**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

HelloShitty
oi hitsi tää närästys on niin kauhee. |O mut ku ei haluis ottaa Rennietä kun se maku ja koostumus on niin karsee....huoh...onneks tää pitäis loppua kesällä. :saint:
 
PLEASE auttakaa olen hakenut käynyt katsomassa vaunuja mutta on kalliita BRIOT 600-850 EMMALJUNGAT, yhdistelmät haluan mutta mitä ominaisuuksia pitäsi katsoa?mistä ostaa netistä?Itse ominaisuuksista heittoaisa,kangas helppohoitonen ,pyörät
...tuntuvat niin kalliilta enkä kyl haluuu osta käytetty
Onko jollakin kokemusta Cresentin vaunuista?
Ja haluisin tietää onko moni jo ostanut ,mistä,merkki,hinta?vähän galluppia kiitos tiedoista..
Kaikille hyviii vointeja!!


 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
SISU :hug: onneksi kaikki oli "hyvin". Sen verran oli pakko tulla sanomaan, kun itsellä noita suppareita joka raskaudessa ollu tosi paljon (ja ekassa tapahtui muutoksia kohdun kaulassa ja missä lie en muista, mutta olin jo näillä paikkein sairaslomalla loppuodotuksen ja poika syntyi sitten reilu kaksi viikkoa ennen la) Eli piti siis sanoa että mulle lääkäri sanoi että kaikki kohdunkaulan ärsytykset yms.kannattaa jättää mahdollisimman vähiin, koska ne yleensä myös lisäävät suppareita. Eli tietty tossa tilanteessa oli pakko tarkistaa tilanne, mutta muuten kannattaa varmaan vaan välttää kaikkea mikä aiheuttaa suppareita ja toisaalta tarkistaa tilanne vasta aina kun "pakko"
Olipas pitkä juttu mutta ymmärsit varmaan pointin =)
Juu, siis mullahan on kans ekat supparit esikoisen aikaan tullu jo rv 16 paikkeilla, ja rv 20 läheitn oli sit mukana jo avaavia ja kipeitä, eli ei tämä eka kerta "taas" ole tätä :kieh: Eikä niitä tosiaan heti jokaisen supparin jälkeen lähdetä kattoo, et onko muutoksia lisää, mutta et aika ajoin, ja jos tulee tuolleen, niin kun eilen, et paljon, pitkään, ja kipeitä, niin tuommosten jälkeen on syytä tarkistaa tilanne. Itseasiassa on edelleen supistellu vähän, mutta ei kipeitä, eikä pitkiä. Th totesi, et joillakin vaan on supistusherkempi kohtu, ja mut kai siihen kastiin voi laskea... Mutta rauhassa tässä nyt saa olla, vaihteeksi, Minni on nyt vaihteeksi vetäny iltajumppaa ahkerasti :heart:
 
Taas se pääsi kusettamaan meitä, anoppi siis! V*ttu, kun ottaa päähän, ja suunnattomasti!
Meillä on maanantaina siis rakenneultraan meno OYS:aan, ja anoppi jo aikaa sitten keksi, että hän lähtee samalla reissulla shoppailemaan Ouluun meidän kyydissä. Asia varmistettiin viime viikonloppuna, että se todella tulee, ja sai vielä päättää itse, että ottaako tuon 5v tytön kaupunkiin mukaansa, vai jätetäänkö hänet päikkään hoitoon siksi päiväksi. Halusi tytön mukaansa, ja me ilmoitettiin sit päikkään ensi viikon hoitopäiviksi tiistai ja perjantai. Nyt anoppi soitti, ettei hän lähdekään :kieh: Se taas tarkoittaa sitä, ettei me saada tyttöä enää päikkään maanantaiksi (ensiviikon hoitopivät on pitäny ilmoittaa päikkään viimeistään tänään ), vaan se on otettava mukaan, ja mies ei siis pääse ultraan mukaan |O
KERTAAKAAN en enää luota siihen, mitä se akka sanoo, en kertaakaan! :headwall:
 
Kyllä ottais muakin päähän tuommonen käytös. Ei anoppeja mukaan ultraan...Oma anoppi onneksi ymmärtää, että on vain mun ja miehen välinen juttu.
Meillä on muuten kans OYS:ssa rakenneultra 3.2.
Oletteko ottaneet muuten jo vauvalle vakuutuksen? Itse mietin, että pitäisikö ottaa vakuutus jo ennen tuota rakenneultraa?

