**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

c81
Kivaa saada lisää väkeä tänne! Tervetulo amunkin puolesta kaikille uusille :)

Lisbet: Miusta sie teet hienosti laittaessa lahjan pienelle :heart: . Ei kannata välittää miten toisessa päässä käyttäytyy, jso ite on kuitenkin ollut 'rauhaatarjoava' :) Ehkä tulee muutos kun uudet vauvat tulee?

m-m: Mie kävin edellisen äippäloman toiseksi viimoisena päivänä moikkamassa pomoa ja sanoin että oon sitten jäämässä toukokuun alussa uudelle äippälomalle. onneksi sanoin, sillä säästyn monelta harmilta jota YT:t tuo. koska ehdin ennen lomautusilmoitusta kertoa olevani raskaana/jääväni äippälomalle, mikään lomautusajan etuuksien menettämisistä tms ei koske mua äippäloman alusta eteenpäin! :)
Josema: meillä on kai 2007 mallia ne Emmat, ei ihan uudet siis. Ja hyvin sopii. Siitä puuttuu se 'klick' lukitus mikä Gracolla ois, mutta on ollu täysin tukeva, ja tiukasti kiinni. Ite lastentarvikeliike suositteli silloin kun matkarattaita hankittiin.. :) Käy kurkkamassa jostain liikkeestä poikkeaako uusi malli kauheasti, niin sillai ainakin huomaat - tai jos pystyt lainamaan joltain sitä gracoa että kokeilet yhteensopivuuden?

Ja kiitos hb kommenteista. Olo edelleen kamala, mutta onneksi vähän pysyy vauhdissa niin parempi olo. Eiköhän työpäivä mene. Ilta varmaan menee sitten taas sohvan pohjalla...
 
:flower: Tervetuloa uudet! Ja onnittelut plussasta.

Saatiin selvyyttä näihin anopin tekemiin ohareihin. Appiukko soitti äsken miehelle, ja oli sanonu, et anoppi saa livan tulla meille joka tapauksessa, kun on luvannu, lähti sit Ouluun tai oli lähtemättä. Et ei se voi näin vaan perua tuloansa, kun meidän asiat riipppuu anopista. Eli ilmeisesti anoppilassa on keskusteltu asiasta, ja me siis päästän miehen kans ultraan yhdessä maanantaina :D

Muuten kai täällä kaikki ok, Minni on taas aamupäivän jumppaillu ahkerasti, supistelee välillä, muttei kipeesti. Selkä on pikkusen parempi nyt. Toivottavasti oysyykin tässä kuosissa!
Sisu ja Minni 20+1 :heart:
 
Tervetuloa uudet kesävaavin odottajat :)

HIMPSU: Minä myös olen Keski-Suomesta, Jyväskylästä siis. Mulla laskettu aika on 12.6.
Oletko kysynyt rakenneultraan aikaa Puistoklinikalta? Minä soitin sinne maanantaina ja sain ajan parin viikon päähän, eli silloin ainakin oli aikoja vielä jäljellä.

Omaa napaa: Täällä poksuu taas viikot, eli nyt olis 19+0 :heart:
Vaavi potkuttelee päivittäin massussa, liikkeet on tuntunut jo jonkin aikaa mahan päältäkin. Väsymys vaivaa välillä, samoin päänsärky, jota mulla on muuten tosi harvoin. Parin viikon päästä ois neuvola ja rakenneultra, sinne asti pitäis jaksaa odotella.
 
c81..kävinkin jo ruokatunnilla lastentarvikeliikkeessä ja myyjä neuvoi kokeilemaan niihin meidän Emma matkarattaisiin ensin sitä turvakaukaloa, mikä meillä jo on kotona (ORA)..siinä ei muistaakseni oo semmosta koloa mihin rattaiden "käsikaari" menis. Silti myyjä sanoi et jos se kaukalo rattaisiin tukevasti menee niin ei kannata ostaa uusi matkarattaita eikä ees kaukaloa, vaan laittaa vain jollain remmillä/huivilla/vyöllä kaukalo kärryihin kiinni, ettei se irtoa esim. liukuportais tai pienis törmäyksis. Oli kiva myyjä ku ei väkisin ollu tyrkyttämäs uusia ja kalliita kapistuksia, vaan ehdotti näin..vaikkei niille siitä myyntiä tuliskaan. Kokeilen kotona ja katon sit hankinko vaaville mitään uutta tarviketta. Meidän Emmat on varmaan 2006 mallia, ovat kuitenkin juuri samanlaiset ku Huvikummun sivuilla nykyäänkin on.
 
Pitkästä aikaa kirjottelen. Luen kyllä päivittäin, mutta ei vaan saa aikaiseksi..
Eli aamulla oli rakenneultra ja POJALLA oli kaikki hyvin! Oli neljä päivää isompi eli tänään olis jo 20+6, ja laskettu aika olis 30.5 mutta ei se sitä vaihtanut kirjoihin ja kansiin.
Muuten voin ihan hyvin, töissä olo tekee jaloille huonoa, mutta ei voi mitään kun eivät sairaslomaa antaneet vaivaan.
Vaunujen kans pähkäillään myös täällä, tuntuu ettei löydy sopivia meille. Ajateltii lähteä Ylivieskaan katselemaan, siellä on enemmän tarjontaa, kun täällä Kajaanissa.
Eipä täällä siis kummempaa.
Terveisin kesämasu09& 20+2 (20+6)
 
Mä tulen kohta päivittelemään listaa.
Ostoksille en pahemmin ultran jälkeen jaksanut mennä,mennään sitten äiskän kanssa ensi viikolla.
Ultrassa rakenteet oli ok ja naapero vastasi tismalleen viikoja ja päiviä.

Ja ja... tyttö olisi melko varmuudella meille tulossa,mä arvasin joten kiusallani toivoin poikaa :xmas:
Tässä yksi kuva :heart:


Niin ja istukka on etuseinämässä,joten potkut ei aina tunnu niin voimakkaina =)

bad virgin ja naapero 20+5
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä tulen kohta päivittelemään listaa.
Ostoksille en pahemmin ultran jälkeen jaksanut mennä,mennään sitten äiskän kanssa ensi viikolla.
Ultrassa rakenteet oli ok ja naapero vastasi tismalleen viikoja ja päiviä.

Ja ja... tyttö olisi melko varmuudella meille tulossa,mä arvasin joten kiusallani toivoin poikaa :xmas:
Tässä yksi kuva :heart:


Niin ja istukka on etuseinämässä,joten potkut ei aina tunnu niin voimakkaina =)

bad virgin ja naapero 20+5

BV: Miten ultra muuten? Kattoiko 4Dllä kasvoja? (on jossain vaiheessa KOKSissa tehneet niin) Milainen ultraaja muuten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä tulen kohta päivittelemään listaa.
Ostoksille en pahemmin ultran jälkeen jaksanut mennä,mennään sitten äiskän kanssa ensi viikolla.
Ultrassa rakenteet oli ok ja naapero vastasi tismalleen viikoja ja päiviä.

Ja ja... tyttö olisi melko varmuudella meille tulossa,mä arvasin joten kiusallani toivoin poikaa :xmas:
Tässä yksi kuva :heart:


Niin ja istukka on etuseinämässä,joten potkut ei aina tunnu niin voimakkaina =)

bad virgin ja naapero 20+5

BV: Miten ultra muuten? Kattoiko 4Dllä kasvoja? (on jossain vaiheessa KOKSissa tehneet niin) Milainen ultraaja muuten?
Ei ollut sama kätilö ainakaan,tää oli nuorempi ja jopa mukavempi.
Tolla ultralla vaan kateltiin,tää tehtiin siinä lääkärin tutkimushuoneessa, np-ultra mulle tehtiin siinä sivuhuoneessa.
Me oltiin ainakin tunti siellä kun kätilöllä ei ollut kiirettä minnekään :D
 
Ihania kuulumisia! :flower:

Satuin muuten vahingossa sellasille sivuille ku pikkujuttu.net, en nyt sitä koko sivua siirtäny tänne. Mut oli sellasia vaateita, et taitaa meikäläinenki tilata sieltä tulevalle jotain.. :D
Kivan humoristisia!
 
HelloShitty
BV; voidaan tehä vaihtarit jos mulla sattuis olla poika. :whistle:
huonoa huumoria...hyi!

onnea oikeesti!!! :flower: :heart: kiva kuulla että kaikki oli hyvin ja saitte hyvää palveluu. oliko pieni hereilläkin? veditkö jotain sokeripitoista ennen? :D

HS ja nelonen rv 20+1
 
Ultra täälläkin takana ja kaikki hyvin ja tyttöveikkauksen vois vahvistaa lupaukseks kun hoitaja oli häppäreitä näkevinään. :) En sitte tiiä ku ei käsittääkseni päästy näkemään oikeaa kylkeä ollenkaan ja päästäkään ei saatu kunnon sivuprofiilia ku kaveri oli kohdun seinää vasten eikä suostunu kääntyy. :)

Istukka oli ihan keskellä edessä joten eti mikään ihme ettei mitään vielä tunnu ku oli yhtä paksu ku itse vauvakin.. :)
Ainoa mitta minkä sain tietää oli et painoa on n.300g ja enpä mä taida muilla mitään nyt tehdäkään!

Tuun sitten illalla kotoota laittaa kuvan vaikka ne ei noin hyviä olekaan ku bad virginillä. :)
 
Kiitos Lisbet hyvästä linkkivinkistä, olipas hauskoja :D

Hui, kuulostipa Raffel kamalalle :hug:

Neuvolassa käyty, ja kaikki oli hyvin, jopa se mun pelkäämä pissanäyte :D Kovasti poika "monotti" neuvolan tätiä, kun kuunneltiin sydänääniä. Sf-mitta oli 20, mikä on aika iso, mutta odotettu. Viime raskaus kun päättyi elokuussa, joten paikat oli jo valmiiksi venuneet. =)

MM ja Pepe 20+4
 
J84
Heipsan kesämasut :wave:

Mun on ihan pakko tulla kertoon teille, et nyt musta ex-kesiksestä on tullut tänään syyskuun odottaja. Sain tosi vahvan plussan kp29/31 CB:lla aamulla ja fiilikset on tosi vahvat, kun tuo plussakin tuli jo nyt testiin, et pakko siä on olla joku kyydissä tällä kertaa. Kaikenlaisia "oireita" on ollut, josta osasin jo hieman epäillä raskautta..viimeks ei näin ollutkaan, ei oireen oiretta :D

Ihanaa jatkoa kaikille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sizzler:
:headwall: :headwall: :headwall:
Kertokaahan joku tällä aivosoluttomalle et
miten te saatte laitettua kuvia tänne?? :ashamed:
Mene esim. aijaa.comiin, ja lataa sinne kuva koneelta, ja sit linkitä tänne. Profiiliin pystyy liittää yhden kuvan suoraan omista tiedostoista.


Jellona :flower: Onnea! d=)b et kaikki sujuu nyt hyvin! :heart:
 
Himpsu Tervetuloa mukaan! =)

Jellona84 Onnea paljon! :flower:

Täällä hormoonit hyrrää.. Kauheeta kahtoo jotain synnytys ohjelmia kun on ihan tippa linssissä sitten, mutta pakko vaan tuijottaa!! :LOL:

Iltapesulle pitäs poitsun kans lähtee..

MiNiMaM ja masuasukki 19+6 jännittää maanantaita! :snotty:
 
Täällä vieläkin kipeenä.Kuume sahaa edestakas ja kurkku niin kipee :(

Ihania nuo ultrakuvat :heart:

Tervetuloa kaikille uusille kesämasuille :wave: =)

Onnea jellonalle plussasta :heart:

Raffel: Onko sulla alhanen verenpaine?Mulla välillä sumenee silmissä ja viel pahentaa jos on ollut liian pitkä väli syömisien kanssa.

Kleopatra84:Meilläpäin ultrakuvat ei maksa mitään.

Onko muilla samanlaista ongelmaa et iltaisin paleltaa kauheesti ilman et ois kipeenä.Musta tuntuu et joka ilta sais mennä lämpimään suihkuun.Yölläkin villasukat jalassa..hyrr.

Mut eipä täällä kummempaa..parantuispa nyt vaan täst taudista.Olo iha surkee :(

sankofa & bongos 18+3 :heart:
 
Elikkäs meillä oli oikein hyvä kohtelu Koksissa,sisälle päästiin n. 11.30 ja pois lähdettiin 12.30,meinasin ihan nukahtaa siihen tutkimuspöydälle.
Naapero liikkui kuin olisi valmistunut maratooniin,volttia,kieppiä ja vaikka mitä muuta,mutta paikoillaan ei meinannut pysyä :LOL: :heart:

Pääasia että kaikki rakenteet oli ok ja kyllä se naapero paikkojaankin näytti sen verran hyvin että todellakin uskon sieltä tytön tulevan :D
Tuolla Mitäs Nytin puolella harmaat ystäväiseni jo pahoittelivat,mutta enhän mä missään ole sanonut,ettei tyttö olisi tervetullut :LOL: :headwall:

Jotain uuttakin asiaa se kätilö tutki,meinaan näitä kolmea valtimoa?, mitkä lähtee sydämmestä,pitkään se sai niitä etsiä,ennenkuin naapero ne suostui näyttämään,meni aina niin hankalaan asentoon,kiusallaan ;) Monta kertaa kun joku otos oli melkein valmis niin vaavi vaan vilkutti ja sitten lähti taas reissulle :LOL:

Niin ja tosissaan se istukka on etuseinämässä,mutta kyllä mulla silti jo melko voimakkaina liikkeet tuntuu.

Sori jos en nyt tällä kertaa jaksa kommentoida muiden juttuihin,mutta jotenkin ramasee..
 
Viikonloppuja :flower:
Palstaodotus on kulunut toisten kuulumisia lueskellen ja myötäeläen. Reaaliodotus puolestaan sujuu omalla painollaan.. Vuoden ensimmäisen työpäivän olin supistelujan takia sairaslomalla. Terveyskeskuksen lääkäri, jonka vastaanotolla kävin oli jotenkin nuijan oloinen: kipeistäkään supisteluista ei kannata kuulemma välittää, sitten kun alkaa tulla vuotoa on syytä vasta hänen mukaansa mennä päivystysvastaanotolle. |O Kyllä todellakin aion hiukan aikaisemmin mennä jos ongelmia ilmenee!

Supistelut onneksi ovat enimmäkseen pysyneet poissa työn tiimellyksessä, nyt parin päivän ajan on alavatsaa jomotellut (menkkamaisia kipuja) ja selän puolella tuntunut myös pientä kipua. Kuopuksen synnytyssupistukset tuntuivat kyllä hiukan samanlaisilta, jonkin verran kovemmilta kyllä. Vauvan ensimmäisiä potkuja tunsin jo viime vuoden puolella, mutta nyt hän on ollut hiljaa jo muutaman viikon :| alan jo pikkuisen huolestua, joten maanantaina taidan ensi töikseni soitta neuvolaan ja pyydän päästä kuulemaan sydänääniä..

Eilen löysin tarjouksesta kolme äitiyspaitaa. Oli kiva tehdä noinkin monta löytöä (yhdestä liikkeestä) ja huomata, miten vaate voikin istua kasvavan masun päällä nätisti: alareunakin laskeutuu paljon kivemmin kuin tavallisissa paidoissa.. Alunperin lähdin katsomaan tukivyötarjontaa ;) ja päädyin hankkimaan elämäni ensimmäisen tukivyön. Jossain keskustelussa oli mainittu, että tukivyö voi auttaa ehkäisemään enenaikaisia supistuksia. Tuntuu ainakin näin alkukokeilun jälkeen ihan passelilta kapistukselta. Helpottaa varmaan myös selän taakkaa. Töissä kun joutuu kuitenkin seisomaan pihalla muutamia tunteja päivässä ja muutenkin olemaan välillä melko epäergonomisissa asennoissa vatsan kanssa. Olin eskarimme kanssa kahdestaan ostoksilla ja hän halusi aivan ehdottomasti katsella myös vauvan vaatteita ja valittiinkin yhdessä vauvalle muutama söpönen vaate.. Olen tälle pienelle hankkinut muutaman 56-60cm vaatteen. Meidän vauvat ovat olleet nimittäin aika pienikokoisia (pätkiä ) ja oletan tämänkin olevan... Toivottavasti masussa on kaikki hyvin ja pääsen hankkimaan lisääkin!

Seuraava neuvolakäynti olisi helmikuun alussa ja ultra äitipolilla asettuu helmikuun alkuun. Nyt viikonlopusta ja lomapäivistä nauttimaan!
 

Yhteistyössä