**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Mintulle tsempit huomiseen ultraan,tuut sit HETI kertoo meille uutiset :D
Ja sisu,älä nyt heitä kirvestä vielä kaivoon,tosi isot tsempit sulle :hug:

Mä kun pääsin sieltä ultrasta pois,niin miestä odotellessa kipaisin lindexiin,mut IHAN vielä en viittinyt mitään ostaa :snotty: Siellä on niin suloisia vaatteita,mitkä sopii tytöille sekä pojille :heart:
Mätaidan tästä nyt hakea mun iltapalan,purkillisen pirkan rukiinen pähkinäjogurtti,voi luoja miten hyvää se on! :p

bad virgin & hippu 7+1 (6+4)
 
Toiseks: mä olen 28v. (mies 29v.) Helsingissä normaalisti asuva, toivottavasti tuleva äiti. Oulun raskauslaskurin mukaan la olis 7.6. ja nyt siis 7. rv aluillaan. Lyhyeen esittelyyn kuuluu vielä, että asustelemme joulukuun 11. asti Los Angelesin lämmössä. Eli aurinkoisia terveisiä palmujen alta!

Oon tutkaillut mitä asioita pitäis normaalisti hoitaa Suomen neuvolassa ennen 15. raskausviikkoa ja oon ihan sekaisin. Tahtoisin hoitaa täällä USAssa samat asiat! Osaisko joku tehdä yksinkertaisen listan asioista, mitä neuvolakäynnit pitää sisällään? Olis ihanaa!

Oon soitellut omaan terveyskeskukseeni ja laitellut maileja, mua on pompotettu joka kerta uudelle ihmiselle. Ja nyt kun oma terveydenhoitaja/kätilö vihdoin löyty, niin se ei vastaa puheluihin tai maileihin.. PÖH.

Tässä onnellisuuden tunteessa tahtois kaken hoituvan turvallisin mielin, ja välillä turvallisuus tuntuu olevan kaukana kun on itsekin kaukana :( Mutta oli tosi kiva löytää tää keskustelu täältä! Kiva kun voi jakaa fiiliksiä muiden kanssa!!!
 
bad virgin

Mä tilasin netistä semmoset maailman söpöimmät pikkutossut.. vaikka olin kyllä niiiiiiin vannoutunut myös etten mitään ostais vielä.. Mutta oli vaan ihan pakko - ne oli niin ihanat! Muuta en kyl aio ostaa kun vasta ens keväänä.. Mäkin oon kyllä kierrelly jo vauvanvaateosastoja ja ihaillut niitä pieniä vaatteita.. Lindexillä on todella ihana babyvalikoima!
 
Silmät sikkuralla saa lisäillä uusia listaan ja jää sit tervetuliaiset toivottelematta... eli :wave: vaan kaikille uusille. Toivottavasti kaikki tiedot ovat oikeilla paikoillaan...

Onnea BV ultrakuulumisista, UPEETA!! Näitä lisää :heart:

T:L&Toukoupouko 7+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
la bebe,oisko tietoo et näkyisköhän varhaisultrassa mitään jos ens viikolla kävisin?Sillon ois 5+6...
en oo la bebe mutta vastaan silti. :whistle: mä kävin rv 5+5 ja näkyi musta pallo ja keskellä oli valkoinen papu. :LOL: eli näkyy kyllä jos siinä on jotain. syke ei vissin ihan sillon vielä kuulu. tai en usko että läkäri edes kokeillu. =)
 
Lissuli

Mulle antaa noi laskurit la:ksi 15.6 ja esikoinen olis tulossa ja kotkaan pääsen synnyttämään kun täällä kouvolassa ei ole synnäriä. Noi vois listaan laittaa katsotaan sitten jos päivät muuttuu. =)
 
Heips :wave:

Tännehän tulee ihan hirmuisesti tekstiä, mut sehän on kiva =)

BV:lle onnittelut hienoista ultrakuulumisista :heart:
Ja huomenna sitten uusia uutisia kertomaan kaikki, keillä ultra on =)

En taida nyt enää jaksaa erikoisempia kirjotella, kun nukkumatti kutsuis jo kovasti.

