**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Noista nukkuma asennoista,mä meinasin et pitäiskö hankkia sellainen erikoistyyny :whistle:
Meinaan mä en osaa nukkua kuin kyljelläni ja sekin alkaa olla pikkasen hankalaa,jos se tyyny auttaisi asiaa.
Mulla on meien likan iso pehmo virtahepo (sellainen pötkylä) unikaverina jalkojen välissä, niin pysyy asento sellaisena kyljen ja masullaan olon välimuotona. toimii toistaiseksi. Monihan käyttää imetystyynyä apuna kanssa.. Eiköhän sekin pidä kohta sänkyyn roudata. Viimeksi oli huimat tyynybarrikaadit ympärillä loppuraskaudesta :LOL:
Täällä myös aletaan jo nyt kehittää barrikaadeja sänkyyn :LOL: :wave:
 
Johan on taas tekstuuria tullu kun ei oo pariin päivään käyny :D

Uusille tervetuloa :flower:

Ninniliina Tää on ollu aikamoista on/offia koko suhe kun miestä ei aina jaksa kiinnostaa niin en oikein usko että auttaa tuo hetken erillään asuminen.. Tai en tiedä jos mies alkaa asioille jotain tosissaan tekemään ja aikuistuu niin ehkä sitten joskus voi olla taas toivoa, tällä hetkellä en usko mihinkään.

sankofa , rakkaimpani ja maare2 Tsemppiä :hug:

Raffel Mulla on olluihan samanlaista kipuilua ja neuvolassa viikko sitten siitä mainitsin niin neukka täti sano ettei tarvitse olla huolissaan jos ei tule kipeitä supistuksia.. Mutta jos huolettaa niin käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne, ei siitä haittaakaan ole =)

Moni oli saanut jo sukupuolen selville, ihanaa :flower: Täällä odotellaan ensi viikon maanantaita että pääsee kysymään :p :D

Eipä muuta sitten juu, jaksuja kaikille!

MiNiMaM ja masuasukki 19+3
 
Jee, nyt mulla on kainalosauvat! Enpä uskonu olevani niistä NÄIN iloinen.. :LOL:
No pääsee vessaan ilman keittiön tuolia tai lapsia..

Ja ens viikon tiistaina ois se aika yksityiselle ultraan. Onpa aikaansaava olo.. :D
Ja nyt voisin lähtä päikkäreille! :saint:
 
Moi!

Punktion tulokset tuli vihdoin ja kaikki niiltä osin hyvin :heart: Sukupuolikin on nyt tiedossa, mut sitä en halu vielä julkistaa, kun tässä voi käydä mitä vaan.

Torstaina mulla on ä-polilla kontrolli ja sit selviää toivottavasti, et mihin suuntaan asiat on menossa. Toivon niin, et se punktio reikä olis menny umpeen ja lapsivettä olis taas tullu lisää.

Tuun sit taas ilmotteleen.

Omppunen ja Möti 18+6
 
sankofa näyttää ihan enterorokkoa. meillä oli justiinsa kummallakin pojalla joulukuussa. noita paukamia tulee yleensä vielä parinapäivänä lisää ja sitten kuivuvat yhtä nopeeta kuin tulivatkin. meillä yö oli ilman ataraxia yhte vehtaamista kun tuota pientä 1v 8kk kutitti niin kovin ettei voinu nukkua. atarax autto nyt on pikkusella niistäkohin missä näppyjä oli eniten ni kuiva iho muistona...

juups eipä kummempia. eilen käytin ekaa kertaa aerobicissä sitä selkätukee jonka ostin... yksi vika siinä on se vatsan yli tuleva joustava osa ja se on liian iso mulle vielä eli valuu ryttyyn alavatsalle. muuten kyllä ei selkä väsynyt yhtään/kipeytynyt mitä vähän pelkäsin jo etukäteen.

tinni ja ryyni 18+6
 
Hei kaikille.

Täällä on ollut puhetta vaikka mistä asioista.

Jaksamista niille jotka painivat parisuhdeongelmien kanssa.

