~KesäMassut 2007~

Huomenia!!
Ihanaa,tyttö nukkui viimeyön rauhallisemmin ja äitee veti hyvät unet!!Jonnakar taisit olla oikeessa että oli jotain unia tms.Sekin että oli anoppilassa kahtena peräkkäisenä päivänä ja vähemmän siellä ollut ennen.Tuokin voi vaikuttaa,kyllä 2 vee jo ymmärtää että äiti jää pikkuveljen kanssa kotiin ja hän menee mammalaan.Vaikka siellä varmasti pidetään kuin kukkaa kämmenellä.Ja se ehkä onkin syynä tuohon levottomuuteen kun siellä ei mitään rajoja kaikki tehään kuin tyttö haluaa ja siitä tulee se levottomuus,hän haluaa tuota,ei kun tuota ja mennään tänne,ei kun tonne!!


Moonlight katopa huuto.net siellä oli ihan uusia ja tosi halpoja.Vois saada ostettua ihan kun pistäis yksityisviestiä niin sopia joku hinta.

Mitäs vielä piti sanoa...Ööh.ei muista.Mutta jatkan myöhemmin,lotto tehtävä!!

kata ja miska
 
Moi!
Täällä on taas ilmeisesti d-vitamiiniränkytys menossa... Olen jo kahteen kertaan tipat lopettanut ja aina loppuu myös kitinät, sitten kun aloitetaan uudestaan, niin jo yhden tipan jälkeen alkaa rätistä! :eek: Voi tietty jo johtua siitä, kun itse alan jännittää sitä tippojen antamista ja vauva kenties vaistoaa mun hermostuneisuuden... Kokeiltu on Jekovit, Devitol ja D-tipat, onko niitä enää muita?
Taidetaan kokeilla sitä kamomillateetä seuraavaksi, kun ei noiita vitamiinejakaan voi kokonaan jättää pois... :/

Harmittaa vaan, kun tietää aiheuttavansa itse nuo vauvan masukivut...

Kreecher ja MacNyytti 5vko
 
Moikka!

Meillä ollaan herätty kahtena viime yönä 1-2,5 tunnin välein syömään. Ajattelin ensin, että Helmi on jotenkin hermostunut vieraista, joita meillä kävi toissapäivänä, mutta ei siitä nyt sitten olekaan kyse. Ihmettelinkin, että miksi aikaisemmin meillä käyneet vieraat ei ole häirinneet ollenkaan, vieraissa paikoissa monien päivien reissaaminen on kuitenkin selkeästi sekoittanut vauvan rytmiä. Luinpa nyt sitten imetystukilistan sivuilta, että viisi-kuusiviikkoisella vauvalla voi olla yksi tiheän imemisen kausi. Varmaan on nyt sitten tästä kyse... Nyt tuntuu vaan aika raskaalta nousta vähän väliä syöttämään kun olin jo tottunut kahteen melko pikaiseen yöherämiseen ja päivällä sitten tissiteltiin useammin. No, ehkäpä se vanha tuttu rytmi löytyy kohta. Onko muilla ollut tällaisia muutoksia imemisen suhteen vauvan iästä riippuen?Tiheän imemisen kausi on em. sivujen mukaan usein 10 pv, 3 vk, 5-6 vk, 3 kk, 6 kk.

Me ajateltiin ottaa tuo suunkautta otettava rotavirusrokote. Saatiin siihen viime neuvolakäynnillä reseptikin. Kyllähän se on melko kallis, mutta uskon kuitenkin, että on hintansaväärti.

Meillä myös mies ehdotti vauvan syntymän jälkeen kuten Katalla ja Narulla, että vois syöttää joskus tytön öisin, niin minä saisin levätä. En kuitenkaan malttanut siihen ruveta, vaikka onhan se mukava tietää, että mies on valmis auttamaan, jos oon ihan poikki. Saattais kyllä mieli olla ihan toinen, jos ei olisi esikoinen kyseessä enkä sais päivisin puuhailla omiani ja nukkua päikkäreitä vauvan kanssa jne! Usein nukutaan päikkärit niin, että Helmi nukkuu äitin masun päällä, mikä on musta aivan ihanaa. :)

Mantsu: kovasti jaksamista! Onneksi teillä on isosisko auttelemassa ja vauvakin aurinkoinen tapaus! On tuo kyllä taatusti raskas paikka, en voi edes kuvitella, miltä susta tuntuu. :hug:

Kolmas: Me ollaan reissailtu meidän kuusiviikkoisen kanssa jo kahteen kertaan kotipaikkakunnalla. Hyvin on reissut menny eikä mitään pöpöjä ole tullut ainoastaan vauvan rytmi on tosiaan vähän muutosten myötä mennyt sekaisin, kun ollaan useassa paikassa käyty saman reissun aikana.

Kreecher: Toivottavasti se kamomillatee auttaa teidän vauvan masuvaivoihin. Kannattaa varmasti ainakin kokeilla!

