**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Umayya : myös mä muistan sun nikin jostain, en vaan saa päähäni mistä :D

Täällä ei olossa mitään muutoksia, ruokaa menee ihan tuhottomat määrät alas ja vieläkin on nälkä ja väsyttää kamalasti. Housuista enää 3 menee päälle mahan kohdalta. Työkaveri sanoi et sulla on joko viikot väärin tai odotat useampaa :LOL: hänellä itellään kaksoset ja tuumasi tuon kommentin kun kokeili mahaani. Josko siellä olisi kumminkin vaan yksi ja viikotkin ihan oikein (sen sairaalareissuni ja syömieni lääkkeiden vuoksi toivon noin).

Meidän lapsosten ikäeroksi tulee vajaa 4v5kk ja 2v11kk. Nuo kaksi edellistä siis syntyneet vajaan 1,5v ikäerolla ja hengissä ollaan vielä :heart:

Miehen tuntemukset vielä hyvin "jalat maassa" olevia raskauden suhteen, häntä enemmin tässä vaiheessa kiinnostaa mihin autoon keväällä vaihdetaan koska se on pakosti edessä. Ei tuo meidän auto enää vedä sisuksiinsa turvakaukaloa 2 turvaistuimen lisäksi. Onneks mies suhtautuu noin kuin tekee, osaa rauhoittaa mua kun ite hermoilen ties mistä.

Ollaan kerrottu kyllä kaikille lähipiirissä ja töissä tästä raskaudesta. Minäkin määräaikaisena tällä hetkellä ja sopimus loppuu vuoden loppuun mutta joskin sitä jatketaan kevääseen asti.

Ehkä syy asian näin aikaiseen kertomiseen se että kaiken syksyisten murheiden jälkeen yllättäen meidän naamoille levisi hymy ja ihmiset sitä ihmettelivät.. Tapasin siis syksyllä isäni ekaan kertaan 11 vuoteen ja sain kuulla hänen kuolevan lyhyen ajan sisään. Myös äitini joutui sairaalaan joskin ei niin vakavan asian vuoksi.. Huoli silti kova. Sain isän kanssa käytyä läpi asioita ja sitten jouduinkin itse sairaalaan jonne sain viestiä että isän viimeiset hetket lähestyy.. päivä sen jälkeen kun pääsin itse pois sairaalasta, sain soiton että isä oli nukkunut pois.
Noin kuukausi tuon jälkeen tämä lapsi ilmoitti itsestään ja elämään tuli välillä iloisia uutisia. Tämän vuoksi nautin jokaisesta päivästä koska huomisesta ei ole kenelläkään takeita. Ja kuten edellinen raskaus osoitti, kaikkea voi tapahtua myös sen "kriittisen" 12 viikon jälkeenkin.

Viikon päästä eka neuvola ja 2 viikon päästä lääkäri aika. Ajattelin kysyä tuolta lääkäriltä että voisiko hän saada selville pojan odotusajan ongelmien syyt jos siitä jotain syytä voisi löytyä kirjattuna jonnekin. Itse kun en vielä tässä vaiheessa osaa pelätä verenvuotoja vaan minun pelkoni alkaa varmaan siellä viikoilla 13 tai 14 ja kun niiden runsaiden verenvuotojen syitä ei löydetty tai ainakaan minulle niitä kerrottu (muutenkin jäi tosi huono kuva koko kohtelusta noiden juttujen aikana).

Tänään kaupassa hiplasin niitä 50cm vaatteita ja voihan video että ne oli pieniä :heart: näin se muisti pätkii vaikka ei siitä kauaa loppupelissä ole kun poika on ollut vauva.

Terkuin V-I äiti rv 7+2

Kaikille pienen kullannuppunsa menettäneille suuret halaukset

Mäpä vastailen nyt pikaisesti noihin kysymyksiin:
Mies oli ihan yhtä puulla päähän lyöty tän raskauden suhteen kuin itsekin olin :D Ei kun ihan tositositositosi toivottuhan tämä on. Mies on ehkä tällä kertaa se, joka uskaltaa ajatella tulevaa, suunnittelee auton vaihtoa (mä en luovu tuosta!! |O ), ja miettii jo, miten pitäisi kesälomansa. Itse en uskalla ajatee´llakaan niin pitkälle vielä, et kesää miettisin...

