**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

moikkelis koikkelis täältäkin päin.

Mulla huomenna tosiaan eka neuvola ja vähän kyllä jännittää. Viikkoja on huomenna kasassa 7+3, saa nähdä kuuluuko jo sydänääniä. Ekaa odottaessa sydänäänet kuuluivat selvästi, mutta silloin viikkoja oli jo 10. Mutta toivossa eletään, kun olen näin hoikkanen.

Painosta puheenollen. Mulle kiloja tulee ropisemalla raskausaikana, mutta muuten niitä ei tulekaan millään. Mulla tippui laitoksella heti 10kg ja kahdessa kuukaudessa oli samassa painossa kuin ennen raskautta. Olisihan se kiva saada muutama kilo tähän varteen lisää, kun kaikki luut aina läpi paistaa.

Mulla ei vielä raskaus näy, mutta työnantajalle ajattelin kertoa ensi viikolla tästä onnellisesta tapahtumasta. Tarkoitus olisi olla 3kk kotona ja palata sen jälkeen takaisin töihin, mutta saa nähdä mihin mieli vielä muuttuu.. :) Muille sitten kerron sitä tahtia kun siltä tuntuu. Esikko ei vielä asiasta tiedä. on nyt 3,5v. Huomenna sitten varmaan tietää, kun neuvolaan otetaan se mukaan. :) Katsotaan, mitä kysymyksiä hänelle asiasta tulee...

Raskausoireita ei ole vieläkään minkäänlaisia. Onkohan sitä raskaana sitten lainkaan.. :whistle: Rinnat tosiaan oli arat ekat pari viikkoa, mutta nyt ei mitään. Esikko on poika ja hänestä oli pahoinvointia, eli tämä vois olla tyttö, mutta koska hedelmöittyminen tapahtui varmasti juuri munasolun irtoamisajankohtana, niin poika tänne tulee. Mutta ihan samahan se kumpi tulee.. (Vaikka tyttöä salaisesti toivonki.) :D

Ultraa odottelen kovasti, en vain tiedä, että koska täällä sellainen on. Uusi paikkakunta kyseessä. Edellisessä raskaudessa oli hurjat viisi ultraa, joista olen onnellinen.

Niin, itsestäni ja perheestämme sen verran, että mie olen 26v, mies samoin ja poika tosiaan 3,5v. Muita ei tähän poppooseen kuulu. Asumme omakotitalossa pienessä maalaiskylässä ison kaupungin kupeessa.
 
Jospas minäkin uskaltautuisin tänne odottajien puolelle, kun tuo kekkeri kävi komentamassa vauvakuumepuolella ;)

Eli toista lasta odotellaan ja LA olisi ~11.6.. Esikoisemme on 1½ vuotias, minä ja mies ollaan molemmat kolmenkympin paremmalla puolella ja asustellaan pääkaupunkiseudulla.

Ensimmäinen neuvola on jo 21.10. eli tosi aikaisin! Varasin varhaisraskauden ultran 24.10 ja tuntuu, että sinne on ihan järjettömän pitkä aika. Miten mä viime raskaudessa pystyin pitämään asian salaisuutena sinne rakenneultraan saakka? Nyt tekisi mieli kertoa kaikille heti, mutta ollaan päätetty, että pantataan tietoa jonkin aikaa vielä. Vaikeeta!

Mulla on alkanut orastaa pahaolo, rinnat ovat tulleet kipeiksi, väsyttää ihan älyttömästi ja mielialat heittelee. Taidankin lähteä nukkumaan, kun aamulla on taas kammettava itsensä töihin...
 
Iltoja!
Oltii viikonloppu reissussa, niin taas onki tullu sivutolkulla viestejä ja pahoittelut jo etukäteen, etten paljon omaa napaa kauempaa osaa kirjotella.

maaliskuulle :hug: ja paljon voimia jatkoon!


Mulla on jo kaksi lasta ennestään, 3,5-vuotias ja 1-vuotias, mutta o n n e k s i ei esikoinen ole vielä ehtiny alkaa kyselemää, että mistä niitä vauvoja tulee.. Kun en oo yhtään osannu vielä ajatella, että mitä sille sitten vastais!

