**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

:wave: :wave: tervetuloa uusille, en enää edes pysy perässä montako meitä tässä jo on =)

Mulle voi listaan laittaa sairaalaksi NKL, eli naistenklinikalle menossa, viidennen kerran :D

Mäkin kävin eilen neuvolassa, papereita toisensa perään |O hemoglobiini hyvä ja verenpaine alhainen. Niinkuin aina.

Mulla tuntuu istuessa järjetön paineen tunne alavatsalla. Ja eilen oli ekan kerran huonoa oloa, sitähän kaipasinkin :headwall: :saint: Eilen illalla en syönyt tarpeeksi iltapalaa niin aamullakin yökötti sekä nyt ennenku ruokaa taas sain. Tosin, eilen lähdimme kauppoja kiertelemään ja parkkipaikalla ennen autoon menoa piti hetken nieleskellä :x Mut muuten oireet on vähäisiä. hieman väsymystä ja tissien arkuutta. Kaikista voimakkain oire mulla on järjettömät mätkätyskohtaukset :ashamed: aikani jäkätän jostain asiasta ja sit alkaa itkettää ja kaikki on surkeeta yms. Eilen meinasin itkuun purskahtaa kun olin eskarilaisen opettajan kanssa juttelemassa ja puhuimme niin ihania asioita meidän eskarilaisesta :LOL: sain onneksi pidettyä tunteet kurissa =)

Sellaista tänne tänään :wave:


Kuinka moni aikoo mennä veriseulaan np-ultran lisäksi? meillähän olisi siihen mahdollisuus mutta en tiedä... en osaa päättää haluanko....

strutsi ja poikanen 7+1
( neuvolan mukaan la olisi 31.5, mutta pidän tuon 1.6 ainakin ultraan asti )
 
J84
Heipsan :wave:

L-S:n kysymykseen, et kaippa osallistun siihen nytkin, kun kahdesti aikaisemminkin olen. Tuloksien tultua on ollut niin levollinen olo loppuraskauden, kun tietää et kaikki on paremmin kuin hyvin.

Mistäs muuten noita kotidobblereita voi ostella..olikohan niitä mammaksi ym. vastaavalla myynnissä? Onko monella ja onko se hyvä ostos?

Kuinkas on muiden masut alkaneet kasvaa? Itsellä masu näkyy jo hieman ja ihmettelenkin, et miten se on mahdollista, kun viime raskaudessa massu tuli esiin vasta rv15 jälkeen. Vaikkuttaisiko se, että on jo kolmas raskaus? Nooh ens viikolla pääseekin jo neuvolaan, siellä katsellaan samalla 10kk ikäisen kuopuksen mitat..veikkaan et pituutta on jo 78cm ja kiloja joku 13 :D Iso pikku-äijä :heart: Äidin oma rakas enkeli :saint:

Jellona84 7+1 (7+3 neukuntädin laskemana)
 
Onnea kaikille :heart: .. Eilen tein plussatestin, joten pysyn vielä taustalla, kunnes selviää, millä viikoilla mennään. Kuukautiset kun on mitä on ja tulee milloin sattuu, niin vaikea tietää kierron pituutta ym. Veikkaisin että Kesäkuun puolen välin laskettu aika menee.

Minulla täällä kotosalla ihana 7kk: tyttövauva, ja nyt siis sisarusta odotellaan :heart: .. Mahtaa tulla vilskettä, kun ikäeroa tulee semmoiset 1v. 4kk. Mutta tulen tosiaan ilmoittelemaan ja pinoudun mukaan, kunhan saan vähän päivämääriä ja tiedän missä mennään =)

