**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

hei! tulin moikkaamaan teitä! voi kun niin ihanaa kun nuon pitkällä jo olette :heart: :heart: ja suru uutisia saaneille :hug: ja paljon voimia, itselle on se vauvakuume nyt taas iskeny, vaika päätettiin pitää taukoa, kai täs nyt pitäs vaan maltaa.. mutta hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille :wave:
 
Barbaporro olen suunnattoman pahoillani :hug: Ei loydy sanoja ja tiedan ettei mikaan helpota, mutta voimia teille.

Raffel kylla pisti vihaksi toi sun tilanne. Koita ajatella positiivisia puolia.

Ihana kuulla iloisia ultra uutisia niin monelta ja uusille tervetuloa :wave:

Me tulimme "kotiin" kambotzaan eilen illalla. Olimme kolmen vkon reissulla kiertamassa thaimaata ja kambotzaa moottoripyoralla. Olihan se rankkaa, mutta myos antoisaa. Huomenna pitaisi taas palata Bangkokiin ja siela olisi lento sitten amerikkaan, uuteen kotiin. Reissu meni ongelmitta, lukuunottamatta 24/7 pahoinvointia, mika tietysti tuntuu nyt reissun loputtua alkavan helpottaa :LOL:

Muutaman tunnin paasta ultraan, paasen taas urkkimaan masuasukkia :heart: ja verikokeisiin, mulla hemoglobiini ollu jo nyt alhainen 100 tietamilla... Rautaa on popsittu ja saa nyt naha onko yhtaan parantunu, tiedan kylla etta ei se hetkessa korjaannu. Sitten raivokas pakkaaminen ja jaahyvaisten jatto kaikille ennen lahtoa :'( Itkuhan siina taas tulee. Maha turvonnu huomattavasti ja alkaa jo tuntua pallomaiselta. Tammikuussa olisi miehen ystavan haat ja saa naha mita sita paallensa saa revittya... jos maha kasvaa tata vauhtia niin varmaan yopaidassa mennaan :LOL:

Laitan ultrakuulumisia viela tanaan. Ihanaa ollu luke teidan kirjoituksia taas, vaikka itse olenkin aika laiska kirjoittamaan on ihana nahda et muillakin on mielialan vaihdoksissa rypemista ja oikein itteaankin havettaa miten tulee monesti tiuskittua ihan turhista asioista. Mutta kai se menee ajallaan ohi sekin. Siihen asti toivon miehille jaksamista :LOL:

Traveler&katkis n.15
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Kuinka paljon ulkoilette,käytte lenkillä yms...?Mies on saarnannut kun en saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan tai kävelylle,etten turpoa kamalaksi..

Ja sitten tuo karamelli.... :p Kuinka paljon syötte/uskallatte syödä niitä?Mieheni sanoi etten saa syödä ettei lapsesta tule liian isoa...Koska silloin mun kroppa ei kuulemma kestä synnytystä...(?!?)

Uskon kyllä että mieheni murehtii että mulla ois kaikki hyvin mutta liika paapominen ottaa joskus päähän!!! :headwall:

Masuha&Piskuinen 14+2
Itse en ole jaksanut kuudennen viikon jälkeen harrastaa enää lenkkireissuja, mutta tulee jonkin verran hyötyliikuntaa harrastettua pakostakin. Työmatkat pyöräilen 20min/päivä ja kirjasto/kauppareissu tulee myös tehtyä pyöräillen.

Suklaata ja jätskiä on mennyt paljon enemmän kuin normaalisti. Syön ihan hyvillä mielin herkkuja.
Jos mun mies alkais kommentoimaan tuohon tyyliin, niin en kyllä hyvällä kattelis. Tulis vähä fiilis etten kelpaa pyöreenpänä. Onneksi oma mies ei paapo tuon asian suhteen, päinvastoin tuo kaupasta mulle herkkuja jos vaikka sattuis mammaa tekeen mieli:) Luv.

Mapitus 13+4
 
Huomenta!
Masuha, kyselit lenkkeilyasiasta. Meillä on siis 2 koiraa, joista toinen on onnellinen pihaleikeistä, eikä vaatimalla vaadi lenkille pääsyä (cockeri kyseessä ), mut isompi (norjan harmaa hirvikoira, ei metsästyskäytössä ) oikeasti tulee hulluksi, jos se ei pääse vähintään joka kolmas päivä kunnon lenkille energioita purkamaan. Ja siis tämä lenkkeilyttäminen on ollu kyllä meidän molempien heiniä, minä kävellen ja juosten, mies pyörällä, ja rullilla kesäaikana. Mutta nyt... :headwall: Siis nämä mun pää kopan kunnossa pitäneet lenkitkin on kielletty niiden vuotelujen takia... Ja se näkyy heti kunnossa, ja voinnissa. Heti, jos vaan lääkäri ja vuotelut sallii, nin painun oikein kunnon hikilenkille... :heart:

Kiinalaisesta raskauskalenterista.... Sen mukaan tämä tulokas olis tyttö. Esikoisen kohdalla en tiedä, miten katsois, kun siinä pitää katsoa äidin ikä sinä kuukautena, kun raskaus on alkanu, ja raskaus alkoi helmikuussa, milloin täytin itse 21v :snotty: Notta, milläkähän iällä sitä sit katsois. Ja tuon kalenterin mukaan enkelivauva olis ollu poika, mutta hän oli tyttö. Eli ei ihan meillä pidä paikkaansa.