Röyhtäyttämisestä vielä. Mä röyhtäytän joka imetyskerralla ja melkein aina tuleekin röyhty. Monesti röyhtäys tulee myös sillon, kun Helmi makoilee mahallaan.

On muuten kivoja nämä viikonloput, kun mies on kotona. :) Ihan eri tavalla ehtii puuhailla kaikenlaista. Eilen innostuin leipomaan, mutta muita kotihommia en sitten tehnytkään. Nautittiin vaan vapaa-ajasta. Käytiin ulkona syömässä ja ostoksilla koko perheen voimin. Ostettiin grilli tuohon terassille ja tänään ois tarkotus grillata herkkuja. :p

Katziina ja Helmi Sofia
 
Katziina: Meillä oli juuri tuollainen hurjan imemisen päivä parin viikon kohdalla. Normaali tahti on päivällä 3-5 tunnin ja yöllä 4-6 tunnin välein, silloin ei riittänyt tunninkaan välein ja olin ihan ihmeissäni. Ilmeisesti maitomäärä kasvoi myös nopeasti, koska pian tahti taas tasoittui entiseen.

Miten olette saaneet maitoa talteen? Minulta suihkutissiltä ei kertakaikkiaan heru pumpulla lainkaan maitoa, suihkuaminenkin lakkaa välittömästi toisella pumppauksella. Lapsen imiessä kyllä heruu usein turhakin kovaa, ja saan tyhjennellä maidonkerääjää toiselta rinnalta välillä. Sitä olen pakastanut ja paljon onkin jo tallessa. Mutta olisi kiva myös kuulla, jos jollain olisi vinkkejä pumpulle, että saisi tyhjennettyä rintaa jos käyn jossain pidemmällä ilman vauvaa. Tuntuu hassulta, että maitoa on paljon tallessa miehen syöttää, mutta niitä ei voi hyödyntää, kun itsellä on sitten rinnat kipeinä paljosta maidosta ja paita litimärkänä liivinsuojista huolimatta.

Kertokaas te, joilla on jo vanhempia lapsia, loppuuko tämä vääriin aikoihin heruminen ikinä? Siis tuleeko imetyksessä ikinä sellaista aikaa, että lapsi saa hyvin maitoa, mutta paidassa ei ole kahta märkää länttiä jatkuvasti? Meillä on lattiat täynnä maitotippoja, kun yöllä kuljen lapsen kanssa vaippaa vaihtamassa ja hakemassa vettä itselleni ilman liivejä rinnat maitoa tippuen :LOL: :LOL: :LOL: .

Naru + pieni 3 vk
 
Eli olin oikeassa sukupuolen suhteen! =)

Poitsu syntyi sunnuntaina 8.7. hätäsektiolla klo 11.37. Mitat 51 cm ja 3790 g.
Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja sekä äiti että poika voi hyvin.
Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla.

Vyvyan ja poitsu 1 vk
 
vastailen äkkiä, että mulla ainakin saan parhaiten pumpattua suihkun jälkeen tai sitten lämmittelen rintaa esim. mikrossa lämmitetyllä jyväpussilla tai niinkuin eilen kun jyväpussi oli hukassa niin lämmitin taitellun harson mikrossa ja hyvin toimi... Niin ja ennen pumppua hieron eli 'sivelen' rintaa reunoilta keskelle päin kunnes alkaa tippua. Ja eikun pumppaamaan...

Sini ja Toivo
 
Ihan aluksi nyt tuosta maidon keräämisestä talteen..... Eli jos voisitte mulle kertoa, että miten hoidatte pakastuksen? Kauan maito säilyy esim. jääkaapissa?

Siis ihanko vaan pumppaatte ja jääkaappiin ja sieltä pakastimeen? Ja kauan maito säilyy sitten huoneenlämmössä/jääkaapissa/pakastimessa?

Voiko maitoja yhdistellä? Siis jos pumppaan maitoa ja laitan jääkaappiin ja pumppaan 6 tunnin päästä uudestaan niin voinko laittaa vanhan joukkoon?

Mites tuon pakastetun maidon sulattaminen onnistuu?

Esikoisen aikana se imetys tyssäsi niin ei paljoa edes pumppailtu, nyt tytön kanssa kysyntä ja tarjonta on koko ajan kohdannut, eikä tissit pakkautuneet edes imetyksen alussa, muta olisi ihan kiva pumppailla maitoa talteen just niitä polttareita ja häitä ajatellen (ja miksei tietty muutenkin).

Että jos voitte nyt kädestä pitäen neuvoa tyhmää :ashamed:

Pitäisi muutenkin kokeilla huoliiko tyty edes pulloa...

Kävin muuten minäkin puntarilla pitkästä aikaa ja näytti puntari, että n.3kg olisi painoa vielä jäljellä, mutta kovasti odotan neuvolaa, että voin siellä katsoa samalla puntarilla kun raskaudessa seurattiin. Ei nuo kolme kiloa kyllä varsinaisesti haittaa, onhan tätä painoa muutenkin, mutta toivon, että tämä imetys karistaisi nuokin ja vaikka pari ylimääräistä :D

Maha ei kyllä ole todellakaan vielä omassa kuosissaan raskauden jäljiltä, olihan se pömppö jo ennen raskautta, mutta nyt on selvemmin ja osa omista vanhoista vaatteista esim.paidoista on vieläkin lyhyempiä...

