**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

useamman lapsen äidit!
Oletteko tunteneet jo mitään liikkeitä? tai mitään mikä voisi olla vauvan liikettä?
Istuin tässä koneella ja söin ruisleipää. Aika sykkyrällä tässä istuskelen ja yhtäkkiä tuntui melko napakka "potku" alavatsalla. Nyt en ole varma voisiko se jo olla vauvan liikettä, vai vieläkin vain niitä haamupotkuja mitä olen tuntenut edellisen raskauden jälkeen aika paljonki. Tämä vain oli jotenkin niin napakka että meinasin miehellekin tästä huudahtaa että "vauva potkas" :eek:
Neljännestä tunsin potkut kuitenkin vasta rv 14 hentoisena lepatteluna vatsassa, ja tämä oli todella todella napakka näpäytys..... hmm... pitänee jäädä odottelemaan jatkoa. Jos tää toistuu joka päivä ni eiks sit voi jo väittää tuntevansa liikettä?

Huomenna ultraan, jännittävää!

Ls ja 11+3 :heart:
 
Heips :wave: Liittyisin nyt porukkaanne, jos passaapi.

Olen 28v ja kolmatta odottelen rv 10+6 :heart: Kaksi vilikeriä poikaa ompi ennestään :)

Alkuraskaus on mennyt oksentaessa tuolta 5 viikolta lähtien :/ Ja nyt näyttää jos siltä niinkuin pikkuisen alkaisi helpottaan. Painoa on pudonnut vajaat 6g :x |O kun tuota oksentamista on ollut sen verran paljon. Nyt sitten lähtenyt nousuun kun olon helpottaessa on tullut hirvee nälkä |O :)
Alkuraskauden ultrassa kävin viikolla 7+.. ja sieltä se pikkuinen löytyi ja sydän pumpsutti :heart:
Nyt sitten odottelen tuota ens viikon ekaa neuvolaa ja sitten sitä niskaturvokeultraa.

Laskettu ois siinä 12.6 :heart:

:wave:
 
Mullakin tänään eka neuvola. Jos ei doblerilla mitään kuulu niin sitten kuulemma kurkitaan vanhalla ultralaitteella..jänskää! Masu kasvaa paljon nopeemmin ku esikoisen aikana, joten pelottaa ajatus kaksosista..haluan varmaan heti sen ultran! :whistle:...Toivottavasti vaan kaikki olis hyvin..muuta en toivo! Tässä toisessa raskaudessa olen alkanut pelkäämään ihan kaikkea!!
 
HelloShitty
no BV..nyt tuut kertoo uutiset! :attn: :flower:

mulla ultra-aika vasta klo 12:20. |O
oon vaan ajatellu kokoajan et sillon pääsee kattoo vauvaa mutta eilen illalla aloin meittiä sitä että saattaa olla ikäviä uutisia sieltä. yöllä nukuin huonosti ja heräsin jo ennen kuutta. |O vä-syt-tää.... :|

entäs muut...uutisia..uutisia... :p

HS ja viikuna rv 11+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Mullakin tänään eka neuvola. Jos ei doblerilla mitään kuulu niin sitten kuulemma kurkitaan vanhalla ultralaitteella..jänskää! Masu kasvaa paljon nopeemmin ku esikoisen aikana, joten pelottaa ajatus kaksosista..haluan varmaan heti sen ultran! :whistle:...Toivottavasti vaan kaikki olis hyvin..muuta en toivo! Tässä toisessa raskaudessa olen alkanut pelkäämään ihan kaikkea!!
toi on totta..tieto lisää tuskaa... |O :hug:
 
Levoton strutsi: mä kuvittelen kyllä tuntevani jo joitain liikkeitä tuolla masussa. Etenki just jos istuu oikein huonoryhtisesti lysyssä ja mahdollisesti vielä housut vähän puristaa, niin ihan selviä muljahduksia tuntuu. Esikoisesta en liikkeitä tunnistanut liikkeiksi ennen ku rv 15 mutta tokassa tunsin ekat liikkeet rv 10. Nyt rv 10+3 (ja mulla vahva epäilys, että saattaapi olla vähän ylikin jo oikeesti) ja eilen viimeks tuntu ihan selkeä liikahdus mahassa ,mitä ei voi kyllä esim. ilmavaivoiksi kuvitella.