Lissuli viimeks mulla oli esittely ittestäni vähän yhessä pötkössä ja epäselvä varmaan, mut mulle vois lisätä TAYS:n synnytyssairaalaks, kiitos! =)
Täällä näyttää pari muutakin samaisessa paikassa synnyttävää olevan, hauskaa =). Eihän sitä tiedä, vaikka siellä törmättäis =)

Ihana, kun kohta on menny jo viikko tosi nopeeta ja enää toinen viikko ultraan aikaa (viimeset päivät kyllä tulee mateleen).
Jos ultrassa kaikki hyvin, niin tulen kyllä useemminkin kirjotteleen. Nyt vielä tekee mieli pitää vähän matalampaa profiilia.

Omppunen rv 5+5
 
jadal
uusia tulee kuin sieniä sateella, hyvä vaan, täytetään tää maa :D

ihan ultrakuva BV :heart: onnea!

Mä varasin myös ultraan ajan, ens keskiviikkona rv 6+5 pääsee kurkistelemaan asukkia :)

sisu
älä vielä luovuta mullakin oli viime alkuraskaudessa todella kovia alavatsa kipuja oikealla, joiden syy ei selvinnyt. kaikki oli kuitenkin kunnossa.

nyt ei jaksa kovin pitkään kirjoitella, ei silmät meinaa pysyä auki, ihana tajuton väsymys!

Brianna kyllä noita petipuuhia uskaltaa harrastaa normaali raskaudessa ihan niinkuin ennenkin. maha vaan tuo joitain rajoitteita kopussa :kieh:

Lissuli-81 ootko sä mistä päin keski-suomea?

tulkaahan kertomaan huomenna ultrakuulumisia, innolla odotan :)

mutta nyt, öitä

jadal rv5+4
 
bad virgin : Oi ihanaa :heart: Kiva kuulla et kaikki oli ultrassa niin kuin pitää :)

bad virgin ja HelloShitty : Kiitos tsempeistä :) Toivottavasti mekin saadaa yhtä ilosia uutisia :heart:

Sisu: Tsemppia myös siulle ultraa ja toivotaa et ei olis kohdunulkoinen vaa pikkuinen olis oikeessa paikassa :heart:

Brianna : Miekin olen kouvolasta päin kotosin, nyt vaa viimeset 4 vuotta asustellu opiskelujen takia täällä lappeenrannassa :)

Minttu 6+5
 
Lueskelin noita alun juttuja taas ja tää on kyllä niin loistavaa tällainen kirjoittelu. Omat kivut ja tuntemukset kaikkoavat ja muuttuvat pienemmiksi, kun tajuaa ettei ole ainut :)

Lisäätkö Lissuli mullekin tuon TAYSin. Kiitos! Ja voi kiesus, että päivät matelevat. Mitään uutta ei tapahdu ja neuvola on edelleen parin viikon päässä. TYLSÄÄ!
 
tulehan Sisu kertomaan kuulumiset heti kun tiedät :hug: toivotaan parasta!!

mulla on nyt sit ultra 24.10 siskon syntymäpäivänä :heart: viikkoja tuolloin toivottavasti 6+6. nopeaa toimintaa sairaalasta, kun neuvolassa sanoivat, että voi mennä ens viikon loppuun kun kutsuvat ultraan. mut meni yks päivä ni kätilö soitti :heart: ja meillä on nyt sit samantien edessä miehen vanhemmille kertominen. haluan miehen mukaan ja hänkin haluaa tulla, mutta ultra-aika on aamupäivällä ja mies joutuu olee töistä pois jonkin aikaa.. isäukko pomona.. :D noh ei mua haittaa vaikka joudutaan kertoo... :heart:
 
moi!
täällä tulee tekstiä niin paljon ettei kerkee millään pysyä mukana, ja samoten kun tulen näin myöhään mukaan olen ihan pihalla, mut huomenna kerkeen varmaan yövuorossa lukeen teiän kirjotukset läpi, toivotaan ainakin.
niin, kiitos mukaan pääsystä!
soittelin eilen neuvolaan ja huomenna olis aika sinne, tarvii saaha lähete ultraan kun haluuvat minua siellä taas seurailla, neuvolan mukaan mä olen jo paljon pidemmällä mut ite tiedän että kierto on pidempi ja tiedetään myös tarkka hedelmöitysajankohta kun ei jälleen kerran kun pupuiltu kerran ja tärppäs, joten kolmannen kerran ollaan miehen kanssa todistettu että kerta riittää..

