**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Jotaki tää tohtori selitti, et on jotenki kuiten erilainen ku tavallinen röntgen. ( näkyykö hermot tav. röntgenissä, ei mitään hajua.. ) Mistäs minä mitään sellasta tietäsin tai nyt ees muistasin... Se jäi mieleen, ku puhu 9kk. Ja mainitsi, et siinähän menee loppuraskaus ja imetys.. :eek:

Eipä muuta, luen ajan kans loput tekstit! :whistle:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
LS kyllä Koksissa ainakin on ollut tapana kertoa sukupuoli,jos niin itse tahtoo.
Mä meinasin heti sinne mennessä mainita,että halutaan tietää sukupuoli.
Ja eikös sen rakenneultran tee lääkäri? Mä en meinaan tota likkaa käydessäni käynyt rakenneultrassa..
KOKSissa ainakin rakenneultrab tekee kätilö, ellei ole jostain syystä 'erikoistapaus' :)

 
Piti vielä näin iltamyöhään tulla kertomaan että ultrareissu meni paremmin kuin hyvin... Kaikki siis kunnossa :)
Masuasukki vastas viikkoja 19+6 eli onhan se ruvettava uskomaan että näin se on... Äitipolille oli tullu uutena ultralaitteeseen 4d kuvaus... mittaukset ja muut tehtiin vanhaan malliin mutta lopuksi kateltiin sormia ja varpaita ym. tarkemmin... Kasvojaan ei pikkuinen suostunut kunnolla näyttämään... Jalat söpösti ristissä ettei ainakaan meikäläinen saanut selvää sukupuolesta, jossain kuvassa näky jalkovälistä jotain mutta tulkitsin sen kyllä napanuoraksi...
 
oi ja voi!! tuossa töistä pois kävellessäni onnistuin sitte pyllähtämään, tai oikeestaan kellahtamaan kyljelleni maahan..pikkasen siis on liukasta!! olin siis jo melkein kotona (alle 100 metriä kotiovelle) kun sitte jotenkii ensin horjahdin ja heti perään sitten olinkii jo rähmälläni, ei onneks sattunu kun sen verran pehmeesti "osasin" kaatua, mutta kyllä kuitenkin säikäytti mut onneks ei ainakaan vielä mitään outoja tuntemuksia masussa oo, eikä koske mihinkään... paitsi siis edelleen tuonne alaselän alueelle, kipu alkaa olla jo sen verran voimakasta että täytynee sotitaa aika lekuriin, saikkua en ehkä ihan vältsisti tarvii mut kunhan vaan sais sit vaikka jotain tietoo että mikä mua vaivaa..tää alkaa olla kyllä jo aika hankalaa kun ainut millon ei koske on kun seisoo...

mutta katsellaan taas eteenpäin, mitä muuten luulette, tartteisko mun kuitenkin käydä jossain lääkärissä ton kaatumisen takia vaikka ei mihinkään koskekkaan tai mitään vuotoakaan ei tuu..?
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
umayyalle ja peppi80 onnittelut tyttölupauksista :heart:

Niin ja peppi80 tervetuloa takaisin suomeen=)

Olikos HS sulla rakenneultra to vai pe? Jännittääkö? :whistle: :xmas:
torstaina juu.
en oikein tiiä vielä jännittääkö vai ei. eniten mua harmittaa nyt jo koska en varmaan saa tietää sukupuolta. meilläpäin kun tädit ei niin helposti haluu kertoo. sitä suklaata tosiaan meinasin vetää ennen. jos se auttais eikä vaan pieni nukkuis. :kieh: :heart:

HS ja nelonen rv 19+5...hitsi se aika menee hitaasti tällä hetkellä. |O
 
Heippa!

Raffel: Tuo vihlaisu autosta nousemisen jälkeen kuullostaa kohdunkannattimien (vai mitä ne nyt olikaan..) venymisestä johtuvalta. Tuntuu kun vaihtaa nopeasti asentoa. Se voi olla tosi kova kipu, mut menee nopeesti ohi, ja täysin vaaratonta. Tosta en osaa sanoa mitä se jomotus voisi olla..? Toivottavasti meni ohi eikä tule takaisin vaivaamaan. =)

Mulla on rakenneultraan vielä melkein kuukausi aikaa... Toivottavasti sukupuoli näkyy! Aikaisemmilla kerroilla on kätilö kertonut "varmana" tietona sukupuolen rakenneultrassa ja paikkansa on pitänyt. Poika ja tyttö meillä siis ennestään. Hämeenlinnassa kerrotaan sukupuoli, jos vanhemmat haluu sen tietää. Ja Hyvinkäällä. Helsingissä ymmärtääkseni ei muuta kuin yksityisillä...

