~KesäMassut 2007~

PikkuMyylle iso kiitos hienosta listasta!


Tuolla jossain kuukausi pinossa oli laitettu vauvojen nimetkin listaan, olisko kiva jos meidänkin listaan lisättäis nimet sitten kun niitä alkaa tulemaan? Ja tietysti mikäli PikkuMyy jaksaa niitä päivitellä?! Ja tosiaan eiköhän tuon laskettujenaikojen listan voi jossain vaiheessa poistaa.

Hani aivan ihana juttu, että Samppa nukkui! Mites on seuraavat yöt sujuneet?

Hyvä, ettei Narun pojalla ollut pahempaa! Ikävää tollanen vihjailu hysterisoinnista, parempihan se on käydä näytillä, etenkin kun vielä on käsketty!

Näköjään autto, kun toissapäivänä kirjottelin toiveestani, että saisi edes kolme tuntia putkeen nukkua yöllä. Niilo meinaan heti seuraavana yönä nukkui peräti neljän tunnin pätkän! =) Eilinen päivä oli kyllä sitten huonompi ja samanlainen tuntuu tulevan tästäkin, ei nuku poika kunnon unia vaan heräilee vähän päästä. Sylissä kyllä nukkuis, mutta kun laskee sänkyyn herää heti :/ Hereillä ollessakin ränisee koko ajan. Tissille rauhottuu mutta on niin ylensyönyt sitten loppujen lopuksi, että puklii hirmuisesti ja mahaa vääntää. Tuttia ei oikeen tahdo kelpuuttaa tissin tilalle. Onneksi yöllä ei kuitenkaan huuda!

Röyhtäyttää yritän päiväsaikaan joka syötön jälkeen, mutta ei sitä tosiaan täälläkään joka kerta tule, tai sitten tulee vasta pitkän ajan päästä syötöstä. Vähän riippuu siitä millasella volyymilla maito tulee ja mitenkä poika hotkii, että saako röhkästyä. Kovin rauhallisen syömisen jälkeen varsinkaan ei röhki. Yöllä kyllä jää röyhtäyttämättä, kun molemmat nukahdetaan syöttöön.

Kreecher millasesta kankaasta teit sen kantopussin? Ihanko vaan pätkästä kangasta ompelit päät yhteen vai mitenkä? Ja minkä levyinen kangas sulla on? Josko sitä vaikka osaisin minäkin ite väsätä sellasen...

Ootko ebbuliini testaillut jo vauvalla Nova-liinaa? Jos oot niin ootko tykänny?

netta73 kuulostaa tutulta tuo tunteiden vuoristorata. Mulla on ollu välillä hermo tosi pinnassa, tuntu et kaikki muu paitsi vauva ärsyttää, nyt alkaa onneks jo vähitellen olo tasaantumaan. Itku on myös tosi herkässä ja ihan pienestäkin asiasta saattaa tulla iso poru. Enemmän musta tuntuu hormoonit vaikuttaneen mun mielialoihin synnytyksen jälkeen, kuin raskausaikana.

Teppana & Niilo 3vko 6pv

*Muoks* VADE(vauvadementia) vaivaa, Wauhti tervetuloa mukaan!

Ja sisi saa saunoa!
 
Sisi: Saunasta kätilö sanoi minulle Naistenklinikalla, että siitä on kahta ilmaa, toisten mielestä ei pidä mennä ennen kuin vuoto on loppunut ja toisten mielestä voi hyvin mennä. Syynä ettei pitäisi mennä oli että kuuma + vuoto lisää tulehdusriskiä. Käski miettimään itse, ja lisäsi vielä että hän menisi itse saunaan kyllä, että hänestä se riski ei siinä kovin suuri ole jos nyt ei saunaan asumaan jää, mutta että oman harkinnan mukaan. Itse kävin eilen saunassa, vaikka jälkivuotoa on vielä niukkojen kuukautisten verran ja aion käydä jatkossakin.

Naru
 
Mulla loppui jälkivuoto jo 2 viikkoa sitten.Oli muutenkin aika niukkaa.Mä vaan mietin että uskaltaako uimaan mennä vai iskeekö tisutulehdus heti??Onko kellään hajua?

Saunoin kyllä ihan jälkivuodon aikanakin,sillä en siellä kauheenkauaa ollut ja tuntuu uskomattomalta että jos puhtaana saunaan menee ja vartin on siellä että pöpöt jotenkin hyökkäis jostain ja tekis tulehduksen.Jos on likaiset lauteet,käsitän mutta jos omat kotilauteet ja vaikka pyyhe alla niin ei voi olla että tulehdus iskisi...Mä oon joka jälkivuodon aikana kyllä saunonu ja mitään ei ole tullut..Tiiä sitte,kyllähään saunassa ennenmuinoin synnytettiinkin!!! :D

Miska on tosi iisi vauva edelleen.Ei masuvaivoja eikä muutenkaan.Hymyjä satelee ja nukkuu...Ja isin kanssa edelleen yöt.
On tosi mahtavaa tää,voisin tehä lapsia enemmänkin vielä!!! :kieh:
ehkä sitä mies yrittääkin!!! :LOL:

Olin keskiviikkona tyttöjen illassa mökillä saunottiin ja juopoteltiin,pelattiin ja toiset ui...Mä ruikutin rannalla!!!
No en sentään..Oli aivan ihana tyyni ilta ja aurinko paistoi.Oi että...
Ihana irtiotto tästä arjesta ja kaikki oli täällä hyvin.

