**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Hellou!
Jes, toi LISSULIN vatsankasvatus vinkki oli aika hyvä =) täällä just syön geisha suklaata ja pyrin varmaan sitten samaan... =) Ihanaa kun alkoi viikonloppu. Lasten oli ihan PAKKO saada tänään kertoa mun äidille että he saavat siskon/veljen. Oli tosi kiva kun äiti oli tosi iloinen, kun vois se jo olla niin tuttua, ettei enää hetkauttais, tai sitten jo vois toppuutella, mutta hyvä näin.

Ihana, melko rauhallinen viikonloppu tiedossa, jos vaikka jo vähän tekis jotain jouluvirityksiä (askartelua, torttuja, polttais kynttilöitä jne)

kekkeri 12+5 (13+3)
 
Hui että kun on jo niin moni saanut huonoja uuutisia! Toivotaan nyt ettei enää niitä tule!

Itellä masu alkaa jo vähän näkyä,varsinkin jos on vähän tiukempi paita mutta voipi johtua minun pienestä luonnollisesta pömppömahastakin :)
Ei kyllä hirveesti vielä tarvis näkyä kun ei olla vielä monille kerrottu,koskahan sitä kertois? :) Jos sitte ultran jälkeen.....

Olotila on taas vaihteeksi ollu hyvä ja aivan mahtavaa kun tääläkin on lunta,saa kaivaa kohta pulkat esiin :D
Muuta erikoista ei täälä sitten ookkaan.Taidanpa mennä tekemään joulutorttuja :)

Hei ja joku sano et on tehnyt lahjaksi jouluna snappia,oisko jotain kivaa ohjetta?
 
Yebille pahoittelut :hug:

Mulla on huomenna se np-ultra ja sekös tässä vetää naaman vakavaksi. Viimeyönä ei tullut uni silmään ku maalailin piruja seinille (taas) :( Kadehdin niin niitä ihmisiä, jotka voivat mennä ultraan kirkkain silmin ja sillä mielellä, että "jee, kiva päästä kattomaan ku vauva vilkuttaa". Ääh! Taas tuntuu vaan niin vaikeelta, kyllä tää on yhtä vuoristorataa. Toivottavasti huomenna kuullaan hyviä uutisia, niin jaksaa taas hetken :D

Tarkoituksena ois pystyä unohtamaan tuo huominen, ja siksipä aionkin liimautua sohvalle kattelemaan hömppäleffoja ja nauttimaan olostani. :D

MM ja pikku-P 12+3
 
hei vaan! täällä lähdetään kohta viikonlopun viettoon! kivaa! la-iltana olisi pokeri-ilta kaverin luona ja nyt kovasti mietityttää että kertoisiko sitä jotain vai ei... juomat voin "sekoittaa" itse, joten se ei ole ongelma! mies ei kyllä välttämättä kestä nahoissaan jos ei kerrota. olis eka yhteinen meno sen jälkeen kun seki tietää raskaudesta. toisaalta vähän hirvittää, kun keskenmeno ei näytä olevan ollenkaan harvinainen juttu...

olen viimepäivinä mietiskellyt sitä äitiyspakkausta... se olisi kyllä kiva, mutta tuskimpa tulee ostetuksi normihinnalla!! tämä on näitä ulkomailla asumisen huonoja puolia... ajattelin kyllä seuraavalla Suomi-lomalla käydä kirppiksillä (Espanjassa ei juurikaan ole) ja riippuen sitten siitä keikasta päätän etsinkö netistä jonkun joka haluaa pakkauksensa myydä.

eipä täällä kummempia. taidankin lähteä jo kotiin ja matkalla aion ostaa todella paksun romanttisen roskaromaanin viikonlopuksi pahoinvoinnin unohtamisen auttamiseksi. :p

caisachu 9+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja caisachu:
hei vaan! täällä lähdetään kohta viikonlopun viettoon! kivaa! la-iltana olisi pokeri-ilta kaverin luona ja nyt kovasti mietityttää että kertoisiko sitä jotain vai ei... juomat voin "sekoittaa" itse, joten se ei ole ongelma! mies ei kyllä välttämättä kestä nahoissaan jos ei kerrota. olis eka yhteinen meno sen jälkeen kun seki tietää raskaudesta. toisaalta vähän hirvittää, kun keskenmeno ei näytä olevan ollenkaan harvinainen juttu...