kerrottu ollaan vasta mun vanhemmille, mä kun olen ainoa lapsi niin he tykkäävät kun paljon tulee lapsenlapsia :)
miehen porukoille kerrotaan varmaan parin viikon sisällä, koska jos yhtään menee kuin kaksi aiempaa raskautta mä alan voida pahoin ihan justiinsa, ja sillon on enää vaikeampi peitellä.. ja miehen lapsille on kerrottava ennenkuin muille, jotteivat tunne oloaan ulkopuoliseksi..

oireita mulla ei muuten ole oikeestaan juurikaan, eikä näin alussa viel ookaan, mut herpes mulle tuli ennen plussaa taas niinkuin aiemminkin, eilen huomasin iltavuorossa että alkoi turvottaa ihan tajuttomasti, jouduin löysäämään vyötä vaivihkaa koko ajan enemmän ja enemmän.. ja heikotusta mulla on ollut kahtena aamuna, sellanen höntti olo, ja vähän velloo mahassa mut ei mitään sen suurempaa, nää on ihan samoja kuin aiemmissakin.. joten poika se sitten varmaan taas on vaikka kovasti "siiriä" meillä tehtiin ;) mut silti ei viel tarvii mihkään laittaa mitään veikkauksia :)

umayya + siiri rv jotain
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Onneksi pikkasen olo on nyt helpottunut,jotenkin vielä niin kovin hönttiolo,vaikka oon pystynyt jotain syömään.
Ens viikon perjantaina olis ensimmäinen neuvola =)
Mä meinasin kertoa tänään siskolleni ja äidilleni iloiset uutiset,katsotaan miten käy :whistle:
 
jadal: Asustellaan täällä Laukaassa vielä ainakin hetkinen ja mikäli pankki meille tänään lainan myöntää niin sitten ennen joulua muutellaan tuonne 20km pohjoisempaan :) Missäs te vaikutatte?

Nyt on kyllä semmonen jännitys päällä että tuleeko talokaupat vai ei. Oon varmaan ihan kalpea tän huonon olon ja jännityksen takia.

Mikäs tuo biokemiallinen seulonta on?? Niskaturvotusseulonnasta tiedänkin jotain, mutta pidetäänkö nuo siis aina tiettyihin aikoihin. Muistelen vaan kun soittelin neuvolaan ja ne sanoi, että kun siellä on noi seulonnat muutaman viikon ajan, että en päässyt sitten aiemmin neuvolaan.
Tuolla oulun klinikan sivuilla mulla sanotaan et biokemiallinen seulonta olisi 27.10-23.11 ja niskaturvotus 3.11-29.11.
Sitä tässä vaan yritän varmaan kysyä, että jos noi on noihin aikoihin niin mun eka neuvola osuis just noihin haarukoihin, milloinkohan sitten olis uudet seulonnat jos mua ei noihin päästetä? Auttakee nyt joku joka noista tietää enemmän...
 
Yeb
Noniin, nyt on neuvolasta vihdoin aika varattu :) Entäs HelloShitty, joko sä muistit? ;) Eka neuvola 04.11. ja ultra 21.11... voi kun siihen on pitkä aika!

Täällä Turussa ei NP-ultran yhteydessä oo veriseulontaa alle 35-vuotiaille, täytyy mennä yksityiselle jos tahtoo.
 
Lissuli, en ole tuollaisesta biokemiallisesta kuullutkaan? Olen ajatellut suhtautua luottavaisesti siihen mitä neuvolassa neuvotaan. Tässä saa vatsahaavan, jos alkaa itse miettiä mitä kaikkea pitäisi varata ja milloin. Rennosti vaan, kaippa ne siellä tietävät =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Yeb:
Noniin, nyt on neuvolasta vihdoin aika varattu :) Entäs HelloShitty, joko sä muistit? ;) Eka neuvola 04.11. ja ultra 21.11... voi kun siihen on pitkä aika!

Täällä Turussa ei NP-ultran yhteydessä oo veriseulontaa alle 35-vuotiaille, täytyy mennä yksityiselle jos tahtoo.
no arvaa vaan muistinko.. :LOL: miten voi olla niin saamaton. nytkin muistin vasta kun sä kysyit. :ashamed:

pitäiskö nyt kokeilla suosiolla maanantaina kun on syysloma huomenna ja perjantaina. tai eiköhän siellä joku vastaa jos soittaa huoemnna mutta mikäs kiire nyt mulla on. se eka käynti on muistaakseni rv 8-> eli ens viikosta lähtien. :LOL: *nolo*

ja hei Yeb, nopeesti aika menee. :hug: =)

HS ja nelonen rv 6+6 :eek:
 

Yhteistyössä