**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Sun Rise paljon lämpimiä halauksia :hug: :hug: :hug: onneksi jaksat kuitenkin löytää hiukan iloisiakin puolia asiasta, mutta muista antaa itsellesi ja miehellesi lupa surra :hug: kaikkea hyvää toivotan!!
 
Moikka!
Uusille tervetuloa :flower:
Sun rice,toivottavasti ensi kerralla olisi parempi onni,ikävää että nyt kävi näin :hug:
Miten pikkuötökällä meni neuvola? =)

Meilläpäin ainakaan neuvolasta ei lähetetä mitään lippuja ja lappuja vaan ne täytetään sitten ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä =)
Ens viikolla mulla olis neuvolaan eka aika :heart:
Mutta mutta,nyt mun hermoja raastaa se huominen varhaisultra,mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin :ashamed:

bad virgin & hippu 7+0
 
Sun Rise Kyllä olet hienosti asian pohtinut :hug: Vaikka olen henkeen ja vereen ateisti niin mulla on vakaa usko siitä että kukaan meistä ei saa kannettavakseen yhtään enempää kuin pystyy ja jaksaa elämässään kantaa.. Kaikesta koetusta saa jotain eväitä tulevaan =) Vaikka noi vastoinkäymiset ja menetykset sattuukin niin paljon ja tuntuvat niin epäreiluilta voi niistä saada sellaista kokemusta joka on tulevassa elämässä korvaamatonta.

Meillä on takana lapsettomuutta ja minulla jo parinkymmenen vuoden takaa tieto siitä että mun lapset tehdään lääkärin kanssa.. Olen ihan varma että jos olisin tullut raskaaksi silloin 20v:nä en osaisi arvostaa tätä penskaa niinkuin nyt. Enkä nyt tarkoita että nuoret ei olis hyviä vanhempia vaan sitä että mua piti pikkusen kasvattaa kovemmin tätä äitiyttä varten. Kokemuksista on ollut hyvä peilata nykytilannetta ja on niistä saanut sellaista varmuutta omien päätösten tekoon..
Ja onhan tuossa keskenmenoasiassa vielä sekin puoli että kyllä luonto tietää mitä tekee. Olen viettänyt elämästäni viimeiset 7 vuotta kehitysvammainen lapsi elämässäni ja vaikka kaveri onkin mitä ihanin niin kyllä sitä miettii asioita. Miettikääs jos hän tajuaakin olevansa erilainen kuin muut, ettei "tajua" kaikkea ja jos haluaisi elämältä ihan samoja asioita kuin terveet nuoret, löytääkö ikinä itselleen tyttöystävää ja kuka heistä pitää huolta, jos itse eivät pysty jne. Vaikka onkin julmaa tavallaan karsia ihmisiä vaan pienen vamman takia jos elinmahdollisuuksia olisi en itse tietoisesti uskaltaisi tehdä vammaista lasta. Tiedän ja tunnen omat voimavarani toista en jaksaisi, ja mistä saisin sen takuun että pienellä ei olisi lisäsairauksia jotka heikentäisivät osaltaan elämänlaatua.. Jokainen punnitkoon asian kohdaltaan, mutta meillä se on ajateltu näin..Täytyy vaan luottaa asioissa vaistoon ja siihen että asiat lutviutuvat kohdalleen..

Jaksamista teille ja onnea matkaan, toivottavasti törmäillään taas pian täällä odotuspuolella :hug:

-Anu-
 
Moikka kaikille! Täällä olisi uusi odottaja joukkoon, kuudetta lasta odotan ja LA menee sinne 16.6, voi vielä muuttuakin kunhan neuvolaan pääsen. Itse laskin tuon netin laskurilla...
Ihmeen helpolla olen tähän asti ainakin päässyt, viime raskaudessa kärsin kauheasta pahoinvoinnista :x Laihduin n. 7 kg...Vieläpä se kerkiää alkaa...
Järkyttäviä alavatsakipuja on aina joinain päivinä, niin kuin kamalat menkkakivut |O

Peppita+PikkuKutonen 5+1
 
Taa
Hei vaan kaikille!

