**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Nyt on sitten käyty gynellä ja ultrattu ja vähän ristiriitaisella mielellä ollaan... Vatsan päältä ultratessa ei näkynyt mitään, mutta sisäultrassa löytyi pikkuinen :heart: joka on kiinnittynyt kohtuun ja arviolta 6+0, mutta sydämen sykettä ei näkynyt. Mikään ei kuitenkaan viittaa välittömään keskenmenoon :) .

Samalla tuli kyllä huonojakin uutisia, eli kipujen ja vuotojen syyksi paljastui kohdussa oleva iso kasvain, mutta lääkäri ei pystynyt ultran perusteella päättelemään kasvaimen tyyppiä. On kuulemma melko suurella todennäköisyydellä hyvänlaatuinen, mutta lisää keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Gyne sanoi, että yleensä tällaisissa huomattavan kivuliaissa tapauksissa ensisijainen hoito on leikkaus, mutta minun pitää itse tehdä päätökseni, koska raskaus tulee keskeytymän, jos leikataan :( Ihan hirveä tilanne, kun toisaalta en haluaisi mistään hinnasta keskeyttää raskautta, mutta toisaalta en tiedä pystynkö kestämään näitä kipujakaan koko raskausaikaa ja kyllähän se pieni pahanlaatuisuuden mahdollisuuskin kummittelee taka-alalla. Mies on keskeytyksen ja leikkauksen kannalla, ei kuulemma kestä katsella vierestä minun kipukohtauksiani, kun ei voi mitenkään auttaa... Itse en todellakaan tiedä mitä tehdä, mutta onneksi sain vähän miettimisaikaa...

Sorry, nyt ei jaksa kommentoida muiden kirjoituksia...

Phalaenopsis rv 6+0 (6+2 )

 
jadal
Phalaenopsis08 kamala tilanne! Päädyitpä sitten mihin ratkaisuun tahansa, niin uskon, että me kaikki täällä tuetaan sua parhaamme mukaan! Lähetän sulle jätti suuren haluksen :hug: voimia!
 
Phalaenopsis08: Mä tänään just mietin sitä että mitenhän tuommoisissa tilanteissa oikeen toimitaan, miten sitten just jollekin käykin niin. Mä olen tosi pahoillani tilanteesta. On varmasti vaikea pitää ajatuksista kiinni. Todella hankala päätös edessä... Ei pysty muuta kun toivomaan paljon rohkeutta sinulle, teit minkä tahansa päätöksen :hug:
 
Phalaenopsis voimia :hug:

Hienoa Jadal :heart:

Oih, niin se pariviikkoo sitten meni, vaikka aika tuntui niin matelevan ja huomenna ultra. Pelottaa kyllä paljon mennä, mutta eipä sitten tarvi enää elää epätietoisuudessa.

Jollain muullakin oli huomenna ultra, mut en nyt muista kellä. Jokatapauksessa hyvää ultraa!

Täällä nuhan kynsissä yritetään viihdyttää neitiä. Huomisiin :wave:

Omppunen ja Möti 6+6
 
Phalaenopsis, onpa vaikea tilanne. :hug:

Uusille tervetuloa ja huonoja uutisia saaneille :hug:

Ikäväkseni kannettavan latausjohto on rikki, joten surffailut palstalla jäävät työaikoihin.
Pahoinvointia ja väsymystä lukuunottamatta täällä voidaan hyvin.

Terkkuja kaikille
 
phalaenopsis :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

ja isot voima halit myös muille niitä tarviseville :hug: :hug: :hug:

joku kyseli kissoista meillä kissa ollut älyttömän kauan eli on nyt muistaakseni 12v (eli meitin eka vauva oli :D ). esikon synnyttyä meillä oli kaksi kissaa. ja ottivat vauvan hyvin vastaan... toinen kissoista piti lopettaa kun esikko oli 1,5 v ja ei kyl enää muista että meillä kkaksi kissaa joskus ollu. kun kakkonen tuli taloon tuo vanha herra oli jo yksinään ollut pitkän ajan. ei reagoinut vauvaan juuri mitenkään.... aluksi pysyi enempi pois meitin sängystä, tykkää nukkkua mun ja miehen tyynyjen välissä eikä tullut sänkyyn jos vauva oli sängyssä.... ihan hyvä sinänsä....