).( Eka neuvola oli aamulla. Sydänäänet kuulu hienosti! Ihanaa :heart: Itsellä oma vointi hyvä, hb 131, verenpaine 118/62 ja painoa tullut 1kg.
Seuraava neuvola onkin jo kahden viikon päästä (lääkärineuvola) ja varmaan kutsu np-ultraankin tulee aika pian. Terveydenhoitajan neuvolakäynti on sitten seuraavan kerran joulukuun puolivälissä eli mulla ei ainakaan nla-käynnit mitenkään harvene vaikka jo kolmatta kertaa raskaana oon. :eek:

Lääkkeet: parecetamolia otan harvoin tarvittaessa. Lisäksi mulla hiivatulehdukset lisääntyy raskausaikana, joten siihen on lääkkeet jo valmiina kaapissa odottamassa (lääkärin määräämät raskaana olevalle soveltuvat puikot). Muita lääkkeitä en kyllä sitten käytä, kun toistaiseksi ei ole tullu tarvetta..

Nyt pakko jatkaa töitä.

vanttu rv 10+3
 
pahoitteluni kaikille kellä taas oli huonoja uutisia :hug: toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!
uusiakin oli mukaan tullut, tervetuloa :wave:

nla oli tänään, sydänäänet ei kuuluneet, en kyllä olettanutkaan, nyt olis viel reilu viikko ultraan, menispä aika äkkiä. muuten siellä kaikki kunnossa.
nyt pitää mennä pakkaamaan, lähdetään viikonlopuksi reissuun joten koneelle kerkiän varmaan seuraavan kerran maanantaina, toivottelen siis jo hyvä viikonloput kaikille! :wave:

umayya + siiri 9+3
 
rupesin nyt hiukan ihmettelemään,ku luin teidän np(nt)-ultraa ja niitä viikkoja millon ne teillä on...
mulla on tainnu mennä ultrat väärin päin,ku ti kävin ekassa lääkärineuvolassa ja siellä ultrattiin ja papereissa luki rt se oli NT-ultra tms... ja sain sit ens kuun 9.pvälle joensuuhuun alkuraskauden varhaisultraan ajan...nyt oon sekasi ku seinäkello.... huomenna otetaan multa se veriseula....

jen-mar rv 9
 
jen-marille sen verran kanssa vastailen että neuvolassa ei tehdä nt-ultraa vaan se tehdään äitipolilla, lääkärineuvolan ultrat on erikseen. ja tuo nt-ultra on tosiaan viikoilla 11-12. tai jotain sinne päin :whistle:
 
Huh, tänne tullu monta sivua tekstiä ku ei päivään käyny :D

Kiloista oli puhetta tuolla jossain.. Mulle tullu n.4 kg lisää ja olo on niiiiiiiiiiin läski |O ,mahakin on kyllä kasvanu reippaasti. Tuntuu oudolta ku esikoisen aikaan paino tippu alussa 4-5 kg ja lähti sit vasta nousuun ja maha alko näkyä kunnolla vasta joskus puolessa välissä niin nyt jo kaikki huomaa selvästi että odotan :eek:

Sokerirasitukseen joudun ku oli painoindeksin mukaan lievä ylipaino, plaah.. :kieh: Jouduin ekan aikaan myös eikä ollu mitään ongelmia.. Lapsikin oli pieni, 2820 g ja 49 cm.

Lääkkeitä en käytä raskauden aikana ollenkaan, koetan selvitä flunssasta teellä ja levolla =)

Eilen oli taas niiiiiin huono olo että huhhuijaa.. Päivä meni muroilla ja paahtoleivällä :LOL:

Tsemppiä kaikille jotka saanu huonoja/epätietoisia uutisia :hug:

Ja moikat kaikille uusille :wave:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 10+4 (Odotellaan 24 päivää)
 
Eli panadolia tai vastaavaa paracetamolia voi käyttää, niin, että MAX. 3000 mg vuorokaudessa. Esim. koviin selkäkipuhin tai päänsärkyyn saa ottaa 2 x 500mg lääkettä max. kolme kertaa vuorokaudessa. Tuo on ihan HURJA määrä mun mielestä :/ Mut mulla kun tuo lonkka vaivaa (vanha vamma siinä, voin joskus kertoa tarkemmin, jos jota kuta kiinnostaa ) ja sitä särkee alituiseen, ja raskaudet ei ainakaan ole helpottanu oloa ja eloa tuon kans, niin sitä varten lääkäri ohjeisti mut valmiiksi. Yritän kyllä pärjätä ilman lääkkeitä, ihan ääritapauksessa voin ottaa.

