**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Voima :hug: Sankofalle ja maarelle. En osaa enkä yritä tuohon mitään sanoa. :(

Täällä elämä jatkuu tasaisen tylsähkönä, potkuja tai ilmavaivoja tunnen harvasepäivä. Lähinnä vasemmalla kyljessä tai sitten aika keskellä ylhäällä/takana.
Taitaa ens viikko kulua hitaasti perjantaita odotellesse kun pääsee rakenneultraan saamaan varmistuksen tytöstä. :p
Alaselkä täälläkin tosi kipeä.. :(

Cranyo ja tuutikki 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Szeret:
Hei!
Vieläkö mahtuu yksi odottaja mukaan?
Olen 30 v. ja naimisissa, meille on tulossa kolmas lapsi. Vanhin tyttö täyttää 13v. ja poika täytti just vuoden. :) Perheeseen kuuluu myös koira, kani ja hamsteri. Asutaan Pohjois-Pohjanmaalla Nivalassa. Synnytyssairaala tulee olemaan OAS eli Oulaskankaan sairaala. Laskettuaika on 27.6.

Onko täällä ketään odottajaa tästä lähiseudulta?

Szeret ja Inkeri 16+1


Heippa! Kuinkas sattuikin, eilen itsekin piiitkästä aikaa kirjoittelin tänne ja mietin että onkohan ketään muita täältä lähiseuduilta :) Minä olen Ylivieskasta, ikää 32v ja kolmatta meillekin odotellaan, la tosiaan 13.6. ja minäkin menen varmaankin Oulaskankaalle kun se on tuossa lähimpänä :)
 
Täällä on käyty semmonen tunteiden myllerrys läpi.Sen verran miehen kaa ollaan juteltu ja tultu siihen tulokseen että lähetään hakemaan apua parisuhde terapiasta.Nyt vaan otetaan päivä kerrallaan ja yritetään selvitellä asioita.Mut kyl ollut semmonen painajainen nää 3 päivää et ihan kamalaa.

Masussa toivottavasti kaikki hyvin kun liikkeitä ei edelleenkään tunnu kovin paljon ja jos tuntuu niin jotain hipaisuja vain.Odottelen että voimistuisi.Tiistaina onneksi neuvola.Kahella nuoremmalla tytöllä nousi tänään samaan aikaan todella korkea kuume.Just oltiin vähän aikaa sitten kipeitä. :/


Maare2 Paljon voimia ja jaksamisia sinne päin :hug:


sankofa & bongos 17+5 :heart:
 
Hui, onpas täällä taas uutisia! Ei sitä oikeen meikäläinen osaa mitää sanoa.. :/ Ikävää, toisaalta tiedän miltä tuntuu nyt, toisaalta taas ei mitään hajua. Tuli näitä yksin odottajia "suunniteltua" enemmän. Itsellä nuo vanhemmat on vaan aika isoja, et siinä mielessä vähän helpompaa.. :/

( . ) Täällä esikoisen 11v. synttärit vietetty, oikee päivä tosin "viime vuonna". Parempi myöhään ku ei millonkaan! Eipä ne kauheesti oo kotona ollukaan..
Vieraita kävi ja keittelivät kahvit itse.. :D

Tän toisen kans käytiin sitte aamupäivästä päivystyksessä, PARVOROKKO.. Jees, hyvä hyvä! Siitä oli sillon syksyllä puhetta, epäiltiin et mäki oon sen jo kuiten sairastanu, ottivat varmuuden vuoksi vasta-aineet verestä. Niitä ei ees täällä Oulussa tutkita, eli vastauksissa kestää ja kauan.. :|

Itse oon tosi kipee.. Tuo alaselkä/ jalka. Iskias tai joku muu hermo..Oikeestaan mihinkään ei edelleenkään pysty. Äiti kävi vkonlopun jeesaan, ihanaa, mut arki taas eessä. Huomenaamuna lääkäri, toivottavasti laittaa myös tutkimuksiin et voiko mitään tehä. Pelkkä sairaslomalappu ei riitä. Pitäähän mun kuiten yksin täällä saaha elämä pyöriin..

Liikkeitä tuntuu päivittäin, nytki potkii tuonne alas, mut ei oikeestaan sillon ku oikeen kuuntelee ja tunnustelee. Tietää varmaan ,et äispä utelee ulkopuolelta.. :whistle:
Toivottavasti tästä lenkuttamisesta ei oo kauheesti haittaa vauvalle tai kohtuun. On se vaan niin koomisen näköstä tää liikkuminen..

Nyt pitäs saaha vähä jälik siivottua..

