**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Raffel, ei kannata vielä stressata ristiäisistä. Pyydät apua kavereilta / teidän äideiltä laittelemaan tarjottavia ja tosiaan seurakuntasali vuokralle. Sieltä saa astiat, kastemaljan, liinat, ja jopa kastepukujakin on joissakin seurakunnissa vuokralla. Siis itse hommaatte vaan kukat (jos haluatte ), vieraat ja tarjottavat. Ja tarjottaviakin saa leipomosta valmiina! =) Kaikki sujuu kyllä painollaan, kun sen aika koittaa.
Minni oli yön TOSI levoton :/ Siis hyvähän se on kun liikkuu, mutta ei naurata, kun en itsekään saa nukuttua kunnolla, kun yksi möyryää koko ajan. Oliskohan ollu vähän raskaammalla iltapalalla vaikutusta asiaan...
Mies ja tyttö lähti anoppilaan käymään ja käyvät samalla miehen veljen luona, siellä on meidän kummipojan synttärit. Mä en lähteny, häpyliitos NIIIIN kipee, et tosissaan saa miettiä, et miten päin nousee eism. tästä tuolilta ylös. Ja se autossa istuminen ei tod. ole herkkua tuolle selälle, niin jätin tän reissun suosiolla väliin. Saan olla hiljaisuudessa tän päivän, ja iltapäivällä sit menen kaverille ihastelemaan niitä meandin vaatteita.
Pitäis vähän siivoilla täällä, mutta evvk... :ashamed: Pitänee ottaa itseä niskasta kiinni ja ryhdistäytyä ja lähtee kotihommille :wave:
Sisu ja Minni 24+2
 
nyt on päivitykset tehtynä, vihdoin ja viimein.. muistakaahan paksunnella tekstiä jos on päivitystä vailla niin huomaa paljon helpommin :)
koetan tässä joku päivä vielä noita nettikauppoja koota tonne viestiin.. nyt ei ole siihen aikaa..
 
ristiäisistä me ollaan ainoastaan sovittu, että ne pidetään miehen vanhempien kotona (iso talo, ja ulkona on lääniä). tarjottavista tuskin tarvitsee stressata, miehen äiti ja minun mummoni ovat tottuneita juhlien järjestäjiä sekä taitajia keittiössä. kummeista, noh, yksi on ainakin päätetty, miehen hyvä ystävä. saattaa olla, että pyytää toisen siskoistaan myös kummiksi (haluais molemmat, mut mä en lämpee :D). minä haluaisin oman siskoni, ja häntä ollaan pyydetty, kaikki on vaan kiinni käytännön asioista. sisko käy kesällä rippileirin ja kaupunki jossa asuu, on niin urpo, että ensimmäinen konfirmaatiomahdollisuus on 15.8 :| eli kaikki on kiinni siitä koska vauva päättää ulos tulla.
 
*muoks siis oon käsittäny että siellä siskon asuinkaupungissa kaikki konfirmoidaan jotenki rytäkässä elo-syyskuun vaihteessa. jopa ne, jotka käy hiihtolomariparin. meille tulee yks tuttu pappi pitkältä ajalta kastamaan, siltä koitetaan kysyä, kelpaako rippikoululainen hätätapauksessa. oman kunnan kirkkoherra ei ajatukseen myöntynyt.
 
TALVIS!!! :wave: Hei oli pakko kommentoida tuota sun siskon tilannetta. ulla ITSELLÄNI on ollu se tilanne, että mun täti ja miehensä halusivat minut kummiski esikoiselleen. Tämä synty huhtikuun alussa, kastettiin toukokuun puolessa välissä, ja pääsin ripiltä kesäkuun puolessa välissä. Kummikirjaa en saanu, ennen kun minut oli konfirmoitu, eli siis käytännöllisesti katsottuna sain kummilapsen rippilahjana :D Ja v. 97 tämä siis onnistu, kun papin kans asiasta vaan sovittiin, ja vauvan kastehetkellä oli kummeina mun lisäksi 2 kirkkoon kuuluvaa ja konfirmoitua kummia.
 