Raskausarpia ei mulle ole tullu kummassakaan raskaudessa. Ekassa käytin Body Shopin jotain "kaakaovoi" tms. stickiä, mutta sen haju alkoi jo loppuraskaudessa ällöttämään. Tokassa raskaudessa rasvailin perusvoiteella ja välillä ihan ceridalin öljyllä. Jotkuthan väittää, että se on ihan ihotyypistä kiinni, tuleeko raskausarpia vai ei. Tiedä siitä sitten. Mutta ainaki toi rasvailu vähän helpotti sitä kutinaa, mikä tuli, kun maha kasvoi vauhdilla.

Mä yritän olla ainaki töissä kertomatta rv 12 asti. Kavereille kerron sitä mukaan, jos joku älyää kysyä ja sukulaiset kuulevat np-ultran jälkeen, kuten aiemmissakin raskauksissa.

Täälläpäin eka neuvola sijoittuu rv 9+ ja ainakin aiemmin on neuvolassa ainoastaan täytetty lomakkeita ja juteltu niitänäitä. Terveydenhoitaja on sitten painostukseni jälkeen suostunut yrittää kuunnella sydänääniä dopplerilla, mutta tähän asti on neuvolassa ollu niin vanhat laitteet, ettei niillä mitään ole vielä tuolloin kuullu vaikkei mahassa kovin paksua rasvapeitettä päällä olekaan. Nyt meen sitten eri neuvolaan ku edelliskerroilla ja toivosin, että tuolla olis vähän uudemmat ja tehokkaammat laitteet..

Oireita: rinnanpäät on arat; saunominen oli eilen tuskaa, kun rintoja nipisteli, eto-olo on päällä het aamusta iltaan asti. Tuntuu, että tarttis oksentaa, mutta lähinnä vaan röyhtäilen ihan siivottoman paljon. Mahaa ei vielä iltaisin turvota niin paljon kuin mitä muistelen että tässä alkuraskaudessa turvottaa, mutta eiköhän tuokin asia vielä muutu.

Niin, ja nälkä on koko ajan, joten nytteki on kyllä mentävä syömään.

vanttu ja viljo 5+6 (?)

ps. käytättekö raskausvitamiinivalmisteita tai vastaavia ja jos käytätte, niin mitä ja jos ette niin miksi ette?
 
jadal
voi maaliskuu, sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi! Voimia!

Mulla on Lonkat alkanut nyt jo "pehmenemään". tai siltä se ainakin tuntuu... tänäänkin oli kävely vähän vaikeaa, kun tuntui lonkat niin oudoilta.

Aika monelle ollaan kerrottu jo tästä raskaudesta, sellaisille ihmisille joille kerrottaisiin jos sattuisi keskenmeno. Esikoiselle ei vielä kerrota pitkään aikaan, ehkä sitten kun maha kunnolla näkyy.

Meillä kans on kyselty tuota lasten syntymistä, varsinkin kun esikoinen näkin ohjelman missö oli synnytys. KErroin sitten, että isä antaa äidille vauvan siemenen. Siemen pitää antaa piilossa tai vauva ei lähde kasvamaan ;) Synnytyksestä tyttö tietää sen verran, että äidillä on jalkojen välissä aukko joka aukeaa kun vauvan on aika syntyä. Ikää neidillä on 5v.
Hyvin on tuo tieto tuntunut riittävän tähän asti, kauhulla odotan tarkempia kysymyksiä :D

Mulla tuntuu kerööntyvän ilmaa ihan hirveästi mahaan, ja jos en tietäisi ettei mahdollista, voisin kuvitella ilmakuplia vauvan liikkeiksi.

nyt pitää lähteä rauhoittelemaan kuopusta, joka heräsi...

jadal rv 5+1
 
Brianna

Ostin ensin ihan tavallista babyoilia, ja se on tähän mennessä tuntunut ihan hyvältä.. Kuivuu aika nopeasti mut kyllä siitä iho jää semmoseks "kumimaiseks". Ajattelin kuitenkin et se nyt on pieni sivuvaikutus jos niistä arvista pääsis..

