Tuli taas sit käytyä siellä neuvolassa :ashamed: Se, että pääsin eteisaulaan istumaan, ja odottaa et pääsen sisälle, niin Minni alko sellasen myllerryksen, ettei ollu enää ollenkaan epäselvää, miten massussa voidaan :heart: Sanoinkin heti alkuun terkkarille, et kyllä se NYT liikkuu... No se kuitenkin kokeili kohdunsuun tilanteen, ja muutostahan sinne oli tullu, kiitos eilisten supistusten. Sisäsuu on kiinni, mutta ei yhtä napakka enää kun mitä oli rv 15 paikkeilla tehdyssä sisätutkimuksessa. Eli nyt vaan tiukka seuranta suppareiden kans, ja jos samanlaisia suppareita tulee kun eilen, niin pitää käydä tarkistuttaa. Katsottiin vielä Minniä, eka dopplerilla sä:t, oli + - 150, ja ultrassa kovasi heilutteli raajoja, ja hikotteli :heart: Mutta pieni oli kääntyny niin päin, et potki suoraan istukkaa, eli eipä ihme, ettei liikeet tunnu :xmas: Onneksi meidän terkkari on empaattinen, ja ymmärtää, et mua pelottaa rankkojen vaiheiden takia... Että kaikki hyvin, loppu hyvin :heart:
Lisbet, jos vauva syntyis rv 21+6, niin se laskettais vielä keskenmenoksi, mut jos rv 22, niin ennen aikaiseksi synnytykseksi. Meillä kuoli keväällä vauva n. rv 15 massuun, ja synnytin hänet vasta rv 18+1, kun huomattiin , ettei vaavi ole elossa. Tuo oli siis keskeytyny keskenmeno, mutta JOS kaikki (synnytys )olis tapahtunu vasta rv 22 jälkeen, niin oltais puhuttu kohtukuolemasta. Tässä meneeraja siksi, että n. 22 rv jälkeen syntyny vauva VOI selvitä hengissä tehohoidossa, joskin kuolleisuus niillä viikoilla syntyneillä on tosi iso.
Näin mulle asia keväällä kerrottiin. Eli meillä siis kaikilla on ielä keskenmenon vaara, ei vielä kohtukuoleman, vaikka itse en kyllä enkelivauvan menetystä kokenu keskenmenona, vaan ihan vauvan kuolemana
Sisu ja Minni 19+6 (huomenna sit poksuu!! :saint: )