~KesäMassut 2007~

Piti synnytyksestä tulla kertoilemaan, mutta eipä siinä isompia ollut... helpompi oli ku mitä olin kuvitellu, kestoksi tuli n 20 tuntia, kun merkattiin alkaneeksi kipeistä supistuksista, iltapäivällä sunnuntaina 3.6. alko kolmen aikaan, sairaalaan mentiin kuudelta, sormelle auki... kylpy ja kaurapussit oli käytössä, puolilta öin ei ollu tapahtunu juur mitään... oli 1-2cm auki, sain petidiiniä kankkuun kuuman suihkun jälkeen ja kahen aikaan yöllä alko tuskaset supparit... kaurapusseilla piti pärjätä ja koko synnäri oli täynnä, kaikki halus tulla sit samana yönä synnyttään... aamulla n. puol kuuden aikaan olin jo niin kipeä, et oksensin(ekaa kertaa koko raskauden aikana =) ) ja kätilö tarjos epiduraalia... olin vannonu, et sitä ei sitten missään nimessä ja kätilön kysyessä oisin voinu ottaa aivan mitä tahansa kunhan se kipu loppuis... oisin varmaan mummonikin myyny, jos se ois auttanu :LOL: noh, samoihin aikoihin n. 6.40 sain epiduraalin ja kalvot puhkastiin... 10.20 oli jo kaikki auki, 8-10 senttiin aukes ihan 5 minsan sisään ja sit sai alkaa ponnisteleen... supistusheikkous iski(vaikkakin oksitosiini tippa oli koko ajan), episiotomia tehtiin, ihan pieni pintanaarmu tuli lisäksi, pojan pää oli ihan hilkulla suulla, mutta imukupilla piti auttaa ulos, napanuora oli kahdesti kaulan ympärillä ja poju pääsi hetkeks happikaappiin virkoomaan... pisteet oli 8-7-7... pipo oli 35,5 ja tosiaan painoa 3665 ja pituutta 52... hyvän kuntonen jässikkä=)
ei jääny mitään traumoja, vasta näin jälkeenpäin oon tajunnu, et ois voinu huonostikin käydä... mä ite olin ihan tajunnan ja hämärän rajamailla loppuvaiheessa, joten en oikein osaa sanoa mitään repäsevää=)

nyt taa poju heräsikin :) napavarsi irtosi 10pv:n ikäsenä ja ekat kyläilytkin on tehty...

mut palaillaan...

maariana ja poju 12pv
 
Kiitokset cobran toimintaohjeista, noinhan se toimiikin!

Terveisiä Linnanmäeltä! Käytiin Nordean tarjoamassa asiakaspäivässä pyörähtämässä, vauvakin pääsi kantoliinassa karuselliin! Täytyyhän sitä tarjota lapselle virikkeitä heti alusta asti! :LOL: (no joo, kun ei tuota voinut vielä kotiinkaan jättää)
Onneksi nuo isommatkaan pojat eivät vielä niin tajua tuon lintsin päälle, käytiin sealifessa ja kolmessa laitteessa ja hyvin riitti pojille.

Nyt tarttis ruveta leipomaan, appivanhemmat tulee juhlistamaan esikoisen 4-vuotissynttärit jo nyt, kun ovat sitten oikeana päivänä mökillä. Ei jaksaisi yhtään... No, jos väännän täytskärin, saa luvan riittää.

Kreecher ja Antero 1vko
 
:flower: Meikä se vaan odottelee niitä ihmeen suppareita...ei näy ei kuulu!!! :whistle:

Kyllä me Riina-Niina sit oltiin yhtaikaa sairaalassa...sä vierihoidossa ja mä prenanlla...ei vaan "törmätty"...Harmi sinänsä mut joku niistä kaikista äideistä ihanine vauvoineen sä olit mitä mä katselin haltioituneena...

TV:Mantsu ja toukka 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi82:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Kiitos vinkistä! :flower: :) Ja ei kun käynnistelemään... :D

Mä mitään uutta vyöhyketerapia-aikaa tarvi, kun on jo tollanen lista kehoystävällisiä poppakonsteja. :) Kyllä tää poikanen noilla syntymään saadaan... :D
 
Onnea Swerfiel ja Riina-Niina, ja kaikki muutkin huomioimatta jääneet!