Ite olen olut sairaslomalla kovista vatskivuista johtuen, tietty kun saikulla olin niin tulihan mulle siihen joku megaflunssakin.

Kipujen syytä kävin yksityisellä tutkituttamassa ja syyksi selvisi niinkin arkinen asia kuin kohdun venyminen. Ilmeisesti toisilla on vain niin kireät ne kohdun kannattimet, että venyminen sattuu. Suppareita on ollut, mutta kohdunsuu oli tiukasti kiinni.

Vauvaakin vilkastiin uä:llä ja siellähän polski tyytyväisenä, vastasi viikkoja 18+4 vaikka menossa oli vasta 18+1. Sukupuolta ei suostunut lääkärisetä katsomaan, mä kuvitelin näkeväni pippelin, mutta se oletettavasti oli napanuora. :D Kovin eläväiseksi lapseksi meidän pienokaista kutsui.

Elikkä työlupa saatiin ja tieto, että kivut ovat normaaleita ja ne loppuvat kun maha vielä kasvaa.

Liikeitä on tuntunut jo pari viikkoa, ja nyt nämä potkut tuntee ihan tuleva isäkin ja mummokin.

Painosta mulle on nyt tullut kokonaiset 3kg. Eli ihan hyvällä mallilla ollaan, tietty vielä ehtii kiloja tulla.

seksistä joku kyseli hyvää asentoa, ni samaa kaipailen minäkin. Tällä hetkellä ei mistään tunnu mikään hyvältä ja kuitenkin haluaisi välillä harrastella.

Jossu pohti miksi liikkeet tuntuvat vain alavatsassa, ite pohdein että johtuisiko siitä, että kohtu on vielä niin alhaalla? tai ainakin mä tunnen kaikki liikkeet tuossa navan ja karvojen puolivälissä, siinä se Kerttu myllää. :heart:

Jaksamista kaikille ja isot onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Bree ja Kerttu 18+2
 
Nyt ei muuta kun :hug: kaikille joilla kremppaa tai parisuhdehuolia. Kiitos myös kaikille jotka tsempanneet tässä mun tilanteessa :) . Kipuja on täälläkin uskon että ovat kohdun kasvusta, mutta jos olisivat kipeämpiä tms. niin kipittäisin tutkimuksiin kiireen vilkkaa.

Minimamilla komea vatsa jo. Mullakin alkaa olla samaa luokkaa, mutta vain iltaisin. Äitiysvaatteet osittain käytössä on enää yhdet housut jotka menee päälle äitiyshousujen lisäksi. Masutuubin ajattelin laittaa tänään ekaa kertaa jumppaan ettei napa vilku siellä venytellessä ;) .

Rakenneultra to, jännittää ihan kamalasti =) .

maare 19+6
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=3380622.jpg

juups eli tällä mennään oli pistettävä kuvankanssa kun mies sanoi että mulla ei o ollu isoo vatsaa kenestäkään... eli tuo on otettu kun viikkoja oli noin 17+4. sen verran kuitenkin ala vatsa "kovistelee" että normi housut ei mahdu jalkaan....

tinni ja ryyni 18+6

enää 30 min ja sitte on 19+0

pakko vielä mainita että en ole mikään hoikka tyyppi eli bmi on 28.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tänään muutes naapero monotti mua jaloilla sekä käsillä,hui :D :heart:

Huomiseen

bad virgin ja naapero 20+2
tää beibi on kans tehny samaa. nyt alkaa muutenkin potkut olla sitä luokka ettei oo enää semmonen aww-fiilis vaan enemmän just se hui! :D

muistankin kun odotin ekaa ja loppupuolel alkoi tuntua silt et vatsassa olisi ollu käärme. :x tyttö jotenkin kääntyi niin oudosti. esikoinen muutenkin ollu näistä se isoin vaikkei erot olleet kovin isoja; 1. 3750g, 2. 3560g ja 3. 3600g.

huhtikuussa se täyttää 7v ja syksyllä se menee jo kouluun! :eek: :'( :heart:

höpisevä HS ja nelonen rv 19+5
 
c81
(laiskuuksissani vastailen vaan muiden kysymyksiin kun ei ON mitään kummempaa tapahdu...)

Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
seksistä joku kyseli hyvää asentoa, ni samaa kaipailen minäkin. Tällä hetkellä ei mistään tunnu mikään hyvältä ja kuitenkin haluaisi välillä harrastella.
:ashamed: Meillä ainakin toimii kun laittaa sohvalla ison tyynyn selän taa, että on puoli-istuvassa asennossa, ja pehva sohvan reunalla, ei oo masu tiellä, eikä myöhemminkään 'paina' kun ei pysty selällään olemaan... :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
(laiskuuksissani vastailen vaan muiden kysymyksiin kun ei ON mitään kummempaa tapahdu...)

Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
seksistä joku kyseli hyvää asentoa, ni samaa kaipailen minäkin. Tällä hetkellä ei mistään tunnu mikään hyvältä ja kuitenkin haluaisi välillä harrastella.
:ashamed: Meillä ainakin toimii kun laittaa sohvalla ison tyynyn selän taa, että on puoli-istuvassa asennossa, ja pehva sohvan reunalla, ei oo masu tiellä, eikä myöhemminkään 'paina' kun ei pysty selällään olemaan... :p
Lusikka-asennossa on ihan hyvä olla, ja sit ihan rehellisesti ja kunnolla takaa päin :kieh: Itse en tuosta koira-asennosta hirveesti nauti, mut pakko on ollu tyytyä nyt, kun miehen polvi asettaa vielä vähän rajoituksia sekstailuasennoille...

Joo, meillä ei ollu mitenkään kamalan hauskat ilta ja yö.
Illalla alko tuossa puoli kasin aikaan, iltapalalla, supistelee. Menin sit pitkäkseni, ja kuulostelin, niin ei kun kovenee, ja kipeempiä vaan tulee. Yritin siinä sit juoda, ja katsoa metsoloita jne. mut supparit pysy edelleen suht napakoina. Katsottiin sitä uutta jenkkisarjaa, ja suunnilleen puoli kymmeneltä soitin OYS:aan päivystykseen. Sieltä sanottiin, et joo, kun viikkoja alkaa olla jo noin reilusti, niin soitapa synnyttäjien vastaanoton puolelle, et yli 20. rv menee suoraan sinne. Minä soitin, niin muija oikien töykeesti sanoo, et kyllähän sä kuuluisit tuonne päivystykseen, kun ei ole vielä 20rv täynnä (2 päivää vajaa..................... :/ )Sain kuitenkin ohjeet ottaa 1000mg panadolia, ja vettä reilusti päälle, ja jos supparit jatkuu, niin sit vaihteen kautta suoraan päivystävälle gynelle soitto. Tunti siinä meni lääkkeiden oton jälkeen, ja supparit alko uudestaan... Soitin gynelle siis. Se suositteli, et kun meillä on matkaa OYS:aan 90km, et en lähtis tulemaan, koska autossa istuminen ei ainakaan helpota suppareita. Ja että jos synnytys syystä tai toisesta nyt itsekseen näillä viikoilla käynnistyy, niin sitä ei pystytä estämään, vaikka olisin sairaalassa... Sano vielä, et hän ei tässä vaiheessa oikein muuta pysty kun kokeilee kohdunsuun tilanteen, ja määräämään kotiin vuodelepoon... Käski aamulla ottaa omaan neuvolaan yhteyttä, et katsottais kohdunsuu siellä, ja kuunneltais sydänäänet.
:'( Itkuisena ja kipeänä sit kävin nukkuu, supistelut jatku jonkun aikaa, mutta kumma kyllä rauhoittu jossain vaiheessa yötä. MUTTA Minni ei ole liikkunu tänä aamuna ollenkaan, herättely-yrityksistä huolimatta :'( Neuvolan th (tai kätilöhän se on meillä ) vastaa puhelimeen vasta 10jälkeen..... :( Että odotellaan nyt sitten...
Ilmoittelen tilanteesta, kunhan jotain selvyyttä tähän tulee...
Sisu 19+6
 
