**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Heippa!

Vieläkö yhden kelpuuttaisitte joukkoonne?Olen lueskellut teitin tarinoita alusta asti ja toivonut pääseväni mukaan ja niinhän siinä sitten kävi :heart:

Eli LA olis ilmeisimminkin 24.6 tienoilla. Se tarkentuu kun eka ultra on 6.11 jolloinka on n.7 viikkoa kasassa.Aikainen ultra sen takia että tämä lapsi on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla ja ne haluaa aina klinikalla varmistaa että siellä joku varmasti on. Eli sitä jännittäessä...

Ai niin!Synnäri olis sitten Helsingin naistenklinikka, jos sinne asti päästään. :)

Alex rv 5+0
 
Hei Alex ja tervetuloa :wave: Luin ennen tuota teetaukoa eiliset viestit ja piti jotain kommentoida, mutta unohdin jo. Oliko sydänäänten kuuntelusta taas jotain? Minä pyysin sitä varhaisultraa silloin soitellessani neuvolaan, koska oli keväällä tuo km, mutta lääkäriajat olivat jo täynnä. Neuvolan täti lupasi kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä ensi viikolla. Olen tässä miettinyt, että nauraakohan hän minut pihalle, jos pyydän, että ääniä kuunneltaisiin heti aluksi. En pysty keskittymään koko käyntiin, jos jännitän kuuluuko lopussa mitään vai ei. Ja ensikäynti kesti viime kerralla 1 h 45 min ja olisi se jotenkin noloakin käyttää aikaa ohjeistukseen ja sitten todeta, että jaa eihän täällä ketään olekaan.

Valitin vatsanipistelyjä viime viikolla ja nyt aion valittaa sitä, että eilen ja tänään ei ole ollut mitään tuntemuksia. Tämä vasta epäilyttävää on :headwall:

Huhtityttö ja Kyytiläinen 6+4
 
Hei Alex ja tervetuloa! Nyt alkaa olemaan jo aika paljon porukkaa, jolla on laskettu aika kuun loppupuolella, kiva juttu! Se tarkoittaa sitä, että aika kuluu, onneksi! Mulla on kans hieman aika pitkä, toivon, että olis jo joulu :)

Olen hieman tuskaillut rahatilanteeni kanssa ja miettinyt sitä varhaisultraa. Eilen tajusin, että mähän voin tehdä sen YTHS:ssä, jossa se maksaa tasan 4 euroa! Olen siis opiskelija, unohdin vaan nämä opiskelijoiden edut. Joten varasin heti ajan ja sain sen 12.11. Eli silloin pitäis olla meneillään rv 8+6, joten sydänäänet pitäisi kuulua! Toivottavasti päästään sinne asti! Nythän on siis meneillään juuri ne ajat, jolloin sain keskenmenon kesällä. Arvio oli, että raskaus meni kesken rv:lla 5. Huomenna näyttää jo kutosta, joten yksi henkinen merkkipaalu on siis saavutettu =)

Kysymys kokeneemmille:
Saako sieltä varhaisultrasta jonkun kuvan mukaan tai onko se ultraus mahdollista äänittää DVD:lle? Tahtoisin jonkun muiston mukaan :heart:

Lymypiilo ja pikkumyyrä 5+6
 
Kissoista..meillä myös kaksi. Toinen oli ollut meillä pari vuotta ennen esikoisen syntymää ja suhtautui ihan OK vauvaan..ensin hiukan ihmetteli ja sitten arasteli/pelkäsi, kun lapsi itkeskeli ym. Ei sen kummempaa suhtautumista. Toinen kissa on meillä nyt vasta kolmatta viikkoa ja on hyvin samannäköinen tupsukorva/pitkäkarvainen, kun HelloShittyn Diiva..ehkä vain hiukan tasaisemman harmaaraidallisen värinen. Tämä uusi tulokas on niin kiltti n.13 vk, eikä pure eikä raavi..esikoinenkin saa sitä hoivata mielin määrin.
 
A-mam, aah sulla ois ultraa tiedossa :) Luen tuosta nyt rivien välistä, että ei kannata pyytää. Jos mitään ei kuulukaan niin sitten se keskittymiskyky vasta huipussaan on. Peukkuja huomiselle! Oireettomuus ja oireellisuus on kaikki ihan normaalia, mutta on tämä silti niiiin vaikeaa.