mitenkäs seisomalauta?
Tuon ikäinen ei enää välde nuku vaunuissa, joten seisomalauta on näppärä. Kukahan tietäsi sen mielettömän seisomalaudan joka on ikäänkuin pyörä, jossa on takarengas mutta ei eturengasta ollenkaan,,, siis kiinnistetään vaunujen aisaan siihen sivuun niin että lapsi istuu sen kyydissä kuten pyörässä mutta ei polje.. Todella vaikea selitys, mutta koittakaan tajuta :eek:
Mä sitä edelliselle katsoin mutta jäi hankkimatta ja nyt sitten en muista yhtään merkkiä. Sitä myytiin silloin Sellossa lastenliikkeessä jota ei enää ole. Nyt ko liikkeen paikalla on Vipanat. Ulkomailta sai tilattua, vaan nyt on etsiminen hankalaa kun ei merkkiä muistissa!!! :(

Piltsu sekavana 22+1
 
Vaunuista/rattaista
Kannattaa myös etukäteen koittaa miettiä miten paljon kyseisiä kapistuksia käyttää. Kun asutiin kaupungissa kahden ekan ipanan kanssa, niin aika paljonkin käytettiin, tietty lapset nukkui vaunuissa mutta pääosin kuljettiin kävelleen puistoon, kirjastoon, kauppaan jne. JOten isot renkaat, tukeva kori ja paljon tilaa tavaralle olivat hyvät.
Nyt asutaan maalla joten meidän 2v on ollut vaunuissa VAIN nukkumassa, en ole työntänyt vaunuja edes kilometria...aina itse jäin omalle pihalle kopsottamaan jotain, enkä lähtenyt kävelemään.Rattaita (sateenvarjotyyppisiä, mitkä menee helposti kasaan) olen käyttänyt paljon, niihin ei paljon ostoksia saa, muttei ole ollut tarviskaan.
Vaunujen käyttöikä jää helposti vuoteen, puoleentoista, rattaita käytetään vähän kauemmin, mutta aika lyhyt aika silti.
Hyvä on miettiä myös oikeasti sitä miten usein niitä vaunuja pitää autolla kuljettaa? Tyyliin välillä ostetaan farkku sen takia että vaunut mahtuu... no ehkä jos ihan hirveästi matkustellaan eri paikkoihin niin joku voi tarvita, mutta itse ei juuri vaunuja koskaan mihinkään viety. Mummin luo ostettiin parin kympin varavaunut (jotka menee koko suvun lapsilla) ja rattaat on meille riittäneet siihen käyttöön mitä kodin ulkopuolella tarvitaan.

Tietty jokainen tekee just niinkuin haluaa, laittaa rahaa niin paljon kun haluaa ja miettii mikä on parasta omalle perhelleen/itselleen/lapselleen, mutta aika helpollakin ja pienelläkin sitä pärjää oikein loistavasti.

Olikos toi nyt jotain saarnaa =) toivottavasti ei, tarkoitus ei ollut, muistan vaan itse kun ootin ekaa niin aika lailla vaikeaa on miettiä mitä sitä OIKEASTI lapsi tarvii ja mikä on vaan sellaista extraa mitä myydään vanhemmille "jotta olis hyvät vanhemmat".

Kaikki menee ihan hyvin, masu kasvaa, tyttö on puuhakas masussa ja äidillä pääosin olo oikein hyvä. Tykkään myös raskaana olemisesta ja omasta olemukseta, v aikka perinteiseen tapaan tietysti voisin yhden 10 kg antaa pois (en sitä osaa missä vauva on) ihanaa kumminkin kun masu kasvaa ja joka päivä on aina suunta siihen että vauva on tarpeen kauan masussa ja kaikki menee hyvin.

kekkeri, huomenna 25 tasan

Ai niin hauskaa ystävänpäivää kaikille! Millaisia suunnitelmia teillä on? (täällä ihan perinteseen tapaan vietetään viikonloppua, uimista, lasten kaa olemista, mummin ja papan luona käymistä jne)
 