Miten muut olette huomanneet muutoksia vartalossanne? Milloin vois odottaa, että olisi taas omassa kuosissa?

Jostain luin, että pelkästään kohdun palautuminen omaan kokoon kestää 6-8viikkoa...

Olisi tästä vielä hyvä saada masua pienemmäksi, että mahdun häissä ja ristiäisissä sitten mekkoon jonka ostin, muuten ihan hyvä, mutta masun kohdalta kiristää hieman.... Jos ei muuta niin se päällä en sitten syö mitään :whistle:

Onko muut muuten panostaneet kauheasti jo ristiäisiin?
Itseä melkein hävettää, mekon ostin jo tosiaan, mutta se oli enemmänkin sinne häihin, mutta menee tuollakin sitten hyvin, paikka varattu, leipomiset organisoin anopille ja äidille, kakut tilasin leipomosta, kastemekko on sama joka oli esikolla ja senkin äiti tuo paikalle sitten silitettynä ja se tytön nimikin tuli kuin itsestään.... Helpolla tunnun pääsevän, ainakin vielä *koputtaa puuta*

-Hiiviö & Neiti 4vko-
 
Täällä sitä vauva-arki pitää sillein kiireisenä tms etten ehdi kuin lukea teidän jutut niin jo muut hommat kutsuu :D

Meilläkin on kiukkuamista..ihan yks kaks iskee itku vaikka vaipat puhtaat ja masussa maitoa..luulen et ne neuvolan antamat d-vitamiinit aiheuttaa masukipuja...ehkäpä ne jekovih...(tai kuin nyt kirjotetaankaan)voisin hankkia...vaikka kait useilla ei merkin vaihtokaan auta..
cuplatonia ollaan 1 ½viikkoa käytetty..uskona et pierut helpommalla ulos löytää..et kait apua on.

Kastemekon -suomalainen firma valmistanut-sain sika halvalla..oli loppuunmyynti -70% eli mekko,tyyny,liina yhteensä 25e!!!!oli täällä tampereella.ristiäiset 12.8

Seksiä ei olla vielä koetettu-oikeastaan to piti mut silloin ei aika sallinut ja sen jälkeen onkin ollu vieraita yökylässä...tikit sulanut kyllä..jännittää kyllä eka kerta,mut luulen et enemmän siitä syystä etten osaa nauttia siitä kun hormoonit ei ole muutoinkaan seksi haluja tuonu esiin..

ähiseekö teidän vauvat imiessään?nää äänet on välillä niin hauskoja mitä neiti päästää...

nyt mentävä---äitiä kutsutaan

pompula ja neito 3vko 3pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
Ihan aluksi nyt tuosta maidon keräämisestä talteen... Eli jos voisitte mulle kertoa, että miten hoidatte pakastuksen? Kauan maito säilyy esim. jääkaapissa?

Siis ihanko vaan pumppaatte ja jääkaappiin ja sieltä pakastimeen? Ja kauan maito säilyy sitten huoneenlämmössä/jääkaapissa/pakastimessa?

Voiko maitoja yhdistellä? Siis jos pumppaan maitoa ja laitan jääkaappiin ja pumppaan 6 tunnin päästä uudestaan niin voinko laittaa vanhan joukkoon?

Mites tuon pakastetun maidon sulattaminen onnistuu?
Sen verran laiska olen, etten jaksa nyt kirjottaa... Käy lukemassa imetystukilistan sivulta maidon lypsäminen ja säilytys. Osoite on http://www.imetystukilista.net/faq/pumppaus.php
Sieltä löytyy se sulatuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
Onko muut muuten panostaneet kauheasti jo ristiäisiin?
Meillä oli nimiäiset eilen... Oli siis aika tiukka aikataulu, kun synnärillä päätettiin päivä ja sit piti hoitaa isyyden tunnustaminen, maistraatissa paperiasiat nimeämiseen liittyen ja pukukin ostaa. Ei ollu saatavilla rusettipukua oikeeta kokoa, joten merimiesaiheinen nuttu oli pojalla ja tosi söpö oli. :heart: Sit tietty leipomuksia, tilan ja astioitten vuokraus, kutsut ja muut järjestelyt. Aika viimetipassa saatiin viimeset hommat hoidettua, mut onneks päästiin alottamaan tilaisuus sovittuun aikaan. Ihan omalla porukalla oltiin ja rento juhla oli. Kaikki meni hyvin ja nimivalintakin miellytti kaikkia.

Rotavirusrokotteesta ei olla vielä keskusteltu, mut veikkaisin, että ei oteta.

