**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Huomenia vaan! :hug:

Täällä välillä taas hyvällä tuulella.. :whistle: Tää on niin tätä!

Mut ajattelin vaan toivottaa hyvät ja lämpimät joulut! Taitaa olla sellanen vuosi, et meistä jokainen muistaa tän joulun jotenki erityisesti! :heart:

Lähdetään lasten kanssa äitin luo lomaileen, palataan asiaan ens vuonna! ( kuulostaapa pahalta.. :D )

Jouluiloa jokaiseen kotiin ja sydämeen toivottaa Lisbet ja Turo 17+0 (POKS)
 
Hei vaan kaikki!
Sukupuolta me ei haluta tietää etukäteen. Musta se on kiva yllätys sitten, jos se nyt pysyy salassa. En ole paljon miettinyt, kumpi se olisi. Enemmänkin hermoilen, onko se elossa ja sen jälkeen onko se terve... Näkee sitten alkaako sitä semmoista asiaa jossain vaiheessa miettimään...
Janosta. Mullakin on ollut koko raskauden ajan kova jano. Alussa vielä paljon suurempi kuin nyt...
Joulu vietetään kotona kahdestaan. Miehen sukulaiset asuu lähellä, sinne mennään sitten joulupäivänä. Nyt on joulun tunnelmaa, kun kuusi tuoksuu. Tein eilen laatikkoruoat ja tänään pitäis vielä jotain valmistella...
Vessaan en nouse kertaakaan enää yöllä...
Kestoilla meinasin, jos nyt kaikki menee putkeen. En ole niin kovin tarkkaan miettinyt. Kattoo sitten. Riippuu ihan kaikesta. Jos on muita vaikeuksia, niin tuskin otan ylimääräistä stressiä mistään vaipoista.
Melko sekopääolo välillä, kun nää tunteet on niin pinnassa koko ajan. Oon ollut raskaana kohta vuoden. Oli siinä tietty tauko välissä, mutta sillon olin vielä enemmän sekaisin sen surun takia. Tulee itkettyä ihan kaikesta, mutta jospa tää jonku vuoden päästä vaikka laimenis... :) Kyllä kaikkeen tottuu, nyt itken paljon kuitenkin ilosta, kun oon niin onnellinen tästä tulevasta vauvasta. :heart: Viikkoja on nyt 16+5.
Oikein ihanaa joulua kaikille!!! :hug:
 
Hyvät joulut tulin vain toivottelemaan kaikille!! 29.12 pääsen taas vauvaa kurkkaamaan kun äitipolille meno. maha alkaa jo olla niin kasvanut että näkyy selvästi, ei paljon pysty enää salailemaan :D

Peppita+PikkuKutonen 15+2
 
Ihanaa joulunaikaa kaikille!

Me ollaan lasten kanssa ihan ensimmäinen joulu kotona ja luodaan näitä "omia jouluperinteitä". Aamupäivä on siivoiltu ja paketoitu vielä lasten parhaille ystäville lahjat, jotka illemmalla toimitetaan perille. Kinkku paistuu uunissa ja laatikot saadaan valmiina (äitini on tehnyt ne samalla kuin omansakin..). Illalla laitetaan joulukuuset (lasten ja olkkarin) paikalleen, ehkä koristellaankin.

Suurin jouluherkkuni, kylmäsavulohi jäi ostamatta. :headwall: Juustotiskiltä kyllä nappasin mukaan lempparijuustoni (paprikajuusto), mutta myyjä ei osannut varmaksi sanoa onko valmistuksessa käytetty pastöroitua maitoa... Jospa sitä uskaltaisi kuitenkin syödä.
 
Joulupuuroa täällä herkutellaan samalla kun pistän vielä viestin =) Ihanaa, koti on siisti (riittävän siisti, mitään kaappeja ei kyllä ole siivoiltu tms) kuusi sisällä ja koristeltu (ipanat hoiti taas hommat) joulukoristeet laitettu, kinkku sulamassa.
Tänään ajattelin vielä tuon perunalaatikon laittaa imeltymään ja mennään koko perhe kylpytynnyriin tuolla pihamaalle =) Kiva ilta siis tiedossa.