Liikkeet tuntuu päivittäin ja välillä kunnon potkuina. Ulos asti en ole niitä vielä tuntenut. Kyllä toi liikkeiden tunteminen helpottaa oloa, kun sydänäänet on viimeksi kuunneltu joulukuun puolessa välissä. Mistä sitä muuten voi tietää, että ollaanko siellä masussa kunnossa!

Tsemppiä parisuhdeongelmien kanssa painiville! Kai se on enempi sääntö kuin poikkeus, että uutta perheenjäsentä tehdessä suhde kriisiytyy jollain tapaa... Meidänkin suhde käy säästöliekillä. Pitäisi puhua enemmän, mutta kun yrittää jostain aiheesta alottaa, niin kiukutteluksi tai itkuksihan se menee... Jos tässä jotenkin rämmitään pikkulapsiajan yli niin katsotaan sitten saadaanko vielä rakkaus kunnolla roihuamaan. :heart:

Tää mamma lähtee viikonloppuna risteilylle :D Ukko ja lapset jää kotiin ja saan ihan rauhassa shoppailla ja nautiskella valmiissa pöydässä kavereitten kanssa! Pikkasen kyllä harmittaa, kun joutuu limulinjalla olemaan muiden hörppiessä tujumpia juomia... On se silti ihanaa vaihtelua arkeen =)

-ettie rv 17+
 
Tänään tuli rv 20+0 :heart: Älyttömän nopeasti tää odotus on mennyt puoliväliin saakka
=) Enää 6 päivää rakenneultraan ja noin kk 4-d ultraan.Päätettiin et mennään miehen kans hotelliin yöksi tuolloin,niin ei tarvitse samana päivänä istua satoja kilometrejä autossa.

A-mam ja Mimmi rv 20+0 :heart:
 
Kiva ku Teillä on nuita rakenneultria! Kertokaahan sit kuulumisia.. Ja kuvia ois kiva nähä jos saatte!

Mun pitäs saaha varattua aika sinne yksityiselle, ihan sen sukupuolen selvityksen takia.. :D Toki se nyt vähä muutenki kiinnostaa vauva nähä, mut se ois pääasia.

ON: Yö oli taas ihan hirvee, nukuin ehkä jotain 5 tuntia yhteensä, siinä välissä 100200 kertaa hereillä. Hyvää harjotusta tulevaa varten, mut noi kivut... |O Taju meinaa lähtä.. Se on aina näköjään aamupäiväsyä parempi, pääse kohtuudella liikkumaan. ( mut ei esim. kauppaan uskalla yksin lähtä.. ) illat ja yöt on tuskaa. Keittiön tuoli on toimittanu rollaattorin virkaa tässä muutaman päivän, tänään pääsee hakeen OIKEET apuvälineet.. :D

Nin tosiaan, se on puoliväli nyt. A-mam:n kans samana päivänä LA. :D Tais olla joku muuki, ei pysty muistaan.. :snotty:

Se on muuten tosi, et raskaana ollessa älykkyysosamäärä laskee, tosin hetkellisesti eli ei huolta. Ja muisti huononee.. Eli mullakaan ei sitä sit toisin sanoen oo ollenkaan, eilenki unohdin soittaa neuvolaan sen lääkärin jälkeen. Ja KE pysin kaverin kylään, vaikka oon lupautunu kynttiläkutsuille, jos vointi sallii.. :whistle:
Ei oo helppoo, ei..

A-Mam Kiva tollanen hotellireissu miehen kans, ei niitä tihiästi oo eikä varmaan tuu tässä lähimain olemaankaan. Nauttikaahan kovasti! :wave:

Oli kiva lukea niiden kuulumisia, jotka ei tänne ihan päivittäin kirjottele. :p

Ja taas menään.. :hug:

Lisbet ja Turo 20+0, isoPOKS! :heart:
 
tuokio onnittelut teille jo näin etukäteen :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Mikähän tätä romua oikein vaivaa..Heittää yht'äkkiä keskelle kirjoitettua tekstiä tai jättää kirjaimia välistä..Tällä kertaa minä olen syytön :whistle:
Mulla on välillä sama homma,arvaa onko rasittavaa kun huomaat sen kesken pitkän tarinoinnin,kun tulee näitä näppäimiä tuijoteltua ja huomaa että kirjoitus on päin persettä :kieh: :LOL:

Vauva-lehti on tullut mulle kestona jo tovin aikaa,siitä lähtien kun aloin kuumeilla kakkosta =)

KuanYin onnittelut poikalupauksesta :heart:

c81 kiitos infosta =)

masuha1 kumpi sieltä olisi tulossa vai haluatko sitä meille paljastaa? =)

Raffel samanlaisia "repäisykipuja" täälläkin on ollut,jos tekee jonkun yhtäkkisen liikkeen,muistat vaan nousta vähän iisimmin ensi kerralla ;)

bad virgin ja naapero 20+2
 
JOku oli kaatunu, edellissivulla. En enää muista kuka :ashamed: No, ei tarvii mennä läkäriin, jos ei tule kipuja / vuotoj. Jos jompaa kumpaa ilmenee, niin sit käy näytillä.
Raffelin kivut kuulostaa normaaleille. Mäaikanaan esikoisen raskauden aikaan säikähdin niitä ekoja kans tosi paljon, ja lähdin kesken päivän töistäkin niiden takia, ja menin päivystykseen. Olin ihan varma, et vähintään istukka irtoo nyt... :ashamed: Mut että normaaleja ne on. Musta tuntuu, et olisko ne ekan raskauden kohdalla kovemmat kivut, kun ei mulla ole näissä muissa tuntunu niin enää, vaikka enkelivauvankin aikaan pääsin melkein puoleen väliin raskautta.

( . ) :'( Moon ihan poikki. Miten helvetissä te saatte nukuttua? :attn: Nyt oli 3. yö, etten nuku kunnolla. Mikään asento ei ole hyvä, aina painaa / sattuu / puristaa jotakin kohtaa. Nukuin sit viime yön sohvalla. Mieskin heräilee mun pyörimisten ja ähkimisten takia, ja sohvalla saa vähän paremman asennon kun sängyssä. Nukunkohan mä loppuraskauden ajan sit sohvalla :snotty: Joka kerta kun yrittää vaihtaa asentoa, niin joku paikka parkasee kivusta... Ei tää oo helppoo, ei alkuunsakaan.
Minnilläkin on vielä kaiken huipuksi hiljaisempi aamu, liikkuisi nyt, muuten äitia alkaa senkin vointi huolettaa. No tosin, se kyllä yöllä taas jumppasi ahkerasti, et jospa sitä nyt nukuttaa :heart: Eilen puhuttiin miehen kans nimistä. Yhteinen sävel löyty heti, taas! :heart: Taitaa olla ne paketissa jo!
Sisu ja Minni Matkustaja 19+5
 
Täällä käyty neuvolassa tänä aamuna.Kaikki meni hyvin.Siellä se sydän sykki.Syke tais olla 150.Painoa oli tullut ihan liikaa.Siitä sitten sain kuulla :ashamed: RR oli 98/62..ei mikään ihme et huippaa vähän väliä :whistle: Hb oli 125 ja nyt sitten rupean syömään rautaa.
Liikkeitä edelleen tuntuu todella vähän tai jos tuntuu niin ei ole kovin voimakkaita vielä.Voimistuis nyt vaan :D
Sain numeroita perheneuvolaan jonne vois mennä miehen kaa juttelemaan.Jospa saataisiin pian sieltä ajan =)


mut eipä tänne ihmeempiä tällä kertaa :wave:

sankofa & bongos 18 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Täällä käyty neuvolassa tänä aamuna.Kaikki meni hyvin.Siellä se sydän sykki.Syke tais olla 150.Painoa oli tullut ihan liikaa.Siitä sitten sain kuulla :ashamed: RR oli 98/62..ei mikään ihme et huippaa vähän väliä :whistle: Hb oli 125 ja nyt sitten rupean syömään rautaa.
Liikkeitä edelleen tuntuu todella vähän tai jos tuntuu niin ei ole kovin voimakkaita vielä.Voimistuis nyt vaan :D
Sain numeroita perheneuvolaan jonne vois mennä miehen kaa juttelemaan.Jospa saataisiin pian sieltä ajan =)


mut eipä tänne ihmeempiä tällä kertaa :wave:

sankofa & bongos 18 :heart:
Mulla oli viime keskiviikkona hb 126, ja terkkari sano, että en tarvii rautalisää. Vähän menee laidasta toiseen nää neuvot, riippuu paikkakunnasta, mitä mihinkin asiaan sanotaan!! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Täällä käyty neuvolassa tänä aamuna.Kaikki meni hyvin.Siellä se sydän sykki.Syke tais olla 150.Painoa oli tullut ihan liikaa.Siitä sitten sain kuulla :ashamed: RR oli 98/62..ei mikään ihme et huippaa vähän väliä :whistle: Hb oli 125 ja nyt sitten rupean syömään rautaa.
Liikkeitä edelleen tuntuu todella vähän tai jos tuntuu niin ei ole kovin voimakkaita vielä.Voimistuis nyt vaan :D
Sain numeroita perheneuvolaan jonne vois mennä miehen kaa juttelemaan.Jospa saataisiin pian sieltä ajan =)


mut eipä tänne ihmeempiä tällä kertaa :wave:

sankofa & bongos 18 :heart:
Mulla oli viime keskiviikkona hb 126, ja terkkari sano, että en tarvii rautalisää. Vähän menee laidasta toiseen nää neuvot, riippuu paikkakunnasta, mitä mihinkin asiaan sanotaan!! :/
Mulla oli taas hb 118 ja sanottii et vasta puolen välin jälkee voisin alkaa syömää rautaa.
 
Kylläpä tänne tulee nopsaan tekstiä, ei pysy perässä ;)

Masuhalle onnittelut hyvistä tuloksista. Oli niin ihana kuulla ja vielä myöhemmin lukea paperilta, että kaikki hyvin =)

Vauva-lehti alkoi tulla tännekin, kun minäkin sain sen lahjaksi. Sitä ennen ostin melkein joka numeron irtona. :D

Mua on kovasti alkanut pelottaa raskausdiabeteksen mahdollisuus. Huonoa oloa on alkanut ilmaantua aina ruokailun jälkeen ja janottaa kovasti. Tuo raskausdiabetes ei näillä sukurasituksilla olisi kyllä mikään suuren suuri yllätys. Täytyypä varata aikaa sokerirasitukseen, se kun oli alunperin suunniteltu tehtäväksi vasta reilun kuukauden päästä. Neuvolassa pitäisi asiasta kyllä ensin keskustella, jos nyt vaan saisin ajan sinnekin. Tänään piti olla neuvola, mutta aika peruttiin, ja nyt sitten oottelen soittoa, jossa annetaan uusi aika.

Olo on ollut hiukan levoton ja itkuinen viime päivinä. Enkelitytön laskettu aika olisi ensi viikolla, ja nyt mielessä pyöriikin katkeruus siitä, että nyt kuuluisi pikkuhiljaa valmistautua synnytykseen jne. Toisaalta olen äärimmäisen iloinen ja onnelinen siitä, että poika on alkanut ilmoittaa itsestään masussa, kun liikkeitä on alkanut tuntua päivittäin. Nyt olemme myös ohittaneet ne viikot, joilla enkelityttömme lensi taivaaseen. Olenkin ajatellut, että nyt viimeistään saan olla onnellisesti raskaana ja iloita kaikista uusista viikoista pojan kanssa. :heart:

MM ja pepe 20+1
 
Onpa törkeitä kommentteja :eek: Ite olen käyttänyt masun takia äitiyshousuja rv 9=> asti kun kaikki tulee vaan tuohon masuun. Ja on siis ollu ihan vauvamaha ilman sen suurempia turvotuksia.[/quote]

Huh huh! Samoin mie olen käyttäny rv9 -> äippähousuja kun ei muut menny kiinni/puristi ihan julmetusti.. mitäköhän ois sanonu mulle?!?
Jos on yhtään isompi vaateketju tms. niin laita nettisivujen kautta palautetta - ois pomon syytä tietää millaista asiakaspalvelua liikkeessä saa...


:hug: [/quote]

Niin oli, ainut vain että se oli hyvin pieni liike ja se taisi olla paikan omistaja. Enpä ole enää uudestaan sinne menossa. Housutkin maksoi melkein 80 euroa (mummi osti). Eli saa se paikka jäädä nyt sitten poikottiin!