Niistä supistuksista vielä piti kirjoittaa. Mulla on esikoisen aikaan siis ollu niiden kans ongelmia, ja olin sairaalahoidossa ja pakkolevossa, kun neiti meinasi syntyä liian aikasin. Niin sillä vaan säikähdin tuota ekaa kipeetä supparia, et ei kai ne vielä voi alkaa... Mut pitää nyt seurailla tilannetta.
Maanantaina olis se sydänäänien kuuntelu, ja TAAS täällä odotetaan sitä pelko persiissä :( Mä en varmaan koskaan pääse sitä yli, et nimenomaan sydänäänien kohdalla tuli se pahin pelko toteen... Pelottaa ihen mielettömästi jo. Ja nyt olen sit saanu päähäni, et kun stressaan tän raskauden kans näin paljon, niin mitenkähän se vaikuttaa vauvan kehitykseen... :ashamed: Tein niin tai näin, niin koskaan ei mene oikein ja hyvin...
No nyt pitää lähteä purkaa sänkyjä, ja ruveta pyyhkii pölyjä tästä mökistä, et saadaan lopultakin laittaa loput koristeet paikalleen. Ja joo, lupaan etten riehu, mies saa imuroida ja luututa lattiat :saint:
Sisu ja matkustaja 16+2
 
Raffel siis saitko sä nyt oikein potkut? ymmärsin sun tekstistä ettei näin olis vielä käyny.. kyllä pistää vihaks täälläkin... eikö liitosta saa muka edes neuvontaa tässä asiassa, vaikkei kuuluisikaan? jos mä olisin sä, ni nostaisin pienoisen metelin asiasta, että muut sinne töihin menevät osaisivat varautua. sikamaista!!! |O

herkutteluista ei meillä mies oo syömistä rajoittanu, vähän se on vaa kattellu kuinka suolaista syön, ettei verenpaine pääse nousemaan, vaikka mulla on se hyvissä lukemissa, 122/68 viime neuvolassa. jos jotain painonnoususta sanoisi, ni vaan siks, ettei vauvasta tule jättiläis-sokerivauvaa :/ iteki koitan sen puolesta varoa, vaikka ei oo muutenkaan paino noussu ku 1,5kg raskauden alusta. terkka sano et puoleenväliin mennessä normaali painonnousu on 2,5-4kg. vielä on aikaa herkutella :p ja kuinkas ollakaan, illalla pikkujoulujen merkeissä ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan :LOL:

Talvis 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Uni ei tuu kun on suru puserossa noiden meidän kisujen takia. Uutta kotia ei meinaa löytyä. Tai löytyis varmaan jonkinlainen, mutta en mä niitä tietenkään ihan mihin tahansa anna!
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Oon ihan pihalla noista kaikenmaailman tutkimuksista joista te puhutte. Lapsivesipunktiot ja sokerirasitustestit on mulle ihan hepreaa. Sokerirasituksesta ne neuvolassa jotain puhu, mutta mulle on jääny vähän epäselväks että pitääkö mun nyt ite varailla johonki aikaa ja minne? :eek: Ääh, tuntuu taas ettei mikään oikein toimi.

Raffel ja Papsi 15+0
Oih, meillä on kaksi ihanaa kisua (tyttö ja poika) tai se tyttökissa on meidän tytön (9v) oma, mutta käytännössä tietysti koko perheen lemmekkejä. Ovat leikattuja molemmat ja ihania. Ehkä hyvät perheet löytyisi kun vielä odottaisi hetken, harvoin oikeesti sitten jää löytymättä hyviä perheitä kun vaan antaa ajan kulua. Toivottavasti löytyy hyviä uusia koteja.

RAFFEL, ihan uskomatonta pas..aa toi käytös tuolla töissä. Monesti paperilaput on paljon näppärämpiä tai sähköpostit ainakin meillä töissä tykätään niistä enemmän kun mennä millon vaan käiriin kesken toisten töitä. Älä lannistu, niillä ei ole mitään syytä kun potkia sua pihalla, tossa ei o mitään mikä oikeuttaisi potkuihin. Kai jostain nyt apua saa, toi on ihan laitonta ja paskaa.

