**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Levoton Strutsi hyvä että kaikki oli ok :heart:

Barbapörrölle erittäin isot halit täältä :/ :hug:

Supistuksista: Voin mennä vannomaan että täälläkin niitä on muutama ollut, muttei kovinkaan kivuliaita.
Kai se naapero mukana vielä on,kun eilenkin tuntui möyrintää vatsassa,tulis nyt vaan se doppleri :whistle:

Tuleekos teillä paljon valkovuotoa? Välillä kyllä säväyttää kun sitä "lorisee" urakalla, ettei vaan olis verta :snotty: No,onpahan ainakin liukasteet kunnossa :xmas:

bad virgin ja naapero 16+4
 
bad virgin Joo tulee valkkaria lusikkakaupalla :D Aina silloin juoksen pää kolmantena jalkana vessaan tsekkaamaan ettei oo verta.. Millonkahan tuon uskois.. :D

Sisu[/u] Supistuksia on ollut esim kauppakasseja kantaessa, silloinkaan ei kivuliaita vaan näitä harjoitussupistuksia.. Muutenkin sillon tällön kovaksi menee maha muttei kipuilua..

Tosin niitä kasvukipuja hieman.. Menkkamaista jomotusta.. :|
 
Taas ikäviä uutisia.. :hug:

Jokin aika sitten oli puhetta unista. Mitään aikuisviihdettä en näe, mutta CSI jää kyllä kevyesti kakkoseksi. Viimeyönäkin olin ensiksi tohtorilla näyttämässä jumittuneita niskojani, tohtorina oli iki-ihana Lasse Pöysti.. Kyllä ukko sai kuulla kunniansa kun herätti ennenkuin niskoja ehdittiin niksauttaa olis ollut niin mukavaa, jos Pöysti olis saanut ne kuntoon, ovat nimittäin aivan sairaan kipeät. Sitten jatkettiin jossain kauhujen talossa?? Elävältä haudattuja ihmisiä, vauvasta vaariin.. Ukkokin oli päässyt mukaan, tosin Brad Pittin hahmossa :LOL: Komea oli, mutta silti ihan omaksi tunnistettava :LOL: :LOL: Vaikka kuinka yritin kertoa parhaat palat ei meidät Brad Pitti oikein lämmennyt tarinalle.. Mitähän ens önä tapahtuu, kun silmäni suljen..

Testeistä Sokerirasitus on testi, jossa juodaan makeaa litkua ja sitten määräajoin otetaan verikokeet. Katsotaan mihin asti veren sokeripitoisuus nousee ja kuinka nopeasti se laskee. Vauvan kannalta kun verensokereiden pitäisi olla kohtalaisen tasainen kokoajan.
Lapsivesipunktio ei ole rutiinijuttuja. Sinne pääsee/mennään jos tahdotaan varmuus jostain.. Esim. niskaturvotuksen oltua kova, voidaan punktiolla tutkia vauvan kromosomit ja saada selvyys siitä onko kehityshäiriöitä. Mulla on vaan nuo niskaturvotus ja rakenneultrat. Rakenneultrassa taas katsotaan vauvan elimiä, onko kehitys ajantasalla ym. Eli siinäkin etsitään poikkeamia. Helpompi sitten synnytyksen jälkeen heti tarttua asiaan ja hoitaa pienen vaivoja. Meillä terkkari laittaa sähköisenlähetteen ja itse soittelen aikaa noihin testeihin..

Supistuksista En menisi vannomaan onko ihan supistuksia, mutta pienenkin rasituksen jälkeen maha kramppaa ilkeästi ja pitkään. Nyt kun olen syönyt Panadolia tuohon niskaan ja päähän toimii lonkat ja nivusetkin paremmin eikä kipuja juurikaan ole. Eli ilmeisesti lihaskivuista on kyse..

Anu 17+0
 
Ilmis
Levoton Strutsi Voi kun tietäisinkin... :D Asiaan voi tietysti vaikuttaa se, että lihoin jo viikoilla 5-10 4kg :snotty: Et nyt ei ole ollut tarvetta, mut eiköhän siihen ruutuun pamahda ens kerralla jotain ihan muita lukemia. :whistle:

Supistuksia Mulla on kanssa ollut vatsan kovettumista juuri rehkimisen seurauksena. Tänä aamuna tosin kurkotin semmoisessa ihan ihmeellisessä asennossa sängyn alle katsomaan mitä kisut mässäilee, niin ensimmäistä kertaa ihan sattui vatsaan! Ja meni ihan kovaksi eli se oli ilmeisesti tämmöinen harjoitussuppari oikein viimisen päälle... |O Sattu!