Voikaa paksusti! :D

Lisbet ja Turo 19+5
 
Voisitko muuttaa kohdalleni että laskettu aika on 17.6, ensimmäinen tulossa ja synnytyspaikkanan jorvi. Kiitos!

Kuulumisia täältäkin. Hyvin on mennyt. Pahoinvointi jäi onneksi pois viikolla 12 ja nyt olo on mitä mainioin! Jaksaa valvoa ja ei tarvitse syödä kokoaikaa pahaaoloa pois. Katsotaan minkälainen olo on taas tämän työviikon jälkeen kun töitä olisi taas tiedossa 54,5 tuntia seuraavalle viikolla.

Onko muilla ollut lonkat kipeinä? Itellä restailee välillä oikea ja välillä vasen, varsinkin jos on ollut töissä kokopäivän jalkojen päällä tai sitten tehnyt pitkän kävelylenkin. Sitten saa illalla köpötellä kotona kuin joku mummo. Painoa ei onneksi ole tullut alkuun nähden kuin 500g lisää, ja siinä oli joulu syömiset mukana..

Rakenne ultra on meillä 29.1. Sitä kovasti odotellessa. Itse haluan tietää sukupuolen, jos se vain ilmenee/ kerrotaan, mieskin on näyttänyt asialle nyt vihreetä valoa. Olisi helpompi ostella vaatteita etukäteen, kun tietäisi kumman sukupuolen vaatteita tarvitsee. Kaapissa on nyt jo aika paljon unisex vaatteita jaoteltua koon mukaan, mutta olisi kiva ostaa sinne myös sitten vaalean tyttö/poika vaatteita lisäksi.

Järkytyin kun olin ostamassa äitiys farkkuja toissapäivänä! Myyjä oli todella törkeä! Hänen mielestään olisi pitänyt ostaa kokoa isommata farkut, kuin mitkä valitsin, sillä hänen mielestään menee todella huonosti jos joutuu jo tässä vaiheessa ostamaan äitiysvaatteita. Isomman koon perusteli sillä että kun reidet ja takapuoli tulee kuitenkin leviämään kevääseen mennessä, niin ei tartte heti ostaa uusia. Mielestäni noi oli aika asiattomia kommentteja, varsin odottajalle. Ostamani farkut tuntu hyviltä jalassa, ja olivat strechiä, joten leviävät kuitenkin käytössä. En halunnut ostaa mitään telttahousuja. Uudet housut tarvitsin, melkein kaikki housuni tulevat napaan asti eli ahdistavat, niin miksei samantien voinut ostaa äitiyshousuja? Pitäähän sen mahan alkaa jo näkyä, kun kerran kohta ollaan puolessa välissä..
 
:hug: Tarvitseville ja uusille tervetuloa minunkin puolesta.
Kurjaa kun niin monella tuntuu olevan parisuhdeongelmia, kun raskaana ei tosiaan tarvitsisi mitään ylimääräistä huolta jos nyt niin muutenkaan.

Oma (.) Hb on tosi alhaalla ja rautaa saa syödä joka päivä. Onneksi sokerit on kuitenki pysyny kunnossa vaikka rasituksessa olikin koholla.

Ja olo on vaihtunut alun poikaolosta tyttöoloksi.



Mantelinkukka ja vekara
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Järkytyin kun olin ostamassa äitiys farkkuja toissapäivänä! Myyjä oli todella törkeä! Hänen mielestään olisi pitänyt ostaa kokoa isommata farkut, kuin mitkä valitsin, sillä hänen mielestään menee todella huonosti jos joutuu jo tässä vaiheessa ostamaan äitiysvaatteita. Isomman koon perusteli sillä että kun reidet ja takapuoli tulee kuitenkin leviämään kevääseen mennessä, niin ei tartte heti ostaa uusia. Mielestäni noi oli aika asiattomia kommentteja, varsin odottajalle. Ostamani farkut tuntu hyviltä jalassa, ja olivat strechiä, joten leviävät kuitenkin käytössä. En halunnut ostaa mitään telttahousuja. Uudet housut tarvitsin, melkein kaikki housuni tulevat napaan asti eli ahdistavat, niin miksei samantien voinut ostaa äitiyshousuja? Pitäähän sen mahan alkaa jo näkyä, kun kerran kohta ollaan puolessa välissä..

Onpa törkeitä kommentteja :eek: Ite olen käyttänyt masun takia äitiyshousuja rv 9=> asti kun kaikki tulee vaan tuohon masuun. Ja on siis ollu ihan vauvamaha ilman sen suurempia turvotuksia.