Sit tuosta esimiehelle kertomisesta... Mulla on 25.11. luento-ilta, mihin osallistuminen kuuluu työaikaan, ja on siis lähes pakollista. Sillon on viikkoja 12+4, mut toivon kyllä, et ei masu olis vielä NIIN paljon kasvanu, et sen huomais... Pitäisin nimittäin tän asian mahdollisimman pitkään esimiehen tietämättömissä. En tiedä, miks nyt tämmönen, mut tuntuu vaan, et en halua tästä huudella, kun takana on raskas menetys...

Hahahhhaaa!! Meillä on arraskuun puolessa välissä tytön 5v synttärit. ja tietysti molempien sukua tulee käymään. Mä ajattelin, et ihan pokkana oltais kertomatta kenellekään tästä, katsotaan, et ilkeekö kukaan tulla kysymään päin näköä asiasta :whistle:
Sisu ja salamatkustaja 7+0

Jospas minäkin hyppäisin tänne pinoon :heart:

Eli toinen raskaus (esikoinen on tyttö ja ikää hällä kohta 1v10kk), tuossa yritin muistella milloin viimeksi ollut menkat enkä ihan tarkkaan muista mut koitin muistella niin et olis viikkoja vähemmän kuin enemmän ja sain tulokseksi la 19.6. Eli tänään olis kutakuinkin 5+0 :xmas: :heart:

Huonoo oloa ollu, hirvee nälkä koko ajan, masua nippailee ja jomottaa menkkamaisesti, alaselkään sattuu, väsyttää ja hymyilyttää :D Esikoista yritettiin saada alulle kaks vuotta ja tätäkin pitkästi yli puol vuotta - vuoden niinku "virallisesti". Kortsu oli ehkäisynä tytön jälkeen mut sitäkin käytettiin vähän niin ja näin :saint:

koetetaas vastata taas johonkin..

vauhti-ipanoiden äiti
enpä osaa sanoa missä me oltais "törmätty", tuttu on sinunkin nikkis mutta en silti keksi mistä :D

mies oli aivan onneissaan kun vein positiivisen testin nenän alle, ja heti onkin alkanut katsella meille tila-autoja, meillä siis tämä on kaikenkaikkiaan viides lapsi, vaikkakin vasta kolmas yhteinen, joten pakkorako, ei voi mitään..

töissä kerroin tulevalle entiselle esimiehelle (olen siis vaihtamassa työpaikkaa maanantaina) kun kyselin vähän neuvoja, ja pitää uudessa paikassa kertoa varmaan heti kun saan aikaa kahden kesken esimiehen kanssa, työnkuva ja -luonne on sellanen ettei auta riskeerata mitään, mutta se selvinnee ensi viikolla, vanhassa työpaikassa olen kertonut muutamalle, voisin kertoa periaatteessa kaikille mutta kun miehen veljen vaimoke on samassa paikassa niin en halua kertoa ennenkuin on isovanhemmille kerrrottu, että kuulevat sitten meiltä, mun vanhemmat tietää siis jo..
noh, nyt taas iltapuuhiin hetkeks.. :wave:

rv edelleen 5+

Alkuperäinen kirjoittaja jen-mar:
onko kenelläkään kokemusta koiran totuttelemisesta vauvaan?itseäni hiukan hirvittää,koska omistamme 2v. rottweilerin joka on aika suojeleva...hiukan myös mustasukkainen.
heipsan! Kun toimme esikoisen laitoselta kotio 2 vuotta sitten, saksanpaimenkoiramme oli 2 vuotias, aika vili tapaus mutta tosi kiltti. meillä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Nykyään ovat hyviä ystäviä:)Aloitimme totuttamisen hitaasti ja rauhallisesti. Koira sai ensin haistella vauvan tavaroita ja sitten vasta vauvaa.

ajattelin mennä yksityiselle ultraan jo ennen np ultraa....onko kokemuksia paljonko täytyy olla viikkoja kun menee?en muista miten oli kun esikoisen aikana kävin...onhan siitä jo kohta 3 vuotta :LOL: äitiys tappaa aivosoluja :ashamed:

miten miehenne suhtautuivat raskausuutiseen ja millä tavalla ovat odotuksessa mukana?
Meillä oli yritys päällä ihan heti sen km jälkeen ja uutiseen vastasi näin "hyvä, tosi hyvä" kun kerroin että testiin napsahti plussa :D Sen jälkeen ollut hirvittävän ymmärtäväinen vaikka mielialat heittelee ihan laidasta laitaan ja kokoajan toitottaa miten rakastaakaan minua jne... Niin ja joka päivä kysyy miten masu voi.
Eka raskausuutinen oli ehkä enemmän uutinen, eli sillon mies meni vähän paniikkiin. Puhui kans isomman auton ostosta ym, eikä ehkä osannut ottaa minua niin hyvin huomioon. On ollut nyt tuossa välillä aikaa puhua asioista ja toisaalta se on huomannut miten tärkeä asia minulle se vauva on.

