**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

jadal
Lissuli-81 tässä palokassa asutellaan...
Onnea taloprojektiin, toivottavasti saatte lainan. MEillä juuri syksyllä kariutui talohaaveet takaajien puutteeseen :(
No onneksi saadaan pitää tätä taloa kuin omaa, eikä varmasti missään voida asua näin halvalla kin tässä, vuokra on vaivaiset 200?/kk. Kävi uskomaton tuuri kun päästiin tähän=)

Mulle on iskenyt ihan tajuton väsymys, koko päivä mennyt ihan sumussa. Pari kertaa on ollut tosi lähellä yrjöäminen, yökkinyt olen niin että sattuu...

Mä ajattelin varata neuvolan kun tiedön varmasti kuinka pitkällä olen, eli sitten ultran jälkeen. Otan mulle ja kuopukselle yhteisen ajan, sille kun pitää varata 1v neuvola.

mut nyt pitää lähteä käymään porukoilla ...
palataan jadal rv5+5

Onpa ihana tulla taas tanne lueskelemaan pitkasta aikaa... Melkein tulee tippa silmaan, ihan oikeasti! :flower: Mulla on nyt kai 8. raskausviikko meneillaan (olen vahan hukassa, joku laskuri vaitti etta olisi vasta 7, mutta viimeisista kuukautisista on siis yli 7 viikkoa aikaa) ja alavatsan kipuja on ollut vahemman vaikka valilla vihloo etenkin oikealta puolelta. Valilla vahan kuvottaa ja pienta vasymysta on ollut, mutta taidan selvita aika vahall kun teidan juttuja lukee :eek: . Voimia kaikille oksentelijoille, kylla se on sen arvoista <3

Ja kateellisena lueskelen teidan varhaisultrista. Meidan matkabudjettiin yksikin ultraus taitaa tehda melkoisen loven (etenkin kun taalla Iranissa ei voi kayttaa luottokortteja lainkaan!), joten olen ajatellut etta josko pelkka sydanaanien kuuntelu riittaisi tuossa10.-12. viikon paikkeilla ja sitten tulisin Suomeen ultraan aikaisintaan siina 4. kuun alussa joulunaikaan. Mietin etta mika siina voi jaada huomaamatta jos ei ultrata... kohdunulkoinen raskaus tietysti, mutta mulla on olo ollut niin hyva eika mitaan ylimaaraisia kipuja tai vuotoja ollut, etta tuntuu etta parjaisin kylla ihan perutarkastuksellakin.... Mutta olenko ma ihan vastuuntunnoton nyt :ashamed: No, pitaa kysella niita ultran hintoja, ehka se ei oo niin kauhean kallista kuitenkaan.

Eilen tuli soitettua Suomeen pari Virallista Tiedotusta eli kerrottiin perheillemme raskaudesta. Miehen vanhempia ajateltiin viela saastaa kun ovat hermoilevaa sorttia (soitti veljelleen), mutta omani olivat aivan innoissaan :) . Oli kylla janna tiedottaa asiasta..... Heti sen jalkeen tietysti tulivat kaiken maailman keskenmenopelot mieleen. Etenkin kun miehen veli vahan ihmetteli etta nain aikaisin kerrotaan, kun itse olivat kertoneet vasta 3. kuun lopulla... siita ja jotenkin melkein paha mieli, etta ollaanko me nyt ihan tyhmia ja varomattomia :ashamed: :/ . Mutta ihana tuo keskenmenoriskitaulukko, etta nyt ollaan kuitenkin jossain 95 prosentissa jo, eli ihan hyvin voi jo kertoja. Ja jos menee kesken niin kerrotaan sitten sekin, miksi sita pitaisi jotenkin hapeilla tai peitella? :eek:

Mutta kiitos viela kaikille teille jotka kirjoittelette tanne kuulumisianne :flower: :flower: . Ootte ihana tuki tallaiselle etaodottajalle!

