*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Tinni : minäpä minä valittelin sitä lääkärireissua,et se totes ettei mitään ole alakerrassa tapahtunut :headwall: Nyt olen sitten kaikkien kipujen ja kolotusten uhallakin ollut jalkeilla ja passannut tyttöä urakalla,tuleepahan ärsytettyä paikkoja...Hih,kolme ässää :D mulla ne on suklaa,sauna ja salmiakki :LOL: Mä en ees muista mitä on seksi... :LOL: Hyvästä uskosta odotan edelleenkin sitä ,että raskaana ollessa tulis villimpi seksielämä...se odotukseni on jatkunut 7vuotta,eli siitä lähtien kun odotin esikoista :LOL: Olenkin ukolle nauranut et mullahan on jo pullat uunissa,mitä tuota enää :kieh: Onneksi ukko on hyväksynyt asian,ja varmasti vaikuttanu,et se on nähnyt kuinka kipeä mä olen ollut ...

Täällä muutaman ripsauksen huitas vettä ja ukkonen jyrähteli,muuten aurinko paistanut niin komeasti...hain puutarhalta kukkia,liekkö vanhuus tullut mulle,kun en ole ikinä perustanut mistään kukkien laitosta ja nyt oli JO 3krt ku pyörähtelen puutarhalla...

Saapa nähä tinnikumpi meistä sit poksahtaa ensin =) meinaan vaan tuota meidän samaa LA:ta...Mähän kyllä uhkasin ton lääkärikäynnin jälkeen laittaa jalat ristiin...ollaan nyt kiusallaankin loppuun asti maha pystyssä...ei sen puoleen,mä rrrrakastan tätä mahaa,kun yleensä joutuu peitteleen läskejä,ni ihana kun kerrankin saa oikein korostaa mahaansa ;)
Hmmm...kyllä mä varmastikkin uskaltaisin lähteä vielä as.vaunuilemaan.oishan se vaihtelua kotielämään,vielä jos sää suosii,niin mikä ettei...ja tiedä vaikka se reissaaminen ärsyttäs vähä alakertaakin,niin....

Jaahas,ukko soitti ,et sen isä on tulossa ekaa kertaa 5vuoteen meille kylään...joutuu rupeaan siivoaan...prkl...just ni laiskottas...
 
Meillä on ollut vauhdikas päivä kun järjestin esikoisen 7-vuotis pippalot reilulle kymmenpäiselle vauhtijoukolle. =) Aamu alkoi turhan aikaisin aika kovilla menkkajomotuksilla. Otin 1mg panadolin ja koetin vielä pötkötellä ja kauhulla mietin miten synttärihulinoiden kanssa käy.. Jomotukset eivät lakanneet vaan siityivät selän puolelle ja suihkussa tulikin pari ihan kunnon supparia. ONNEKSI loppuivat kuitenkin kakun leivonnan lomassa ja saatiin juhlat pidettyä! Nyt kyllä selkään koskee seisominen ja väsyttää rankasti.

Näihin puutuneisiin käsiin olen jo aikalailla tottunut, aamuisin vain on erityisen hankalaa kun ei saa otetta leipäveitsestä tai voi tehdä oikein mitään mikä vaatii puristusvoimaa.. Insuliinien pistäminenkin on välillä aikamoinen show, kun ei sormilla saa oikein aina painettua sitä kynän päätä pohjaan. Nyt viimeisen viikon ajan on sokeriarvot olleet mielestäni aika tosi hyviä, paitsi että laskevat välillä turhan mataliksi. Onkohan se (hyvä ) merkki siitä, että oma insuliinituotanto alkaa taas pikkuhiljaa toimia paremmin? =)

En muuten ole ikinä päässyt synnytystapa-arvioon. Ensimmäinen synnytys oli enen viimeistä lääkärineuvolaa ja toisen kohdalla sitä ei edes mietitty. Ei sitä varmaan enää tarvitse tehdä tälläkään kertaa, mutta hiukan jännittää miten häntäluulle mahtaa käydä kun viime synnytyksessä se taisi napsahtaa poikki.. Olen tässä miettinyt ja kyllä se vain on niin, että pelkäisin sektiota enemmän kuin häntäluun murtumista, joten ei sillä ehkä ole niin kovin paljon merkitystä muistanko siitä kysyä seuraavalla lääkärikäynnillä.