Valkovuoto Mulla oli silloin kuukausi sitten muistaakseni se lääkärineuvola ja se ihmetteli ettei valkovuotoa ole yhtään. Noh, nyt olis vaikka ihan purkitettavaksi... :ashamed:

Täällä alkais pahasti näyttämään siltä, että joulu vietetään flunssan kera... Kurkku kipiä ja nokka vuotaa... :/ Jos viikonloppuna yrittäis hoitaa sen pois glögin kera :heart:

Ilmatar ja Armas 16+1 :heart:
 
todella harmi, Barbapörrö. :'( paljon voimia sinulle!! :hug:

GoodbyeShitty: aikasemmin join todella paljon vettä päivittäin (vähintään 3l), mutta ton ihanan 2kk krapulan aikana en pystynyt juomaan kunnolla lähes jatkuvasta janon tunteesta huolimatta, kun tuntui että pahaolo vain lisääntyi juomalla. nyt menee jo vähän paremmin, mutten vieläkään todellakaan juo entiseen malliin. kaitpa se tästä...

josema: aloe verasta raskauden aikana ei ole todellakaan monia vakavastiotettavia tutkimuksia, mutta toistaiseksi sen käyttöön ei liitetä mitään vakavampia sivuvaikutuksia äidille (ainakaan alun riskivaiheen jälkeen) ja sikiön kannalta ei ole löydetty minkäänlaisia sivuvaikutuksia. ja ihan lääkärin suosituksesta sitä otan. kyseinen lääkäri oli sitä mieltä, että hiivan taltuttamiseksi on sikiön kannalta turvallisempaa ottaa aloe veraa kuin apteekin tarjoamia kemikaaleja, jotka eivät kuulemma hiivan tapauksessa auta vaivan syyhyn, vaan vain oireisiin. joo, kyseessä ei todellakaan ole "tyypillinen" resepti-käteen-lääkäri, mutta minulle se sopii enemmän kuin paremmin! :D

eilen kävin H&M:llä housuostoksilla. enpä todellakaan ollut aikaisemmin pannut merkille noita kaikkia uusia vyötärömakkaroita ja hyvä että mahtui enää "oman" koon äitiyshousut jalkaan!! :eek: olen siis todellakin jo nyt lihonut jo aivan liikaa ottaen huomioon että lääkärin mukaan minun pitäisi lihoa vain 9kg verenpaineen alhaallapitämiseksi. :ashamed: sen sitä saa kun ei halua vaakaa kotíin... noh, onpahan nyt mukavat housut lomalle jalkaan ja ensikuussa sitten lisää alennusmyynneistä! :LOL:

:xmas: caisachu 12+
 
naxu Tervetuloa mukaan! :flower:

Mä oon niiiiin läski!! |O Uskaltaakohan jouluna ees mitään syödäkkään :LOL: Nyt ois kaikki lahjat viimein ostettu ja paketissa odottamassa noutajaansa =)

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

MiNiMaM ja masuasukki 15+6
 
Barbapörrö :hug: ihan hiljaseks vetää nämä uutiset, kun jo pikku-hiljaa haluais uskoa, että kaikki olis jo turvallisilla vesillä... :'(

Supistelee joo, on supistellu jo hyvä aikaa, mutta se on jo tuttua edellisistä raskauksista. Kunhan ei joutus pakkolepoon tällä kertaa - mut se on ehkä turha toivo. :| Enemmän ne kivut on noita kasvukipuja ja jos varomattomasti nousee esim. sängystä ylös niin repäsee mahaa ihan mukavasti :x

caisachu Mä en ole kovin puheliaalla tuulella synnytyksen ollessa käynnissä, joten olen varmistanut, että mies tietää mitä minä haluan ja mitä taas en. Ollaan siis juteltu tarkkaan etukäteen kaikesta.
Mulla on takana kaksi hyvin erilaista, mutta hyvin mennyttä synnytystä, joista jälkimmäinen oli luomu. Jälkimmäinen oli myös kivuttomampi, nopeampi ja kaikin tavoin miellyttävämpi. Ainut vaan, että kun en ollut lääketokkurassa niin muistikuvat on siitä sen verran vahvat, että niiten kanssa täytyy tehdä vähän hommia vielä, että pääsen rauhassa synnyttämään. Mitään ei siis tapahtunut, vaan kaikki tosiaan meni hyvin, mutta mä oon alkanu jänistää aina siin vaiheessa kun pitäis muksu pukata maailmaan... :D

