**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

ultrassa tänään käyty =) Löytyi yksi pikkuinen joka todella oli pikkuinen, viikkoa pienempi kuin mitä menkoista laskettuna piti olla :whistle: Eli meikä uusii rv kympin nyt sitte =) Ultran mukaan 10+3 ku menkkojen mukaan 11+3. Kätilön mukaan ei mitään syytä huoleen, varsinkin kun mulla on epäsäännöllinen kk-kierto. se kuulemma heti vaikuttaa asiaan että hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin.
Ja nyt kun näimme että masussa todella on joku, niin laitoin tekstarin menemään sukulaisille ja ystäville. Teki mieli pistää puhelin heti sen jälkeen kiinni, mut onneks tuli vaan tekstareita takas. Osa oli selvästi iloisia ja onnittelut tulivat sydämestä mutta sit tuli myös näitä mitään sanomattomia "onnea" viestejä.... :whistle:
Tietty tässä on vielä 2 viikkoa kunnes riskiaika ylittyy mut sillehän en mitään voi jos tämä kesken menee. nyt ainakin kaikki tietää että vauvaa odotamme =)

Ls ja 10+3 ( deja vu :whistle: )
 
Eka neuvola takana ja jäi tosi hyvä fiilis!! =) Doblerilla kuului sydänäänet ja sit katottiin viel ultralla..oli onneksi vain yksi, oikeassa paikassa, ikäisensä kokoinen ja sydänkin vilkutti! Ens viikolla veriseulaan ja sit ootellaan np-ultrakutsua, jonka pitäis olla ennen itsenäisyyspäivää. Se siitä..nyt armoton väsy!

josema 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
turvotuksesta...alle 3 on vielä normaali. mutta kun kaikilla tuntuu olevan alle 1 niin mun lukema kuulostaa isolta. :snotty:

ja miehestä...oli mullakin samantyyppisiä ajatuksia kun ootin kakkosta..et miten riittää un huomio ja rakkaus. ja ihan turhaan murehdin sillon. tänään vaan meinas mennä hermot ku se innokkaana sepittää jostain kurssikaverista jolla käsi poikki eikä edes kysy miten ultra meni!!!! :eek: tarpeeks kauan ku kuuntelin niin annoin kuvat käteen. ainoo kommentti oli että ihan sama vaikka kattelis sata kuvaa..ei sais kuitenkaan mitään selvää. :( haistakoon juttu koko mies.
mä en tästä eteenpäin puhu edes sille tästä vauvasta... onneks te ootte siellä. :hug: :heart:

alla päin oleva HS ja ihana pieni rv 11+1 (joka muuten vastas viikkoja 10+5 mutta la on ja pysyy)
Juu, mut toikin menee vielä siihen piikkiin, että MIEHET EI OIKEESTI TAJUU...musta tuntuu että isommat tajus niistä kuvista paljon paljon paremmin kun oma äijä, kaippa niillä ei vaan mielikuvitus riitä niihin mustavalkokuviin, kun vähän (?) yksinkertaisia ovat.
:hug: tsemppiä siihen äijän kestämiseen...ehkäpä se siitä muuttuu ihan järkeväksi, onhan tässä vielä 30 viikkoa hänen asennoitua...(ehkä se aika onkin niin pitkä että miehet tajuu tilanteen)

Täällä just laskettiin laskettiin miten tosi rikkaita ollaan kun saadaan kaikista 4 ipanasta lapsilisät, sehän on jo 500e/ kuussa, pari vielä lisää niin voidaankin molemmat jäädä töistä kotiin ja hoitaa vaan ipanoita :LOL: No, hyvä juttu silti että nousi summat, ainakin näin kun ne rahat menee tasan tarkkaan siihen arkeen.

Mitäs täällä vielä höpistiin, en muista
oletteko jo ostaneet vauvalle jotain? Itse en, mutta kyllä hypistellyt kaupoissa ja kirpputoreilla...
kekkeri

 
Isot onnittelut ihanista ultrakuulumisista :flower: ja kaikille uupuneille paljon voimia!!!

