**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
bad virgin : poikkean pinossanne heinäkuisten pinosta, minkä merkkisen dobblerin ostit? Onko muilla suosituksia merkeistä malleista??
:heart:

Ihanaa raskausaikaa kaikille Rva Pikkumyy ja OnniEmmi rv 4+4 :heart:
Se taitaa olla se angels sounds tai sinnepäin,kannattaa kysyä myös jos jollain tutulla olisi käytettynä,niin ei tarvitse uutta kallista ostaa :D
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mä sain ajan sinne Koksiin nt-ultraan,jee! :D
Eli aika olisi kahden viikon päästä to 13.11,silloin viikkoja olisi kasassa menkkojen mukaan 11+3 :heart:

bad virgin & hippu 9+2
 
HelloShitty
päivän safkana on ollu ruisleipää ja mansikkakeittoa. :D ainoo asia mikä tällä hetkellä uppoo. 2 lämmintä ateriaa meni roskiin. :whistle:

kivaa BV et sais niin pian sen ultra-ajan. =)

terbetuloa ansku ja onnea odotukseen! :flower: =) :heart:

HS ja nelonen rv 8+6..oho..uus viikko alkaa huomenna.
 
tervehdys kaikille!

Lissuli-81 kiitos tuesta, tuli hyvä mieli ja hymy :)

Mullakin on ilahduttavia ja jännitäviä uusia masennuksen keskeltä. Mieheni soitti gy/ob.lle varatakseen mulle ensimmäsitä ultra-aikaa, jossa katottais myös nt, yhdennelletoista viikolle. Mieheni jutteli pitkän tovin gy/ob.n kanssa, ja lopetettuaan totes, että perjantaina mennään jutteleen kyseisen lääkärin kanssa, ja samalla tehdään jo ensimmäinen ultra. Ja sit varataan uus aika viel viikolle 11.

Eli kun alunperin piti ootella viel pari/kolme viikkoa niin nyt pääsenkin jo ylihuomenna katsoon et kaikki on ok. Jännittää kovasti. Gy/ob oli itse ehdottanut, että tottakai tuutte jo nyt ensin tarkistamaan, että äiti ja lapsi voivat hyvin. (No sehän siitä myös rahastaa, eikä vakuutus korvaa mitään..) Menee kahteen käyntiin ainaski 500?, että milläs sitä sit eletään, apua. No onneks mikään ei meinaa maistua tai mennä sisään, että ruoasta voi tinkiä :D Onneks mies sanoi ihanasti, että nyt ei mietitä sitä, vaan nyt hoidetaan asia järkevästi, että kaikki menis hyvin.

Kyssäri Onks teidän varhaisultrat, tai ultrat viikolla 8 ollu vatsan päältä tehtyjä vai sisäisiä? Mua kun jännittää ja pelottaa et minkälainen doctor meitä oikeen tutkii ja käpälöi.. (Mul on aina ollu valkotakki-pelko) Onneks silti käpälöi :p

Losin terkut Peppi+pkm (8+4)
 
Pakko oli tulla tänne purkautuu, kun tuolla mitäs nyt puolella saa vaan paskaa niskaan... :( Tyttö äsken alko kiukuttelee, ettei aio lähtee nukkuu, ja itkuksihan se meni. Lauloin kuitenkin hyvän yön laulun, ja kysyin, et taisi itku olla oikeasti siitä, että on niin ikävä isiä? tyttö alko tosi lohduttomasti itkeä, et hällä on niin ikävä. Lopulta sit istuttiin sylikkäin siinä pienen sängyn reunalla ja itkettiin molemmat :( Että kai tän saa hormonien piikkiin laittaa, kun lapsen itku alkaa itseä itkettää... Onkin kyllä ikävä miestä!

Huomenna olis sit työpäivän jälkeen neuvola. Miks mua kalvaa koko ajan tunne, ettei massussa ole kaikki kunnossa? :/ Jännittää ihan hirveesti! Ei mua oo ennen näin jännittäny muut kun ekat neuvolakerrat :ashamed: Näin viime yönäkin unta, et sain lähetteen OYS:n kaavintaan, oli taas keskeytyny keskenmeno... :| PELOTTAA!!
Sisu ja salamatkustaja 8+5
 
Moikka viel.
Mua itseäni on ihmetyttänyt kun osa puhuu nt-ultrasta ja osa np-ultrasta.. Aluksi aivoni käsittelivät, asian näin: nt=niskaturvotus ja np=niskapoimu, eli sama asia.
Ovathan ne sama asia, mutta nt-ultra tulee sanoista Nuchal translucency scan, mikä on suomeksi "niskan kirkkaus..". Eli np on suomalaistunut versio ja nt on yleisemmin tunnettu lääketieteellinen versio.. ehkä. Täällä kun ainakin oppii raskaussanastoa enkuks, jiihaa :LOL:
Eipä mulla muuta, kunhan tässä pähkäilen.

