~KesäMassut 2007~

Onnea Peppi Pitkäkorva ja äippä-77 vauvoista! =) Taitaa olla aikalailla viimeisiä vauvauutisia kesämassuissa! Eihän siitä niin kauan ole kun kaikki odotteli enemmän ja vähemmän kärsimättöminä synnytystä.

Meillä neiti voi oikein hyvin. Imetys sujuu, mutta maitoa tulee lentämällä.. Sotkevaa puuhaa. Oma maito kuitenkin riittää ja kelpaa vauvalle, joten olen oikein tyytyväinen! Neiti on sellainen paljon nukkuva vauva, heräilee kyllä 1-4 tunnin välein, mutta ne hereilläoloajat on useimmiten vartin mittaisia jos sitäkään. Aamupäivällä saattaa olla hereillä kokonaisen syöttövälin.

Ja ihan oikea sylivauva ollaan saatu =) Yhtään ei saisi laskea sylistä pois! Kyllä tämä vielä toimii, kun mies on lomalla, mutta elokuussa voi käydä jatkuva sylittely hankalaksi, kun pitäisi hoitaa isoveli ja jonkin verran kotiakin siinä sivussa..

Miehelle muuten täydet pisteet pojan ja kodin hoitamisesta! Tuntuu, että hänessä on paljon enemmän sisäistä kotiäitiä kuin mussa! Esim. tänään kun heräsin, oli mies jo pessyt, pukenut ja puurottanut pojan sekä imuroinut ja pyyhkinyt pölyt alakerrasta =) :heart:

Isoveli ei osaa vielä puhua, sanantapaisia tulee muutama. Arvatkaapas mitä sanaa hän käyttää vauvasta... "Kakka". Kaikella rakkaudella :heart: :D

Parin tunnin päästä tulee tasan 2 vk tytön syntymästä.. Kyllä menee aika nopeasti, etenkin jos vertaa kahteen viimeiseen raskausviikkoon!

-ebbuliini ja neiti 2 vk-
 
onko kellään tietoa/ kokemusta mitä oireita on jos tuola alapäässä on jokin tulehdus tms.?

mellä on poitsu saa enää pelkästään korviketta. :ashamed: ei vaan jotenki imetys onnistunu.. ja kyllä ärsyttää!! no, jos jotain hyvää pitää tuosta löytää ni poika nukkuu yöllä vähintää 5 tunnin pätkiä ja pystyy sit pitemmäksiki aikaa lähtee johonki ku ei oo maidot enää mukana..

Vaipoistameillä käytetään vähän milloin mitäkin. yleensä liberoita, mut jos sattuu olee tarjouksessa jokin tietty merkki ni sit ostetaan niitä :)

apua! kello jo noin paljon. pakko lähtä itekki nukkuu ku kuullettas et poitsukin nukahti ihan omatoimisesti.

palaillaan! :wave:
 
Huomenta!

Kävin illalla Rantajameissa kuuntelemassa PMMP:tä, olipa aika hauskaa! Muutaman tunnin reissun ajan pärjäsi poika lypsetyllä maidolla ja äidilläkään ei ehtinyt tulla liian kova ikävä. Nyt vaan väsyttää ihan älyttömästi, kun keikka alkoi vasta 23 ja tulin takaisin vasta yhdeltä... Eikä siitä jotenkin osaa ihan heti rauhoittua unille.

Kuulostaa hyvältä idealta toi kamomillatee, täytyy pitää vinkki mielessä. Nyt kun oikein muistelen, niin oma äitini taisi myös juottaa meille kamomillateetä jos oli vatsavaivoja. Tuli siitä teen makeuttamisesta mieleen, että onko mulla jo vanhaa tietoa hunajasta, ettei sitä saisi antaa vauvalle? (botuliinimyrykytysriski)

Seksin vaikeudesta oli puhetta. Mulla on aina ollut hyvän aikaa synnytyksen jälkeen limakalvot tosi kuivat, se ainakin osaltaan aiheuttaa nipistelyä ja kirvelyä. Liukuvoide kehiin, niin se puoli ainakin helpottaa. Esikoisen jälkeen taisi silti viedä useamman kuukauden, ennenkuin homma alkoi kunnolla pelittää...

Mites uusimaan sakki, onko kokoontumishaluja esim. elokuussa? Se puistopiknikki ois tavallaan ihana, mutta ainakin joku varasuunnitelma täytynee olla, jos sää ei suosi.

Kohta lähdetään neuvolaan. Keskimmäisellä on 2-vuotistarkastus ja vauvalla eka lastenneuvolapuolen käynti. :)

Kreecher ja MacNyytti 1kk
 
Eilen kirjoitin pitkät pätkät ja hukkasin sitten ne niin kokeillaan nyt uudestaan :) Tai tietty katotaan kauan tuo tyttö nukkuu vielä :whistle:

Vaipoista eli meillä käytetään pääasiassa liberoa, alussa myös vähän aikaa pampersia, mutta mä pidän enemmän liberosta, kun on paljon pehmeämmän tuntuiset ja istuvat vauvalle paremmin... On meillä tuolla lahjaksi saatu Muumi-säästöpakkaus, että tulee sekin sitten kohta puoleen testattua.

ebbuliini! Meillä myös neiti aikamoinen sylivauva, eilen suostui ottamaan parin tunnin tirsat sitterissä, muuten sitten nukkuu pitemmät unet vain jos on sylissä tai vieressä... Ja hereillä ollessa sylissä pitää olla ja pystyasennossa, eilen sai kunnon raivarit kun yritin pitää makuullaan :D

On se kieltämättä vähän hankalaa, meillä kun ukko meni tiistaina takas töihin ja esikoinen pitäisi myös hoitaa ja huomioida ja kotihommiakin voisi tehdä välillä...

Mutta on tää pikkuvauva arki niin lyhyt, että en valita :) (ainakaan vielä ;) )

Meillä ei vieläkään ole mitään säännöllisyyttä heräämisten kanssa, kaksi yötä takaperin tyttö kiskoi 5,5h unta putkeen ja sen jälkeen heräsi kahden tunnin välein, toissayönä 3tunnin välein ja viime yö mentiin taas kahden tunnin välein.

Esikoinenkin ruvennut öisin heräilemään, yleensä kömpii kyllä vain olohuoneeseen ja menee lattialle(!!) nukkumaan ja tekee kaiken hiirenhiljaa, joten aamulla tai yöllisellä vessareisulla poika vasta löytyy.. Onkohan jonkinlaista oiteilua vauvan tulosta?