).( Mäkin olen ihan uupunut, toivottavasti huomenna saa piristettä lääkäröinnistä. Eli me mennään taas huomenna tapaamaan Doctor Rahmandia.. Saadaan kaikki tulokset kaks viikkoa siten otetuista verikokeista, joista pitäis nähdä, että kaikki mahassa on hyvin, toivottavasti! Eli np-ultraa tääl ei oteta, mutta laajemmat verikokeet kuin Suomessa. Sit lisäks huomenna kurkataan taas mahan sisään. Eli täällä eletään vaan toiveissa, että kaikki on hyvin!

Uupunut Peppi + pkm
 
jadal
ultrassa käyty :) aivan hellyyttäävä pieni mönkiäinen siellä masussa potki ja vilkutteli. :heart: Mulla kolmas raskaus, ja ensimmäistä kertaa meinasin liikuttua ultrassa. Voi kumpa äkkiä tulis kesä.
Laskettu aika siirtyi neljä päivää ja uusi LA on 16.6.
Miestä ja ultraajaa nauratti kun huokailin ultra huoneen ihanaa tuoksua. (siis sairaalan hajua) Se vaan oli niin ihana tuoksu :heart: voisin vaikka lähteä sairaalaan vain haistelemaan sitä ihanaa steriiliä sairaalan hajua :D

HS kyllä se sun miehes siitä vielä varmasti innostuu jossain vaiheessa. miestäs tuntematta voisin veikata, että jos on hiukkaakaan itsepäinen tapaus, niin ei luonto anna heti periksi myöntääkään jos ja kun vauva alkaa innostaa. Että pitää ihan periaatteesta esittää ettei muka niin kiinnosta.

Ja tuosta äitiyspakkauksesta oli puhetta... Me otetaan rahana, voidaan sitten itse ostaa mikä tuntuu tarpeelliselta. Ne kaikki vaatteet on kuitenkin vasta syntyneelle niin isoja, ettei niilllä alkuun edes tee mitään.

pitäis kai alkaa etsimään äitiyshousuja... yhdetkään farkut ei mene enää kiinni |O pitkiä paitoja vaan, niin kukaan ei huomaa kun on housut auki :D

Kirjoittelen taas paremmalla ajalla, luen kyllä ahkeraan teidän kirjoituksia, ja aina pitää jollekin jotain kommentoida, mutta kaikki unohtuu kun alkaa kirjoittaa...

jadal rv9+2
 
Täällä Te kerrotte hyviä uutisia! Ja pääsette jopa ultriin.. :D Onnea näinkin kaikille hyviä uutisia saaneilla, isohali epätietoisille!
Ultraa odotellessa, 27.11 vasta ultra.. Siis "kaupungin tarjoama", rahalla toki saa.. Tuntuu, et vois käyä joka viikko jossain, vaan varmistamassa, et kaikki on ok.. Seuraava neuvolaki on joskus 100 vuoden päästä! :snotty:
Odottavan aika tosiaan piiiitkä! :headwall:

Vaatteet/tavarat: En oo uskaltanu vielä mitään hankkia. Pelottaa, et jos jotain hommaan, seuraavaksi tulee huonoja uutisia. Katellaan sit toukokuussa! :D

Miehet: Tällä hetkellä voisin ottaa sellasen "huonommanki", edes pariksi tunniksi! :D Jymmärtänette, mitä meinaan.. Nyt on muuten melko hyvä vaihe tän yksinäisyyden kanssa. Eipä tarvi sitte nimestä tapella! :p

Äitipakkaus: Ajattelin ottaa pakettina, ku MITÄÄN ei oo valmiina. Eikä lähettyvillä oo pienokaisia, joilta ois jääny/ kehtais pyytää.. Toki sitä sit kirpparit ym. kiertää, ku on jo tarpeeksi pitkällä.. äitiysvaatteita ostin halvalla pussillisen, joltain tutun kummin kaimalta. Niille onki jo tarvetta, mahoton maha! :LOL:

Kilot: On ja liikaa! Omaa vaakaa ei etes oo, töissä salaa käyny, muutama kilo kuiten jo tullu. Muuten yritän syödä ja liikkua jne, et johtus sitte vaan ja ainoastaan raskaudesta, ei siitä et syödään kahden edestä.. :D

Kiva huomata, et muutki huomaa! Ja huomioi.. Eilen jääkiekkomatsissa sellaset parikymppiset kollit sano, "et Lisbettiä pitää sit varoa, muistakaa et Lisbettiä ei tönitä." :D Se oli kiva, niiden kans kuiten möykänny jo monta vuotta, ja sit ne ottaa nuin ihanasti huomioon! Toki tuli hypittyä Peppiä muiden mukana, huomas kyllä illalla! Pikkusen nipristeli, varsinki ne jotku kohdun kannattimet, jotka antaa myötten muutenki tässä matkan varrella. Toki en silleen "vanhaan malliin" hillunu, ei voi vaan istua hiljaa ja kattoa peliä! Ei pysty.. :snotty: :D
Saa nähä, mitä baby tuumaa ku alkaa kuuleen kunnolla.. :whistle: Älämölöä siellä kuiten riittää..

Mut joo, kiitos taas seurasta ja kärsivällisyydestä, tää lähtee syömään! Kauniita unia..

Lisbet + alien 11+2, tai jotain sinne päin.. :whistle: :wave:
 
HAUKOTUS sain vihdoin koulujutut tehtyä ja tulin kurkkaan mitä tänne kuuluu.

Lääkkeistä sen verran, että mä kärsin välillä tosi pahasta migreenistä, joten syön kyllä aika helpolla lääkettä päänsärkyyn, ettei pääse pahenemaan sellaseks migreeniks, joka vie munt sängyn pohjalle pariks päivää.
Lisäks mulla on lääkitys ahdistushäiriöön ja sitä en uskalla - ainakaan vielä - lopettaa. Määrää kyl laskettiin ja nyt oottelenkin pienellä pelolla, että mitä se tuo tullessaan. :/
 
Tääl herättiin jumalattomaan pääkipuun ja niskasärkyyn,otin paratabsin ja ootan,josko se auttais et sais unen päästä uusiksi kiinni.

Me otetaan rahana äitiysavustus.Ostan uuden turvaistuimen ja uusia kestoja sekä vaatetta tulokkaalle.Vielä en oo ostanut mitään muistaakseni....

Joku kysyi sykkeistä.

Meil ollut joka kerta pojilla 130-135 ja tytöillä 140-150.
Neuvolas ei oo vielä sykkeitä mitattu(oon kuunnellut vain kotidopplerilla),mut ma mitataan.

Kaikil ei nuo sykejutut pidä paikkaansa kuitenkaan.
Mä oon taas kerran 110%:sti varma,et meillä köllii masussa pikku prinsessa :heart:

HelloShitty:toivottavasti miehesi lämpenisi hiljalleen ajatukselle ja tukisi ja hellisi sua odotusaikana.Henkisesti ois rankkaa odottaa ilman toisen tukea,mut onnex saat tukea edes täältä =)

a-mam ja mimmi 11+3 :heart:
 
Hei!

Mä voisin varovaisesti liittyä tähän porukkaan mukaan. Olen nyt rv:lla 8 +4 eli aika alkutaipaleilla ollaan. Laskettu aika toistaseksi on 22.6.