Kävin apteekista ostamassa myös manteliöljyä, mut sitä en ole vielä koittanut.. Sillä manteliöljyllä voi kanssa pehmittää alapään kudoksia ja välilihaa sitten kun synnytys on ajankohtaisempi - sen pitäis estää repeytymiä (en tiedä kuinka tutkittua tuokin tieto on, mutta eikai siitä kokeilusta oo mitään haittaakaan..). Niin ja sitten luin kanssa, että toi manteliöljy toimis niihin raskausarpien ehkäisyyn..? Apteekista sai kyl myös jotain öljyjä olisko toinen ollu joku Ceridal ja toisen nimeä en muista.. Kyllä oon kans lukenu että ruokaöljyä ja oliiviöljyä ovat jotku käyttäneet - mut en tiedä kuin hyvin se sitten kuivuu..
 
Anu mulla ei oo tullu vielä ainakaan mitään neuvolapostia - soitin sinne n. 1 ja puol viikkoo sitten..

Toivottavasti ne ei lähetä sitä mun vanhempien osoitteeseen, kun mulla menee monesti postia vielä sinnekkin (vaik en siellä oo asunut lähes 8 vuoteen...) Meidän äiti vaan usein avaa mun postit, enkä toivois et se tota kirjettä avais kun ei olla vielä kerrottu tulokkaasta mitään.. No jospa, se neuvolalomake tulis tällä viikolla ihan omasta laatikosta tai sit täälläpäin suomea se annetaan sitten neuvolakäynnin yhteydessä.. Jännää! =) en millään jaksais odottaa, vielä olis viikon päivät kulutettavana ennenkun pääsen sinne neuvolatätin juttusille..
 
vanttu80
Mulla menee nyt ainoastaan 4mg foolihappoa(veljellä spina bifida), muita ravintolisiä en vielä käytä. Kaiketi pitää jonkinlainen monivitamiinilisä hommata. Mulla oli toi b12 vitamiinin seerumiarvo kohtuu alhainen joten sitä taidan tarvita.

lingon1
Kiits tiedoista, taidan lähteä ostaan tuota manteliöljyä ja alan rassaamaan sillä paikkoja. :LOL:
 
Onpas tänne taas kirjoiteltu... =) Tervetuloa uusille :wave: ja onnittelut plussasta :flower:

Nyt menee ihan omanapaisuudeksi, sorry jo valmiiksi. Tänään on kauhea väsymys, mutta samalla tosi levoton olo :( Mulla on melkein kaikki raskausoireet hävinneet, paitsi rinnat on TOSI arat. Tajusin juuri, että en ole syönyt juuri mitään tänään, mutta yhtään ei ole tullut edes heikotusta, pahoinvoinnista puhumattakaan :/ Yksi ikävä oire on tosin tullut noiden aiempien raskausoireiden tilalle eli todella ikävän tuntuiset rytmihäiriöt ja sydämen muljahtelut, etenkin öisin ja rinnassa ja kurkussa on jatkuvasti puristava tunne :'( Perussairauteni kyllä aiheuttaa tämäntyyppisiä oireita aika ajoin, mutta näitä ei ole koskaan ennen ollut tässä mittakaavassa... nyt en ole pystynyt nukkumaan kunnolla näiden takia moneen yöhön, ja jos välillä nukahdankin, niin herään taas pian säpsähtämällä kauheaan jysäykseen rintakehällä, joten pakko mennä huomenna juttelemaan lääkärin kanssa asiasta. Tuskin on pienelläkään hyvä olla, jos äiti käy ihan ylikierroksilla ja viettää yön toisensa jälkeen rytmihäiriöiden ja lisälyöntien kourissa :'( :'( Pelottaa...
 
jadal
raskausarpivoiteista...
mä käytin toisessa raskaudessa apteekista saatavaa vichy merkkistä raskausarpi voidetta, ja ei tullut lisää arpia. En tiedö onko sitten vaan sattumaa. oli tosi hyvän tuoksuinen voide ja muistaakseni aika helposti levittyvää...
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
Phalaenopsis08
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti
augustmam




Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä
Jellona84
Mantelinkukka


 
Vauhti-ipanoiden äiti Töissä olen käyttänyt yhtä kirjaa.. Voisi upota ainakin tuohon vanhempaan :LOL: Kirjassa vanhemmat kertovat lapsille ihan höpö-höpö tarinoita lasten tekemisestä ja aikansa kuunneltuaan lapset päättävät oikaista vanhempiensa harhaluulot :LOL: :LOL: :LOL: Kirjastosta voisi saada tilattua.. Babette Cole - Kun äiti muni -
Mun ensireaktio kirjasta oli että huh huh, mitä juttuja pienille korville, mutta kun ajatuksella luin ja katselin kuvat niin eipä oikeastaan hullumpi, lapset kun ei ole niin tyhmiä mitä me aikuiset aina ajatellaan :D Suosittelen tutkimaan kirjaa ja miettimään olisko siitä apua selostuksessa..