Ja milloinkas työssäkäyvät kerrotte pomolle uutisesta?
Mulla kans määräaikainen soppari joka loppuu nyt 24.10 :eek: Toivon mukaan jatketaan sopimusta ainakin muu porukka töissä sitä yrittää sumplia niin... Kerron todennäköisesti sitten kun siihen on aika. Jos vuoden vaihteen jälkeen sopimustani jatketaa niin kerron varmaan siinä rytäkässä sitten. Meidän pomo on kuulemma lapsirakas ja asennoituu raskauteen hyvillä mielin :)

L&T 7+4

Yeb
:hug: Halaus Minkylle ja Hopottitarelle :'( Todella ikäviä uutisia jo näin paljon tässä pinossa!

Miten miehenne suhtautuivat raskausuutiseen ja millä tavalla ovat odotuksessa mukana?
Mies suhtautui yhtä epäuskoisesti ku minäkin. Itse olisin vaan odottanut uuden testin ostoa seuraavalle viikolle mutta miespä halusi jo heti seuraavana päivänä :) Hyvinhän tuo tähän suhtautuu, yhdessähän tätä ollaan puuhasteltu ja haluttu esikoiselle sisaruksia. Täälläkin miestä tuntuu vaan enemmän huolettavan auto, sen pienuus.. Nytkin turvaistuin selkä menosuuntaan eikä vänkärin penkille mahdu istumaan. Ehkä esikoiselle on sitten vaan hankittava naama menosuuntaan -istuin, toivottavasti ongelma olis sillä ratkaistu. Miestä tuntuu huolettavan myös miten mahdutaan sitten tähän kaksioon :D Sen näkee sitten!

Ja milloinkas työssäkäyvät kerrotte pomolle uutisesta?
Esikoisen laskettu aika oli myös kesäkuussa ja silloin kerroin pomoille muistaakseni marraskuussa, työkavereille vasta maaliskuun alussa :LOL: Hyvin onnistuin piilottelemaan vatsaa työvaatteiden alle.. Nyt olen palannut töihin ilta- ja viikonloppuapulaiseksi ja sanoin jo tätä sopiessani että toinen on toiveissa. Saas siis nährä, varmaan piankin jo tulee kysymään onko tärpännyt enkä osaa valehdella päin naamaa :) Nytkin jo muutama työkaveri tietää kun ovat tulleet suoraan kysymään..

Ikäeroksi meillä tulee toivottavasti aika tarkkaan kaksi vuotta kun esikoinen on syntynyt 22.06.07 :heart: Rukkailin vähän tuota Tekayn raskauslaskuria mieleisekseni ja tämän kakkosen LA olisikin 06.06.09. Tämä siis sillä perusteilla että mulla ehti tulla vain yksi kuukautiskierto jonka pituus oli 38 päivää normaalin 28 sijaan mutta olen melkoisen varma ovistuntemuksistani joten lyhensin kierron 35 päivään :) Nyt voin siis minäkin laittaa tonne viestin jälkeen sen päivän millä nyt mennään, jee! Niin ja Lissuli-81, tahdotkos korjata tuon lasketun aikani :wave: Kiitos paljon :)

Mulla on todella pahoja oloja mutta onneksi ei laatta vielä lennä! Roskaruokaa tekee ihan törkeenä mieli joka päivä.. Eikös ainakin anuaanualla ollut samaa? Nytkin taitaa mennä pitsa uuniin, aamupalaksi söin lihapiirakoita :D Alavatsa on myös niin turvoksissa että kun huomenna mennään äitini luokse on varmaan pakko kertoa uutiset.

Eikai siinä taas, en mäkään muista kaikkea mitä täällä on kirjoteltu :D Tervetuloa taas uusille! Ja mukavat viikonloput kaikille!

Meinaspa ihan unohtua ne viikot, työnimeä ei vielä ole :) Siispä Yeb ja XX/XY 6+6

Voimia hopottitarellekin vauman menetyksestä! :hug:

Mietin tässä tänään että voiskohan semmoisen listata oireeks että olen tän raskauden aikana jo kolmesti jättäny avaimet auton sisälle ja lukinnu itteni ulkopuolelle?
Mulla siis on sen verran vanha auto että kuskin oven saa kiinni nappia painamalla vaan..