Mapitus

 
no niin.. soitin sitten sinne päivystykseen uudestaan vaikka tilanne ei pahentunukaan, käskivät tarkkailla tilannetta ja mennä sitten suoraanpäivysykseen jos alkaa kovempi kipu tms... suosittelivat heti huomen aamulla soittamaan neuvolaan että pääsisin sinne tarkastettavaks...mua ei mitenkään erityisen kamalasti koske mihinkään ja ajattelin että kai mä ootan sitten huomiseen ja yritän selvitä yön töissä.. jos alkaa tuntua vaikeelta niin sitten lähden heti pois...

se vaan tuli mieleen että millasia ne supistukset on? kun mä en oikein tiedä että onko mulla niitä, välillä joskus saattaa alavatsa tavallaan kovettua hetkeks ja menee sit ohi eikä satu ollenkaan, monesti on tällänen tunne tullu kun oon ollu käymässä vaikkapa nukkumaan tai aamulla ennen sängystä nousemista..
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja kesä-mamma:
PLEASE auttakaa olen hakenut käynyt katsomassa vaunuja mutta on kalliita BRIOT 600-850 EMMALJUNGAT, yhdistelmät haluan mutta mitä ominaisuuksia pitäsi katsoa?mistä ostaa netistä?Itse ominaisuuksista heittoaisa,kangas helppohoitonen ,pyörät
...tuntuvat niin kalliilta enkä kyl haluuu osta käytetty
Onko jollakin kokemusta Cresentin vaunuista?
Ja haluisin tietää onko moni jo ostanut ,mistä,merkki,hinta?vähän galluppia kiitos tiedoista..
Kaikille hyviii vointeja!!
Me ostettiin - vuosi sitten- Jovi Airit esikoiselle. Edellisen vuoden mallia - hinta tais olal n. 400?. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä! Heittoaisa, säädettävä aisan korkeus, kunnon ilmapyörät, menee helposti kasaan, ja jaksaa nostaa autoon. Ainut miinus on pienehkö tavarakori verrattuna esim. Emmaljungaan, mutta kyllä tuohonkin yksi kauppakassi on mahtunut. Nyt haaveilen Jovin tuplista.. eli sen verran hyvät ovat olleet! Silloin ostettin Petikosta Vauvatalo Johannasta (tms?). Kannattaa kysellä viime vuoden kuoseja, ovat usein eilusti halvempia, jos vaan on jäljellä!
 
Heippa taas kaikille. =)