On tuo vieläkin kyllä muuten ollut kiltti, eikä ole ollut mustasukkainen tms. normaalia enempää..

Niin ja tuosta imetyksestä, että meillä vieläkin tissimaito tuntunut riittävän, painonnousua päästään katsomaan sitten vasta 23 päivä, mutta ainakin tällä mutu-tuntumalla kaikki hyvin.
Ei ole pulloa edes kokeiltu, mutta nyt on alkanut jo valmiiksi jännittämään, kun syyskuun alussa olisi kaverin polttarit ja seuraavana viikonloppuna häät, että miten tuo mies pärjää polttari-illan näiden kahden kanssa ja miten tuo tytön ruoka-puoli hoidetaan jos vielä ihan kiinni tississä... Mummi on luvannut ottaa molemmat hoitoon häiden ajaksi, mutta silloin olisi myös tuo tytön ruoka ongelma ja se, että miten raaskin viedä ne hoitoon... Mutta pakko olisi mennä, sen verran nähnyt jo vaivaa niiden eteen ja kaaso kerran olen :D

Ai joo, Kreecher, musta se elokuun loppu kuulostaisi hyvältä, silloin on varmasti kaikki ristiäishässäkätkin jo ohi... Tapaamispaikkaa en kyllä osaa ehdottaa..

Niin ja kommentoidaan nyt sen verran tuosta seksistä vielä, että täällä VIELÄKIN jälkivuotoa, joten ei olla päästy edes yrittämään... jännitän kyllä jo valmiiksi sitä, kun mulla myös se eppari tehtiin, joten se lisää pelkoa, että sattuu sitten ja kyllähän se mietityttää, että onko 'tavara enää kauppakunnossa' ;) :whistle:

-Hiiviö ja Neiti 3vk 4pvä-
 
Kiirettä pitää vauvan kanssa, en ole viikkoon kerennyt edes istahtamaan netin ääreen...no, tauko tekee hyvää ;)

Vauvan ilmavaivat senkun jatkuvat, Disflatyl-tipat kyllä helpottavat jonkin verran. Päivisin nukkuminen ei meinaa onnistua, yöllä ennätys on 7h yhtämittaista unta! Itse olen melko katki vauvan kantamisesta, toissapäivänä vauva heräsi klo10 aamulla ja meni nukkumaan klo 2 yöllä, tällä välillä nukkui yhteensä vain vajaa pari tuntia :(

Kantoliinassa vauva nukahtaa kyllä heti, mutta kuumalla ilmalla siinä tulee molemmille hiki ja tukala olo, tuttia vauva ei suostu syömään ollenkaan,vaikka erilaisia malleja kokeiltu...

No, onneksi tosiaan nukkuu yöllä hyvin, mutta vauvan kantaminen ja hyssyttely aamusta iltaan on kyllä täyttä työtä, puhumattakaan siitä, että isommat lapset tarvitsevat myös ruokaa ja hoivaa. Onneksi esikoinen osaa jo jotakin ruokia laittaa ja viihdyttää hetken vauvaa, mutta tuntuu niin pahalta kun aika ei riitä ... eikä lasten pitäisi nyt niin kovasti joutua lomallaan jatkuvasti hoitamaan kotitöitä...

Aikamoista vuodatusta nyt, miesparkakin saa kaiken niskaansa iltaisin töistä tullessaan :( Mutta yritän sinnikkäästi ajatella, että ei enää montaa viikkoa, niin vauvan masuvaivat ehkä helpottavat. Ainakin valoisuus auttaa jaksamaan, talvipimeän aikaan voisi olla paljon vaikeampaa jaksaa.

Joten eiköhän kaikki tästä aikanaan lutviudu, koitetaan nauttia kesästä, vaikka sadetta piisaakin!

Katti ja vauva 7vk 1pv
 
Heissan!!
Joo,tuo hunaja on kiellettyjen listalla 1 vuotiaaks asti juur botulinin vuoksi kuten Kreecher sanoikin.En ole ikuna kuullutkaan kamomillajutuista mutta miksei voisi toimiakin!!

Masuvaivoja ei juurikaan ole,joskus vartin ähistää ja paukuttaa.
Lekurissa eilen käytiin 6 viikon tarkastuksessa:

-paino 4,8 kg!!( 3 viikon iässä 3,7 kg)
-Pituus 54 cm (3 viikon iässä 50,5)
-pipo 48,5

Lääkäri kehui kovasti jänteväksi ja vahvaksi ja sanoi pojalla jo olevan melkoinen sikspäkki!! :kieh: Masua kun koitti painella niin poika se vatsansa jännitti ja oli tädillä vähän töitä painaessa sisukaluja!!

On mustakin tosi vahva,esim kainaloita pestessä ihan liki täysillä saa vääntää kättä.Mies oli myös ihmeissään.
Poika nauroi ja keimaili lääkärille,oikee hymyvauva sanoi täti.

Eikä itkua tullut ees lonkkia vääntäessä,murisi kyllä!! :heart: Hauska tapa Miskalla,murisee kun on epävarma ja vähän peloissaan.

Mitäs vielä...Mä aloitin Cerazette pilsut ja ekojen menkkojen jälkeen kait kapseli käsivarteen taikka hormonikierukka.
Hb oli 126 ja paino 58 kg eli lähtöpainossa ollaan.Rr ok ja muutenkin kaikki jees.

Seksiä ollaan harrastettu ja tuntuukin taivaalliselta.Ekan kerran olin tosi kuiva mutta liukkari kehiin.Nyt on jo hormonitoiminta tasaantunut,mulla ei ikuna ole ollut kuivuusvaivaa päinvastoin!! :LOL:
Mutta tuntuu kyllä ihan yhtä hyvältä.

Mies on vieläkin yöt pojan kanssa,viime yönä oli simahtanut 12 yöllä (yökyöpeleitä ukon kanssa kumpikin!!) ja heräs tankkaamaan aamu 7.
Tosi kivasti kyllä,Siitä jatkoi 11 aamulla ja 2 tuntia jaksoi olla hereillä ja oli ihan nätisti sitterissä ja laittalla katteli ja hihkui.

On alkanut tekemään ääniä,hihkuu ja huitoo,nauraa ja ääntelee kovasti.
Selällään vetää jalat kippuraan ja pelkään että kohta meinaa siitä kyljelleen kierähtää.
Pään kannatus on erinomaista jo,ei tueta enään mitenkään.Sitä lääkärikin kehui kovasti.
Tietty kun masullaan nukkuu niin niska vahvistuu kun kääntelee siinä nuppiaan.

