**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Nonni, tää on tätä sit näköjään joka kerta, kun neuvola / sydänännien kuuntelu-aika lähestyy. Istun vaan, ja mietin, et nyt niitä sydänääniä ei löydy, panikoin, ja pelkäänm. Hyvä, etten itkua väännä valmiiksi. Huomemma menen siis kuuntelee äänet, klo 11.00 on aika. Kerta kerralta pelottaa enemmän, ja enemmän, ja nytkin jo ajatukset on semmosia, et mitenkähän meidän joulun käy, jos mä olen sairaalassa synnyttämässä uutta enkelivauvaa... :headwall: En vaan kerta kaikkiaan voi tälle mitään... :(

Ainiin, viikkoja siis nyt 16+3
 
Ei tuossa Raffelin jutussa liitto voisi auttaa mitenkään,vaikka sinne kuuluisikin.Koeaikana työnantaja voi irtisanoa syytä perustelematta ja voi olla toinen syy juurikin se,että pyysi vuoron vaihtoa,voi hyvin kuvitella,että vakituiset haluais viettää joulun eikä olleet halukkaita vuoron vaihtoon.Työelämä on kyl tänä päivänä sitä,että kaikkensa pitäis antaa,eikä sekään riitä.

ikävä tosiasia on,että etenkin koeaikana tänä päivänä kannattaa olla mahdollisimman joustava.Mielellään sen jälkeenkin.

Mua supistelee liki päivittäin,oon herännyt nyt muutamana yönäkin.Onnex ne ei oo kivuliaita.

Lenkkeilyä en oo ehtinyt harrastaa juuri lainkaan,mut bodypumpissa käyn yhä.

A-mam ja Mimmi rv 16+5 :heart:


 
Hip hei, enää kolme yötä jouluun... täällä ihan rauhassa annetaan joulun tulla, mitään erikoissiivouksia ei tehdä, ti siivoan sen mitä siivoan ja siinä hyvä. Huomenna olen vielä töissä. Suurinosa joulupakettien tuojista/viejistä on jo käynyt, huomenna mies menee lasten kanssa anopille ja vie lahjakassin ja illalla tulee eräs "vieras" mutta aika hyvin nekin jutut jo hoidettu.
Jouluruuat on aika monet puolivalmiita tai valmiita (piimäjuuston teen itse ja imelletyn perunalaatikon ja rosollin, kinkun, jotain salaatteja yms) mutta mitään stressiä ei tule kun niitä syö vaan oma väki =) kiva niin. Lahjoja on koko meidän makkara puolillaan...meidän äiti on sellainen lahjamagneetti että paketteja on monen monta kassillista, ei kyllä siis kalliita mutta määrällisesti paljon. Toisaalta ihana, muistan lapsena miten ihanaa kun oli paketteja oli enemmän kun kaksi tai kuusi. Eihän niissä yleensä mitään arvokasta ollut mutta hauskaa silti availla ja ihmetellä.

Kuusi haettiin metsästä tänään, odottaa pihalla sisään tuomista. Hyvät fiilikset, noita liikkeitä odotan kovasti niin ei tarttis Sisun tavoin jännittää ja hetkittäin pelätä pahinta... Mulla ti neuvola joten siellä nyt sitten saa varmistuksen, olis ihan järkyttävää jos saiskin huonoja uutisia, tuskin mitään tehtäis ennen joulua ja sais tosiaan kuollutta vauvaa kantaa joulun aaght, no turha nyt on pelätä mitään ja maalata kauhukuvia.
Miten teidän viikonloput on sujuneet ja millaisia alkuviikon suunnitelmia? Kohta on joulu.... (vaikka täällä "etelässä" on ulkona ihan maa mustana)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisulle :hug: . kai se alkaa helpottaa sit kun tulee noita liikkeitä useammin. =)

