**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Mäki löysin alesta muutaman äitiysvaatteen, kuskautuivat vaan vahingossa siskon mukana 100 kilsaa! :D Niitä takaisin odotellessa..

Maaliskuun alussa ois kaverilla häät, taas tulee pukeutumisongelma! :headwall:
Talvihäät kuiten ja voi olla kylmäki.. Pitänee vielä kierrellä jotain kivaa..

Tänään ois akupunktioon meno ton iskiaksen takia. Ystävä on opiskellu itämaista lääketiedettä pitkään ja niillä ois tänään vastaanotto, lupas vielä tarjota! :D
Pakko kait se on kaikki kokeilla, ei tästä tuu mitään. Nuilla kepeillä ku ei kehtaa koko aikaa kävellä.. ( ja sit on tosin kipee.. ) Mutta voi päivät olla pitkiä, ku on kipee! Mitää ei oikeen voi tehä, lenkillä uskaltaa käyä tossa 200m päässä. Koti on jo siisti, tai siivottu sen minkä pystyy. Pitää vissiin tsiikata kirjaston tarjonta.

Ja illalla lätkää kattoon, saa nähä miten se onnistuu.. :snotty:

Tytöt lähti isän luo ja tein järkyttävän ison kulhollisen hedelmäsalaattia! :D Eipä sitä paljo oo jäljellä, oon ihan sokea sen suhteen.. Toinen on se mansikka-appelsiini -keitto! :p Tsiisus, ku on hyvää! Menee puol purkkia päivässä. Oon syöny sitä monta kuukautta ja nyt vasta huomasin, et se on vielä sokeritonta.. :D Eli anti palaa vaan! :p

Hyviä viikonloppuja mammoille! Pitää alkaa valmistautuun neulatyynyksi..

Lisbet ja Turo 20+4
 
Tässä olis siis se ultrakuva, olin illal nii myöhään kotona etten enää viittiny alkaa skannailee.. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3400533.jpg


muoks. ehkä vähän turhan isona tuli toi kuva mut en jaksa muutella ku ei siitä kuitenkaan paremmin selvää sais..

muoks. 2
Lisbet kerro sit et miltä akupunktio tuntu iskiaksen suhteen teillä kun mäkin käyn akupunktiossa, tosin ihan muusta syystä ja mainitsin viimeks iskiaksesta sille tyypille niin mietin kyllä ens kerralla 2 kertaa ennen ku sanon siitä mitään ku sattu NIIN kauheesti ku se paineli sormilla niitä hermoja! Autto kyllä tosin..
 
HelloShitty
oi Raffel...meillä oli kans noin ton ekan yhteisen kaa. :heart: tän kaa mies ei edes haluu koskettaa masua. ei taida vielä olla ihan sinut tän asian kanssa. :| :'(

onnea pienestä sukulaisvauvasta! :D

HS ja nelonen rv 20+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oi Raffel...meillä oli kans noin ton ekan yhteisen kaa. :heart: tän kaa mies ei edes haluu koskettaa masua. ei taida vielä olla ihan sinut tän asian kanssa. :| :'(

onnea pienestä sukulaisvauvasta! :D

HS ja nelonen rv 20+2 :heart:
Mustakin tuntuu ettei mun mies taida olla sinut tämän raskauden kaa kun muitakin ongelmia sen kanssa on.Tuntuu tosi pahalta ettei toinen ole niin onneissaan tulevasta vauvasta.Olen sitä kysynytkin suoraan ni siihen vain sanoo että kyllä hän on onnellinen mut eipä sitä kunnolla kyl osoita et ois niin onnellinen :( Tuntuu et oon ihan yksinäni tämän raskauden kanssa.Sano tulevansa kyllä siihen ultraan ens viikolla mut saas nähdä nyt sitten.

Miks mulla edelleenkään liikkeet ei tunnu niin voimakkaina niinkuin monella muulla täällä..mua rupee oikeesti huolestuttamaan :( jotain pientä mut siihen se jää.Noh onneks ultra ens viikol niin saa mielenrauhan.

