**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

onnijuuli :/ Voimia teille seuraavaan yritykseen :hug:
Tais jokunen uuskin tulla joukkoomme,tervetuloa :flower:

Tänne ei oikein omaan napaan kuulu mitään,tasaista tahtia mennään eteenpäin,pientä ällötystä ja muistaa syödä tarpeaksi usein niin ei tule heikko olo =)

bad virgin & hippu 8+1(7+4)
 
Levoton Strutsi..täällä ainakin on itku herkässä yhtenään. Mieskin siitä jo huomautti et nyt mulle ei taas saa sanoa juuri mitään 9 kuukauteen ku rupeen heti pillittämään. Normaalistikkin olen hyvin tempperamenttinen, mut itku ei kyllä tuu herkästi.

Taa..meillä on esikoisen (09/ 2005) jäljiltä kaikki vauvatarvikkeet ja vaatteitakin iso kasa, jos tulokas on tyttö...joten ei tarvita paljon mitään. Vaunutkin huollatin viime syksynä ennen ku takuu meni umpeen.

Onnijuuli.. :hug: ! Phalaenopsis08 ja Vauhti ipanoiden äiti...toivotaan et kaikki on kunnossa! Kaikille pahoinvoiville kovasti jaksamista.

Oma napa: ei juurikaan närästystä, nipistelyä tai nälkää kummempaa. Eka neuvola vasta rv 10 ja jotain..mut ihan kiva ku vasta sillon ku kuulee jo sydänäänetkin....sinne vain tuntuu olevan ikuisuus. Aika on siis vasta 19.11. Kovasti täälläkin turvottaa, ei aamulla, mutta ootappas kun syö jotain niin aivan kuin ois selvä vauvamaha..joka taas häviää aamuksi. Mies ei tosin muka nähnyt mitään.

Ai niin mun synnäriksi voi lisätä SEKS.

josema 6+0
 
Onnijuulille haleja :hug:

Mä olen kans tosi väsynyt koko ajan ja mulla on ihan älytön kiire ja stressi tällä hetkellä mun elämässä. Mies saa välillä vähän turhaankin palautetta. Mut mun on pakko painaa sata lasissa tämän vuoden loppuun, sitten alkaa helpottamaan. Tosin sitten alkaa gradun kirjoittaminen ja sen on oltava valmis ennen kuin vauva syntyy, tällainen suunnitelma täällä. Turvoksissa olen ihan reippaasti, ajattelin alkaa ottamaan kuvia vatsasta joka torstai, kun uusi rv aina alkaa. Kiva sitten katsella sitä paisumista tietokoneen ruudultakin :)

Lymypiilo ja pikkumyyrä 5+5
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
Phalaenopsis08
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti
augustmam
Ilmatar
Lammiska


Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä
Mantelinkukka
lingon1
la bebe

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huhtityttö:
Kukas kirjoitti, että tuntemusten loppuminen aiheuttaa huolta ja tulee hulluksi. Ja kaikki olemme huomanneet, että tuntemukset tekevät hulluksi. Eli oli miten tahansa, vainoharhaisiksi ja huolesta hulluiksi ollaan kaikki tulossa, nipisti sitten tai ei :headwall:

Olet aivan oikeassa, hulluksi tässä tulee ennen kuin nyytin syliin saa.. Ja sitten alkaakin jo toisenlainen jännitys että kuinka pienelle käy myöhemmin tässä isossa maailmassa. Ei ole helppoa ei.


 
Eli luultavimmin laskettu aika 12.9, Taysissa synnyttelen ja yks piku tyttö entuudestaan, 8kk. Ja tyttöä ennustelen tälläkin kertaa tulevaksi =) .