Olisinkohan minä sitten vaikka Huti kun tuo H-u-h-t-i-t-y-t-t-ö on niin pitkä. Ja kappas Kyytiläinenkin on aika pitkä. Johtuneeko siitä että omaan pitkän kaksiosaisen live-nimen :whistle:

Huhtityttö ja Kyytiläinen 6+4
 
Mulla oli viime vuonna km rv 11 ja sillon ekalla neuvolakäynnillä rv9+1 neuvolatäti katto heti eka ultralla ja jopa kuultiin sydänäänet!Sillon ei pidetty jännityksessä, mutta johtukohan se siitä että piti olla rakkotäynnä ja sanoin että on aika kova hätä ni se katto sen ultran heti et pääsisin vessaan... :LOL:
 
Pahoitteluni menetyksen kokeneille :hug:
Ja uusille, tervetuloa :flower: =)
Huhtityttö, mä aion sanoa suoraan ens viikolla neuvolassa, että nyt sitten mun kohdalla aina neuvolareissulla ekaksi kuunnellaan ne sydänäänet. Keväällä kun tosiaan kävi niin, että höpistiin äitiyslomat, ja avustukset, ja kaikki muut hommat hoidettiin, ja sit vasta ruvettiin kuuntelee ääniä, eikä niitä sit kuulunukaan. Seuraavana päivänä sit synnytin tyttövauvan kuolleena :'( Jos sanot terkkarille asiasta, että haluaisit näin päin, niin luulen et se onnistuu ilman isompia ongelmia.

( . ) Mä olen NIIIIIIN väsyny!! |O Mä en osaa nukkua, kun mies ei ole vieressä nukkumassa, olen nyt 2 yötä vaan torkkunu :headwall: Päivät pitäis jaksaa touhuta tytön kans... Muuten olo ihan jees, vähän tulee huono olo välillä, ja tissit on tosi kipeet, mut muuten kai kaikki ok. Uskaltauduin jopa vaa'alle tänä aamuna (valitin sivuja sitten painostani ), ja luulin, et se on oikeasti nyt ihan reilusti yli 70kilon, mut mun yllätykseksi se olikin ALLE sen :D Eli nyt vaan samaa rataa, lenkkiä koirien kans eikä mitään makeeta suuhun, ja hedelmiä / ruisleipää pahanolon karkoittamiseksi, niin eiköhän se pysy aisoissa.

Tyttö katsoo tuossa omaa videotaan, mihin on kuvattu häntä vauvana ja pienempänä... Voi hyvänen aika noita ensimmäisiä pidempiä kävelymatkoja, kun tikkujalkaisena mennä taapertaa... :heart: Saisipa tuon vauva-ajan vielä kokea :heart:
Sisu ja salamatkustaja 7+5
 
Sydänäänten kuulumisesta on ollut puhetta, esikoisesta ja junioristamme neuvolassa niitä kuunneltiin n. rv 12 tienoilla. Sitä ennen niitä ei edes yritetty kuunnella.

Huominen ultra jännittää niin kovasti. Mies joutuu työmatkalle Kotkaan joten ei pääsekään mukaani sinne. Pelottaa ihan vietävästi et mitäs jos uutiset ei ole hyviä niin itkien kävelen sitten keskustan läpi autolleni.
Näin viime yönä unia liittyen tuohon ultraan, ekassa selvisi että olenkin raskaana viikolla 37 ja toisessa viikot vastasivat oikeaa mutta siellä olikin kaksoset:D .
Kolmas ei ollutkaan niin mukava, oikeilla viikoilla oleva vauva löytyi mutta sitten jostain syystä lääkäri epäili jotain muutakin minussa ja passitti tarkempiin tutkimuksiin ja löydös oli keuhkosyöpä jolle hoidollisesti ollut enää mitään tehtävissä. Siinä touhussa menetin ensin masussa kasvavan vauvan ja unessa hyvästelin ihan viimeisellä hetkilläni sairaalassa mieheni ja pienet lapsemme.. Tuon unen jälkeen en enää nukahtanut uudelleen ja aamu alkoi kyyneleitten kuivaamisella.

Varmaan tuo sairaala ja syöpä jutut tulivat uniini syksyn asioiden takia. Olin siis hoidettavana keuhkokuumeen takia sairaalassa ja isäni kuoli samaan aikaan syöpään. Varmaan tuolta kumpuaa nuo unet.