 
Mua ei ole näkljään vielä pinoutettu.. eli kuukautisista laskettaessa odotettu päivä olisi 16.6. Tilasin tänään ensimmäisen neuvola- ajan ja sinne mennään 3 viikon päästä. Jännittää jo nyt.. Mieskin lupaili tulla mukaan kun saatiin heti aamu aika.
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Kuinka moni aikoo mennä veriseulaan np-ultran lisäksi? meillähän olisi siihen mahdollisuus mutta en tiedä... en osaa päättää haluanko....
Onko se nykyään mahdollista joka kunnassa ja kaupungissa? Jos se täällä Turussa onnistuu niin kyllä tahdon! Esikoisesta alettiin syntymän jälkeen ihmettelemään jotain piirteitä ja vaikkei niiden todettukaan viittaavan mihinkään vammaan niin tutkittiinpa silti kromosomit ja ultrattiin aivot.. Enkä tiedä mitään sen kurjempaa kuin olla sitten sairaalassa juuri vauvelinsa saaneena ja sitten ei kukaan edes kerro tarpeeksi asioista (eikä todellakaan itse osannut edes odottaa tai ottaa etukäteen asioista niin paljoa selvää ) ja pelottelee joka päivä vaan uusilla mahdollisilla ongelmilla :( Jos voin tommoista nyt yrittää välttää niin sen teen mielelläni. Eri asia sitten on jos näyttäisi olevan jotain häikkää, sitten pitäisi miettiä uudestaan mitä tehdä, mutta olis kiva osata edes varautua.



Onnea plussauksista uusille ja tervetuloa :heart: On kyllä ihanan paljon porukkaa!


Voi kun täällä on paljon myös varhaisultrassa käyviä, pidän kaikille peukkuja! Mahtaa kyllä jännittää :) Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Itse taidan vaan joutua odottamaan siihen ekaan varsinaiseen ultraan asti, jos en saa neukkutädiltä jollain konstilla lähetettä varhaisultraan, saiskos sen sitten vähän halvemmalla?

Täällä oireina nyt aivan hullu väsymys ja pahoinvointi joka pahenee iltaa kohden. Ei onneksi laatta vielä lennä :) Tänään jääkin päikkärit väliin kun tänne saattaa tulla jotain kuntotarkastajia, ärsyttää kun täytyy koko päivä päivystää jos joku sattuu tulemaan. Jos ei tule tänään niin ens torstaina, onneksi ollaan silloin mummulassa viikko niin saa sitten nukkua :D

Tänään yritin varata sitä ekaa neuvola-aikaakin mutta oma täti oli poissa ja toinen ei sitä suostunut varaamaan :eek: Noo, josko sitä huomenna muistais?



 
Ei, minä en aio otattaa taaskaan trisomia-verikoetta. Siitä kun ei selviä muu kuin downin syndroma, ja vaikka tämä vaavi olisikin down-lapsi, niin tätä ei abortoida. Sen verran rankka kokemus takana, että kyllä meille sairaskin lapsi on ihan tervetullut, ja ihan yhtä rakas kuin terve.
 
HelloShitty
ääh..en muistanu taaskaan soittaa neuvolaan. |O no..kai sinne saa ajan suht nopeesti. :whistle:

mulla on nälkä, mua ottaa päähän ja mikään ei maistu..kai tälläkin tyylillä laihtuu. :LOL: :|

HS ja nelonen rv 6+5

ps. en muuten tullu yhtään kurkkimaan BV:n ultrakuulumisia. missäköhän se muuten viipyy..? :whistle: :xmas:
 
En oo miekää vielä soitellu neuvola aikaa.. ajattelin soitella neuvolaa varhaisultran jälkee, jos kaikki hyvin. Ekassa raskaudessakin sain ajan vasta vk 11+1, joten eiköhän nytteki anneta aika suht samoille viikoille. Ja toisaalta ihan hyvä niin, nii jospa sieltä sitte jo sydänäänetki kuuluisi :heart:

Täälä myös BV:n ultra kuulumisia odotellaan :)

Minttu 6+4
 
En minäkään ole vielä kolmea kertaa käynyt katsomassa onko ultrauutisia B)

Miten te muuten voitte unohtaa soittaa neuvolaan ?! Minä en pysty tällä hetkellä keskittymään mihinkään ja ainoastaan vauvankuvat hilluvat päässä :)

Ylimääräisiin verikokeisiin en haluaisi. Jos jotain suositellaan niin sitten, mutta en muuten.
 