Esikoista odottaessa en pystynyt ptämään raskautta kauaa piilossa: rv 8 alkoivat ihmiset kyselemään, rv 10 ekat äippähousut ja rv 12 asiakas; nainen, joka on myös saanut lapsia sanoi, että taitaa olla loppusoralla - ei tartte enää kauan kärvistellä :ashamed: . Sanoin, että varmaan hetki menee vielä, ja toinen sitten uteli viikkoja. No lopulta kerroin ja se ei meinanut uskoa ja huusi sukulaisensa käytävältä kattoon mua ja ihmettelemään. Ny massu luonnollisesti isompi aikasemmin. Ei oikeen enää peitellä kauaa..

Voi voi, kaikki jännääminen edessä.. eka oottaa ekaa ultraa, sitten viikkoa 12, sitten rakenneultraa, seuraa potkiiko vielä, viikkoa 30, onko tää valkkaria vai lapsivettä, onko kivut normaalia, ja lopulta itse synnytystä yms.

Lammiska ja toivottu 6+5 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Oon mä juttuja täällä käyny lukeen, mut ei oo tehny mieli oikein vielä omista tuntemuksista höpistä, kun mulla on ollu se tunne, et kaikki ei olis hyvin, kun toi maha on kipuillu niin paljon ja supistellu myös. Mulla on toi supistelu jatkunu ihan synnytyksestä asti ja esikko siis 1v3kk ja imetyksen lopetin, kun esikko 1v1kk, outoo kyllä.
Torstaina on ultra, niin sielläpä asiat sit selviää. Tuli muuten tossa sunnuntaina millin pitunen veriviirukin, joka pelästytti entisestään, mut onneks ei oo enempää tullu. Ja samoilla viikoilla tosta esikosta tuli kans kunnon holaus verta, mut kaikki oli silti hyvin.
Ja oireet on nyt vahvistunu, ni sekin kyllä vähän huojentaa mieltä, mut pelko on silti suuri.

Täälläkin niin paljon tullut jo huonoja uutisia, ettei se omaakaan mieltä paranna :'( Suuret pahoittelut onnijuuli ja kaikille teille muillekin ja voimia paljon :hug:

Toivottavasti myös muilla pahaa aavistavilla olisi asiat hyvin! =)

Nyt neiti kutsuu, pitää mennä.

Omppunen ja toivottavasti hyvinvoiva Möti 6+5
 
Onnijuuli:pahoitteluni.

Noista uutisista tulee niin paha mieli :(

Bad Virgin:samaa mieltä! Eikä aika kulu millään ennen ekaa neuvolaa,vielä liki tunti :headwall: Mä haluan ultraan pian,mieluummin heti.Mä haluan nähdä onko kaikki ok...

a-mam rv 8+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Lammiska tervetuloa!

Mua ärsyttää,kun nää päivät menee NIIIIIN hitaasti,tylsää :headwall:
mun mielestä menee suht nopeesti. :eek: kai mulla ollu niin paljon ohjelmaa tai jotain. :LOL:

HS ja nelonen rv 7+5 (vieläkin ilman neuvola-aikaa) :whistle: :ashamed: :D
 
Meillä toista odotellaan LA ois menkkojen mukaan 3.6,mutta muuttuuhan se sit vielä ekassa ultrassa varmaankin :D Viikkoja vasta 7+6, huoh, pitkä odotus vielä eessä =) Pitkin päivää eto-olo ja juma mikä väsymys,huh :eek: Ekan aikaan ei ollu mittään.. Farkut kiristää jo mahan kohalta vaikka painoo ei oo muka tullu vaakan mukaan yhtään lisää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Lammiska tervetuloa!

Mua ärsyttää,kun nää päivät menee NIIIIIN hitaasti,tylsää :headwall:
mun mielestä menee suht nopeesti. :eek: kai mulla ollu niin paljon ohjelmaa tai jotain. :LOL:

HS ja nelonen rv 7+5 (vieläkin ilman neuvola-aikaa) :whistle: :ashamed: :D
Mut eikös teilläkin ole soittoaika 12-13?
Aika menee muuten suht nopeasti,mut raskauden suhteen ei! :D
Ehkä tää tulee sitten tajuntaan kun tuntee ekat liikkeet tai jotain. =)
 
HelloShitty
soitin just kun muistin!
sain ajan 6.11. eli mulla viikkoja sillon jo jotain 10. :D ai minäkö hyvässä ajoin. no..ajattelin että kai mä saan nopeesti. emmä tajunnu yhtään että menee noin myöhäseks. hyvä asia on se että voi olla että kuulee sillon jo sydänääneet. :heart:
 
HelloShitty..täällä Seinäjoella laittavat tarkoituksella ekan neuvola-ajan vasta rv10..oikeastaan vasta sillon ne sydänäänet varmemmin kuulee. Eli toisaalta eka käynti tosi aikaisin on aika turhauttava..ellei ole jotain murheita tai komplikaatioita. Sit kuiteskin oottaa niitä sydänääniä taas seuraavaan neuvolakäyntiin.
 
J84
Heipparallaa, tulin kurkkiin tätä ihanaa kesäpinoo!! Mitenkäs masun kasvatus sujuu :p Luulin tosiaan, et pystyn pitään taukoo tästä palstasta, mutta eilen jo menin tonne KM:n jälkeen kuumeileviin. Tuntuu et tämä kuume on nyt paljon vahvempi kuin viimeksi. Olenkin jo tässä muutenkin touhuillut kaikkea ihanaa ystävieni kanssa jotka ovat olleet maailman parhaita tässä elämän pyörteessä..suuri tuki ja turva :heart: Ei tarvi märehtiä ja miettiä yksinään ja voi purkaa jos siltä tuntuu :D ja eilen paras kamu kutsui mut viettää iltaa ensviikon perjantaiks luokseen..tai no kait me ruvetaan jo tonttuileen, kun ollaan molemmat niin jouluihmisiä :LOL: , mut on se ihanaa, kun on ystäviä! Että hyvin menee ikävästä v.lopusta huolimatta.

Super paljon liimoja ja tarroja teitin pikkuisille ja, että teillä kaikkilla menisi hyvin loppuun asti sekä saatte ihanat mukelonne onnellisesti tähän maailmaan :heart:
Niin ja paljon :hug: :hug: :hug: niitä tarvitseville!!!

Terquin Jellona84..niin kovasti jo kolmannesta kuumeileva höpsö :p
 
juups!!! sain jo jotain aikaiseksi. ja varasin neuvola ajan ja se on 31 pvä eli rv:t vähä yli 8 sillo.
utelin myös ultra puh.numeroo et voisin varata ni totes että eihän tuostakaan kiire tule sitä tilata eli ei voinu ihan niin paljon ennakoida.

muuten menee ihan suht ok... himonani on jälleen marlin vital karpalo-rypäle mehu voisin juoda sitä litra tolkulla ja mieli tekisi myös kunnon ravintolan pihviä.....

onkos tuo jonkin vitamiinin puutos kun tekee hapanta mieli... tai ainakin miehen mukaan tuo mehu on kauheen hapanta... tiä sitte...

tinni ja 5+6
 
mä olen niin väsynyt. Nytkö se sitten alkoi? Peiliin ku kattoo ni silmät seisoo päässä eikä järki näy liikkuvan :D
Pitäis jaksaa olla reipas nyt, siis just nyt, miehen vanhemmat tulee illaksi meille vahtii kahta pienempää ku isommilla alkaa uimakoulu. Ja joudun siinä itsekin polskimaan, odottelen aina toisen kanssa toisen uimakoulun loppumista. Ovat eri ryhmissä, onneksi sentään samassa uimahallissa. Ruoka pitäis tehdä valmiiksi ja vähän siivota et kehtaa avata oven appivanhemmille :ashamed:
Eivät tiedä vielä odotuksesta. Ja mä niin haluaisin kertoa kaikille. en jaksais enää salata. Mitä sitten jos tää onkin tuulimuna? tai menee kesken? tai jossain ultrassa todetaan vauvalla olevan joku huonosti? ku ei tulevaa voi ennustaa.

