**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Iltoja kaikille ja tervetuloa uusille!
NaNa-76 samanlaista menkkamaista kolotusta täälläkin on ollut,pitäis olla ihan normaalia =)
Nyt mä ryhdyn katteleen bb:tä,pitäkää peukut pystyssä että huomisessa ultrassa selviää että kaikki on ok :heart:

bad virgin & hippu 7+0 :heart:
 
Tänään varasin ajan ekaan neuvolaan. Se olis sitten 5.11 kamalasti jännittää.

Mites te jotka oote käynyt varhaisultrassa, oliko kallis reissu ja ennen kaikkea oliko antoisa?
Millä viikoilla sinne kannattais mennä?

 
Täällä yks yökyöpeli tuli viel käymää koneella. Kyllä taas aamulla väsyttää ku kello soi..

Nyt sain siis seurakseni umayya:n tonne synnärilistalle, mä oon siellä yksin keikkunu PHKS:n osalta :D

Mä aloitin nyt syksyllä kerta viikkoon Rumbitan ja ois tarkoitus jatkaa sitä niin pitkään ku tuntuu hyvältä.. Muu mun liikunta onkin sitten lasten perässä juoksemisesta aiheutuvaa yleishyödyllistä liikuntaa :LOL:

Naama se kukkii ja väsymys nostaa päätään.. vaikka nukkus kunnon yöunet (harvinaista herkkua ku meillä herätää vielä 5-6 yössä) niin voi luoja tätä haukotuksen määrää.. Asiakastyötä ku tekee niin onpas kohteliasta haukoitella koko ajan, työkaverit onneks tietää ettei ne oo muuttunu tylsiksi vaan kuuluupi tuo oireilu taudinkuvaan :D Sama homma on ollut edellisissä raskauksissa ja tätä väsymystä kesti viikoille 15-16 asti ja taas oltii virtaa täynnä.

Vitamiineja en ole vielä hommannut, joskin niitä jo tänään kattelin.. siirtäskö jo huomenna ostoskoriin saakka :p

Nyt koisimaan niin kerkeän tunnin nukkua ennen kuin jompi kumpi lapsosista herää :p
Onneks ei ole kerennyt pääsemään takaisin kunnon yöunien pariin niin ei sitten "järkytä" mahdollisesti huonosti nukkuva lapsonen ku niitä löytyy ennestään :heart:

Terkuin V-I äippä rv 6+5
 
hei!!!

kaiketi voinen jo pinoutua. ahkera kirjoittaja en ole ja lisäksi luoja luonut lukihäiriön joka vaikeuttaa näppiksellä kirjoittamista toisinaan niin paljon että sanat muokkautuvat kirjoitus virheistä.

eli. kyydissä tuurikolonen tekonimeksi taitaa tulla jölli. la olisi laskureiden mukaan 11.6 ja ainakin noista edellisisitä se on pitänyt suurinpiirtein paikkansa neuvolan arvion kanssa. ja synnytys sairaala on TYKS

siis sitten ... olen 30 v ja mies 33v , kotoota löytyy miehenpätkiä mallia 12/03 ja 05/07 sekä ikäloppu kollikatti (11,5v). päätettiin miehen kanssa aikanaan että max. 3 mukeloa... kun toi toinen syntyi tuli fiilis että nyt sitten ehkä olis paree tehä tuo kolonen jonon jatkoksi mahd. pian eikä iltatähtenä 5-8v päästä. joten mun synttärit kun vietettiin niin kierukka sai häätöpassit. (poistoa pohdin kyylää valtavan valuttelun/haluttomuuden ja ärtyisyydenkin vuoksi). ja sitten paukahti toisesta kierrosta tää kolomnen joten on muodostunut Jölli tuuri koloseksi.

ja siis varsinais-suomessa asustellaan vaiheessa olevassa omakotitalossa ja oon poikatten kanssa kotona kun kaupunkimme suopeasti makselee kuntalisää pienemmästä. eli oli tarkoitus palata lähärin työhöni ensi elokuussa mutte näillä näkymin venyy elokuuhun 2010
(olipa outo kirjoittaa tuo vuosiluku).