Josko en ihan tuollaista tappotuomiota saisi huomenna ultrassa ja vauvakin oli matkassa mukana.

Vauhtis ipanoineen rv 8+0
 
tervetuloa uusille minunkin puolesta!meitä on jo tosi paljon...
Mulla tuli eilen illalla eka pahoinvointi,olin menossa nukkumaanm kun yks kaks tuli pallean kohtaan puristava tunne,sitten tuli pala kurkkuun,mut ykää ei tullut,halailin pönttöä mutta tuloksetta.
eilen sain sanottua miehelle,että tuntuu kuin odottaisin lasta yksin. mies ei puhu vauvasta ennenkuin itse otan asian puheeks...tämä vaivannut tosi paljon...
mies kuitenkin kertoi, että miettii koko ajan lasta,millainen isä hänestä tulee,onko lapsi terve,minkä näköinen vauvasta tulee jne... kyllä tippu kivi sydämeltä heti kun em.sanat kuulin :heart:
 
Hui Vauhtis! Unet ovat joskus niin aitoja ja karmeita, että siinä on monta päivää pilalla. Siellä on kaikki ihan hyvin huomenna, eikös juu :)

Hmm, eli jos minä huijaan tai luultavasti ei tarvitse edes huijata, kun muutenkin ravaan koko ajan veskissa, voisin ihan sivu mennen pyytää äänien kuuntelua, jotta pääsee tyhjentämään. Eikö ekalla kerralla mitattu virtsasta muuten valkuainenkin vai muistanko väärin? Ja ei saa puhua ruisleivästä Sisu, arvaa tuliko kuola suuhun ja hirveä nälkä. Tauostakin on jo yli tunti ;)
 
Millä viikoilla teillä on pahoinvointi alkanut? :attn:

En voi uskoa että kaikki on ok, tää oireettomuus pelottaa. Esikoisesta olin tosi pahoinvoiva ja reagoin voimakkaasti hajuihin jne...Nyt ei mitään. :( Tosin onhan vielä aikaista, mutta pelottaa että jokin on vialla. :ashamed: Yksityiselle en haluaisi ultraankaan mennä kun olisi muutakin käyttöä rahalle eikä se ultrakaan mitään auta jos kaikki ei ole hyvin. :'( Että ei se auta kai kuin odottaa..

oireeton Iidukka rv 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
Millä viikoilla teillä on pahoinvointi alkanut? :attn:

En voi uskoa että kaikki on ok, tää oireettomuus pelottaa. Esikoisesta olin tosi pahoinvoiva ja reagoin voimakkaasti hajuihin jne...Nyt ei mitään. :( Tosin onhan vielä aikaista, mutta pelottaa että jokin on vialla. :ashamed: Yksityiselle en haluaisi ultraankaan mennä kun olisi muutakin käyttöä rahalle eikä se ultrakaan mitään auta jos kaikki ei ole hyvin. :'( Että ei se auta kai kuin odottaa..

oireeton Iidukka rv 5+6
Hei iidukka.

Oman kokemukseni voin heittää mukaan, en ole voinut kertaakaan pahoin 2 edellisessä raskaudessa enkä tällä kolmannellakaan kerralla.
Ultraan olen menossa huomenna vatsakipujen takia, varmistaen näin että vauva on oikeassa paikassa kasvamassa.

 
Hei Iidukka, meillä näyttäisi olevan päivälleen sama rv menossa! Mun oireita on rintojen lievä arkuus ja menkkamaiset kivut alavatsassa, muuten ei mitään. Ei pahoinvointia, ei edes kuvotusta. Lähinnä iso nälkä koko ajan. Joten ei mullakaan nyt mitään erikoisia oireita ole. Olen kuitenkin luottavaisin mielin tasan niin kauan, kun vuotoa ei ole. Koska kuten tästäkin ketjusta huomaa, niin oireettomuuskin on oire.

Älä huoli :hug:

Lymypiilo ja pikkumyyrä rv 5+6
 
Sydänäänistä - Mä olin lapsettomuusklinikalla ultrassa 6+1 ja ei siellä kuunneltu ääniä, mutta sydämen sykkeen kyllä NÄKI, jumputti ihan mahdottomasti ja oli vain 4,2mm!

