**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Heipähei pitkästä aikaa!
Ei oo tullu käytyy ku meni loma sit loppuosinkin ihan persiilleen ja kotiuduin muutaman päivän aiemmin ja nyt on pyöriny päässä kaikki muu paitsi vauva.. :(

Mut tänää oli eka ultra ja niskaturvotus oli 3mm! Vähä alkoi pelottaa ja joutuu miettii sit seuraavan viikon et jos jotenkin ihmeellisesti jotain olis pielessä..toivottavasti ei ole.

No vauva oli virkeä ja näkyi hyvin ja liikutteli käsiä ja jalkoja ja musta se häntä oli niin suloinen! (vaikka oli suloinen niin toivottavasti ei pysyvä)

Sitten mulle on tullu oksetus hajuja kohtaan ja viime viikolla hain uuden dödön ja nyt ois vuorossa suihkusaippuat ja rasva, en vaan voi sietää niiden hajuja!

Ei nyt enempää, kävin vaan ilmottaa et kyl mä taas jossai vaiheessa alan käymää useemmin ku saa live-elämän taas raiteilleen..täs olis vauvan kuva viel.
http://www.aijaa.com/process.php
 
Terve kaikille!

Ajattelin uskaltautua mukaan palstalle. Odotan esikoistani viikolla 9+3. Yhdyn edellisten kirjotuksiin väsymyksestä. Ihan mieletön väsymys täälläkin, yleensä olen se joka valvoo yötä myöten mutta nyt tuntuu että kello 22.00 on saavutus jos siihen asti hereillä pysyy =) Onnittelut kaikille raskaudesta ja hyvää odotusta =)
 
Kiloja on saattanu tulla 1-2 johtuen liikunnan puutteesta, viime raskaudessa näillä viikoilla oli tullut jo ainaki 4kg, mutta tällä kertaa yritän hillitä tota jatkuvaa syömistä ja pyrkiä syömää edelleen terveellisesti.. Bmi on noin 20,joten sokerirasitukseen ei taida kutsua tulla.
 
Kiloja on saattanu tulla 1-2 johtuen liikunnan puutteesta, viime raskaudessa näillä viikoilla oli tullut jo ainaki 4kg, mutta tällä kertaa yritän hillitä tota jatkuvaa syömistä ja pyrkiä syömää edelleen terveellisesti.. Bmi on noin 20,joten sokerirasitukseen ei taida kutsua tulla.

vanttu rv 10+
 
huomenna eka neuvola, kunpa muistaisin aamupissan ottaa talteen =) .
tää painonnousu on se mikä ahdistaa, urheilen siis 2-3krt vkossa ja en mitenkään mässää, ja joka kerta se paino on 8kg noussut ennen ekaa neuvolaa!! Varmaan mulla aineenvaihdunta tyssää kun raskaudun, tai jotain.. Tokihan se tasaantuu kuukausien varrella mutta normi nousu on sen 16-18kg koko aikana. Puolessa vuodessa sitten tipahtaa niin että ensimmäiseen neljään kuukauteen ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä lähtee,,, Oon aika hoikka normaalisti, 170/59 eli ei kai maata kaada tuo, mutta itsellä on olo ettei kuulu omaan kroppaan ollenkaan :eek: !

Piltsu 8+1
 
Mä olen laihtunu. Maha kasvaa, mut paino on pudonnu :whistle:
Edellisillä kierroksilla painoa on tullu sellaset 12kg lisää, mikä tuntuu hassulta, kun normipaino on n. 50kg huitteilla. Ei se oo haitannu sinänsä, mut hassu olo on ollu siinä kehossa :D

Marakoona toivotaan, että kaikki ois kuitenkin kunnossa. Niin kaun kun ei toisin todisteta, niin on toivoa :hug:

Yebille kanssa :hug: Siitä sydänäänien kuulumattomuudesta ei kyllä kannata vielä huolestua. Samoin toi pahoinvointi on sellanen, joka tulee ja menee, että sekin on ihan normaalia siinä missä koko aikanen paha olo (tai tämä mun pahaolottomuuskin )
Hyvä kuitenkin, että pääsette varmistaan asian jo aika pian. Jaksuja odotteluun!