Ensi viikolla on jälleen ultra-aika äitipolilla. Eipä itseä kyllä enää kiinnostaisi sinne mennä, mutta on kai se hyvä asiantuntijoidenkin vielä nähdä, että miten meidän pieni on kasvanut. Itsellä on aika hyvä tunne vauvan koosta (en vieläkään usko synnyttäväni isoa "sokerivauvaa" ) ja vauva tuntuu jo hyvin terhakalta tapaukseltakin. :heart:

-maranooka & prinsessa 35+1-
 
|O Edelleen yhdessä paketissa!!
Toissailtaisesta saunasta ja seksistä ei ollu MINKÄÄN VALTAKUNNAN hyötyä! Taitaa olla urbaaneja legendoja ne, jotta auttais käynnistämään synnytyksen. Tänään kylläkin ajattelin kokeilla uusiksi, ja pistää miehen tiukille... :xmas: YHTÄÄN en enää jaksais tätä mahaa kantaa mukanani.
Välillä supistelee, ihan kivan kipeitäkin suppareita tulee välillä, mutta perkele kun ne ei ole mitenkään säännöllisiä. Katsotaan vaan, niin mulla on kohta kohdunsuu näiden suppareiden myötä 10 cm auki, ja vauva suunnilleen tipahtaa sieltä, ja tälllä menolla varmaan käykin niin. Käynnistyis synnytys kunnolla, eikä vaan tälleen tipotellen suppailis :headwall:
Anteeksi tämä valitus vaan... :ashamed:
POKS!
Sisu ja Minni 38+0
 
Tervehdys täältäkin!
Tervetuloa uudet odottajat!

Me tultiin eilen illalla tänne "maalle" eli entiselle kotipaikkakunnalle, vanhempien ja sukulaisten luo. Matkaa reilu 200km, mut hyvin matka meni takapenkillä ollessa. Täällä ollaan sunnuntaihin saakka.
Ollaan ihan rennosti oltu, grillailtu, esikoinen on puuhaillut mummon ja papan kanssa kaikkea kivaa.
Synnytyksestä ei ole tietoakaan, eli uskon että täälläkin haudotaan ihan viime hetkiin saakka ja kasvatetaan herraa tuolla masussa isoksi, eli yli 4 kiloistahan nuo viimeksi veikkasivat ä-polilla. Maanantaina kävin neuvolassa, siellä kaikki ok. Eilen kävin verikokeissa kun soittivat ä-polilta että nyt sappiarvotkin oli nousseet. Maanantaina on taas ä-poli käynti ja perjantaina neuvola. Että näin täällä....

Halinalle ja pikkukakkonen, huomenna poksuu 37+0 :heart:
 
Piip ja merks ja Täällä ainakii sauna alotti taaaas sen kovan vihlomisen!!! |O Ihan ku ois piikkilankaa kohdunsuulla, hyi! Selkään koskee menkkakivut sitte ja päähänki koskee.. Mitähän se vihlonta on.. mulla sit eriaikaan tulee suppareita ja nekii kipeitä, mutta ei säännöllisiä eikä tiheitä..''

kleo ja Sara 36+0
 
Martsuli
Mä en jaksa!!! |O
Kämppä on ku petolinnun arse ja ei se vaan yksinkertasesti putsaannu vaikka kuinka hinkkais ja on menny jo makuki jatkuvaan rätin heilutukseen :ashamed:
Millä helvatulla te kaikki ihmiset pidätte asuntonne niin ihanan siistinä ja mukavana paikkana elää.. Oma kun muistuttaa enemmän kaatista ku kotia :snotty:

Eipä muuta valittamista tällä kertaa pakko päästää äijä koneelle TAAS |O |O
 
Ihan varmasti joku meistä jakaantuu kahtia tulevana viikonloppuna, jotenkin sellainen olo... :)

Toivottavasti ei tää meikäläisen asukki ois kauheesti yli ajan, ei oikein jaksa kulkee missään enää vaikka tässä ois vielä 3 viikkoa ja 6 päivää laskettuun aikaan..! Ja yöt on ihan tuskaisia, koko ajan pitää vaihtaa asentoa ja välillä kait, luulisin, että supistelee kun jomottaa joko keskeltä vatsaa tai ylämahasta..Vai voiko se supistelu tuntua yläpuolella vai onko se vaan alamahasta...?

Masuha&Piskuinen 36+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Millä helvatulla te kaikki ihmiset pidätte asuntonne niin ihanan siistinä ja mukavana paikkana elää.. Oma kun muistuttaa enemmän kaatista ku kotia :snotty:

:hug: Meillä kyllä on aina sanotaanko kohtuu siistiä, vaikka on kaksi koiraakin. Siis että ei ole vielä mennyt semmoiseen kuntoon että ei millään saa paikkoja puhtaaksi. Kerran/kaksi viikossa täällä normaalisti on imuroitu, nyt ehkä kerta viikkoon ja sit saatan joskus vetää lattioita swifferillä ja sit tietty kostealla imuroinnin perään... Pölyjä pyyhin kun alkaa auringon valossa silmään pistämään.
Vieläkin on aika puhdasta kun tiistaina tehtiin "suursiivous" eli vietiin matot pihalle ja imuroin sohvan ja rahin karvoista ja mies tamppas sohvatyynyt ym.... Sit pyyhin pölyt. Puunausta puunausta.....