:heart: Tämmönen piti sit tilata tytölle! En yksinkertaisesti raskinu tilata vauvalle mitään, on ne sen verran hinnakkaita nuo meandin vaatteet.
Oi voi :snotty: Mies ja tyttö tosiaan tänään siellä anoppilassa ja miehen veljen luona, enkä jaksanu alkaa tekee itselleni kunnollista ruokaa... Söin sit grillimakkaraa a la mikro, ja eilistä kreikkalaista salaattia :ashamed: Voiko enää "terveellisempää" ja ravitsevampaa lounasta olla?? Hävettää myöntää edes. Nyt kun söi massun täyteen niin alkaa väsyttämään, mutta ei nyt pitäis mennä nukkuu, ettei taas sit ole rytmi ihan pielessä kun illalla ei saakaan ulta ja tulee kukuttua puolille öin... :/ Millähän piristäis itseä? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
mitenkäs seisomalauta?
Tuon ikäinen ei enää välde nuku vaunuissa, joten seisomalauta on näppärä. Kukahan tietäsi sen mielettömän seisomalaudan joka on ikäänkuin pyörä, jossa on takarengas mutta ei eturengasta ollenkaan,,, siis kiinnistetään vaunujen aisaan siihen sivuun niin että lapsi istuu sen kyydissä kuten pyörässä mutta ei polje.. Todella vaikea selitys, mutta koittakaan tajuta :eek:
Mä sitä edelliselle katsoin mutta jäi hankkimatta ja nyt sitten en muista yhtään merkkiä. Sitä myytiin silloin Sellossa lastenliikkeessä jota ei enää ole. Nyt ko liikkeen paikalla on Vipanat. Ulkomailta sai tilattua, vaan nyt on etsiminen hankalaa kun ei merkkiä muistissa!!! :(

Piltsu sekavana 22+1
Hei

toi ois oikeasti aika jees.
Me varmaan ostetaan nyt tuolta Ruotsin käytettyjen kamojen markkinoilta tällaiset:
http://www.blocket.se/vi/20196542.htm?ca=11_s
Sain tingittyä hintaa 3500 kruunuun.

Tarvii ruveta etsimään noita erilaisia lautoja...tosin meillähän on sitten noi Phil&Teds classicit :ashamed:

Tuo meidän poitsu ei vaan oikein välitä tosta seisomalaudasta...joten sen takia mä elättelen toiveita et pikkumies jaksais kävellä sitten kesän kynnyksellä.

Jeps1

 
HelloShitty
Sisu; just tommonen pupumekko mäkin valitsin kakkoselle. ex-anoppi sen maksaa. :D
Jeps; näppärän näköiset vaunut! :p mitä se 3500 tekee euroissa? *suunnistaa samaan osotteeseen bongailemaan* B)

täällä vloppu menny rauhallisesti. käytiin tossa miehen vanhemmilla syömässä ja äsken käytiin saunassa. nyt vaan ollaan. :heart:

HS ja typy rv 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu; just tommonen pupumekko mäkin valitsin kakkoselle. ex-anoppi sen maksaa. :D
Jeps; näppärän näköiset vaunut! :p mitä se 3500 tekee euroissa? *suunnistaa samaan osotteeseen bongailemaan* B)

täällä vloppu menny rauhallisesti. käytiin tossa miehen vanhemmilla syömässä ja äsken käytiin saunassa. nyt vaan ollaan. :heart:

HS ja typy rv 24+2
nopsaan katsottuna Forexilta niin 335?
Siellä on samanlaiset mutta koko punaiset...mun silmään niin ihanat, mutta mies ei halunnut toisia punaisia...ja niillä on hintaa 2900kr.
Ja nythän sinne voi vielä soittaakin kun siellä on kello tunnin vähemmän kuin meillä. Mä oon laittanut vaan tekstaria ja nyt laitan kohta meiliä et sovitaan tarkemmin.

Ja HS ne punaiset on vielä myytävänä, sain meinaan just viestiä...kun laitoin katsos molempiin viestiä et onko vielä kaupan...
http://www.blocket.se/vi/20043768.htm
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
nopsaan katsottuna Forexilta niin 335?
Siellä on samanlaiset mutta koko punaiset...mun silmään niin ihanat, mutta mies ei halunnut toisia punaisia...ja niillä on hintaa 2900kr.
Ja nythän sinne voi vielä soittaakin kun siellä on kello tunnin vähemmän kuin meillä. Mä oon laittanut vaan tekstaria ja nyt laitan kohta meiliä et sovitaan tarkemmin.

Ja HS ne punaiset on vielä myytävänä, sain meinaan just viestiä...kun laitoin katsos molempiin viestiä et onko vielä kaupan...
http://www.blocket.se/vi/20043768.htm

kerro muuten miten onnistuu kaupat Ruotsista?
kui paljon tulee postareita ja ihan postin kauttako?

tuoltahan maksaa miljoona kertaa vähemmän vaunut kuin suomessa!!! :eek:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
tarkoittaman sisaruskuljettimen,, !! Siistiä. Pääsee tutkimaan mahdollisuuksia ostaa ja tilata ,

http://www.regentred.co.uk/wa/1/57/2831-The-Strolli.html

Kiitos sitten kuka oletkaan sinä nyttiläinen =)