Mutta koska työpaikka on noin juntti niin tietysti olisi muutenkin mukavampi löytää parempi. mILLAISELLA alalla olitkaan, voithan hakea esim. määräaikaista niin ehdit sen tehdä ennen äippälomaa, kyllä voit hyvinkin saada töitä, voihan tehdä vaikka sitten keikkaa tai muuten lyhyempiä määräaikaisuuksia (vaikka raskata sekin on) halit ja tsempit

Täällä kaikki hyvin, oltiin äsken ipanoiden kanssa uimassa, nyt pitäis mennä pihalle katsomaan kuusta =)) tai siis valitsemaan tosta omasta metsästä joku sopiva, illalla taitaa tulla glögivieraita. Ma olis vielä työpäivä, mutta onneksi oli aika sellainen iisi, sitten alkaa loman vietto. Isommat lapset toi toikkarit tänään kotiin ja hyviä numeroita niissä oli, kiva juttu =)

kekkeri, huomenna 17/17+4....
 
Barbapörrö :hug: :hug: Voimia teille, niitä tarvitsette... Ja voin myös omasta kokemuksesta sanoa että aika parantaa haavoja, vaikeahan sitä on tietysti nyt ajatella... Järkyttävä ajatus että joudut odottamaan noin kauan kaavintaan!

Joku muukin oli saanut huonoja uutisia, jaksamista sinnekin

Enpä ole aikoihin kirjoitellut, olen kyllä koettanut lueskella teidän jutut että pysyn edes jotenkuten kärryillä...

Liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, välillä pieniä muksahduksia ja välillä oikealla alamahalla tuntuu vähän siltä niinkuin "kala uiskentelis", jännän tuntuista...Mutta niin ihanaa, tietää ainakin että pienellä on kaikki hyvin...

Supistuksista, muutaman kerran on maha kovettunut, muttei kipeästi... Menkkamaista jomottelua kyllä on aika ajoin, ajattelisin myös että se on kohdun kasvukipua...

Raffel kyllä on tökeröä kohtelua, siis uskomatonta, miten tollasia työnantajia voi nykymaailmassa enää ollakaan...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 15+5/16+4
 
Hei rakkaimpani, kiva kun kävit morjestaa meitä! Plussa tuulia sinnepäin, josko se vaik tulis het kun pidätte pikkupreikin :)

Raffel: Eipä voi muuta sanoa kun että höh höh mitä toimintaa.

Mun työsopimusta jatkettiin. En kertonut esimiehelle raskaudesta kun vasta siinä vaiheessa kun meidät määräaikaiset kutsuttiin työsopimuksen allekirjoittamiseen. Annoin viikko takaperin olleessa kokouksessa ilmi työhalukkuuteni ja huoleni siitä jatkuuku työt jne.. silloin jo vähän lupailtii. Kysyin kyllä että miten on, jatkatteko sopimusta vaikka odotan vauvaa, mutta meidän esimies oli ymmärtäväinen nainen. Sanoi että tottahan toki jatketaan sinne asti kun kykenen olemaan, tosin vain puolipäiväisenä, mut ei ne mulle olis kokoaikaista edes kirjoittaneetkaan. Mut vielä koulutetaankin samaan tapaan kun vakkarit uusiin ohjelmiin ja sit mua koulutetaan vielä uusiin tehtäviinkin. Joskus näinkin päin että kivoja esimiehiä.

Lissuli ja mustikka 16+4
 
Heipä Hei!
Tuulimunaksi osoittautui meitin kesävaavi... Menin keskiviikko aamuna kaavintaa varten sairaalaan ,mutta jo esilääkkeeksi annettu syotec teki tehtävänsä ja saatiin ainakin osa tulemaan ulos. Nyt olo on lähes normaali ja ootellaan että loppus vuoto ja pääsis yrittämään uutta vaavia :saint:
Henkisesti olen kunnossa ollut tai ainakin luulin... torstai illan vollotin että perjantai aamuna oli naama ihan hirveen näkönen :whistle: Mies suree hiljaisuudella,mutta näen että otti silläkin koville :hug:

Oikeen ihanaa Joulun alusaikaa kaikille ja mukavaa masunkasvatusta :wave:


Eppuliini kera suuren perheensä
 
Raffel siis ei ole totta.Toi on niin törkeetä kun olla ja voi.Mutkin irtisanottiin ku odotin esikoista.Olivat jo luvanneet jatkoa mut sitten ku pomo sai vihiä raskaudesta ei halunnutkaan jatkaa sopimusta vaikka oli jo suullisesti luvannut.Nainen oli tuo kyseinen pomo ja vielä päiväkodin johtaja :kieh:

Täällä ihan ok olo.Liikkeitä olen ehkä silloin tällöin tuntenut kai :D Huonoa oloa ilmenee joskus mut pahin takana..onneks.Massu pömpöttää mukavasti ja pissa ongelmia ei ole enään.Vauvalle en ole vielä ostanut mitään.Katellut niitä sulosia vaatteita :heart: Mun ei täydy niin paljon hankkiakkaan vauvalle kun vaunut jo löytyy,vaatteita jos tyttö(ton testin mukaan olis tulossa poika =) toi testi on pitänyt paikkansa muuten kaikkien tyttöjen kohdalla..aika jännä) :D Pinniskin on,leluja ym.Mä välillä oikeesti unohdan et mun masussa vauva kun kamala häslinki noiden likkojen kaa ja töitä niin paljon joutuu tekemään :ashamed: Oonko mä ihan huono äiti ku tuota masuvauvaa en oo niin huomioinut paljon ollenkaan :ashamed: Mä muistan et esikoisen kaa oli jotenkin ihan erillaista.Kaikki niin uutta ja jännää.Haalin kaiken mahdollisen tiedon raskaudesta ja synnytyksistä :D Noista kohdunkasvu kivuista mulla niitä on ja on välil todella repivää se kipu.Jo aivastaa niin saattaa tuntua ilkeelle.Onko muilla samoja vaivoja?

Sain äsken paketoitua suurimman osan lahjoista mut sit loppukin paperi kesken ja teippi.Luulin ostavani tarpeeks sitä paperii mut eipä sit riittänytkään.Tuntuu et kaikki jäänyt viime tinkaan ku viel töissä oon 23 päivä.Kaupassa käynnit jää sille päivälle kans..joudutaan lähtee ruoka kauppoihin illalla..plaah :/

sankofa & bongos 14+4 :heart:
 
GoodbyeShitty
heips taas. kirjoitin eilen pitkän viestin mutta netti katkes enkä ehtiny kopsata teksti ensin. |O

barbapörrölle niin paljon haleja ja voimia täältä. tuli oikein itku kun luin sun viestis. :'( :hug: :hug: :hug:

eppuliinille myös haleja. :hug: :hug: :hug:

voihan juttu kun tää pino pienenee vielä vaan. aivan liikaa surua meiän pinossa. nyt ei kukaan jätä tätä laivaa. se on käsky! :kieh:

jotain muutakin piti kommentoida...ei muista
ai niin joo...lymypiilolle megaisot onnittelut! :flower: :heart: ja pikkuiselle turvallista matkaa. b=)d

eipä mitään uuttaa..kiirettä pitää kun joulu lähestyy. vauva liikkuu ja voi vissin hyvin. :heart:

vanhaan nikkiin takasin vaihtava HS ja nelonen rv 16+3..voiko olla niin paljon jo? :eek:
 
Moikka piiitkästä aikaa! :wave:

Täällä sitten parin viikon tauon jälkeen pahoinvointi palas jälleen, niin en oo hirveesti jaksanu mitään. Tälläin iltasin varsinkin on kaikista huonoin olo ja sillon ei pysty oleen pahemmin koneella, kun siitä tulee jotenkin vielä huonompi olo.

Mutta muuten kuuluu ihan hyvää. Neuvolakin oli tossa perjantaina ja kaikki siellä hyvin. Hb 145, RR 117/64, pissa puhdas ja painoo nyt lähtöpainosta +4kg. Multa myös otettiin seerumseula, kun meijän kunnalla ei oo np-ultraa, tulokset tulee n. viikossa. Pikkusen sykkeet oli 148 luokkaa potkutellessa kovasti doppleria ja kauhee pauke vaan kuulu. Taitaa tulla samanlainen vipeltäjä jo mahassa, kun siskonsa :heart:

Barbapörrö :hug: :'( Ei voi käsittää :(

Eppuliini :hug: sinnekin.

Supistuksista oli ollu puhetta ja mullahan alko ne heti plussauksesta ja ihan semmonen kunnon paine tuntuu sillon. Mä lopetin imetyksen tossa heinäkuun lopussa ja mulla tuli myös koko imetyksen ajan supistuksia. Aika supistusherkkä kohtu vissiin. Mutta mulla oli nää samat supistukset jo esikostakin n.15vko alkaen, eikä ne kumminkaan alakerrassa saanu mitään aikaseks ja esikko syntykin 40+3, et en oo huolissani, vaikka ne välillä tosi ikäviltä tuntuukin. Mulla tulee supistuksia aina, kun meen makaan. Ja mahalteni, kun nukun normisti, niin nyt oon heti siitä plussauksesta alkaen joutunu keksiin jotain muuta, kun mahalteen suppailee oikein sarjoissa. Mahan koon puolesta pystyiskin vielä nukkuun mahalteen, mut ei voi.