Tänään vaihtelin verhoja olohuoneeseen ja tulipas hassun näköistä kun on valkoiset verhot. Tosi valoisaa ja jotenkin ehkä autionkin näköistä! Mut silmä tottuu kyl ja kiva kun on vähän vaihtelua.

Mulla on ihan semmoinen kutina että meillä mennään yliajalle ainakin viikon verran. Toisaalta se olisikin ihan ok, niin saan kaiken laitettua edes jotenkin valmiiksi. Ensi viikolla meillä on ehkä jo mahdollista saada isompi auto, mikä helpottaa olotilaa kummasti. Sit jos saatais parin viikon sisään tuo alakerta valmiiksi ja siivottuakin kuntoon niin olis kyl tosi hyvä!!! Sit vauvan huone pitäis myös siivoilla ennen h-hetkeä. Siis tampata tyynyt ja petivaatteet, pyyhkiä pölyt jne.... Hommaa olis vaikka muille jakaa.

L&jäbä 38+2
 
fiodetta hyvin on alku lähtenyt käyntiin,mitä nyt esikoinen 2,5v koettelee hermoja ja pikkuinen käytännössä asuu mun tissillä :D
Toki hyvä että syö,kun hänen painonsakin on vielä alle 3kg =)

Toivotaan että sä pääsisit pian matkaan nyyttiä hakemaan :hug:

maranooka onnittelut synttärisankarille :flower:

Sisu mä ymmärrän täysin sua että hituttaa ja jännittää,niin tekisi muakin vastaavassa tilanteessa :hug:

Martsuli meilläkin on päivisin tosi kaaos täällä kun mies on ollut töiisä ja mulla ei ole yksinkertaisesti ollut mahiksia siivota täällä :snotty:
Illalla olen sitten tavaroita järjestellyt kun esikko on mennyt nukkumaan.

Ja kohta tehiksen pariin :p


BV ja P 12vrk
 
Heipparallaa.

Monta päivää olen pysytellyt poissa kun oli äitee kylässä. te ootte kirjottanut niin monta sivua, etten jaksa lukea.

Tällä olis nyt keskiviikkona Koksiin aika siihen vauvan asennon tarkistukseen ja mahdolliseen kääntöön. Hieman jännittää. Pitää vissiis pakata tuo sairaalakassi kaikenvaralta.

Eipä muuten mitään ihmeempiä, edelleen supistaa päivän aikana moneen kertaan ja yöt alkaa olla jo tuskaisia. Mahan kanssa on paha nukkua ja herään supistuksiin.

Mutta näin mennään nyt vielä.

Bree ja Kerttuli 36+4
 
Mä unhotin viimeks, et piti Traveleria onnitella kun mies oli saanu töitä: varmasti mukavia uutisia :flower:

synnytystapa-arviossa mulla on aina tutkittu vaan emättimen kautta. Ihan on siis "normi" gynetarkastukselta tuntunu. Lekurit ei o myöskään koskaan kommentoineet mitään: ei lantion, eikä vauvan koon suhteen. Vähän on siis tuntunu ylimalkasilta nuo tutkimukset. Ja neuvolakortin ainut merkintä on on ollut: ok. Että näin.

maare kiva kuulla, että ootte saaneet asiat sujumaan =)

Raffel toivottavasti auttaa! Kokeile vaiks ens alkuun yks tabletti illalla ja jos ei helpota niin yks aamulla ja yks illalla. Siin varmasti lukee, ettei annostusta saa ylittää, mut tosiaan ainut liika-annostuksen vaikutus on tuo laksatiivinen. Jos sun elimistö tarvitsee magnesiumia niin se imeytyy, eikä tarvi pelätä mahan "ylitoimintaa".