Nyt kiloja kertynyt se 8 ja täytyy myöntää mulle on jäänyt noi mun tän hetkiset äitiysvaatteet pieneks. Juuri tuosta reisien/lantion kohdalta kiristää. Ja se mahan päälle tuleva kappale ei enää pysy masun päällä tai jos pysyy niin painaa ikävän jäljen :/ Joten ei auta itku markkinoilla, vaan isompaa äitiysvaatetta kehiin ja sellasta masun alle jäävää.

Vauhtis rv 19+ 4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhti-ipanoiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Järkytyin kun olin ostamassa äitiys farkkuja toissapäivänä! Myyjä oli todella törkeä! Hänen mielestään olisi pitänyt ostaa kokoa isommata farkut, kuin mitkä valitsin, sillä hänen mielestään menee todella huonosti jos joutuu jo tässä vaiheessa ostamaan äitiysvaatteita. Isomman koon perusteli sillä että kun reidet ja takapuoli tulee kuitenkin leviämään kevääseen mennessä, niin ei tartte heti ostaa uusia. Mielestäni noi oli aika asiattomia kommentteja, varsin odottajalle. Ostamani farkut tuntu hyviltä jalassa, ja olivat strechiä, joten leviävät kuitenkin käytössä. En halunnut ostaa mitään telttahousuja. Uudet housut tarvitsin, melkein kaikki housuni tulevat napaan asti eli ahdistavat, niin miksei samantien voinut ostaa äitiyshousuja? Pitäähän sen mahan alkaa jo näkyä, kun kerran kohta ollaan puolessa välissä..

Onpa törkeitä kommentteja :eek: Ite olen käyttänyt masun takia äitiyshousuja rv 9=> asti kun kaikki tulee vaan tuohon masuun. Ja on siis ollu ihan vauvamaha ilman sen suurempia turvotuksia.
Huh huh! Samoin mie olen käyttäny rv9 -> äippähousuja kun ei muut menny kiinni/puristi ihan julmetusti.. mitäköhän ois sanonu mulle?!?
Jos on yhtään isompi vaateketju tms. niin laita nettisivujen kautta palautetta - ois pomon syytä tietää millaista asiakaspalvelua liikkeessä saa...


:hug:
 
pitkästä aikaa moi!

sankofa: hienoa, että miehesi ei kuitenkaan mitään katoamistemppua tehnyt ja päätitte yrittää pelastaa suhteenne! :hug: Suuttuneena ja riidellessä tulee välillä todella ammuttua yli sanomistensa kanssa, toiset enemmän toiset vähemmän. Toivottavasti miehesi ei tarkoittanut ihan kaikkea, mitä sanoi.
Säästöihin suosittelisin teille miehenne kanssa rajoitettua käyttöoikeutta eli että ette pääse itseksenne nostoja tekemään vaan aina joutuisitte yhdessä menemään pankkiin rahaa nostamaan. Raha on kuitenkin yksi suurimmista riitojen aiheuttajista sekä valitettavasti myös kovinkin merkittävä tekijä silloin, jos jostain syystä tiet eroavat. Erittäin suureksi sen merkitys nousee silloin, jos toinen vie perheen yhteiset varat.
Mutta jokatapauksessa, paljon voimia sulle ja toivottavasti asiat selkenevät terapian myötä.

Maarelle myös voimia! :hug:

(.) Maha senku kasvaa vaan. Mä en oo vielä äitiysvaatteita ottanu käyttöön. Masutuubin ja farkuissa pitämäni vyötärön jatkeen, siis sen kuminauhasysteemin kanssa oon pärjänny. Ensi viikolla olisi kyllä töiden puolesta sellainen tilaisuus, jonne ei ihan farkut sovi, joten täytyy varmaan alkaa tutkailemaan, millaset ne mun yhdet ja ainokaiset suorat äitiyshousut on, mahtuuko ne edes enää. Viimeks kun ne sopi jo rv 15, mutta silloin oli kyllä kilojakin tullu tuplat varmaan tähän verrattuna mitä nyt.

Päijät-Hämeläiset/Lahtalaiset: onko teille neuvolassa puhuttu, että Lahdessa ilmeisesti ainakin tämän vuoden alusta myös rakenneultra kuuluisi kaupungin puolesta järjestettäviin raskausajan tutkimuksiin? Mulle neuvolassa näin sanottiin joskus alkuraskaudessa, että saattaisin viikkojen puolesta ehtiä saamaan sen rak.ultran kuntapuolelta, mutta nyt ei sitten ole kyllä enää mitään kuulunutkaan asiasta enempää.
Menenkin yksityiselle 22.1. rakenneultraan. Samalle lääkärille,jolla kävin edelliset kerratkin. Saa nähdä, näkyykö niitä "pojan merkkejä"sitten. Ajattelin kyllä asiaa kysyä,kun on niin vahva tää olo, että poika on tulossa.