peppi+pkm (8+4)
 
HelloShitty
Sisu:lle :hug: :heart:
muista että neuvolassa saa juosta niin usein ku haluu kuuntelemassa sydänääniä. ja edellisten tapahtumien takia sulla on varmaan mahollisuus ylimääräsiin ultriin. juttele neuvolatädin kaa sun peloista. eihän sekään oo kivaa ku seuraavat 8kk menee siihen että vaan mietit ja stressaat. toivottavasti osaat jossain vaiheessa nauttia odotuksessa ihan täysillä. :hug: oot ajatuksissani. :heart:

millon sun mies tulee kotiin?

ja me ollaan täällä jos haluut jutella. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Täällä eka päivä aikoihin ilman jatkuvaa ällötystä =)
Nuo päivät on niin ihania!! Itse ollut sohvan pohjalla päivän ja potenut huonoa oloa. Piti tehdä ne talokaupatkin tuossa välissä ja sain itteeni skarpattua, mut kun päästiin autoon takas kauppojen ym. asiaan kuuluvan jälkeen niin heti alkoi yökötys ja on jatkunut tähän asti...
Mut se kyl menee ihan hassusti, mulla oli eilen tosi hyvä fiilis aamulla ja päivällä, mut sit illalla alkoi pahoinvointi. Saas nähdä miten huomenna...
Piti vielä ennen kauppojen sulkemista käydä hakemassa ranskanleipää, kun mikään muu ei oikeen säväyttänyt.

Oon oikeen urakalla kattonut leffoja eilen ja tänään loman kunniaks. Tuli katsottua Suden vuosi, Musta jää, Sooloilua ja Kolmistaan.. Sit vielä katottiin yhdessä äsken joku amerikkalainen huumoribläjäys, kun tuo ukkeli ei välitä kauheesti suomalaisesta ja mä oon taas ihan toista mieltä :)

Mut mä en jaksa tylsistyttää ketään mun turhilla jorinoilla.... Hautaudun taas tähän sohvan rakoon peiton alle ja alan kattoo BB:tä....

L&M 9+2 (enää viikko ultraan ja neuvolaan!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu:lle :hug: :heart:
muista että neuvolassa saa juosta niin usein ku haluu kuuntelemassa sydänääniä. ja edellisten tapahtumien takia sulla on varmaan mahollisuus ylimääräsiin ultriin. juttele neuvolatädin kaa sun peloista. eihän sekään oo kivaa ku seuraavat 8kk menee siihen että vaan mietit ja stressaat. toivottavasti osaat jossain vaiheessa nauttia odotuksessa ihan täysillä. :hug: oot ajatuksissani. :heart:

millon sun mies tulee kotiin?

ja me ollaan täällä jos haluut jutella. :hug:
Mies tulee huomenna, onneksi!! :heart:
Me saadaan ylimääräinen ultra, se np-ultra mikä on 19.11. Mut aion todellakin puhua asiasta ja tästä pelosta nimenomaan huomenna. Ahdistaa niin pirusti, eikä tilannetta auta se, ettei mies ole kotona... :'(
 
juups... su ja ma oli järkky migreeni oksennusta ja pimeässä pötköttelyä ja vissiin nukuttua liiankin kanssa kun nyt kukuttaa.... juups eli neuvola mulla perjjantaina ennen miehen mamman hautajaisia.... toivottavasti ukko saa itsensä ja lapset lähtökuntoon ajoissa....

eipä muuta kummempaa... vatsaan kertyy ilmaa äly helposti ja tulee öklö olo siitö ilmasta helposti...

niin ja onhan tässä kurkkukivun kanssa nyt jo viikko eletty... ehkä se joskus helppaa.... pitänee mennä kokeilee tulisko nukkumatti kuiteskin....

tinni tänään torstaina rv 8
 
Moikka!

Täällä yksi plussannut liittyisi joukkoon. Alussa vielä ollaan. Laskureiden mukaan olisi menossa 7+1 ja laskettu aika olisi 19.6.09 Ensimmäinen tässä olisi tulossa ja jännittää aika lailla.
Ensimmäinen neuvola olisi perjantaina 7.11. Toiveissa olisi, että siellä saisi jotain varmistusta pikkuisen todelliseen olemasaoloon, mutta taitaa olla toiveajattelua.

Oireita tulee ja menee... Välillä tuntuu, että olenko raskaan ollenkaan. Testejä olen tehnyt niin monta etten ole laskuissa pysynyt, mutta nyt en niitä enää tee...

Tässä täytyisi nyt vaan olla kärsivällinen ja odottaa vielä vähän aikaa, mutta en ole siinä kauhean hyvä.