-Anu-
 
Jatkoa edellisiin.. =)

Pikkuötökkä Jokos vaihdetaan tyttö-pinoon ;)

Pahoinvoinnista ja väsymyksestä Olen litkinyt jo 2 vuorokautta, jep myös yöllä vessareissulla, valion sokeritonta vadelmakeittoa. On paksumpaa kuin mustikkakeitto ja vatsaan jää tunne että ei ole ihan tyhjä.. Kahteen päivään ei ole etonut juuri ollenkaan :D Suosittelen kokeilemaan..
Väsyttää aivan kamalasti, tuntuu että taju menee ihan suorilta jaloilta..nukkuminen ei helpota yhtään..

Vitskuja Ostin jonkun monivitamiini-purkin jossa ei ole A:ta, syön kun muistan eli harvoin :ashamed: Samalla otan rautatabletin.. Pitäis kait panostaa asiaan pikkusen enemmän..

Lingon 1 Kysyiväthän ne neuvolassa kuitenkin osoitteen? Ja voihan sinne soittaa uudelleen ja kysäistä. Meille tuli oikein kunnon nippu, jos olis pitänyt täyttää paikanpäällä ja vielä jutella niin se varattu tunti ei kyllä riittäisi mihinkään.

Vauhti-ipanoiden äiti Meillä mäki taisi olla hiekoitettu |O Oli sen verran hidasta tuo matkanteko.. tai sitten liukuri oli jotenkin huono.. :LOL:

Mukavaa maanantaita kaikille..

-Anu-
 
Huomenta ja iso halaus maaliskuulle :hug:

taidan tietää miltä tuntuu, koska itsellänikin alkoi eilen vuotamaan. Varsin yllättäen. Oltiin leffassa ja leffan jälkeen piti käydä vessassa nin tulikin kunnolla verta paperiin, housuissakin jo oli. Illalla sattui selkään ja nipisteli vatsaan. Tänä aamuna sieltä tuli joku klönttikin paperiin...

En sit tiedä mihin kategoriaan tämä vuotaminen kuuluu, mutta paha aavistus on :'(
Kunnon raskausoireitahan mulla ei koskaan ollutkaan. Soitan kohta neuvolaan, kun mulla on sinne aika huomiseksi. Ehkä ne tietää mitä tehdä...

Harmittaa kyllä, kun muutama ihminen jo tietää ja oltiin aika innoissamme tästä...
 
Huomenta! Ilmoittaudun mukaan :wave: Pikaesittely (koska olen töissä, älkää kertoko pomolle): Olemme mieheni kanssa molemmat 30-vuotiaita ja esikoista olemme rakentaneet jo muutaman vuoden. Toukokuussakin oli tärppi, mutta se ilo kesti vain vk:lle 12. Joten Sunrise ja Maaliskuu :hug: , ei mene kaikki aina niinkuin on toivonut. Mutta nyt on positiivisempi mieli ja tällä kertaa kaikki onnistuu =)

Ammattiakin tuolla oli kerrottu. Olen vaatesuunnittelija eli istun päivät pitkät tietokoneella ja tänne kirjoittelun houkutus on aivan valtava. Netti on vain muutaman klikkauksen päässä. Koitan hiukan hillitä itseäni, etten täällä koko ajan lorvailisi :p

Vauvelin LA on 13.6. ja Taysiin suuntaamme. Varhaisultraa koitin varata, koska sitä silloin neuvolassa tuon km jälkeen suositeltiin, mutta neuvolan täti sanoikin nyt, että on jo niin ajanvaraukset täynnä, ettei aikoja löydy. Lupasi kuitenkin etsiä sydänääniä sitten ekalla neuvolakäynnillä parin viikon päästä.