Tässä oon vuotanut jo kahden viikon ajan verta. Kävin eilen sitten ultrassa. Syke löytyi, alkio vastasi viikkoja ja kohdusta ei vuoto tullut. Alkio siellä jo liikkuikin kovaan tahtiin. Istukka on n.1cm:n verran kohdunsuun päällä ja tästä ilmeisesti tuo pieni tihkuvuoto johtuu.. Gynen mielestä ei mitään hätää ja että se useimmiten siitä vetäytyy pois.. Itse vielä varovaisin mielin mutta toivotaan että tuo vuoto lopppuu. Gyne veikkasi että voi parin vkon sisällä jo loppua.. jos ei lopu niin sit olis hyvä käydä tarkastusultrassa..

Aliisa 8+4
 
HelloShitty
Aliisa:lle onnittelut ja tervetuloa mukaan! :flower: :heart:

kiitos kaikille :hug: :eista! :heart:
tais auttaa se mun eilinne mökötys...tai sit se on taas lukenu mun kirjoituksia täältä koska aamulla ennen ku meni kouluun se tuli antaa pusun ja silitti masuu. :heart: ääh..ota nyt tosta ukosta selvää. taitaa mieliala muuttua useammin ku mulla.

lapsilisistä..mä laskin myös et siistii..4:stä laspesta 513?. ei paha. B) no eihän ne lapset ilmasii oo mutta ton jo huomaa. :D

äitiyspakkaus
...mä en yleensä innostu niistä..otin 1. ja 2. odotuksessa niitä mutta kolmonen kun sain tietää et kolmas tyttö tulossa niin en tarvinu enempää. siinä pakkauksessa oli muutenkin ennemmän poikatyylisiä vaatteita. tän vuoden pakkaus (uskon et saan vanhan) on niiiiin ihana että voi olla että joudun ottaa sen. :heart: kerrankin neutraali pakkaus. ainoo ylimääräinen on se kestovaippa. ei..en aio kestoilla tälläkään ekrtaa. :ashamed: mutta sit taas...aika usein huomaa vasta kun ottaa vikan vaipan ettei oo enää niin varavaippana toimii varmaan hyvin. :LOL:

vloppu taas...pitäis tänään mennä sinne veriseulaan...ja kelaan. sain eilen iki-ihanalta mitäs nyt?-palstalta tietää että mulla on oikeus kotihoidontuen sisaruuslisään eskarilaisesta. :xmas: eli elokuusta lähtien olisin saanu sen. oli semmonen 300? pitäis tulla kelalta...niin...miinus verot tietysti. |O eli parisen sataa.

hip hei...ja kuulemiin. :wave:

HS ja miniviikuna rv 11+2
 
Nyt on päivitelty lista,jos jotain unohtui niin muistuttakaa siitä :wave:

peipi80 sä olet tainnut liittyä kesäkuisiin jo aiemmin,ainakin sun tiedot oli jo listassa?

Ääh,täällä taas tappavan tylsää ja väsyttääkin kamalasti,iltavuoroon pitäisi jaksaa mennä :snotty:
Mä en tiedä vielä otanko äp rahana vai en. Mihis mennessä piti viimeistään anoa kelalta sitä?
Rakenneultra mulla olisi tammikuun puolella,silloin mulla on menossa 20+4,eli vajaa yhdeksän viikkoa vielä siihen :eek: :snotty:

bad virgin ja hippu 11+5
 
Täällä voidaan pahoin aina vaan. Nyt ollut pari melko huonoa päivää. Mutta positiivisesti pitää yrittää ajatella, että tämä on vaan hyvä merkki vauvan kannalta.

Voi kun mäkin olisin jo noin pitkällä, kun suurin osa teistä muista. On jo niskaturvotusultrat monilla ollu ja ekat neuvolat. Mä saan vielä pari viikkoa odottaa sitä neuvolaa ja vielä pidempään seuraavaa ultraa. Kuluu niin hitaasti nämä ekat viikot. Ehka osittain siksi aika niin pitkää, kun pelkää koko ajan, että jotain pahaa tapahtuu. Ja kun täällä kotona päivät pitkät yksin kerkeää näitä asioita miettiä.