Hirmuisesti tänne on tullut jutua ja niitä on tosi kiva lukea. Huomaa, että ei todellakaan ole yksin näiden ajatusten kanssa.
 
Raffel, Ninniliina ja Sisu oli ainakin jutellu noista ultrista. Eli ainakin täällä meillä päin sanotaan et kunta "tarjoaa" np-ultran ja rakenneultran SEKS:n äitiyspolilla ja se tarjoaa tarkoittaa nimenomaan vain sitä ettei tarvi mennä yksityiselle ja maksaa hunajaa vaan pääsee äitiyspolille ja maksaa peruspoliklinikkamaksun (27? muistaakseni nykyään). Eli ei se siltikään ilmaista ole..ainakaan täällä niinku Ninniliina sanoi. Vai onko jossain muualla täysin ilmaista?
 
pöö vaan kaikille taas!
toista saikkupäivää täällä vietellään, eilen meni päivä melkeen koko aika oksentaessa, tänään on jo parempi, etoo vaan, esikoinen oli oksentanut hoidossa kanssa eilen joten hain pojat puolen päivän maissa kotiin, tänään piti mennä jo hoitoon että olisin saanut huilia mutta kuopuksella olikin kuumetta ja koko yö meni huutaessa, äsken sitten kävästiin lääkärissä, märkäinen korvatulehdus molemmissa korvissa että jee, huominen siis vielä saikulla, lauantaina sitten tarttee töihin kokeilla mennä kun mies viikonlopun kotona, jos omalta ololtani kykenen töissä olemaan..

en millään pysy mukana kelle olen kommentoinut ja kelle en ja kelle pitää kommentoida mitäkin, niin hirveesti kirjotatte :snotty: joten anteeksi siittä..

umayya+siiri 7+2
 
Millä viikolla teillä alkanut pahoinvointi?
mulla ollu todella hyvä olo pitkän aikaa:)
tänään sitten ollu hirmuhuono olo...
ja tosta häpyluun yläpuolelta viiltelee aika railakkaasti toisinaan,outs :x
Ekku neuvolaa en ole vielä varannut kun ei kovin ole hätiäkään.

Wipunen ja toukka 7 + 5
 
hyvää päivää arvon mammat :heart:

haluan äkkiä ultraan... tuntuu ettei masussa kasva mitään :'( en tiedä johtuuko hormoneista vai mistä, mut ei tunnu enää siltä et olis raskaana,vaikea selittää tätä tunnetta... maanantaina eka neuvola,jospa siellä selviäis mönkiikö masussa toukka.
 
HelloShitty
täälläkin alko uus viikko tänään. =)
oi oi..ens viikolla tulee yks numeroi lisää. :eek: kyllä nää viikot menee nopeesti...ihan oikeesti. mulla tänään siivouspäivä (aina torstaina) joten katellaan myöhemmin. pakko pitää välillä taukoja ku muuten lentää laatta. ja alavatsa on myös kipee. taas. |O

HS ja nelonen rv 9+0
 
Pakko avautua tännekin, kun en kelleen muulle voi tästä oikein puhua :|

Olen raskaana kuudennella viikolla. Nyt miesystäväni alkoikin puhua että on huono aika lapselle, ei tunneta tarpeeksi hyvin ja liikaa keskeneräisiä asioita. Tämä raskaus ei ollut kuitenkaan vahinkokaan, sen vaan annettiin tapahtua ilman sen kummempia puheita.
Yhdessä olemme olleet reilu ½-vuotta. Välillä on nahistelua, koska kumpikin olemme voimakastahtoisia ja itsepäisiä, lisäksi mies on elellyt viime vuodet itsekseen ja elänyt vain itselleen. Silti usein puhuu että haluaa lapsen, että voikun joskus saisi oman prinsessan ja oman talon.
Olen ihan sokissa, en tiedä mitä tehdä. Ilmeisesti hän haluaa että menen otattamaan tämän lapsen pois kun ei hän tiedä voiko minun kanssa sittenkään perustaa perhettä :(
Onhan tämä edennyt vauhdilla mutta kun kaikki on tuntunut kuitenkin oikealta.