Liikkeistä mulla tuntu viime viikonloppuna ensimmäisiä töytäsyjä ja sillon sain vasta sydänäänetkin kuuluun tolla kotidopplerilla ja ihan häpyluun reunasta. Kohtu nyt sit vaan vissiin niin alhaalla, et ei aikasemmin tolla kuulunu, vaikka esikostakin kuulu 9+ viikolla, tosin neuvolan laitteilla.

Raffel tosi törkeetä toimintaa, ei voi muuta sanoo. Toivottavasti löydät jotain mukavaa työtä tilalle. Saanko muuten udella, et missä päin asut ja muutkin TAYSin "asiakkaat" saa mielellään vastata tähän?

Herkuttelusta oli myös jotain juttua ja syön kyllä aina, kun mieli tekee, eli n. 2krt viikossa. Mulla raskausaikana alkaa aina himottaan enemmän suolanen ja terveellinen, niin makeet jää vähän vähemmälle, mut tulee niitäkin maisteltua.

Mites muitten tyttö-poikaolot, onko vielä sama tunne, kun aluks? Mun tyttöolo on nyt vähän muuttunu poikaoloks, vaikka toista tyttöä ihan pikkasen toivoisinkin. Ehkä tässä voi myös hämätä se, et jotenkin tuntuu "väärältä" toivoo jompaa kumpaa, niin yrittää kumminkin tavallaan olla vähän toisenkin puolella tai sit ajattelee, et jos toivoo toista, niin ihan varmaan ei sitä saa, jos tiedätte mitä tarkotan. Jokatapauksessa meille on kumpikin aivan yhtä tervetullut, ei siinä mitään. Tää raskauskin on kyllä ollu ihan samalainen, kun tosta esikosta, et voiskin olla toinen tyttö, mut sehän ei kyllä kerro mitään. Tästäkin asiasta saa useamman synnyttäneet laittaa kokemuksia. =)

Mut jospa tästä menis kuormittamasta palstaa :LOL:

O ja piskuinen Möti 15+3
 
Pahoittelut suru uutisten saaneille :hug:
Me ollaan mun vanhempien luona joulun vietossa, mulla alkoi loma eilen ja palaan takaisin töihin vasta 7.1. Tämä loma tuli enemmän kuin tarpeeseen kun tämä raskaus on välillä ottanut niin voimille. Nyt on ihanaa kun saa olla vaan perheen kanssa, rentoutua jne.
Tänään en ole edes oksentanut, jee jee! Mutta väsymystä on kun viime yönä tuli nukuttua niin huonosti. Mulla on myös välillä sellaisia repäisykipuja, esim. aivastaessa tai sitten jos nousee liian nopeasti ylös vaikka sohvalta. Liikkeitä en ole vielä tuntenut.
Rauhallista joulun aikaa kaikille masun kasvattajille!

Halinalle ja pikkukakkonen rv 15+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja omppunen:
Täällä sitten parin viikon tauon jälkeen pahoinvointi palas jälleen, niin en oo hirveesti jaksanu mitään. Tälläin iltasin varsinkin on kaikista huonoin olo ja sillon ei pysty oleen pahemmin koneella, kun siitä tulee jotenkin vielä huonompi olo.

Mites muitten tyttö-poikaolot, onko vielä sama tunne, kun aluks? Mun tyttöolo on nyt vähän muuttunu poikaoloks, vaikka toista tyttöä ihan pikkasen toivoisinkin. Ehkä tässä voi myös hämätä se, et jotenkin tuntuu "väärältä" toivoo jompaa kumpaa, niin yrittää kumminkin tavallaan olla vähän toisenkin puolella tai sit ajattelee, et jos toivoo toista, niin ihan varmaan ei sitä saa, jos tiedätte mitä tarkotan. Jokatapauksessa meille on kumpikin aivan yhtä tervetullut, ei siinä mitään. Tää raskauskin on kyllä ollu ihan samalainen, kun tosta esikosta, et voiskin olla toinen tyttö, mut sehän ei kyllä kerro mitään. Tästäkin asiasta saa useamman synnyttäneet laittaa kokemuksia. =)
täälläkin pahaa oloa vieläkin. ihan karseeta. tsemppiä sinne!
:hug:

mun tyttöolo on aika vahvasti muuttunu poikaoloks. :D onneks mennään 4d-ultraan helmikuussa niin ei tarvii enää kauan spekuloida. :LOL:

mullahan on jo kolme odotusta ollu ian erilaisia vaikka kaikki lapset ovat tyttöjä. no..tää oksuolo on ainoo uus asia tällä kertaa. mutta tavallaan toivon tyttöä vaikka se kuulostaa pahalta. se olis vaan helpompaa. luulisin. koko poika-asia pelottaa kovasti. yhtä rakas on. vaikka olis sekä että. :heart:
 
Heh, mä vielä täällä, kun kerrankin on illasta hyvä olo.