Mut nyt mä kyllä siirryn telkkarin ääreen, moikka

vanttu huomenna 19 viikkoa täynnä
 
Lahdessa asuvana voinen vastata

Mulle ei olla neuvolassa kertaakaan mainittu asiasta ja kun np-ultrassa kätilöltä asiasta kysyi niin vastasi että rakenneultraa ei tarjota tässä kaupungissa ellei ole ilmennyt jotain häikkää tms. Joten yksityisen äitiysneuvolan puolelle vie tieni ultraan.

Oliko se nyt niin että vuonna 2010 astuu voimaan se joku laki/säädös että tasavertaisuuden vuoksi on jokaisen kunnan/kaupungin tarjottava 2 ultraa kaikille odottaville äideille?
 
sankofa tuntuu todella pahalta sun puolesta :/ Onko sulla läheisiä, jotka pystyy auttamaan sua esim. lasten kanssa? Kannattaa varmaan ottaa neuvolassakin puheeks (jos on sellanen th joka on järkevä ) että mitä apua sitä kautta vois saada. Sun jaksaminen on kuitenkin nyt kaikkein tärkeintä lastenkin kannalta :hug: :hug:
Hyvä, että ootte yhteisymmärryksessä tuon pariterapian kanssa ja toivotaan, et sieltä löytyis apua!

minimam höh! no mut jos se erossa asuminen selvittäisi tilannetta? Toivotaan niin.

anuanuu meil on kans ollu ihan vakio miehellä tollanen "hölmöily-vapaudenkaipuu-mikälienee" kausi edellisissä raskauksissa, joten eiköhän se nytkin jossain välissä ilmene... Onneks on ohimenevää.

maare voimia! :hug: kyllä sinä pärjäät

rakkainpani :hug: varmasti se teidänkin vuoro tulee

kesäihme IHANA lukea tällaisia mukavia ja hienoja uutisia!!! Voin uskoa, että olo on edelleen hiukan epätodellinen :D Paljon onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
laitan nyt tännekin et onko kellään tälläsiä vaunuja tai ootteko kattonu? onkohan ne mistään kotosin? http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1955
kivannäköiset ainakin ovat! =)
Men osaa merkistä enkä noista vaunuista sanoa mitään, mut sen tiedän kertoa, et NOPEETA ja HYVÄÄ palvelua tuosta putiikista saa!! =) Me tilattiin ne jo monesti mainitut matkarattaat enkelivauvalle (mitkä jäi sit käyttämättä ) tuolta, ja niillä on ILMAINEN kotiinkuljetus kaikille vaunuille, matkarattaille ja mitähän muita siihen kuulu? Oikeesti, ei missään ole semmosta enää, ja sit ne tulikin tyyliin päivässä ne kärryt!! Tosi nopeeta ja hyvää palvelua!! :attn:
 
Moi!

Ihana, kun täällä oltiin jo kaipailtu :wave:

Lyhyesti kuulumisia: Rupes sitten huolettaan epätietonen olo sen verran, että kävin päivystyksessä ja tilanne oli toistaiseks ihan hyvä. Lapsivettä oli muodostunu lisää ja tulehdusarvotkin normaalit. Siitä lapsivedestä en siltikään oikeesti oo varma, et tihkuisko vähän vielä vai ei, kun jotain vähän outoo vuotelua on(voi tietenkin olla vaan valkkaria). Mut toisaalta taas sillon, kun sitä vettä varmaks tuli, niin sen kyllä tunsi, mut en uskalla toivoo liikoja, jos sit olisinkin väärässä.
Punktion ekatkaan tulokset ei sit tullu viä tällä viikolla, vaikka piti, kun niitten testaaminen on kai myöhästyny vähän tms, mut kuhan nyt ens viikolla sit tulis. Ja toivottavasti olis hyvät tulokset.

Mut nyt pitää mennä kohta koisiin ja käyn aina välillä ilmottelemassa kuulumisia.