Mianna kuis vanha tein pienempi on? vai miks sust tuntuu, ette voi saada hänt mihkään hoitoon? Oisko sulla joku tuttu tai kaveri, joka vois lupautuu pitään puhelinta auki niin et voisit periaatteessa aina saada hänet kiinni? Että olis joku, joka vois hakee lapset sairaalasta ees, jos tulee sellanen pakkotilanne. Jos on siis kyse parin päivän matkasta, ni kannattas koittaa siks aikaa varmaan jotain tollasta järjestää... Pakkohan ne lapset on sairaalaan ottaa, jos on pakko.

hmmm... meil ei tod. ole siistiä :ashamed: aivan järkyt tavarakasat joka puolella. Johtuu itse asiassa suurimmaks osaks siitä, että on niin paljon tavaroita, joille ei oo hyviä säilytyspaikkoja. Ja sit kun on tavarakasoja niin kaik imuroiminen sun muukin on isompi urakka ku pitää siirrellä niitä kasoja.

Mielenkiinnolla vauvauutisia ootellen :wave:
 
HelloShitty
tulipa muuten mieleen..oliko BV mies mukana synnytyksessä vai menitkö yksin?

väsyttää ihan sikana. ei silleen mikään ihme kun hb matala taas. jännää miten päivällä vaan oottaa että alkais supistaa mutta illalla on niin väsy että suunnilleen rukoilee ettei yöllä tulis lähtö. :D :kieh:

eipä muuta. telkkaritarjonta niin surkee niin piti tulla vilkaista oisko tullu uusia vauvauutisia. :D
 
Oliko se Vanttu kuka meinas yhdessä viestissä et näinkö lähtö tulee? Mikähän siellä tilanne.

Täällä vauva hiljenteny huomattavasti, piti oikein ruveta liikkeitä laskemaan. Harjoitussuppareita tulee edelleen lisääntyvissä määrin ja rupee saamaan kerta kerran jälkeen tehoja lisää. Painontunne alapäässä lisääntyny edelleen, tuntuu että vauvan pää on tuolla ihan hollilla *olipas kivasti selitetty*

Ei mulle tuollaista synnytystapa arviota oo koskaa tehty ku Kleolle :whistle: esikoisen odotuksessa lääkäri kokeili lantiota ihan normaalin käynnin yhteydessä et hyvät on tilat täältä pikkasen päälle 4 kiloinen punnertaa ulos. Ja niin nuo ovat hyvin mahtuneet.

Huomen aamulla neuvola, siihen perkeleen puntariin nousu ahdistaa, miks se tulos on pakko mulle sanoa :ashamed: Mut muuten kyllä meen ihan mielelläni, hetki omaa aikaa tälle vauvalle.

En tiedä mitä tuhoja ukkonen on muualla tehny, mut täällä meni lämpöset vedet jolleki harakoille. Oltiin perheen kanssa saunomassa ja siinä pestiin ku lämmin vesi loppu. Oli noin puolisen tuntia veks ja kavereilta kuullu ketkä asuu ympäri ämpäri kaupunkia et samaa ongelmaa ollu heillä myös.

Mut palailen tuon aamuisen neuvolan jälkeen :wave: Vauhtis rv 38+1 (kohta 2)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Oliko se Vanttu kuka meinas yhdessä viestissä et näinkö lähtö tulee? Mikähän siellä tilanne.

Täällä vauva hiljenteny huomattavasti, piti oikein ruveta liikkeitä laskemaan. Harjoitussuppareita tulee edelleen lisääntyvissä määrin ja rupee saamaan kerta kerran jälkeen tehoja lisää. Painontunne alapäässä lisääntyny edelleen, tuntuu että vauvan pää on tuolla ihan hollilla *olipas kivasti selitetty*
taitaa vantulla olla jo nyytti sylissä. :heart:
täällä just samanlaisia fiiliksiä; vauva hiljentyny, painetta ja voimistuvia harjoitussupistuksia. mutta eikö ollu niin että ne ei mitään saa aikaseks? |O niin ja en usko että tää lähtökuopissa ole vaikka neuvolatäti sanoi että on selvästi maha työntyny ulospäin, eli vauva vaihtanu asentoo silleen et ois menossa oikeaan suuntaan. ei tässä vaiheessa haluu liikaa miettiä niitä hyviä puolia ja elätellä turhia toiveita. pettyy vaan.

tsemppiä neuvolaan! toi vaaka-homma on vieny kaiken ilon multa ainakin. että sympatiat täältä. :hug:

kaamee närästys..saa nähä saako unta ollenkaan.