olen viimepäivinä mietiskellyt sitä äitiyspakkausta... se olisi kyllä kiva, mutta tuskimpa tulee ostetuksi normihinnalla!! tämä on näitä ulkomailla asumisen huonoja puolia... ajattelin kyllä seuraavalla Suomi-lomalla käydä kirppiksillä (Espanjassa ei juurikaan ole) ja riippuen sitten siitä keikasta päätän etsinkö netistä jonkun joka haluaa pakkauksensa myydä.

eipä täällä kummempia. taidankin lähteä jo kotiin ja matkalla aion ostaa todella paksun romanttisen roskaromaanin viikonlopuksi pahoinvoinnin unohtamisen auttamiseksi. :p

caisachu 9+1
Kyllä joku varmaan myy sen pakkauksen, itse ainakin voisin ottaa sen ja myydä jos sais postikulut ja ehkä jonkun euron vaivan palkkaa, eli tuskin toi on ongelma jos sen pakkauksen haluat.

Olen tässä lähes viikonajan ihmetellyt kun tuntuu samalta kun ennenkin raskauksissa, siis tuntunut suppareita. No aamulla oli sitten ihan vankka suppari päällä, kun masun päältä tuntui ihan ääriviivat ja kaikki. Eli nuo supparit ovat tosiaan ottaneet jo oikein alkukirin...toivottavasti pysyvät aisoissa, eivätkä tee mitään tuonne kohdunsuuhun tai sitten on taas heivattava menoa niin että...täytyy jutella neuvolassa ja itseasiassa mulla onkin alkukuusta nlalääkäri niin juttelen sille. Ei tuon kohdun vielä tarttis harjoitella...ihmeellistä oli myös se että kohdun reuna tuntui lähes navassa asti, kuvittelin sen olevan tuolla ihan alhaalla....nooo aika kulkee ja muutoksia tapahtuu

kekkeri -suklaat loppu =)

 
Kiitoksia tsemppaamisesta, vauvaliimoita ja tarrasukista! :heart:
Ja iso :hug: Yeb ja muut tarvitsevat.

Se lääkäri tosiaan sillon sanoi ettei anna toiveita kun verta tuli enemmän kuin runsaidenkaan kuukautisten aikaan. Meinasi että kesken menee joka tapauksessa, mutta nyt ainakin vuoto on sitten taas loppunut ja tässä jo kolmesti ultrassa käyty tuon takia ja vekara yhäkin pirteänä heiluttelee. Istukka edessä ylhäällä kiinni. Sekavin tuntein tätä nyt päivä kerrallaan kattelen. Silti tässä pientä toivoa ylläpidän ja ajattelin että otan se pakkauksen tälle vauvalle myös, vaikka kaikkea on vielä jemmassa ennestäänkin. Kovin paljoa en kuitenkaan osta. Mammavaatteisiin oon joutunut jo siirtymään, kun tuo masu on sen mallinen.

mantelinkukka + vekara 13+5

Ps. jos sopii niin pinossa olisin vaikka ultran mukaan tuo la olisi sit 24.5
 
Voihan turvonnut vatsa! Tänään jouduin koko päivän istumaan koulutuksessa, tyhmä olin laittanu aavistuksen liian "sopivat" housut jalkaan, joten ne tietysti alko sitten puristamaan lahjakkaasti jo aamukahvin jälkeen ja iltapäivästä ajattelin jo, että meen keskeltä kahtia, kun housujen vyötärö oli niin pirun tiukka. Miks en tajunnu ottaa sitä housun vyötärön levennintä mukaan??? Nyt on niin löysät housut päällä kun vaan mahdollista ja maha on aivan pallo. Vois luulla rv 20 vähintää.. Ärsyttävää. :kieh:

umayya: mun eka on syntyny 04/05 ja toka synty 09/07, muistaakseni mulla oli kakkosen hakureissulla huonekaverina äiti, jonka esikoinen oli suht saman ikäne ku omani, sillä tais olla syntyny 02/05..