Paleleva Cranyo massu täynnä jäätelöä ja tuutikki 8+3

muoks. ja iloisena voinen vielä todeta saaneeni tänään 80 euron liputtamatkustamissakot junassa kun jäin siihen oviaukkkoon seisoo ja unohdin kokonaan leimata.. :S

J84
Iltaa

Auttakees mua yhes pulmas. Eli tänään on ollu pari kertaa vihlontaa mahassa ja sit äsken, kun kävin pissalla huomasin valkkarin punertavan hieman..todella vähän. Johtuiskohan tämä siitä, että meillä oli eilen miehen kanssa kivaa pitkästä aikaa vällyjen alla niin olisiko tuo kohdunkaula ärtynyt touhuilusta ja sieltä olisi tullut verta? Rupeenko panikoimaan tästä vai onko syytä huoleen? Normaalia vai ei :'( :kieh: Pelottaa....

Jellona84 7+4 (7+6)

J84
Lissula-81 Taisin olla hieman hätäinen äsken, kun taas menin pissalle niin ei minkäänlaista punertavaa. Jotenkin vain tuli sellainen pelottava olo, et eikä ei voi olla ja sit olinkin jo porun partaalla. Mä en oo ikinä kokenu mitään tollasta vaik olikin kyse pienestä punertavasta valkkarista. Pelotti silti ihan sikana. Saa mies olla kyl nyt vähän aikaa ilman piparia :kieh: en haluu säikähtää enään koskaan ja ruveta ajatteleen heti pahinta, varsinkin kun oon niin alussa vielä. Täytyy kyl kysästä ens viikon neuvolas noista jutuista ettei tulis vastaavaa eteen. Isäntäkin on just saunaillassa, etten voi sillekkään purkautua :(

cranyo: Sulle piti kans sanoa että juu yks mun kaveri sanoi että hajamielisyys on yksi raskauden oireista :D Harva se päivä kun täällä ei mitään unohdeta... Muutenkin aivotoiminto on joskus hiukan hidasta, vaikkakin sen pitäis olla toisinpäin :/ :D

Sanoin tuossa äsken ukkelille, että mieti, meidän vauva on mustikan kokoinen, niin se sit halus että me kutsutaan sitä mustikaks. Sopiihan se mulle....

Eli L&Mustikka 7+4

Ps. Hyvää yötä kaikille...

Jellona84: Ymmärrän kyllä täysin miltä tuntuu! Mä oon kans vähän pitänyt sitä linjaa että pihtaan... Just sen takia että en halua mitään semmosta et tulee joku naarmu minkä takia pöksyihin tulee punaista. Sit oon ihan paineessa taas. Onneksi se sopii miehelle hyvin, eikä painosta tai mitään :)

J84
Huomasin tossa L-S:n kyssärin lueskellessani aikaisempia juttuja niin vastaampa siihen aikani kuluks :D
miten miehenne suhtautuivat raskausuutiseen ja millä tavalla ovat odotuksessa mukana?
Ukkelille kerroin, että on käytävä apoteekissa hakemassa testi, kun mekkat ei oo alkanu. Siihen mies vain virnisti ja tokas, et vai sellaista. Illalla, kun olimme menossa suihkuun niin pissasin purkkiin ja ukko teki testin. Hän myös luki tuloksen ja loisti kuin naantalin aurinko. Aluksi hän kyllä huijas, et ei oo mitään viivaa, mut sit se sano et täällä onkin plussa..testi kun oli clearblue. Hän kun joskus luuli ettei voi saada lapsia, kun hän omaa vain yhden kiveksen, mutta nyt onkin jo toinen tulossa parin vuoden sisällä. Muksuille tulis ikäeroksi 1v5,5kk, mikäli tämä raskaus jatkuu ja kohdussa on elämää. Hän on erittäin aktiivinen raskauden suhteen ja on kiinnostunut masuasukista. Hänelle ekassa raskaudessa, hän oli mukana jokaisella neuvola käynnillä, ultrissa ja TAYS:sin reissussa. Ihana mies :heart:

Miehen reaktiosta oli puhetta.
Meillä oltiin tjottailtu viitisen kuukautta kun plussa tuli. Tein testin ja näytin miehelle sitä; hän oli epäileväinen, tokko noihin apteekin testeihin voi luottaa ja läksi treeneihinsä.
Sillä välin tein toisen testin ja jätin vahvan plussa odottelemaan häntä pöydälle. Kotiin tullessaan kysyi tulosta ja testin nähdessään totesi vain että kappas vaan ja paineli suihkuun.
Tunnin verran mies oli hyvin hiljaa ja sanoinkin hälle et sanois nyt jotain. Mies totesi, että pelottaa ihan saat*nasti ja loppuillan hoki spooki shit ja virnisteli :LOL:

Odotuksessa on mukana ollut lähinnä tuomalla kaupasta kaikkea toiveitteni mukaista. Mitään vatsalle puhumista tai silittelyä ei meillä ole havaittu.

Esimiehelle kertomisesta
Ajattelin pihdata tietoa mahdollisimman pitkään. Pomoani näen ehkä kerran kuussa, ennemminkin jään kiinni alaisilleni. Tietty pientä ongelmaa aiheuttaa tuleva pikkujouluristeily 1.11 ja tämä valtaisa turvotus vatsanalueella. :D

Bree 5+4

itse kävin kesällä työhaastattelussa,joku aika haastattelun jälkeen soittivat ja kertoivat,että olen saanut vakipaikan ko.työstä.olen onneni kukkuloilla,mutta ongelma on siinä,ettei työ ole vielä alkanut,eikä sopimusta ole kirjoitettu(se kirjoitetaan viikon sisällä). olen miettinyt että missä vaiheessa uskallan sanoa raskaudesta?tietääkö kukaan varmaksi,että kun kirjoittaa työsopparin ja siinä on yleensä ns.koeaika joka on 2-4kk,niin onko laillista se,että työnantaja sanoisi työntekijän irti koeaikana vain sillä perusteella että on raskaana???

Huomenta!
Hui hitto,näin yöllä unta että alkoi valumaan solkenaan verta ja pöntöllä tuli klöntti eli vauva pois :ashamed: Sit heräsin siihen ja kauhuissani heti tsekkasin et nyt näin kävi,mut onneksi se oli unta :)
jen-mar ei sua saa koeaikana sen takia irtisanoa et olet raskaana.

bad virgin & hippu 7+5(7+1)

J84
Hei kaikille! Eilisestä vielä sen verran et illalla tuli aluksi punertavaa valkkaria, joka muuttui veriseksi vuodoksi. Vuoto ei kuitenkaan vielä ole runsasta mut jatkuu pienesti vieläkin. Olo on kuin olisi menkat ja tänään olisi 7+5 (8+0). Et kesken taisi mennä ja kun luulin et se olisi johtunut vain seksistä, joka olisi ärsyttänyt kohdunsuuta. En usko et mitään on enään tehtävissä. Maanataina vain sitten peruutus soittoa neuvolaan ja kysellä mitä tehdä seuraavaksi, kun aikaisemmin ei keskenmenoa ole ollut.

Niin oli onnemme hetken kestävää,
kun loppui 8 viikon odotus tää.
Teki Luoja siirron kipeän,
kun riisti meiltä pienen elämän.
En pysty muuta kuin itkemään,
miksi tämän piti näin mennä päättymään?

Mut voi nyt varmaan poistaa jonotuslistasta. Vai odotanko ens viikon varmistusta? Onnellista odotusta muille mammoille :heart:

J84
bad virgin Täällä meidän tuppukylässä ei oo v.loppu päivystyksiä. Pitää lähtee joko TAYS:iin tai Mänttään. Jotenkin en uskalla tehdä mitään. En oo pystyny tekeen muuta kuin istuun suihkussa ja itkeen. Yölläkin heräsin kolmelta itkeen, kun nukkuminenkin teki niin pahaa henkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Mut voi nyt varmaan poistaa jonotuslistasta. Vai odotanko ens viikon varmistusta? Onnellista odotusta muille mammoille :heart:
Koeta soittaa päivystykseen että katsovat tilanteen siellä. Voisin kuvitella että kyse on vaan ärtyneistä paikoista. :hug: Tsemppiä ja voimia!!

Mä oon paikoistani ainakin tosi kuiva vaikka yleensä olen ihan heti valmiina kun mies vähänkin hipasee. Siks mietittiin et jos vaikka jotain liukastetta kokeiltas niin vois uskaltaa yrittää vähän peuhatakin joku ilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
bad virgin Täällä meidän tuppukylässä ei oo v.loppu päivystyksiä. Pitää lähtee joko TAYS:iin tai Mänttään. Jotenkin en uskalla tehdä mitään. En oo pystyny tekeen muuta kuin istuun suihkussa ja itkeen. Yölläkin heräsin kolmelta itkeen, kun nukkuminenkin teki niin pahaa henkisesti.
Olisko sulla tänään mahiksia lähteä jompaankumpaan,soitat sinne ja sanot et sulta on tullut kaksi siteellistä verta,kyllä olis ihan hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne.

Yhteistyössä