**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Laittelin tuonne ekalle sivulle joitan linkkejä ja sen semmoista meidän laskettujen aikojen lisäksi. Siellä on myös semmoinen tyttö vai poika testi.
Niiden testien mukaan meille olis tulossa tyttö :LOL: Saas nähdä miten testit pitävät paikkaansa!

Semmoisia tarpeellisia ja hauskoja raskauteen ja vauvoihin liittyviä linkkejä voisin sinne lisätä jos jollain semmoisia löytyy.
 
heipä hei...

tulee vähän harvemmin tänne kirjoiteltua, teilt tulee juttua niin paljon etten pysy perässä!

mutta tärkeimpänä nyt tsempitykset Jellonalle. kyllä voikin olla raastava tilanne :/ voimia ja toivottavasti asiat kääntyis kuitenkin parhain päin.

te jotka olette kärsineet pahoinvoinnista: kuinka herkästi olette hakeneet saikkua?
itsellä tuo kuvotus/ällötys menee aaltoillen päivän aikana. pahin on ehdottomasti aamusta iltapäivään. aika vaikeaa jutella asiakkaalle kun pitää nieleskellä... :x
 
johanna
Jos pitää yrjöä pidätellä ni mä hakisin saikkua. Asiakaspalvelutyössä varsinkin on paha poiketa yrjölle ja tulla takas palvelee haisten metrien päähän.... :$
Toivottavasti vaan muistan ohjeeni sitten jos ja kun omalla kohdalla mennään noin pahoinvoivana!

Muuten terkkuja.

Bree 5+5
 
Britsku: keksin sulle uuden lempinimen :D joo, kyl se vähä noloo ois selitellä tuiki tuntemattomille, että ei mulla krapula oo, oon vaan raskaana. aamulla olikin kotona suhteellisen hyvä olo, mutta sit yks kaks siinä as.palvelutilanteessa alko tekee tiukkaa.

viimeyönä vedin muuten 9,5h unoset... ( väsymystä ilmassa? )
täytyy nyt katsella mihin suuntaan täs alkuviikosta mennään. Kuis siellä voidaan?

Tänään sanoi viikot POKS, eli 6+0
 
Johanna
Kiitos uudesta nimestä :D Kuulostaa ihan joltain drinksulta.

Täällä voidaan ihan kivasti, hieman töissä alkaa pahoinvointi haitata. Mutta eilen pääsi väsymys yllättää ja piti nukkua päikkärit. Mutta mitä mä teen tällä motivaation puutteelle?!

Trev. Bree, joka on niin kade sun viikkojen poksahtamisesta...
Miks nää viikot menee niin hitaasti??!!

Eiks jo vois jäädä mammikselle? :LOL:

Muoks. Tukkaongelma, noi muutamat sinetit tuota edestä pitää tulla joku päivä poistaan.
 
Jellonalle :hug: ja rauhallista mieltä. Helppohan se on sanoa mutta yritä nyt olla stressaamatta :hug: Tutulla tuli viikolle 20 asti säännöllisesti menkat :eek: ihan normaali vuotokin.

Voi apua mitä mä teen tän mun nälän kanssa :eek: :ashamed: Töissä olis pitäny tunnin välein päästä syömään ja koko päivän aikana ei ollut ku 2 taukoa :whistle: piti sit ostaa suolapähkinöitä ja imeskellä niitä pahimpaan nälkään :D ja ruuankin söin väärinpäin, ensin jälkiruuan ja sit pääruuan. Koska sitä makeaa ei tee mieli edelleenkään, mut en nälissäni tiennyt mitä kaikkea olisin syönyt. kaikkea suolaista ruokaa, nam nam! roskaruoka olisi siis tällä hetkellä niin IN, jos sitä vaan viitsis syödä samaan tahtia kun mukamas on nälkä... :ashamed:

Meil ei töissä tiedä vielä ketään, en ennen ekaa ultraa halua edes työkavereille paljastaa, pomolle vasta kun on pakko. Onneksi en häntä viikonloppuisin näekään. Niin, ne työhousut sit puristi aivan järjettömästi :$ kamalat painaumat vatsassa päivän päätteeksi.
Ja tänään olis vasta 7+6 ( mennään nyt ton neuvolan mukaan )
niin ja eipä tiedä sukulaisistakaan.
 