Supistuksista Mä oon saanut tota Bricanylia ennenaikaisiin supistuksiin kun viimeksi avaavat supistukset alkoi jo tässä viikon 20 jälkeen. Se on auttanut oikeesti ihan hyvin. Nappasin tekstin supparien esto lääkkeistä tuolta Therapia Fennican sivuilta...
Supistusten lääkehoitoon on useita vaihtoehtoja. Lääkkeet on tarkoitettu vain sairaalakäyttöön, sillä supistusten ja sikiön voinnin monitorointi (kardiotokografia, kaikututkimus) lääkityksen yhteydessä on tärkeää. Suomessa edelleen eniten käytössä oleva supistuksia hillitsevä (tokolyytti) lääkeryhmä on beetasympatomimeetit (esimerkiksi ritodriinihydrokloridi, Miolene® ja terbutaliini, Bricanyl®, joita käytetään suonen- ja lihaksensisäisesti. Myös prostaglandiinisynteesin estäjiä (esimerkiksi indometasiini ja sulindaakki) ja kalsiumestäjiä (esimerkiksi nifedipiini) suun kautta käytetään tokolyytteinä, samoin kuin glyseryylitrinitraattia (nitro). Viimeksi markkinoille tullut supistuksia estävä lääke on atosibaani (Tractocile®, joka on oksitosiinireseptoriantagonisti.
Piikin jälkeen ovat ottaneet käyrää ja seuranneet supistuksia ja sit kotiin kun on rauhottuneet.
M-M Harjotussupparit on just sellaisia ettei ne satu, vatsa vaan kovettuu palloksi ja sit kohta on taas normaalin oloinen. Avaavat supparit yleensä erottaa siitä että niihin liittyy jonkun verran kipuakin, ainakin mulla, välillä ei pääse edes kävelemään kun sattuu ne supparit. Kotikonsteina välillä lepo ja tosi lämmin suihku on auttanut myös niihin.
Anopeista En voi kyl ymmärtää jos ensin lupaa lähteä ja hoitaa lasta ja sitten peruu sen kun varmaan tajuu että on tärkeä asia. Mun anoppi ei oo iloinen tästä tulokkaasta, kertoi sen myös lapsilleni.
Vaunuista Meillä on Brion yhdistelmät ja oon ollut tyytyväinen. Säädettävä aisa on hyvä juttu ja täällä syrjässä nuo ilmakumirenkaat kun loskassa ja sohjossa saa sit taas talvella työntää. Samoin kun se että aikanaan niitä voi sit käyttää rattaina. Ja tosiaan on kestävät, ei oo menneet miksikään käytössä vaikka ihan ekalta "perintönä" ovatkin.

Ultrakuulumisia Rakenneultrassa kaikki näytää olevan niinkuin pitää. :D

Mantelinkukka ja Vekara
 
Mantelinkukka: Siis mitä ?! Menikö sun anoppis sanomaan lapsille ettei ole iloinen tästä vauvasta...ja mikäköhän mahtaa olla syynä tähän..tai molempiin: ei iloinen ja sanoo lapsille.
En voi muuta kuin antaa :hug: sulle.

Vaunuista: mä oon nyt katsellut ties mitä kärryjä ja edelleenkin tykkään Emmaljungista. Oon käynyt katsomassa niin uusina kaupassa ja sitten tuolta huutonetin puolelta. Ja luulen, et jos nyt ostetaan vielä jälleen kerran taas yhdet kärryt lisää niin ostan ne tuolta huutiksesta, kun sieltä saa aika hyvillä paketeilla noita rattaita/vaunuja eikä hintakaan ole niin paha kuin kaupassa.

Ja sitten ihan taas vaan omaa napaa: kävin tänään tukussa ja matkaan tarttui muutama fasun munkki...joten tervetuloa vaan kilot, meitsi mussutti ohi mennen kolme munkkia :whistle:
 
HelloShitty
vaunuista; jos nyt ostaisin mitkä vaan, mihin hintaan vaan, ottaisin varmaan Brio Happy tai Emmaljungan jotain mis on erikseen se kova koppa ja erikseen ratas osa. kesällä ei tartte lämpöpussii ym. ja talvella beibillä ikää jo 6kk joten ei tartte sitä pehmeää kantokassia. en oo kokeillu kaikki livenä joten ihan sata varma en oo mikä niistä. :D

HS ja huomenna kans poks-sanova nelonen rv 19+6
 
Anoppi tosiaan sanoi miehelleni ja meidän yhteisille lapsille ettei oo iloinen. Syytä tähän en tiedä, mutta lapset oli harmissaan sitten kotona kun heistä tämä on ihana asia niinkuin meistä vanhemmistakin. Ei ollut appiukkokaan kuulemma innoissaan, enemmänkin olivat näreissään. En ollut itse paikalla, mutta anoppi ei puhunut mitään mulle kun soitti myöhemmin meille ja kysyi vaan miestäni puhelimeen. Mieheni oli yrittänyt sitten sanoa että yleensä edes onnitellaan tms. niin siihen tuumasivat vai että onnitellaan vai?! Ei nyt ihan hirveesti tee mieli mennä sinnekään käymään enää.
 