Voikaahan muut hyvin ja paksusti! =)

Omppunen ja tiukasti matkassa pysyvä Möti rv 18+4
 
Uus yritys.. heitti kesken kirjoituksen mut jonnekin jorpakkoon |O

Ultra olis keskiviikkona..On alkanut mietityttämään onko kaikki ok, kun liikkeet ovat niin vaimeita ja harvassa. Ei pitäisi ehkä verrata edelliseen raskauteen, mutta kun on hyvä mielikuvitus ja paljon aikaa ajatella :ashamed:

Surffasin naapuriketjussa ja siellä oli linkki tällaisiin vaunuihin.. Vaikuttavat liian hyviltä ja halvoilta ollakseen totta. Saiskohan noihin seisomalaudan kiinni?? Täytyy kysellä.. No nyt se linkkikin on kadonnut muistista |O Palaan paikalle kunhan saan sen taas ongittua jostain..

Anu rv.20+3
 
Noppispoppis....veljen lapsella on juuri noi Icoon mustat Esprit vaunut ollut nyt käytössä kuukauden verran. Ovat tykänneet..asuvat kerrostalossa ja tilat ovat pienet. Ne ovat kai aika kevyet kantaa ja menevät näppärästi kasaan. Tilasivat myös postin kautta.
 
:eek: |O :headwall: :/ :ashamed: :eek:
Sain lääkäriajan tälle aamulle tuon selän takia (mainitsin myös supistuksista ) ja se setä kirjoitti mulle saikkua ENS VIIKON LOPPUUN ASTI!!!!!!! :| Kyllä mä olisin varmaan viikolla selvinny... Alkaa olla luuseri-olo esimiehen silmissä, kun oon vaan jatkuvasti saikkua hakemassa... :ashamed: No, kipu johtuu lantion löystymisestä, ja lääkkeeksi edelleen 3000mg panadolia max. vuorokaudessa, ja liikkua pitää kivun sallimissa rajoissa, mutta ei saa liikaa rehkiä kivun kans, ettei mene pahemmaksi. Eli hissutellaan tässä nyt sitten... Supistuksiin ei kommentoinu erityisemmin, sano, et jo selän takia nyt hidastetaan tahtia, ja se auttanee jo supistuksiinkin.

Omppunen, ihana kun kävit ilmoittautumassa meille :hug: Ja että kaikki on ok!! =)

Mua on alkanu vähän mietityttää se ultra ens viikolla... Kun meidän enkelivauvallahan olisi ollu kitalakihalkio, niin se erityisesti pyörii nyt mielessä, et onkos Minnilläkin... Ja muutenkin, et onko kaikki ok massussa... Ei kai se auta etukäteen murehtia, mut kun on yksi iso menetys takana, niin kyllä pelko varjostaa nytkin taustalla...
Sisu ja Minni 19+4
 
tervehdys pitkästä aikaa :wave:

:hug: kaikille sitä tarvitseville, erityisesti ihmissuhde kiemuroissa taisteleville!

Tänne kuuluu ihan hyvää, mitä nyt närästys vaivaa lähinnä iltaisin ja huoli vauvasta on jokapäiväinen. Lähinnä sen takia kun en niitä liikkeitä ole tuntenut :ashamed: viime neuvolakäynnillä terveydenhoitaja epäili istukan olevan edessä, liekö sillä sitten vaikutusta? :whistle: Jotain pientä tuntuu ehkä aina välillä, mutta niin epäselvää on vielä etten mene vannomaan vauvan potkuiksi... no, ultrassa tuo selviää sitten missä mennään!

Tänään vaihtui viikoksi 19+0, puoliväli lähestyy :heart: ja jo torstaina olis se odotettu rakenneultra, jännää!
Moni täällä sanoi kyselevänsä sukupuolta niin aloin ihmettelemään, että suostuuko ne kätilöt teille sitä kertomaan? :eek:
meille on joka kerta sattunut kätilö joka ei ole ollut halukas edes etsimään sitä jalkoväliä, saatika arvailemaan sukupuolta. Silti jotenkin pikkasen haluttais selvittää, mut en tiedä viitsiikö edes kysyä.... :ashamed: niin ja naistenklinikalla siis käydään.

mahan koosta: Kyllä multakin tuota massua jo löytyy :D pari päivää sitten mies viimeksi sanoi, että maha näyttää tosi pieneltä kun makaan selälteen, sellainen söpö kumpare. mutta sitten kun nousee ylös niin tietty vatsalihakset antaa ihan järjettömästi periksi ja se pieni kumpare pääsee todellakin valloilleen :LOL:

Kohtu on mitä ilmeisemmin noussut jo aika ylös. Kun kerran närästää eikä nälkäkään ole samalla tavalla kuin ennen. ja jos syö yhtään liian ison annoksen tulee tosi helposti paha olo. ei ole onneksi tarvinnut oksentaa vähään aikaan.

Ls ja poikanen 19+0 :heart:
 

Yhteistyössä