Tänään olin neuvolassa ja IHANAA kun kaikki oli hyvin, sydänäänet oli taas 160 kuten tähän asti ja vauva oikein tomera (kuulemma pikkutonttu siivoili neuvolatädin mukaan), muutkin ok, painoa oli tullut 500g tän reilun 4 viikon aikana, hemppa jotain 122, pissa puhdas, verenpaine jotain alle sata ylä ja ala sitten varmaan jotain 70, mutta kaikki siis oikein hyvin. Tosi hyvin mielin nyt lomaillaan kun jo pelkäsin että jos jotain onkin tapahtunut kun noi liikkeet ei niin selviä ole. Tosin nyt alkaa joka ilta aika lailla oleen varma liikkeistä.
Nyt toi 2 v komentaa leikkimään kanssaan... hurjan hauskaa joulua kaikille!!
 
Oikein rauhallista ja ihanaa Joulua naiset!


En oo hetkeen taas ehtiny kirjottelemaan ja nopsaan käyny teidän juttuja sillon tällön lukasemassa.
Uusia odottajia on liittynyt seuraamme, tervetuloa mun puolesta myös! :flower:

Sitte oli niitä huonoja uutisia saaneitakin. Oikein paljon voimia! :hug:

Ja kiva oli kuulla muutamista uudelleen odottavista, jotka tippu tästä porukasta pois sillon jo alkutaipaleella. :)


Pitää jatkaaki myöhemmin, nyt tuo kuopus roikkuu lahkeessa..

vanttu rv 16+2
 
Jatkanpa taas..

Kestoilusta joku kyseli. Mä en esikoisen kanssa kokeillu yhtäkään kestovaippaa, mutta kuopuksen pikkuvauva-aikana oikeastaan pääasiassa vaan kestoilin. Mä käytin harsoja ja joko niitä kosteuden pitäviä kuoria, en muista materiaalia, tai sitten villavaippahousuja. Taskuja kokeilin likan kasvaessa, mut sit jotenki innostus tyssäs. Nyt ajattelin, jos jaksasin vähän pitempään "ekoilla".

Joulumieli on pikkuhiljaa löytymässä. Ollaa ekaa kertaa joulu kotona perheen kesken. Kinkkua tekis mieli, mutta sitä ei meille hankittu. Pääsen kinkun kimppuun sitten vasta, kun viikonloppuna mennään vanhemmilleni käymään. :p Joulukuusesta ja hyasintista tulee kyllä aivan valloittava joulun tuoksu, nuuhkinki tota hyasinttia jatkuvasti ohi kulkiessani.



Jano on mullakin koko ajan. Kai se liittyy tuohon mahan kasvuun. :)

Alakulo ja apeus/surullisuus on ihan normaaleja tunteita raskausaikana. Mä huomaan taas tälläkin kertaa, että mulle meinaa olla ylivoimaisen vaikeeta hyväksyä maailman pahuutta, miten jotkut lapset joutuu niin paljon kärsimään, joko ympäristönsä tai mikä kamalinta, vanhempiensa takia. Mulla on joka raskausaikana sama juttu ja uudestaan vielä synnytyksen jälkeen. Itkeskelen vaan vähän väliä ja tuntuu, että pää hajoaa. Mutta kyllä ne tunnekuohut sitten onneks jossain vaiheessa tasottuu ja asiat ei enää tunnu niin ahdistavilta.

(.) Maha on pullahtanu nyt ihan oikeesti. Tällä viikolla oli vielä kaksi työpäivää ja mulla siis oli tarkoitus kertoa töissä raskaudesta vasta ensi vuoden alussa. No, se nyt sitten kaikesta pulleudesta huolimatta taisi onnistua! Tai ainakaan kukaan ei kehdannu kysyä, että odotanko vauvaa vai oonko vaan niin hitosti lihonu. :LOL: Taitaa leuat loksahtaa tammikuussa, kun palaan kaikkine mahoineni töihin. Johan se sitten on puolivälikin hyvin lähellä.