Olo onneks jo pikkusen parempi.Kuumetta ei enään ole.Tänään pääsee saunaan..ihanaa :) jospa se sais olon rentoutumaan.

sankofa & bongos 18+4 :heart:
 
Tuleva isi ja vauva, oon oikeesti aika paljon sitä mieltä että miehet ottaa tän vauvaprojektin aika eritavalla kun me naiset. Ajatellaan vaikka häitä, niin kyllä naiset yleensä siitä intoo, sen hoitaa ja mies tulee mukana. Silti on tyytyväinen kun pääsee naimisiin. Vähän sama vauvan kanssa, nainen tuntee sen niin eritavalla kun vauva on masussa ja tunneside on ihan eri. Miehelle nainen taas varmaan käpertyy itseensä ja vauvaansa (ja mies saa vähemmän huomiota) ja naiselle tulee ihmejuttuja josta mies ei tajua mitään. Yleensä miehet varmaan on kuitenkin tosi onnellisia lapsesta ja se suhde tulee sitten pikkuhiljaa kun vauva syntyy ja heillä on yhteistä aikaa. Eli ei ehkä kannata huolestua, koittaa jakaa ystävien tai vaikka äidin tai täällä niitä kaikkia tunteita ja antaa miehen kypsyä siihen ajatukseen vauvasta ihan rauhassa ja turhia paineita. Moni mies jo siinä vaiheessa kun pitää tehdä teknistä työtä, kuten koota pinnasänky on ihan innoissaaan mukana...

Tämä siis kok.syvällä rintaäänellä =) meillä neljäs tulossa ja mies tosi hyvä isä, mutta ei tuu ultraan tai höpise vauvajuttuja tms (no tonne 4d kyllä tulee) Luulen että hän olis maailman onnellisin kun sais vaan vähän enemmän huomiota ja seksiä =) nytkin on kyllä onnellinen.

Ihan muuta, missä teidän vakuutukset on ja oletteko tyytyväisiä? Kun näitä kaikenmaailman kirjanpito asiaoita olen hoitanut, (Ihan vaan pankin viiterkorkoa vaihtanut ja taistellut etteivät nosta marginaalia, vaihtanut veroprosenttia ja lähettänyt yhden reklamaation tytön lelusta) niin pankki taas ehdotti vakuutusten siirtoa pohjolaan (siis kun ops:ssä asuntolaina) ollaan oltu tyyväisiä lähivakuutukseen, mutta toisaalta noilla pankin bonuksilla maksais jo ison osan vakuutuksista ja olis kaikki samassa paikassa ja niillä näytti aika näppäriltä noi nettisivut, vois siellä hoitaa kaikkia. Hinta nyt tietysti tärkeä kriteeri, täytyy varmaan ottaa sieltä tarjous ja koittaa yrittää vertailla. Aina niitä vakuutuksia vaan jonkun verran on vaikkei meillä on juuri muuta kun sitä vähää omaisuutta vakuutettu mitä on (talo, kaksi autoa, miehen pikkuvene, auton peräkärry ja lapsilla ihan perus tapaturmavakuutukset mitkä ei maksa vuodessa kun ehkä 10e, eli mitään henki-tms vakuutuksia ei ole) kääk, noi on niin hankalia. Pankkiasiat vielä tajua, kun olen joskus nuoruudessani ollut pankissa sen aikaa töissä että osaan siellä puoleni pitää mutta vakuutuksista en tajua oikein mitään...

Mitä muuta mun piti tilittää =) ei kai mitään. Kaikki siis hyvin =) Mukavaa viikonloppua meidän pinkan porukalle.

kekkeri ja ööps, olisko huomenna 21+0/21+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oi Raffel...meillä oli kans noin ton ekan yhteisen kaa. :heart: tän kaa mies ei edes haluu koskettaa masua. ei taida vielä olla ihan sinut tän asian kanssa. :| :'(

onnea pienestä sukulaisvauvasta! :D

HS ja nelonen rv 20+2 :heart:
Mustakin tuntuu ettei mun mies taida olla sinut tämän raskauden kaa kun muitakin ongelmia sen kanssa on.Tuntuu tosi pahalta ettei toinen ole niin onneissaan tulevasta vauvasta.Olen sitä kysynytkin suoraan ni siihen vain sanoo että kyllä hän on onnellinen mut eipä sitä kunnolla kyl osoita et ois niin onnellinen :( Tuntuu et oon ihan yksinäni tämän raskauden kanssa.Sano tulevansa kyllä siihen ultraan ens viikolla mut saas nähdä nyt sitten.