nyt kutsu käy

tinni 6+6 ja riivatut pojat
 
HelloShitty
Täältäkin haleja ja tsemppejä phalaenopsis:ille! :hug: :hug: :hug: onko mahollisuus ensin tutkia onko pahanlaatuinen ja sen jälkeen päättää leikkauksesta? :|

jadal:ille onnittelut hyvistä uutisista!l :flower:

mua väsyttää ihan tauotta. päivällä helpotti ku käytiin kävelyllä 2v ja 5v (sairaslomalla oleva) tyttöjen kaa. käytiin hakee esikoisen eskarissa samalla. nyt oksettaa ja väsyttää. täälläkin tunttu siltä että masu alkais olla pikkusen turvonnu. ei se nyt mikään ihme olis ku neljäs jo tulossa. varmaan paisun aika nopeesti. :D

HS flunssaisena ja nelonen rv7+6..oi..huomenna vaihtuu taas viikot. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Jadal:Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: unohdin aiemmin :ashamed:

mä jännitän omaa ultraa nyt niin,etten pysty keskittymään mihinkään ennen huomista :snotty:

a-mam 8+1
A-mam : Jännitetään sitten kummatkin, mulla se huomenna puol kahden aikaan. Saas nähdä kuinka aamupäivällä tutisuttaa.

Vauhtis ipanoineen rv 8
 
Phalaenopsis08: :hug: ja paljon voimia päätöksen tekoon! On varmasti vaikea asia mietittäväksi, mutta luota itseesi, että ratkaisu, mihin päädyt, on varmasti se oikea.


Omassa navassa turvottaa, ellottaa, äklöttää ja vähän ylempänä, siis päätä särkee ja nokka on tukossa. Liekö flunssaa vai tätä oireilua, jokatapauksessa ei kiva olo yhtään.

G: Janottaako?
Mua nimittäin janottaa ihan sutena. En muista edellisistä tällasta, etta koko ajan tekee mieli juoda jotain ja toisaalta vesi ällöttää, vissy närästää ja mehut ellottaa. Eikös se janon tunne usein liity lapsiveden lisääntymiseen? Siis ainaki muistan, että jostain rv 20 lähtien tuli useinkin kausia, että vettä tuli litkittyä koko ajan, mutta että näin aikaisin jo...

vanttu ja viljo rv 7+
 
Vantun janottaako? gallup:
Mua janotti ihan alussa. Tosin juon mä nyttekin enemmän vettä varmaan kun normaalisti mut se kunnon janon tunteet tuli heti siinä varmaan jo ennen plussatestiä. Nyt janottaa varmaan senkin takia kun joudun kokoajan syömään jotain, siis lähes tauotta mutustaa jotain kuten tuc-keksejä.

Kyllä huomaa miten hiljaiseksi muiden huonot uutiset keskustelupalstankin vetää... Mutta eipä tässä liioin ole ilosta raikuvia fiiliksiä kun tietää toisen tilanteen.

a-mamille ja Vauhti-ipanoiden äitille mukavaa ultrapäivää! Tuokaahan hyvä uutisia :heart:

L&Mustikka 8+2

PS. Nyt kysyn kun olen jo monta kertaa yrittänyt mut ei muista... Eli onko täällä muita RH- odottajia?
 
Kiitos kaikille lohduttajille, olette ihania :hug:

HelloShitty En usko, että on mahdollista tutkia raskauden aikana, mutta tosiaan nämä ovat lääkärin mukaan useinmiten hyvänlaatuisia. Ongelma on, että niillä on taipumus kasvaa raskauden aikana, joten kipuilu ei tule ainakaan helpottamaan (tuntuu jo nyt siltä, kuin joku vääntelisi puukolla alavatsalla ) :(

Aion nyt miettiä tilannetta ihan rauhassa ja pyytää uuden ultran ennen lopullista päätöstä, jotta nähdään, onko mitään muutosta tapahtunut. Ja tosiaan sykettä ei saatu näkyviin yrityksistä huolimatta, vaikka se lääkärin mukaan olisi periaatteessa pitänyt jo näkyä... Kauhea sanoa, mutta tavallaan se olisi helpotus, jos raskaus menisi omia aikojaan kesken, koska päätöksen tekeminen tuntuu niin toivottaman vaikealta :'(

Nyt täytyy yrittää nukkua edes vähän. Pidän varmaankin lähipäivinä vähän etäisyyttä tähän palstaan, mutta tulen kyllä kertomaan, jos/kun tilanne etenee. Toivottavasti teillä muilla on parempi onni matkassa, ettei enää kuultaisi enempää huonoja uutisia tällä palstalla! :hug:
 
Phalaenopsis08 Luota vaistoosi, tee tvarmasti oikean ratkaisun :hug:

Rh-
Olen rh-.. Kun sain pistivät pojan jälkeen sen vasta-aine piikin niin sanoin hoitsulle oikein reteesti että turha vaiva..en aijo tulla toista kertaa synnyttämään! Täti tuumas vaan hymyhuulilla että pistetään nyt vaan kuitenkin kun kuuluu samaan hintaan :D Jep, se oli vuosi sitten :LOL:

Mietin eilen synnytystä.. Enkä ole käynyt vielä edes np-ultrassa.. taidan kallistua sektioon, voisivat samalla pistää piuhat rusetille niin ei tarvitsis enää huolehtia ehkäisystä ;) Täytyy pohtia..