Lymypiilolle onnea uuteen raskauteen! :flower:

Ninniliina rv12+6 tai jotain sinnepäin
 
hip hei!
raffel jos sait neuvolasta lähetteen sokerirasitukseen ni sitte tarttis aikaa varata. mutta jos et kuulu riskiryhmään ni tehään vasta viikoilla 26-28. mulle tehään useemmin koska esikosta oli se insuliini hoitoinen diabetes ja löytyy lisäksi rankka sukurasitus joten olen tehostetussa seurannassa.

oletteko kuulleet kiinalaisesta raskaus kalenterista??? mulle tuli linkki libero postin kautta mailiin. toimii niin että otetaan äidin ikä ja kuukausi jolloin raskautuminen sai alkunsa ja siitä sitten näki onko tulossa tyttö tai poika. hieman skeptisesti sitä aluksi kattelin kun siinä oli että tyttö olis meille tulossa. piti sit tarkastaa ne "edellisten lastenkin kohdalta" ja sillo tuli kylmät väreet koska sen mukaan meillä kaksi poikaa ja niin se on.... eli kaksi on jo sen listan mukaan pitänyt paikkaansa. koitan jos osaan linkittää sen tänne.

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

tinni ja ryyni 15+2 (eilen kirjoitin väärin olin päivistä sekaisin)
 
kiinalainen kalenteri povasi tyttöä, mies on kans sitä mieltä et tyttö sieltä tulee ja töissä olen asiakkaitten kokemuksia kuullut, että tytöstä on ollu pahemmat pahoinvoinnit kun pojasta.
-ja meikällähän sitä pahoinvointia riittää :x tänään alko kuiteski 16 rv... nii ja sykkeet ollu korkeat.

itselläni ei ole mitään tyttö- tai poikaoloa. uniakin olen nähnyt molemmista :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
BarbaPörrö, laita mulle yv:iä, jos haluat, tiedän tasan tarkkaan, mitä käyt(te ) nyt läpi :hug:

:attn: Nostan tätä mun aikasempaa kysymystä, jos joku vastais...
Supisteleeko muilla jo? Siis onko tuntunu?
En uskaltanu äsken sanoa miehelle, mut kun vähän rivakammin nousin sohvalta, niin tän raskauden eka, pitempi ja kipeä supistus tuli... :/ Ja nyt on muutamana päivänä kovotellu alamahaa. Ei nuo kovottelut mitään tietysti haittaa, mutta tuota supistusta kyllä vähän säikähdin, kun esikoisen aikaan oli ongelmia niiden kans, kun ennen aikaisesti alko tulee avaavat supparit... Jospa ei tällä kertaa nyt alkais ihan vielä... :/
Sisu ja matkustaja 16+0
Joo, kyllä monen monta kertaa päivässä. Mulla noita suppareita on ollut jokaisesessa raskaudessa jo alusta asti, mutta vain ekan kanssa availivat paikkoja joten piti jäädä saikullle ja olla erityisen varovainen. Eli en välitä niistä elleivät kovin säännöllisiksi ja kipeiksi ala.

lihoneille samassa veneessä ollaan =) tuota painoa (no vaalla en ole ollut mutta makkaroista huomaa) on kyllä tullut ikävästi, koitan vaan olla masentumatta ja yrittää jatkossa (aina) tsempata enemmän, eihän se sentään maailman tärkein asia nuo makkarat ole, ettei kannata muuten hyvää fiilistä niillä menettää.

TÄnään yksi ihminen töistä sanoi ihanasti jotenkin: ootko sä raskaana, etkö sä oo raskaana tms. kun meinasin jonkun tavaran siirtää =) eli eka joka huomas siellä/kysy. Sanoin että joo olen, mutta lupas olla hissukseen vielä kun kerron töissä sitten vasta joulun jälkeen (kun näin hyvin pysynyt salassa niin olkoon siihen tavalliseen arkeen asti) Sittenhän olen jo puolessa välissä ja kohta pitäis jo lain mukaankin sanoa (2 kk ennen kun jää lomalle eli helmikuussa pakkokin ilmoittaa) ja mukava muutenkin kertoa. Kyllähän sitä osa varmaan on jo epäillytkin.

kekkeri 16+5/17+2 -viikoilla 18 aletaan pyöriä...huh (no liikkeet edelleenkin epävarmoja, niitä odotellessa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu84:
Heippa!
Mapitus : Kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:
No oli kyllä helpotus meillekkin, että kaikki oli masussa hyvin. Ehdin jo pelätä kaikenlaista, kun en ole liikkeitä tuntenut vielä olleenkaan. Paitsi tänään päikkäreille mennessä tunsin erikoisen "muljahduksen" ja uskottelen sen olevan ensimmäisiä tuntemuksia liikkeistä:)