Barbapörrö ja Pätkis 7+4 :heart:
 
bad virgin Multa olis voinut vielä päivittää.. Ei mitään hoppua, huutelen taas jos unohtuu.. =) Eli La 29.5/Jorvi

Ultrassa selvisi että raskaus on pidemmällä kuin aluksi luultiin, Nyt pitäis olla 10+6, mutta vastasi jo 12+0. Sopii mulle :LOL: Niskaturvotusta oli vaan 0.8-0.9, laittoi tuon suuremman lukeman niin on aikankin varmanpäälle sitten kun tekevät veriseulan ja ultran yhteenvedon.

Kysyin mös niistä liikkeistä joita olen tuntenut. Kuulemma ihan mahdollista jo näillä viikoilla ja etenkin kun mulla on istukka takaseinässä eikä vatsanahkassa kiinni niinkuin edellisessä raskaudessa. Kaikki ei tainnutkaan mennä ruisleivän piikkiin :whistle:

Mukavia päiviä kaikille :heart:

Anu ja ruusunpuna rv.12+0
 
wau, mehän sitä eletään herroiksi :) Tosin meillä menee melkein kokonaan lisät lasten rahastoihin, ja varmaan laitetaaan tällä vitosellakin...

Tällä krt meinaan ottaa pakkauksen, koska esikoiselle sen olen viimeksi ottanut 8v sitten. Oon käyttänyt niitä vaatteita yövaatteina, ja ovatkin olleen tod kestäviä siihen! Nyt neljän jälkeen tuntuu että vois vaikka yöasut päivittää..
Ulkovaatteet pakkauksesta myyn, varauksia otetaan vastaan :wave:

Kävin äsken Laivanvarustajankadulla Pompiin yms ystävämyynnissä. Ja pistelee niiiiiiin vihaksi :kieh: :kieh: :kieh: , hintataso nimittäin--- oon ymmärtänyt että ystävämyynneissä on mallikpl tmv ja hinta sen mukainen. Tuolla kyseisessä paikassa oli tyyliiin farkut 60e, nahkatakit 200-300e, trikoopaidat 30e,,,,, Vitsit. eikä mitään erikoisia ja uniikkeja :(
Zarasta saan kivemman näköisiä ja puolet tuosta. GRRRRRRRR.. Ja hiiri kun olen niin palautteen antaminen jää jälkeenpäinpuhumisen tasolle! Harmittaa etten sanonut siellä että miksi myyvät liikkeen hinnoilla. :kieh:

Nyt sitten makkarakastikkeen tekoon.

Piltsu ja Nessu 8+4
 
mistähän saisin itselle sopivan ristiäisvaatteen,, siis siskon vauvalla on juhlat parin vkon päästä, ja haluaisin jotain sellaista hankkia millä voisin sitten nämä kaikki joulunkissanristiäiset mennä,, Maha kun todellakin on sitä luokkaa jo nyt että peitteleminen alk olla vaikeaa,,
ehkä joku tunika, polvipituinen.. Onko kukaan törmännyt kivoihin tiinejuhla-asuihin..? Ja pääkaupunkiseudulla ollaan.. netissäkin on nykyään kyllä aika miellyttäviä mammaliikkeitä..

Voikaa hyvin edelleen =)

P
 
Mä taas ilmottelen vaan, et hengissä ollaan.

Jotenkin siis tosi pelokas olo kokoajan, et onko tua mahassa enää elämää. 2vko päästä toinen ultra. Mulla on kaikki oireet vähä laimentunu, vaikka esikostakin ne vaihteli päivittäin, ja sit mun mielestä mun kohtu ei oo kasvanu yhtään, tai sit sitä vaan ei ihan viä tunne, mut pelottaa silti. jos ultrassa kaikki hyvin, niin sit pystyy jo vähän iloitakin.

Eipä muuta kummempia. Lukemassa oon kumminkin juttuja käyny, vaikka vähemmän nyt kirjottelenkin.

