Tosi kiva kuulla
Sisin ja
Auramarian kuulumisia pitkästä aikaa!
Ihanaa, että
Teppanalla yöt ovat vähän rauhallisempia. Et sitten hennonnut lähteä iltaa viettämään... =) Sitähän mietit jo aikaa sitten, että tokko raaskit lähteä. No kyllä sitä ehtii.
Toivottavasti
PikkuMyylläkin helpottaa pian!
Jännä, että
Kreecherin Aleksanterilla ei äidinmaidon laktoosista tullut oireta ja nyt noin paha reaktio. Mutta oikeastaan hyvä niin, ei tarvinnut Kreecherin sitten jättää niitä herkkujuustoja väliin tai muuten hirveästi pohtia, mitä suuhunsa pistää.
Joulun valmistelua en ole muuten aloittanut, mutta kaikki lahjat on jo hankittuna. Olen vähän semmoinen lahjahamsteri, että kaappeihin kertyy lahjoiksi aiottua tavaraa kun sattuu jollekulle hyvin sopivia juttuja kohdalle. Minun kontolla on nuo lahjat aina, mies ei koskaan hanki kellekään mitään, paitsi lapsille, ja minulle jos jotain erityistä pyydän. Mutta eipä tuo haittaa, minusta lahjahamstraus on mukavaa, erityisesti kun löytää jotain, minkä tietää olevan mieluista. Silloin se ei ole yhtään kivaa kun pitää kiireessä väkisin keksiä jotain, ihan mitä vaan jotain vaan, eikä edes oikein tiedä mistä toinen pitää.
Joulu ollaan meillä perinteisesti vietetty minun tai miehen vanhempien luona. Ennen paikkoja oli 4 (molempien vanhemmat eronneet), ja ahdisti kun piti aina joku "valita". Välillä oltiinkin ihan vaan ulkomailla jos miehen lapset vietti "äitijoulua", että päästiin siitä ahdistuksesta. Nyt miehen vanhemmat ovat jo pois menneet, vaihtoehtojen määrä on vähentynyt ja molemmilla minun vanhemmilla on välillä jotain muuta suunnitelmissa. Enää ei ahdista. Oikeastaan oikein mielellään vietän joulua isommalla porukalla ja vielä niin, ettei itse tarvitse niin kauheasti hössätä - jos oltaisiin vain kotona laittaisin varmasti ihan hirveästi kaikkea ja stressaantuisin, kun ihan kaikkea ei pysty eikä ehdi.
Harrastuksista: meillä on uimariperhe, kaikki lapset ui tai on uineet kilpaa. Se tulee lasten äidiltä, hänkin ui, minä en edes osaa uida teknisesti oikein. Mutta uinti on tosi hyvä harrastus, kokonaisvaltaista liikuntaa ja tuntuu olevan lapsista tosi kivaa. Pojan kanssa on nyt käyty
vauvauinnissa pari kuukautta, aluksi se oli tosi jännää ja nyt alkaa olla jopa riemullista. Ihan koko puolta tuntia poika ei jaksa, jos sukellellaan paljon tai tehdään sellaista, missä poika joutuu itse paljon käyttämään lihaksiaan, mutta tykkää kovasti.
Me tultiin juuri
neuvolasta, poika nukkuu ja jos käy niinkuin edellisen rokotuksen jälkeen, nukkuu vielä hyvän tovin. Muuta siitä ei viimeksi tullutkaan, toivottavasti ei nytkään.
Poika oli suorastaan laihtunut, painoi nyt
7420g ja oli
68,5cm pitkä. Pituutta oli tullut kolme senttiä, mutta painosta lähtenyt vähän. Ei tuosta nyt vielä huolissaan tarvitse olla, mutta nyt taisi kuitenkin täysimetys loppua. Tänään saa poika ensimmäiset soseensa. Annan perunaa ja porkkanaa pari teelusikallista (jos menee). Niitä molempia poika on jo imeskellyt raakana, enemmän leluna kuin ruokana, ja siksi ajattelin niitä laittaa, tuttuja makuja. Poika saa vitamiinit lusikalla, ja avaa tosi nätisti suunsa lusikalle. Toivon että myös soselusikalle.
Täälläkin on
yöhulinat helpottaneet. Tai siltä ainakin vaikuttaa. Pojalla oli viikon mittainen flunssa, jonka aikaan ei osannut nukkua yhtään, heräili kolmen vartin välein. Se rytmi sitten jäi päälle toiseksi viikoksi. Tai niin ajattelin, mutta sitten tajusin, että vatsakipuahan se pieni huutaa, kun niin kovin itkee ja kakkakin on ihan vihreää aamuisin. PikkuMyyn neuvo kiinteiden aloituksen lykkäämisestä oli siinä tilanteessa hyvä, peruna olisi varmasti vain pahentanut masuvaivoja.
Toissailtana sitten annettiin pitkästä aikaa Rela-tippoja ja jumpattiin kovasti että ilma kiertäisi mahassa, ja ihme tapahtui, poika heräsi "vain" viisi kertaa, mikä oli valtava parannus entiseen viiteentoista verrattuna. Olin eilen kuin uusi ihminen, levännyt ja tyytyväinen, vaikka jos 2,5 viikkoa sitten olisin joutunut heräämään 5 kertaa yössä olisin ollut ihan nukkuneen rukous ja poikki. Niin ne on nämä yöuniasiatkin suhteellisia...
Viimeyönä saman "hoidon" jälkeen poika heräsi vain kahdesti, yhdeltätoista ja yhdeltä, ja sain nukkua niiiin rauhallisesti aamukuuteen jolloin täydet, useampaan yösyöttöön parissa viikossa tottuneet tissit herättivät pumppaamaan. Poika sen sijaan heräsi vasta lähempänä puolta yhdeksää. Että suurkiitos Rela-tipoille!
Täälläkään
ei kääntyillä mihinkään suuntaan muuta kuin vahingossa, ihan sama kuin
Ebbuliinin Alinalla. Ei vaan kiinnosta. Poika tykkää ottaa polvista kiinni ja keinua kyljeltä toiselle, mutta ei mene ympäri. Oman akselinsa ympäri pyörii, eikä pysy matolla.
Tässäpä sitä tulikin juttua pitkästi. =) Nyt laittamaan potut tulelle...
Naru ja poika 5kk+