HS ja nelonen rv 16+4
Mä olen tuntevinani niitä, mutta en ole 100% varma, et ne on liikkeitä, eli en myös uskalla luottaa niihin. Enkelivauvan liikkumiseksi luullut tuntemukset kun paljastu suolen pulpahteluiksi, ja haamu potkuiksi... Niin siksi en uskalla luoyttaa, et ne liikkeen tapaset olis oikeita liikkeitä. Ja kun se istukkakin on niin huonossa paikassa, niin se voi oikeasti estaa liikkeiden tuntemisen pidemmilläkin viikoilla. Olis vaan pitäny hommaa se doppler kotiin :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Miten teidän viikonloput on sujuneet ja millaisia alkuviikon suunnitelmia? Kohta on joulu.... (vaikka täällä "etelässä" on ulkona ihan maa mustana)
Vastailenpa tähän vielä samalla...
Me eilen siivottiin, tänään laiteltiin kuusi, silittelin liinoja ja laittelin loppuja koristeita ympäri taloa. Edelleenkään ei olla vielä saatu käytyä tamppaamassa laverisohvan patjoja ja kopistelemassa meidän päiväpeittoa, kun koko ajan vaan sataa, niin ei haluta lähtee kastelee niitä ulos. Mies ja tyttö aiko lähtee kohta kauppaan hakee maitoa ja käydä samalla kattoo, et onko jo jäätä kentällä, et huomenna pääsis tytsi luistelee, jos jää on jo. Huomenna olis tarkoitus leipoa pipareita neuvolassa käynnin jälkeen, ja vähän torttuja, ottaa lihajuttuja sulamaan, ja niitä suolailla illalla jne. Kinkku pitää huomenna muistaa nostaa huoneenlämpöön. Tiistai menee laitellessa ruokajuttuja, miehellä on fysioterapia-aika, kaupassa viimeiset ruokajutut, tuoreita lähinnä haetaan enää ja maitoa. Keskiviikko ollaan omalla perheellä kotona (kuten ollaan oltu aina siitä lähtien kun tyttö täytti 1v. ) ja torstaina sit tulee kauan ja kovasti odotetut vieraat. Mulla on serkku, joka asuu Lontoossa, mutta on ollu aina mulle kuin toinen isosisko = tosi läheinen ja rakas. Hän tulee avomiehensä kans (+ äitinsä, ja mun vanhempien kans ) käymään koko päiväksi meillä!! :heart: Meidän pikkuneiti taas on korviaan myöten ihastunu tähän avomieheen, joka on siis umpienglantilainen. Vaikkei heillä yhteistä kieltä olekaan, niin kovastihan nuo yhdessä leikkivät ja touhusivat, kun viimeksi näkivät. Sitä siis odotellaan kovasti täällä ( perjantaita ei sit niinkään paljon, anoppi tulee jouluvierailulle, ja saan taatusti kuulla kommenttia niin ruoista, kuin koristeluistakin :( ).
 
HelloShitty
joulufiiliksestä..mulla tullu nyt sitä fiilistä. se kuusi toi sen mukanaan. :D
me ollaan nyt 3 jouluu putkeen viettäny kotona. ihan vaan oman perheen parissa. on kyllä ihanaa! :heart: ei jaksais millää lähteä mihinkään. ja jos menee miehen vanhemmille niin mun vanhemmat todennäköisesti vetäis herneet. stressitön joulu on paras joulu. :xmas:

katotaan nyt ehtiikö ollenkaan sinne mennä. mun vanhemmille siis...niillä ohjelmaa niin paljon et voi olla ettei tartte. B) :D

HS ja nelonen rv 16+4..uus viikko lähestyy taas. :heart:

ai niin joo..kestoista oli puhetta..mä olen niin kauhee ja mukavuudenhaluinen ettei nappaa. hävettää oma saamattomuus. :ashamed: jos joku keksis puolkestot (kuori kesto..kakkiosa kertis) niin voisin harkita. :whistle:
 
Mä ootan Joulua innoissani :heart: mun vanhemmat,täti ja tädin mies tulee meille.Jouluruuat teki mun äiti,itselleni jää kattaus,jonkin verran siivoiltiin viikonloppuna,paremmin ti.Ma haetaan joulukuusi mökkitontilta ja tehdään loput joululahjaostokset.

Joulun jälkeen on 6 päivää lomaa =)

Yleensä on käyty jouluaattona anoppilassa,mut tänä vuonna ollaan vaan kotona.
Käydään joku toinen päivä siellä sit,he ei tiedä vielä mitään vauvasta :whistle:

A-mam ja Mimmi rv 16+5
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja omppunen:
[
Myös sitten kestovaippoihin menee aika hyvin rahaa ja niitä oon alkanu jo osteleen joka kuun rahoista. Onko täällä muita kestoilijoita?
MINÄ MINÄ MINÄ!!!