Onko kenelläkään kokemusta sisarusrattaista (yhdistelmistä ) ? Ajattelin, että kun tuo kuopus on ensi kesänä vauvan tullessa vasta 1v8kk, niin varmaan sitte tarvis tuplat hankkia, kun eihän ton ikänen varmaan vielä oikein laudalla pysy, vai onko jollakulla kokemuksia? Minkähänlaiset/merkkiset tuplat kannattaisi kesää vasten hankkia? Jos jollakulla on käytettyjä myydä, niin mieluusti ottaisin sellaisistakin viestiä vastaan. Me ei varmaan kuitenkaan montaa kuukautta tuplia tarvita, joten en ihan uusiin halua rahaa sijottaa.

vanttu rv 11+
 
Hei taas :attn:

Yeb: olen todella pahoillani :'( kovasti onnea toivotan tulevaisuuteen ja jaksamista tähän päivään surun keskelle :hug:

kiitos sille ihanaiselle ihmiselle, joka listasi nuo nettiputiikit :flower:
täytys tässä löytää jotkut kivat ja hyvinistuvat farkut, vähän vaan epäilyttää tilata kun koosta ei voi mennä ihan takuuseen. ehkäpä pitää tilata kahdet ja valita niistä sopivammat :/

(.) en tiedä onko tuo lumi syynä mun piristyneeseen mielialaan, mutta enää en ole ollut niin huonovointinen. syömisten kanssa pitää kyllä tarkkana olla ja väsykin iskee aika ajoin, mutta selkeästi reippaampi on olotila :saint:

Jossu POKS! 11+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Meinaako teistä kuinka moni mennä lapsivesipunktioon...??
Mä oon menossa 9.12. Silloin pitäis olla viikkoja tasan 15. Mennään ihan oman mielenrauhan takia, kun viime raskaudessa tytöllä oli tosiaan 18-trisomia, vaikka se ei periytyvää ollutkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Meinaako teistä kuinka moni mennä lapsivesipunktioon...??
Mä oon menossa 9.12. Silloin pitäis olla viikkoja tasan 15. Mennään ihan oman mielenrauhan takia, kun viime raskaudessa tytöllä oli tosiaan 18-trisomia, vaikka se ei periytyvää ollutkaan.
Menettekö te yksityiselle, vai tuleeko kunnallisena kun viimeksi oli tuo 18-trisomia (mitä sitten tarkoittaakaan...)

kekkeri - pähkäilee
 
Surullista kuinka oli ikäviä uutisia kerääntynyt viime käyntikertani jälkeen :( Kovasti jaksamista keskenmenon kokeneille! :hug:

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä.. Töissä ja kotona jaksaa jo paljon paremmin, kun pahoinvointi ei juurikaan vaivaa ja ruoka maistuu normaalisti. Mieskin on osoittanut suurta empatiaa tekemällä kotona kaikki siivoukset ja sen lisäksi se on mun vapaa-aamuina herännyt lasten kanssa, että saan nukuttua loputonta väsymystä pois. Että on tuossa ukossa hyvätkin puolensa :D

Tuplarattaista joku kyseli. Meillä esikoisella ja kakkosella on 1v9kk ikäeroa ja tuplat oli tiiviissä käytössä yli vuoden. Meiltä on n. kilometrin matka lähimpään kauppaan, eikä tuo poika jaksanut ja malttanut sellaistakaan matkaa kävellä edestakaisin. Ja kuinka kauan siinä olisikaan kulunut aikaa... Meidän yhdistelmiin ei saanut sitä sisaruslautaa. Meidän tuplat oli Ora Jovit ja tykkäsin kovasti. Tosi tukevat ja tilavat isojakin muksuja kyyditellä, ja kuitenkin niin kapeet, että mahtuivat ovesta eteiseen. Ehdin juuri luvata ne kaverilleni, jolle tulee kakkonen 1v8kk ikäerolla esikoiseen.

Nyt kakkoselle ja kolmoselle on tulossa aika tasan 2v. ikäeroa ja olen tullut siihen tulokseen, ettei tuplia tarvita. Ihan siitä syystä, että aika harvoin tulee sellasta tilannetta, että olisi ihan pakko lähteä kaikkien kolmen kanssa mihinkään puistoa kauemmas ilman autoa. Ja kakkonen (1v4kk) on paljon reippaampi kävelijä jo nyt kuin veljensä silloin alta 2-vuotiaana. Syynä ehkä se, että tyttö lähti kävelemään 11-kuisena, veljensä 1v7kk ikäisenä.