Alkuperäinen kirjoittaja Naru:
Miten olette saaneet maitoa talteen? Minulta suihkutissiltä ei kertakaikkiaan heru pumpulla lainkaan maitoa, suihkuaminenkin lakkaa välittömästi toisella pumppauksella. Lapsen imiessä kyllä heruu usein turhakin kovaa, ja saan tyhjennellä maidonkerääjää toiselta rinnalta välillä. Sitä olen pakastanut ja paljon onkin jo tallessa. Mutta olisi kiva myös kuulla, jos jollain olisi vinkkejä pumpulle, että saisi tyhjennettyä rintaa jos käyn jossain pidemmällä ilman vauvaa. Tuntuu hassulta, että maitoa on paljon tallessa miehen syöttää, mutta niitä ei voi hyödyntää, kun itsellä on sitten rinnat kipeinä paljosta maidosta ja paita litimärkänä liivinsuojista huolimatta.
Mulla ei enää heru maidonkerääjään imettäessä niin ku teki rintakumia käyttäessä, joten en sitä enää juurikaan käytä. Oon pumppaillu muutamia kertoja maidon nousua tehostaakseni ja satunnaista pulloruokintaa varten... Se ei kuiten mulla onnistu oikein ilman samanaikaista imetystä. Eli... Auttaisko sulla se, että pumppaisit samalla ku imetät? Ei tartteis kerääjiä jatkuvasti tyhjäillä ja saisit mukavan määrän maitoo talteen samalla, kun vauva saa masun kylläseks. Tehokasta ajan käyttöäkin siis. :)

Pojalla oli eilen tosi rauhallinen päivä, tänään ihan toista. Itkua ja tyytymättömyyttä on riittänyt pitkin päivää, vaikka rinnalla on saanut olla paljon ja masuakin on lääkitty. Kapaloinnin jälkeen rauhottui viimein mun syliin... Sitä ennen tää kirjotus taukosi vähintään 5 kertaa. Mut ei meillä silti kovin rankkaa ole... Pääasiassa rauhallinen poika meillä on. Väsynyt olen silti, kun en osaa nukkua, jos poika vähänkin sängyssään öhisee (vaikka unissaan). Tiheän imun kausi taitaa taas olla menossa ja uskon sen aiheuttavan ainakin osan masuvaivoista.

Nyt nukkumaan... Toivottavasti.

PikkuMyy-80 ja poikanen 3vk3pv
 
Ja onnea viimosillekin vauvautuneille kesämassuille :flower: :)!

Hitsi, kun kävin tuossa iltapäivällä kirjoittamassa piiiiitkän jutun ja eikös alkanut palsta tökkimään ja koko hoito katosi.. Olin kyllä kopioinut tekstin, mutta kopioin samalla yhden osoitteen eli sinne meni se teksti.. Tulee nyt siis lyhennetty versio, en muista enää mitä kaikkea kirjoitin.

Kreecher ei taida olla enempää D-vitamiinitippalajikkeita :(.. Tai en ole kyllä törmännyt aiemmin eikä apoteekissakaan näkynyt. Toivottavasti vauvan massu sopeutuu ajan kanssa tippoihin.

Imetyksestä Jonnakar kyseli onko korvikevauvoja palstailijoilla.. Täällä mennään osaimetyksellä, kun mulla ei vain tule tarpeeksi maitoa. Harmittaa tosi paljon :'( olisin halunnut täysimettää. On aika syyllinen olo ja mietin mitä mun olis pitänyt tehdä toisin ja miten voisin vielä edesauttaa maidontuloa. Auttaako se mammatee? Olutta en voi juoda kun mulla lentää jotenkin automaattisesti oksu jos juon yhtään enempää kuin pari kulausta. Maha ei oikein tykkää kai oluesta.. Poika syö siis joku 6-7 kertaa päivässä ja saattaa silloin viihtyä parikin tuntia tissillä jos vaan antaa imeä. Nännit ei vaan kestä sitä (vaikka kankut kestäiskin :kieh: ), koska poika alkaa tympääntyä hommaan kun rinta alkaa tyhjetä eikä maitoa enää tule niin reippaasti kuin alussa: Kitisee ja itkee, repäisee rinnan suustaan kiskaisemalla päätään taaksepäin. Pitemmän päälle tuosta saa tosi kipeät nännit..
Ja niistä tuteista ja puklauttelusta, meillä on Ainun, Nukin ja Aventin tuttipulloja. Ainun on ehkä mielestäni paras, Aventin tutteja ei ole oikein edes muotoiltu mitenkään, mutta Nukista tulee ehdottomasti eniten ilmavaivoja kun imuosa on muotoiltu liian pieneksi mutta eniten pukleja aiheuttavaa en osaa veikata.. Rintamaitoa kyllä puklaa huomattavasti vähemmän kuin pullomaitoa.

Ruokailunbkeston rajoittamisesta Meidän piti rajoittaa tuota poitsun ruokailun kestoa puoleen tuntiin per rinta, kauemmin jos vaan jaksaa imeä raivostumatta ja ei ole kiire minnekään. Voihan sitä samalla katsoa elokuvaa tai surffailla netissä, mutta 14h imetystä päivässä on kyllä aika pitkä aika. Ei kai sieltä tissistä enää ees tuu mitään parin tunnin imemisen jälkeen? Maidontulohan lisääntyisi mitä enemmän vauva imisi, mutta eihän sitä oikein muuta ehtisi tehdäkään kuin imettää, eikä meidän poika siltikään saa tarpeeksi, korviketta menee 30-100ml vielä tissimaidon jälkeenkin :|.