Jeeeee, tunnin päästä olisinkin jo rv 18!!! menee aika nopeesti! :eek:

Aloitin ne obsidanit.. :ashamed: Mahassa kuplii ku tulivuoressa, ilmavaivoja yms vaivoja muttei ummetusta.. onneksi..

Rintaliivivaraston oon saanu uusia.. nyt vaan kahet D75 liivit kun kohta hyppää sen DD:n puolelle..

Mä oon alkanu miettimään että olisko nää niitä harjotussuppailuja sittenkään kun pistelee alamahaa, ja pientä inhottavaa menkkamaista jomotusta.. Esikoisen aikaan niihin ei liittynyt mitään kipuilua..

Kamala kun luin kaksplus lehestä että jos lapsilla ikäeroa yli 5 vuotta niin taipumus että jälkimmäinen lapsi syntyy etuaikaisena ja alipainoisena ja nyt se juttu kummittelee päässä..

Ja imettämisestä nään unta joka yö kun esikon kanssa se oli painajaista..

Nooh.. jospa se siittä.. =)

kleo ja vaavveli 17+6
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Että kun en meinaa saada untakaan ollenkaan kun en oo kahteen päivään tuntenu potkuja :/ minkäänlaisia kipuja tai muutakaan ei oo ollut mutta silti :ashamed: toivottavasti on vaan niin et vauva on sellases asennos ettei tunnu :heart:

noppispoppis & toukkis 18+2 :heart:
 
Olen ollu niiiiin väsynyt etten ole jaksanut kun käydä lukemassa täällä välillä. Tänään on ysiltä neuvola ja jännittää hirveesti. Sydänääniä ei ole nimittäin vielä kuulunut millään kerralla. Np-ultrassa silloin oli kaikki ok ja liikkeitä tunnen,joten sinänsä en ole huolissaan,mutta..... Olishan se jotenkin helpottavaa kuulla ne äänetkin. Neuvolatäti sanoi kyllä että 2 sectioarpea voi jonkun verran vaimentaa ja vauvalla on vielä tilaa painua taka-alalle.
Noista vaunuista. Me tilattiin tälle iltatähdelle Vaunulasata Firkonin F7-mallin yhdistelmät. Hinta 299. Toimitus päivässä kotiin. Laatu ei varmaan vastaa Emmaljungaa,mutta ne on tarkoitettu vaan tälle yhdelle. Isot ilmakumipyörät halusin koska meillä on saksanpamenkoira jonka kanssa sitten lenkkeillään ja saatan myös syksyllä keskimäistä ekaluokalle. Muuten,meidän edelliset oli Emmaljungat ja 2(!!!!) pyörää hajosi. Irti "vaudissa". Olisin Emmaljungan ceroxit halunnut mutta hinta on kova,kun tämän pikku iltatähden jälkeen niitä tuskin tarvitaan. Pinnasängyn sain tutuilta,siinä suurimmat hankinnat. =)
 
Ultrasta ja lapsista Eilen kun oltiin ultrassa mukana oli myös tuo meidän reilu 1v. Kysyin heti ovella että sopiiko ultraajalle että tutkii ensin minut rauhassa ja pyytäisi sitten lopuksi miehen ja poitsun sisälle kurkkaamaan vauvaa.. Hän oli oikein tyytyväisen tuntuinen =) Jorvissa on ihan "sääntö" ettei lapsia ultraan mukaan, kait siinä turvataan työrauha ja jos jotain kamalaa löytyykin niin ei tarvitse lasten kuulla kaikkea. No lopuksi näytti miehelle kaiken tarvittavan, pikkusen nopeammalla kaavalla vaan.
Meillä mies ei ole ollut jokaisessa ultrassa mukana, mutta aina minä sinne olen jonkun läheisen raahannut mukanani. Ei siinä kaikkea kuulemaansa itse muista kun vaan haltioissaan vauvaa tuijottaa.