Oon ollu reissussa ja sinä aikana on hirveesti tullu uusia kirjotuksia. Lueskelenpa ne sitten paremmalla ajalla.

Nyt mullakin sitten alkoi se pahoinvointi. Auton kyydissä istuessa se iskee pahimmiten päälle. Itse kun ajaa niin ei mitään ongelmia. Vaikeaa olla töissäkin, kun tuntuu, että koko ajan pitäisi olla toinen jalka vessanoven välissä. Ja työkaverithan ei tiedä tästä raskaudesta vielä mitään. Ei itseasiassa tiedä kuin sisko ja äiti.

Nyt tarvii lähteä taas töihin.

Taa ja papu rv 6+5
 
Sun rise Voi itku. :hug: Todella hyvin olet asian kyllä ajatellut, mä en varmaan pystyisi olemaan noin viisas ja järkevä.

Omalla kohdalla pelkään aivan tajuttomasti sitä km:ää. Ja jokaisesta mahakivusta pelkään että nyt se tulee, joka vessareissulla hoenkin mahalleni, että pysy vauva mukana pysy vauva mukana...
Siitä mieleenki tulikin kuinka pitkälle raskautta mahakivut kuuluvat mukaan? Ja jos saa kysyä niiltä jotka ovat kesken menneet onko se alkanut kivuilla vai vuodolla?

Näin untakin että tämä raskaus meni kesken ja herättyäni ryntäsin veskiin itku silmässä, onneksi vielä turhaan. Auttaisiko varhaisultra? Vai onko tätä vaan kestettävä?
Koska alkaa se onnellinen odotus? :/

 
Mulla on kans aika kovia menkkamaisia kipuja koko ajan. En aio ottaa lääkettä, eivät ne niin kovia ole ja lisäksi haluan koko ajan tietää missä mennään. Odotan kauhulla pahoinvointia, koska juuri 6-7 viikolla olen reissussa kaverini kanssa ja teillä näyttää pahoinvointitilastoissa aika vilkkaalta juuri noihin aikoihin. Mutta ihan sama, ei väliä, kunhan vauva pysyy matkassa! Pilaan mielelläni jonkun reissun ja muutaman kuukauden elämästäni, vaikka tulisikin hirvittävää pahoinvointia... =) Varasin tänään neuvolankin, sain sen 3.11., jolloin eletään toivottavasti rv:a 6+4...

Iso hali sunriselle!
 
Ilmis
Heippa kaikille :wave:

Ja voimia Maaliskuulle ja Sun Riselle :hug:

Täällä on just niin huono olo niin fyysisesti kuin henkisestikin kuin elokuvissa annetaan ymmärtää... :LOL: Tunnen itseni niin rumaksi ja lihavaksi ja olo on tukala ja hermoista ei tietoakaan ja oksennus lentää ja närästää ja röyhtäyttää enkä jaksais tehdä muuta kuin syödä jäätelöä! :headwall: :snotty: :D Nyt jo, en tiedä miten kestän seur 7kk! :LOL: Toivottavasti menee mun kohdalla pian ohi, oon sen verran verbaalinen ihminen että saa tuo ukko ehkä hiukkasen liikaa kritiikkiä suunnilleen kaikesta :ashamed: jopa sellaisesta mitä ei itse ole tehnyt... :snotty: Kyllä se äsken vielä sanoi, että ymmärtää ja rakastaa mutta kuinkakohan kauan... :LOL:

Että semmoista, argh!

Ilmatar ja Armas 6+3 :heart:
 
Vielä tuosta keskenmenosta, että muistan itse kyllä miten koville se otti, otti niin kauan kun sain tämän plussan tikkuun. Ihan samat on olot ku Briannalla jokaisen vessassa käynnin yhteydessä ja aina kun mahaan koskee niin himmaan heti ja istahdan jos mahdollista.