Painosta sen verran, että nyt ihan muutaman päivän aikana olen saattanut saada puolisen kiloa lisää. Eikä haittaa kyllä yhtään! Hyvillä mielin olen nauttinut mitä mieli tekee:) Nyt kun ruokahalukin on palannut entiselleen. Alussa kun oli noita "ällöoloja" ja ei oikein mikään ruoka tehnyt kauppaansa. (Paitsi makeat). Tietenkin sitten, kun alkaa kovin hurjasti nousta, niin sitten pitää katsoa tarkemmin. Mutta tähän asti kaikki ok.

Mitä kaikkia tutkimuksia olette nyt käyneet? Itsellä takana vasta yksi neuvolakäynti ja ultra.

naxulle myös mun puolesta lämpimästi tervetuloa:)

Barbapörrölle paljon voimia!

P.s. Profiiliin lisätty pikkusesta kuva:)

Mapitus 13+3


 
Raffel: Voi ei! Tylyä syrjintää. Saanko udella, että oliko mies vai nainen se aluepäällikkö? No jos jotakin hyvää tässäkin, niin eipähän tarvitse olla enää tuollaisessa p-e-r-s-e-e-s-s-ä töissä!
Meilläkin kävi töissä niin, että kun tuntilaisia vakinaistettiin kuukausilaisiksi, niin kaikki muut sai sen kk paikan, paitsi yllätys yllätys eräs raskaana oleva tyttö ei!
Nyt sulla on ainakin aikaa nauttia koko raskaudesta täysin rinnoin.

Mapitus 13+3
 
Raffel:Harmi,et sulle kävi noin.
Koeaikana on tänä päivänä vaan viisain myötäillä kaikkea mitä ehdotetaan,eikä kannata hiiskua raskaudesta,jos sen pystyy vaan sen ajan salaamaan.Sehän ei sais olla peruste irtisanoa,mutta tosiaan koeaikana ei tarvitse työnantajan kertoa mitään perustetta.

Nyt voit keskittyä ihan vain odotukseen :hug:

Ja saahan vaunuja edullisesti käytettynäkin,kuten muutakin tarviketta.

Onko kukaan ostanut vauvalle joululahjaa?
Mä nimittäin oon :snotty: Tuntuis julmalle jättää mimmi huomioimatta,avataan ne paketit vaikka kesäkuussa :heart:

A-mam ja Mimmi rv 16+3
 
Sehän siinä onkin kun en mä kuulu liittoon :ashamed: Typeränä ajattelin ettei mun kannata kun työsopimus olis muutenkin jatkunu vaan toukokuuhun saakka. Siinä se taas nähtiin ettei kannata olla hyväuskoinen hölmö :'(

Ehkä tämä tästä kun vaan saan surun ja kiukun purettua. Mies parka saa kuunella mun vaahtoomista koko viikonlopun. Täytyy vaan yrittää ajatella niin, että tosiaan mulla on nyt aikaa nauttia raskaudesta ja nukkua.. Nukkua niin paljon kun ikinä vain jaksan :) Mutta kotona olo sotii kyllä aika pahasti mun luonnetta ja periaatteita vastaan. En mä pysty olemaan kotona ansaitsematta rahaa. Haluaisin osallistua laskuihin ja muihin ihan samalla tavalla kun mieskin. Vaikka mies kuinka lohduttaa että kyllä me pärjätään niin ei se auta. Mä masennun jos en saa maksaa omaa osuuttani meidän menoista. Taitaapa vaan olla aika hankalaa saada töitä varsinkin nyt kun alkaa jo ulospäinkin näkyä että raskaanahan tässä ollaan.
 
Kuinka paljon ulkoilette,käytte lenkillä yms...?Mies on saarnannut kun en saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan tai kävelylle,etten turpoa kamalaksi..

Ja sitten tuo karamelli.... :p Kuinka paljon syötte/uskallatte syödä niitä?Mieheni sanoi etten saa syödä ettei lapsesta tule liian isoa...Koska silloin mun kroppa ei kuulemma kestä synnytystä...(?!?)

Uskon kyllä että mieheni murehtii että mulla ois kaikki hyvin mutta liika paapominen ottaa joskus päähän!!! :headwall:

Masuha&Piskuinen 14+2
 

Yhteistyössä