Ehkäisystä Mua vähän epäilyttää minipillerit, ei kuitenkaan ehkäisyteholtaan vaan sivuvaikutuksiltaan.. Oon kuullut niistä aika paljon pahaa, joko menkat muuttuu ihmeellisen epäsäännöllisiksi tai sitten vuotaa koko ajan. Joillakin on jäänyt menkat kokonaan pois (mikä tarkoittaisi sitä ettei ole kuukautiskipujakaan - se olis tosi helpotus :) ) mutta ne eivät sitten ole tulleet takaisinkaan kovin helposti kun pillerit lopettaa. Plus mahdolliset iho-ongelmat ja ylimääräiset kilot, joita tuntuu tulleen suunnilleen joka toiselle "pilleristille" :/ .. Saa siis nähdä miten tässä käy. Ihan heti perään ei pikkukakkosta nyt ole suunnitelmissa tehdä eli täytyy nyt punnita vähän miten tekisi.. Mitä mieltä olette muut olleet minipillereistä, ovatkohan nuo ongelmat vähän liioiteltuja? Kata oli ainakin aloittanut ne jo..?

Tikkien sulamisesta ja epparihaavasta vielä Missä ajassa niiden tikkien pitäisi sulaa? En nyt muista kenellä oli sulanut jo noin kolmessa viikossa.. Synnytyksestä on nyt kuukausi ja siellä tuntuvat vielä olevan, ja kutisevat joskus aivan älyttömästi!! Voiskohan tuo kutina johtua sulamisesta (tai sulamattomuudesta) kun mitään tulehdusta ei pitäisi olla? Voiko niitä käydä nyppäytyttämässä pois jo ennen jälkitarkastusta joka on vasta aikaisintaan kuukauden päästä?

Tulipas kamalasti kysymyksiä, kiitos kovasti jos joku jaksaa ja ehtii vastailla :). Pitää lähteä kokeilemaan josko poikasen saisi nyt JO nukkumaan, valvoo lähes joka yö yhteen-puoli kahteen ennen kuin rupeaa yöunille. Onneksi nukkuu öisin 3,5-5h pätkissä niin saa nukkua silloin :).

*muoksmuoks* Rotavirusrokote aiotaan luultavasti ottaa, kun tästä lähtien ollaan opiskeluissa koko ajan keskussairaalan puolella. En haluaisi että pikkunen joutuu kärsimään jos satun törmäämään siellä ikävempiin pöpöihin. Ja päivähoitokin alkaa sitten v2008 syksyllä..

Niini ja poikanen 1kk :heart:
 
Niini... Käy säkin imetystukilistan sivuilla vinkkiä hakemassa siihen maidon nostatukseen, jos imetystä haluat jatkaa. Mä sain maidonnousun lisääntymään pumppaamalla, ehkä siitä olis sullekin apua. Sen jälkeen ja osittain varmaan rintakumienkin pois jäännin takia imetysajat on lyhentyny... Välillä poika lutkuttaa läheisyystankkausta tai maidon tilausta puolesta tunnista kolmeen varttiin (tai hamuaa rinnalle tiheemmin), mut yleensä masu tulee täyteen vartissa. Pääasiassa tyytyväinen vauva on ja kasvaakin hyvin, joten taitaa tarpeeksi saada, vaikka välillä sitä epäilenkin.

Mä alan käsitellä nimiäiskuvia... Palataan!

PikkuMyy-80 ja poikanen 3vk4pv
 
Kävin katsomassa, niin kastemekkoa ei enää ollut myynnissä :( , en ymmärrä kyllä miksi. Kaverini on tilannut sieltä mekon lapselleen ja itsekin olen moneen otteeseen ihasterllut sitä. Jos hauat kuitenkin soittaa ja kysyä, miksi ei enää netissä myynnissä, niin osoite: www.vauvatar.fi.

Hitto, kun kone jumii ja pahasti !!
 
Kreecher ja Hani: ihanat kuvat teillä! Ajattelin teidän innoittamana lisätä meidän tytöstä tuoreen kuvan profiiliin eli sieltä voi käydä katselemassa, jos haluaa.

Oikein lämpöiset onnittelut Vyvyan ja tytön-äiti pienokaisistanne !

Meillä on helvetillinen yö takana...äiti täällä ON TODELLA VÄSYNYT... !

Pepsukka ja tyttö 6vko+1pvä.
 
Heipat taas kaikille. :)

Heräsin aamulla varttia vaille kuus syöttämään enkä sit käyny enää nukkumaan kun tyttö nukahti seitsämän jälkeen, piti ehtiä hinata luunsa sinne vyöhyketerapeutille.