HS jaksuja myös oloon :hug: Ja mullakin, vaikka vasta yks tyttö onkin, niin silti tuntuu, et ei osais hoitaa poikaa. Mut tosiasia varmasti on, et jos poika meille syntyis ja kun se laskettais tohon mahan päälle ja kun ne kaikki äidin rakkauden tunteet omaa lasta kohtaan syntyis, niin siitä eteenpäin se pojankin hoito sujuis ihan luonnollisesti.

Me käytiin esikosta kans 4d:ssä ja tiedettiin sukupuoli etukäteen, mut nyt jotenkin haluisin pitää sen yllärinä. Toisaalta tekis hirveesti mieli myös tietää se etukäteen, mut mä ainakin yritän nyt olla kysymättä.

Raffel jos Tampereella asutte, ettekä oo muuttamassa ennen synnytystä, niin tays:han se sunkin synnäri on. Me asutaan Pirkkalassa, mut suunnitelmissa olis muuttaa takas Tampereelle, kuhan vaan saatais tää nykynen kämppä myytyä. Mietin vaan, jos joskus pääsis näkeen tässä lähellä asuvia, ainakin sit olis kiva, kun vauvat on syntyny, mut siihenhän on vielä aikaa =) Kuhan mietiskelen. Missäs päin Tamperetta asut, vaikka ilmansuuntia, jos et tarkemmin halu kertoo?
Ja muuten tammikuussa alkaa luultavasti mammajumppa ja aattelin mennä, niin ei sua tai muita täälläpäin asuvia kiinnosta? http://tampereen.jumppatiimi.sporttisaitti.com/

Ja hei muuten eikös joku perustanu sen kerhon meille? Mä voisin tulla silläkin puolella käymään, mut mites sen kans pitikään tehä? Riittikö pelkkä salasana vai oliks sinne joku "hakemus"?
 
HelloShitty
mä haluun tietää siks et se on paljon helpompaa kun tietää kannattaako hommata uusia kamoja vai ei. mulla on jääny hirveesti vaatteita noista tytöistä joten jos tääkin on tyttö niin en tarvii ostaa mitään muuta ku kaukalo. :D

oon myös niin kärsimätön etten jaksa oottaa. esikoisen ja kakkosen kaa en tienny kumpi oli tulossa mutta kolmosen kaa tiesimme koska otimme selvää. :D
 
No olipas taas uutisia joka lähtöön! :hug: niille einiinpositiivisiä saaneille..

Melko törkeetä tuo Raffelin esimiehen toiminta! Vois kait sitä kuiten kilauttaa johonki liittoon ja kysellä.. Ei kyllä vetele, kuuluu liittoon eli ei.

Mä taas mietin, et mitä hallaa mä teen tälle syntymättömälle tällä ressaamisella.. Ihan pelottaa, oikeesti. Verenpaineet on mitä on, Hb on matala edelleen, en saa sitä nouseen. Paino tippuu koko ajan, 2 kiloa lähteny alusta..Eikä varmaan tuokaan oo kovain hyväksi. Annan töissä kaikkeni, jotenki "hyvittelen" sitä et oon raskaana. En pysty samaan mihin muut, ni teen sitte urakalla ylimäärästä.. :ashamed:

Ja työ on kuiten tuota hoitotyötä vanhuspuolella. Muutama asukas kävelee itse.. Sit ku pääsen kotiin raskaan työpäivän jälkeen, en jaksa tehä mitään! Just a just lapsille ruuan.. Sit päikkäreille..
Illalla aikasi nukkuun ja herään 4 jälkeen ku ei väsytä. Ja arvatkaa väsyttääkö ku pitäs töihin lähtä?! Ja taas hyvitellään.. :(

Anteeksi vuodatus, tää on vaan niin tätä. Saikkua ku ei osaa pyytää ku ei oo varsinaisesti kipeä. Tai luonto ei anna periksi.. Yritän kyllä sitte miettiä, et mun pitää nyt vauvaaki ajatella. Nyt on muutaman päivän loma, jospa ainaki osaksi palautus..

Vielä kun sais aikaseksi ottaa yhteyttä siihen Tuikeeseen, tää yksin odottavien "kerho". Sais ainaki vertaistukea jos ei muuta.. Täällä kuiten sellanen toimii, täytyy vaan ottaa asiaksi.

Jouluksi mennään äitin luo, ihana ku tietää et saa tosissaan rentoutua! :p

Mitään en oo laittanu vauvalle. Enkä ees osaa. Ajattelen et aikaa on, mut kuiten olen se ainut joka sitä rahaa tähän torppaan tuo, ni pitäs vissiin jakaa ostoksia joka kuukaudelle. Ei taida pörssi muuten antaa myöten.. Ei vaan tiiä, et mistä alkais.. Kuten kaiken muunki suhteen.. :headwall:

Elämä on! :D

Lisbet ja Turo 16+5
 
Raffel, eipä sulla taida olla mitään keinoja paitsi jos pystyt todistaa ettet siinä lapussa kieltäytyny mistään..mut ku on se koeaika ollu niin ei sit kai voi mitään.. :( T iedän kyllä ton tunteen joutenolosta ku itelle tekee tiukkaa olla vaan 2 viikkoakin jouten kotona.

