nauraa ku näitä menneitä muistelee :D
 
Martsuli mummot on välillä hauskoja :D

Nopeista synnytyksistä vielä,että kun mun sylikummin synnytys käynnistyi niin heille tuli tosi kiire,mies ajoi ylinopeutta ja tottakai poliisit pysäytti :saint: No kun näkivät mikä on hätänä,niin lähtivät kummin auton edellä sairaalaan ja täten antoivat tietä kiirulaisille :D
Kaikki hyvin loppujen lopuksi,kummi ehti juuri sairaalassa vetäistä housut pois niin poika syntyi =)

Äh,taas mä kerroin näitä :ashamed:
 
Raffel :hug:

Täällä SUPISTAA ! Mut ei vielä kovin tiheesti. Lyhimmillää väli oli aamupäivällä 4 min, mutta sitte alko rauhottuu. Nukuinki tossa pari tuntia puolihorteessa. Supisteli siinäki sitten tunnin verran 7 min välein ja reilun minuutin kesti per supistus,muttei vielä tarvinnu ees nousta liikkeelle. Sitte kävin suihkussa ja siellä tuntu tulevan supistusta toisen perään, mut niisti selvisin laulamalla ja kuumalla vedellä. :LOL: Nyt noita on tullu kymmenen minuutin välein, mut ei kestä kauan, joten odottelen, että vedet menis,niin pääsis tositoimiin. Tää on jotenki niin outoa kärvistellä jo ennen vesien menoa. Samalta tuntuu, mut se tietty teho ja voima noista supistuksista puuttuu kuin mitä niihin tulee vesien menon jälkeen. Aiemmat kun mulla käynnistyny aina vesien menolla.

Neuvolakin oli tänään.
RR 126/86 ekan mittauksen jälkeen, toka mittaus 118/76
Paino +1400g viime viikosta
Turvotusta on

hitto, nyt ei pysty istuu enempää. Katotaa pääseeks tää vauvaa hakemaa

vanttu rv 37+2
 
ryynillä samba kurssi mahassa ja tavallaan pelottaa jos vaikka kääntyykin vielä perätilaan. en tiä mahtuisko vielä mutta kuitenkin.

sokerit ei pysy rajoissa ja toisnaan tuntuu siltä että miksi ne ei haluu tätä köynnistää ni päästäis tuosta sokeristakin sitte samalla....grrr.r.... pistää vihaksi. kun sitte ruikuttavat että tiedäthän ruokavalion yms. juu tiedän tiedän...ja mitä piukemmalle sen vedän sen varmemmin siitä lipsun. tänään vaaka näytti aamulla 81.9 eli tän aamun ja eka neuvolan painoeroksi tulee 1,9kg.... eli onhan sitä ruokavaliota pidettykkin.

tänään olen ollu ihan sika väsynyt. mies soitti äsken että tulos kotiinpäin ja hakee auton vaunupeileihin suoraan jatkopalat et kestää kauemmin. olin vissiinkin nukahtanut sohvalle kun puhelimen äänen yhdistäminen soivaan puhelimeen ei oikein yhdistynyt aivoissa ja se mitä mies siellä toisessa päässä selitti.

mä en usko hetkeekään siihen että tää synnytys käynnistyisi itestään eli loppuun asti täällä köllitään masussa. olen vissiin hautoja tyyppi.

tinni ja ryyni POOOOOOOOKS 37+0
 
(.) Tänään painoarvio 2800g, eli kasvanut on ja HYVIN!! Enää (toivottavast) ei tarvitse mennä polille kun synnyttää :D Niiiiiiin happyface täällä nyt!! Huojentavaa että nyt ollaan pois sieltä alaviivalta ja kaikki oli hyvin. Nyt vaan odottamaan milloin synnytys alkaa :)

Shoppailtua tuli imetysliivit, vähän reilumpaa kokoa ostin mitä nyt rinnat ovat, mutta en kauheasti.... Hyvän tuntuiset päällä ja ihan h&m halppisliivejä! Sit ostin vähän vaatteitakin ja kaverilta sain myös vaatteita. Ne on kyl vähän isompaa kokoa, mutta onpahan tulevaisuuteen. Sit ostin keittiöön uudet verhot. Vaaleat, jotta on sitten samalla vähän siistimmät kastetilaisuutta ajatellen. Samaa sarjaa ostin myös pöytäliinan. =) Kaikki rahat meni, enkä edelleenkään saanut niitä pinnasänkyvermeitä vaikka niitä on pitänyt hankkia jo kauan.... taidan tilata ne pupujussikat netistä, kuhan saan rahnaa lissää =) :p

Lissu ja jätkänpätkä 38+1
 

Yhteistyössä