:wave:

Tai osakestoilulla koko ajan, yöllä ollaan kestoilu vaan pari kertaa, ja nyt kun ei pysy likak paikallaan ollaan pari vkoa käytetty maissihousuvaippoja, mutta siirrytään pian takaisin kestoilemaan kunnolla, kunhan likka seisoo kunnolla että saa vaihdettua helpommin vaipat.
Aion ommella tulokkaalle pienempiä taskuvappoja lisää, kun ne äippäpakkauksen 'newborn' kokoiset oli meille aiankin ihan liian isoja silloin 2-3 ekaa viikkoa. (2,89kg 49cm) Niin varaudun nyt samaan, ja kun materiaaleja on, niin ompelen valmiiksi vähän. Kävin ompelukurssin viimeisilläni kaverin houkuttelemana vaikken ole ikinä käsitöitä osannut :D, mutta yhdellä mallilla on pärjätty hienosti, ja suurin osa on omatekemiä! Tulee tosi edulliseksi, taskuvaippa n. 2-4?/kpl, malli ja materiaalit suht. samat kuin esim fuzzy bunzissa joka maksaa sen 20?... :) Harkitse itse ompelua jos kone on, ja laita vaikka yv:tä jos kaipaat neuvoja tms :)
 
Ilmis
Maranooka Sama vika täällä! Toissa yönä heräsin viisi kertaa juomaan sion lasin vettä, aikaisemmin on pitänyt herätä vessaan... :D Viimiset 3 viikkoa suunnilleen olen juonut about 3 l vettä päivässä ja ihan janoon. Ja tosi hyvä kun varsinkin tuo vesi maistuu, sen vuoksi mulla onkin niin paljon parempi olo ollut!

Omppunen Täällä myös yksi, joka on jo niitä alkanut väkertämään :wave: Onneksi netistä löytyy paljon tietoa yms. Kokemusta ei ole minulla eikä kellään tutullakaan, että katsotaan nyt miten se lähtee menemään sitten... ;)

Ilmatar ja vikkelä liikkeinen Armas 16+4 :heart:
 
Heips!

Raffel tuuhan sit kertoon se mammajumpan järjestäjä, kun selviää, mut veikkaisin, et se on joku niistä, mitä järjestäjiä itekin oon löytäny, tosin niistä ei pitäny, kun yks järjestäjä sitä nyt syksyllä. Ja ei mullakaan mahaa oo, eikä hirveesti tuukaan, jos esikoisen tyyliin maha kasvaa, mut siinä onkin se idea, et se on raskaana oleville ja siellä tehään raskaana oleville sopivia liikkeitä, mikä siis ei kato mahan kokoo tai raskauden kestoo ollenkaan. Ainakin esim. mammajoogaankin on semmonen rv12 suositus, et sen jälkeen voi mennä ja mehän ollaan jo paljon pidemmällä, kun 12vko :D

Kestoilijoita tai tulevia semmoisia löytyi, kiva B) Mä oon täyskestottanu ton meijän esikon n.4kk alkaen, paitsi nyt ollaan jonkun aikaa jouduttu pitään oisin kertsiä, mut siis ihan pienen kestoilusta ei oo kokemusta, mut mulla on omat systeemit kumminkin jo selvillä ja tiedän, mitä tuun käyttään ja mitä en. Vaikka moni sanoo, et taskut ei toimi hyvin ihan pienellä, mut kyllä niitä positiivisiakin kokemuksia on ja niitä mä oon hankkinu nyt fuzzilta 10 xs-kokosta ja muksuilta on kaks nb-kokosta taskua ja sit vielä joku 4 niitä lisää. Sisävaippoja nb-koossa hankin muutamalta eri valmistajalta (R&R,nöttönen,cuddle) joku n.15kpl, tai jotain niitäkin jo on hankittu ja kuoria on noita äp:n imse vimsejä muutamat ja sit mulle on tulossa yks aio xs-kokosena hypisteltäväks, mihin nyt esikolla ihastuin sen hyvän pitävyyden takia ja jos vaikuttaa hyvältä, niin niitä myös hankin muutaman lisää. S-kokosista vaipoista eteenpäin meillä sit onkin jo hyvät varastot.
c81 mä oon ihan suht taitava käsitöissä ja ompelukonekin löytyy, mut en sitä oo pitkään aikaan käyttäny, enkä niitä vaippoja jaksa kyllä ruveta väkerteleen :ashamed: Just mietin, et jotain imuja vois tehä, mut en taida jaksaa ees niitä eikä aikakaan tunnu riittävän mihkään tommoseen. :ashamed:

Nyt pitäis ruveta valmistuun kaupoille lähtöön, kuhan toi esikoinen herää.