Terv. Maaria, Iran

Maaria -76 Tuossa ultra-info lappusessa lukee näin.. Lyhennelty versio..ensimmäinen tutkimus viikoilla 10+0-13+6..arvioidaan raskauden kesto, saadaan selville sikiöiden lukumäärä ja istukan sijainti. Lisäksi tutkitaan sikiön pääpiirteinen rakenne ja mahdollinen niskaturvotus jne..

toinen
tutkimus.. viikoilla 18-21..tutkimuksessa voidaan todeta noin kolme neljästä sikiön merkittävistä rakennevioista..jos poikkeavaa ohjataan äiti jatkotutkimuksiin.. Rakenne tutkimus on mahdollist myöhemminkin viikoilla 24-26, mutta silloin raskauden keskeytys ei ole enää mahdollista, vaikka sikiöltä löytyisi rakennevika. ..

Sitten kerrotaan kuinka monia vikoja voidaan hoitaa syntymän jälkeen jne..

Eiköhän ultrien tarkoitus ole vaan pois sulkea yllätyksiä, jokainen perhe sitten päättää omalta kohdaltaan miten toimivat jatkossa.. Ja onhan se hyvä tietää esim. sydänviasta niin osaavat synnärillä varautua tarvittavilla avuilla kun vauva on syntymässä..

Aika moni pieni kullannuppu on tähän maailmaan syntynyt jo kauen ennenkuin koko ultra keksittiin.. Et siis ole mitenkään huono äiti :D

Reissatkaahan turvallisesti kotiin asti..kaikki kolme :hug:

-Anu-

J84
Iltoja Ladyt :D Tulin just pojan jääkiekkoharkoista..hrrr, että siä oli kylmä :/ Tänne ei mitään uutta, jotenkin tylsää, kun ei oo mitään kerrottavaa :( Ite en nyt sit vissii mee varhais ultraan, kun eka ultra on jo kolmen viikon päästä ja jaksan odottaa sinne asti. Isäntä oli innoissaan, kun kyselin, et mitäs jos ostettais kotidobler, täytyy sit vaan laittaa tilaukseen ultran jälkeen.

Jellona84 7+2 (7+4)...kylläpäs päivät kuluu nopeesti :p

Helou naiset!Kyllä ootte kovia keskustelemaan!! =)

Ens alkuun tervetulotoivotukset uusille ja onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :flower:

Mä en oo tainnu ilmottaa synnäriäni eli se tulee olemaan PHKS.

Joku mietiskeli, että mites noi peiton heiluttelut näin raskausaikana, niin kyllä me ollaa miehen kanssa ihan normaaliin malliin sekstailtu edellisissä raskauksissa. Ekassa tosin alkoi supistelemaan jo rv <20 ja niitä tuli myös rakastelun päätteeksi, joten seksi jäi kyllä moneksi viikoksi tauolle. Mutta ilmeisesti jos ei ole mitään tulehduksia eikä kohdunsuulla ilmene mitään poikkeavaa eikä tule supistuksia niin ihan rauhassa voi raskaana ollessakin armastella.
( mikäli väsymykseltä tai pahoinvoinniltaan jaksaa :ashamed: )

Veriseula jää kyllä meiltä väliin, mikäli np-ultrassa ei mitään poikkeavaa löydetä. Täällä (ainakaan ennen) ei kunnan puolesta päässyt kuin np-ultraan, joten yksityisellä käydään sitten vielä raskauden puolivälin rakenneultrassa, ne riittää meille. Alkuraskauden ultra toisaalta houkuttelis, mutta toisaalta, niin kauan kun ei mitään kipuja ole, niin asennoidun niin, että tuolla joku kasvaa tai jos ei kasva, niin ei siihen se ultrakaan sitten enää mitään vaikuta. Epätietoisuus on kyllä niin rasittavaa, että ymmärrän kyllä hyvin noi varhaisultratkin.

