**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

HelloShitty
onnittelut A-mam:ille hyvisät ultrauutisista! :flower: =)
ja vauhtikeselle peukutukset! b =) d

vloppu lähenee taas. mulla on tänään siivouspäivä joten tuun aina välillä moikkaa. tää ketju alkaa olla niin iso että lukeminen vaikeutuu. |O :D no..kohta kk vaihtuu joten saadaan uus ketju! B)

HS ja nelonen rv 8+0 :heart:

*muoks*
vauhtis onkin jo käyny! *jää oottaa uutisia*

Moi!

Mun viestit on tainneet mennä ohi, mut mulla myös oli tänään ultra ja mä oon kärsiny niistä monenlaisista säryistä ja supistuksista ja olin ihan varma, et huonoja uutisia saan, mut kyllä siellä myöskin pieni :heart: sykki ja kaikki oli hyvin =)

Onnittelut myös A-mam hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Vauhtiksen kuulumisia odotellaan =) Uudelleen vielä tsempit sinne!

Omppunen ja Möti 7+0

Jumaliuta *anteeks* mut jännittää. Multa varmaa lähtee taju jo ennen lekuria.

Poikaa käytettii tossa aamulla lekurissa ja saatiin toiselle lääkkeet. Atooppinen iho niin oli sitten haavauttanu korvantaustat ja ne oli tulehtunu. Nyt näppyä ilmestynyt kasvoihin joten jäädään sitten odottaa onko sitä enterorokkoa. Sehän tästä viel puuttuu B)

Mutta nyt kahvia kupillinen huiviin ja pikku hiljaa kohti kaupungia ja lääkäriä. Palailen kertomaan uutiset ultran jälkeen.

Vauhtis rv 8+1 ipanoineen :heart:

p.s. Mulla meinas laatta lentää eilen illalla ku olin nukkumaan käymässä, oirehan sekin :p

pikkuötökkä: Etkö ole ollenkaan tehnyt testiä? Mä en pystyis olee jos en ois tehnyt testiä heti kun oli menkat minuutin myöhässä :D

a-mam ja omppunen: Onnittelut hyvistä ultrauutisista, niitä tarvittiin nyt :)

anuaanua: Miten ne seurailee tilanteita raskauden aikana, siis ottavat ylimääräisiä verikokeita että onko sitä vasta-ainetta veressä vai millai se homma oikeen menee? Tietysti ne selittää sen mulle 2 viikon päästä, mut mä en ole sitä koskaan ihan tajunnut koko juttua... Sillo km jälkeen annettiin se piikki ja sanottiin et se turvaa mun tulevan raskauden.. hmm..??

L&Mustikka 8+3

Onnea Vauhti-ipanoille ultraan! mulla sinne vielä piitkä aika.

Sitten vain omaa napaa...
Itse olen loistanut poissaolollani tän kuvotuksen vuoksi. Eilen illalla nukkumaanmennessä jo itkeä tillitin ainaista huonoa oloa ja väsymystä. Päätin tänään soittaa neuvolaan ja siel oltiin sitä mieltä, että lääkärille vaan mars.

Mulla kun tuol töis ei onnistu syödä pienin väliajoin, ni verensokeri heittelee kovasti. :ashamed:

On tää kyllä pöllöä, kun ite ajattelee koko ajan, että oonkohan mä nyt tarpeeksi huonovointinen... Mulla on kyl tosi korkee työmoraali, enkä turhista ole paljo narissut mut mulla kai joku päähänpinttymä, että pitäs oksentaa nonstoppina 24/7 et ois kipee.

helou!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Joku mietti ensimmäistä neuvolakäyntiä, niin ei sinne mennessä tosiaan tarvitse tehdä ja miettiä mitään. Täälläpäin ei edes tule mitään lappuja kotiin vaan kaikki tehdään sitten vastaanotolla. Virtsanäyte annetaan myös ekalla käynnillä ja vaa'allakin pääsee hyppäämään, mutta se neuvolatäti sitten ohjaa ja opastaa, että mistä mikäkin paikka löytyy ja mitä pitää tehdä ja miten jatkossa toimitaan. Eli purkkiin ei tarvi käydä etukäteen pissaamassa, jos ei niin ole ohjeeksi annettu.

Mulla olis neuvola kahden viikon päästä perjantaina, jee!

Mut nyt on jatkettava töitä.

vanttu rv 7+

Lymypiilo:Ei nyt ihan koko porukka,3 vanhinta oli koulussa :whistle:

Vauhti ipanoiden äidin kuulumiset on pakko käydä lukemassa vielä tänään.

Toivottavasti ketjuun tulee vain hyviä uutisia.