O ja piskuinen 15+5
 
Ihanaa, jouluun enää kaksi päivää, huomenna lähdetään jo anoppilaan odottamaan sitä kauan odotettua aattoa, tai lapset on aikakin odottanut.
Mä olen täällä taas sairaslomalla, ehdin viikon käydä töissä, mutta en kertakaikkiaan pysty siellä olemaan, kun on nii kiire ja rankkaa, jalat ei raskaana ollessa kestä ollenkaan, ovat ihan täynnä tosi kipeitä suonikohjuja, hetken aina pystyy pystyssä olemaan ja sit hetkeksi makaamaan, tuntuu että jalat ja alapää räjähtää. Onko muilla suonikohjuja? Onko ne kipeitä teillä?
Viime keskiviikkona oli neuvola, kun ise dsoittelin ja pyysin sitä aikaistamaan ennen joulua (olisi ollut vasta 7.1), että saan kuulla sydänäänet, kun liikkeitä ei tosiaankaan tunnu vielä joka päivä. Kaikki oli hyvin. Rakenneultra on sit seuraavaksi 16.1 ja neuvola 19.1

Mutta ei muuta kuin OIKEIN RAUHALLISTA JA ONNELLISTA JOULUA KAIKILLE

kesämasu09 ja mörkyli 16+5
 
Kävin sydänääniä kuuntelemassa neuvolassa, ja heti löyty! :heart: Terkka siis paino vaan dopplerin massulle, ja heti alko tuttu tikutus kuulua. Arvatkaa, putosiko taas kivi sydämeltä :heart: Ja... ja... SELIBAATTI LOPPUU!!!!!!!!!!!!! :p Tänä iltana kuuluu meidän makkarista BOMCHIKAWAUWAU.......... :heart:
Oikea neuvola on sit 7.1., 2 viikkoa ja 2 päivää aikaa siihen.

Kestoilusta oli kyselyjä, ja keskustelua... Myönnän, ett olen niin mukavuuden haluinen, etten jaksa ottaa enää lisähommaa kestoivaipoista, vaikka luontoahan se tietysti säästäis ja paljon. Mut jospa joku vielä kehittelis HS:n (?? ) ehdottamat puolikestot, niitä minäkin voisin käyttää. Eihän tämä ole kun omasta viitseliäisyydestä kiinni, ja siskon kans varmaan tulee asiasta kans keskustelua, hän aikoo kans kestoilla esikoisensa kans (sen keskosvauvan, jos joku muistaa kun kerroin... )

Sit pieni gallupintynkä näin joulun kunniaksi (tosi jouluinen aihe :LOL: ): Monestiko kukakin nousee yöllä vessaan?? Mä olen ihan kummissani, kun parhaillaan itse joudun nousemaan 4 kertaa... :eek: Viimeksi en läheskään näin paljoa joutunu ravaa siellä...
Juu, palaillaanpa taas.
Sisu ja matkustaja 16+4 :heart:
 
Oottepas kirjotellu taas hurjasti..luin vain sieltä täältä nopeesti! Tääl kaikki joulusiivot, ruuat ja leivonnaiset tehty. Töitä viel huomennakin ja ruokakauppa-asioita..sit alkaa se kauan kaivattu joululoma! Maranooka ja joku muukin ihmetteli sitä janoa, se johtuu verimäärän lisääntymisestä ja vaihtuuhan se lapsivesikin 3 tunnin välein. Mulla suurin jano mennyt ohi, mut pari viikkoa sit join ihan hirveesti koko ajan ja silti vain janotti lisää. Sokerit oli ok! Täytyy taas mennä..töitä!

josema 14+6
 
c81
Pikakyssäri, kun jouluherkkuaj kohta nenun eteen tuodaan, j amonihan niistä on periaatteessa meiltä kielletty tai ainakin rajoitettu niin että on pakko tietää mitä syö enennkuin uskaltaa - niin nyt tuli eteen kunnon tenkkapoo : Vakuumipakattu kala on nounou. Entäs lämminsavulohi joka on öljyyn säilöttynä purkissa (työnanatajalta tuli herkkukori joululahjaksi ja sisälsi moisen tuotteen) uskaltaako syödä/söisittekö??
 