oireita on hassun vähän... tissit aristaa alavatsa juilii (repäisykipuja esim. kylkee kääntäessä). nyt on iskeny ilta vilu ja aika väsy olo alkaa olla. esikosta oli monipistos raskaus diabetes. pikkukakkosesta tiukka tarkkailu mutta ei mitään kummempaa löytynyt.... nyt toivon että olis tää kolonen ainakin pienempi kuin kakkonen joka huiimasi mitoillaan 4450g ja 55 cm... eli jättiä tilauksessa luulisin.

juups eli "olo" (sukupuoli) ei oo minkäänmoinen mutta olishan se kiva saaha tytsy tähänkin sakkiin mutta sopii tuo "pussillinenkin". kaveripiirissä on lapsia kolmessa perheessä nyt 9 joista yksi on tyttö että siltä pohjalta... =)

juups eli näin. tinni ja rv 5+4
 
Brianna,omavastuu osuus on ainakin mulla 93?,mut nyt kävi niin että mä hukkasin mun kelakortin ja joudun maksamaan sen n.140?,onneksi saan sitten jälkikäteen kelalta anottua sen 50? takas. Tohelo minä kun hukkaan aina kaikki :snotty:
Mun esikoisella oli eilen synttärit,neiti on nyt kokonaiset 2v :heart: Synttäreitä juhlitaan isommin sitten ens viikonloppuna =)

bad virgin & hippu 7+1
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
Phalaenopsis08
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti
augustmam




Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä
Jellona84
Mantelinkukka

 
varovaisesti tänne hiippailen aluksi varmaan vaan taustalle kun just vasta plussasin :heart: toinen siis tulossa ja laskettuaika olis laskurin mukaan 16.06.2009 eli meidän vuosipäivä :D :heart: vks olis tarkotus mennä synnyttään :) pitänee kuitenki varmaan oman mielenrauhan vuoks vielä parin päivän päästä uudestaan testailla! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
varovaisesti tänne hiippailen aluksi varmaan vaan taustalle kun just vasta plussasin :heart: toinen siis tulossa ja laskettuaika olis laskurin mukaan 16.06.2009 eli meidän vuosipäivä :D :heart: vks olis tarkotus mennä synnyttään :) pitänee kuitenki varmaan oman mielenrauhan vuoks vielä parin päivän päästä uudestaan testailla! :D
Mäkin meen synnyttämän vks:aan! Ettei vaan törmätä! :) Onnea vielä, et pääsit tälle puoleelee! :)

Brianna: Mä kävin mun esikoisen raskaudessa alku-ultrassa yksityisellä ja se tais maksaa jotain 60-70 ?. EIhän siellä muuta näkynyt kun pieni möntti, joka sykki! :)
 
sunrise ja maaliskuu :hug:
Täällä paha olo jyllää koko päivän. Aamulla olo hetken hieman parempi sitten koko päivän yökötystä (ei ole tarvinnut oksentaa), nukkua vois koko ajan ja tissit kasvaa ihan suunnattomasti. Siinäpä ei paljon mitään kotitöitä hommailla, saati mitään suurempaa lasten kanssa, videot on tullut meidän lapsosille aika tutuiksi...
Voikohan lämmöt tän raskauden myötä nousta 37.4:ään? mulla oli eilen illalla sen verran, on kyllä kurkkukipeä ja lapset ollut molemmat vuorollaan kipeitä, mutta mietityttää vaan että johtuuko tästä raskaudesta vai olen ko nyt minä kipeä.
Olen menossa kakssiin synnyttämään, Kainuusta siis ollaan täälläkin.
Mulla siis torstaina se varhaisultra, sen jälkeen iloitsen tästä ihan täysillä, vileä koko ajan tuolla takaraivossa on pieni pelko.
Mutta nyt hetkeksi pitkälleem ja aamupalan syöntiin.
Onko muilla sellaista että on muka kauhea nälkä, sitten kun miettii mitä söis, kaikki ällöttää, täytyy syödä väkisin, että jotain sais alas menemään.
Iloista päivän jatkoa kaikille!!
Ai niin ja mulla on tyttö olo sen vuoksi, ettei pojista kummastakaan ollut koko aikaista huonoa oloa. ja tietty olis kiva jos sais tytön poikajoukon jatkoksi..
 
Täälä varhaisultran omavastuu on lääkärin tekemänä 105 euroo ja kätilön tekemänä vajaa 45 euroo.

bad virgin : Täälläki jännitetää kovasti huomista ultraa :whistle: Toivotaa et kaikki on hyvin :heart: Mihin aikaa siul on se ultra? Miul on huomenna vasta klo 14, joutuu koko aamupäivän jännittää..