Liikkeet: tuntuu hullulta ajatella, että muutaman viikon päästä tuo maha-asukki on jo niin iso, että hyvällä tuurilla voisi jo tuntea liikkeitäkin. Ekan liikkeet tunsin varmasti rv 15, mutta tokasta tunsin liikkeitä jo 11. raskausviikolla! Ihmettelin kyllä itsekin tuota, mutta np-ultrassa asiasta mainitessani, kätilö sanoi, että ihan mahdollista on. Onhan se sikiökin jo noilla viikoilla useita senttejä pitkä, joten miksei sitä sit pystys tuntemaan.

).( Vielä ei maha pömppää eikä edes oikeastaan turvota, mitä kyllä ihmettelen. Etova olo tulee jatkuvasti ja oksennusta mietin monta kertaa päivässä. Ei oo kertaakaa vielä tullu ykä kylään tosin. Suussa maistuu todella kamalalta koko ajan, joten suuhun on työnnettävä jotain jatkuvasti, jotta toi maku helpottas. Purkka toimis parhaiten, mutta kun siitä tulee maha kipeeks, ni sit sitä vaan syö ja syö ja syö...
Väsymys pahenee myös täällä koko ajan, eilen nukuin muksujen kanssa kolmen tunnin päikyt, olipa luksusta. Yleensä kun eivät todellakaan sillon nuku, kun itelläki olis semmonen olo, että unta tarvis.

Mut nyt taas maistuu suussa sen verran ällölle, et se on otettava jotain makua tonne justiinsa.

vanttu ja viljo rv 6+

(.)

Mä oon litkinyt gefiluskeittoja, on hyviä mahalle. Innostus lähti siitä kun olikos nyt sitten anuaanua kun kertoi juovansa vadelmakeittoa heikkoon oloonsa.
Mulla on ollu vatta sekasin kun on joutunut syömään niin paljon. :x Sorry nyt tulee semmosta mitä ei kaikki tahdo lukea, mut tänään käynyt isolla asialla jo 7 kertaa!! Eikä mitään löysää vaan ihan normaalia... :x kauheeta kirjottaa tämmöstä :LOL:

Mahaa turvottaa ja ihan kun rinnat olis kasvanut, vai onko nekin turvonneet. Mut rinnat on kyl tosiaan arat ja ne on ihan selkeesti isommat, jotenkin täyteläisemmät kun ennen. Se on se hyvä juttu :)

Muitakin hyviä uutisia. Pankissa oltiin myötämielisiä lainan suhteen, mut varmistuu asiat ihan täysin vastan perjantaina!! Eli meil on melkein talo! Ihanaa päästä sisustaa kohta vauvan huonetta. Suunniteltiin jo että pistetään sinne semmosta tapettia minkä päälle voi maalata, niin voi sitten lapsen kasvaessa vaihtaa väriä ja vaiks maalailla kuvioita ym. Ihanaa!

Mut ei mulla tän enempää omaa napaa...

Lissuli ja toukopouko 7+2

Täälläkin ollaan yhtälailla väsyneitä ja mahassa pyörii vähän koko ajan. Ja ikävää on kun huimaa ja pyörryttää. Mutta olo on turvallinen, sain vihdoin kiinni suomen kätilöni, joka kertoi ettei multa jää Helsingissä tarjottavista palveluista kuin yhdistetty ekaultra+seerumiseulaverikoe väliin. Ja nyt tuli puuhaa kun voin etsiä täältä yksityisen, kuka hoitaa noi samat rv. 10-13. Toivottavasti vakuutus vaan maksaa, kun tääl on aika tyyristä toi lääkärissä käynti.

Mäkin alan haaveilla muutosta kun päästään Suomeen, kiitos teidän muiden onnellisten puheiden. Olis kyl ihana laittaa ja valmistella jo jotain pientä tulokasta varten. Mä muuten kuvittelen tulokkaan olevan pojan sillä, mun äiti, sen äiti, ja senkin äiti on saaneet ensin kaks poikaa. Pieni prinsessakin olis kyllä tervetullut.