Ja jälleen kerran ihania ultrauutisia. Mä haluun kans!!! |O
 
ja mä en taida tällä kertaa joutua sokerirasitukseen koska nelonen oli vain 4480g :whistle: ,
Kolme kertaa eiemmin olen ollut alkaen esikoisella siitä kun olin niiiiiiin iso ja ylipainoinen itse. Sitten ekan ja kakkosen välillä tiputin painoa 15kg kolmessa kuukaudessa (varmaan hormoonihoitojen tulosta noi kilot ainakin osaksi) jouduin silti rasitukseen vaikka esikoinen painoi vain 3910g,, samoin kakksoelta (3700g) ja kolmoselta joka painoikin sitten jo 4600g... Mulla on jokaisessa kolmessa ekassa raskaudessa paastoverinäyte ollut pikkuisen koholla, muut normirajoissa. Kuopuksella rajat oli normit eli nyt en mene rasitukseen ---onneksi :)

P
 
jadal
painon noususta... mulla on tullut se pari kiloa. Mulla on joka kerta noussut ensimmäiseen neuvolaan mennessä paino 2-4kg ja ollut siinä 9-10viikon tietämissä 48kg.

tupakoinnista myös on puhuttu. täällä myös yksi jolle se tuottaa vaikeuksia. kummassakaan raskaudessa en ole onnistunut lopettamaan, vähentänyt kyllä olen aina reilusti. Nyt käyn kovaa taistelua tupakan kanssa, eikä asiaa helpota yhtään se, ettei mies edes yritä vähentää. Ja polttaa tosiaan vain sen 30-40 tupakkaa päivässä. Jotenkin mua ihan periaatteesta ottaa päähän, että mulle kyllä saarnaa tupakasta, mutta ei näe itselleen mitään syytä edes vähentää |O
tällä kertaa on kyllä motivaatio korkeammmalla kuin koskaan. kyllä mä siitä vielä irti pääsen kokonaan!

torstaina ultra, ei millään malttais odotta siihen asti. Niiiin kovasti tekee mieli kurkistaa masuun :)

nyt on mentävä nukkumaan, että jaksaa aamulla nousta ylös :)

jadal rv9+4
 
Kiva seurata näitä keskusteluja, vaikka itse en saakaan kirjoitettua niin ahkerasti. :ashamed:
Kiloja on tullut melkein 5 jo, vaikka kevensin tuota ruokavaliotani. Siirryin rasvattomiin ja jätin pois makeat jutut. :headwall:
Sokerirasitus jo tälläviikolla aikaisemman raskausdiabeteksen vuoksi.
Ja mieli maassa jostain syystä vaikka pitäisi olla iloinen. Mikähän mulla nyt on? :eek:

mantelinkukka + vekara 11+1
 
Eilen alkoi kurkkukipu ja tänä aamuna olen ollut vain kyyhöttävä möykky lakanoiden keskellä. Toistaiseksi olen päässyt siirtymään sohvalle läppärin ääreen.

Kurkku arka ja yskityttää, ihan kuin korvakin olisi kipeä ja alaselkää jomottaa. Vatsassa myllertää ja nyt on sellainen olo, että ehkä se oksennuskin voi kohta olla ajankohtainen juttu. Taivuin ottamaan Ibusalin, mutta nyt on siitäkin paska fiilis. Olen vetänyt nollalinjaa koko tämän alkuodotuksen ihan siitäkin syystä että normaalioloissa olen joutunut syömään hyvinkin paljon särkylääkkeitä ja nyt toivoisin pääseväni siihen tilaan, että ihan valtavan kivun hetkellä vähempikin riittäisi.

Jossei huomenna helpota niin lääkäriin, mutta nyt kaivataan vinkkejä kotihoitoon.
Miten muuten olette suhtautuneet lääkkeisiin? Mitä uskallatte käyttää ja minkä verran? Onko neuvolassa ollut asiasta puhetta? (nimimerkki: neuvoton esikoisen odottaja, jolla eka neuvola vasta ens tiistaina.)

Nyt kai sit vain mehua lämmittelemään. Äyh. :(

tuokio ja heppu 8+1


 
jen-mar kivoja ultrakuulumisia sulla,ihanaa :D
maranooka no onpas taas kohdalle osunut töykeä lääkäri :( Jos kaikki olisi kuitenkin hyvin,kun lääkärikin oli havainnut jotain liikettä masussa :hug: :heart:
Tuun kohta päivittelee listan ja kommentoimaan teidän juttujanne :wave:

bad virgin ja hippu 11+2
 
Yeb
Tuokio, Panadol ja muut paracetamolit on odotusajalla vissiin lähes ainoita "sallittuja" lääkkeitä. Itse en odotusaikoina käytä mitään lääkkeitä ja muutenkin hyvin vähän eli varmasti jollain on parempaakin tietoa :ashamed: Mutta noin äkkiseltään tämmöinen vastaus.
 
Huomenta!
Tuokio kuten Yeb jo kirjoittikin Panadolia ja muita paracetamolpohjaisia lääkkeitä saa käyttää raskauden aikana, kunhan nyt ei ihan hirveitä määriä. Mutta silloin täkköin otettuina ei haittaa.