Nyt tässä selviskiin että muutama kaverikin on lapsensa kanssa samalla naisella käynyt, ei vain koskaan ole ollut puhetta. Kauheasti kehuivat mikä lohdutti mieltä.

Väsyttää senkin takia kun vähensin jo viime viikolla kahvin juonnin max. 1 kuppi päivään ja tänään en sitte ole juonut ollenkaan. Samoin suklaa kuulemma ärsyttää vaavin mahaa. Sitä vedin viikonloppuna koko fazerin sinisen illassa :whistle: . Eipä sit tarvi ostaa sitäkään, jos ei muuta niin uskottelee itselleen että tekee huonoa lapselle. On sitäpaitsi vielä 10 raskauskiloa pudotettavana.

Samoin sanoi että Rela drops tipat on öljypohjaisia mikä ei ole hyvä juttu ja kehotti kokeilemaan Gefilus Plussaa. Ainut että ne on kapseleissa eli pitää niitä varten lypsää maitoa aina vähän mihin sen kapselin sit sekottaa.

Tyttö oli oikein ärrimurri ton iltapäivän ja nyt nukkuu. Sanoikin kyllä näin tapahtuvan ja opasti myös että nyt ei saa vauvaa herättää vaan pitää antaa nukkua ja syödä sen jälkeen hyvin.

Tällaista opastusta sain, keskiviikkona uudestaan hoitoon.

Onnea kaikille vauvautuneille, jokos kaikki ovat nyt saaneet?

Nyt täytyy antaa tuolle isommallekkin ruokaa, ettei jää ihan heitteille.

Irmeli ja Mato-Alli 3vko 1pv
 
Kastekeskustelu käyty, ilmoitettiin papille nimikin. Tähän päivään asti sitä on tuskasteltu, nyt kun nimi on paperiin kirjoitettu, alkoi poikakin näyttää ihan nimiseltään. :) Paljastan sen sitten, kun ristiäiset on ohi... :whistle:

Masu ei ole vaivannut tänään ihan niin kovasti, en edes ehtinyt sitä kamomillaakaan kokeilla, kun olin meinannut antaa vasta illalla.

Soma kuva Pepsukan vauvasta! Alkaa olla näissä vauveleissa jo vähän enemmän kuvattavaakin, kun silmät ovat auki ja naama ei ole enää niin "ruttuinen"... Näyttävät enemmän jo pikkuihmisiltä kuin vain vauvoilta. Tuossa meidän juniorissa on selvästi veljiensä piirteitä, mutta ei ole kuitenkaan selkeästi kummankaan veljen näköinen.

Tuosta maidon pumppaamisesta kun on ollut puhetta (oonkohan jo kirjottanu tästä... sori jos tulee toistona), niin mulla on hieman ongelmaa siinä, että en saa maitoa herumaan vain pumpulla. Vaikka tissit ois kuinka täynnä, ei maito "irtoa" ilman vauvaa. Olen sitten pumpannut sillälailla, että vauva imemään toiselle tissille ja samalla sitten pumpannut toisesta. Ja voinette kuvtella, minkänäköistä sohlaamista on yrittää asetella vauvaa ja pumppua asemiin... Tässä taas pitää kiitellä aventin pumppua, jolla voi pumpata yhdellä kädellä! Muuten tällainen ei onnistuisikaan... Tätä ei muuten varmaankaan kannata harrastaa ihan kauheasti, ellei nimenomaan halua lisätä maidon määrää. Tissithän tavallaan "luulee", että vauvoja on kaksi, kun molemmat tyhjentyvät yhtäaikaa...

Onnea uusille vauveleille perheineen, vieläkö joku on odotuskannalla...? Ei varmaan enää.

Meillä on pyörinyt mielessä niinkin kahjo idea, että lähdettäisiin elokuussa etelänreissuun, jos vaan löytyy äkkilähtö tälle sakille. Täytyy nyt vielä pohtia, mutta toisaalta helpommalla siellä reissussa pääsisi vauvan kanssa, kuin vuoden päästä taaperon (plus isoveljien) perässä ravatessa ...

Tällaista tälle illalle.

Kreecher ja vauva 5 kvo
 
Onnea tosiaan vauvaantuneille! :flower:

Näin mulla vaan pätkii... Tää on sellenen "ai niin" -viesti. :LOL:

Hani-... Sulle piti kirjotella niistä sun miehen sterilisaatiopuheista. Eli... Olisko niin, että miehes on nyt vaan niin väsyny siitä teidän pojan paljosta itkuisuudesta? Eli että sen takia kokee, ettei haluis enempää lapsia. Mä vähän luulen. Uskon, että nyt kun ootte saanu tilanteeseen apua ja on rauhottunu, se mieli vielä muuttuu ajan mittaan. Taitaa tarvita nyt aikaa... Kyllä se uus vauvakuume varmaan jossain vaiheessa nostaa päätään sun miehelläkin. Toivotaan ainakin. :hug:

Sain just nimiäiskuvat käsiteltyä... Ei ihan hetkessä onnistunutkaan, kun tuli niin paljon keskeytyksiä. Mut onneks nyt valmiit, kun piakoin saan muitten ottamat kuvat.