Nyt nukkumaan. Ihana vapaa viikonloppu edessä! Harvinaista herkkua vuorotyöläisellä.

-ettie rv 9+
 
Kekkeri: Punktio tehdään TAYSissa
Istukkabiopsiaa tai lapsivesipunktiota "tarjotaan" kaikille, joilla ollut edellisissä raskauksissa sikiöpoikkeavuuksia tms.
(18-trisomiassa kromosomia nro. 18 on kahden sijaan kolme ---) aiheuttaa syvää kehitysvammaisuutta jne.)
 
Mä oon menossa Turkuun Medisonariin,maksaa aikas paljon mut kyllä siitä maksaa kun sieltä saa niin paljon kaikkea tietoa!!Melkein 500? maksaa..
Mun tulee 15 viikkoa täyteen muuten jouluaattona... =) :heart:
 
Huomenta! Vanttu80..sama tunne tääläkin! Vielä pidän semmoisia normihousuja, jotka ovat mulle normaalisti hiukan isoja..kaapista olen niitä kaivanut..sitten iltapäivällä viimeistään töissä alkaa tuntua et housut kinnaa ja maha turvottaa! Taidan siirtyä mammahousuihin..pitää varmaan huutaa huuto netistä viel muutamat housut niin ei heti alkuunsa kyllästy noihin muutamiin.

Mulla tuli np ultra-aika 9.12 vasta rv on sillon 12+7..mut maltan odottaa sinne saakka kun jo ekassa neuvolassa ultrattiin. Niskaturvotusarvo vain pelottaa ja se veriseulan tulos..niin kun oon sanonut et täs raskaudes pelkään lähes kaikkea! Kunpa vain kaikki ois hyvin niin kuin esikoisellakin.

Tänä viikonloppuna aion hakea kaikki tai ainakin suurimman osan joululahjoista..pääsee sit siitäkin!
 
Nyt on mullekkin tulossa sitten tuo kotidobleri. Eihän sillä vielä mitään kuulu, mutta jos viikon-parin päästä. Sais ehkä hieman mielenrauhaa sitten.

Täälläkin suunnitteilla joululahjojen ostelua tänään. Illalla vietetään ystäväpariskunnan kanssa pikkujouluja. Piti jo kuunnella joululaulujakin aamulla. Joulua siis odotellaan kovasti. Mietin voisiko jo laittaa kynttelikön keittiön ikkunalle.

Barbapörrö ja Pätkis 8+4 :heart:
 
Muistaako kukaan mikä nimi sillä lapsen kantojutulla on mikä ei ole rintareppu eikä mikään liina, sellainen minkä saa eteen ja taakse ja lapsen paino on tavallaan lanteilla...Tarttis sellainen hommata kun tulee sopivasta käytettynä vastaan... mut vaikee etsiä kun ei nimeä muista.
 
tuplista me ostettiin brion tuplat viimeksi vaikka esikoisella olikin jo ikää 2,5v mut tiedettiin että lapsia lisää halutaan niin sijoitettiin ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

masuha käydään np-ultrassa, ja jos siellä löytyy turvotusta niin punktioon mennään, esikoiselta löytyi ja punktiossa käytiin.

).( huono olo ja oksentaminen jatkuu aina vaan.. maanantaina ultra jännittää, väsyttää jne. kaikkea ihanaa siis.. nyt pötkölleen hetkeks..

umayya + siiri 10+5

 
kekkeri : Tarkotatko kantopussia, tai joku sen nimiin? Mie sain sellasen vauvalehen tilaaja lahjana..Ens kesänä, jos sitä pääsis sitte vihdoin testaamaa :)

Tuplia ei meinattu hankkia, ku lapsille tulee ikäeroa n.2,5vuotta, matkarattaat jos ostas, ku meil ei viel selasii oo.

ON: Olo alkaa olla jo suht hyvä.. paitsi nälkä ku pääsee yllättää nii sit alkaa vähä oksettaa, mut muuten ei valittamista :) Jospa tästä raskaudesta vois alkaa pikkuhiljaa nauttimaa? :whistle:

Minttu ja pikkusin 12+2
 

Yhteistyössä