Mä annoin silloin luvan itselleni rypeä siinä surussa, se tavallaan auttoi. Ihan itseä yllätti ne tunneskaalat mitä sillon kävi läpi ja mieleen tuli semmoisia ajatuksia mitä en olisi koskaan kuvitellut voivani edes ajatella. Se tuntui niiiin pahalta, niin pahalta. Sillon huomasi myös että miten ihmiset ei ajattele sitä edes suurena menetyksenä, ei sille annettu arvoa. Se tuntui kanssa pahalta.
En tiedä mitä sitten jos tämäkin raskaus keskeytyisi, en tahdo sitä edes ajatella vaikka se mielessä pyörii usein, varsinkin nyt kun täällä jo pari on joutunut sen kokemaan.... :|
 
Maaliskuu ja Sunrise - :hug: kauheasti voimia teille!!!
Ma en millään ehdi lukea kunnolla kaikkea mita kirjoitatte ja sitten kun olisi aika kommentoida unohdan, että mita piti kellekin sanoa. :headwall:
(.) pahoinvointi on jatkuvaa, ja nyt on säännöllisesti oksennettu aamiaisen jalkeen. Mies lahti työmatkalle ja on ihan huolissaan, etten syö kunnolla ja kuinkahan pärjään. On hän niin herttainen.
 
Sunrise.. :hug: , voimia teille!! Kovasti vetää sanattomaksi menetykset, joita tässäkin pinossa on jo kaksi. Ootte kirjoittaneet mahdottomasti ja joka asiaa ois kiva kommentoida. ..mut en taida pysyä kärryillä. Lymypiilo..meitien lasketut ajat on kait melki samat, kummatkin on laskenu ite et voihan ne viel kovasti muuttua. Huomenna aion tilata neuvolan. Tuunpa taas myöhemmin kahtoon kuulumisia..nyt täytyy rientää! :wave:
 
Yeb
Sun Ricelle iso halaus! :hug: Todella kurjaa..

Brianna, täällä on myös takana yksi keskenmeno 8. viikolla ja mulla alkoi ruskealla tuhruvuodolla joka siitä sitten yltyi. Missään vaiheessa en muista kyllä kipuilleeni :eek:

Täälläkin on armotonta pahoinvointia joka vaan pahenee iltaa kohden, ei sitä oikeestaan aamusin edes ole. Ilmattaren tavoin mua myös röyhtäyttää kamalasti, aivan uusi oire mulle :LOL: Tosi naisellinen olo.. Turvotusta on myös. Rinnat ei muistaakseni esikoisestakaan ollu missään vaiheessa kipeet, eikä ne kyllä raskausaikana mihinkään kasvaneetkaan toisin kuin odotin :kieh:

Raskausvitamiineja
, niitä Multitabseja alan popsimaan kunhan on riittävästi rahaa mukana apteekissa. Foolihappoja oon syönyt jo yrityksestä asti. Kalkkiakin otan epäsäännöllisesti kun noi maitotuotteet jää niin vähälle.

Ja nyt sitten kaikkien jäljellä olevien pikkuiset pysyy muuten kyydissä eikös vaan?! Tosi kurjaa lukea surullisia uutisia näin usein :'(
 
Brianna:mul 2 km alkoi kivuil ja vuodol,kolmas ja kovin kokemuksena oli keskeytynyt km ja vuoto tuli vasta lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen noin. rv11 :(

Tääl iski iltapäiväl ihan järkky väsy ja ihan kiitettävä kuvotusta ollut taas aamusta lähtien....Tätä jatkunee n. rv 9-12 :heart: Nautin joka oireesta,kun on itsellään jotenkin varmempi olo et kaikki on ok...Mut ultraa odotan aina pienel jännityksellä.

Laitan nuorimman päivä-unille ja köllöttelen sohvalla....