HelloShitty
vessakäynneistä..mun ei tarvii nousta kertaakaan. jos satun olee hereillä niin saatan käydä mutta ei aina. :D

kohta kokeilemaan tehä sitä imellettyä perunalaatikkoa Sisun ohjeella. :D :flower:

HS ja nelonen rv 16+5 :heart:
 
Hei vaan taas kaikille, käyn nyt taas jättämässä itsestäni jotain puumerkkiä, että elossa olen....sintti jaksaa oikein hyvin ja sydänääniä kuunellaan melkein jokapäivä...tullut sellainen uusi harrastus. :D Täällä ei olla stressattu joulusta ollenkaan...lahjat toimitettu eteenpäin ja tänään illalla starttaa kone ja me poistutaan kolmen viikon ajaksi lämpimään. Palailen sitten ensi vuonna, kaikille oikein rauhaisaa joulua :xmas:

Pa-mi ja sintti tasan 14
 
Raffel: Koetahan jaksaa. Muista että ei se ole paha asia jos itkettää ja surettaa, kyllä ihminen saa surra ja itkeä. Tuossa sun tilanteessas sen ihan ymmärtääkin, että pieni masis iskee kun töistä saa potkut, joulu tympii ja joutuu luopumaan kisuista. Mä tiedän kyllä että ei ole helppoa luopua rakkaista eläimistään.
Itse joudun kans vähäksi aikaa luopumaan hevosestani heti uuden vuoden jälkeen, se lähtee monen sadan kilometrin päähän ja nähdään vasta ensi syksynä, jos sitä ennen en siellä kerkeä käymään. Onhan tässä ollut jo kevyt laskeutuminen siihen sen poissaoloon, kun en ole kerinnyt tallilla juurikaan pyörimään kuukauteen. Silti sen ajatteleminenkin pistää kyyneleet silmiin.

Ninniliina: Kiitos onnitteluista :) On se kyl mukavaa kun saa jatkaa töissä.

A-mam kyseli joululahjasta tulevalle vaaville. En ajatellut ostaa. Kuitenkin se ihka ensimmäinen joulu on sitten vuoden päästä. Ei edes malta odottaa sitä että pääsee viettämään vuoden päästä oman pikku perheen kanssa omaa joulua omassa kotona.

Tämä lähtee huomenna töiden jälkeen joulun viettoon muualle eikä koneelle pääse kun tapaninpäivän iltana, mikäli jaksaa vaan koneen avata.




:heart: :heart: :heart:

OIKEIN LÄMMINTÄ JA LAPSELLISTA JOULUA TEILLE KAIKILLE!!

:heart: :heart: :heart:

Rakkaudella toivottelee, Lissuli ja Mustikka 16+6
 
Jes, loma alkoi tänään! Ihanaa kun huomenna on vielä tavallinen päivä tehdä juttuja, siis vähän siivoilen ja jotain laitan, ei mitään stressattavaa. Aamupäivllä on neuvola.

Joulun vietosta. Me oltiin vielä vuosi, kaksi aatto anopilla ja joulupäivä reissattiin mun suvun luona jne ja oltiin aika kypsiä, sitten tehtiin päätös että ollaan jouluaatto kotona =) ja on kyllä hurjan ihanaa. Muutaman vuoden anoppi kyseli ja "kiukutteli" mutta nyt ei enää ole moksiskaan, käydään kyllä jouluna mutta aatto nautitaan rauhasta kotona. Eli rohkeutta vaan tehdä niitä päätöksiä mitkä OMALLE perheelle on parhaita, ei voi kaikkia miellyttää ja edes jouluna on oikeus olla itsekin rento ja rauhallinen

Kestoista. No en ole kestoillut, mutta meillä ipanat on vähän yli vuoden ikäisinä ollut jo kuivina, joten eipä tuota vaippakautta niin kovin kauan ole ollut. Käytetään halvimpia vaippoja, joten kovin kalliiksikaan nuo vaipat ei tule. Ajatellaan luontoa sitten muilla tavoin (kun kompostointi, mulla kk-kuppi, kierrätys jne) Eli ei nyt mun juttu. Jos nyt vasta ekaani odottelisin ja monta toivoisin niin voisin kyllä opetalla ja innostua. Tämä lähes varmasti meidän vika niin ei kannata enää ehkä sitä alkaa toteuttamaan, vaikka hyvä juttu onkin.

kekkeri, ööps 17+1/17+5...
 