Huhtityttö ja Kyytiläinen 5+2

 
Heti alkuun: Sunrise ja Maaliskuu :hug:

Ja sitten ilmottautuisin mukaan odottelemaan. Ollaan miehen kanssa 24 ja 25 ja toinen olisi tulossa. Esikoinen on tällä hetkellä 9,5 kuukautinen. Laskettuaika olisi 14.6. laskureiden mukaan. Vaasassa synnytän.

Vielä ei ole ilmaantunut minkäänlaisia oireita, joten niitä odotellessa tai no toisaalta saisi pysyä poissa! :)

Minky 5+1
 
Voi ei, sunrise... Toivotaan, ettei se ole sitä mitä pelkäämme :'( Näitä viestejä on ihan kamala lukea, tulee itsellekin ihan hirveä olo. Iso hali :heart:

Huhtityttö: kiva tavata täällä odotuspuolella! Onnittelut vielä kerran!

Pikkumyyrä 4+4
 
Hei Lymypiilo ja kiitos, kiitos, onnittelut itsellesi :) Tuolla meidän kotiryhmässä on nyt hirmuinen plussasutina! Ihanaa :heart:

Pitääpä illalla lukea nämä kaikki viestit läpi ja bongailla teidän muiden oireita. Jossain vaiheessa täällä oli ainakin hirmuinen pahoinvointibuumi. Minulla ei ole muita tuntemuksia kuin kipeät rinnat ja alituinen nälkä :D
 
Anu - En muista ainakaan että ne olis kysynyt osoitetta.. Musta ne vaan otti henkilötunnuksen ja kysy et missä kaupunginosassa asun..

Mulla on aina ollu semmone tunne että mun esikoinen tulis olemaan poika, joten poikaa veikkaan.. Mitään väliä ei oikeasti kyl ole kumpi sieltä tulee - kunhan olis terve lapsi..
 
HelloShitty
sun rise:lle haleja ja peukkuja että olis vaaraton vuoto. :hug: :hug: :hug:

tervetuloa uusille ja onnea odotukseen! :flower:

mulla oli eilen taas vatsakipuja. :( menis nää viikot nopeesti. pelottaa ja juoksen vessassa tarkistamaan tilannetta ihan tauotta. :ashamed: oireita on kyllä mutta mutta....ei se auta. pahaolo vaan jatkuu ja jatkuu. karseinta on herätä aamulla ja heti kun saa silmät auki meinaa laatta lentää. :x ja se karsee pahoinvointi jatkuu klo 21 asti. sen jälkeen onkin vaan pientä kuvotusta. |O eilen kävin metsässä ja nyt on koko kroppa kipee.

no juu. siivota pitäis mutta taidan oottaa että ukko tulee kotiin.

keskimmäinen tyttö jäi kotona tarhasta kun valitti koko yön. katotaan millanen olo on..jos pitäis taaaas kerran viedä lekuriin. pieni astma-epäilys tuli jo muutama kk sitten. :| eskarilainen oli jo varmaan 7-aikaan valmis lähtee. :LOL:

että semmosta.

HS ja nelonen rv 6+4
 
Maaliskuu ja Sun Rise :hug: :hug: Olen sanaton... :'(
Uusille tervetuloa! :flower:
Oliko se lingon 1, joka kyseli joitakin sivuja aiksemmin vähän, minkälaisia synnytyksiä meillä on ollu?
Tässä mun esikoisen synnytyskertomus lyhykäisyydessään:
Eli rv 37+6 jouduin illalla synnärille seurantaan kun vauva likku kovin vähän. Seuraavana aamuna lääkäri lupasi käynnistyksen, jos ei vauva alkais itse syntymään ja mut siirrettiin osastolle. Seuraavana yönä heräsin supistuksiin, ja soitin miehelle (joka oli 100km päässä töissä ), et lähtee tulemaan synnytykseen. Mut kärrättiin synnärille, ja kas kummaa, supistukset loppu kun seinään :headwall: Nukuttiin yö miehen kans, ja aamulla tuli lääkäri n. 9.50 ja puhkasi kalvot. Tyttö synty (rv 38+1 ) 14.08, synnytys kesti 4h 20min, ponnistusvaihe 13min. Mies oli koko ajan vierellä tukemassa :heart:

(.) Mun eka ultra sit siirty... Se on JO ylihuomenna!! :eek: Pikkusen alkaa jännittämään! Jotenkin olen saanu ajatuksen kohdun ulkoisen uusimisesta nyt siirrettyä jonnekin pois, mut se, että löytyykö sieltä myöhemmilläkään viikoilla sykettä... Se pelottaa...
Joo, kyllähän se oli pakko syödä sitä itsesuolattua suolakalaa, vaikka suuta kutittaakin koko ajan ja kädet onkin sen näköset nyt, että on kalaa tullu syötyä :ashamed: Mut kun se on NIIIIN HYVÄÄ!!
Mulla on yökköolo vähän helpottanu, muta mun tissit... |O Oikeesti!! Ei VOI olla näin kipee rintavarustus... Kohtalotovereita?
Sisu ja salamatkustaja 6+3
 
J84
Sun Rise :hug: Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Täällä oli laitettu veikkauksia et kumpi olis tulossa. Mulla on vaan sellanen tunne et kolmas poika tulee. Ekasta oksensin 24/7 rv16 asti ja tokasta ei ollu mitään ihmeellisiä oireita muuta kuin et pissatti ja väsytti enemmän niin kuin nytkin. Pienen pieni kumpu on jo nyt kasvanut häpyluun kohdalle et kohdun tuntee hyvin. Iltaisin turvottaa niin et näyttää kuin olisi pidemmällä :p

Niin ja tervetuloa uusille :heart:

Jellona84 7+0 (7+2)
 
Sun Rise: :hug: Peukku pystyssä, josko olisi harmitonta...

Itsellä tuli tänään ekaan kertaa oksennus töissä... Voi ei... Välillä vieläkin tulee niitä huonoja aaltoja, mutta tuskimpa enään ylös tulee kun olen saanut jo syödyksikin.
Mites kauan tämmöinen pahoinvointi voi kestää??
Muutenkin olen alleginen tälle työpaikalle kun aamusta tänne astelin niin heti tuli pari aivastusta ja sen jälkeen on nokka vuotanut :snotty:

Meikäläisen raskaudesta tietää tallilla jo varmaan kaikki... Pikku linnut ovat laulaneet. No eipä se mitään, ei tule turhia mutinoita selän takana kun en ratsasta samaa tahtia kun ennen. Töissä tietää nyt tuo vastapään kaveri asiasta, kun vaikea pitää salassa huonovointisuutta.

Vitamiini kyselyyn.. Syön raskaus multitabseja, siinä on mm. sitä tärkeää foolihappoa ja saa sitten ne muutkin raskaudelle tärkeät vitamiinit samalla :)

L&Toukopouko 7+0
 
Soitin nevolan tädille, ja kerroin tapahtuneesta. Se oli sitä mieltä, että kesken on mennyt kun tuli jo kiinteetäkin vuodon mukana :/ Nyt kuuluu vain seurailla tilannetta, ja jos kovia kipuja tai järkkyä vuotoa niin päivystykseen vaan. Huominen neuvola-aika siis peruttu :'( Paha mieli, mutta jollain tasolla tiesin tämän. En yllättynyt niin pahasti kuin olisin kuvitellut. Ja huomasinhan muutoksia elimistön toiminnassa jo ennen veren tuloa. Nyt vain miehen kanssa porskutellaan elämässä eteenpäin sinne minne polut vie, pikkuinen siirtyi omille poluilleen, hänen olikin tarkoitus vain tulla tervehtimään hetkeksi.

Opettavaista tässä oli ainakin se, että näki miehessä ja hän varmasti minussa paljon puolia mitä ei aikaisemmin tässä lapsettomassa elämässä olla nähty. Ihania puolia onkin :heart: Nyt tuntuu entistä turvallisemmalta ryhtyä tähän perheen perustamiseen elämäni rakkauden kanssa :saint:
 
Sunrise ja Maaliskuu:pahoittelut :(

Itselläni takana menneisyydessä 3km:a,joten tiedän tunteen :/

Oma olo:hiljalleen hiipivä väsy ja ällötys...
Mä käytän möllerin foolihappo kalaöljy kapseleita ja multivitamiini special 2+ ja käytän näitä molempia imetysajatkin.

Oon jo sekaisin viikoissa jotain 6-7 kai :whistle:

Anuaanua:lisäätkö veikkauslistaan A-MAM JA TYTTÖOLO?

Kiitti!
 

Yhteistyössä