On vähän ollut sellasta kireyttä ilmassa kait hormoonihuurut.Ja mies ei kyllä voi tehä enempää,ei siitä ainakaan ole kyse.
Mutta tuo ilta teki hyvää ihan mielellekin.

kata ja miska 5 viikkoa ja 3 päivää
 
elikkäs meidän poju syntyi rv 39 ja pipo oli 34cm eli jos viitsit lisäillä tietoja eka sivulle..kiitos :D
pitäis käydä kertoo kuulumisiaki..yritän käydä tänäiltana ku ei oo tullu käytyä..sori.. :ashamed:
anttuliisa ja poju 3viikkoa ja 1 päivä..(menee aika hurjan nopeesti!!!) kohta se on jo iso jätkä! :D :heart:
 
meillä jo toinen nukuttu yö takana. nyt tuntuu oikein ihanalta touhuta vauvan kanssa ja osaa arvostaa tätä vauva-arkea enemmän kun saadaan yöt nukuttua. (koputtaa puuta) siis ainakin nää kaksi viimeistä.

meillä oli käytössä cuplaton tipat joku 2.5 viikkoa mut en huomannut mitään eroa masuvaivoissa, pikemminkin niitä tuli vaan lisää. sitten vaihettiin tollaseen maitohappobakteeri jauheeseen mitä annetaan vaan aamuin illoin. ne on ollu nyt viikon käytössä ja niin kuin totesin ni on ollu paljon vähemmän vaivoja. mut noissa maitohappobakteeri jutuissa menee vähän aikaa ennen kuin alkaa vaikuttaa.

mä menin heti saunaan ku kotiuduttiin sairaalasta, vaikka siis olikin tota jälkivuotoa. en ees ajatellu etteikö sais mennä, eikä mulle sanottu mittän sairaalassa etteikö jotain sais tehdä.

mä aina yritän vauvaa röyhtäyttää ja rinnan vaihdon yhteydessä myös. mut mun on se pakko tehdä kun samppa lopettaa muuten syömisen kun ilma haittaa mahassa syömistä, jatkaa kyllä sitten kun on röyhtäytetty. ainoastaan yöllä jos vaavi nukahtaa viereeni syötyään, niin en silloin ala röyhtäyttämään.

Hani ja Samuel
 
eipä oo tullu pitkän aikaan kirjoteltua, hieno etu sivu.. =) kiitos siitä... :flower:

täällä alkaa varmaan synnytyksen jälkeinen masis iskee päälle... nyt on viikko menny itkeskellessä, ja tapellessa ukon kans. en saa unta vaikka lapset nukkuis ja sit valvon aamuun asti, ja kun minä nukahdan vihdoin, lapset herää viimestään parin tunnin päästä. viime yönä onneksi sain jo ennen neljää unen.. |O kerkes muutaman tunnin nukkua.
yks yö mietin et voi kun ei koko vauvaa ois, ja sit vollotinki taas pari tuntia, et miten ees voin noin ajatella, oma rakas pikkunen.. :heart:

joo, pitäis alkaa siivoilee vähä, ku esikko nukkuu ja äiti otti pikkusen pariksi tunniksi hoitoon.

nii ja pikku-myylle poitsu syntyi Rv38+2 ja pipo oli 34,5
(löytyy kohdasta 22.5)
 
Pikkumyylle kiitokset myös täältä! Päivittää voisi myös mun kohdalle (11.6.), että poika syntyi rv39+2.

[/b]Sisille saunasta, olen ymmärtänyt, että yleisiin saunoihin ei ole asiaa, mutta kaiketi kotona voi saunoa ihan omantunnon ja voinnin mukaan. Tosin tikit täytyy ensin sulaa(?), mutta jollei sellaisia ole, niin ei jälkivuoto haittaa..

Röyhtäisyt non meillä joskus myös tiukassa, mutta nyt olen tänään koittanut ihan puolen tuntiakin pitää olkapäällä, niin kyllä ne vaan sieltä sittn tulee ja pulautuksetkin on ollut vähän pienempiä.. Kirjoittelin niistä tänne vauvapuolelle myöskin, kun olin vähän huolissani tuosta pojan runsaasta pulauttelusta. Kaksi aiempaa ei kyllä pulautellut ollenkaan..

Mutta nyt saunaan, aaah... B) (Muksut nukkuu..)
 
Kesäkuiset löytyikin jo täältä vauvapuolelta,kiitos Pikkumyy!
Meilläkin neiti on jo 2 vkoa! Ihan tyytyväinen vauva,pari kertaa pääsääntöisesti syö yöllä ja päivälläkin nukkuu 3h pätkissä. Iltaisin on nyt vaan itkeskelly,ei oikestaan mahavaivoja ole mutta muuten tuntuu että on nukahtaminen vaikeeta. Hamuaa kamalasti niin kuin olisi nälkä,muttta kun saa tissin suuhun niin ei sitten kuitenkaan ole hyvä
ja taas itkee.Nyt nukahti yllättävän iisisti,saaa nähdä kuinka yö menee.