Mulla on niin karmea olo!!! Ei auta mehukeitot tai muut pappaskonstit... Niinkauan kuin nielen jotain pysyy tavarat alhaalla, mutta heti kun kurkussa on tilaa niin..tiedätte varmasti tunteen |O

Aijon mennä verikokeisiin ja sitten sinne viimeisiin "testeihin" jos np-ultra ja tämä eka verikoe niin viittaavat.. Mulle tosiaan riittää tämä yksi down-lapsi vaikka onkin mulla vaan osapäiväinen ja meillä vähemmän kuin äidillään. Rahkeet ei riittäis arjen pyörittämiseen, jos olis 2 vammaista lasta..

Nyt tulee sitten ällöttävää anlyysiä..
Mietin tätä omaa vuotamistani.. tämähän on ilmeisesti keskeytynyt keskenmeno?? Kun toinen on jäljellä ja keskenmennyt vuotaa hissuksiin omia aikojaan pois.. Vaikka olen kyllä aivan varma että se istukka jää sinne elämään ihan omia aikojaan.. Onkohan kenelläkään minkäänlaista aavistusta kauanko vuodan?? Tää tahti on niin verkkaista, muutama hailakka rihma paperissa.. ei yhtään tuoretta verta.. kestänyt nyt kohta reilut 2 viikkoa.. Ja vuotaa just senverran että käy mun hermojen päälle, pelottaa mennä vessaan kun odottaa sitä pahinta. Käskivät Jorvissa takaisin vasta jos alkaa valumaan tuoretta ja koskemaan, siis kunnon keskenmeno..

Vointeja..

-Anu-
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Huhtityttö:
En minäkään ole vielä kolmea kertaa käynyt katsomassa onko ultrauutisia B)

Miten te muuten voitte unohtaa soittaa neuvolaan ?! Minä en pysty tällä hetkellä keskittymään mihinkään ja ainoastaan vauvankuvat hilluvat päässä :)

Ylimääräisiin verikokeisiin en haluaisi. Jos jotain suositellaan niin sitten, mutta en muuten.
ku päässä ei pyöri mitään muuta ku mennäkkö vai ei laattaa. ja sit tää ei ollu suunniteltu juttu joten en vielä hypi tasajalkaa onnesta. :ashamed: ihan iloinen olen kyllä mutta ei oo sama fiilis kun noitten muitten odotuksissa. hankalaa selittää. niin ja kun tää on nyt neljäs niin tietää että edessä on mooooonta viikkoa. eli ehin kyllä neuvolaan. :D

-HS-
 
Mun täytys tilata myös esikoiselle 2v. neuvola aika.. ärsyttää ku just marraskuun alussa alkaa 6 viikon harjottelu ja sille ajalle sattuu esikoisen 2v neuvola, oma neuvola, np-ultra ja todennäkösesti myös lääkäri neuvola.. mitäköhän sitä töis oikee sanoo, ettei aattele et oo joku lusmuilija :D Kaikkea mieki mietin, mut koulust olis vaa nii paljon helpompaa olla pois ilman mitää selittelyitä.
 
No joo HS, ymmärrettäviä syitä :) Olen vaan niiiin täpinöissäni ja intsinäni täällä, koska tätä on yritetty ja toivottu monta vuotta. En sitten aina tajua ettei kaikki välttämättä ole samoissa fiiliksissä :ashamed: Sitä paitsi olen kaikille teille pahoinvoiville kateellinen :p Kunnon oireita tännekin kiitos :D
 
Tulppa Ihanaa kun vastasit, heti helpotti..Joo mulla on just toi sama :D
Ultrasivat ja toinen sydän sykki ja toinen ei, oli ihan selkeästi pienempi pallukka ja jo vähän littana.. Nää vuodot kyllä tuntuvat just sellaisilta, mitä sanoivatkin olevan, mutta mun mielikuvituksella.. :LOL:
Kuukauden päästä on np-ultra, eiköhän siellä selviä jos se "kuollut" istukka vielä on paikoillaan.. Toisaalta uskon että toisen kanssa menee hyvin, mutta mutta.. Voi kun tonne mahaan olis joku luukku niin vois iltasella käydä kurkkaamassa onko kaikki niinkuin pitää. Olis aika hermoja rauhoittavaa :LOL: :LOL:

-Anu-
 
Huhtityttö Multa saat vaikka kaikki pahoinvoinnit..voin ihan lähteä tuomaan, mulle riittäis jo.. Odota vaan kun tulee se aamu, että mietit yrjöätkö vai syötkö..sitten kello rientää ja alkaa tulemaan kiire töihin..sitten on viimeistään pakko mennä ykälle.. kamala kiire, pää pöntössä ja kun selviät jaloillesi niin olet kuin viikon itkenyt.. kiva lähteä töihin.. Nauti nyt kun vielä on hyvä olo ;)

Mulla noi ällötykset eivät rajoitu aamuun vaan saattaa iskeä iltapäivällä kun esim. istun hiekkiksellä. Odotan vaan sitä hetkeä kun on pakko buglata jonnekin puskaan..Kyllä olis taas naapureilla verhonraossa katsomista |O

Onneks tää ei edellisessä kestänyt kun viikoille 14?? tai jotain sinnepäin..

-Anu-
 
Jokohan minäkin uskaltaisin liittyä joukkoon iloiseen =)
Plussasin viimeviikolla, netin laskureiden mukaan la olis 8.6., joka sattuu olemaan myös äitini syntymäpäivä . Laskettu aika kyllä todennäköisesti muuttuu ultrassa, koska kierrot ovat olleet aika epäsäännöllisiä. Toista odotellaan, esikoinen on syntynyt 11/07 eli hieman reilu 1½ vuotta tulee ikäeroa. B)
Oireina ovat olleet rasvoittuvat hiukset, hieman heikottaa välillä, mieliala vaihtelee, nälkä on aamulla järkyttävä, alamahaan sattuu välillä aika voimakkaastikin ja alaselkä on ollut kipeänä. Vähän tuon voimakkaan kivun takia olen ollut varpaisillani, mutta toivotaan että pikkukakkonen pysyy matkassa mukana loppuun asti.
Kun joku kyseli edellisistä synnytyksistä, niin esikoinen syntyi viikolla 39+3, synnytyssairaala tulee tälläkin kertaa olemaan K-HKS. Neuvolaan olen jo soitellut, ja ensimmäinen käynti on 3.11., jolloin viikkoja siis omien laskujen mukaan jo 9+0.

Toivotan kaikille leppoisaa raskausaikaa ja paljon paljon tarrasukkia matkan varrelle =)

Jossu ja pikkukakkonen 6+1
 
Sori mut nyt tulee vaan omaa napaa,kaikki ok ja sydän sykki :heart:
Ultran mukaan vasta 6+4,mutta lääkäri sanoi et voi vielä muuttua,eli ei muuteta mun tietoja ennenkuin tulee varmuutta asiaan :D



bad virgin & hippu 7+1 (ultra 6+4 )
 
Tulppa Ei se istukka pakosti jääkään, mutta mun tuurilla se on siellä vielä synnytyksessä |O Täytyy vaan toivoa että valuis kaikki siitisti pois ja tämän jäljellä olevan lapsosen odotukseen ei tulis ylimäärisiä ongelmia tuon poistuneen vuoksi. Mulle ei ole ikinä edes tullut pieneen mieleeni että olis mahdollista saada kaksoset, olin ihan aidosti ihmeissäni että kuinka minä..muuthan ne kaksosia tekee :LOL: Meidän elämäntilanteeseen ei olis kyllä sovittamatta sopinut kahta vauvaa, joten ei olla mitenkään kovin pahoillamme että näin lopulta kävi. Toisaalta jos pitäis valita otanko kaksi vai oleko ilman niin luultavasti olisin valmis vaikka kolmeen vauvaan kerrallaan :D

-Anu-
 
katselin tuossa jotta meillä on sama la eli 1.6.09, mutta sitten sulla on kuitenkin jo 7+1 kun mulla taasen on 7+0. Joten oisko sun la sittenkin toukokuun vika päivä ?
No ihan sama siis ei ole tarkoitus saivarrella, mutta jäin vain miettimään.
 

Yhteistyössä