Piltsu
hauskan näköinen vekotin!!! :D :eek: :LOL:
en oo edes tiennykkään tommosesta! :whistle:
 
hyvät renkaat ja aikuinen voip työntää tuolta sivulta niin ettei askel kovin häiriinny.. Tässä ei juuri päiväunia nukuta :LOL: , mutta eipä niin tavallisella seisomalaudallakaan,,
Katoin että suomesta tilaamalla/ostamalla maksaa alennettuna 119e ja englannista 52 puntaa joka on suunnilleen samanverran euroissa. Postimaksut n 10e luokkaa,,,,
Aion kyllä tosissaan laittaa mietintään,,,
Miehen mielestä tietenkin täyyyyyysin turha kapistus, "kiva jos tuolta tipahtaa",, hei haloo, Kertukka on silloin 2,5v, ja saattaapa kaatua ihan kävellessäänkin ja jopa vanhempana ja näinollen korkeammalta :LOL: :LOL:

Meillä olis kyllä tuplarattaat valmiina,mutta oon ajatellut että niitä ei tarvitsis enää ottaa käyttöön :saint:

Piltsu ja nestori 22+1, eikä enää juurikaan painoahdistunut (tällä viikolla kolme krt vesijumppaa, ja herkkulakko alkanut tiukkana) :kieh:
 
Pilttiä4: forexin kurssin mukaan toi istumahäkkyrä ois 61,13?. Missäs päin sä asuitkaan...tuli vaan mieleen et jos niitä tilaa kaksi niin postikulut tipahtaa puoliksi.

HS: toinen vaihtari on et jos löydät tuolta Tukholman alueelta jotkut kivat kärryt niin ainahan joku tuttu menee risteilylle jne. Mä laitan vaikka sulle viestiä, kun selviää et ollaanko menossa nyt kuukauden sisällä itse tuonne.

Ja tosiaan tuolla blocketin puolella on vaikka mitä todella hyvä kuntoista...tosin oon kyllä nähnyt sielläkin niitä ei niin hyvässä kunnossa olevia...vaunut tuntuvat olevan monella ruotsalaiselle täydellä varustelulla ja hyvin pidettyjä. Me ollaan ostettu tuolta kehto ja sit yksi aivan jumalainen lundbyn nukkekoti (en oo sellaista nähnyt Suomessa missään).
Taisin saada silloin sulta HS apuja ton kehdon suhteen...siis mullahan on suht surkea ruotsin kielen taito ja sit haluan et mun teksti on mahd virheetöntä.
 
espoossa me asutaan ! Hyvä idea tuo yhdessä tilaus olis,,,

Tuli myös mieleen että
ootteko muistanut syödä D-vitamiinia Mulla siis unohtunu melkeen kokonaan. JOnkun verran oon vetäny Multitabs raskaustabuja, mutta aika epäsäännöllisesti. Nyt kun aloin syödä rautaa kaksi tabua pvssä, niin mietin että voinko noita multitabseja edes ottaa kun ne sisältää kans rautaa?? Tietäsikö joku tätä?

P ja jäiset mansikat vaniljavaahdolla :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
espoossa me asutaan ! Hyvä idea tuo yhdessä tilaus olis,,,

Tuli myös mieleen että
ootteko muistanut syödä D-vitamiinia Mulla siis unohtunu melkeen kokonaan. JOnkun verran oon vetäny Multitabs raskaustabuja, mutta aika epäsäännöllisesti. Nyt kun aloin syödä rautaa kaksi tabua pvssä, niin mietin että voinko noita multitabseja edes ottaa kun ne sisältää kans rautaa?? Tietäsikö joku tätä?

P ja jäiset mansikat vaniljavaahdolla :p
Mä kävin jo tsekkaamassa muutaman eri paikan mistä ton vois tilata...eli halvimmillaan oli ihan muutaman lantin vajaa 50 puntaa per tuote.
Mutta mä nyt varmistan sitä mistä saadaan tänne Suomeen asti toimitus.
Ja tosiaan...me asutaan tässä Helsingin puolella joten ei ois sit ongelma ns jatkotoimituksen suhteen autolla hurauttaa puolin tai toisin.