HS ja J rv 38+0..kohta 1. :D
 
kukkeli kuu... eli kotona ollaan. miehen vanha työkaveri poikkesi ja nyt sit päättivät saunoo ja maistaa muutaman olusen....

on mulla jotain kerrottavaakin. koin elämäni ensimmäisen kivullisen supistuksen jota ei o aikaan saatu lääkkeillä :D eli kaikkee oppii kun vanhaksi elää. harjoitus suppareitakin on tullu ihan kiitettävästi tänään.- eniten ko koko raskaus aikana yhteensä.... eli akiketi munkin keho jotain osaa oikein tehä. :D

oli kyl aika vinha olo kun ruoan jälkeen köllähin soohvalle ja sitte alko alavatsalla kiristyy. oikein piti keskittyä hetki.... ennenkuin uskoi että supistushan se siinä....

juups eipä sen kummempia. tinni ja ryyni 37+2
 
HS oli se mukana,eihän se siellä ehtinytkään olla kuin 1,5h ennenkuin Paprica syntyi. Ajattelin että vaikka meillä on sukset ristissä,niin kyllä hänen pitää nähdä tyttärensä syntymä =) Pitää kuitenkin pitää välit hyvinä,ihan lastenkin vuoksi =)

Klo 11 olis neuvola,jännittää onko papricalle tullut yhtään painoa lisää :heart:

BV ja Paprica 13vrk

 
Taidan tänään lähteä viimeisen kerran shoppailureissulle ennen vauvan syntymää, sen jälkeen ei ainakaan vähään aikaan viitsi lähteä mihinkään niin pakkohan sitä on mennä katsomaan vielä jos jotain kivaa löytyis...

Vauvan takamus on nykyään melkein koko ajan navan yläpuolella ihan keskellä vatsaa, etenkin sen huomaa kun herää ja KOITTAA nousta sängystä.. :)

Maanantaihin on vielä liian monta päivää, synnytystapa-arvioon siis silloin!!! =) :heart:

Masuha&Piskuinen 36+2 :heart:
 
Olen niin pahalla tuulella huonosti menneen yön takia etten toivottavasti ainakaan tänään tässä v*tutuksessa joudu synnyttämään |O Onneksi ei ole edes merkkejä siitä, saan ainakin vielä ensi yönä yrittää nukkumista :headwall:

Ls ja 37+4
 
HelloShitty
BV; sehän oli hyvä se että tuli mukaan.

täällä kerrankin nukuttu iha hyvin yöllä. olin illalla niin sikaväsynyt ettei se oo mikään ihme ettei kolotukset ja pissahädät häirinny mun yöuniani. :D oispa tämmöstä loppuajan! :p

kaveripariskunta sai eilen illalla pojan. :heart: pitääpä jossain vaiheessa änkeä sinne kattelemaan. kunhan perhe nyt saa levätä ensin. :D mä haluuuuuun kans vauvan syliin! :attn: |O

jep..alle 2 viikkoa laskettuun. nyt täälläkin alkoi laskeminen. :LOL:

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!!!
:heart: parempi ois kuulu plop plop sitten! :attn: :attn: :attn:

HS ja J rv 38+1
 
Päällä melkoinen "synttärikrapula". Eiliset lastenjuhlat jaksoin kyllä mielestäni hyvin, mutta illalla alkoi jo väsyttää hurjasti ja nyt on ihan älyttömän pöpperöinen olo. Ei pitäisi varmaankaan luulla, että tässä vaiheessa jaksaa samalla tavalla touhuta kuin aikaisemmin... :D

Miehellä alkaa tänään kahden viikon loma! Suunniteltiin se tällä tavalla taktisesti muutamia viikkoja ennen laskettua aikaa (niinkuin 2aikaisempaa vauvaa ovat syntyneet). Eli nyt ensi viikolla tai seuraavalla tämä vauva toivottavasti päättää syntyä. :heart:

-maranooka & prinsessa 35+2-
 
kämpän siisteydestä meillä on usein siistiä, mut ei välttistä puhdasta. vessa ja keittiö on semmosia alueita, mitkä on aika puhtaana. vessa tulee pestyä pari kertaa viikossa, ei oo musta paha ku siin menee 5min. keittiön tasot yms pyyhin päivittäin ku aina jotai murusii jossain.

mut villakoiria nurkissa, koiran karvatuppoja ja pölyisiä lipastontasoja voidaan kattella montaki päivää ennen ku jompikumpi tekee asial jotain. imurointi on vähän ongelma, ku mä en tahdo sitä jaksaa (juu meil on 60neliön tilat). mut onneks kumpikaan ei koe sitä kovin pahana, jos on vähän sotkuista. tavaroita meil ei loju sikinsokin eikä sukkia löydy sohvan alta.

36+5

tänään ohjelmassa lenkki koiran kanssa, kaupassakäynti ja kestovaippojen ompelua kummilapselle. saas nähdä mitä sitten keksitään, kun mies tulee kotiin, lähdetäänkö jossain kylässä käymään.
 

Yhteistyössä