Olen ihan surkeana, en tiedä mitä ajatella.
Eka ultra on vasta marraskuun lopulla, en tiedä muuttuisiko miehen mieli kun näkisi sen oman pienokaisensa siellä potkuttelevan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Raffel, Ninniliina ja Sisu oli ainakin jutellu noista ultrista. Eli ainakin täällä meillä päin sanotaan et kunta "tarjoaa" np-ultran ja rakenneultran SEKS:n äitiyspolilla ja se tarjoaa tarkoittaa nimenomaan vain sitä ettei tarvi mennä yksityiselle ja maksaa hunajaa vaan pääsee äitiyspolille ja maksaa peruspoliklinikkamaksun (27? muistaakseni nykyään). Eli ei se siltikään ilmaista ole..ainakaan täällä niinku Ninniliina sanoi. Vai onko jossain muualla täysin ilmaista?
Turussa on täysin ilmaisia noi ultrat, ei tehdä äitiyspolilla vaan kunnallissairaalan yhteydessä olevasssa - mikä lienee sen paikan oikea nimi. Eli ei mene tuota poliklinikkamaksuakaan.
 
miutumautu onpas kurja tilanne :( Kuulostaa siltä, että miestä on alkanu tuo elämänmuutos tosissaan pelottamaan kun siitä on tulossa totta. Anna sille pari päivää aikaa miettiä tuota juttua ja hyvä tietty olis jos vois puhua siitä jonkun muunkin kun sinun kanssa. Ja sitten istutte alas ja juttelette, että mitkä oikeasti on ne syyt ja mitä niille vois tehdä. Miehillä tuntuu sitä paitsi olevan sellanen ihmekäsitys, että abortti on joku ihan pikku juttu, joka ei aiheuta naiselle fyysistä kipua tai muutakaan.
Voisitte yrittää vaikka sopia, että antasitte toisillenne jonkun aikaa asian sulatteluun. Toisaalta ymmärrän kyllä, että mikäli keskeytys olisi ratkaisu, niin se olisi helpointa mahd. pian. Kuitenkaan se ei ole sellanen asia, jonka voi päättä ihan kevyin perustein. Mahtasko miehesi suostua yhdessä vaikka lääkärin puheille?
Voimia :hug:
 
Miutumautu Ikävä tilanne teillä..

Mulla on tällainen ajattelutapa, ei siis todellakaan mikään maailman suvaitsevaisin tai mitenkään ainut oikea malli..

Punnitsen asioita aina ensiksi omalta kantiltani.. Mitä minä haluan.. Kun tiedän oman kantani ja sen mihin olen valmis kuuntelen toisten mielipiteitä. Näin en tule heti puhutuksi ympäri ja sitten kadu myöhemmin..

Jos miettisit oletko valmis tekemään lapsen yksin, jaksaisitko rankkoina ja vaikeina hetkinä kantaa yksin vastuun.. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän lapsi vai mies.. Jos päätät luopua lapsesta, jääkö teidän parisuhteenne ennalleen, onko kaikki taas hyvin.. Entäs jos mies lähteekin, kadutko aborttia lopun ikääsi.. Näitä seikkoja minä miettisin.

Vaikea päätös, toivottavasti saatte puhuttua asianne selväksi ja miehesi pelot olisivat vaan tavallisia "miesten" panikointeja =) Kyllä meilläkin isäntä ajoittain saa jotain hyperventilaatiokohtauksia kun ajattelee elämää vähän syvällisimmin :LOL: Vaikka ikää on jo 40v ja lapsia kohta 4 niin elämä on vakava asia jos oikein kunnolla sitä pohtii. Sitä paitsi.. miehet ajattelevat ensimmäisenä oman vapauden menettämistä, raha-asioita ja muuta vaikka kuinka olisivatkin tehneet vauvaa täydestä sydämestään.. Kuulun rodun kuvaan :kieh: Olisiko miehelläsi jotain kaveria jolle olisi helppo avautua ja jolla olisi pieniä lapsia. Voisi vertaistuki avata silmät todellisuuteen ja poistaa mielikuvien luomia pelkoja..

Voimia teille, päätitte sitten mitä vaan :hug:

-Anu- rv.8+6
 
HelloShitty
miutumautu; meillä on sama ongelma. eli mies olisi halunnu abortin. en tiiä missä vaiheessa se hyväksyy sen että meille tulee 1 perheenjäsen lisää. sen aika kertoo. tietysti pelottaa että välit kiristyy niin pahasti että riidellään koko ajan (syntymänkin jälkeen) tai pahimmassa tapauksessa että koko homma on liikaa miehelle ja se lähtee menee. auttais varmaan jos sais puhuttua asioista. no..kai se alkaa lämmetä asialle kun käydään siellä ultralla muutaman viikon päästä. :hug: sinne oikein kovasti!

aborttiin en pystyny ja nyt mennään rv:llä 9+0. :heart:
 
Eipä siellä mitään ihmeitä, sydänääniä ei vielä tässä vaiheessa kuunnella, mutta sen ymmärränkin. Neuvolantäti puhui, että laittaa jo hyvin varhasessa vaiheessa lähetteen pelkopolille.. Synnytys meni niin kurjasti helmikuussa :( . Nt ultra onnyt sit varattu joulukuulle, samoin eka lääkäri.

Lammiska 7+6
 

Yhteistyössä