Pahoinvointi - Alkoi pikkuhiljaa neljännellä viikolla ja vaan on pahentunut. Nyt on sitten oksenneltu aamusin kaksi viikkoa ja vielä siihen on liittynyt ripulia. Eli mä juon oikein urakalla vettä, kun en halua sairaalaan tippaan. Iidukka - mä olen kovin kade jos selviät ilman öklötystä! Kaikissa artikkeleissa, joita olen lukenut ammattilaiset sanovat, että ei tartte panikoida vaan nauttia onnesta. Lisäksi voi olla, että tämä toinen on sitten vastakkaista sukupuolta mitä esikoisesi on, kun oireet on erilaiset. Tsemppiä kovasti!

Alexandria - Tervetulemas!

Sisu - Ma ymmärrän oikein kovasti ton toisen kaipuun siihen vierelle yöksi. Mun mies on ollut työreissussa yli viikon ja tulee huomenna kotiin. Mutta eikö sunkin tule huomenna? Vain yksi yö!

Kissoista - Mäkin olen miettinyt miten mun 10-vuotias höperö katti suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Mustis se ei ole kyllä ikinä ollut ei edes miehestäni, joka on tullut kisun jalkeen. Lasten kanssa oloa ollaan testattu ja useasti, ja ei ole ikinä näppässy vaikka karvoista olisi vedetty. Osaa jotenkin olla hyvin käsivällinen ja kun mitta on täysi katoaa maisemista.

Hobelix & vattu (x2?) 8+0
 
Moi!
Tervetuloa uusille :flower:
Kelläs oli tänään ultra,onnea sinne!

Mä en enää kunnolla pysty kyleltään nukkumaan,kun selvästi tunnen et joku painaa siellä ja kyllä nyt kun oon itseäni peilistä peilannut niin taitaa pieni kumpu masussa olla :heart:
Ja välillä,kun tekee äkkinäisiä liikkeitä,niin pikkaisen repäisee tuolta masusta,pitää olla varovainen.
Onko teillä ollut paljon issiaskipuja raskausksissanne?
Likkaa odottaessani mä jouduin viikoksi saitsulle sen takia et hyvä että pääsin edes kävelemään,oli sellaiset tuskat että. :|

bad virgin & hippu 8+2 Nyt mennään menkkojen mukaan niin kauan ennenkuin/jos tulee muutoksia.
 
Kiitos kaikille. :hug:

Yritän laittaa huolet syrjään ja ottaa päivän kerrallaan. Mutta helppoahan se ei ole kuten varmasti kaikki tiedätte..Onneksi on vertaistukea täällä. :D Ja tosiaan tuo 9kk vanha erittäin vauhdikas esikko pitää huolta siitä, ettei ehdi liikaa murehtia. :LOL:

Kivaa päivää kaikille odottajille, yritän nyt sulkea koneen ja saada jotain aikaan. Kotityöt kutsuu.. :whistle: :wave:
 
En tiiä mistä pelko nyt tuli että mullakin on ihan varmaan ku. Mua nipistää vasemmalle alavatsaan samaan kohtaan sillon tällön, aika usein päivän mittaa. Oikeastaan muuta nippailua ei ole ollut eikä vihlontaa tai muuta. Toisaalta en usko että kyse olis siitä mut jotenkin nyt pelottaa kun piti käydä lukemassa joidenkin kokemuksia siitä.

Noista sydänäänistä. Mulle tehtiin sillon ekassa raskaudessa viikolla 6 sisäinen ultratutkimus km pelon takia ja sillon jo sydänäänet kuuluivat tosi hyvin.
Miten yleensä eka ultra tehdään, sisäisesti vai tuosta mahan päältä?? Eikös ne yleensä kuulu paremmin sisäisellä tutkimuksella.
Jee enää kaksi viikkoa ekaan neuvolaan ja ultraan!! Se menee nopeesti!

Jotenkin niin uskomatonta ajatella että tuolla sisällä olevalla 1,6cm pitkällä kaverilla on aivot jo kehittyneet, mitähän se mahtaa ajatella?

L&Mustikka 8+2
 
Huhtityttö: Aw.. kiitos näteistä sanoista, mulla tuli hymy huuliin ja kyynel silmiin :) Toivottavasti asiat on niin.

A-mam: Joo se voi olla niin kun sillon mua tutki terveyskeskuslääkäri. Ja kun mua sit 5. päivä ultraa joku nuorempi neuvolan täti niin sehän voi olla et se tehdään päältä.. Semmonen on kyl kivepi itsellekin :)
 

Yhteistyössä