Isoveli hoitaa vauvaa innokkaasti,välillä liiankin innokkaasti,en uskalla kahden jättää vauvan kanssa kovin pitkäksi aikaa,veikka kun haluaisi kovasti nostaa vauvan sylin ja pelkään että tilaisuuden tullen varmasti ominpäin kokeilee ottaakin jos kukaan ei ole näkemässä. vauvaa kohtaan ei vielä ole ilmenny mustasukkaisuutta,mutta vanhempia kokeilee senkin edestä.Hakee tosi paljon negatiivista huomiota ja päivän päätteeksi miusta tuntuu etten ole muuta tehny kun poikaa kieltäny ja torunu ja sitten itku silmässä nukkumaan käydessä pyytelen anteeksi ja toistelen miten paljon häntä rakastan.

Meillä mies mursi varpajaisia juhliessa nilkkansa ja köpöttelee nyt ainakin 6 vkoa kainalosauvojen kanssa!Miule lankesi sitten kaikki koti-ja pihatyöt! Eipä kantele vauvaa,eikä tee paljon juuri muutakaan,sain sitten kerralla kolme huollettavaa! Kyllä on pari kertaa itku päässy silkasta turhautumisesta siihen että kaikki suurinpiirtein pitää tehdä itse. Ei tarvita kun yksi kaatunu maitolasi kun meikäläinen pillittää ylimääräisestä työstä. Mutta näin on mentävä. Onneksi sukulaiset ja perheenjäsenet jeesaa tarvittaessa,olen tosi kiitollinen siitä!

Tytön silmä on rähminy syntymästä saakka ja eilen saatiin tipat,näyttää nyt pikkasen paremmalta,toivottavasti pian tehoaa.Neuvolantäti kävi eka kerran toissapäivänä ja tyttö oli ylittäny jo syntymäpainonsa, painoi nyt 3690g.Kiva juttu,yhtään kun ei itse osaa arvella miten oma maito riittää pikkuisen kasvun turvaamiseen.

Tuosta saunajutusta en ollu ikinä kuullutkaan!!!Etteikö saisi saunoa ennenkuin jälkivuoto on loppunu ja tikit sulanu!? Esikoisestakin saunoin heti ja nytkin kun kotiuduin niin heti menin saunaan,eikä mitään ole tullut milloinkaan! Tikit oli ihan ok nyt kun terkkari tarkasti ja jälkivuotoa on milloin on. Saattaa olla päivä ettei vuoda yhtään ja sitten taas holahtaa ihan kunnolla. Johan tuo saisi loppua kokonaan...

Anteeksi sekava kirjoitukseni,tässä silmät ristissä istun kun vietävästi kävi väsyttämään,mutta halusin pikkaisen kuulumisia käydä kertomassa ja mahdollisuuksien mukaan lueskelen kyllä teidän ahkerien kirjoittajien kuulumisia!

Ja onnea taas vauvansa saaneille!! :flower:

Taustaileva: Helmiina ja Neiti 2 vkoa
 
Vaihdoin kokeeksi Rela-tipat luontaistuotekaupan Probiootti babyyn siinä on enemmän erinlaisia maitohappobakteereita ja ainakaan eilen illalla ei ollut oikeastaan ilmavaivoja ollenkaan, katsotaan nyt johtuuko siitä vai mistä.
Eilen pääsin jo hetkeksi miehen kanssa mustikkametsään kun lypsin vauvalle maitoa valmiiksi ja siskot hoiti.. jotenkin ihana kun niin mielissään hoitavat vauvaa ainaskin vielä. Tuntui ihanalta päästä hetkeksi luonnon rauhaan.
Eipä minullekkaan ole koskaan saunasta mitään sanottu vaikka neljäs synnytys oli ja heti olen saunonut kun sairaalasta pääsin niinkuin ennenkin eikä mitään ole tullut.
Tänään ajateltiin mennä tyttöporukalla pikkasen kaupungille, vauvakin eka kertaa kun meidän miehet lähti käväisemään keskisuomessa, illalla mukamas jännitti miten menee ensimmäinen yö vauvan kanssa yksin, mutta yhtä hyvin meni kun muutkin yöt. Tyttö nukkuu ja välillä kerran syö.
Ei tätä ihmettä osaa kun ihmetellä ja ihastella, meillä oli niin monta vuotta haaveena vauva eikä enää eses uskottu että sellainen ilo meille vielä suodaan, kun nuorinkin jo 11v mutta syksyllä saatiin kunnon yllätys kun masuun ilmestyi pikku-asukki :heart:
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: ja aurinkoista kesäpäivää jokaiselle.
Ristiäiset saatiin sovittua 12.8.2007, olisin halunnut jo aikaisemmin mutta papeillakin on lomakausi eikä ollut helppoa saada, lopulta naapuriseurakunnasta saatiin tuttu pappi tuolle päivälle. Toisaalta ompahan aikaa rauhassa järjestää juhlaa. Nimi on jo valmiina ja koko perhe on päässyt yhteisymmärrykeen nimenstä niin mikäpä se on ristiäisiä odotellessa.. niin ja tuli leivottuakin jo ennen sairaalaan menoa kun yritin touhuta että voihdoinkin jotain tapahtuisi

minttunen ja Juhannusneito 1vko+6päivää :hug:
 