Mukavaa päivä kaikille ja voimia niitä tarvitseville :hug:


-Anu- rv. 7+6
 
Huomenta!
Huomenna olis mulla se eka neuvola,pääsee täytteleen kaikkia lippulappuja,jee :D
Melizza,tervetuloa mukaan :wave:
Tänne ei oikein kuulu muuta raportoitavaa joten see you later :wave:
Taisko kahdella olla tänään ultra,tuutte sit kertoo uutiset tänne :attn: :D

bad virgin & hippu 8+3
 
Mullakin on se neuvola 1,5 viikon päästä ja kysyisin, että tuleeko/tuliko teille kotiin sitä ennen jotain papereita vai? Ja mistä niistä kaikista virtsakokeista ym. tietää, mulle ei sanottu mitään puhelimitse, kun aikaa varasin? Mä en tiedä taas mistään mitään, kun en osannut mitään kysyä...

Lymypiilo ja pikkumyyrä 6+0
 
moi kaikille!

Tänne ei mitään uutta kuulu. Pientä pahoinvoinnin juurta on aina välistä, mutta oksentanut en ole kertaakaan. Mikä ihmetyttää aina välistä. Uutta edellisraskauteen on se, että tämä huono olo saattaa olla mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Paska mäihä. Mutta onneksi töissä on vielä hyvin pärjännyt. Työnantajalle päätettiin miehen kanssa kertoa raskaudesta ekan ultran jälkeen 12+ jotain viikolla. Varmistetaan siis, että kaikki on kunnossa ennen kuin ilouutinen jaetaan.

Mulla ei vielä näy missään, että vauva masussa olisi. Painokaan ei ole noussut oikeastaan grammaakaan. Välistä oikein miettii, että onkohan sitä raskaana vai ei. Testiäkään en siis ole tehnyt.. :ashamed:

Vähän kade olen kyllä niille, jotka varhaisultrassa ovat käyneet. Oisi kiva kyllä kuulla pikkuisen sydänäänet jo. Mulla on vielä kuukausi ekaan ultraan. Plääh.

Tervetuloa minunkin puolesta uusille. Meitä on jo sankka joukko täällä. Ja pahoittelen omaa hiljaisuutta. Työnvuorot vaan ei anna mahdollisuutta kovin täällä käydä. Illat kun on töissä, niin aamut menee kodin kunnossapitoon. Mutta ehkä tämä tästä vielä, kun saa organisoitua aamut, niin ehtii täälläkin piipahdella.

T. pikkuötökkä ja eemeli 8+6 (tekonimi vielä hakusessa) :D
 
Phalaenopisis08... :hug: :hug: !! Tilanne on hankala..miettikää miehenne kanssa rauhassa älkääkä tehkö hätiköityjä päätöksiä ehkä asiaa voi vielä tarkemmin tutkia ennenkuin tekee jotain peruuttamatonta.

Mulle neuvolatäti soitti juuri..ja pääsenkin neuvolaan jo viikkoa aiemmin eli 13.11, rv9+2...ihanaa! Oli vapautunut parempi aika. Kysyin myös et kuuluukohan jo sydänäänet silloin niin neuvolatäti sanoi siihen et meillähän on täälä tuo vanha ultraääni et voidaan katsoa sillä..vautsi!! Minä kun olen karehtinut teitä, jotka olette olleet jo varhaisultrassa, kun itse en malta semmoiseen mennä. Nyt pääsenkin ja vielä ilmatteeksi..niskapoimu ja rakenneultraan menenkin sitten äitipolille.

josema 6+2
 
Toivottavasti Vauhti ipanoiden äiti saa hyvät ultrakuulumiset!

Mul oli ultra aamulla,henkisesti olin valmistautunut näkemään tyhjän kohdun,mutta siellä jumputteli pikkuruisen sydän niin tarmokkaasti :heart: Kaikki oikein hyvin siis,koko vastaisi n. 8 vkoa...Oon niin helppottunut ja onnellinen.

Isi ja 2 nuorinta tuijotteli ihmeissään kuvaruudulta pikkuriikkistä ihmisen alkua =)

A-Mam rv 8+2 :heart:
 

Yhteistyössä