*muoks* meni näköjään lainaus vähän keturalleen.. :)
 
apua mikäköhän tol meidän pikkusella on.Nyt vasta rupesin tarkemmin katsomaan että hänelle on tullut jonkin verran punasia näppyjä.Voisko olla vesirokkoa..tai jokin muu rokko.Hänellä nousi kuume pari päivää sitten.Tällä hetkellä ei ole kuumetta.Näppyjä on jonkin verran käsissä ja suun pielissä.

nyt rupes pelottamaan.Vesirokon oon kyllä sairastanut mut en tiedä olenko muita rokkoja.Laitan muutaman kuvan.Pikkusen epäselviä mut toivottavasti saa edes jotain selvää niistä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3375019.jpg


http://www.aijaa.com/v.php?i=3375044.jpg
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Noista nukkuma asennoista,mä meinasin et pitäiskö hankkia sellainen erikoistyyny :whistle:
Meinaan mä en osaa nukkua kuin kyljelläni ja sekin alkaa olla pikkasen hankalaa,jos se tyyny auttaisi asiaa.
Mulla on meien likan iso pehmo virtahepo (sellainen pötkylä) unikaverina jalkojen välissä, niin pysyy asento sellaisena kyljen ja masullaan olon välimuotona. toimii toistaiseksi. Monihan käyttää imetystyynyä apuna kanssa.. Eiköhän sekin pidä kohta sänkyyn roudata. Viimeksi oli huimat tyynybarrikaadit ympärillä loppuraskaudesta :LOL:
 
Lisbet:kyl me käydään kaksin lomilla lapsista huolimatta,monesti oltu viikkokin ulkomailla kahden,reissataan koko perheelläkin kyllä.Onneksi mun vanhemmat tykkää pitää lapsia pidempäänkin.

Kun tää nyt 1,5v tyttö oli 5 viikkoa,otin silloin 3v ja 7v tytön mukaan ja lähdin Espanjaan viikoksi,miehen hoitaessa koululaisia viikon kotona.

Ja kun nyt 3v tyttö oli 1v3kk oltiin Thaimaassa ja pikkutytttö mukana.

Nyt haaveillaan matkasta kaksin jonnekin tai sit otetaan vauva mukaan,imetän kuitenkin 10kk,niin sitä ennen ei mihinkään lähdetä ilman pikkuista ja sit aiotaan käydä Thaimaassa koko perheellä lähivuosina,esikoinen täyttää jo 15,niin ei välttämättä lähde täysikäisenä enää äidin ja iskän kans reissuun.


A-Mam ja Mimmi rv 20+0 :heart:
 
Raffel Ei se saa olla kehtaamisesta kiinni! Aina voi soittaa ja käydä jos vaan ITSESTÄ siltä tuntuu. Et ole ainoa, joka miettii ja murehtii ( lähes tulkoon koko ajan.. :whistle: )
Jos mäki nyt tänän muistasin soittaa sinne neuvolaan ja sit sinne yksityiselle..

Miten se siis toimii, jos meinaa hakea sitä AIKAISTETTUA äitiyspäivärahaa/-lomaa..? Oon vähä kuupo näissä hommissa :snotty:
Ku mietin, et jos sitä sais ja pitäs nuo kerääntyneet lomat pois, ni voisin jäädä kotiin jo tuossa ens kuun lopussa/ maaliskuun alussa.
Tässä vaiheessa siitä olis mulle hyötyäkin, ihan sama siirtyykö isompi tuki yhtä kuukautta aikasemmaksi.. Kaupunki maksaa kuiten sen peruspalkan 3 kk:n ajalta. Ja kesäkuussa tulis lomarahat..
Ja periaatteessahan tää kk on sairaslomaa, eli kuukauden sinnittelisin töissä.. Kuulostaa hyvältä, mut onko toteuminen haave..? :eek:

Kävin tänään esimiehen juttusilla, pitkät porinat olikin. Sanoi, ettei kannata tulla vajaakuntoisena töihin ( ku työ on hoitotyötä kuiten ) eli musta ei oo vastaavaa hyötyä firmalle. Näinhän se on, mut itellä tulee tieten mieleen, et vaikuttaako kovastikin tällänen 1-2 kk saikku äitiyspäivärahaan...?! Hällä itsellä ei oo lapsia, ja hyvin tuntuu ottavan odotuksen ja siihen liittyvät jutut ( neuvolat ja nyt tää saikku.. )
Juteltiin, et nyt kuiten pitää tuota pientäki ajatella, vaikka ite selviäiski.
Mut oli mukava tuokio, välillä näin päin! :D

Nyt vois syyä jotain muuta ku lakua.. *kröhöm*

Lisbet ja Turo 20
 

Yhteistyössä