Anu 20+6
 
Tänään viikkoja 20+0 :heart: :D :saint: =)

M-M, meillä kans anoppi "iloisesti yllätti", kun kerrottiin, et odotenaan esikoista, niins e huusi täyttä kurkkua mun miehelle, et sano, ettei se ole totta... :( Et ei me vielä saada saada lapsia, itsekin ihan pentuja. Mulla oli tuossa vaiheessa ikää 21v, miehellä 20, no oltiinhan me nuoria, mutta ei mitään HUIPPU nuoria, tyyliin 15v, molemmilla oli koulut jo käytynä, ja mulla vakkariduuni alla. Ei mieltä kovin lämmittäny, et heti teki kantansa tätä lapsenlasta kohtaan selväksi. Että voimia vaan sullekin anopin kestämiseksi :hug:

Olipa ihana herätä aamulla ihan kaikessa rauhassa, eikä lastenohjelmien ääniin tai pianon pimputukseen (kiitos tytön, on todennu tuon pianon soittamisen varsin tehokkaaksi herätyskeinoksi :kieh: ). Mies heräsi aamulla aikasemmin, ja vei tytön päikkään 8-8.30 aikoihin (mulla oli taju pois sillon vielä enkä tiedä, millon ovat lähteneet :whistle: ) ja mies ei ole vielä kotiutunu siltä reissulta, missä lie luuhaa. No, sain siis nukkua rauhassa, ja mukava olikin herätä, kun ei koskenu mihinkään :D Selkä suht normaalin tuntunen (oli sillon, tää istuminen ei ole herkkua ), ja muutenkin olo oikein hyvin levänny.
Kivan raikas pakkasilma meillä täällä, "vain" -21.5 *hrrrrr* ja koiria pitäis lähtee pihaan viemään... :/
Sisu ja Minni 20+0
 
HelloShitty
ääh...tylsää...ei se suostunu näyttää mitään vaikka hereillä kyllä oli. :D no jos noin kuukauden päästä menis sinne 4d-ultraan. kun olen nyt päättäny ottaa selvää. :kieh:

kaikki oli kyllä hyvin. kaikki osatkin oli just siellä missä piti ollakin. :heart: vastas viikot 20+2 eli hyvin kasvaa. paljon kuvia saatiin tällä kertaa. =)

HS ja salaperäinen nelonen rv 20+0
 
Monella ollut jo ultra...ihanaa :heart: Omaa ultraa odotellessa.

Meillä on nyt sitä enterokkoa.Itsellä todella kipeä kurkku joten mullakin taitaa olla sitten se :(
Vatsassa ollut ihme vihlaisuja ja muutenkin kipuja..kivut ei nyt kovinkaan kovia mut tuntuu epämielyttävältä.

Soitin esimiehelle ja sanoin et sairasloma jatkuu.Olin ekaksi 3 päivää kahden lapsen kaa kotona ja nyt eilen tuli esikoinen niin kipeeks ettei pystynyt kävelemään.Kuumetta ja rakkuloita suu täys.Esimies sanoi et tää kaks päivää on sit mulle palkatonta.Mut mulla todistus kummiskin.Siis eikö se mene niin että mulla on oikeus olla jokaisen lapsen kanssa sen kolme päivää jonka jälkeen muuttuu sitten palkattomaksi?Mä olen helsingin kaupungilla töissä.Tietääkö kukaan miten tämä menee?Ja se sano myös et vaikka olen itse kipeenä niin palkatonta olisi nämä kaksi päivää koska olen ollut lapsien takia tuon kolme päivää jo.Siis voiko toi mennä nyt noin?Voi et mul menee hermot.Viimeksikin intti et neuvola käynnit pitää tehdä työajan ulkopuolella.Hitto mun työaika on 8-16 jolloin terveysasema auki niin miten ihmeessä mä pääsen käymään neuvolassa työajan ulkopuolella..kysynpä vaan.Ja sit jos joutuu menemään työaikana niin pitää tehdä tunnit takasin.Mut se meni sitten niin et se kuuluu työaikaan mut pitää yrittää saada se neuvola aika mahdollisimman aamusta.Mä en jaksa tota mun esimiestä :(

Aamulla oli ihan sika huono olo et oksennus tuli.Onko muilla vielä pahaaoloa joskus?


eipä muuta tänne.

sankofa & bongos 18+2 :heart:
 

Yhteistyössä