Painon noususta ja sokerirasituksesta, itsellä paino noussut n. 1,5 kiloa ja BMI on siinä rajoilla ollut ennen raskautta, että joudunko sokerirasitukseen. Saa nähdä. Ekaan neuvolaan vielä reilu kaksi viikkoo. Ei jaksaisi odottaa sitä, eikä seuraavaa ultraakaan. Menisi vaan äkkiä tämä alkuvaihe ja pääsisi sinne 12 viikolla. Uskaltaisi sitten jo hieman huokaista ja ottaa rennosti.

Barbapörrö ja Pätkis 7+2 :heart:
 
Heippa. Ja sorry kun en oo saanu aikaseksi kirjoittaa tänne kovin ahkerasti. Kotiasiat on niin levällään kun Mäkisen eväät, etten tiedä, mistä päästä niitä pitäis alkaa selvittelee.

Painonnoususta teillä oli ainakin vielä edellisellä sivulla puhetta, mulle on tullu kiloja ehken joku 3, mut mulla on aina tahtonu paino nousta tupakoinni lopettamisen takia. Ja tulen varmasti joutumaan sokerirasitustestiin, lähtöpainosta laskettu bmi oli 26. Mut en oo hirveesti hätäily tuon kans, koska vois se paino olla paljonkin korkeempi.

:ashamed: Vein tytön aamulla päikkään (hän on siellä 2 pv viikossa vaikka olenkin itse kotona ). Raukkaa alko ihan hirveesti itkettää, ettei hän halua jäädä sinne. Kun taas tytön itku aiheutti minussa ihan hirveen itkureaktion, mulla kyyneleet valu pitkin poskia, ja yritin siinä tytölle sanoa, et ole reipas ja hei hei... Loppujen lopuksi siinä kävi niin, että toisen osaston lto tuli sylittelemään tyttöä, ja toinen lto yritti rauhoitella mua... :ashamed: :( Kai tän saa pistää hormonien piikkiin? :saint: (Soittivat päikältä vielä n. tunti tän episodin jälkeen, et tyttö oli jo ihan iloisena siellä touhuamassa )

Mun väsymys ei meinaa mennä millään ohi. Eilen illalla menin nukkuu 21.30, mies katto paon, enkä ole kuullu, et olis tullu viereen. Eli siis olen ollu ihan täydessä unessa jo sillon. Aamulla heräsin sikiunesta kellon soittoon, 6.20. Ja olen taas valmis kaatumaan sänkyyn... *haukottelee*
Ens viikon ultraa odotellessa
Sisu ja salamatkustaja 10+6 :heart: (ei enää niin kovin salainen, sen verran moni jo tietää )

Ja ainiin, meidän kullanmuru täyttää tänää 5v :heart: =)
 
HelloShitty
Just tänään mietin noita särkylääkkeitä..eli mitä saa käyttää ja mitä ei. kauhee päänsärky ollu koko päivän. eipä tarvinu sit ottaa mitään kun lääkekaapin sisältö on mustalla listalla. |O no..kuten arvasin niin päänsärky johtu taas kerran siitä etten oo juonu tarpeeks. nyt tankannu ja olo alkaa helpottaa. =) mä en vaan saa juotu tarpeeks. :whistle: |O

huomenna..huomenna...jännittää! tsemppiä ja onnea myös muille...meitä olikin aika iso läjä joilla huomenna on ultra. :wave:

mun mies ei haluu mukaan, joten meen yksin...great! :(

HS ja Viikuna 11+0 (FB:n mukaan vauva on nyt viikunan kokoinen)
 
ja mitään uuttahan siellä ei todella tullut :p , sen verran tuttua kauraa tää jo on! Iloinen uutinen ja uuis juttu oli se ettei neuvolassa enää ravata jatkuvasti näin alussa ainakaan. Mulla on seuraava vasta rv 17!!! Siis tammikuussa! Tuntuu tosi kaukaiselta tämä, onhan toki se ultra joulukuussa ja puhelinajat jos jotain tulee,,,

Pilstsu 8+2
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Sori tytöt, mut mun elämä pyörii aikalailla ruuan ympärillä tällä hetkellä :whistle:


Ls ja 11+2
Sama!! Paljon mikään ei amistu.. eilen oli pakko hakea makkaraperunat majoneesilla grilliltä.. maistu taivaalliseslta - vaikekn yleensä ko. sapuskasta tykkää :D Tänään ei ole uponnut vielä mikään.. jos kohta keksisi jotain mitä tekis mieli. Ei ainakaan niitä makksipekkiksiä enää - se himo riitti tältä erää :D
 
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki ok. Siellä pikkuinen kovasti jo liikkui ja sydämen sykekkin näkyi :heart: Vastasi täysin viikkoja eli LA ei muuttunut. Np-ultra on sitten 3.12.
Väsymys on taas ollut kauhea tänään, ei jaksa mitään!

Peppita+PikkuKutonen 9+3
 

Yhteistyössä