Nyt siivoamaan.kuopuksel nousi yöl kuume joten vielä tää päivä ollaan kotosalla.

a-mam rv 8+2 edelleen :D

Siis mä en meinannu pystyssä pysyä eilen illalla. Tänään oli vähän parempi mut en uskaltanu lähtee autoo ajamaan. Soitin neuvolaanki nyt sitten ja täti arveli, että kun mulla on muutenkin matala verenpaine, niin sen lasku entisestään aiheuttaa tuota huimausta. Pitää muistaa syödä hyvin, mut voiks sille oikeen mitään muutakaan tehdä?

Ekasta neuvolakäynnistä sen verran, että älkää käykö pissalla ihan just ennen, kun yleensä haluuvat sen näytteen jo ekalla kerralla. Mä oon niin tyhmä ton kanssa, että aina unohdan sen...

Ninniliina: Mä tuolla jo jokunen sivu aiemmin mietin sitä että ottaako tää raskaus johonkin tasapainoelimiin tai jotain, kun muakin huimaa paljon enemmän. Ei tarvitse kun vähän pyörähtää tai päätä kääntää kun on jo ihan että huh huh.

Neuvolasta, ne kehoitti muistaakseni että ei sais syödä vissiin ennen? Muistankohan oikein. Mietin vaan et kun on tää huono-olo-ongelma, että jos en syö niin sit vaan yökin siellä.

(.) Tänään pääsi itku täällä töissä kun mun sopimusta ei jatkettu. Nyt olis kolmen viikon tauko ennen kuin olis lisää työtä tiedossa. Sit vielä pelottaa kun nyt ollaan sitä taloa ostamassa, et miten hitto mä pärjään ja jos siihen talon pihallekaan ei saa sitä heppatallia rakentaa niin voi hitto!! Toisaalta toi vapaa tekee mulle varmasti ihan hyvää, kun olen väsynyt ja huonovointinen, eikä se toisaalta tee pussiinkaan hirveätä lovea kun mulle on kuitenkin kertynyt 8pv lomaa. Eikä nyt pitäis kyl stressata mistään, mut miten voi olla kun kumminkin vaik kuinka positiivisesti yrittää ajatella niin surumieli valtaa... :/

a-mam: mulla meni laskut sekaisin :LOL:

Kiva, että omppunenkin sai hyviä uutisia ultrasta! Mä ainakin unohdan koko ajan kuka on kuka, ja millonka kenenkin ultra olikaan, joten älä välitä! =)

Se olin mä kun tuosta neuvolakäynnistä kyselin ja kiitos vastauksista! Nää ilmeisesti menee ihan paikkakunnan mukaan nämä käytännöt. Mutta lupaan olla pissaamatta just ennen, varmuuden vuoksi!

Huimausta
en ole huomannut, mutta eipä mulla mitää muitakaan oireita kauheesti ole, joten olen ehkä aika huono vastaamaan...

Lissulille
tsemppiä arjen pyörittämiseen. Asioilla on tapana järjestyä! Huilaa nyt rauhassa kolme viikkoa, ei taas tiedä koska saa levätä seuraavaksi :hug:

Lymypiilo ja pikkumyyrä 6+0

Ninniliina..mua huimaa myös. Meillä on täällä töissä verenpainemittari ja just mittasinkin. Verenpaine on mulla kans usein alhainen..nyt ainakin oli ihan normaali. Muistaakseni mahtoi olla joku muu syy joka tuota raskaushuimausta aiheuttaa, mut nyt en sitä saa päähäni.

Nyt löysin kaksplussan raskauden ABC osiosta..."Elimistön hormonimyrskyt ja ylikierrokset saattavat aiheuttaa alkuraskaudesta huimausta ja maan keinumisen tunnetta. Usein pyörryttävä olo liittyy myös pahoinvointiin, verenpaineen tai hemoglobiinin laskuun."

Lissuli-81 Ekassa raskaudessa taisivat ottaa jotkut vasta-aine?? verikokeet muutaman kerran.. Ilman sen kummempaa numeroa, kuulin kun satuin kysymään :LOL: Vaikka tuosta voikin lukea kaikkea kamalaa jos vaan haluaa niin mulle jäi käsitys että ihan iisi juttu, mitään odottamatonta tuskin tulee eteen..Ja tässä uskossa aijon pysyä :LOL:
Syntynyt vauva oli plussaa..

Rh- taitaa olla kohtalaisen harvinainen juttu.. Mun molemmat vanhemmat ovat miinusta ja ainakin mummi.. Vois sanoa että vanhempia on veri vetänyt yhteen :LOL:

-Anu- rv.7+6

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Otetaanko me keski-suomalaiset tavoitteeks lähteä synnärille samaan aikaan :D
Mun on pakko kommentoida tähän :D
Mun kakkonen siis synty 07/07 ja sillonkin hengasin täällä palstalla. Samassa pinossa oli yks Loimaalainen äiti, jonka kans oli kova yritys nähdä monta kertaa siin raskausaikana, mut lopulta oltiin niin raihnasessa kunnossa ettei kumpikaan enää voinu lähtee toista morjestaan.
"Sovittiin" sitten että tehdään treffit Tyksiin. Aamulla ennenku lähin synnyttään, laitoin hälle tekstarin, että nyt mennään. Kun poika parin tunnin päästä oli syntyny, sain häneltä viestin, että on matkalla TYKSiin :LOL:
Eli meidän treffit toteutui :D

Phalaenopsis iso :hug: mun yhdellä tutulla oli tuon tyyppinen tilanne - hän oli menossa leikkaukseen kun sanottiin, että kasvain sellasessa paikassa että raskaus keskeytyis. Hän sai jo leikkausajanki, mut siellä lekuri päätti kuiteskin olla leikkaamatta kun oli tarkempien tutkimusten myötä sitä mieltä, että ei estä raskautta. Ei leikattu sen takia, että olis ollu suuri riski, että oltas voitu joutuu poistamaan kohtu.
Todella paljon voimia sinulle. Ilmeisesti sinun kohdalla kasvain on sen verran pieni kuitenkin (?) että kohtu säilyis leikkauksessa?

Sori mä vähän jälkijunassa kommentoin näitä ja jääny huomaamatta mitä ootte kirjottaneet, mutkun tää pahuksen palsta on tökkiny niiiiin paljon viime päivinä ja menny tilttiin kun oon yrittäny selata sivuja taaksepäin :headwall:

Vauhti-ipanoiden äiti: onnea ultraan!

Mä varasin eilen ekan neuvola-ajan joka olis 13.11. Oli aika outo neuvolatäti puhelimessa.Ei antanut mitään ohjeistusta miten varautua ja kysyin sitten ite et tarviiko rakon olla täysi tms. Ni töksäytti vaan et: "no jos sä välttämättä haluat et ultralla katotaan ni älä sit käy vessassa..." Siis voi hel.... eikö niinku asiallisesti voi puhelimessa vastata?! No se ei luojan kiitos ole kuulemma mun neuvolatäti!Kai sitä sen takia sit nyppi kun joutu mun kanssa puhumaan puhelimessa, en tiedä :kieh:

ON: pahoinvointi ilmaantunut voimakkaampana kuvioihin,mutta ILTAISIN :x ?? Mä kun olen aina luullu et kyseessä on AAMUpahoinvointi, mut mulla se on selkeästi illalla... :LOL: Muuten olo on ihan ok.

Alex 5+1

Tyttö siis sanoi et äidin masussa kasvaa amppari :LOL:

Mutta siellä se pienen ihmisen alun sydän jumpsutti lujaa. Kokonsa puolesta vauveli vastasi 7+3 mitä osasin odottaakin. Mutta ei lähdetty mitää päivämääriä muuttelemaan, näillä mennään =)

Jos jonkun miinuksen voi sanoa niin siellä näkyy myös verta joka tulee jossain vaiheessa vuotamaan pois. Mutta tuon ei pitäisi olla vaarallista eikä aiheuttaa vauvalle vaaraa. Nyt osaan siis odottaa tota, toisin kun pojan odotuksen aikana joka tuli ihan puskasta.

Mukaan saimme 4 ultra kuvaa ja saimme siellä paikan päällä kuulla sydänäänetkin :heart:

Nyt ei pysty kirjoittamaan enempää, ei pysty onnen puuskissa keskittymään nyt mihkään :D

Vauhtis ipanoineen ja amppari rv 8+1 (7+3)

Lymypiilo: Kiitos, kyllähän ne asiat yleensä järjestyy jollain lailla edes. Sitä vaan aina ottaa uutiset niin raskaasti kun vähän aikaa niitä sulattelee niin huomaa että mitään syytä reagoimiseen ei ole :)

anuaanua: Mun vanhemmilla on ihan sama juttu että veri on vetänyt yhteen, kummatkin on rh- :D Eihän se kai ihan yleisin veriryhmä ole, olikos prosentti jotain 11% kun loput on rh+.

Vauhtis Mukava kuulla kivat uutiset, täällä taas tuli kyynel silmiin, tällä kertaa ilon :p

Ai oonko mä raskaana vai kun kokoajan itken??

Onnea ihanista ultrakuulumisista Vauhtikselle ja Omppuselle

Tuleehan ketjuun hyviäkin uutisia :heart:

Meillä on huomenna miehen kanssa 16 vuotis kihlapäivä :heart: Juhlitaan ystäväpariskunnan kans syöden ja saunoen eräällä vuokramökillä reilun viikon kuluttua =)

Lissuli:Harmi ettei sopimusta jatkettu....Mut nythän sul on loistava tilaisuus kölliä ja suunnitella tulevaisuutta!

A-Mam

Onnittelut vauhtikselle ärhäkästä ampparista! :LOL: Hyvä juttu, että selvis veranvuotokin etukäteen, niin voi olla turvallisin mielin! Mä lähden nyt koiran kanssa agilityyn (kuinkahan kauan sitä pystyy harrastamaan....)!

Lymypiilo ja pikkumyyrä 6+0

Tulin moikkamaan vielä, niin toivoisin olevani täällä vielä :'( Onnea kaikille uusille!! Itse siirryin tuonne km jälkeen kuumeileviin!! Nyt kaksi viikkoa menetyksestä (vuotohan alko silloin torstaina) ja tuntuu et ois ovis, kun munasarjoja ja alavattaa kipuilee, samanlailla kun silloin pillereiden jälkeen, ja raskaustesti näytti negaa, joten se vissiin meinaa et vanha hormoni ois poistunu, maanataina selviää se lopullinen Hcg, yritys on jo alkanut.....saapi kattoa koska pääsen teille kertomaan uudesta onnesta!!

Ikäviä uutisia saaneille :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
ja
Onnittelut hyviä uutisia saaneille :flower:

Mä en ole vieläkään saanut sitä np-ultran aikaa :eek: Malttamaton odottamaan. Aikaisemmin se on tullut postitse, voi kun tuliski pian!
Janosta Olen ollut vesijuoppo ihan kaikkien kanssa, ja esikoisen kohdalla kysyttiin neuvolassa että miks janottaa? ni terkka sanoi että se johtuu pääsääntöisesti kasvavasta verimäärästä =) Mut mulle maistuis parhaiten kokis :p

pahoinvointia mulla on vasta nyt esiintynyt ja se tulee joka kerta puun takaa, olo on ihan hyvä ja hetken päästä saatankin kumartaa pönttöä :eek: ikänä ei ole tälläistä odotusta ollut, ihan mukavaa sinänsä etteivät joka kerta ole samanlaisia. Ehtishän siinä kyllästyä jos aina tietäis mitä tapahtuu :snotty:

Eilen käytiin mäkissä syömässä ja jestas että se oli hyvää :p söin ketsupin ranskalaisilla, ihan oikeesti noin päin :ashamed: ja hampurilaisia olisin voinut ostaa kotiin useamman jääkaappiin :xmas: maltoin mieleni ja söin vain yhden. Ehdin tätä tahtia ihan oikeasti lihoa satakiloiseksi.

Mun kroppa on oikeesti täysin turvoksissa :ashamed: olen ihan sen näköinen kuin olisin lihonut 5 kg yhtäkkiä vaik ei painokaan ole vielä noussut ku maks. 2 kg :whistle:
ja turvotukseen ei yhtään auta nämä mun suolanhimot :/ makeaa ei edelleenkään ole juuri tullut syötyä.

Ls ja 8+4 ( ja minäkin menen menkkojen mukaan niin kauan kunnes joksikin muuttuu )

Muuten miten ihmeessä neuvolan tätskä kattoi mulle lasketuksi ajaksi menkoista 31.5 eikä 1.6 niinku nää kaikki nettilaskurit antaa? :attn: Toihan ei iso hyppäys ole mut...

Laitoinko muuten jo teille tiedon, että Madam Mamma vastasi mulle viime viikolla =) meille kuulemma syntyy tyttö 19.5.09 emmekä saa enempää lapsia :D sopii minulle ;)

Kyselin tammikuussa Madamelta jälkikasvua.. Silloin vastasi että tyttö 7/09 ja poika 3/11, menee niin pelottavan lähelle tuo ensimmäinen että harkitsen ihan vakavissani sitä sterilisaatiota.. Tosin tuosta vois kyllä päätellä ettei se ihan onnistu :LOL:

Sitä paitsi olen vakaasti päättänyt synnyttää toukokuun puolen välin hujakoilla enkä suinkaan kesäkuun alussa. Edellinenkin syntyi 38+3, pyritään samaan nytkin..

Madamen s.postiosoite jos kiinnostus heräsi :D

madam.mamma@luukku.com

-Anu-

Yhteistyössä