Tuolla odotuspuolella Jonina taisi kysellä minulta tuosta poitsun tiheästä syömisestä ja tutin kelpaavuudesta;
Tutti ei kelpaa poitsulle oikein mitenkään, vaikka kuinka sokerivedenkin avulla yrittäisi narrata - joskus satunnaisesti hyväksyy sen, jos on puoliunessa sylissä. (Meidän tytöt olivat vauvoina samanlaisia, tutti ei kelvannut kuin hieman isompana autossa. :/ )
Poitsu saattaa olla lähes koko päivän tissillä - eilenkin nukkui vain yhden kerran kahden tunnin pätkän päivällä omassa sängyssään, muuten torkkui lyhyitä pätkiä sylissä tisuttelun lomassa. Taitaa ottaa jonkun aikaa ennenkuin rytmi löytyy...
Yöllä poitsu nukkuu välissämme ja siten saan itsekin paremmin nukuttua, kun saan heti jatkaa unia poitsun imiessä rintaa. :)

Saunomisesta: Seinäjoelta annettiin lähtiessä semmoinen paperi, jossa oli kotihoito-ohjeet synnyttäneelle ja siinä lukee, että saunoa saa heti, mutta kovia löylyjä ei suositella.
Itse olen saunonut heti kotiin tultuamme, vaikka kolme tikkiä oli alapäässä. :attn:

Pikku Myy: Kiitos hienosta ja värikkäästä etusivusta ja uuden pinon aloituksesta!
Meidän poitsun päänympäryksen voisit lisätä eli se oli 37cm ja syntymäpäivä 12.6.

Meidän poitsulla on ollut hieman masuvaivoja, mutta ne olen saanut vähenemään vyöhyketerapialla, jossa kävin esikoisen aikana vain kerran (silloin käynti maksoi 14e) ja hieroja siis opetti mulle ne pisteet jalkapohjista, mitä piti painella ainakin kolme kertaa päivässä ja pahimmat masuvaivat helpottivat parissa päivässä! =)

Nyt antamaan välipalaa isommille lapsille ennenkuin poitsu herää (nukkuu nyt ihme kyllä omassa sängyssään - hiljaista on ollut jo 15min! :eek: )...

Riina-Niina ja aarre 3vko4pv
 
Eli ensimmäiseksi tosi iso kiitos todella hienosta listasta!:) :flower: Missä olisimmekaan ilman sinua?! :hug:

Ja sitten...Meille syntyi poika viikoilla 40+3! Pituutta oli 53 cm ja painoa 3990g. Pipo oli 37cm!
Synnytys oli pitkä ja loppu tosi tuskainen kun voimat alkoi olla ihan finaalissa...No synnytyksen kokonaiskesto oli 25 tuntia josta ponnistuvaihe 3 tuntia |O Ebiduraalin sain 2 kertaa mutta kolmas jäi saamatta koska lääkärin arviota odotellessa meni niin kauan ettei sitä sitten enää voinut antaa! :eek: Mutta nyt on kivut jo unohtuneet eikä traumoja jäänyt sen kummemmin. Poika on ollut tosi rauhallinen ja kiltti eikä ole ollenkaan huutaja tyyppiä.
Tänään poika on viikon vanha ja kotioloissa on mennyt ihan hyvin! Tänään isi lähti viettämään varpajaisia ja ollaan ekaa kertaa pojan kanssa kahdestaan yö! Saa nähä miten menee!:)
Mutta nyt alkaa kuulua sen kaltasta ähinää sitteristä että täytyy lopettaa!
Nappa ja pikku jäbä 7 pv
 
Kiva siirtyä tänne vauvapuolelle!

Tuntuu tosiaan, että netissä roikkumiseen ei paljon aikaa irtoa... Tosin pari päivää sitten otin poitsun tyynesti tyynyllä tuohon näppiksen eteen pöydälle, siinä se nytkin juuri lopetteli tissin imuttelua. Kyllä "hätä" keinot keksii... :D

Tänään on ollut tosi mukava päivä. Oltiin kaupungilla, mies oli poika liinassa omilla teillään ja minä ja äiti etsittiin alennusmyynneistä kaikkea kivaa. Sitten kotona tanssittiin pojan kanssa vanhan lastenlaulukasetin tahdissa. Minä olin ihan onnessaan, ja poikakin pysyi ihan tyytyväisenä kun menoa riitti. :) Uskottelen itselleni, että sekin tykkäsi tanssia.

Imetys on edelleen ikävää, mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä paljoa! Olen ihan monttu auki lukenut, että moni täälläkin imettää kolmen vartin pätkissä tai pitempäänkin, ja molemmista rinnoista joka kerta. Meillä rytmi on korkeintaan viisi minuuttia, parin-kolmen tunnin välein ja yhdestä tissistä kerrallaan. :eek: Hyvin tuntuu maito pienelle silti riittävän, ainakin kakkaa ja pissaa tulee vaipat täyteen...

Olen muuten jostain lukenut, että kannattaa imettää pitkään aina yhdestä rinnasta, että vauva ehtii saada sekä juoksevaa etumaitoa että rasvaisempaa ja täyttävämpää takamaitoa. Tätäkin on neuvottu takavuosina kuulema neuvoloissa ihan päin vastoin!