Miks mulla edelleenkään liikkeet ei tunnu niin voimakkaina niinkuin monella muulla täällä..mua rupee oikeesti huolestuttamaan :( jotain pientä mut siihen se jää.Noh onneks ultra ens viikol niin saa mielenrauhan.

Olo onneks jo pikkusen parempi.Kuumetta ei enään ole.Tänään pääsee saunaan..ihanaa :) jospa se sais olon rentoutumaan.

sankofa & bongos 18+4 :heart:
yksin minäkin oon henkisesti. ei tuu ukko mukaan ultriin eikä kiinnosta kun selitän jotain koko odotuksesta. emmä oikeestaan enää jaksa puhua sille siitä kun se vaihtaa vaan puheenaihetta. valittaa vaan rahasta. :(

ei voi muuta ku luottaa siihen et se vauva sulattaa sydämen. :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mä oon ihan järkyttyny.. Tajusin vasta äsken ettei Tampereella järjestetä enää synnytysvalmennusta :eek: Mä oon koko ajan ajatellu synnytystä positiivisena kokemuksena enkä oo pelänny ollenkaan. Oon ollu siinä uskossa että ne asiat joita mä en tiedä, ne kyllä kertoo sitten synnytysvalmennuksessa. Ja nyt mua ei sitte neuvo kukaan :$ Oon varmaan ihan paniikissa sitte ku H-hetki lähestyy.

Raffel ja Papsi 19+2
Saitko neuvolasta Helistimen tekemän videon (dvd ), missä on osiot odotus, synnytys ja vauvan kanssa tai vastaavaa? Jos et saanu, niin laita mulle yv:iä, siitä "leffasta" vois olla sulle hyötyä, mut me haukoteltiin miehen kans kun katottiin sitä, kun yksi synnytys on jo takana...

Meillä isi ja vauva-asia menee ihan toisin päin!! :eek: Esikoisen aikaan mies ei osannu olla kiinnostunu minusta, ja mun hyvinvoinnista, siis ei osannu kysellä ja muuta, kyllä halusi olla tukena, muttei siis osannu. Kakkosta sit kun ollaan yritetty pidempään, niin sen kiinnostus asioihin on muuttunu, osaa kysyä tilanteista jne. Ei se vielä viime keväänäkään enkelivauvan aikoihin ollu tuommonen, mut nyt se lukee kaikkia lehtijuttuja mm. keskosuuteen liittyviä artikkeleja, istu yhden päivän naama kiinni neuvolasta saadussa kirjassa, luki vapaaehtoisesti 9kk lehteä, minkä ostin viime viikolla, ja tänään tuli postissa paketti mun siskolta, palautti lainassa olleen raskaus ajasta kertovan kirjan, niin mies otti sen äsken ruoan jälkeen ja lähti makkariin lukee sitä yksin... :eek: :eek: Ja moon ihan H Moilasena nyt, et mitähän siihen sit sanois... Kovasti se taputtelee massua, ja on yrittäny tunnustella liikkeit mahan läpi, harmi vaan, että Minni pysähtyy aina kun mies laittaa käden mahalle. Mut paras oli kun mun kaveri kävi meillä torstaina, niin MIES HAKI MUN NEUVOLAKORTIN JA ULTRAKUVAT, JA NÄYTTI UUSINTA KUVAA SILLE KAVERILLE :heart: :D

Vakuutuksesta, meillä on ifin joku lapsivakuutus esikoiselle, ja ollaan tykätty siitä. Se on semmone, mikä otetaan heti syntymän jälkeen, ja se aiotaan ottaa tällekin sit. Ei ole hirveen hintanen, ja se kattaa siis kuolemantapauksesta sairasvakuutukseen kaikki siltä ja väliltä.