Nyt en muista kyllä enää mitä muita juttuja oli.

Semmosta piti vielä kommentoida irtisanomisista ja koeaikapurusta, että ihan niin hyvät oikeudet ei työnantajilla koeaikana ole, että voisivat perusteetta työsuhteen purkaa. Kun työntekijä on ilmoittanut raskaudestaan ja työsuhde puretaan tämän jälkeen, on todistustaakka työnantajapuolella näyttää toteen, että työsuhteen purkaminen perustuu asiallisiin ja päteviin syihin.

Mutta nyt taidan ryhtyä ruuan laittoon.

Hyväntuoksuista joulua kaikille!!!

toivottaa: vanttu "hyasintti-sniffaaja"
 
mahtavaa ja kinkukasta joulua kaikille.

eilinen sokerirasitus nyt käytynä ja seuraavassa neuvolassa tuomio eli 2.1.09 , ei kuulemma valmisteta enää sitä "siirappimaista" vaaleenkeltaista glugolyysi liuosta ja nyt ekaa kertaa join sitä hiilihapollista hieman kolajuomaan vciittaavaa nestettä. oli kyl parempaa kuin toi liisteri mitä aijemmin juotu. tosin nyt hiukka jännittöää että "läpäsinko" vai alkaako pistely jo näin aikaisin. siis sokereiden mittaus.

raffelille :hug: kissoista luopuminen on iso päätös. me on jouduttu ton nykyisen "rutjakkeen" siskokisu klopetamaan noin3v sitten ja vaikka kuinka päätös oli tehty ni pahaa teksi sitä kisua siellä lääkärissä katsoa ja itku tuli väkisin... vaikka en ollu silloin raskaanakaan.

rattaista löysin ihanat siis tuplat meille pitäisi ostaa ja noi i`coon platon duot olis kätsyimmät koska saa yksiköiksi ja tuplikjsi ainoa mutta on hinta 800 e. kotiäitin 2kk:n tilipussi.

juups mutta nyt jouluja. t

t: tinni ja poks 16+0
 
Vieläkö huolitte mukaan yhden odottajan :D

Odotan kuudetta lasta ja laskettuaika on 1.6. Elellään uusioperheen arkea, mulla siis viisi lasta, miehellä ei aikasempia lapsia ole. Näiden viiden lasteni isä ja ensirakkauteni kuoli kolme vuotta sitten joulukuussa autokolarissa. Nyt olemme uuden alun edessä ja odotamme perheenlisäystä innolla =) Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla nyt tuli vaan tunne että olisi kiva välillä jutella muiden odottajien kanssa kun lähipirissä ei kukaan ole nyt juuri raskaana.

aamunrusko ja kyytiläinen
 
c81
Hyvää joulua kaikille toivottaa c81 rv 15+6 (?)

Masu on tullut tosiaan kunnolla,ja alkoi jo olla tiellä miehen kanssa helliskellessä :D Ja ei edes puoliväli vielä... :D :D :D Ihana jouluaatto ollut - meidän pikkuisen eka joulu, ja siitä ei voi tulla kun iloiseksi kun toinen on niin innoissaan kaikesta :heart:

Hyvää joulumieltä kaikille...
 
Heipähei.....
kiva kun pääsin mukaan.....mulla viikkoja tasan 14 tänään. Pahoinvointi on ihan mahdotonta. ja nälkä......voisin kokoajan olla kaapilla. Mä ostin semmosen kotidobblerin ja ollaan miehen kaa kuunneltu vauvan ääniä, tyttökin oli ihan hmeissään kun kuuli sydänäänet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamunrusko:
Vieläkö huolitte mukaan yhden odottajan :D

Odotan kuudetta lasta ja laskettuaika on 1.6. Elellään uusioperheen arkea, mulla siis viisi lasta, miehellä ei aikasempia lapsia ole. Näiden viiden lasteni isä ja ensirakkauteni kuoli kolme vuotta sitten joulukuussa autokolarissa. Nyt olemme uuden alun edessä ja odotamme perheenlisäystä innolla =) Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla nyt tuli vaan tunne että olisi kiva välillä jutella muiden odottajien kanssa kun lähipirissä ei kukaan ole nyt juuri raskaana.