:heart: Neiti sai eilen Hello Kitty-lakanasetin lahjaksi meiltä, ja arvatkaas, nukkuuko nyt myös päiväunia täkkipeiton alla, hoitolasten seurana... Mahtaa hiki päässä nousta sieltä :D

JOku kysy näin, en enää muista kuka :ashamed:
"useamman lapsen äidit!
Oletteko tunteneet jo mitään liikkeitä? tai mitään mikä voisi olla vauvan liikettä?"

Viime keväänä keskeytyneen raskauden aikaan olin ihan 110% varma, että vauva liikku lähes päivittäin niinä viikkoina kun hän köllötti mun massussa kuolleena... :( Lääkäri oli sitä mieltä, että se on vaan suolentoiminnasta johtuvia tuntemuksia, että tuntuu paremmin, kun kohtu on isompi. Mullakin nimittäin tuntuu, mutta en nyt uskalla edes ajatella mitään liikkeitä, pska se vaan myööertää suolistossa, mulla ainakin :xmas: Liikkeistä sanon sit, kunhan ne todella tuntuu kunnolla, en halua enää erehtyä samalla tavalla kun keväällä, vaikka olen kyllä ihan varma, että tunsin n. rv 14 ekoja höyhenen kevyitä liikkeitä.

Sisu ja matkustaja 11+0 :heart: POKS!! Niin ne viikot vaan paukkuu!! :saint:
 
Moikka moi!
Kaikille huonovointisille iso :hug: se ei oo yhtään kivaa. Mulla on nyt se väistynyt pois mikä on todella ihana asia,jaksaakin paljon paremmin.Ruokakin jo suht hyvin maistuu,ei kuitenkaan vielä ihan niin kuin normaalisti,mutta kyllä tää tästä :)

Syömisiäni en hirveesti tarkkaile kun en mitään kalaa juurikaan syö mutta sitten taasen syön juustoja,majoneesia,maksamakkaraa,mutta niitäkin kohtuudella:) Esikoiseltakaan en niin hirveen tarkka ollut ja eikä mitään tullut.Toki eihän se kivaa ole jos tulee,järjen kanssa kuitenkin syödään :D

Mie en vielä oo osatnut mitään vaatetta kun aattelin että teen itse,paljon kankaita varastossa kun esikoiselle aika paljon ommellut.Mutta esim lindexillä on aivan ihania retro vaatteita joita on varamsti pakko haalia,nyt kun ei vaan oo pystynyt käydä missään niin ei oo tullu ostettuakaan.

Te joilla jo laspia meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen vaiko rahan? Mä aattelin et otan rahana vaikka nyt äitiypakkaus on kyllä aika mun mieleen mutta siellä on kuitenkin niin paljon turhaa mitä emme tarvi. Vai vaihtuukos se meille kuitenkin vuoden vaihteessa???

Painoa on tullut nyt jotain 1kg verran,esikoisesta tuli noin 7kg koko aikana.Saas nähdä kuinka nyt käy :)

Nyt on sitten käyty ensimmäisessä neuvolassa,oli ihanaa kuulla pienen sydän ääni vaikka hakea piti kauan,alkoi jo pelottaa mutta siellä se lopulta polsutti. Mitäs muilla on ollut vauvan sydämen syke?
Täälä oli nyt 175 ja esikoiselta joka on poika on ollut koko ajan 130-140 .Voisko olla tyttö tulossa???? :D
Eikös tytöillä ja pojilla oo vähän erilaiset?
Muuten kaikki oli hyvin,seuraavaksi kolmen viikon päähän lääkärineuvola ja nyt ootellaan ekaan ultraan aikaa,meillä onneksi muuttunut niin että sieltä tulee kutsu kun enemmin sinne piti soitella ja päivässä oli yks tunti kun voi soittaa ja aina linjat varattu.

Ja noista ultrista jen mar tais kysellä,mulla on nyt tässä nenän edessä neuvolasta saatu lappu jossa lukee :
Varhainen ultaäänitutkimus 11-12+6 rv:lla
Varhainen seerumiseulontatutkimus 9-12+0 liitettynä tuohon edelliseen uä.
Rakenneultaäänitutkimus n21rv
Näin meillä ainakin :D

Mutta nyt täytynee mennä laittaan ruokaa ja pikkunen päikyille :wave:
 
Tosta äitiyspakkauksesta ,että sehän vaihtuu taas keväällä 2009,että en vielä tiedä otanko vai enkö :D Riippuu minkälaiset värit on, myönnän, oon vähän niuho joidenkin värien kanssa :ashamed:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 10+4
 
Äitiyspakkauksesta sen verran, että aion ottaa rahan. Kuitenkin meillä on esikoinen syntynyt 01/08 ja hänen jäljiltään osa äitiyspakkauksen vaatteista on ihan käyttämättömiäkin. Enkä tiedä mitä tekisin toisella kylpylämpömittarilla jne. Vaatteita löytyy myös omasta takaa paljon, tosin on aika poikamaisia värejä. No, jos syntyy tyttö niin mähän puen sen ruskeisiin retrovaatteisiin, luulkoot sitten vieraat pojaksi. :LOL: Laitan vaikka päähän vaaleanpunaisen nauhan sitten selvennykseksi. :whistle:

Jaksamista kaikille pahoinvoiville! :hug: Täällä suht ok olo (koputtaa puuta), mutta väsymys jotain järkyttävää ja heti alkaa etoa jos ei muista syödä tarpeeksi usein eli suomeksi sanottuna koko ajan. :D Itse vielä imetän, joten energiaa tosiaan tarvittaisiin! Mutta kun ei mene alas lämmin ruoka niin ei mene.. :x Sit syödään sitä mikä maistuu. :whistle:

Iidukka & pikkukakkonen rv 9+0
 
HelloShitty
minäkin kävin siellä ultralla.
kaikki oli ihan hyvin. itsepäinen kaveri ei halunnu totella tätii. joutu tökkiä, vaitaa asentoo...ultrata masun päältä ja taas vaihtaa asentoo. hankalaa... :LOL: :D no..turvotusta oli 1.8 mikä on mielestäni aika paljon joten nyt en tiiä haluunko sittenkään mennä veriseulaan. :snotty:

mutta ihanaa oli..ja saatiin paljon kuvia. rakenneultra onkin sitten 15.1. =)

niin..skannerii mulla ei oo joten en taida edes vaivautua laittaa kuvia tänne. mun kameralla saa vaan huonoja kuvia. |O tai voinhan mä kokeilla jossain vaihessa. :whistle:

HS ja viikuna 11+1 (yhtä itsepäinen kuin isänsä )
 
on sattunu sit painovirhe paholainen neuvolalääkärille,oli kirjottanu veriseula lähetteeseen et NT-tutkimus suoritettu 11.11.08 ja äitipolin kutsussa luki et tervetuloa varhaisraskauden ultraan.... ei ota savolainen selvää karjalaisista :LOL: :LOL:

jen-mar rv 9+0
 
Moi!
liikkeistä ´, joo olen ollut välillä tuntevinani, kun makaan ihan rauhassa. Viikkoja su 12, joten ei ehkä ihan vielä pitäisi tuntea, eli voi olla jotain muutakin.
Veriseulasta, kun mulla ma np-ultra ja samalla pitää mennä labraan, onko se siinä sitten se veriseula, vai mikä olikaan, vai on se eri juttu?

HelloShitty, mun piti sulla jo kauan aikaa sitten laittaa viestiä kun kirjoitit että miestäsi "pelottaa" uusi vauva kun nykyisen oman kanssa on niin tosi hyvät välit. Niin toihon on ihan ymmärrettävää ja tavallista. Kyllä kai suurinosa jollain tasolla pelkää, että mitä kun tulee uusi pieni ja sekoittaako se välit nykyiseen lapseen ja miltä se lapsesta tuntuu jne. Eikö ollut niin että tää lapsi on sun miehes toinen, joten hänellä ei o sellaista vertailupohjaa kun esim. sulla.
Mulla on vielä välillä myös sellaisia tuntemuksia että miltäköhän meidän 2v tuntuu kun tulee vauva, kun hän on jotenkin niin täydellisen ihana ja rakas, vaikuttaako väleihin jne. Tää on jo neljäs lapsi, mutta koululaiset on niin isoja, että ne ajattelee jo järkevästi. Tiedän järjellä että kaikki menee hyvin ja hetken päästä 2v tottuu ja tykkää kyllä kaverista. Eli summarum siinä asiassa kandee ehkä antaa ymmärrystä vaikka olihan siinä jotain muutakin "ikävää" muistaakseni, siis hänen oli vaikea sopeutua ajatukseen. Toivottavasti tilanne muuttuu viimeistään kun vauva on sylissä ja kietoo isän pikkusormen ympärille...

Nyt on tainnut pääosin hyviä uutisia tulla meidän pinoon, ihanaa. Miten toi niskaturvotus HS kun eikö 2 ollut se raja, joten 1.8 on kuitenkin sen alle?

äitiyspakkaus/raha, otan rahana, kuopuksesta on jotain vaatteita ja kirpputorilta saa just sellaisia kun haluaa muutamalla sentilllä/eurolla.

kekkeri ja 11+4... "jotenkin sekaisin" nälkä kai vaivaa =)
 
HelloShitty
turvotuksesta...alle 3 on vielä normaali. mutta kun kaikilla tuntuu olevan alle 1 niin mun lukema kuulostaa isolta. :snotty:

ja miehestä...oli mullakin samantyyppisiä ajatuksia kun ootin kakkosta..et miten riittää un huomio ja rakkaus. ja ihan turhaan murehdin sillon. tänään vaan meinas mennä hermot ku se innokkaana sepittää jostain kurssikaverista jolla käsi poikki eikä edes kysy miten ultra meni!!!! :eek: tarpeeks kauan ku kuuntelin niin annoin kuvat käteen. ainoo kommentti oli että ihan sama vaikka kattelis sata kuvaa..ei sais kuitenkaan mitään selvää. :( haistakoon juttu koko mies.

mä en tästä eteenpäin puhu edes sille tästä vauvasta... onneks te ootte siellä. :hug: :heart:

alla päin oleva HS ja ihana pieni rv 11+1 (joka muuten vastas viikkoja 10+5 mutta la on ja pysyy)
 
Pätkiikö teidän muiden muisti?? Mulla on kyllä katkennut ajatus oikein lahjakkaasti useamman kerran päivässä ja podenkin raskausdementiaa, mutta nyt kyllä pätki oikein kunnolla..

Eilen kävi tosi koomiset kun puhelin soi ja soittaja oli antamassa mulle yhtä puhelinnumeroa.. Sanoin että odottaa hetken kun annan pojan tuon Mik, Mik, Mikon syliin.. Ukko katsoi ihan H-Moilasena mun änkyttämistäni. Ja ymmärrän syynkin oikein hyvin, hän kun on Mika eikä Mikko :LOL: :LOL: :LOL: Meidän tuttavapiiriin ei edes kunnolla kuulu yhtään Mikkoa.. Olin tosin ala-asteella aivan tajuttoman rakastunut yhteen Mikkoon, mutta siitäkin on jo kohta 30 vuotta :LOL: Voitte vaan kuvitella kauanko saan tuosta kuulla..

On mulla pätkinyt aikaisemminkin.. Keväällä tuli postissa pakettikortti, jonka taakse kirjoitin valtakirjan..Mieheni *nimi ja synt.aika** noutaa paketin... Alle oma nimmari oikein selvennyksien kera ja vielä viesti että soittakaa jos on epäselvyyksiä ja puh.nro perään.. Ukko tulee postista ja laukoo että menit sitten oikein kirjoittamaan hälle lupalapun
|O Joo, niin menin.. Siihen tämä sitten että et sitten katsonut että paketti oli tullut hänen nimissään ja kyllä hävetti kun takana oli oikein vaimolta lupa noutaa paketti...


Muuten menee ihan hyvin.. Huomenna nt-ultra aamusta ja sen jälkeen huokasen jos kaikki on hyvin..

Liikkeitä olen minäkin miettinyt vaan kun ne selvästi lisääntyvät tuoreen ruisleivän jälkeen niin pistän kyllä toistaiseksi ilman piikkiin :whistle:

-Anu- rv.10+5 ( ainakin vielä tänään, mitähän mahtaa olla ultran jälkeen :D )
 

Yhteistyössä