**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko täällä kenelläkään tulossa keskiviikkona eli ylihuomenna 9 viikkoa täyteen...?Aattelin et jos jollain ois samassa tilanteessa kun mun... :)
Mulla tulee huomenna :wave:

Mulla tulee kans huomenna :)

Täällä ihan järkky väsymys.Hyvä kun pysyy töissä hereillä.Tää pahoinvointi on jotain ihan kamalaa varsinkin aamuisin..yöks :x Vähän pelottaa että miten mä selviän neljän lapsen kanssa :ashamed: ku nuilla on niin pieni ikäero kaikilla.Hermot on vähän kireellä kun kolme veellä kamala uhma päällä ja tolla pienimmäisellä on tullut hurja oma tahto ja välillä kaikki tappelee keskenään..väsyneenä sitä tappeluiden kuuntelua ei jaksais millään.Milloinkohan tää väsymys helpottais.Ehkä jaksaisi sitten vähän paremmin.

Oli muuten todella surullinen juttu tän päiväses iltasanomis :'( Hyvä etten ruvennut itkemään töissä tänään ku sitä luin.

Sankofa & bongos 8+6 :heart:
 
huomenna täälläkin rv 9+0 :heart:

syömisistä. kun mä oon aina ollu perso kaikkien fetojen, mozzarellojen perään... tänään ostin valio violan salaattijuustoo ja heitin urakalla tomaatin joukkoon. kun oli tehty pastöroidusta maidosta ja suomessa. ja oli niin ********* hyvää ku ei oo viikkoihin uskaltanu, arlanki fetat on tanskan meijerissä tehtyjä :LOL:
 
Täälläkin maistuu lähinnä terveelliset jutut. Ruisleipä ja puuro, välillä jogurtti. Ja hedelmät on ihan OK näin illasta. Myös sitruunavishy ja tuoremehu menee melko hyvin alas. Kaikki herkut etoo, vaikka olen aina ollut varsinainen herkkusuu. Mutta ei se nyt ehkä haittaa, jospa pysyisi paremmin painokin sitten kurissa.

Kamalan hyvteerisesti en syömisiäni vahdi, mutta tietyt jutu olen kyllä jättänyt pois. Vältän ainakin noita pahimpia riskiruokia. Suurin harmi on erilaiset juustot, koska olen juustojen suuri ystävä. Niiden suhteen olen ollut nyt melko varovainen, kun ei noista ulkomaalaisista tiedä.
 
Iidukka:Mä oon jaksanut tosi hyvin,vaik meil onkin entisestään 5 lasta.Täs raskaudes ei väsy ole vaivannut lainkaan.Nukun 6-8t yössä...Oon 8t työharjoittelussa,tuun kotiin,teen ruuat ja siivoan.Ja kolmena iltana viikossa harrastankin vielä.

Normaalisti oon nukkunut 12t yöunet+1-2 t päikyt ekoina raskauskuukausina.

Meil mies osallistuu kul aktiivisesti kaikkiin kodin askareisiin ja lastenhoitoon,joten kaikki ei suinkaan ole mun harteilla.

Mä oon syönyt kaikkea mitä mieleen juolahtaa,välil terveellisesti,välil vähemmän terveellisesti.

a-mam ja mimmi 10+6
 
Täällä taas paremmalla mielellä, oli onneks ohimenevää - ja kaiken lisäks huomasin, että meidän kakkonen ei viitti edes kitistä kun huomaa, että sillä ei ole vaikutusta: uhmaako sille jo nyt pukkaa, huh huh :eek:
Meil oli esikoinen tosi helppo ja tää kakkonen sit kaikkea muuta. Mielenkiinnolla odotan, et millaset raivarit/mustasukkasuuskohtaukset on edessä kun vauva syntyy. On meinaan sen verran mammanpoika.

syömisistä en pahemmin mieti. Mä syön muutenkin kasvisruokaa, joka jo karsii aika ison osan noista ei-suositelluista pois. Sitä paitsi: mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa, ni mulla alkaa armoton närästys jo suht pian, joten nyt syön kun vielä pystyn...

Mun tekee mieli irtokarkkeja ja cocista |O :p |O :p enibadi?
 
Mun ei paljon tarvi syömisiä vahtia kun esim juustoja ja graavikalaa en muutenkaan koskaan syö, enkä juo kahvia, ja mitä kaikkia noita kieltoja nyt oli :D Mä en yleensä koskaan syö karkkia paitsi suklaata joskus ja nyt mä voisin syödä vaan pelkkää karkkia koko ajan :eek: Esikoisesta söin vaan hedelmiä niin siks oon niin ihmeissäni :D

Niin ja tänään ei onneks oo tullut yhtään tuhrua eikä kipujakaan oo ollut :heart:

noppispoppis & toukka 8+6 :heart:
 
Kyllähän sitä vähän katsoo mitä suuhunsa pistää, tosin ei mikään kauheasti taas maistukkaan.
Huono olo koko päivän taas kun työt alkoi...

Söin äsken homeista riisipiirakkaa!! Onkohan se kuinka vaarallista? Hyi että tuli siitäkin niin kuvottava olo.

Tänään pääsin jopa töistä kotipihaan autolla kun sitten juuri risteyksessä lensi laatta. Kerkesin onneks avata auton oven että ei päälle tullut. Voi vitsi mä sanon... :headwall: :headwall: :headwall:

Lissuli&Mustikka 10+6
 
heippa hei!!!! joku kyseli että tuleeko keskiviikkona täyteen viikko 9, :ashamed: mun piti oikein jälleen kerran käyä tarkastamassa viikot. eli mulla tulee keskiviikkona täyteen viikko 10... eli ei ihan osunut.

en ole kovin tarkka syömisistäni mutta vissiin kuitenkin taas noitten sokereitten takia pitäis olla. no näkeepä sitten miten menee.

mun pitää todella sanoo että mulla on ihan älyttömän epätodellinen olo tän raskauden kanssa kun ei oikein o oireita ja sitte alkaa heti epäilee onko kaikki ok nio loppukuuhun asti pitäisi tässä nyt oottaa että "sisälle" näkee.

olettekos muut jo ostaneet jotain vauvalle?? mun on pakko tunnustaa ettäkirppis pöhelönä mäolen ostanut jo kolmet velourpotkuhousut, hellehaalarin noihin menny rahaa 5e ja sitten kun halbvalla sai ni löysin aventin rintapumpun maksoi 10e ni oli pakko ostaa... ajattelin että jos menee kesken ni saan sen myytyä huutiksessakin kovempaan hintaan... tiedän olen hassu.

tinni ja jölli 9+5
 
Huomenta!
Mulla alkaisi tänään työt ja olo on ihan :snotty: Eli olen menossa entisiin hommiin tuotantotyöntekijäksi eräälle isolle tehtaalle ja en vaan osannut kieltäytyä kun pyydettiin muutamaksi päiväksi töihin.
Pakko mun on siellä nyt kyllä kertoa tilanne,et en voi enää siellä kauan työskennellä,en halua ottaa mitään riskejä,että hipulle kävisi jotain. :heart:

tinni mä ostin vauvalle jo silloin jotain,kun siitä ei ollut tietoakaan :whistle: :LOL:
Huutiksesta sain suht edukkaasti ihania retrovaatteita ja minähän en vastustanut
kiusausta :saint: :D

bad virgin ja hippu 11+1
 
Voitte vaan uskoa että eilen putosi suuri taakka harteilta kun ultrassa pikkuinen viuhtoi ja liikkui tosi kovin, ja sydämen sykekin kuului niiiin hyvin :heart: kylläpä oli mammalla itku kurkussa, aivan ihanaa katseltavaa. Kerrottiin eilen sit tuleville isoveljille ja ainakin pienin oli niin innoissaan ja lyseli koko illan että onko se jo nyt sun massussa ja miten se on sinne päässyt. Niin ja vauvasta tulee kuulemma Mikko, oli se sitten kumpi hyvänsä. =) ihana :heart:
Mua alkaa pikkuhiljaa pelottamaan töihin lähtö, on vieläkin niin etova olo 24h, päätä särkee ihan joka päivä ja kovasti, väsyttää ja kotonakin ruoan laittaminen tökkii, saati kun sitä tekee töissä päivät pitkät. Saa nähdä, aion kyllä käydä yrittämässä, mutta haen lisää saikkua jos ei onnistu,m, mitä sitä turhaan kituuttamaan itseään. Niin ja meillä ei töissä todellakaan voi syödä säänölisesti ja mulla tässä raskaudessa oikein korostuu se, että pitää KOKO ajan olla syömässä tai yrjö lentää taatusti. no aika näyttää.
Niin ja mun laskettu aika taitaa olla tulooa etusivulla 7.6, sen voi muuttaa 6.6, pieni ero, mutta kuulostaa paremmalta :)

Mutta täytyy kai patistaa itsensä siivoamaan, tääällä ei tosiaankaan kukaan ole yrittänytkään siivota, kun on ollut niin paha olo.
Iloista päivän jatkoa kaikille

kmasu& nimetön 10+3
 
Täällä ollaan saikulla ensiviikon perjantaihin saakka. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei se viikossa ohi mene tämä pahoinvointi, joten melkein 2 viikkoa siis saikkua. No saapahan levätä ja ottaa rennosti.

Täälläkin on myös ostettu vauvalle ekat jutut jo ennen kun raskaus oli edes alkanut, eli yritysvaiheessa. Nyt yritän hieman vielä hillitä itseäni, mutta kai niitä pieniä vaatteita alkaa silti meille kohta ilmestyä, itseni tuntien. :LOL: Nyt on niin ihania retrokuosisia vaatteita myynnissä monessa paikaa. Ne on niin hienoja ja sopii työlle tai pojalle. Eli helppo ostaa jo nyt. =)

Barbapörrö ja Pätkis 7+1 :heart:
 
huomenta täältäkin!!!
enää pari tuntia ja sit pääsen katsomaan pikkuista ruudulta :heart:
toivottavasti olis vaan kaikki hyvin...

itse olen myös ostanu vauvalle jo muutamia vaatteita, hm on aika kova sana,sieltä löytyy niiiiiin paljon kaikenlaista vaatetta jotka käy tytylle että poitsulle... itsekin tykkään retrokuoseista.
kavereilta oon myös saanu muutamia paitoja ja pöksyjä. mamma oli sit ostanu kahdet pienet töppöset heti ku kuuli raskaudesta ja väri niissä on sininen kun poika kuulemma tulee...
aika villejä veikkauksia on tullu, osa sanoo et tyttö tulee,toiset sanoo että poika ja kaiken paras veikkaus oli et kaksoset :) niitä meidän suvussa on!!

kaikille kysymys: onko teillä tullut miten monta kiloa lisää elopainoon?siis nyt raskauden aikana?kuinka moni joutuu sokerirasitukseen?

jen-mar rv 8+3
 
Moikka! Tälle aamulle olen jo kahdeksalta ollut hammaslääkärissä ja repivät viisaudenhampaan pois :x Nyt vasta pääsin eka kerran syömään, ei ihme ja kumma tullut edes huono olo.
Huomenna sitten lääkärineuvola, toivottavasti kaikki hyvin :heart:
Tuli spostiin ilmoitus että olen voittanut Vau.fi:n kilpailussa itkuhälyttimen =) Sellaista mulla ei ole koskaan vielä ollutkaan joten kiva kokeilla, edellisen kanssa päivittelin kun piti talvellakin olla ikkuna auki kun ulkona nukkui että kuulee itkun.
Mulla on maha jo melkoinen, mikä on harvinaista koska ei yhdessäkään muussa raskaudessa ole näin aikaisin noin pullahtanut :eek: Ei enää tavalliset housut sovi....
Ruoka kyllä maistuukin ihan eri lailla, muissa raskauksissa olen laihtunut useamman kilon tässä alussa aina.
Mulla on melkoinen kasa valmiina pojan vaatteita kun höyrähdin edellisen aikana huutonetistä vaatteita huutelemaan, osaa ei tainnut keretä poika pitää ollenkaan :ashamed:
Jos tyttö tulee pääsee taas huutelemaan :D

Peppita+PikkuKutonen 9+2
 
Tänne tuli eilen ultrakutsu, se tärkeä päivä olis sitten 27.11.
Hieman jännittää.
Muuten olo on hyvä, mutta väsyttää ja turvottaa ja vauvamaha on jo selvästi näkyvissä. Ootan varmaan vitosia kun näillä viikoilla näkyy jo ulospäin. :$

Bree ja tyyppi 9+2 jos oikein muistan
 
Olen ollut niin huonovointinen, että netissä surffailukin on jäänyt minimiin. Olen jo neljättä viikkoa saikulla oksentelun takia ja viime viikolla piti käydä tiputuksessakin. plaaaaah. No nyt tuntus, että olo on vähän kohentunut. Viikkojakin jo kasassa 10+4, joten jospa se tästä lähtisi parempaan suuntaan.
Tiputusreissulla pääsin kurkkaamaan ultralla pientäkin ja kaikki näytti olevan ihan hyvin. Ensi viikolla olisi jo sitte np-ultrakin.

Joku kyseli syömisistä. Itse en stressaa liikaa mitä ei saa syödä, mutta välttelen kyllä pahimpia riskejä. Tosin tässä oksennellessa ei ole juuri muu maistunutkaan kuin jugurtit, mehujäätelöt, kurkku, porkkana ja leipä.

Ajatella, että moni meistä on jo lähellä 12 viikon maagista rajapyykkiä ja voi jo hengittää hieman levollisemmin. Yllättävän nopeasti aika on sitten mennytkin, vaikka joka päivä sitä laskee päiviä :D

Tsemppiä kaikille!
 
olen tuhma jä syön maksalaatikkoa :p vitsit että se maistuukin hyvältä :ashamed: kanaa ja riisiä olis edelleen eilisestä mut ei, vieläkään ei voi sitä syödä :x

Toinen mitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa on spagetti ja jauhelihakastike :p
Sori tytöt, mut mun elämä pyörii aikalailla ruuan ympärillä tällä hetkellä :whistle:
Eilen en mitään lämmintä ruokaa syönytkään...
Vielä olis pari yötä siihen jännittävään ultraan...mä vain toivon ja toivon että kaikki olis hyvin :ashamed:

Ls ja 11+2
 
HelloShitty
Babsi:lle tsempit sinne pahoinvointiin! :hug:

yööök....maksalaatikko. :x :LOL:
mun elämä ei pyöri ruuan ympärillä...tuntuu ettei mikään maistu ja silti on pakko syödä jotain ja sit valitsee huonoja vaihtoehtoja. apua....pitäis todellakin vahtiä mitä sinne suuhun laittaa. :snotty:

huokaus... |O päikkärit kuulostaa taas hyvältä. :saint:

HS ja nelonen rv 10+6..todellakin...12raja lähestyy. :heart:
 
helou.

eilen oli voinnin kannalta ihan mahtava päivä, tunsin olevani oma itseni pitkään aikaan ja unelmoin tuosta pienestä :heart:
mutta tänään on ollu ihan outo päivä, kuudelta jo herätty yökkimään ja vaan väsyttää ja heikottaa ( tosin johtuu varmaan mun matalasta verenpaineesta ) onneks tänään ei oo töitä.

Brianna: osallistutko veriseulaan? eipä muuten kauaa se kutsun tulo kestänyt!

jossu 9+4
 
jen-marin galluppiin eli...
painoo ei o tullu tässä raskaudessa vielä yhtään, ja hyvä niin kun sitä muutenkin on riittämiin. esikosta ei tullu painoo yhtään ja pikkukakkoseasta 5-6kg ja nekin ihan lopussa siis yli 25 viikon.
ja siis joudun tehostettuun sokeri rasitukseen eli eka tehään jo viikolla 15 ja seuraava siellä normi aikaan viikoilla 26-28. ja sit vielä jos tarvetta ni lisätään paastosokereitten ottoa yms. jos alkaa näyttää huoltestuttavalta. mulle tää seuraa sen takia koska esikosta oli raskausajan diebetes jota hoidettiin monipistos hoidolla. pikkukakkosesta ei ollu mitään mutta olihan tuolla kokoa (rv 42+1 4450g ja 55 cm). lisäksi mulla on raskas sukurasitus diabetekseen joten haluavat seurata kunnolla eikä mulla sitä mitään vastaan ole...

muuten menee ihan ok. nyttemmin pinna ei o ihan niin kireellä kuin pari viikkoo sitten ja esikon kanssakin nää miehen työpäivät tuntuu nyt sujuvan paremmin kun viimeviikolla lupasi olla kauniimiin kun ei tykkää että äiti huutaa... meillä siis mies töissä keikkaluontoisesti eli lähtee joka maanantai ja kotiutuu torstaisin....

mutta siinäpä tärkeimmät fiilikset.

tinni ja jölli 9+6
 
Nyt on sitten päivä kulutettu istumalla odostushuoneissa. Aamulla terveyskeskuksen kautta sairaalaan polille... :( Alunperin menin tk:hon munasarjassa tuntuvan kivun takia ja kohdunulkoisen raskauden epäilynä.
Sairaalassa lääkäri oli aika kovakourainen ja todella kiireinen. Ei kai olisi halunnut tällaista "turhasta hössöttävää" odottajaa ottaa vastaan... Ultrakuvaa ei vakuuttanut lääkäriä siitä, että kaikki olisi normaalisti. Vauvamme oli viikkoihin nähden aika pikkuinen (pääperämitta 11mm) ja sydänääniä ei näkynyt. Jotakin pientä liikkeentapaista kuvaa ultrassa kyllä näkyi, mutta lääkäri sanoi kuitenkin että ei ole varma siitä olisiko se ollut sydän vai ei. Kaiketi 7 viikon loppupuolella pitäisi sydämensykkeen ultrassa näkyä :|
Ensi viikolle sain uuden ajan, jolloin tarkistetaan tilanne.
Omat tunteet vaihtelevat todella paljon ja miehellä on myös varmasti mielessään paljon asioita, joita hän ei "uskalla" minulle juuri nyt edes puhua kun miettii niin paljon minua ja minun tunteitani.. Tästä viikosta tulee varmasti vielä todella pitkä...
 
jippii,näin pikkusen :heart: kädet vaan heilui kovaa vauhtia,mitkä lie nyrkkeilymatsit ollu menossa :LOL: uskomaton tunne kun näkee jotain sellaista mikä kasvaa sisällä muttei tunne liikkeitä... sydän sykki kovasti. lääkäri sanoi,että kaikki on kunnossa,ihanaa!!!
ens kuun 9 pvä sit on äitipolilla käynti!!!huomenna sit verikokeisiin,haluan sen veriseulan...

kuinka smuut mammat voi?

ai niin, raskausviikkoja alun perin olis 8+3 mutta sikiö vastaa 8+5,eli kohta paukkuu 9 :)

jen-mar 8+5
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja jen-mar:
kaikille kysymys: onko teillä tullut miten monta kiloa lisää elopainoon?siis nyt raskauden aikana?kuinka moni joutuu sokerirasitukseen?
Mulla on tullut kilo tai kaksi, muutenkin tuo paino heittelee sen verran päivän mittaan että ei osaa tarkkaan sanoa. En onneksi joudu sokerirasitukseen, BMI oli 23. Esikoinen oli syntyessään 4280g eikä silloinkaan tehty sokerirasitusta kun ei mitkään arvot olleet koholla. Eikös se raja ole 4500g että automaattisesti joutuu seuraavasta seurantaan?

Maranooka :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin ja raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin luullaan tai jokin muu hyvä selitys pieneen kokoon löytyisi! Itsellä ei tosiaan neuvolassa ne sydänäänet kuuluneet viikolla 9+3 (neuvolan tätin mukaan 10+3) ja pahoinvointi loppui viikko pari sitten. Ihan epäuskoinen olo että kukaan vatsassani tällä hetkellä kasvaisi kun ei tunnu missään eikä ole kuullutkaan mitään elonmerkkejä pikkuisesta. Eilen sitten tuli teelusikallinen verta pöksyihin :( Ei sen enempää mutta eipä ole enää suuret odotukset koko raskauden suhteen.. Varmistellaan sitten ensi viikon perjantaina ultrassa, oon jo aivan valmistautunut kuulemaan tuomion että ei vastaa viikkoja eikä ole elämää. Plääh! Sellasta purkausta täältä tänään..

Yeb ja "pitäisi-olla" 10+3
 

Yhteistyössä