aamunrusko ja kyytiläinen
Hei ja tervetuloa mukaan!
Onpas sinulla ollut rankka :hug: elämä takana, ihanaa kuulla että nyt on uusi alku edessä ja elämä jatkuu murheista huolimatta. Tänne saa vuodattaa ilot ja surut ja pelot ja arjen höpinät, kun eletään näin kasvottomina niin myös sellaisia asioita on "helppo" laittaa mitä ei ehkä kaverille haluaisi puhua.

Aatto onnellisesta takana, aika hauska ja hieno päivä oli. Koululaiset (11 ja 9) olivat kyllä ihan kierroksilla kun odetettiin pakettien jakoa, hauskaa ettei se joulun "perimmäinen tarkoitus" vielä katoa ton ikäsiltä vaan ne lahjat on edelleen niiiiin jännä juttu. No oikein hauskaa ja leppoisaa oli muutenkin, ihanaa olla koko perhe yhdessä ja kuitenkin omassa kodissa rauhassa. Tietysti tämä vauva masussa jotenkin vielä kruunaa sen kaiken, kaikki on valtakunnassa hyvin.

Tänään sukulaispäivää viettämään, huomenna taas rauhassa kotona, la anopille ja su rauhassa kotona, sitten jatkuukin taas arki.

kekkeri 17+3/18+0
 
HelloShitty
aamurusko:lle onnea odotukseen ja tervetuloa mukaan! :flower: :hug:
täällä kans uusperheen äiti. odotan neljättä. miehen ja mun toinen yhteinen lapsi. mulla siis 2 edellisestä liitosta.

hömppä78:lle myös onnea odotukseen ja tervetuloa mukaan! :flower: =)

HS ja nelonen rv 17+1..erittäin villinä suklaan syömisestä. :D
 
Heipsis vaan, vähään aikaan en ole ehtiny istua koneelle, mut nyt kun on vieraat saatu ovesta ulos, niin ajattelin vähän kirjoittaa kuulumisia.
Tervetuloa uudet! :flower:
Joulunvietto on menny ihan rauhallisissa merkeissä, ja jouluruoat on taas maistunu NIIIIIIN hyville :p SLURPS! Just tässä mietin, että millähän sitä herkuttelis iltapalaksi... :snotty: Huomenna tulee anoppi kylään, ja alan tässä pikkuhiljaa henkisesti valmistautua kaiken ruoan ja koristelun ja lahjojen arvosteluun :/ Onneksi on vaan päivästä kysymys, mutta me mennään sinne ens viikolla, joten lisää anopin katselua tiedossa... :(
Odotus sujuu jotenkuten. Iskias (?? ) vetää pakaraa niin jumalttoman kipeetä, et voisin melkein itkeä joka askeleella. Ihan mieletön viiltävä kipu... Ja sit kylkiin pistää välillä, en tiedä, johtuuko siitä, et istuu lysyssä, tms. Olen kyllä yrittäny kiiinnittää huomiota ryhtiin. Massu on nyt pullahtanu ihan kunnolla näkyville, eikä kenellekään enää varmaan ole jääny epäselväksi, et mikä mun tila tällä hetkellä on...
No niin, tässä vähän kuulumisia. Mukavaa joulun jatkoa itse kullekin!
Sisu ja matkustaja 17+0 :heart:

MUOKS
Sama pää kesät talvet. Asiasta tulin teille kirjoittaa, niin sitä ei sit muista kysyä :headwall:
Eli tissiasiaa. Muita, joilla jo vuotaa tissit? :attn: Mulla ei tarvii kun pikkusen puristaa, niin paita kastuu, tai jos litistyy johonki, niin etumus on märäkänä. Mahallaan nukkumisesta eri tule enää mitään, nimenomaan tissien takia... :xmas:
 

Yhteistyössä