Pakko nyt kirjoittaa vaikka vika sivu onkin vielä lukematta, mut muuten unohdan kaiken. :)

Kestoilusta Ilmoittautuu joukkioon. Tai luultavasti kaverin neuvon mukaan yöllä pidän kertiksia kun keston joutuu kuulemma vaihtaa yölläkin..En kyl muutenkaan ole kauheasti noihin kestoihin vielä tutustunu. :)

Joulufiistä on kyllä vähän, ei kyllä pahmemmin kun enemmänkin lähden joulua karkuun laivalle, hyasintin verran oon kotia tehny jouluiseks. :)

Janosta täällä on kans varsinkin öisin kauhea jano, en kyllä kokonaisia lasillisia ota, kunhan kostutan suuta. Vessahätään pitää reagoida yleensä yhden kerran, joskus ei ollenkaan. muutenkin elintoimintojen muuttumisen huomannut mm. siinä kun on koko ajan joko täysi olo tai sitten yhtäkkiä alkava nälkä. :D

Suonikohjuja Ei onneksi ole tullu, eikä raskausarpiakaan vielä. Jos masu nyt kasvais suhteellisen rauhallisesti tammikuuhun asti niin käyn ostaa sitä ainetta luontaistuotekaupasta. Tosin tällä viikolla on tuntunu et masu ihan kasvanu silmissä et..

Jouluruoista Olin just tänään isukilla syömässä jouluruokaa kun se oli eilen paistanu kinkun ja ihmeen hyvin maistui kun yleensä en ole pahemmin välittäny..Mut kaikkea uskallan syödä kun en syö kraavilohta enkä silliä muutenkaan.

Tänään saapui vauvalle postissa huutonetistä ostettu rintareppu. Oli pakko ostaa kun oli niin halpa ja vielä täysin uusi! On se hyvä alottaa näistä tärkeimmistä hankinnoista.. ;)
 
Itsekin innostuin kestoilusta, kun kuulin noin suurpiirteisesti mistä on kyse. Pitäisi vaan tutustua asiaan paremmin. Neuvolassa käyty. kaikki hyvin, pikkuinen potki kovasti sydänäänien kuunteluanturia :). Rakenneultra on seuraavaksi ja se jännittää jo nyt. Masussa tuntunut jo monta päivää hentoja potkuja :heart: .

Söin äskettäin jotakin sopimatonta ja nyt vatsa kipeä ja ihan löysällä, tuli heti mieleen pelko että vaikuttaako sikiöön jos ruoka ei ollutkaan ihan syömäkelpoista. Olen kyllä ollut tosi tarkka mitä suuhuni laitan koko raskauden ajan.

Rauhallista joulua ja mukavaa uutta vuotta kaikille ja hyviä vointeja =)

maare 16+4
 
Mä aion kestoilla,ostin niitä vasta viidennen lapsen kohdalla(kaikki uusina) ja nyt aion ostaa jonkin verran lisää.Mä kestoilin pikkuvauva ajan,mut noin vuoden iässä lopetin,kun swaddlet puristi tytön reisiä ja en hennonut ostaa fuzzeja lisää...

Raffel:Ihana mies sulla tosiaan.

Nyt toivotan kaikille oikein hyvää Joulua :heart:

A-Mam ja Mimmi Rv 17+0 :heart: Jälleen uusille viikoille!!!
 
Joku taisi kysellä janosta,välillä janottaa ihan hirveesti ja vessassa ei tarvitse käydä yöllä vaan heti aamulla sitten kun herää =)

Me vietetään aatto ihan kotosalla,näin ollaan tehty niin kauan kuin ollaan miehen kanssa oltu yhdessä. Mä en suostuisi pitkällä kirveelläkään viettämään joulua anoppilassa :whistle:

Kestoista esikon kanssa ei käytetty niitä,kakkosen kanssa voisin muutamalla kokeilla,miten lähtee sujumaan ja tehdä sitten päätökset.

Aah,tänään olisi vuorossa lahjojen paketointi ja kinkun paisto,siinäpä vasta hommaa riittää :xmas:

bad virgin ja naapero 17+2
 

Yhteistyössä