Jellona kyllä sun kannattais sit ainaki jonnekin ultraan kinuta jossain vaiheessa... jos tulee keskenmeno ni pitää varmistaa että kohtu on tyhjentynyt sitten kunnolla. kuulostaisi ettei vuotosi kuitenkaan ole runsasta. onko kipuja? mulla alkoi km rv 4/5 selkä- ja vatsakivuilla muttei niinkään runsaalla punaisella vuodolla jota kesti viikon... kyllä muutamaa viikkoa pidemmällä oleva raskaus keskenmennessään vuotaisi ainakin yhtä paljon. tsemppiä kovasti :hug: :hug:
 
J84
Mahoton mirri Heipsan täältä päikkäreiden jälkeisistä tunnelmista. Veri on ollut limamaista jossa verta seassa ja ne eivät ole yhtä runsaat kuin normaalit kk:t. Hyytymiä ei ole ollut, ehkä muutämä pieni pisara, joka on sinänsä hyvä, kun minulla on geenivirhe, joka altistaa nopeaan veren hyytymiseen. Äsken taas kun tulin vessasta unien jälkeen niin verta tuli hieman enemmän ja se oli tummempaa, mutta olisiko syy se, että maatessa veri ei päässyt liikkumaan eteenpäin? Turhaa toivon ylläpitämistä vissii... :(

Talvis Yritän kinuta maanantaina samalle päivälle ultraa ja lääkäriä, koska verta nyt kuitenkin vielä tulee ja kaikki voi joko mennä parempaan tai huononpaan suuntaan näiden parin päivän aikana. Tietäisi ainakin sitten, että miten asennoitua tulevaan, jatkuakko vaiko eikö.

Niin ja kipua ei ole vielä esiintynyt.
 
heisan!

mulla iski tänään vatsatauti ja vatsaa polttelee kivasti ja vessassa saanu juosta sen sata kertaa :( ja myös, en tiedä johtuuko vatsataudista mutta alkoi myös tiputtelu vuoto...ei kipuja ja vuoto ei ole runsasta...että onko tämä km vai mikä? :'( esikoista odottaessa ei ollu mitään tämmöstä...voiko vatsatauti jotenkin saada aikaan tiputteluvuodon? :( nyyh
 
HelloShitty
kopsaan tän sieltä mitäs nyt puolelta ku en jaksa kirjoittaa uusiks. emillä on tää läppäri niin hyvässä kunnossa kun toi 2v on vuoden sisällä repiny "muutama" nappi irti. kitjoittaminen on hi-da-sta.... |O :D :heart:

eli..

Tuli sit vietetty syysloma sairaalassa..
..ton 5v tytön kaa. :heart:
flunssaa ollu vaikka kuinka kauan ja eilen lääkäri löys paise kurkusta. mentiin sit meilahteen kurkkupolille..samantien osastolle ja viideltä se päs leikkaukseen. samalla ne vei nielurisat joten ei pitäis tulla samalla tavalla kurkkukipua.

nyt sillä on olo hyvä mutta ei oikein suostu syömään oikein mitään. ei edes jäätelöö! :eek: tyttö oli kyllä tosi reipas ku itki vaan kerran..kun toi tippajutska (kanyyli?) oli jumittanu kiinni eikä hoitaja meinannu saada irti. :(

ite jäins inne yöks ja mulle tuotiin maailman kovin sänky..joten enköhän kohta tipahda itekin. :D

ja uusia kuulumisia:
tyttö meni kiltisti nukkumaan ja toivotaan että saa nukkua yön läpi. 2 eri särkyläkettä (panadol ja paras keksintö ikinä; pronaxen) joten apua löytyy. niin reipas tyttö oli oikeesti niin reipas etten voi edes käsittää. :eek: :heart:

masuun ei kuulu mitään uutta. pahoinvointi on vähän niinkui helpottunu. onkohan se nyt paha vai hyvä asia. :|