Vitamiineistä...juu on kuulkaas kaikki jääneet väliin sitten alkuvaiheen, siis ekat kolmisen kuukautta, tolosen pillereiden... :ashamed:
Mutta tota d-vitamiiniä tuli tossa joulukuussa thaimaan auringosta kolmen viikon ajalta eli kait mulla on edes jokseenkin asiat kunnossa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
espoossa me asutaan ! Hyvä idea tuo yhdessä tilaus olis,,,

Tuli myös mieleen että
ootteko muistanut syödä D-vitamiinia Mulla siis unohtunu melkeen kokonaan. JOnkun verran oon vetäny Multitabs raskaustabuja, mutta aika epäsäännöllisesti. Nyt kun aloin syödä rautaa kaksi tabua pvssä, niin mietin että voinko noita multitabseja edes ottaa kun ne sisältää kans rautaa?? Tietäsikö joku tätä?

P ja jäiset mansikat vaniljavaahdolla :p
Mä kävin jo tsekkaamassa muutaman eri paikan mistä ton vois tilata...eli halvimmillaan oli ihan muutaman lantin vajaa 50 puntaa per tuote.
Mutta mä nyt varmistan sitä mistä saadaan tänne Suomeen asti toimitus.
Ja tosiaan...me asutaan tässä Helsingin puolella joten ei ois sit ongelma ns jatkotoimituksen suhteen autolla hurauttaa puolin tai toisin.
mäkin nettailin jonkun verran mut sitten tuli väsy kun mulla toi kieli ei ihan hallussa, ja mies lähti pelaamaan kiekkoa :eek:

Me asutaan tässä Helsingin rajalla, espoon puolella, kivenheiton päässä Munkkiniemestä mm.

P joka jää odottelemaan valmista :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
espoossa me asutaan ! Hyvä idea tuo yhdessä tilaus olis,,,

Tuli myös mieleen että
ootteko muistanut syödä D-vitamiinia Mulla siis unohtunu melkeen kokonaan. JOnkun verran oon vetäny Multitabs raskaustabuja, mutta aika epäsäännöllisesti. Nyt kun aloin syödä rautaa kaksi tabua pvssä, niin mietin että voinko noita multitabseja edes ottaa kun ne sisältää kans rautaa?? Tietäsikö joku tätä?

P ja jäiset mansikat vaniljavaahdolla :p
Mä kävin jo tsekkaamassa muutaman eri paikan mistä ton vois tilata...eli halvimmillaan oli ihan muutaman lantin vajaa 50 puntaa per tuote.
Mutta mä nyt varmistan sitä mistä saadaan tänne Suomeen asti toimitus.
Ja tosiaan...me asutaan tässä Helsingin puolella joten ei ois sit ongelma ns jatkotoimituksen suhteen autolla hurauttaa puolin tai toisin.
mäkin nettailin jonkun verran mut sitten tuli väsy kun mulla toi kieli ei ihan hallussa, ja mies lähti pelaamaan kiekkoa :eek:

Me asutaan tässä Helsingin rajalla, espoon puolella, kivenheiton päässä Munkkiniemestä mm.

P joka jää odottelemaan valmista :ashamed:

Eli kehä ykkösen kautta pääsee teille sitten kummasti =)
 
HS: tsekkasin Suomen Postin tai siis Itellan sivuston kautta ja sen mukaan postituskulut ois noin 30-35e luokkaa...Ja tuon verran me itseasiassa maksettiin kun tilattiin Ruotsista noi meidän Phil & Tedsit.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja tosiaan tuolla blocketin puolella on vaikka mitä todella hyvä kuntoista...tosin oon kyllä nähnyt sielläkin niitä ei niin hyvässä kunnossa olevia...vaunut tuntuvat olevan monella ruotsalaiselle täydellä varustelulla ja hyvin pidettyjä. Me ollaan ostettu tuolta kehto ja sit yksi aivan jumalainen lundbyn nukkekoti (en oo sellaista nähnyt Suomessa missään).
Taisin saada silloin sulta HS apuja ton kehdon suhteen...siis mullahan on suht surkea ruotsin kielen taito ja sit haluan et mun teksti on mahd virheetöntä.
ai niin joo! nyt muistan..se on muuten hassua että vaikka olenkin ruotsinkielinen niin riikinruotsi tuntuu tosi vieraalta ja ne käyttää sanoja mitä en ite ikinä käyttäis. :D

kiitos paljon infoosta! postarit ei oo kovin pahat kun täällä suomessa kun laittaa matkahuollon kautta niin maksaa jo sen 25?. pitääpä bongailla aktiivisesti noita vaunuja. kiitos vinkistä! :flower: :heart:

HS ja typykkä rv 24+3
 

Yhteistyössä