Millon ootte kertoneet esim. äideillenne raskaudesta? Olis kiva jutella jonkun muunkin kuin miehen kanssa (ja tietty teidän), mutta tuntuu, että pitää venailla siihen asti kunnes ihana uutinen varmistuu oikeesti...

Aurinkoisia terveisiä Losista B)

Tainnut taas jokunen uus tulla,tervetuloa :flower:
Sori jos ei nyt oikein jaksa kommentoida,mut on ollut koko päivän ihan järkky olo,makasin puoleen päivään saakka,toki hereillä kun on tuo parivuotias,onneksi viihtyy hetkiä ominkin päin,nyt kun äsken söin melko reilun iltapalan niin tuli taas paha olo :x
joten,huomiseen! :wave:
Sisulle myös onnittelut hyvin menneestä ultrasta :hug:

bad virgin & hippu 7+2 (6+5)

Tervehdys taas kaikille :wave: Töissä on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt paljoa edes lueskelemaan teidän kirjoituksianne, kirjoittamisesta puhumattakaan...

Joku oli kyselly vitamiineista. Minä otan päivittäin foolihappotabun 0.4 mg, Belgialaisen raskausvitamiinin, erillisen pitkäkestoisen C-vitamiinin ja Gefilus-kapselin. Muistan noiden ottamisen helposti, kun laitan aina sunnuntaisin seuraavan viikon satsin dosettiin, joka kulkee aina mukana säännöllisen lääkityksen takia. Gefiluksen meinaan vaan unohtaa, kun se pitää säilyttää jääkaapissa.

Sitten oli kyselty tutkimuksista. Minulla ei ole suoraan sanottuna aavistustakaan, mitä kaikkia tutkimuksia gynekologini haluaa tehdä, mutta melkoinen lista niitä oli... Ainakin työkaverilleni tehtiin veriseula, mutta hän on toisaalta minua monta vuotta vanhempi, joten en tiedä vaikuttaako ikä täällä testin tekemiseen. No, eiköhän se selviä, jos/kun ensimmäiselle vastaanotolle selvitään. Nyt on kyllä vähän epäileväinen olo, koska tänään on tiputellut kirkasta verta pitkin päivää :( ja vatsakipujakin on olut vähän luvattoman paljon :/ Lääkäri käski vaan seurailla tilannetta, ei voi kuin toivoa parasta. Väsymys sen kun lisääntyy päivä päivältä ja muutamana päivänä on ollut tosi paha olo. Tänään ei ollut tippaakaan huono olo, pitäis kai olla tyytyväinen, mutta toisaalta pelottaa, että oireiden väheneminen voi enteillä keskenmenoa :| Muuten siis aika oireetonta, mutta rinnat sen kun jatkaa kasvuaan... ei kyllä tarvis, kun lähtökohtakin oli jo E-kuppi, mies tosin tykkää :p

Nyt mä lähden kyllä nukkumaan, kun on aamulla taas aikainen herätys.

Heippa!

Tulisin tännekin mukaan, varovaisesti kylläkin. Nyt on muutama plussa saatu ja aika uskomaton olo on vielä B) Nelosta odotellaan ja laskettu aika olisi netin laskureitten mukaan 18.6, joskin se vielä siitä muuttuu, kuten ennenkin... Sairaala on K-SKS.

Meillä oli kesäkuun alussa keskenmeno (huomattiin viikolla 15) ja nyt on aika kova pelko persuuksissa tämän johdosta, mutta kovasti onnellisia ollaan ja todella toivottu vauva :heart: En ehdi lukemaan aiempia juttujanne, joten ehkä vähän aikaa menee että pääsen teidän juttuihin kunnolla mukaan.

Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, täytyisi tehdä se että saa "hyvän" ajan. Milloinkahan sitä sais aikaiseksi? Täällä on tunti päivässä neljästi viikossa soittoaikaa ja yleensä tuohon aikaan ollaan ulkona tahi syömässä ja koko asia unohtuu :whistle:

Yhteistyössä