Mantelinkukka : Kiva kuulla et kaikki oli pienellä hyvin :heart:

SunRice: Pahoittelut menetyksestä :hug: Aina nii ikävä lukea huonoja uutisia :'(

Täällä väsymys on ihan valtavaa ja pitäs yrittää jaksaa leikkiä tuon esikoisen kanssa joka on kohta 2v. Välil tuntuu et ei millää jaksa varsinkaa uhma kohtauksia ja hermo menee helposti :ashamed: En muistanukkaa miten kovaa tää väsymys oikee on, mut jospa tää parin kuukauden päästä jo helpottas :whistle:

Onnea uusille plussanneille :heart:

Minttu 6+4
 
Huomenta! Minulle voi tuonne listaan lisätä KAKS:in synnytyssairaalaksi. Kiva kun on muitakin täältä kainuusta päin. Kesämasu09, saako udella mistä päin kainuuta olet?
Eilen oli melko surkea päivä, maha oli niin kipeä että olin varma että kaikki ei ole hyvin mutta eipä tuota mitään vuotoa ole ollut ja muistelen että yhtä kovia kipuja oli edellistäkin odottaessa :/ Neuvolassa aina sanoivat että kun ei vuotoa ole niin se on ihan normaalia.
Minulla ensimmäinen neuvola vasta 6.11! Miten sitä jaksaa sinne asti :snotty:

Peppita+ PikkuKutonen 5+2
 
Moikka kaikille! Varasin sitten ekan äitiysneuvolan ja jos te muut ootte päivitelleet et teidän ajat on kaukana niin mulla vasta onkin rv 10+1 eli 19.11....miten sinne saakka jaksaa ootella. Sitten pitää heti tilata np-ultra et sekin olis oikeilla viikoilla. Aika pienen ajan sisään kaks käyntiä..mitäs keksin töissä sanottavaksi et mihin meen??..onko ehdotuksia? Jos kaikki hyvin menee niin joskus joulun tienoilla vasta olen ajatellut töissä asiasta kertoa, mut nää ekat kerrat pitäis jotenkin pystyä salaamaan...riippuu toki siitäkin et miten paisun. :LOL:
 
HelloShitty
joko BV kävi ultralla? :whistle:
ja onnittelut myös 2vsankarille. mun nuorin täytti 2v keskuussa. sill synttärit 5.6 ja mulla la 4.6 joten lähelle menee. :D

ääh..heräsin aamulla klo 7 kun olo oli ihan kauhee. ja oudointa oli että söin illalla myöhäinen iltapala ku luulin että olo olis pikkasen parempi aamulla. :eek: ei auttanu ei! |O

keskimmäinen tyttö on nyt huutanu 2 yötä joten soitin lääkäriin. lähti just meihen kaa. taitaa olla korvatulehdus. |O reppanalta jäi nyt metsämörri päättäjäiset väliin tarhassa. :(

ei mulla edes oo mitään asiaa...tulin vaan kurkkimaan jos olisi ollu ultrauutisia. :D

HS (joka yrittää muistaa tänään soittaa neuvolaan) ja nelonen rv 6+5
 
Heippa vaan minunkin puolestani!

Tänään ollut ihan ok olo, kun aamusta asti tunkenut turpaani jotain syötävää.
Niin kysäsen uudestaan, että mites pitkään yleensä tämä pahointi kestää?? Jos joku osais jotain heittää....

Brianna: Meil on eka ultra siis samana päivänä =) Enää kolme viikkoa, jippii. Juu ei varmaan kannata aloittaa ratsastusta nyt :D Itselläkin jää vähemmälle kokoajan. Eilen ratsastin vähän aikaa ja heti kun ravailin pidempään niin alkoi mahasta nippailee.

josema: Mun odotus tuntuu kans pitkälle kun tiedossa ollut raskaus 22.9 asti ja eka ultra siis 5.11 viikolla kymmenen+jotain :) Mut eiköhän me sissit kestetä!

Vaikuttaako muilla raskaus tasapainoelimiin?? Mä oon huomannut että vähän on ehkä huonompi tasapaino kun ennen. Jos vähänkin juoksuttaa liinassa hevosta paikallaan niin alkaa päässä pyöriä.

L&T 7+1

Muoks muoks... siis raskaus ollut tiedossa jo 22.9 asti eikä 29.10 niin kun aiemmin muistelin....
 