Pitäis varmaan kokeilla että mahdunko tisseineni uikkariin. Reidetkin näyttää taas turvotuksen myötä niin :x eiköhän täällä joku tee aloituksen selluliittireisistä tänä iltana kun on nähnyt minut uimahallissa :ashamed: Mitä enemmän nestettä sitä enemmän selluliittia, ainakin minulla. JA eilen illalla oli koko jalka täynnä painaumia kun nousin sohvalta ylös. eli turvottaa, ja kovasti.

Tää mun pahoinvointi on sillai kiva et auttaa ku vähän yökkii vaik nenäliinaa vasten, ei tartte oksentaa. Aamulla yökin nälän takia, eli heti jos ei ole syönyt kunnolla ni olo on kaamea.

Jes, ja aika ei minunkaan mielestä kulu mihinkään suuntaan. Huomiseksi on tekemistä ku menen esikoisen kanssa korvapolille jälleen kerran korvien putkitusta varten. Joudutaan nousta ihan sika-aikaisin :/ Pitänee varautua kahvitermarin kera et selviää huomisesta. Tosin mulle ei hirveesti maistu kahvi. Voin kyllä juoda sitä mut ei tee mieli. Hassua et se kääntyi näin päin, ku ekaks mun teki koko ajan mieli kahvia ja nuuhkin niitä porojakin jatkuvasti :D Toivon vain että voisin kahvia juoda koko odotuksen ajan, viimeks pystyin juoda vasta raskauden puolivälissä. Se oli tylsää, mut kyllähän ilmankin pärjäs =) Vieroitusoireet on vaan niin kaameet et pitää olla tosi kyseessä et jätän kaffen aamulla juomatta :saint:

joo, aika turhaa juttua tuli.

Ls 8+1 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Heipparallaa, tulin kurkkiin tätä ihanaa kesäpinoo!! Mitenkäs masun kasvatus sujuu :p Luulin tosiaan, et pystyn pitään taukoo tästä palstasta, mutta eilen jo menin tonne KM:n jälkeen kuumeileviin. Tuntuu et tämä kuume on nyt paljon vahvempi kuin viimeksi. Olenkin jo tässä muutenkin touhuillut kaikkea ihanaa ystävieni kanssa jotka ovat olleet maailman parhaita tässä elämän pyörteessä..suuri tuki ja turva :heart: Ei tarvi märehtiä ja miettiä yksinään ja voi purkaa jos siltä tuntuu :D ja eilen paras kamu kutsui mut viettää iltaa ensviikon perjantaiks luokseen..tai no kait me ruvetaan jo tonttuileen, kun ollaan molemmat niin jouluihmisiä :LOL: , mut on se ihanaa, kun on ystäviä! Että hyvin menee ikävästä v.lopusta huolimatta.

Super paljon liimoja ja tarroja teitin pikkuisille ja, että teillä kaikkilla menisi hyvin loppuun asti sekä saatte ihanat mukelonne onnellisesti tähän maailmaan :heart:
Niin ja paljon :hug: :hug: :hug: niitä tarvitseville!!!

Terquin Jellona84..niin kovasti jo kolmannesta kuumeileva höpsö :p
ihanaa kuulla että teille kuuluu hyvää! :heart:
tuu ihmseessä uudelleenkin moikkaamaan ja kovasti tsemppiä ja peukutuksia uuteen yritykseen. b =) d
 
:hug: ikäviä uutisia saaneille ja paljon voimia jatkoon - Jellona: olet kyllä vahva ihminen! :)

Noista kipuiluista vielä sen verran, että mulla on kummassakin alkuraskaudessa ollu mahakipuja, aika ilkeitäkin - ilman, et mitään ois vialla. Jos teillä on sellanen lämmitettävä viljapussi, niin suosittelen käyttämään, se helpottaa jos mahaan sattuu.
 

Yhteistyössä