HelloShitty
Sisu:lle :hug: .

onko sulla joku tulehdus tai jotain? toivottavasti ei ois pakko olla vuodelevossa loppuajan. :( mutta sit taas..mitä vaan kunhan beibi pysyy matkassa mukana. :heart: :flower:

HS ja nelonen rv 19+6
 
Raffel hyvä että kaikki on kuitenkin hyvin =)

Sisu paljon tsemppejä sinne :hug: Toivotaan että Minnillä on kaikki hyvin :heart:
Tämä kyllä merkitsee sitä sun kohdallasi,ettet tuskin enää töitä tee raskauden aikana,mutta tärkeintä on saada vauva turvallisille viikoille,ennenkuin voi syntyä =)

bad virgin ja naapero 20+3
 
Sisulle tsempit ja hengessä mukana -toivotukset! Mahtaa olla raastavaa odotella. :/
Eikö sitä muka oo mitään "lääkettä", jolla supistuksia saa hillittyä?! Omituista.. Vai eikö sitä saa vielä antaa..?
Näillä viikoillahan vauvalle on kehittyny oma uni-valve -rytmi, mäkään en saa Turoa hereille jos se on päättäny nukkua. |O
Toivotaan, et Minnillä on kaikki ok! :heart: :hug:

Lisbet ja Turo 20+1
 
HS, streptokokki ja papakokeet otettiin sillon niiden vuotelujen takia, ja kummatkin oli puhtaat. Streptokokki voi aiheuttaa sekä vuoteluja että supistuksia.
Lisbet, ei näin "vähillä" viikoilla aleta estää keskenmenon tapahtumista, koska se tapahtuu lääkkeistä huolimatta, jos on tapahtuakseen eikä vauva selviä vielä hengissä, jos syntyy.
c81 Mikäpä meillä sujuis ongelmitta?? Ei mikään :'(

Sain neuvolaan ajan 12.30. Ilmoitteln sit taas tietoja. Minni ei edelleenkään oo liikkunu...
 
En mitään manaa tai pelottele, ei missään nimessä, mutta ku itelläki ollu samaa vaivaa. Ei nuin isosti ku Sisu teillä.. Ku eihän se näillä viikoilla oo enää keskenmeno.. :ashamed:
Mulle toitotettiin sitä sillon siellä naistenpolilla, siis et mitään ei oo tehtävissä jos nyt syntyy.. Joo, tiedän sen, mut eikö sitä voida edesauttaa et pysyis sisällä...?

Itse lasken päivä ja viikkoja koko ajan, Oys pienin selviytyjä on syntynyt vkolla 24. Tai näin kerrotaan..
 
Sisulle tsemppiä! Yritä unohtaa ikävät mahdollisuudet, ja mieti vaan et kaikki on kuiteski hyvin!!! Positiivisuus tarttuu sit pieneen (mun ajatusmaailmassa ainaski auttaa tollanen toimintamalli...). Siis :hug:

Kiitos kaikille Suomeenpaluu-tervetuliaistoivotuksista!

Mulla on ihan törkeen kipeet hartiat ja niska. Olin eilen mieheni uimaopetuksessa.. Yritän siirtyä koirasta rintauintiin :) Ehkä se vesijumppa on enemmän mua varten..

Peppi + pkm (19+0)
 
c81
KOvasti haleja edelleen Sisu. Mulal esikoisen kanssa viime vuonna oli alituiseen keskenmeno/enennaikainen synnytysriski vuotojen ja supistusten kanssa, niin muistan mitä on pelätä ja laskea viikkoaj 'turvalliseen' hetkeen. Lopulta pysyi masussa onneksi viikoille 38+2 :) Toivottavasti teillä samoin. osa lääkäreistä on tylyjä/töksäyttelee, onneksi osa on lohduttavia ja ymmärtäväisiä. Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä kaikkien teidän epätietoisten puolesta j atoivotaan että aikaisintaan toukokuun puolella aletaan pinoa 'purkamaan' :heart:
 

Yhteistyössä