VOi voi,mä taas oon tällanen äitee,"poika on aivan erinomainen ja mahtava ja käveleekin jo!!!" :LOL:
No,ei kai...Kai mä oon niin intona etten taas tajua muuta..Sorry!!! :wave:

Kiva että Kreecher pääsit vähän irroittautumaan!!!Se tekee kyllä namia.

Vaipoista me käytetään Pampersia niin isolla kuin pienelläkin..Ei ole kyllä tullut kokeiltua ees muuta,mä meen tapojeni orjana samalle hyllylle ja siitä kasaan...

Rotavirusrokotteesta
meinaatteko ottaa?Me aiotaan sillä tauti on varsin kaamee ja ens talvena melko pieni tuo poju vielä.
Kahessa erässä se pistetään ja sitten tuo tauti pitäis ainakin jäädä Miskalta sairastamatta.Hope so.

Ens kerralla saadaan resepti.
Jaaha,nyt kotihommiin,Maisa on anopilla ja pitäis jotain saada tehtyäkin.Mies meni tänään töihin,tekee tällä viikolla 3 työpäivää.

Heipat!
kata ja miska 6 vkoa 3 päivää
 
ainakin vähäksi aikaa sitteriin.

Täällä sataa kaatamalla vettä ja ukkonen jyrisee. Oikeastaan aika ihana tunnelma, kun välillä kävi tosi pimeänä ja valot päällä, niin tuntuu ihan syksyltä. Kohtahan se tosin oikea syksykin on...

Massuvaivoja meillä tosiaan näyttää olevan jonkin verran. Tyttö ei sinänsä itke massuvaivoja, vaan lähinnä murisee omituisesti, kun massua vääntää. Olenkin sanonut, että todella naisellisia ääniä... :whistle:

Teppanalle iso KIITOS raskausasiaan vastaamisesta ! En usko, että voin käyttää kuparikierukkaa, joten varmaankin pillerit joudun ottamaan. Onko minipillerit ihan luotettavia, kysyisin sellaisilta, jotka ovat niitä käyttäneet? Kamalaa, kun on niin kova raskaudenpelko, mutta niin se vain on..

Täällä ei ole esiintynyt kuivuusongelmaa ollenkaan, mitä ihmettelen. Kuulin niin monelta, että synnytyksen jälkeen se voi ongelma, mutta ihan kiva ollut huomata, ettei sitä ole. Me ollaan harvakseltaan harrastettu seksiä synnytyksen jälkeen, ehkä n.3x- ei ole itsellänikään oikein sinänsä kiinnostanut. Seksiä tekee kyllä Kovasti mieli, mutta jotenkin en kuitenkaan ole halunnut edes yrittää saada mieheltä eikä miestäkään ole tuntunut kiinnostavan! En ymmärrä, kun kaikki tuntuvat sanovan, että seksi on taivaallista synnytyksen jälkeen, kun itse en tunne oikein mitään...Mistähän sekin oikein johtuu ? Klitoris on kyllä todella herkkä ja sitä kautta orgasmi tuntuu todella voimakkaalta ja taivaalliselta, mutta itse yhdynnässä en ole tuntenut juuri mitään...tulipas nyt seksipainoitteista asiaa... :ashamed:

(Piti käydä tyttöä hyssyttelemässä- jatkoi vielä onneksi unia)

Olen niin kateellinen teille, jotka saavat nukkua lähes koko yön/koko yön putkeen. Meillä jaksetaan edelleen heräillä 2:n tunnin välein syömään. Paitsi alkuillasta on nukkunut nyt pari kertaa 3:n tunnin pätkiä. Toisaalta ajattelin, että voisihan asiat olla ongelmallisempiakin. On muuten kiva kuulla Hani, että teillä alkaneet yöunet sujumaan. Voin kuvitella, miten kiristää välejä miehenkin kanssa, jos ollaan uupuneita. Itsekin olen ollut ihan kamala välillä: hermot niin kireällä kuin voi olla, todella uupunut, itkuinen ja masentunut, kun en ole saanut nukuttua tarpeeksi ja tietysti on tullut syyllistettyä miestäkin, kun ei ole ollut tarpeeksi apuna! Mies tekee remonttia uuteen asuntoon ja aloittaa työt ensi viikolla taas, joten en tiedä tekeekö sitten remppaa ja töitä, joten pitänee itse tosissaan yrittää hillitä valittamista ja syyllistämistä. Sitä kuitenkin sortuu siihen helposti, jos on ihan uupunut, vaikkei niin tarkoittaisikaan. Siis käsitänkö Kata oikein, että teillä mies nukkuu vauvan kanssa (oletko siis pumpannut maitoa vai miten?)? Miten ihmeessä olet saanut tuollaisen järjestelyn aikaan, jos olen oikein käsittänyt :eek: ?

Mekin käytetään Pampersia, minusta Libero ei ole niin hyvä.

Me ajateltiin, ettei oteta Rotavirusrokotetta, kun virusta en ole kenenkään vauvan kuullut saavan.

Onnittelut minunkin puolestani Peppi Pitkäkorva ja äippä77. Onkohan kaikki jo jakautuneet, toivottavasti kukaan ei loukkaannu kysymyksestä, jos vielä raskaana (meinaa tosissaan muisti reistailla välillä)...

Meillä tyttö on NIIN ihana, kun hymyilee todella paljon! On aivan mahtava huomata, miten nopeasti sosiaalinen kehitys etenee. Tyttö muuten alkanut omassa sängyssä nukkumaan, aamulla vasta itkee niin kauan, että otan viereen. On aivan ihana, kun eilen ja tänä aamuna, kun nostin viereen lopulta (puoli tuntia yritin omassa sängyssä pitää tutin kanssa), niin hymyili sitten äidille niin suloisesti ! Ajattelin, että liekö tietoisesti itkee viereen sitten... :heart:

Mutta nyt kuuluu tuhinaa ja heräilyä...

Pepsukka ja tyttö 5vko:a+ 4pvä
 
Joo, minunkin puolesta uudenmaan tapaamisen voisi ajoittaa sinne elokuun lopulle. Piknikki tosiaan olis ihana, mutta siinä on kyllä se huono puoli jos sattuukin (ja tottakai sattuu...) satamaan niin menee plörinäksi. Varmaan vois olla viisainta kuitenkin suunnitella tapaaminen sisätilohin. Itsellä ei kyllä raksuta yhtään, että mikä se paikka vois olla... Helsingissäkö kuitenkin taas tavataan?