Täytynee kömpiä unille, että jaksan herätä yösyötölle... Öitä!

PikkuMyy-80 ja poikanen 3vk4pv
 
Nyt pitäis kyllä nukkuu kun neitikin nukahti sikeen tuntusesti.. Pitkästä aikaa ennen aamuyötä!

Onnittelut Vyvyan ja tytön-äiti poikavauvoista!

Uusimaalaisten (ja hämäläisten ;) ) tapaaminen: Elokuun loppu kuulostaa hyvältä MUTTA eihän sitten sunnuntaina 26.8. EIHÄN!? Haluaisin niin kovasti osallistua tapaamiseen, mutta se ei kyllä käy samana päivänä kun on tytön ristiäiset ja omat häät! Kaikki muut päivät kyllä sopii meille, ja paikkakin voi mun puolestani olla ihan mikä vaan, jossa ei ihan pääse kastumaan sateen sattuessa. En osaa mitään paikkaa ehdottaa, kun en niin etelässä asu...

Rotavirusrokotteesta mulla ei ole omaa kokemusta, mutta kaverin muksu sai niin hirveän monta päivää kestävän ripulin kummankin rokotteen jälkeen, että päätin olla antamatta ko. rokotetta omille lapsilleni...

Tulipa teidän juttuja lukiessani mieleen, ettei me olla aloitettu D-tippoja tytölle vaikka ikää on jo neljä päivää yli 2 vk.. Ei ollut vitamiineista mitään puhetta viikko sitten äitiysneuvolan puolella, ja lastenneuvola on vasta perjantaina. Voisihan sitä noista pojan tipoista aloitella ihan itsenäisestikin ilman, että neuvolantäti siihen erikseen opastaa..

Mutta nyt koitan jos tyttö jatkaisi unia vielä sängyssäkin. Voi olla, että sikeä uni loppuu siihen kun yritän siirtää häntä tuosta polvieni päältä pois..

-ebbuliini ja neiti 2vk+4-
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen.. olen kyllä lukemassa käynyt, mutta en vaan ole jaksanut kirjoitella...
Täällä arki on kanssa alkanut varsin kiireisesti...
Imetys sujui kanssa hyvin aluksi, mutta sitten tuli mutkia matkaan... sterilisaatiohaava tulehtui pahasti ja sain lääkekuurin ja maidon tulo stoppasi aika hyvin... nyt sitten tissitellään ehkä kerran kaksi päivässä ja ei tuo neiti taida sieltä paljon mitään saada... ja kun on ahne tuon juomisen suhteen niin pullosta imee samaan tahtiin kuin tissistä, joten vaatteita vaihdellaan jatkuvasti kun pukli vaan lentää...
yöt meni ennen hyvin, kun neiti nukahti ysin maissa ja heräsi kolmelta syömään, mutta nyt viikon verran nukahtaminen on ollut vaikeaa.. menee tuonne puolille öin ja sitten jo kolmelta ollaan taas hereillä...
välillä tuntuu, että en ole ikuisuuksiin nukkunut kunnon yöunia... no aikansa kutakin...
meillä kanssa ristiäiset on tuolla elokuun puolessa välin.. nyt kun vielä päästäisiin nimestä yhteisymmärrykseen..
on se vaan kauheeta kuinka nopeasti nuo vauvat kasvavat.. olisin niin halunnut pitää sen pienen nyytin pitkään... ehkä tämä on jotain kaipuuta, kun tietää, että tämä on nyt sitten se viimeinen vauva...
oikein mukavaa viikkoa kaikille kesämasuille ja nauttikaa vauvoistanne, ne on niin ihania...
jousimies-70 + typy kohta 1kk
 
Hellou...
Jaaha,täällä yks reuhopeuho taas...ukolle vedin kaameen pultin ja aika turhaan.Mutta kun tuo ei muista mitään,meillä sovittu aikuisten juttu 3.8 ja sitä kovasti ootan.Nyt hänen exvaimo oli koittanut pojan tapaamisia muuttaa niin että meidän suunnitelmat menee pipariks.Mies ei ollut muistanut meidän menoa...eli ei taida hälle olla kovin tärkee... :/
No,ukko on kyllä tosi huonomuistinen ja sanoi ettei tajunnut sen olevan juur tuo päivä kun ei päivistä puhuttu vaan seuraavasta tapaamisesta.

Saas nähä,yleensä kaikki menee pieleen kun kovasti suunnittelee.

Kuulosti aika hurjalta tuo Kreecherin pumppaussysteemi!!! :D
Mulla vähän samaa vikaa,mutta riittää että ajattelen taikka katson vaavia.Aivopesua kai sitte!!!

Mulla ei kyllä tuu pojan tarpeiks tuota maitoa päivälläkään..KOitin ehdottaa ukolle että otettais vuoroöin välillä,koittaisin syöttää enemmän tissistä.Ettei tarttis korvikkeisiin lähteä tän enempää.Sillä on aika raskasta syöttää ensin tissit,ja vielä pulloa.
Oon niin kyllä tehnyt vielä ainakiin!