Illalla on bodypump...käyn siel 3 krt viikossa miehen kans.

Mitäs muut harrastaa?Tai aikoo aloittaa raskauden myötä harrastamaan?

Aion aloittaa pilateksen uudelleen hiukan myöhemmin,kun on aikaa enemmän.

A-Mam

 
J84
rakkaimpani Nonniin tulithan tälle puolelle :heart: Onnea vielä ja tervetuloa tänne masunkasvattajiin :D Olin muuten kuvitellut sinut paljon vanhemmaksi..ehkä joku 26v :ashamed: En tiedä mistä moinen luulo tuli, mutta ei kai tuo haittaa ;)

Peppita Tervetuloa :wave:

t. Jellona84 7+0 (7+2)
 
Kiitos Lissuli, Yeb ja A-mam kun jaoitte nuo kivuliaat kokemukset. :hug:

Toivotaan ettei tähän pinoon tule enään yhtään suru-uutista, vaan kaikkien vaavat jaksaa loppuun asti.

Nyt mukavempiin aiheisiin. Tuosta harrastamisesta; nykyisin harrastan lähinnä tätä nettiriippuvaisuutta ja koirien kanssa kävelyä ja tuon yhden kanssa näyttelyitä.
Ennen olin ihan tosissani treenaamassa koiriani kisoihin, mutta tällähetkellä harrastelen lähinnä omaksi iloksi.
Ratsastaminen on sellainen mistä aina haaveilen, mutta nyt en ainakaan sitä uskalla aloittaa.
 
heips! :wave:
minä tunnustaudun vähän liian innokkaaksi mut en mä malta olla tänne tulematta, eilennä testi näytti plussaa, LA olis tällä hetkellä 21.6. mut se varmaan muuttuu sitten neuvolassa, kolmas on meille tulossa ja PHKS olis synnärinä..
ikää mulla on kohta puoliin 28 vuotta ja miehellä 36, miehellä kaks lasta lisäksi entisestä liitosta joten kaikenkaikkiaan olis meille viides ipana tulossa..
nyt mää meen äkkiä pois täältä ennenkuin lisää hullaannun mut moikka vaan kaikille :saint:
 
c81
ANteeksi etten oel ehtinyt keskustelemaan/lukemaan. Huonoja uutisi atullut joillekin :hug: Itsellä yksi km takana, tiedän miltä tuntuu :heart: , antakaa itsellenne aikaa surra!!
Epilyttää itseäkin miten masussa voidaan, kun edellinen raskaus oli yhtä oksennust apuoleen väliin saakka, ja nyt ei pahemmin oireita ole, mitä nyt väsymystä ja masun nippailuja. tänään lenkillä alkoi ihan kunnolla tuntumaan.. pitänee vähän rauhoittua, ja unohtaa 10km vaunulenkit hetkeksi.. Viime raskaus oli komplikaatioita täynnä, niin jotenkin ei usko että tämäkään sen helpommin menee...
Onko muita 'oireettomia'?
 
c81: mä olen toistaiseksi suht oireeton :D siis turvotusta on reippaasti ja kova nälkä iskee useammin kuin normaalisti. kivut kyllä muistuttavat siitä, että jotain tuolla massussa tapahtuu --> varsinkin yöllä! ja kivut tuntuvat samalta kun teininä eli n10-v sitten...

mutta mitään pahoinvointia ei ole viel ollu eikä oikein sitä kuvotustakaan :eek:

harrastamisesta sen verran, että lenkillä käyn sillon tällön mut nyt pitäs saada säännöllinen/rauhallinen tahti 3kertaa viikossa :)
 
:hug: Sun Ricelle ja jaksamisia!