 
Tutista piti kommentoida pikaiseen, että meillä ainakin poitsulla on niin kova imemisen tarve, että antoivat meille tutin mukaan jo sairaalassa. Nyttemmin ei olla sitä annettu kuin rauhoittamaan jos on levoton tai jos pitäis saada nukahtamaan. Eikä oo vaikuttanut kyllä imetykseen mitenkään, yli kolmeasataa grammaa kasvaa per viikko... Näin siis täällä.

Kiitti kaikille saunaohjeista, justiinsa tultiin löylyistä ja olipas ihanaa! Mulle ei tosiaan opastettu mitään sairaalasta lähtiessä uimisista tai saunomisista tai mistään, mutta taannoisen keskenmenon jälkeen muistan saaneeni ihan kirjallisena ohjeet, joissa puhuttiin noista jotain.

No, taidan oikasta tästä sohvalle kun Toivo kerran jo nukkuu..

Sisi

 
Tulin minäkin vilkaisemaan tänne vauvapuolelle! Ja olihan täällä tekstiä jo vaikka kuinka!

Meillä on meneillään normi iltarutiini. Neiti imee tissiä ja piereskelee. Päivät nukkuu liiankin hyvin, kolmen-neljän tunnin pätkiä, eikä edes kunnolla herää kun vaihdetaan vaippa ja syötetään. Sitten alkaa alkuillasta piristyä ja tankata n. tunnin välein ja mitä myöhemmäksi päästään sitä isommat ilmavaivat on saannut aikaiseksi. Viimeistään kahden aikaan kuitenkin nukahtaa pitemmille unille ja yhden tai kahden yösyötön voimilla nukkuu n. klo 9 asti.

Nyt nukahti tissille. Hirveesti tekis mieli vielä jutella täällä, mutta yhdellä kädellä kirjottelu ei ole mitenkään sujuvaa ja pitäis varmaan yrittää itekin nukkua edes se puoli tuntia ennen kun taas syödään..

Ai niin Teppana; oon pari kertaa kokeillu novaa ihan tässä kotona ollessa ja vauva näyttää siltä kuin olisi taikinakulhon pohjalle survottu... Mutta tosi hyvin kyllä viihtyy siinä, nukkuu ja paukuttelee. Kauaa en ole viittinyt yhellä kertaa pitää kun tosiaan ei näytä mitenkään niska- ja selkäystävälliseltä tuo asento.. Ehkä sitten vähän isompana kun voi kokeilla muita asentoja. Mukana tulleet ohjeet olivat syvältä...

Onnea Pompula kihloista! :flower:

-ebbuliini ja neiti 9 pv-
 
Sunnuntaita!

Mies vietti eilen varpajaisia ja valvottua tuli mullakin... Poika nukuskeli taas päivällä sen verran paljon, että yöllä meni kahteen asti valvoskellessa ja tissitellessä. Kaks kertaa sen jälkeen herätti syönnille ennen ysiä, mut ihme kyllä ei o nuutunu olo. Mut JIPIIII!!! Poika alko eilen syödä paljaalta tissiltä eli rintakumit alkaa väistyä. Voitonriemu on melkoinen. :D Pumppailen välillä jemmaan maitoa, kun näillä keleillä syöttöjä on usein... Pääsen helpommin sit kauppaan tms, kun mies voi syöttää eikä tarvi korvikkeeseen turvautua.

Mobile viriteltiin pojan sänkyyn pari päivää sitten ja hienosti poika seurailee siinä roikuvia önnyköitä katseellaan. Onneks on siinä olevassa soittorasiassa siedettävä ääni ja kiva melodia. Kova on myös mönkimään... "Valuu" sängyssä kohti jalkopäätä ja masun päällä mahallaan maatessaan mukeltaa itteensä kohti leukaa, mut muulla alustalla turhautuu, kun ei onnistu etenemään. Tuntuu uskomattomalta, kun poika on kuitenki vasta reilun kahden viikon ikäinen.

Listaa päivittelin tuossa... Toivottavasti huomasin merkata kaikki ilmoitetut. Kiitos kaikille kiitoksista! :flower: Kiva, että tykkäätte. =) Ihan kivaa puuhaa tää päivittäjän homma.

Nimet voidaan mun puolesta lisätä listaan niille, jotka sen haluavat ilmoittaa. Jos ei sitä virallista tahdo kertoa, niin voihan sit merkata vaikka "tekonimen" lainausmerkkeihin tai jättää kokonaan mainitsematta. Ilmotelkaa vaan, niin lisäilen niitäkin tuonne.

Alapääosastosta... Jälkivuoto jatkuu ja välillä vähän nippaileekin, mut vuoto ei onneks o kovin runsasta. Sais jo loppua. Tikkejä on tipahdellu, joten repeemätkin on ihan hyvällä mallilla parantumassa... Ei kuitenkaan tunnu vielä ihan omalta tilanne siellä, joten pupuilut saa vielä odottaa vaikka kovasti mieli tekiskin.

Hellyys- ja läheisyyspula on... Poika kun on iltasin paljon tissillä tai kitinän takia välillä isänsä sylissä, niin jää parisuhdepuoli siltä osalta aika vähälle. Mainitsin asiasta miehelle, joten jospa tilanne piakoin alkais korjaantua.

Nyt kyllä meni muokkailuks... Taas tuli lisää mieleen.