Saakos niistä varhaisultrista jo kuvia mukaan? Tämä haluaa sitten nähdä jos saa =) Jännää!

Aloitin noita alun sivuja lukemaan ja pääsin sivulle 5. Te olette olleet hiukan liian ahkeria kirjoittajia :p Täytyypi jatkaa lukutuokioita vielä muutamalla kerralla.

Täällä on ilmeisesti kyselyä onko poika vai tyttö. Onko tähän jotain vanhan kansan viisauksia, josta voi ennakoida? Siis tyyliin jos nipistää vasemmalta on tyttö :xmas:

Ja hirveän laajalla skaalalla on Suomessa nuo ekat neuvolakäynnit. Oma ihan normaali 1. käynti on viikolla 7+5 ja osalla täällä näkyy olevan viikoilla 10.

Huhtityttö ja Kyytiläinen 5+3 (katsoin äsken laskurilla, että sydän alkaa lyödä huomenna :heart: )
 
Tuommoisen linkin pistän, mielenkiintoinen ainakin näis esikoista odotellessa kun ei yhtään tiedä mitä viikot tuovatkaan tullessaan :)

http://www.babycenter.com/pregnancy-fetal-development-index?adcode=DAR:ADV:ALL&CP_bid=
 
Huomentapäivää.

Me siis eilen käytiin neuvolassa. Eipä siellä muuta tehty ku täytettiin papereita.. Ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä. No, ei sitten... :attn: Ultraan tuli aika 17.11 ja neuvolalääkärille 20.11. Sinne asti sitten pitää odotella masuasukin kuulumisia.

Mulle ei edelleenkään ole mitään oireita. Paitsi ehkä pieni väsymys. Mutta onneksi ei ole aamutyö, niin senkin kanssa pärjää.

Tänään sitten pääsee tyttöjen kanssa syömään ja leffaan. VIelä on mukava lähteäkin kun ei koko ajan pissata. :D Pystyy keskittyyn siihen olennaiseen. =)

anu ei vielä vaihdeta tyttöpuoleksi.. ku kyllä täällä poika on =) Mutta onpahan kaikki sitten valmiiksi eikä tarvitse ostaa mitään.. =)

Uusille tervetuloa mukaan! :flower:
 
Tervetuloa uudet!
Mä en ole viime yönä käytännöllisesti katsottuna nukkunu ollenkaan. Illan aikana alko voimistua oikeanpuoleinen mahakipu, ja sit tietysti paskat housussa, et nyt se kohdun ulkoinen uusi. Yön kuulostelin massua, mut jossain vaiheessa kipu alko laantua, ja nyt ei tunnu enää ollenkaan. Eli varmaan arvaattekin, että aika hermona huomista ja ekaa ultraa odotellaan... |O Kauhusta kankeena, suoraan sanottuna!!
Muuten olo ihan jees, meinas vaan taas aamupala tulla ylös. Pahaolo on just aamusta ja sit illalla iskee uudestaan :x
Sisu ja salamatkustaja 6+4 :heart:
 
Hyvä homma Sisu, että kipu hellitti. Hiukan pitääkin nipistellä. Minä oikein innolla odotan, että sellaiset vihlaisut taas alkaisivat. Saisi olla niin raskaana, että :) Nyt on vain sellainen jatkuva kihelmöinti tai jomotus, joka muistuttaa joka sekunti, että mitä vaan voi käydä. Inhottavaa, että ei osaa vielä nauttia tilanteesta. Pelottaa koko ajan ja jokaisella veskireissulla kurkkaa ensimmäisenä onko pöksyissä epäilyttäviä tuotoksia. Voi kun oppisi rentoutumaan...
 
Tuosta alamaha kipuilusta,mul on ollut kipuilua liki joka alkuraskaudessa,oon aatellut niiden olevan vaan kohdun kasvusta johtuva oire.

Tänään tilasin ultraäänigeeliä,pääsen kuuntelemaan vauvan sydänääniä kotona.En muista joko tääl mainitsin :ashamed: mut ostin sen laitteen kotiin.Kuuntelin viime raskaudessa liki päivittäin ennenkuin tunsin liikkeet n-14-15 lähtien.

Just sain kaikki pakatuksi,nyt lähdetään ajelemaan tädin luo.

A-Mam luullakseni rv 7+0 :heart:
 

Yhteistyössä