( . ) Mitenkähän mä selviän siitä Oulun reissusta...? Käytiin tänään kaupassa, mä lähdin mukaan sinne, ja se yhdessä kaupassa käyminen tuotti NIIN HILLITTÖMÄN tuskan persiiseen, et itku meinasi päästä kun autoon piti istua... |O Mies jo keljuili, et pitää varmaan ottaa OYS:sta mulle rullatuoli lainaan kaupungille |O Muuten olo ihan jees!
Sisu ja Minni 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mä oon ihan järkyttyny.. Tajusin vasta äsken ettei Tampereella järjestetä enää synnytysvalmennusta :eek: Mä oon koko ajan ajatellu synnytystä positiivisena kokemuksena enkä oo pelänny ollenkaan. Oon ollu siinä uskossa että ne asiat joita mä en tiedä, ne kyllä kertoo sitten synnytysvalmennuksessa. Ja nyt mua ei sitte neuvo kukaan :$ Oon varmaan ihan paniikissa sitte ku H-hetki lähestyy.

Raffel ja Papsi 19+2
No voi pirun piru :kieh: Mäkin olin ihan siinä uskossa, että valmennukseen ollaan menossa. No, eipä sitten tarviikaan. Vaikka netissä paljon tuleekin pyörittyä, niin musta olisi silti hauska ja hyödyllinen juttu käydä kuulemassa asioista ihan paikan päällä. Joku aikasemmin synnyttänyt vois pitää meille jonkun oman valmennuksen :D

MM ja Pepe 20+5
 
HelloShitty
mä en tiiä teiän muitten synnytysvalmennuksista mutta meiän oli ihan pyllystä 7v sitten. :whistle: näytettiin jotain lastentarvikeita ja typeriä videoita. kukaan ei jutellu mistään ja ukotkin katteli lähinnä kelloa (oli talviolymppialaiset samaan aikaan). synnytysvideokin oli järkky. parempi jos olisin jättäny väliin. :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mä en tiiä teiän muitten synnytysvalmennuksista mutta meiän oli ihan pyllystä 7v sitten. :whistle: näytettiin jotain lastentarvikeita ja typeriä videoita. kukaan ei jutellu mistään ja ukotkin katteli lähinnä kelloa (oli talviolymppialaiset samaan aikaan). synnytysvideokin oli järkky. parempi jos olisin jättäny väliin. :D :LOL:

Thihii meillä oli kans iha karsee synnytysvalmennus vuonna 2003.Kyseinen terkkari joka veti sitä oli ihan karsee ja pelotteli meitä kaikenmaailman synnytys kauhukertomuksilla ja tietenkin se oli sit mun tuleva neuvolatäti tietenkin.Oli kyl todella uuvuttavaa istua siellä kuuntelemassa sen tarinoita.

toivottavasti muilla kivempia kokemuksia synnytysvalmennuksista.

sankofa & bongos 18+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mä en tiiä teiän muitten synnytysvalmennuksista mutta meiän oli ihan pyllystä 7v sitten. :whistle: näytettiin jotain lastentarvikeita ja typeriä videoita. kukaan ei jutellu mistään ja ukotkin katteli lähinnä kelloa (oli talviolymppialaiset samaan aikaan). synnytysvideokin oli järkky. parempi jos olisin jättäny väliin. :D :LOL:
Raffel, se on sama mulla... Harmi vaan. Mut kysäsepä neuvolasta videoita lainaksi. Ja kirjastossakin saattais olla jotakin.

Meillä oli kans varsin huikeat synnytysvalmennukset v. 2003 syksyllä :LOL: Lähinnä imetysohjausta, mistä ei miehille ollu mitään hyötyä. Sit mulla vaihtu terkkari, ja tiputtiin vahingossa sekä uuden, että vanhan terkkarin valmennuslistoilta pois, ja kun tää hoksattiin, niin kiireellä sit sovittiin valmennusaikoja. Mies pääsi synnärille tutustuu, mut mä en, koska makasin sillon KAKS:ssa tippaletkun jatkeena, kun tyttö meinasi syntyä. Sit oli vielä vastasyntyneen hoito jotain tyyliin 23.11. ja mulla la 25.11, ja siinä vaiheessa kun tuo valmennuspäivä koitti, niin me oltiin jo 2 viiikkoa hoideltu omaa vauvaa kotona :LOL: Ei ollu hirveesti valmennuksista hyötyä!