Rotavirus rokotteen kanssa oon vähän kahenvaiheilla, olishan se ihan hyvä tietysti ottaa, mutta voi olla että jää loppupeleissä sitten kuitenkin ottamatta.

Masuvaivoja edelleen Niilo iltaisin itkeskelee, ei tunnu cupaltonitkaan juuri auttavan. Toi kamomillatee on mulle ihan uus juttu, oon kyllä kieltämättä ehkä liian arka sitä testaamaan.

Seksihommiin ei olla täällä ryhdytty vielä ollenkaan, ei jaksa oikein vielä kiinnostaa koko juttu. Missä välissä sitä edes ehtisi harrastamaan?!

Oliko täällä muuten muita kellä olisi haaveissa uusi vauva melko pian perään? Meillä on ajatuksissa "tehdä" Niilolle kaveri suht pienellä ikäerolla. Vähän oon suunnitellut, että kun Niilo täyttää puoli vuotta niin annetaan mahdollisuus uudelle raskaudelle, (eli sillon viimestään kai täytyy alkaa taas seksihommiin ;) :whistle: :LOL: )

Jes, täytyy kai alkaa iltatoimiin pikkuhiljaa.

Teppana & Niilo 1kk
 
Helou!
Pepsukka joo,mä pumppaan päivän aikana jos poju ei syö toisesta ja yleensä ei jaksa molempia syödä tyhjäks.Sitte isukki antaa yöllä sen taikka jos ei ole tarpeeks niin antaa ihan korviketta.En siitä stressaa että pojun täytyis olla ihan täysimetyksellä.

Mies ite ehdotti sitä että hän voisi olla pojan kanssa yöt.Mä nukun todella herkästi ja heräilin pojan ähinöihin sen ekan viikon ja Miska söikin mun kanssa tiiviimmin kun kait maidonhaju herätti.
Isän kanssa syö kerran yössä eli saa iskäkin nukkua ihan hyvin.

Mulla on niin lyhyt aika tuon Maisan yövuoroista että tuntu tosi lohduttomalta tuo heräily.Ja yhteinen projekti tuo vauva on,miksi siis se pitäis täysin äidin voimista ottaa??
Maisan aikana mies otti yön silloin tällöin ja kun tyttö oli 7 kk mies hoiti yöt vallan.Siis silloin alkoi tutitukset ja ne hoiti tuohon 1,5 vuoden ikään asti.MÄ kun heräsin niin totaalisesti siitä kun nousee pystyyn eikä uni tullut heti.Kesti puolituntiakin ennen kun simahti.

No,siis mies ite haluaa tehän tämän mun jaksamisen vuoksi,onhan se päivisin melko rankkaa hoitaa pientä sekä 2 vuotiasta ja nyt kesällä on koko katras tässä kotona.
Eli en saa nukuttua silloin ees kun vauva.Tuskin näin olisi jos saisin päivällä nukkuttua eikä meillä olis muita lapsia.

Mutta musta olis ihan järkevää että miehet ees joskus viikonloppuna ottais yön taikka kaks,voisittehan sitä ehottaa..mikäli ite haluaa joskus nukkua kokonaisen yön.Kaikki ei sitä halua eikä pysty nukkumaan jos harvakseltaan mies on vauvan kanssa.Mä Maisan aikana nukuin tosi huonosti kun oli murhe että pärjääkö ne...Ja hyvin pärjäsivät,se oli mun päässä vaan!!! :D

Mä syön siis niitä minipillereitä ja kyllä pitäis olla tosi luotettavia.
Ja täysimetys siihen vielä niin on varmasti luotettavaa.

Meille ei tuu enää enempää,kyllä tää riittää!! :wave:

Meillä on myös tuo ajanpuute ongelmana seksihommissa,mutta oikeesti kyllä vaan se tuntuu ihanalta.
Mulla ei ollut orgasmin kanssa mitään ongelmaa,mutta muistan että ekan lapsen jälkeen kesti että löysi sen seksuaalisuuden.Sitä oli nuppi sekasin äitiydestä ja uudesta roolista,voiko olla riehakas ja rietas sekä vielä äiti...VOi!! ;)
Mutta aika kyllä korjaa,Pepsukka!!
Anna itelles aikaa ja kyllä sieltä löytyy se seksin ilokin.


Teppana huomaan että meillä on masuvaivaa jos syöntivälit on tiheitä eikä elimistö saa levätä syöttöjen välillä.Eli ilmaa menee koko ajan ja se sattuu masussa.
Kuinka usein teillä Niilo syö?Jos koittaisit tankata mahollisimman täyteen ja sitten ainakin 3 tuntia väliä.
Näin ei kuormitu ruuansulatuskanava jatkuvasti.

Mä sanoin tuossa että olis ollut helpompaa jos Maisa olis ollut reilu 1 vee,sillä nyt on tuota 2 vee uhmaa ja muutenkin on tullut niin itsenäiseksi kun 1 vuotiaana oli n iin sopuisa ja rauhallinen.
Musta hyvä ikäero olis 1,5 v taikka 3 vee.

No,tosi hyvä ikäero on tuo mun esikoisen ja kaksosten,4 vuotta mutta kesti aikansa kun leikit alkoi mennä yksiin.Oikeestaan tässä viimeiset 3 vuotta on leikit kohdanneet.Ja vanhin useesti unohtaa että on sen 4 vuotta isompi...

Rotavirusta on useesti pienillä,mutta jos yksi lapsi vaan niin tuskin sitä saa.Meillä nuo isommat kantaa kaikki pöpöt koulusta kotiin joten paras varatua.140 euroa se maksaa,vakuutust tuskin sitä korvaa.
Mutta tosi kaamee tauti on pienellä ja tuo on pieni summa siitä.

Jaahas,nyt taas huushollaamaan.Miskan yöunet kestää tuonne 11 asti ja siis puolilta öin taas oli nukahtanut.Aamu 7 oli tankannut taas.VÄhän alkaa rytmiä löytymään jo!!

kata ja miska 6 vkoa 4 pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja kata32:
Teppana huomaan että meillä on masuvaivaa jos syöntivälit on tiheitä eikä elimistö saa levätä syöttöjen välillä.Eli ilmaa menee koko ajan ja se sattuu masussa.
Kuinka usein teillä Niilo syö?Jos koittaisit tankata mahollisimman täyteen ja sitten ainakin 3 tuntia väliä.
Näin ei kuormitu ruuansulatuskanava jatkuvasti.
Oot ihan oikeassa, osittain varmasti iltaiset mahavaivat selittyvät liian tiheällä syömisellä. Mulla on vähän sitä vikaa, että joka itkuun tulee tarjoiltua tissiä eli iltaisin kun enemmän Niilo itkeskelee, tulee tyrkytettyä tissiäkin jatkuvasti vaikka nälkäänsä se ei kyllä varmaankaan itke... Eli täytyypi tänä iltana jo lakata joka itkuun tarjoamasta tissiä ja katsoa alkaako maha pikkuhiljaa helpottamaan.

Yks mikä kans varmaan osaltaan pahentaa mahavaivoja on se kun mulla on suihkutissiongelma, eli kun maito herahtaa niin sitä alkaa tulvimaan ihan valtaisasti ja poikaparka joutuu nielemään kauheeta kyytiä ja ei pysty pitämään imuotetta tiiviinä vaan joutuu irrottamaan tissistä nielläkseen ja haukkoakseen happea. Sama ongelma oli edellisenkin pojan kanssa ja siihen valitettavasti imetys 3kk:n iässä tyssäsi, kun poika ei suostunut enää imemään vaan raivosi vaan. Vähän jännittää kuin nyt käy, haluaisin niin kovasti imettää pidempään. Oon yrittänyt vähentää maidon suihkuamista syöttämällä useamman kerran samasta tissistä, mutta ei se oikein auta. Lypsämisestä ennen imetystä ei ole hyötyä, koska ongelma ei ole siinä, että rinnoissa olisi valmiina liikaa maitoa (mulla pysyy rinnat kokoajan ihan pehmeinä ) vaan nimenomaan kun vauvan syödessä maito herahtaa rintoihin niin se tapahtuu kamalalla voimalla.

Teppana & Niilo huomenna 5vkoa :heart:
 
Mulla sama vika toisessa tisussa.Ootko koittanut makuulla imettämistä?Sen pitäis vähentää tuota suihkuumista.Tai sitte ei...Itestä tuntuu kaameelta kun tuntee että nyt tuleeeee ja toinen kakoo ja kakoo.
Onko molemmat yhtä pahat?Sillä kun lapsi on toosi nälkäinen ja käy kimppuun kuin sika limppuun,sanovat että suihkuumista tulee enemmän.Eli kun vauva imee ihan iisisti niin suihkuamista ei tapahdu niin paljoa.

Mä siis annan ekaks tuosta suihkuamattomasta tisusta ja vaihtdan sitten tuohon josta tulee enemmän ja paremmin.Sitte melkeinpä pumppaan sen ekana annetun tyhjäks,välillä se jää mutta siitä saan yöksi maitoa pojulle.

Tuo on kenkkua kyllä.
Jaksuja suihkujen kanssa!! :hug:
 
Moikat!

Poikettiinpas neuvolassa painokontrollissa... Synnäriltä lähdön (poika 4vrk) ja ekan neuvolan (poika 2vk1pv) aikana paino oli noussu vaan jotai 30-40g, joten käytiin nyt tarkistuksella. Viime lauantainahan mä sain rintakumin käytön pois ja tiedän pojan saavan nyt tarpeeks maitoo, mut nyt siitä on todisteita... Paino noussu viikossa 200g! Tosi hyvin poika siis kasvaa ja pituuttakin on tullu se 4cm.

Ite kävin kans vaa'alla, kun en ollu käyny synnytyksen jälkeen... Painoo +4.5kg lähtöpainoon, joten vähän olis pudotettavaa, mut eihän synnytyksestäkään o vasta kun se 3 viikkoa. On toi masu litistyny hieman... Täytyy nyt yrittää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, niin eiköhän se siitä. Lupaa vatsalihastreeniin odotan kovasti, toi mun selkä kun huutaa edelleen armoa.

Nimiäisiin metsästin pukua pojalle hullun lailla, mut sopivaa kokoa sellasesta kauluspaita+housut+rusetti -yhdistelmästä en onnistunu saamaan. Harmittaa vähän, mut löysin onneks tosi söpön merimiespuvun, joka kelpaa tarkoitukseen ihan kivasti. Ollaanhan me kuiten merenrantakaupungissa ja juhlapaikka joen rannassa.

Tänään on aika hässäkkää, kuten koko viikko, huomisten nimiäisten takia... Pitää tehdä piirakat (tomaatti-feta ja kinkku), hommata pöytäliinat ja tehdä kukka-asetelmat. Anoppi tuo pikkuleivät ja mutsi tekee kakun siskon kanssa, joka sit koristelaan huomenna ennen juhlaa. Ostin koristeeks marsipaanipojan ja nallenomparelleja (joista erottelin vaaleenpunaset toiseen purkkiin... :LOL: ). Toivottavasti ei tuu jäykkä tilaisuus... Inhoon sellasia yli kaiken. Mitään erityistä ohjelmaa ei olla järjestetty just sen takia... Tavallaan mennään vaan kahville ja skoolataan pojan kunniaks. Illalla sit mennään syömään isolla porukalla.

Jälkivuoto vaikuttais olevan hiipumaan päin, mut en uskalla vielä juhlistaa. Piparissa tuntuu välillä kummaa kipua, vaikka ihan on sorkkimatta vielä ollu... Mitä lie repeemien parantumista tai jotain. Ei oikein omalta tunnu vieläkään, mut kai se ihan toimiva edelleen on... Se eka pupuilu kyllä jänskättää hieman, kun on jumppaaminenkin unohtunu aika vähälle. Tällä hetkellä on kyllä niin paljon muuta ja nukkunutkin oon huonosti, joten ei käy mielessä kokeilla vielä.

Mulla taitaa kans olla suihkutisut ainakin välillä, kun poika päästä otteen vähän väliä, nieleskelee, hengittelee ja sit hamuaa uudestaan jatkaakseen imuttamista. On myös alkanu pulauttelemaan... Mistähän se johtuu, kun ennen ei pulautellu? Nyt en o pumppaillu... Pitäis varmaan välillä vähän tyhjäillä, mut en uskalla, kun ollaan kohta reissuunkin lähdössä... Ettei sit tuu ylituotanto-ongelmaa loman aikana. onhan se korvike keksitty, jos joku kerta en o paikalla pojan tullessa nälkäseks. En stressaa, mut otan kyllä pompun reissuun mukaan sellasiakin tilanteita ajatellen.

Glamourmom-topit saan viimein ens viikolla ja jos ei ookaan hyvät värit, saan käydä jälleenmyyjällä vaihtamassa. Odotan innolla... Tilasin turkoosin ja yön sinisen. Tosi kiva, että saan ne reissuun mukaan.

Nyt piirakoitten tekoon... Poika nukkuu tyytyväisenä partsilla, joten tilaisuus on käytettävä hyväks. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen 3vk1pv
 
...on pojasta profiilissa. vähän pieni ja epätarkka, mut puvun siitä nyt ainaki erottaa.

kata olen kyllä vähä kade sulle, kun oon lukenu noita sun juttuja. meillä mies ei suostu tollasiin järjestelyihin, edes yheks yöks. eikä puhettakaan et pääsisin mihinkää tuulettumaan tyttöjen kans. varmaa sit seuraavaks ku samppa on joku 5 vuotias.

sit ku olen väläyttäny välillä et vois sit jonkun ajan päästä hankkia sampalle pikkusisko ni mies sano et aikoo mennä poikkasee johdot tai ainakin puristaa tai jotain. et tosi kiva juttu :( mä yritin sanoo sille et ku oot niin nuori ja vaan yks laps, ni lääkärit ei välttämättä suostu edes sitä toimenpidettä tekemään.

yöt meillä menee nykyään ihan kivasti. vaikkei ne sellasia oo et pelkästään nukutaan, mutta en oo ite enää onneksi väsyny. saa joka yö sen verran kuitenki unta palloon.

suihkutissi ongelmaa on välillä myös täällä ja poika pullauttelee kyllä sit myös tosi paljon. sit ei auta muu ku aloittaa uudestaan syöttää. sit sujuu yleensä paremmin ja poika ei hotki niin pal enää.

pikkumyy mä luulen et se tapaaminen sillo elokuun lopuilla olis kiva juttu. sinne sentään pääsen ku raahaan pikkumiehen mukana :LOL:
mikä olis kiva paikka? varmaan kyllä jonnekin sisätiloihin kandeis mennä.
 
Moips! Ollaan oltu mökkeilemässä viime viikko taas, vähän jänskätti kuinka siellä pärjätään kun on aika alkeellinen paikka saaressa. Hyvinhän kaikki meni, ihanaa oli ja kun sain vielä mummon elikkä äitini mukaan lapsenvahtiavuksi miehen lisäksi niin kädetkin riitti kaikkeen halonhakkuuseen ja vesien lämmitykseen ja muuhun. Täksi päiväksi tultiin takaisin neuvolaan, minun hampilääkäriin ja mies töihin. Ensi viikoksi taas takaisin mökille.

Neuvolassa oltiin tosiaan, lapsi kasvaa hienosti, on tosi jäntevä ja kannattelee jo päätään komeasti. Tietoisia hymyjä ei ole vielä näkynyt, ihania virnistyksiä unessa ja isin kutitellessa kyllä. Oma paino on lähtenyt hyvin laskemaan, 10 kiloa on kolmessa viikossa hävinnyt ja vajaa viisi vielä jäljellä. En ole yhtään katsonut mitä suuhuni laitan, enkä nyt kyllä vielä mietikään sitä. Sitten kun pystyn taas paremmin liikkumaan alan ajatella tätä ulkonäkö- ja kuntoasiaa taas.

Lapsi nukkuu yöt hyvin, eka pätkä viidestä seitsemään tuntia iltaysistä/kymmenestä ja sitten vaihtelevasti, pidempää tai lyhyempää pätkää sen mukaan, miten on edellisenä päivänä seurusteltu ja valvottu. Tai miten masua vääntää... Mies on ehdottanut samaa, mitä Katalla , eli että hän hoitaisi myös kokonaisia öitä, tosin ei kaikkia meinannut vaan pari yötä viikossa kun hänen täytyy pian alkaa käydä töissäkin. Kiitollisena laitoin tarjouksen korvan taakse, mutta vielä en siihen tarttunut kun tissit pakkautuvat jo tuosta seitsemän tunnin syöttövälistä aika pahasti. Silloin on täälläkin paha suihkutissimeininki, sotkuista on ja lapsi haukkoo henkeä välillä. Mutta maidontulo rauhoittuu aina hetken päästä ja saadaan syötyä kunnolla.

Muutenkin mies on mukana lapsenhoidossa yhtä paljon kuin minäkin syöttämistä lukuunottamatta. Ihanaa, että raskauden aikaiset puheet eivät jääneet vain puheiksi. Tosin kodinhoitoon hän ei edelleenkään oikein innostu, toisin kuin Ebbuliinilla, ihan samalla tavalla kuin ennen inhoaa kotitöitä. Mutta tekee niitä toki, minä en ole mikään kodinhengetär itsekään joten molemmat vähän vastenmielisesti siivoamme ja pyykkäämme ja muuta (Yleensä kaikki kolme vielä yhdessä kun jaettu kärsimys on pienempi käsimys :p =) . Tehotonta mutta kivempaa).

Imetyksestä vielä: Aiemmin mietin sitä, että pitäisikö rinnallaoloaikaa jotenkin rajoittaa. Koekilin sitä, mutta palasin takaisin tähän että vauva syö niin kauan kuin maistuu ja molemmista rinnoista. Silloin on pidemmät syöttövälit, vauva tuntuu kuitenkin tyytyväisemmältä ja itsekin ehdin tehdä jotain ettei tarvitse koko ajan olla tissittelemässä. Tykkään imettää rauhassa, joten siksikin mieluummin harvemmin ja pidempään kuin usein vaikka lyhyestikin. Olen minä imettänyt vaikka missä rauhattomastikin julkisilla paikoilla, seisaaltaan, kävellessäkin ja vaikka missä B) , mutta mukavinta on omassa sängyssä kun on tyynyjä ja vesilasi ja maidonkerääjä ja rätti ja kirja ja muut hommelit käden ulottuvilla. :)

Vaipoista: Tarkoitus oli osakestoilla, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Tuntuu hankalalta perehtyä eri vaihtoehtoihin ja siihen, miten eri osia käytetään, helposti sitä vain kertis sujahtaa joka kerta lapselle ylle. Häpeäkseni huomaan olevani varsinainen laiskamato tässä asiassa. Jos olisi edes joku tuttu, joka tulisi ja näyttäisi kädestä pitäen miten homma toimii, niin ehkä sitten, mutta lähipiirissä on vain kertakäyttövaippojen käyttäjiä.

Kreecherin musareissu kuulosti hyvältä! Itse olen ollut ilman vauvaa tasan hammaslääkärissä ja tunnin verran hakemassa miestä lentokentältä, jolloin vauva oli isoveljensä hoidossa.

Rotarokotuksen ottamisesta olikohan Kata kun kyseli, rahatilanne on aika tiukka meillä ja sehän on aika tyyris, mutta jos vaan sen verran liikenee niin otamme rokotuksen. Lapsella on niin paljon kontakteja isompiin lapsiin, että tasan varmaan saa sen jos emme rokota.

Nyt tuolla heräillään syömään, joten ei muuta kuin kauniita kesäpäiviä kaikille!


Naru ja pieni 2 vko+ 5pv
 
Iltaa!

On tämä jotenkin härdelliä yksin näiden kolmen kanssa, mies vasta toista iltaa poissa ja mulla hajoaa pää... Onneksi enää yksi iltarumba, sunnuntaina iltapäivällä noiden herrojen pitäisi tulla takaisin. Päivissähän ei sinänsä ole mitään poikkeavaa, mutta neljän maissa alkaa itsellä kääntyä katse kelloon, kun kuvittelee miehen tulevan töistä.

Mulla on myös ollut joka lapselta suihkutissiongelma. Mulla on toiminut parhaiten sellainen, että kun alkaa suihkuta (ja vauva irrottaa yleensä silloin itse otteensa), annan tissin suihkuta vapaasti niin kauan, kun maitoa suihkuaa ja sitten vasta jatkettu imetystä. Voi tietty olla vähän hankalaa, jos vauva karjuu nälästä... Yleensä olen ottanut valmiiksi puhtaan tuttipulon tms., mihin suihkuavan maidon saa talteen. Pakastin alkaa kohta pursuilla noita maitopusseja, pitää varmaan taas lähteä johonkin keikalle, että saa vanhimmat pussukat käytettyä... ;) :whistle:
No joo. Itseasiassa en ole ihan kauheasti edes kaivannut mihinkään, keskimmäisen jälkeen tuli aika äkkiä sellainen tuulettumaan pääsyn tarve, nyt ei ole ollut sellaista. ja kun nyt jokatapauksessa pääsin siellä rantajameissa käymään, niin eipä taida hetkeen tarvita mihinkään mennä. syyskuussa olisi kaverin läksijäiset, jos sinne sitten menisi piipahtamaan.

Meillä ei ole kumpikaan noista vanhemmista lapsista saanut rotavirusrokotetta eikä sen puoleen rotavirustakaan. Nyt sitten kahden vaiheilla pohdin, että kantsisko se rokote ottaa... On kyllä aika arvokas, mutta nyt on tuota kaverisakkiakin enemmän, eli tartunta on varmaan todennäköisempi saada, kuin ennen. Pitääpi vielä pohtia. Onko muuten teidän muiden rokottamattomat lapset sairastaneet rotaripulin?

Soma kastekuva oli Sampasta! Minäkin päivitin profiiliin tuoreemman kuvan poikasesta. On otettu, kun oltiin lähdössä sinne häihin. Oli muuten aika rumba, kun meitä lähti mökiltä 16 henkeä yhtäaikaa, ja näistä 16:sta 8 oli lapsia...

Nyt meinaa tuo poikien unillekäyminen kuulostaa siltä, että kohta jotakuta sattuu tai vaihtoehtoisesti talo romahtaa. Poistun erotuomariksi, öitä!

Kreecher vauvoineen
 
Heippa!!Olipa ihku kuva Sampasta joo sekä Kreecherin pojasta..Meillä ristiäset tosiaan kuun vika sunnuntai ja tässä ollut vähän vilskettä.
Tuntuu että tekemistä kovasti ristiäisiin taikka sitte mä taas teen kaiken liian hankalasti ja laajasti.Mies sanoi että otahan iisisti ja selvitään vähemmällä..
Noo,kattoo nyt!!

Tsiisus mikä yö oli viime yönä!!! :/
Menin puolilta öin vasta nukkumaan kun ukkelin kanssa vietettiin laatuaikaa!! :heart:
No,kahen maissa alkoi Maisa vikisee unissaan ja piti ihmeellistä metakkaa.
Sitte puoli kolme ulvo jo täyttä kurkkuu ja mä ihmeissäni ja pöpperöissäni tuttia tarjoon ja likka huutaa -äitiii kun sikaa tapettais...
Otin syliin ja alkoi rauhoittuu,mut änkes meidän isoon sänkyyn.No,tiiän että kun Maisa on vasta omassa punkassa kunnolla nukkunut sen puoli vuotta että jos kerran annan periks niin toisenkin..Ja sanoin että omaan sänkyyn ja äiti on vieressä.Itkusti vähän mutta rauhoittui pupun kanssa sänkyyn.Aloin simahtaa niin taas alkoi huuto!! :eek:
Siinä kello löi jo kolme ja puoli neljä ja mä tenttaan että sattuuko jonnekin ja hain kipulääkettäkin jo_Otin sänkyynkin sitte jo... :whistle:
Nostin omaan sänkyyn kyllä tovin päästä eli kello tais lyödä jo 4.

Puoli 5 vielä kuului inahtelua ja sitte alkoi taas puol 8 touhuuminen unissaan.
Mikä piru likalla mahto olla???
Kolmena päivänä on renklannut päikkäreitten kanssa,ei tahtois millään rauhoittuu uneen.TOuhuu ja touhuu, eikä oikein rauhoitu..Anopilla oli 2 tuntia ollut sängyssä eikä nukkunut edellispäivänä.

Eli aika sekasin on rytmit kai likalla.Mutta eilen nukku päiväunet en tiiä mikä sitte on.
Kai joku kehitysvaihe taas.
Tänäänkin kesti puolitoista tuntia että simahti.Menin jo ite sinne kun ei tahtonut rauhoittuu.Kai se moka,mut yritin itekin nukkua kun mies lähti pikkupojun kanssa hukkakauroja keräämään.

Voi jehna,ihan on hajalla pää. |O
Enkä saanut unta.Meen ajoissa nukkumaan ja toivon että likka nukkuis.

Rotaviruksesta,meillä ei ole kukaan sitä mielestäni sairaastanut,mene ja tiiä noista isommista,ripulia on kyllä ollut.
En satavarma ole kyllä enää itekään,aluksi olin tyyliin-pistä heti se jos säästytään ees yheltä taudilta!!! :kieh:

Mä oon ihan väsy sairasteluihin...
No,kesä on ihanaa aikaa kun ei niin sairasta sakkia!

nyt meen syömään jotain hyvää.Heissan.

kata ja miska
 
Mä tässä Katalle pikaseen, että meillä oli ainakin likalla tuossa iässä sellanen vaihe, kun näki hirveesti painajaisia, eikä olisi halunnut nukkua ollenkaan jne. Päikkärit meillä jäikin jo hiukan sitä ennen pois muutenkin. Mutta oli se aika tuskasta, onneksi ei kestänyt kauaa..

Tosin saattaa olla jonkin sortin "eroahdistustakin" kun äidillä on pieni vauva nyt myös seurana.. Meilläkin poika syntyi, kun likka oli 2,4v.

En tiedä oliko sitten sattumaa, että tämä unitouhu tuli silloin, koska parivuotiaalla tälläinen huonon unen jakso on muutenkin, eli painajaisia jne..

Toivottavasti saisit ensi yönä nukkua! =)
 
Hei auttakaa mua oikeesti!!

Meillä on anoppi ja appiukko aivan sitä mieltä, että poika kastetaan miehen ja sen siskon vanhassa kastemekossa.. mutta apua se on vuodelta 80!! Ja ei siinä mitään, siis ihan kivahan se olis perinteenä ja kun on isäkin siinä kastettu.. MUTTA, siinä puvussa on Sydän pitsiä!! ja en kyllä juuri tahtois tuommosta kermakakku pukua jossa on tylliä ym. ja sydän pitsiä!
Eli mistä mä saisin puvun kun tullaan suomeen ens keskiviikkona Turkuun ja siitä ajetaan sitten porvooseen? Onko täällä ketään turkulaisia tai tuosta väliltä vaikka porvoolaisia jotka voisi mua auttaa??
Kattelin täältä Oslosta, mutta aivan järkyn hintaisia ne täällä oli, ja täällä ei tuo kastaminen ole ilmeisesti niin tyypillistä niin siksi on niin kallista.

Ja mitäs muuta, en ehtinyt juuri lueskella.. mutta meillä menee kivasti täällä, pikku ukko on nyt 6 vko; a ja painaa 5,5 kg ja on jo 61 cm pitkäki.. masu ollu aika jees, mutta alotin ne relatipat ja nyt sitten maha toimii vaan 3-4 päivän välein ja siitä sitten tulee kiukkua.. eli lopetin ne nyt sitten..
Mutta voih, toivottavasti voisitte mua auttaa tuon puvun kans ja kait ne jotain 100-200 e pintaan on suomessa ne puvut?
Nooh, kyselempä samaisella viestillä vielä tuolla toukokuisissa..

Moonlight ja pikku ukko 6 vko
 
Ai niin, ja unohtui kysyä, että kun olette tuon Disflatylin aloittaneet, niin oletteko aloittanut ihan parista tipasta vai miten?

Mä annoin pvällä poitsulle heti 10 tippaa kerralla, otti kyllä sen jälkeen vielä masuun, mutta illalla nukkumaan mennessä ei tuntunut ottavan ollenkaan massuun, eikä ainoan ainoaa puklia (koputan puuta) :x

Normaalisti meillä tulee niin paljon pukleja, että menee molemmilta useampi paita päivässä.. :( Ja joka syötöllä..
 
KIITOS Katalle vastauksesta :) !


Moonlight
: Milloin teillä ristiäiset: netistä löytyy aivan ihana kastemekko 55e. Ehtisitkö tilata ? Minä en muuten raski edes tuota tilata...lainattua mekkoa tullaan käyttämään.

Jonnakar: Minä aloitin heti isolla annoksella Disflatyl-tipat (10-15tippaa ohjeen mukaan), muita massulääkkeitä en siis ole kokeillutkaan. Olen antanut tuon tippamäärän 2-3xpvä, riippuen, miten massua vääntää. Meillä tyttö oppinut jo tietämään, milloin tippoja annetaan: yrittää puklia pois ja laittaa suun suppuun, kun yritän antaa. Minusta on oikein hyvä massulääke: selvästi auttaa.
 
Pepsukka; Laitatko sen linkin mistä olet sitä ihanaa mekkoa katsonut, jos vaikka soitan ja kysyn josko ehtis suomeen sen jonnekkin tilata.. Meillä on perjantaina ristiäiset, eli tämä alkava viikko on aikaa.
Mutta nyt on pakko mennä taas, meillä alkanut kunnon nukutus hommat ja nukahtaa vaan mun viereen. .huh huh.. nyt öitä.
Ja muussa tapauksessa muuten kiitos siitä porvoon sokoksen vinkistä!!
 
Kiitos Pepsukka pikaisesta vastauksesta! :flower:

En enää uskaltanut illalla antaa noita disflatyleja, mutta nyt aamulla taas.. Ainakin kakka tuli reippaasti ennen kylpyä illalla, ja sitten aamuyöstä ja nyt taas aamulla, puklailu oli huomattavasti pienempää.. Pierua raasu prutkutti tuossa sitten koko yön ja aamun..

Luulen, että alkoivat vaikuttaa aika nopsaan.. Vielä mieltä kaihertaa, saako reloja käyttää samanaikaisesti, nyt aamulla en niitä sitten antanut. Jos vaikka sitten päivällä..

Onko täällä muita korvikevauvoja? Minkälaisia tutteja vauvoillanne käytätte ja puklaileeko paljon? Meillä johtunee puklailu tietty osittain ilmasta vatsassa, mutta mietin noitten pullotuttien osuutta asiaan.... :/
 
Siskolle oli neuvolassa sanottu Disflatylen ja Rela-tippojen samanaikaisesta käytöstä ettei suositella, koska mitä vähemmän vauva ns. ylimääräistä sen parempi, ettei kuormita pientä elimistöä, ymmärsin ettei sinänsä mitään vaaraa muuten.
Meillä lopetettiin kaikki maitohappobakteerit, sekä Rela, että luontaistuotekaupasta osetetut laittoivat neidin vatsan tosi kovalle ja ilmavaivat tuntuivat pahentuvan. Kokeilimpa MHP:n vinkkiä kamomilla-teestä ja tuntuu ainakin että illat on ollut nyt tosi rauhallisia, vasta kolmena iltana kylläkin käytetty.. mutta iltaitkuja ei ole nyt ollut.
Tänään tarkoitus suunnista reissuun viikoksi asuntovaunun kanssa, tuli isommille luvattua että kun autatte vauvan hoidossa ja kotitöissä niin tehdään jotain kivaa ja mukavalta tuntuu reissuun lähö. Tarkoitus pistäytyä ainaskin Tuurissa Keskisen kyläkaupassa ja Särkänniemessä. Muutama sukulainenkin tuolle matkalle mahtuu ja mukava kun voi omassa vaunussa nukkua.
Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille :heart:
 

Yhteistyössä