Glamourmom-toppeja kävin sovittelemassa perjantaina ja lyhyet oli mun juttu... Meen joku päivä testaamaan vielä sopivat värit, kun en nyt kerenny siihen puoleen perehtyä. Tosi ihana on päällä ja tukee hyvin se ohuemmillakin olkaimilla varustettu, vaikka rinnat on kookkaat. Ehdottomasti hintansa arvoset, joten ainakin kaks toppia täytyy saada.

Avent isis -pumpun ostin viikko sitten ja oon nyt sillä pumppallut... Tosi kätevä on ja sekin ihan hintansa arvonen. Kiitos Katalle suosittelusta! :flower:

Hani-... Toivottavasti pojan masuvaivat on nyt helpottanu pysyvästi ja oot saanu useemmankin yön nukkua paremmin. Oon saanu huomata, että ihan kitinän (=jatkuvan tyytymättömyyden) takia koko illan ajan kanniskelukin on raskasta, joten yövalvominen varmasti monta kertaa raskaampaa. Voimia sulle kovasti!

Tervetuloa wauhti! Lisäsin sut tonne listalle.

*Muoks* Onnea uusille vauvaantuneille! :flower:

PikkuMyy-80 ja poikanen 2vk3pv
 
Jälkivuoto nimittäin.... Tänään neiti täyttää kolme viikkoa ja vuoto vaan jatkuu... Alkuviikosta jo alkoi vähenemään ja mä olin jo ihan onnesta soikea, mutta sitten se tuli takas ja nyt taas vuotaa samalla tavalla kun aiemminkin...

Tikitkin on tainnut jo sulaa, en ole huomannut että olisi tippunut, mutta kädellä kokeilemalla ei tikkejä enää tunnu.

Mieskin siis odottaa kovasti jälkivuodon loppumista, että pääsis pupuilee, mulle nyt riittäisi edes se, että ei tarttis koko ajan kulkea rätti housuissa :kieh:

Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssään unia, pikkuhiljaa alkaa muotoutumaan jotain rytmiä, päivisin nukkuu yleensä pari pitempää n.2-3h tunnin pätkää ja valvoo taas pari n.2h pätkää. Iltaisin ja muutenkin sitten syö just n.tunnin välein ja torkkuu pikku pätkiä. Yleensä illalla nukahtaa joskus 22-23 välillä yöunille ja viime yö meni kolmella syötöllä, ylös noustiin 9...

Ihan kivasti siis :D Meilläkin tyttö on suht nopea syömään n.5-10min per tissi ja yleensä öisin sit syö vain toisen tissin kerralla, joskus yrittänyt herätellä syömään lisää, että nukkuis pitempään, mutta ei herää millään. Ja ihan hyvin tosiaan ainakin tuo viime yö meni.

Niin ja musta oli muuten kiva idea jos ne nimet sitten laitettais tonne listaan, ketkä vaan haluaa nimen sitten täällä paljastaa. Meillä on ristiäiset vasta 12.8, sen jälkeen voin neitin nimen täällä paljastaa :whistle:

Ai niin, oikein paljon onnea Nappa poikavauvan johdosta!

-Hiiviö & Neiti 3vko-
 
Heippa!

Ensimminen, oikea hymy bongattiin tänä aamuna, poikanen seurasi pitkään ja tarkasti, kun juttelin hänelle ja hymyili sitten muutamaan otteeseen päälle! Olipa ihanaa! :)

Oltiin viikonloppu mökillä ja käytiin miehen serkun häissä, hyvin meni. Isommat pojat meinasivat hieman riehaantua illasta, kun väsy alkoi mennä yli, mutta tämän saattoi arvata jo etukäteenkin.

Siihen tee-se-itse kantopussiin ostin puuvillatrikoota, josta ompelin kaksi "putkea" ja putken suut sitten sisäkkäin kiinni toisiinsa. Eli kumpikin kappale siis kaksinkertaiseksi. Kankaan leveydestä en osaa enää sanoa... En ole kovin nero näissä käsityöasioissa, äiti oli kangaskaupassa mukana ja hoiti puhumispuolen. On kieltämättä vähän lämpimämpi tuo kaksinkertainen viritys näin kesäaikaan, mutta huomattavasti tukevampi. Meillä taitaa kyllä tämän kappaleen käyttöikä jäädä lyhyehköksi, koska tein renkuloista hiukkasen liian pienet. Vauva sopii nyt ihan hyvin kyytiin, mutta syksyllä kun on enemmän vaatetta ja isompi vauva, niin ei taatusti mahdu. No, sitten otetaan ratkoja kauniiseen käteen ja ommellaan jatkopalat! On nimittäin aika kiva systeemi, kun sen saa niin helposti päälle.

Täälläkin odotetaan hartaasti, että jälkivuoto loppuisi ihan kokonaan. Veristä se ei enää ole ja pikkuhousunsuojalla pärjää hyvin, mutta saisi tuo vähäkin silti jo loppua... Saunonut olen koko ajan, puhtaalla laudeliinalla istuessa uskoisin niiden pöpöjen tarttumisen olevan aika epätodennäköistä.

Helmiinan miehellä on sitten ollut rajut varpajaiset, oma ukko viettää varpajaisensa ensi viikonloppuna suojalkapalloreissulla. Meinasi viedä konjakkipullon mukana ja tarjota joukkueelleen. Aika kaasussa nuo pelireissut ovat menneet aiempinakin vuosina, vähän hirvittää taas se takaisin ajaminen. Hyrynsalmelta on aika reilusti matkaa tänne ja koko viikonlopun pelaaminen/juhliminen saattaa vähän väsyttää. Siinä voi äkkiä olla kuskin huomiokyky koetuksella, vaikka kuinka pitäisivät taukoja ja vaihtelisivat kuskia.

Meillä on tuo cuplaton auttanut ihan selkeästi. Olen vaan kuljettanut sitä pulloa koko ajan taskussa, että se on aina mukana, kun pitää joka syötllä antaa. Huomasin vain tänään, kun sitä ohjetta lueskelin tarkemmin, että tasku taitaa olla liiian lämmin säilytyspaikka...
Sitä ohjetta aloin lueskella, kun olisi kiinnostanut, että kuinka kauan noiden cuplatonien käyttöä voi jatkaa? Ohjeessa ei lukenut siitä mitään, onko joku saanut jotain ohjeistusta? Sinne häihin kun lähdettiin, unohdin pullon mökille ja siellä juhlissa sitten imetin useaan otteeseen ilman. Vauva natisi koko yön ja kauheasti kiskoi jalkoja masun päälle ja kiljahteli välillä. Sattoihan tuo olla sattumaakin, mutta kovin hankalalta vauvan olo vaikutti ja kun taas saatiin tipat takaisin käyttöön, näyttäisi olo helpottuneen. En vaan meinaa millään uskoa, että ne tipat auttaisivat, kun esikoisella aikanaan ei ollut mitään iloa koko cuplatonista. Pikemminkin päinvastoin.

Nyt saunaan! :D

Kreecher ja MacNyytti (serkkujen antama uusi lempinimi!)
 
Helou!!!Vähän on hiljentynyt tämä ketju eikä mikään ihme!!!Nythän ne kauan ootetut vaavelit on maailmassa ja täytyyhän heistä nauttia.

Cuplatoneista niitä voi huoletta käyttää ihan pitkiäkin aikoja,lääkeainehan ei imeydy elimistöön ja näin ollen on turvallinen.
Otettiin meilläkin käyttöön.... :wave:
poika ei ollut itkenyt kotona juurikaan,vingahdellyt lähinnä viikonloppuun asti.
Mutta jotain ihme vattavaivaa iski ja hain heti apua apoteekista.
Musta on rauhoittunut masu selkeesti.OStin Rela-Dropseja myös ja ne alettiin ja.

Onhan se niin että vauvat ovat iskusimmillaan 6-10 viikon iässä.Eli siinä kahen kk hujakoilla.Vaan kohta se on ohi... :whistle:

Onnea Kreecher ekastqa hymystä,meillä se tuli vissiinkin viime viikolla.Nyt jo satelee niin kovasti,yleensä vaivapnavaihto tilanne on niin ihana juttu.Ja katsoo todella tarkkaan kasvoja ja ihan imee sanoja..Ja sitten kun se ihana hymy leviää ihan silmiin asti,voih... :heart:

Tilasin sen Carru me kombo liinan,toivottavasti ois hyvä.Tuo on varmasti totta,että kuumempi on kun liina kaksinkertainen..Mutta eiköhän sillä pärjätä.Meillä on se Ergo reppu ja siinä saa ruveta kantamaan 3-4 kk iässä.Siihen olen ollut todella tyytyväinen!!
Maisa kulkee vieläkin siinä kevyesti.

Jaahas,taidan ottaa santsikupin kahvetta kun kaikki vaan nukkuu..

Mies hoitaa edelleen yöt poikaa,mä oon niin ihanan levännyt!!!Jo reilu 4 viikkoa,oho 5 viikkoako mies on pojun kanssa ollut yöt...
On se vähän väsyn näköinen,aamulla lähti töihin.

Mukavaa maanantaita kaikille!!

kata ja miska huomenna 6 viikkoa
 
Eli täälläkin on jo jakauduttu ihan laskettuna päivänä, siis 29.6 klo 12.53. Potra tyty tulikin, 3930g, 51 cm ja pipo oli 34.

Mut lyhyt synnytyskertomus (se mitä siinä on kerrottavaa ).
Tuolloin perjantaina aamulla n. klo 8 alkoi taas ne sitä ennen jo kaksi viikkoa vaivanneet supistelut. Ei kipeitä, mutta häiritseviä, tosin en niihin juurikaan huomiota kiinnittänyt, vaan touhuttiin esikon ja koiran kanssa tässä kotona omiamme. Mies soitteli muutaman kerran aamupäivällä ja vointia kyseli. Yhdentoista aikaan alkoi supistukset jo hiukan tuntumaan ja sanoinkin miehelle puhelimessa 11.15, että kohta meen suihkuun kattomaan loppuuko supistukset kokonaan. Mies tuli sitten hiukan puol kahdentoista jälkeen lounastauolla käymään, kun ei enää saanu mua puhelimessa kiinni ja yht´äkkiä supistuksissa rupesi todella olemaan voimaa. Äkkiä mies soitti ukin hakemaan esikoisen hoitoon, että lähtö tuli. Ukki ehti paikalle n. klo 12 ja siitä sitten startattiin sairaalaan. matkalla kivut oli jo tosi kovat ja supistusten väli lyheni noin puoleen minuuttiin ja matkalla tajusin, että mua ponnistuttaa aivan kamalasti. Mies vaan huutaa mulle, että nyt et kyllä ponnista! Sairaalaan ei onneks oo pitkä matka ja perillä oltiin 12.20. Paukautin ilmoittautumiseen ja ilmoitin, että tulin synnyttämään ja tää syntyy nyt. Yrittivät mua vielä laittaa käyrille , mutta uskoivat kyllä, että tosi on kyseessä, kun en pystynyt muuta kuin huutamaan. Synnytyssalissa tarkistettiin kohdunsuun tilanne, 8 cm auki, ja ehdin hengittää ilokaasua 5-10 minuuttia (sinä aikana aukesi loput 2 cm) ennen kuin oli pakko alkaa ponnistamaan ja sekin kivunlievitys vietiin pois. Ponnistusvaihe kirjattiin alkaneeksi 12.40 ja tyty syntyi 12.53. Sen verran ehdin synnytykseen vaikuttamaan, että sain ponnistaa jakkaralla, enkä siinä sängyllä niinkuin kätilö ehdotti.

Joten kiire meinasi tulla, mutta hyvä muisto synnytyksestä jäi. En yhtään tikkiä saanut nopeasta synnytyksestä huolimattaja toivuin muutenkin todella hyvin. Tyty vaan sai pienen keuhkokuumeen ja sitä hoidateltiin sitten viikko sairaalassa antibiooteilla (ekat kaksi päivää keskolassa, sitten ihan vierihoidossa). Mutta kun tuskailin, ettei raskaus ikinä lopu, niin loppui sitten rytinällä...

Ihana nyytti saatiin, niin kovin rakas ja suloinen. Täytyy palailla päivittelemään muidenkin kuulumiset myöhemmin. Koskas siirrytään sinne vauvapuolelle?

Terveisin Peppi ja neiti Nötterö 1vko 2pvä
 
..meinaa täällä meijän keskustelussa.

kyllä mä luulen et nyt lähtee meidän arki helpottumaan. kaikki viime yöt on menny aika kivasti ja ollaan saatu nukuttua. ei samppa enää oikein itke, mut aika useasti karjuu tosi kovaa. se on munsta aika kummallista. onko teillä jollain vauva karjunut??
joskus kestää yli tunninkin tuo kauhea messoaminen. johtuu kyllä luultavasti niistä mahavaivoista.

meilläkin ensimmäinen oikea hymy tuli 7.7.07 kello viisi aamulla kun korjattiin jätti suuria kakkoja.
ilmeilin vauvalle ja hän vastasi hymyllä. 3 kertaa toistin sen vielä että olin varma ettei ollut vaan sattumaa :D :D
ensimmäisen kyyneleen vuodatti sitten seuraavana päivänä.

huomenna ollaan tasan 2kk vanhoja ja neuvola kutsuu. on tosi kiva taas pitkästä aikaa nähdä miten pikku mies on kasvanut. :whistle:

pikkumyy listaan voit lisätä et pipo oli 33cm ja nimi Samuel Patrik

no ei nyt tule enää mieleen mitä muuta piti kirjoitrtaa joten terpat!

Hani Ja Samppa
 
On tosiaan hiljentynyt odotusaikaan verrattuna tämä pino, mutta ihan ymmärrettävää tuo on. Hiukan työläämpiä nämä vauvelit ovat näin masun ulkopuolella... :D

Mie kävin kampaajalla, oli jo korkea aikakin! Viimeksi olen käynyt helmikuussa... Alkoi jo karva rehottaa melko pahasti. Vauva pärjäsi hyvin isin hellässä hoivassa sen aikaa. Olin pumpannut maitoa varoiksi, mutta sitä ei tarvittu. Mies kuitenkin antoi pullomaidon kotiin tultuani, kun haluttiin testata, mitä pikkumies tuumaa tuttipullosta. Hyvin kelpasi!

Nyt miniäijä hermostuu niin kovasti, että taitaa tarvita tissitoimenpiteitä.

Ai niin, piti vaan kysymäni, kun aika moni harkitsi odotusaikana kestovaippoja, että moniko on niitä kokeillut/alkanut käyttää? Millaiset kokemukset ovat olleet? Itseä kestoilijana (tai no, tekopyhänä osakestoilijana ;) ) kiinnostaa kovasti muide kokemukset ja erityisesti jos on löytynyt joku todella hyvä vaippamalli. Itse löysin nyt Nupsukat -merkkisen vaipan, ihan mielettömän hyvä vaippa! Noilla isommilla käytin melkein pelkästään harsoja ja villahousuja, kun niitä nyt vaan sattui saamaan halvalla käsiinsä...

Kreecher ja kiukkuinen MacNyytti
 
Minäkin siirryn tänne mukana :)
Meillä ristiäiset on 5.8 oisin halunnut kirkossa Vauva nukkuu yöt hienosti eli 4-7h putkeen ja päivällä sitte tankkaa useemmin mut ei haittaa kuhan saan nukkua kunnon yöunet :) Miska tykkää vauvasta tosi paljon ja kertoo kaikille olevansa ISOVELI. Tosin kaikki lapsukaiseni tykkää vauvasta mutta Miskalle se on kaikkein suurin juttu =) Jaaha nyt käy kutsu yläkertaan heippa kaikille

 

Yhteistyössä