Onko teillä muillla havaittavissa kankeutta? Kun itellä tuntuu et oon ihan kankee ja kyykystä on vaikea päästä ylös et onko se normaalia jo tässä vaiheessa vai vaan omasta liikkumattomuudesta kiinni?
No ei, tää lähtee kyl nyt katsastaa ton mamma-pilates-videon. :)
 
:hug: Eppuliini :hug:

Koetan tässä muistaa mitä kaikkea on kysytty. Liikkeistä olen jo ainakin viikon verran tuntenut liikkeet joka päivä. Iltaisin varsinkin tuntuu oleva kovasti meno päällä. Äitiysvaatteista jotain löytyi tuolta kaapista vaikka osan myinkin ja yhdet housut kävin ostamassa. Huutonetistäkin katselin jo mutten vielä ostanut mitään. Ajattelin ommella äitiysmekon kevääksi.
Supistuksista Onneksi ei vielä kovin paljoa vaivaa, viimeksi alkoi jo vkolla 20 ja siitä asti oli paikat sitten melkein auki ja muksu syntyikin vähän ajoissa.
Herkut onkin sitten vähän paha juttu, kun sokerit oli vähän ylhäällä tuossa rasituksessa.
Synnytyksen suunnittelusta koskaanhan sitä ei etukäteen tiedä mitä tuleman pitää. Mutta sen verran kirjaan ylös toiveita sillä varauksella että ne voidaan ottaa huomioon. Haluan taas altaaseen aluksi ja kun en mikään luomusynnyttäjä ole, niin jotain kipulääkkeitä kyllä meinaan saada, jos ehtii. Mun on pakko kirjottaa ne ylös kun sitten en taas saa sanotuksi kun itse toimeen aletaan.

Hyvää Joulunaikaa kaikille !

Mantelinkukka + vekara (ihan pudonnut jo viikoilta ja päivistä :ashamed: )
 
noppispoppis..täällä Seinäjoella on ainakin yks uus lasten- ja äitiysvaateliike, jonkun Vaasalaisen pitämä ja sillä on toinen liike Vaasas..en vain nyt muista sen nimeä. Sielä myytiin mamalicious vaatteita. Tuolla etusivullahan on niitä äitiysnettiliikelinkkejä..ite tilasin pe:na housut Taikapilvi-nettiliikkeestä, lupasivat jouluksi. Ite tykkään aika leveälahkeisista suorista housuista ja farkuista ja kyl se vaan on niin et jos päällä olevat vaatteet ei täysin miellytä niin olo on ärsyttävä! Usein vaan noi äippähousut on aika kapealahkeisia ja piukkojakin, vaikka käytän kokoa 36-38..pitää vähän tarkemmin etsiä et löytää itseä miellyttävät ja mukavatkin!

Haleja surullisia uutisia saaneille! :hug:

Oma napa: Itse oon nyt viikon verran tuntenut liikkeet aina silloin tällöin. Supistelua oli pari viikkoa sitten parin viikon ajan (semmosta menkkajomotuksen tyylistä), vähän niitä säikähtelin et onko normaalia siinä vaihees ku ei niitä esikoisen aikana ollut, mut nyt niitä ei oo ollu enää. Valkkaria on mulla kans reilusti (paksua valkoista), välillä otin jo hiivakuurinkin ku oli semmoinen olo, nyt parempi mut liukasta on edelleen.

Joulu vietetään sekä kotona et sukulaisis..hyvää ruokaa ja hyvää seuraa, lomaakin on aatosta loppiaiseen ja aionkin rentoutua kunnolla! Tänään ois siivouspäivä ja sitten alkaa joulu..vaikka tosin alkuviikko vielä töitä ja jouluruoat pitää viel tiistaina hakea kaupasta. Näen myös kauempana asuvan tulevan kummipoikani (1kk:n ikäisen)..ihanaa!!

josema 14+5
 
Raffel järkyttävää toimintaa :eek:

Eppuliini :hug: :flower:

Liikkeitä olen tuntenut, semmosia muljahduksia :D
Lenkkeilyä harrastan edelleen päivittäin, ihan samalla tavalla kuin ennen odotustakin.
Herkkuja en oikeastaan syö edes, mutta silloin harvoin kun mieli tekee niin sallin sen itselleni :D
Huh, väsyttää..