Muoks Piti Raffelille sanomani siis, että osasin mä tuon esikoisen synnyttää, vaikka kovin oli heikkoa se valmennus meilläkin, että etköhän sä selviä siitä. Ja kysele ihmeessä neuvolasta asiasta ja mieltäpainvia juttuja, ja jos siellä on esim. imetystukiryhmiä tai vastaavia vertaistukiryhmiä JO synnyttäneille, niin kysy sieltä, et jos joku vois ruveta sun tukihenkilöksi, ja joka olis käyny jonkun sortin valmennuksen.
 
Meillähän tätä isä-vauva -juttua ei oo olenkaan, ja valmennukseen en ajatellu mennä vaikka täällä semmonen järjestetäänki. Synnärillä voisin kävästä, kuulin et onnistuu ihan itsekseenki ku vaikka soittaa ensin. Nuo valmennukset ku ei oo yksinodottajia varten.. :snotty:

Hyvä Sisu, et saitte sen maanantaisen ultran järjestettyä! Anopit on joskus niin.. hmm.. ihania! :whistle: Nyt ei oo itellä sitä "ihanaa tai rasittavaa" murehdittavana! :D

Siitä akupunktiosta, ihan jees kokemus. Ei tosin ainakaan eka kerta tehonnu. Sehän auttaa joilleki heti, toisille huomenna, jolleki muutaman kerran jälkeen ja toisille ei ollenkaan. Odotellaan nyt, mihin ryhmään mä kuulun. Ystävä aiko tehä sen uudestaan tässä alkuviikosta.
Pienen jutustelun ja tastatietojen keräämisen jälkeen selälleen pötköttään. 8 neulaa pistettiin, kerättyjen tietojen perusteella oikeisiin paikkoihin. Kylkeen ois ilmeisesti kuulunu muutama, muttää ope sano, et kokeillaan ilman kylkeen pistoa.
Eli vaikka vaiva olis muillaki sama, taustatiedot osaksi määrittää mihin neulat laitetaan.

Puoli tuntia neulat vaikutti, sit pois. Mulla oli keho "imeny" muutaman neulan melkeen pari senttiä syvemmälle ku laitettiin. Meinas, et kehossa on energiavajaus. Ja ihon väri muuttu.. Siis jotain jossain tapahtu.
Siinä ku köllin, aattelin et vois nukahtaa, vaan ei. Turo alotti sellaset jumpat ettei koskaan! Tää ope sano, et vaikuttaa vaan positiivisesti vauvaanki. Verenkierto ym. paranee.

Siis ihan hyvä olo oli tän jälkeen. Et taidan kyllä kokeilla uudestaanki. Nämähän käynnistävät myös synnytyksiä, eli jos kauheesti yliaikaisuutta tms. vaivaa, ni neulatyynyksi vaan! :D
Netistä voi/saa lukea lisää, mihin kaikkeen sitä voi käyttää.. Mä oon ollu muissaki osioissa koekaniinina, shiatsu, vyöhyketerapia, korvanpisteet..
Kävin muuten reilu vuos sitte siellä lapsettomuuden takia.. :LOL: Kerroin tälle opelle, nauro vaan sitä nyt ei sitte enää tarvi hoitaa.. Toisaalta tässä autto miehen jättäminen.. :D
Mut kyllä ne siellä tietää, kerää tietoja ja hoitaa sen pohjalta. Ettei nyt ihan summissa ruveta tuikkiin.. :whistle:

Eli huomista neuvolaa odotellessa,

Lisbet ja Turo 20+5
 
Huomenta!
Jes, sain eilen käytyä kirpputorilla kun lapset olis harrastuksillaan ja löytyi yhdet äippäfarkut 5e, kaksi äippäpaitaa toinen 2 ja toinen 3 euroa. Oikein hyväkuntoisia ja siistejä oli, vielä kyllä vähän reiluja mutta hyvä niin niin tuo masu mahtuu (ja peppu...) loppuajankin. Siellä on aina ihan tuurista kiinni mitä on myynnissä, nytkään en nähnyt missään muussa pöydässä myynnissä ja tässä samassa oli kyllä 20, mutta muut ei mua miellyttäneet.
Vähän on vaikeutta ollutkin kun on vaan yhdet pöksyt ollut =)

]Valmennuksista, sillon ekaa odottaessa (vuonna 1997) oltiin (tai mies livisti että tais osallistua vaan yhteen) enkä kyllä niistä mitään järkevää saanut irti, MUTTA se synnäriin tutustuminen kyllä oli hyvä juttu. Mukavampi mennä tositoimiin kun tietää mistä ovesta mennään ja mitä siellä on "tarjolla" ja vähän käytännön juttuja. Eli sinne suosittelen menemään. Toisaalta onhan noi valmennuksetkin varmaan kehittyneet tässä vuosien varrella, nyt tuntuu vaan että netistä löytää kaikkea kiinnostavaa ihan riittävästi (sillon ei sitä etua vielä ollut)

Ultrista, kuitenkin aika jännää että käytännöt on ihan erilaiset ympäri samaa maata, toiset saa vaan yhden ultran, toiset monta, osa maksaa, osalla ilmaisia, osassa kerrotaan esim. sukupuoli, osassa ei, osassa maksaa kuvat, osassa niitä ei ees saa, osassa ilmaisia, osassa sen tekee lääkäri, osassa kätilö jne. Luulis että joku yhtenäinen käytäntö sais olla, edes siltä osin että kaikille jotka haluis kuuluis perus np-ultra ja rakenneultra, ne kun kertoo aika paljon lapsesta ja sen terveydestä.

Nyt täytyy lopettaa, vieraita on tulossa aamukylään, saa nähdä mitä meidän 2v meinaa kun kylään tulee vauva... =)

kekkeri 21 tasan, poks/21+4
 
Kekkeri, eikö se ollu joku säädös, et vuoteen x mennessä näiden käytäntöjen pitää olla yhtenäisiä kaikkialla. Luulisi, et sitten myös esim. noi maksulliset ultrakuvat ja muut epäkohdat laitetaan ruotuun, ja kaikki saa kunnasta huolimatta samat palvelut ja tutkimukset.

:eek: ARGH!!! Huomenna se jo on (rakenneultra siis )!! Voi kamala, en varmasti nuku ens yönä, jännittää ihan mielettömänä jo NYT!
Olen yksin kotona, ja ajattelin penkoa tuossa yhtä kaappia, kun sinne on tullu jemmattua joitakin vauvatavaroita... :ashamed: Tekis mieli jo hakee vauvanvaatteet ja tavarat vintiltä alas, ja alkaa lavehtia niitä... Ja ostamaan tarvittavia tavaroita, tutteja ja muita :heart: Mut jos vielä hetken malttais, vaikka 5 viikkoa, niin sit oltais jo PALJON selvemmillä vesillä viikkojen suhteen...
Menee sit huomenna koko päivä Oulussa, et illalla tai tiistai aamuna saatte ultrakuulumisia vasta.
Sisu ja Minni 20+3 :heart:
 
Moikka!
Rakenneultra takana ja kaikki näillä näkymin hyvin! :heart: Kauheasti jännitti mennä sinne :) . Sukupuolta en bongannut eikä ultraaja sitä kertonut, nyt harkitsenkin 3d ultraan menoa. Vaunut tilasin heti ultran jälkeen, sellaiset yhdistelmät. Nyt alan pikkuhiljaa keräämään kaikkea tarpeellista pienelle.

Kauhea myllääminen mahassa jatkuu, potkut tuntuu jo mahan läpi :heart: .

maare 20+4

*muoks: ultrakuva profilissa.
 
Kiva kuva maare2 :heart:

Sisulle tsempit rakenneultraan,kaikki on hyvin usko pois :heart: :hug:
Ja odota vaan se 5 viikkoa,jos siltä tuntuu,onhan sittenkin vielä aikaa hankkia vaikka mitä :D
Mäkin olen hillinnyt itseäni mahdollisuuksien mukaan :saint:

Synnytysvalmennuksesta mä en esikoisen odotusaikana käynyt siinä ollenkaan,enkä tutustunut Koksiinkaan ennen synnytystä,tietyistä syistä..
Mutta silti kaikki meni niin hyvin kun pystyi menemään =)

Ensi vuonna,eli 2010 tulee laki,että kuntien on tarjottava kaikille 2 ultraa :attn:

bad virgin ja naapero 21+0 19 viikkoa laskettuun aikaan :heart:
 
^vitsi, nyt kun BV laitoit ton "viikkoja laskettuun aikaan", ni vasta tajusin, että nyt on la:han tosiaan vähemmän viikkoja kuin mitä on jo takana :LOL: Siistiä!

Mäkin oisin oikeestaan halunnu sinne valmennukseen eniten lähinnä siitä syystä, että olisi joku etappi taas, mitä ootella. Mä kun olen sellanen heti kaikki tänne tyyppi, ni oisin voinu alkaa ootteleen sitte sitä seuraavaks... vaikka onhan tässä muutakin :whistle: Eiköhän kaikki synny hyvin ilman valmennustakin.

Onko tosiaan niin, että kelalta saatavista rahoista menee joka tapauksessa vähintään 20% veroa, vai onko poikkeusksia? Ei taas osaa lukea suomea :ashamed:

MM ja pepe 20+6
 
MM83 nyt kun itsekin ajattelee,niin aika menee todellakin nopeasti :eek:
Kohtahan meillä on jo nyytit sylissä :heart:

Kelan rahoista menee automaattisesti se 20% ellet tee sinne muutosverokorttia,mä oon itse antanut mennä sen 20% mukaan,niin ei oo tullut ainakaan mätkyjä.
 
tosta veroasiasta... oonko mä taas käsittäny iha väärin et voi valita joko ton 20% tai sit tän hetkinen veroprosentti +2%?

nää on näitä asioita mitä lukee sen sata kertaa tajuamatta kuitenkaan koko asiaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Kiitos BV selvennyksestä :D Ite kun oon opiskelija, ja teen töitä vaan muutamia tunteja viikossa, ni voisin ottaakin vaikka pienemmällä prosentilla, mut sen näkee sitte...
Ja sähän voit laskea ihan oikeen prosentin netin kautta (tai soittaa verottajalle) ja kerto tulosi niin ne tekee sulle laskelman ja toimittaa sen kelaan. Voihan hyvin olla että sulle riittää vaikka 10-15% prosenttia veroja, tuloistahan se riippuu.
 
Miksi, voi miksi?? :headwall: Miksi Minni on JUST TÄNÄ ILTANA hiljaisemmalla tuulella? Arvatkaa, istunko suunnilleen paskat housussa kun huomenna on sinne ultraankin meno. Maalailen piruja seinille, et kaikki ei ole nyt hyvin, ja että jotain vakavaa ilmenee huomenna... :(
 
Nyt on sitten polle viety uuteen paikkaan. Haikea on mieli... :| :'( Hyvään paikkaan se nyt taisi kuitenkin päästä, että kyllä ponkku pärjää mut miten minä pärjään ilman sitä?

Raffel: joko sait kisuille uuden kodin?

No torstaina olis sitten ultra ja koko viikko töitä, että pitää vaan nyt osata nauttia tästä vapaudesta. Lähteä kohta koirien kanssa ulos lenkille ja ottaa vaikka ukkokin mukaan...

Lissuli ja mustikka 20+5
 
Sisu: Varmasti kaikki hyvin siellä.Mut tiedän kun rupeaa hermostuttamaan jos liikkeitä ei tunnu.Itselläni tuntunut hentosta liikettä vain ja kohta 19 viikkoa täys.Tänään ei ole tuntunut ollenkaan.Inhottavaa :( Minä saan vielä jännätä ens viikon torstaihin asti kun silloin olisi se ultra.

Mulla tää enterokko vielä jyllää.Nyt naamassa näppyjä,kämmenissä ja jalkapohjissa :( Inhottavan tuntusta.Menis nyt vaan pois.Sekin huolettaa jos sillä on vaikutusta vauvaan.Neuvolantäti ei osannut sanoa mitään siihen.


sankofa & bongos 18+5 :heart:
 
Pikaisesti piipahdan..

Sisu Nyt juot äkkiä muutaman ison lasin jotain todella kylmää, jos ei tehoa niin pistät mankasta hanat kaakkoon ja otat oikein kunnon musiikkituokion :LOL: Toimii.. kokeiltu on :saint: Esikoinen piti aikoinaan hiljaisia hetkiä ja minä panikoin joka kerta yhtä paljon. Kova ääni sai aina aikaan kamalan potkusarjan..

Anu
 

Yhteistyössä