HS ja nelonen rv 7+2
 
jadal
Jellona. toivottavasti vuoto on vaaratonta, samoin onnijuulilla! :hug: molemmille!

hyvä jos oon jaksanu lukea teidän jutut. tänään ollut taas ihan armoton väsymys. osasyynä varmaan kunnon poskiontelon tulehdus johon sain eilen lääkekuurin. Päivä unia on tullut tänään nukuttua yhteensä reilu 5tuntia, ja edelleen väsyttää. kohta takasin nukkumaan...

jadal rv6+1
 
Jellona kyl kannattaa penätä sitä ettei jää tosiaan mitään tulehtumaan jos vaikka ois huonosti käynyt.. mut täällä elättelen toiveita teiän puolesta että kaik ois hyvin :heart: :heart: en oo kuullu et ketään ois kertonu limansekaisest vuodost km:n yhteydes...
 
J84
Tällä hässäkälle tuli sitten eilen illalla päätös rv8+0. Yhdeksän jälkeen mahassa oli menkkakipuihin verrattavia tuntemuksia ja veri rupesi tummenemaan ja sitä tuli runsaammin. Hyytymiä alkoi tulla myös ja selässä oli pientä kihelmöintiä. Klo 23.48 Menin vessaan, kun tuli sellainen tunne, että nyt, nyt se tulee. Pesin käteni ja laitoin ne alleni, kun istuuduin pytylle. Käsilleni valahti kämmenen kokoinen istukka kalvoineen, mutta ei alkiota, eli tuulimuna oli kyseessä, epäilinkin tätä alusta asti vahvasti, mutta ajattelin sen menevän ohitse. Kyllä on odottavan äidin tuntemukset vahvat, jos joku ei ole oikein ja piti se nytkin paikkansa. Tämä oli elämäni eka kerta, kun koin keskenmenon ja toisaalta siitä jäi hyvä muisto. Ei kipua eikä turhaa miettimistä, mitä pienelle on tapahtunut, kun sitä ei kerran koskaan ollutkaan. Olisin todella surullinen ja itkisin jos sisälläni olisikin ollut elävä olento, mutta näin parempi, oloni on ennemminkin huojentunut, koska ei tarvinnut odottaa kolmea viikkoa ekaan ultraan, jossa tuulimuna olisi selvinnyt ja sittenhän olisi ollut vastassa tyhjennys. Tämä oli minulle opettava kokemus, vaikka raskaus olisi ollut ihana asia, mutta seuraavalla kerralla otan tämän tuplasti parempana takaisin. Kyllä luonto hoitaa, jos jokin ei mene niinkuin pitää.

KIITOS KAIKILLE ROHKAISEVISTA SANOISTA JA TSEMPPAUKSISTA JA ONNEA ODOTUKSEENNE!!

Ehkä minäkin sitten joskus taas tänne pääsen :D

Aamuvirkku Jellona84
 
Jellona :hug: olen todella todella pahoillani. Olet kyllä nikiisi verrattavissa kun pystyt asiaa täällä jakamaan ja vielä näkemään aurinkoa pilvien takana.

Huh, miten rajua tämä alkuodotus on ja miten pienestä kaikki onkaan kiinni. MIten kiitollinen sitä itse saisikaan olla että vielä kaikki on hyvin vaikka miten on huono olo jne...