MiNiMaM ja masuasukki 16+1
 
Raffel Kuka sen sun tietämän mammajumpan järjestää? Mä en oo löytäny täältäpäin meinaan mitään muuta, kun ton mun mainitseman. Kaikissa paikoissahan tammikuussa varmaan alkaa kevätkausi, et ehkä joku muukin järjestäjä sen saattaa sit alottaa, mut missään netissä ei ainakaan oo ilmotettu mitään.
Me muuten kans jouduttiin luopuun meijän kissoista, kun toi esikoinen synty, kun muuten olis tullu hulluks tässä pienessä kaksiossa. Meillä on myös koira. Ne kissaveljekset tosiaan veti täällä öisin sellasta rumbaa, et en saanu ees nukutuks. Ja se kauhee karvamäärä yms. Ihania ja rakkaitahan ne oli, mut ei voitu sillon muuta.

Lisbet78 :hug: Mä sanoisin, et rauhotat tahtia siellä toissä, mut varmaan helpommin sanottu, kun tehty. Raskaus on kumminkin hyvä syy ja sulla on oikeus tehä töitä ihan omaan tahtiin.

Meillä on vauvalle valmiina vaatteet alkuun, paitsi jos on poika, niin muutama poikamainen vaate pitää sit ostaa. Unisex kampetta on tullu ostettua jo keväällä vauvakuumeessa ja paljon on lindexin niitä ihania ruskeita, oransseja ja vaaleitakin vaatteita.
Esikolta on tallessa sit melkein kaikki isommat tarvikkeet, kuten myös vaatteet. Tuplavaunut pitää hankkia ja ne on isoin ostos. Saksasta tilaamalla onneks saa siinäkin vähän säästettyä. Niin ja uus kaukalo, kun se myytiin tilan puutteen vuoks.
Myös sitten kestovaippoihin menee aika hyvin rahaa ja niitä oon alkanu jo osteleen joka kuun rahoista. Onko täällä muita kestoilijoita?

Nyt pistään tyttö päikkäreille..

O ja piskuinen rv 15+4
 
Raffel ohhoh! :eek: kyllä sä voit ottaa yhteyttä luottamusmieheen, vaikka et liittoon kuulukaan. Sellainen pitäs työpaikalta löytä ja sen pitäs hoitaa asioita siitä huolimatta, ettet liittoon kuulu. Huono homma on, että olet koeajalla :| Sillon ei tosiaan tarvi irtisanomista perustella.

rakkaimpani kiitos =) ja hyviä jouluja sinullekin :wave:

Lissulille onnittelut työsopimuksen jatkamisesta! mukava kuulla, että kaikkialla ei se raskaanaolo vaikuta :flower:

omppunen meillä kestoillaan :wave: ja rahaa niihin menee, koska vaik oon jo kaksi lapsosta täyskestoittanut, niin kaikenlaisia harhaostoksia sitä tulee tehtyä kun haluaa kokeilla jotain uusia juttuja. Oon nyt myynyt niitä "ei-täydellisiä" vaippoja huutiksessa, että saan sitten uusia tilalle :p

En tiedä oikeen, että kysytäänkö me se sukupuoli... Meilhän on joka tapauksessa 3D-ultra niin niissä se vissiin aika helpolla näkyy.

Mulla on ollu kyllä NIIN totaalisen vetämätön olo koko viikon. Ei ole energiaa yhtään mihinkään. Ei siis varsinaisesti väsytä, mutta ei vaan huvita tehdä mitään. Voi tietty olla, että mulla on verenpaine laskenu kun muutenkin on alhainen ja hemoglobiini kanssa. Tai sit lääkitys ei auta. no joo.... joulun jälkeen uusin voimin, toivottavasti.

Hyvää joulua kaikille!!! :wave: Huomenna olis tarkotus lähteä reissuun.
 
kestovaipoista täällä meinataan tälle esikoiselle kestovaippoja ruveta hommaamaan. yks taskuvaippa ja pari imua löytyy kotoa jo, yks kuorivaippa on huudettu ja pian varmasti tulossa, myös hahtuvalankoja odottelen joulun jälkeen saapuvaksi :) keittiön pöydällä on ompelukone ja lattialla kasa vanhoja pyyhkeitä ja flanellilakanoita odottamassa leikkuuta ja ompelua. :D oon täysin hurahtanut :)

sukupuolesta kyllähän se kiinnostaisi.. rakenneultra on varattu 26.1 jolloin yritetään udella.. jos ei selvänä näy niin mennään 4d ultraan. varmaan muutenkin, kun meille ei tuon rakenneultran jälkeen enää tarjota ultraa. tyttö/poikaolo en osaa enää yhtään sanoa. kumpikin on meille ihan yhtä toivottu, kun ensimmäinen vasta. on ollu niin "helppo" raskaus, etten todellakaan tiedä :ashamed:

poksuen tänään 15+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä