**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

heips! tuntuu hassulle kun te kaikki puhutte jo liikkeistä ja mä en tunne mitään :kieh:
no ehkä sekin aika vielä tulee. esikosta mulla oli etuseinöä istukka ja liikkeet tunsin vasta viikolla 23. pikkukakkosesta tais olla viikolla 20 eli vielä saan niitä jonkun tovin ootella. tosin sen verran tuntuu että kun alavatsaa "painaa" niin ryyni vaihtaa paikkaa eli muljuu mutta ei itekseen liikkeitä tunnu.

meillä ollaan paranemaan päiv ja ensiviikolla alkaa totistakin todempi arki.
tinni ja ryyni 16+4
 
Heippa!
Mukavia kuulumisia meidän porukalla!

Liikkeistä, täällä jo päivittäin tuntuu nuo liikkeet mutta viikkoja onkin jo 18+, katsoin viikonloppuna kuopuksen liikkeiden tuntemusta, niin siinä oli 18+3 (ja tosiaan kolmas lapsi jo hänkin) eli ei mitään kiirettä niiden tuntemisten kanssa, vaikka tietysti ne ihania onkin.

Kertomisesta töissä, mä en nyt o saanut vielä kerrotuksi töissä...ihme eukko, jotenkin pelkään että sitten suhtautuminen on sitä: "no ei sun kannata kun oot enään niin vähän aikaa töissä jne" kun aion kyllä vetää täysillä ihan vikaan päivään asti (tietty jos voin) eikä o mitään järkeä alkaa nyt jo löysäilemään kun on kumminkin vielä monta kk työaikaa jäljellä. Toisaalta oon ainoa "lajiani" tuolla töissä että ajoissa niiden pitää tietää että saavat uuden hankittua jne, no ehkä sitten seuraavassa viikkopalaverissa...sitten onkin jo tammikuu...(ja voin sanoa että olen enää ensi ja osan seuraavasta kk töissää...huh)

Oletteko jo laskeneet koska äippäloma alkaa? Sehän ei mene silleen että kk ennen la, vaan kelan sivuilla on omalaskuri, mulla alkoi muistaakseni jo viikoilla 35+vähän päälle, vai oliko peräti jo 34+, en nyt ole varma. Ja tietysti voi aloittaa jo sen 50 päivää ennen, jolloin mullakin alkaisi jo muistaakseni maaliskuun puolella. No en ota sitä kun meillä mies on huhtikuun siihen asti hoitovapaalla kun mä jään äippälomalle.

Eipä ihmeitä, kaikki hyvin ja tosiaan kukoistava keskiraskaus pääosin päällä, nyt on vähän flunssaa mutta muuten hyvä olo. Öisin kyllä vähän nuo levottomat jalat yms vaivanneet, välillä saatan olla tunninkin keskellä yötä hereillä. Noita vaivoja mulla ei kahden ekan kanssa ollut, mutta jo viime raskaudessa, loppuvaiheissa ihan ihme juttuja, saatoin olla saamatta unta aamu kuuteen asti (sekoa)

Ultrista, mies juur sanoi että kai me siihen 3d/4d ultraan sitten mennään jos ei tuossa rakenneultrassa sukupuolta näy. Se on 15 päivä ja mulla taitaa sitten olla viikkoja noin 21 joten ehdin tilata vielä senkin jälkeen ton toisen ultran. Se vaan maksoi niin sikana, mutta lähes varmasti vika raskaus nyt joten onhan se ihana kokemus nähdä toinen siellä "livenä" ja otetaan ipanat mukaan niin nekin saa kattella (plus eipä juuri muuta vauvaostoksia tarvi tehdä, vaunut ja kamat on vanhoja mutta kelpaa hyvin)

kekkeri 18+1/18+5
 
Heippa!!
En oo taas oikee ehtin kirjottelemaa, ku tuntuu et aina jotenki nii kiire tai sit nii väsy, ettei jaksa oikee koneella istuu :/ Lomaa olis vielä reilu viikko jälellä ja sit alkaaki vikat 4kk koulussa, josta 3kk työharjottelua.. äippäloma alkaa mun laskujen mukaa 1.5. eli just sopivasti kun harjotteluki loppuu :)

Liikkeistä.. en oo ihan sata varma oonko jo liikkeitä tunten, mut ainaki jotaa sen tapaisia, mut ne on nii nopeesti aina ohi, nii ei voi varmasti sanoo.. mut eikhän ne kohta siitä vahvistu :)

Masu on jo aika pallo... äippähousuilta oon viel säästyny, mut kaipa ne on pikkuhiljaa otettava käyttöö.. yhet vanhat mul on, mut toiset pitäs viel ostaa,..kunhan vaan löytäsin sopivaa kokoa, ku tääl on kaikki kokoa 40-44 :attn:

Rakenneultra on "vasta" tammikuun lopulla ja silloin viikkoja jotaa 22.. esikoisesta oli rakenne jo 18+5.. Sukupuoliki ois kiva sitte saada selville, jos vaa näkyy :) poika olo kyl on :) Esikoisesta oli vahvasti tyttö olo ja tyttö sieltä tuliki. Mut saa nähä miten käy nyt :) Tytölle olis kyl jo nimi valmiina, mut pojan nimestä viel vähä erimielisuuksiä :D

HelloShitty : yks luokkakaveri on kans raskaana.. sil on la joskus huhtikuussa, mut muita tuttuja/kavereita ei oo raskaana.. ainakaa mun tietääkseni :D
 
Moikka! Buumia todella taitaa olla, minullakin töissä minun lisäksi kaksi muuta raskaana ja meillä ei huisin suuri työyhteisö ole. Itselläni oli aluksi vahvasti poikaolo ja kuitenkin katselen kaupoissa tyttöjen vaatteita ja tyttöjen nimiä mietin. Mutta vanhan kansan oireet viittaavat poikaan eli ei pahoinvointia iho ja hiukset hyvässä kunnossa jne...hmm. No kohta rakenneultra josko siellä selviäisi asia =) .

Täällä tuntunut liikkeet/potkut vajaa pari viikkoa koko ajan lisääntyen. Nyt tuntuu melkein koko ajan, välillä pitää sentään taukoja :D . On kyllä ihana tunne vaikka mieli joskus maassa niin kyllä piristää kun niitä tuntee :). Minulla valahtaa joskus sellaista kirkasta nestettä mikä ei ole valkovuotoa, ei kait se vielä voi olla lapsivettä, onko muilla samaa??

En ole ostellut myöskään kauheasti vielä mitään. Vaatteita muutaman vauvalle, kesään on vielä aikaa vaikka aika kuluukin kuin siivillä.

Jakamisia kaikille

maare 17+5
 
Mulla sama vika ku Maarella. Huolestuttaa, et mitä sieltä valuu... :/
Se ei kuiten tuu minkään seurauksena, vaan ihan yllättäin. Siis en tee mitään tavanomaisesta poikkeava ennen sitä..

Muuten jees, töissä pitkästä aikaa ja pakottaa sit joka paikkaa ja kunnolla! Nyt saa onneksi olla itsekseen ku isommat tytöt jäi isän luo toviksi..

Mä en oo ostanu itse ku muutaman vaatteen, äiti sitte senki eestä. Sitterin, vaunut.. Joista olen tosi kiitollinen! En saa kuulemma niitä vielä, ettei tuo huonoa onnea. Niin ku se vaikuttas asiaan et ne on sillä. :D

Mulla sisko odottaa samaan aikaan, esikoistaan. Meillä LA välillä on 10 päivää! :p Et kaveri löytyy vierestä..

Mut nyt käy niin JOKA PAIKKAAN, et taidan painua pehkuihin.. Illan jatkoja ja vointeja kaikille!

Lisbet ja Turo 17+6 ( huomenna POKS! ) :D
 
Eilen oltiin lapsivesipunktiossa,oli se jännää nähä et kaikki oli hyvin!Pari viikkoa nyt sitten odotellessa tuloksia..Saatiin 5 kuvaa mutta kun vauva ei ollut kauhean halukas valokuvattavaks niin ovat aika epäselviä..Kuukauden päästä saadaan taas lisää kuvia kun on kunnallinen ultra..!Sitten ollaankin jo puolessa välissä odotusta!!

Masuha&Piskuinen 15+6
 
HelloShitty
muistan kyllä sut sun rise! toivottavasti saat sen plussan pian. tsemppiä yriteen ja kiva kun tulit moikkaa. :heart:

täällä kauhee flunssa ja kuumetta. otsakin ihan s**tanan kipee. toivottavasti ei oo posk.ont.tulehdusta. :/ |O muutkin flunssassa ja toi 5v kuumeessa. siltä leikattiin sillon syksyllä nielurisat paiseen takia joten nyt toivon ettei siirry pöpöt keuhkoputkeen. :/ ihanasti alkaa uus vuos. kipeenä.

beibi on nyt liikkunu viikon verran joka päivä. montakin kertaa..ihanaa! :heart: huomenna vaihtuu viikkokin. rakenne ultra lähenee ja juu..mekin ollaan menossa Brunolle. =) jospa sitten rakenneultran jälkeen tilais ajan. sinne sai ainakin 3v sitten aika nopeesti ajan.

no juu..eipä mitään uutta. voikaa hyvin. :heart:

HS ja nelonen rv 17+6
 
Ninniliina voimia paljon sinne,toivottavasti mes ottaa itseään niskasata kiinni :/ :hug:

Eipä hirveästi ole mun tutut raskaana,monilla melko pieniä lapsia vielä =)

Vaatteet täällä ollaan suosiolla siirrytty ainakin housuissa mammahousuihin,sen verran ahdistaa normihousut vyötäröltä,ettei tule enää mieleenkään niitä käyttää.

HS yritähän parantua pian :hug: Täällä myöskin naapero villisti potkii monta kertaa päivässä :heart:

4d-ultra ,jos naapero päättää näyttää selvästi "vehkeensä" rk-ultrassa, niin en mene 4d ultraa,mutta jos ei tule varmuutta niin varmana aion mennä =)

Mulla oli tänään neuvola,muutama kilo tullut kuukauden sisällä :snotty:
Mutta laitettiin terkkarin kanssa ne joulun piikkiin ;) :xmas:
Hemppa oli noussut yhdellä ylöspäin,kai sillä rautatabujen syönnillä jotain vaikutusta on ollut =)
Sydänäänet huiteli 130-135 paikkeilla,oliskohan meille tulossa poika? :heart:

bad virgin ja naapero 18+2
 
Paljonkos tuo Brunon luona ultraus maksaa tätä nykyä ?

BV kirjoitteli noista sydänäänten nopeuksista ja siitä oisko tulossa poika...meillä tuon kakkosen kanssa oli kokoajan ihan ns tyttölukemat joten nyt oon vakaasti päättänyt etten edes toiveajattele kumpi mahtais tulla.

Mulla on kaksi hyvää ystävää nyt samaan aikaan raskaana, toisen la on maaliskuussa ja toisen huhtikuussa, joten on ollut ihan kiva höpötellä heidän kanssaan kaikesta mitä raskauteen ja tulevaan vauva-aikaan liittyy.
Toisen ystävän kanssa huomattiin yhteinen tekijä...nimittäin jos kumpikin saa pojat niin lasten etunimet on samat :LOL: Onneksi se ei sitten kumpaakaan haittaa, sillä ei olla puhuttu nimistä toisillemme ja sitten nyt joulun aikaan asia tuli esille. Nauroin hälle vaan ja sanoi et voi juma, toi on meidän muksun nimi!! Se mikä on varmaa niin sukunimi on takuu varmasti eri.

HS: toivottavasti pääset eroon tuosta sitkeästä ja inhottavasta räkiksestä.

Onko teille muille paasattu neuvolassa painonnoususta ? Mun ystävälle oli rakenneultran tehnyt lääkäri pitänyt kunnon puhuttelun aiheesta: odottavan äidin painonnousu ja sen haitallisuus vauvalle.
Puhuttiin sitten ystävän kans tästä, ja kun siihen asiaan hieman pisti ajatustaan niin onhan se niin että siinä lääkärin ripityksessä oli monia ihan maallikollekin itsestään selviä asioita.
Mulla on tosin paino noussut kahden edellisen odotuksen aikana molemmilla kerroilla sen +20kg ja ekalla kerralla söin kuin sika ja tokalla taas olin aika tarkka mitä suuhuni laitoin. Eli on aika vaikeeta sanoa mistä toi paino sitten molemmilla kerroilla vaan tuli.

mutta nyt jatkan taas netissä surffailua...

jeps1+pulla
 
Moi!

Joulu meni hyvin täälläkin.

Tänään tuli vaan sitten ä-polita soitto, että veriseula positiivinen. Kromosomihäiriö riskiä ei oo, mut jotain muuta kehityshäiriöö voisi olla. Mulla pyörii tästä oma alotuskin, jos joku haluu kattoo, kun en jaksa taas selittää. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1275707

Huomenna siis lapsivesipunktio ja pelottaa ihan hirveesti.

O ja Möti rv 16+6
 
Brunon ultraus maksaa 225?,siitä kela korvaa kuulemma osan.

Eilen täällä tuntui vauvan liikkeet jo käteenkin :heart: Harmi ettei mies ollut juuri tuolloin kotona,tuntui niin monta liikettä peräkkäin.

a-mam ja Mimmi rv 18+0 :heart: Taas uusille viikoille :D

Omppunen:tsemppiä huomiselle toivottavasti on vain väärä hälyytys
 
Huomenta! Töissä taas...Onneksi huominen kuiten vapaata. Jos vaikka kattelis muutaman raketin iltasella.
Joku kyseli tuolla, että onko paljon tuttuja raskaana. Mulla on yks työkaveri raskaana ja hänen la kk myöhemmin ku itellä. Ei ainakaan vielä ole tullut muita tietooni. Itekkin olen tiputellen kertonut työkavereille ja esimiehet ei vielä edes tiedä. Vielä menee työvaatteet päälle, niin en ole kiirehtinyt kertomisen kanssa;)

Mapitus 15+1
 
Mäkin tulin toivottamaan oikein hyvää uutta vuotta kaikille! :)
Täällä menee hyvin. Viikkoja on 17+6. Liikkeitä tuntuu tosi harvoin, mutta sydänäänistä päätellen elossa siellä kuitenki ollaan. Oon kuunnellut niitä nyt melkein joka päivä... Mitään kovin suuria vaivoja ei ole ja se on tosi positiivinen yllätys. :)
Mulla on synttärit tänään. 27-vuotias olen nyt. =)
 
omppunen: Tsemppiä tämän päiväiselle.. toivotaan että kaikki hyvin :hug:

s-anttu : Synttäri onnittelut :flower:

Ihana ilma tänää :)Aurinko paistaa ja pakkanen paukkuu.. Oltii aamusta koko porukka ulkoilemassa rannassa. Illalla sitte syyää herkkuja ja katellaa ikkunasta raketteja.. En kyl oo ikinä oikee uudesta vuodesta tykänny,ku inhoon noita raketteja ja kauheeta pauketta :/ mut onneks se ei oo kun kerran vuodessa nii ehkä mie kestän :)

Minttu ja pikkusin 17+6 :heart:
 
Heippa.

Me käytiin nyt sitten varaamassa vaunut, sänky ja turvakaukalo. :D

Aika hurjaa, kun en ole vielä pystynyt hommaamaan edes ensimmäistäkään vaatetta.

Eilen Kerttu potkas niin lujaa et pääsi oikeen huudahdus, et no nyt se potkas!

Kaikille hyvää uutta vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omppunen:
Moi!

Joulu meni hyvin täälläkin.

Tänään tuli vaan sitten ä-polita soitto, että veriseula positiivinen. Kromosomihäiriö riskiä ei oo, mut jotain muuta kehityshäiriöö voisi olla. Mulla pyörii tästä oma alotuskin, jos joku haluu kattoo, kun en jaksa taas selittää. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1275707

Huomenna siis lapsivesipunktio ja pelottaa ihan hirveesti.

O ja Möti rv 16+6
Voih, :hug: ikävä kuulla. Toivottavasti kaikki päättyy hyvin ja saat nopeasti tuloksia (positiivisia sellaisia)
Eihän tässä tosiaan turvallisilla vesillä olla ennenkun vauva on syntynyt... (niin ja ainahan sittenkin voi jotain sattua)

Odottavia ystäviä/työkavereita, mulla odottaa serkku samassa kk syntyväksi lasta, myös hänen eka ja meidän kuopus ihan ihan saman ikäisiä (no pari kk eroa) ja asuu vielä aika lähellä (ja on kiva) joten hänen kanssaan ollaan varmaan jatkossakin tekemisissä (no enemmänkin, kun nyt ollaan molemmat töissä niin ei juuri nähdä) Töissä odottaa (muista en tiedä) yksi, hän saa pari kk ennen mua vauvan ja on kertonut töissä heti kun 12 viikkoa tuli täyteen, tosin odotus on ollutkin aika noh ei hankala, mutta ei nyt sujunut ihan ongelmittakaan. Meillä on pari kk eroa edellisillä lapsilla, mukava hänkin joten varmaan ollaan äippälomalla tekemisissä.

Muuten ystävät on joko saaneet viime vuoden puolella lapsen että ehkei tänä vuonna tule, vaan sitten seuraavalla mikäli lisää tekevät. No, mä en sillain kaipaa vertaistukea kun lasten hoito on jo niin tuttua ja sitten tää virtuaalivertaistuki on aika mukavaa =) Täällä on niin helppoa kirjoitella mitä mieleen tulee ja ennen kaikkea lukea muiden juttuja ja höpinöitä (siis ihan muutakin kun vauva-asioita)

Meni mun kertominen töissä sitten vuodella 2009 =) hassua, meidän ipanat syntyy 2009 ja niillä on sitten se a kirjain siinä hetussa, kun meillä on viiva. Taitaa tuo juhannus sitten olla eka juhla jonka meidän vauvat juhlii (no ehkä joku jo äitienpäivän ja joltais saattaa jäädä juhannus vielä tänä vuonna juhlimatta/näkemättä)

Miten otatte uuden vuoden vastaan?, Itse olin töissä normisti ja nyt palasin kotiin, ruokakaupan kautta ja illalla tulee vieraita. Pihalla on tuo kylpytynnyri kuumana ja lapset odottavat rakettihommia. Aika rauhallisesti on tarkoitus viettää, 2v valvoo varmaan myös 12 mun kanssa kun ottaa vasta nyt kohta pitkät (?) päiväunet. En itsekään jaksa kovin myöhään valvoa, mies saa sitten viihdyttää vieraita (jotka jää yöksi)

Täällä osa jotkus jo ostaneet ja saaneet äideiltä (missä sellaisia äitejä asustelee?, =) ) vauvatamineita. Itse, kirppisrottana, en ole vielä mitään ostanut, mutta tietysti tilanne vähän eri kun noilta isommilta lapsilta on lähes kaikkea jälkellä. Vaunut kyllä on noin 12v vanhat ja aika pahassa kunnossa jo, mutta ne onkin vain olleet nukkumisvaunut kotona, mies on silti sitä mieltä että käytetyt "uudet" voisi hankkia, katsotaan nyt. Pääosin käytössä oli/on sellaiset rattaat jotka menee kasaan, joku ruuvi niistä kyllä oli mennyt rikki, täytyy katsoa saako korjattua. Monia juttuja en aio edes hankkia, kuten hoitopöytää, kun en sitä kumminkaan käyttäisi. Tärkeimmästä päästä taitaa olla tuo auton kaukalo, kun se pitää olla että pääsee edes sairaalasta kotiin, no sellainen on tuolla varastossa odottamassa. Joku nuttu olisi ihana, mutta taidan odottaa tuon sukupuolen selvittämistä. Ihan ihmeellistä jos tässä raskaudessä sitä tietäisi kumpi syntyy...

Jokos nimet on suunniteltu? Meillä on tytölle pari nimeä (jotka jäi käyttämättä kuopuksesta) mutta pojalle ei kyllä vielä ole. Meillä muilla on sellaiset 5 kirjaimiset nimet, ei yleiset muttei mitkään erityisen harvinaisetkaan, samaa linjaa varmaan mennään jos sopiva vaan keksitään. Täytyyhän niihin sairaalan papereihinkin raapustaa jotain muutama viikko ennen laitokseen menoa. Meillä nimet on kyllä tainneet aina vaihtua niistä kastejuhliin mennessä.

Ajatelkaa miten mukavaa kun saadaan kesäristiäiset =) Voi olla vaikka pihalla jos on sellainen käytettävissä.

kekkeri into piukeena jostain syystä (palstaterrori) 18+3/19 poks
 

Yhteistyössä