O ja Möti 10+2 (oikeesti jotain 9+6)
 
Yeb
Voi vitsi, ei ole todellakaan kovin luottavainen olo täällä enää.. Siis viime viikon tiistaina ei neuvolakäynnillä kuuluneet sydänäänet ja nyt tämän viikon maanantaista on tullut kirkasta verta teelusikallinen parina päivänä ja nyt vähän enemmän, ei kuitenkaan ollenkaan sen vertaa kuin menkoissa. Tänään sitten kävin taas neuvolassa yrityttämässä niitä sydämenääniä eikä vieläkään. Eli sitten vaan odottelemaan ens viikon perjantaihin ultraan jotta mitä tuolla vatsassa oikein on tapahtunut |O

Iloisempaa ja mukavampaa viikonloppua teille muille mahankasvattajille!
 
BV: Aivan inana tuo sun ultrakuva, toinen on jo niin isona siellä :)

omppunen: Eikös niiden oireiden pitäis vähän alkaakin jo laimenemaan? Mä täällä odottelen että millon niin käy. Heräsin 00:32 kun kaoin oksennusta ja eikun vessaan. Sit nukuin jonku viisi tuntia ja sit koko aamun yhdeksään asti oksensin kaiken pihalle. Nyt on onneks alkanut pysymään, mut olo on ihan karsee. Kokoajan pitää olla ämpäri vieressä jos vaiks sattuis lentämään.... aargh...
Ja sit tuosta kohdusta... itse kylläkin odotan esikoista, mut ei vielä näy mitään päällepäin. Sillon tällöin turvottaa mut esim tänään kun olin ihan tyhjä niin maha oli kyl ihan lauta.

Yeb: Millä viikolla olet menossa? Toivottavasti kaikki nyt olis kuitenkin hyvin siellä masussa :hug:

L&M 11+3 vai mitähän se oli.....
 
Heippa taas kaikki.

Toivottavasti nyt kelleen ei tuu mitään huonoja uutisia, voimahali :hug:

Kiloista lisää on tullut 1,5. Ja neuvolassa sanottiin että kutsu tulee sokerirasitukseen kun äidillä on kakkostyypin diabetes, itellä painoindeksi 21.

Muista oloista väsyttä kauheasti ja hieman flunssainen olo. Muuten voidaan hyvin.

Bree 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yeb:
Voi vitsi, ei ole todellakaan kovin luottavainen olo täällä enää.. Siis viime viikon tiistaina ei neuvolakäynnillä kuuluneet sydänäänet ja nyt tämän viikon maanantaista on tullut kirkasta verta teelusikallinen parina päivänä ja nyt vähän enemmän, ei kuitenkaan ollenkaan sen vertaa kuin menkoissa. Tänään sitten kävin taas neuvolassa yrityttämässä niitä sydämenääniä eikä vieläkään. Eli sitten vaan odottelemaan ens viikon perjantaihin ultraan jotta mitä tuolla vatsassa oikein on tapahtunut |O

Iloisempaa ja mukavampaa viikonloppua teille muille mahankasvattajille!
:hug: voi kurjuus... älä kaikkea toivoa kuitenkaan heitä, jokuhan just kirjoitti että verta tulee, mutta muualta ja kaikki oli ok. Joskus :heart: äänet kuuluu tosi myöhään, mutta tietysti teet viisaasti kun vähän jo mietit että kaikki ei ehkä ole hyvin. Voi kurjuus todella, etkö pääsis ennen ultraan, aika kypsää meidään odottaa ja murehtia viikko!!

Täällä ei ihmeitä, arki rullaa...onneksi alkoi viikonloppu. S u tulee odotetut 12 viikkoa täyteen ja ma on jo np-ultra. Sitten huokaisen helpotuksesta JOS kaikki on hyvin. Näin edellisyönä unta että odotin kolmosia...
kekkeri
 

Yhteistyössä