Vaikea mitään järkevää kirjoittaa kun jotenkin itselläkin niin pahamieli toisten puolesta...

saikusta huonon olon takia Joo, itsellä menee niin että on tosiaan koko hereillä olo ajan huono olo, töissä pärjään jotenkin ja kun tulen kotiin niin menen joka päiväunille tai makaan sohvalla ja menen siitä sitten suurinpiirtein suoraan klo 21 nukkumaan kuopuksen kanssa. Että periaatteessa olis kai saikun aika että pystyis jotain muutakin tekemään, mutta toisaalta ajattelen niin että nämä jutut nyt kuuluu raskauteen enkä voi työnantajakaan niistä rankaista vaan niin kauan kun kyse on vaan mun hyvinvoinnista tsemppaan kyllä. Raskauksien aikana olen joutunut jäämään saikulle ennenaikaisten suppareiden takia, kun niissä tietysti pelottaa että lapsi syntyisi kovin aikaisin.
Mutta nää on ihan jokaisen omia päätöksiä, jos esim. oksentelee niin hankala on töissä olla jos koko ajan on ihan järkyttävä olla. Hankalaksihan tässä tekee sen että toi huono olo voi hyvinkin kestää pari kuukautta ja se on pitkä aika olla pois töistä tässä vaiheessa.

töissä kertomisesta Joo, en ole kertonut muutenkaan kun neuvolatädille (ja tietty miehelle) joten pitkitän sielläkin niin kauan kun helposti pystyn. Tän tekee ehkä se että ehdin oleen vuoden tässä työpaikassa kun jäin pois, olin poissa kaksi vuotta ja nyt ehdin olla reilun puoli vuotta ja jään pois...tavallaan vähän "morkkis" vaikkei toisaalta yhtään. En siis halua mitään suurta numeroa tästä, ainakaan tässä vaiheessa vaan teen työni hyvin ja kerron sitten kun on vaikea pitää salassa tai joku kysyy Tuonne vuoden vaihteeseen pitäisin ihan mielelläni salassa, mutta silloin viikkoja on jo 18 joten voipi olla ettei enää onnistu.

vauvan terveyden tutkimisesta nIIN, EN ainakaan huomannut täällä sen enempää siitä juttua. Mitä tutkimuksia aiotte/haluatte tehdä liittyen vauvan terveyteen. iTSE menen tuonne np-ultraan ja jos siellä on jotain hälyyttävää niin sitten jatko tutkimuksiin. Tuskin muualle kuitenkaan kun en niistä niin tiedäkään ja toisaalta meillä on kolme tervettä lasta joten tuskin mitään sellaista "geenivirhettä" suvuissa kulkee, ainahan tietysti on mahdollisuus että lapsella on jokin vamma tai sairaus. Mies on jotenkin huolissaan, haluis siis selvittää "kaiken" mutta kaippa tuokin tuossa nyt rauhoittuu...

Huomenna napsahtaa 8+0 yes
kekkeri
 
Jellonalle osaanottoni!
Kyllä on ollut huonoja uutiksia pinossa paljon! Itselläkin on pelko että onko kaikki ok. Paha olo kun jatkuu, mutta muuten ei tiedä mitä ajatella. Meillä kun ultra on vasta viikolla 19-20, ja se on ainoa. Rahat eivät riittä yksityiseen, joten on vaan odoteltava... Ei ole vielä soittanut neuvolaan, meillä ekä käynti vasta viikolla 10-11, että aikaa vielä on. Sitten varmasti kuunellaan sydänäänet, kun olen sen verran laiha että vois kuulua (niin sanottiin viime kerrallaan). Roskaruokaa vaan tekis mieli ja tätä kyllä uppoakin yllättävät määrät, aurajuusto paketti illassa tai 6 paistettua munaa tai 3 kokonaista makkaraa yms.?!? Makea ei tekee mieli, mutta niin oli myös edelisissä raskauksissa. Ei ole kerrotu raskaudesta kenellekään, katsotaan sen ensimmäisen neuvolan käynnin jälkeen. Mies oli muuten onnellinen raskaudestaan, mutta tämä on meidän viimeinen, ei haluais vaíhtaa autoa yms.
Mentävä kun lapset kutsuu, awek 7+3
 

Yhteistyössä