Mutta mulla alkoi menkat...viime sunnuntaina.Pah..Ärsyttävää.Mutta tää osittaisimetys sen tekee.

Nyt mentävä herättelee uimakoululaisia!!!

kata ja miska 7 viikkoa tasan
 
.. ai niin unohtui edellisestä viestistä.. elikkä Pikkumyy ja muut kenellä oli vauva syntynyt 21.6 eli kysymys kuuluu mikä vauva on horoskoopiltaan?? Riippuu lehdestä mistä horoskooppia katsoo niin välillä on rapu ja välillä kaksonen.. eli päivä on juuri siinä vaihteessa.. olisi kiva tietää kumpi se oikeasti on.. kattokaa piruttain lehtien horoskooppeja niin se vaihtelee juuri tuona päivänä...
nyt täytyy taas mennä... mut olen tuota vaan ihmetellyt-..
jousimies-70 + typy kohta 1kk
 
kun luin tota katan viestiä. mulla tosiaan on ne minipilsut käytössä ja en tiedä oliko sattumaa vai ei, mut kun olin pari niitä syöny alkoi menkat :( :(
kuukauden kesti jälkivuoto ja siitä kuukausi eteenpäin alkoi menkat, eli voi olla että ihan ajallaan tulivat. mä kyllä olen täys imetyksellä ruokkinut vauvaa ja vielä koko ajan tiheään tahtiin. maksimissaan 3 tunnin välit. mä ku luulin et olisin saanu olla rauhassa menkoilta vielä vähän aikaan :|
mulla on kyllä pienestä pitäen ollu ihan hirveät menkkakivut ja kaameat vuodot et kai tää on vaa mun tuuria.

sitteristä meillä on sellanen sitteri missä on mukana sellanen tyyny. poitsu nukahti just sitteriin ja aattelin kysyä et voiko lapsi nukkua sitterissä vai onko siitä haittaa. ne vaan kaupssa sano ku ostin sen, et älä nukuta lasta sitterissä?? mikäköhän homma se oli??

pikkumyy voi olla et mies joskus heltiää tuosta, kun mä oon jatkanu puhumista sampan pikkusiskosta ni mies tokas et ei sitä kannata miettii vielä viiteen vuoteen, eli toi kommentti jätti mahdollisuuden et jos joskus tulevaisuudessa sit kuitenkin ;)

Hani ja Samuel 2kk 1 viikko!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jousimies70:
Pikkumyy ja muut kenellä oli vauva syntynyt 21.6 eli kysymys kuuluu mikä vauva on horoskoopiltaan?? Riippuu lehdestä mistä horoskooppia katsoo niin välillä on rapu ja välillä kaksonen.. eli päivä on juuri siinä vaihteessa.. olisi kiva tietää kumpi se oikeasti on.. kattokaa piruttain lehtien horoskooppeja niin se vaihtelee juuri tuona päivänä...
Mä olen käsittänyt niin, että 21. päivä on viimenen kaksonen ja vasta 22. päivä alkaa rapu. Katoin netistä ja kysyin astrologiaan perehtyneeltä tutulta. En kyllä ihan varmaks tiedä, mut tuttu lupas varmistaa kunhan kotiutuu reissusta.

Huomasin kans, että eri lehdissä vaihtelee... Kumma juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ebbuliini:
Tulipa teidän juttuja lukiessani mieleen, ettei me olla aloitettu D-tippoja tytölle vaikka ikää on jo neljä päivää yli 2 vk.. Ei ollut vitamiineista mitään puhetta viikko sitten äitiysneuvolan puolella, ja lastenneuvola on vasta perjantaina. Voisihan sitä noista pojan tipoista aloitella ihan itsenäisestikin ilman, että neuvolantäti siihen erikseen opastaa.
Meillä oli eka neuvola äitiyspuolella, kun pojalla oli ikää 2 viikkoa ja 1 päivä... Ei ollu puhetta D-tipoista ja kun sit soitin, sano että lastenneuvola antaa. Sain ajan perjantaille, jollon pojalla ikää jo (?) 4viikkoa ja 1 päivä. Ei siis vissiin kiirettä...

PikkuMyy-80 ja poikanen 3vk5pv
 
Kävin avaamassa tapaamispuolelle pinon, kun mulla näyttää parhaiten löytyvän aikaa. Tai sit oon vaan niin parantumaton palsta-addikti... :LOL: :whistle:

Listasin siihen alustavasti odotusajan tapaamispinossa olleet... Päivittelen sitä sitten sen mukaan, miten ihmisiä vauvaantuneena kiinnostaa mukaan tulla. Käykää kommentoimassa tapaamista ja listaa jossain välissä, niin saadaan keskustelu käyntiin. Linkki: http://keskustelu.kaksplus.fi/t817683

PikkuMyy-80 ja poikanen jälleen
 

Yhteistyössä