Eilen sit alkoi etominen kunnolla ja tänään olin töissä jopa 2h josta melkein puolet istuttiin ruokapöydässä. Voipi olla että tän päiväiseen oloon on vaikuttanu myös se että heräsin yöllä kolmelta ja nukahdin vasta seittemältä herätäkseni taas 9 ku kissa kaatoi kanin häkin kannen. Kansi on siis sellaninen pitkä levy joka on seinää vasten kun kani elää aikas vapaasti täällä pomppien.
Yöllä iski myös ihan kauhea nälkä yhtäkkiä ja oli pakko käydä tekee pari leipää ku tuntu et oksu tulee jos ei saa jotain ja nopeasti! :S Ja sama juttu oli myös eilen aamulla ja toissayönä..kiva olla niinku virallisesti yösyöppö! :D

Joku kyseli liikkumisesta eli mä käyn 2-4 kertaa viikossa vesijuoksemassa mummojen seassa ja tarkoituksena olis alottaa vuoden vaihteess myös mammajumppa. :)

Huomenna on eka neuvola, jännittää jo nyt ja tuntuu et sössin koko pissahomman ku on vähän taipumusta pissailuun useasti jännittäessä.

Pitäkäähän loput ihmiset vauvelit mukana huomiseen asti, päivä kerrallaan nääs! :p
 
mullakin alkoi km pienellä tuhrulla, sitten en oo ihan varma alkoiko vuodolla vai kivuilla kun aamulla heräsin johonkin, sit menin vessaan ja katoin paperiin WOOU. sit oliki jo kipeä muutaman pvän... :ashamed:

olin tänään neuvolassa. piti ultrata mut ka, ei tääl tuppukyläs laitteit oo!! :D pissatesti samantien positiivinen, sisätutkimuksessa kohdunsuu ja limakalvot siistit, kohtu suurentunut ja eteenpäin kallellaan. sain lähetteen isompaan sairaalaan, varmaan 2 vko päästä siellä ultra. se on sitte se meiän varhaisultra eli yksityiselle ei varmaan mennä.
 
Heippatirallaa kaikille! :wave:
Olen aikani pälyillyt täällä taustalla ja vihdoinkin uskaltaudun mukaan joukkoonne. Mulla ois tänään viikkoja 5+3 ja toinen muksu tulossa. Ensimmäinen on jo 6v. Mulla oli silloin plussauksen aikoihin menkkamaisia kipuja useampana päivänä. Sit meni viikko kivasti,ei mitään mahakipuja. Nyt sit muutamana päivänä taas ollu niitä menkkamaisia kipuja. Ei mitään järin kovia mut sillai oudosti "juimii" :/ ... Onks muilla ollu vastaavaa???
Juoksen jatkuvasti vessassa katsastamassa josko olis jotain verenvuotoa... oon ihan neuroottinen :headwall: Tissit mulla on ihan sairaan kipeet, mut niin oli ekassakin raskaudessa.
-NaNa & muhku
 
Maaliskuu ja SunRice :hug: Voimia teille !

Uusille tervetuloa minunkin puolestani. :heart:

Vitamiineista... syön raskausvitamiineja ja e-epaa, en ihan joka päivä muista ottaa. Mun on syötävä foolihappoa sisältäviä vitamiinitabuja koska en saa riittävästi muuten. Aikaisemmissa raskauksissa kätilö ja lääkäri kehoittivat molemmat, koska en saa syödä tiettyjä ruoka-aineita joista normaalisti saa foolihappoa.

Sitten tästä sukupuoliveikkauksesta oon ihan pihalla, ei oo mitään oloa mutta veikkaan poikaa. Aikaisemmin on ollut selvä poikaolo ja tyttöolo, mutta nyt ei mitään oikeesti joten ihan hatusta vetäsen ton. Vaihdan sitten mielipidettä myöhemmin ;)

Ja sitten lisää omaa ).( Tänään olin sitten varhaisultrassa kaikki ok ja sydän sykkii :heart: Se aikaisempi vuoto oli sittenkin vaaratonta.

Mantelinkukka + vekara 6+6 (ultrattuna vastaa 7+0)
 

Yhteistyössä