Hiiviö: Ei ole tietoa vauvan sukupuolesta. Poikaa veikkaillaan ja poikana häntä ajattelen, mutta tyttö olisi yhtä tervetullut. En vaan osaa ajatella jostain syystä tuota lasta sukupuolineutraalisti vain vauvana, joten olen sitten mennyt tähän yleiseen poikaveikkaukseen mukaan ja ajattelen sitä poikavauvana. Oiskohan kuitenkin tyttö, tilastollisesti kyllä melkein pitäisi...

Saatiin kantoliina. Ei vaan ole mitään hajua miten sitä sitten osaisi sitoa. Tietäisikö joku jonkun hyvän nettisivun tai jotain mistä voisi vähän ohjeita katsoa? Liina on joku alunperin tosi kallis trikooliina, jonka mielellään ottaisin aktiivikäyttöön sitten joskus jos tämä lapsi ei päätä jäädä täysi-ikäiseksi asti mahaan kasvamaan. Arastuttaa vaan kun ei yhtään tiedä millä tavalla sen voisi sitoa jotta lapsella olisi hyvä olla ja itselläkin ergonomisesti hyvä.

Niin siis edelleen ollaan yhtenä. Kyllästyttää.

Naru 39+4
 
Pikaisesti, että meille syntyi poikavauva maanantaina 11.6. klo 13.59, painoa pointsilla oli 4380g ja pituutta huikeat 55cm.. (Ja sen kyllä huomasi.. =) )

Onnittelut myös muille tällä välin vauvatuneille ja Synnytystuulia vielä muille "tuskaileville"..

Jonna ja poju 5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naru:
Saatiin kantoliina. Ei vaan ole mitään hajua miten sitä sitten osaisi sitoa. Tietäisikö joku jonkun hyvän nettisivun tai jotain mistä voisi vähän ohjeita katsoa?
Tässä tulee:
http://www.kantoliinakanava.fi/
http://www.nunnukka.dy.fi/
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/sidontoja/sidontojaX.html

Eiköhän noilta sivuilta mieleinen tapa löydy. :) Siellä on siis ihan vaihe vaiheelta ohjeistuksia myös, kun selaat sivuja. Ite en heti löytäny, vaan piti vähän kauemmin perehtyä. Mut siis vaihtoehtoja on paljon ja siellä on myös tietoa siitä, mikä sidonta sopii milloinkin.

Onnea Jonnakar ja muut vauvautuneet! :flower: :D
 
Iltaa taas!

Onnittelut Jonnalle isosta pojasta! :flower: Teillä taitaa 50-56-senttiset vaatteet jäädä vähemmälle käytölle! :D

Harmi kun nuo PikkuMyyn ja Virpin kertomat vyöhyketerapiapisteet sijaitsee enimmäkseen jaloissa, jotka mulla on niin turvonneet, että jo tavallinen kosketuskin sattuu :/ Ei vois kuvitellakaan hieromista tai painamista :x

Noita kantoliinalinkkejä täytyy vielä katsella ajan kanssa. Tossa yksi ilta tuskailin uuden rengasliinani kanssa, kun mukana tulleet ohjeet oli ilman kuvia niin epäselkeät, etten uskalla kyllä elävää nyyttiä niihin viritelmiin asetella! Koekaniinina toiminut pehmonalle pysyi kyllä hyvännäkösesti liinan sisällä, mutta eihän sillä ole kuin murto-osa oikean vauvan painosta...

Oltiin tänään serkkulikan rippijuhlista. Eipä tullut laskettua kuinka monta kertaa vointeja ja laskettua aikaa kysyttiin... Monta. Vieraita oli kuitenkin yli 50. Mutta hienoin asia on se, että saadaan tästä rippilapsesta kummitäti meidän neidille =) On kyllä niin ihana nuori nainen tuo serkkuni, että jos saan edes puoliksi yhtä ihania kasvatettua omista mukuloistani niin tyytyväinen saa olla!

Aika hässäkkäpäivä oli ja päiväunetkin jäi väliin.. Kohta täytyy päästä nukkumaan.

Ai niin vielä! Viime yönä näin niin todellista lapsivedenmenounta, että meinasin jo ravistella miehen hereille ennen kun tajusin, että kuivalla lakanalla sitä oikeasti maataan :eek: :ashamed: Alkaa tulla synnytys jo niin vahvasti uniinkin, että turha tässä on enää teeskennellä seesteistä heinäkuun odottelijaa... Tossa kun kalenteria katselin niin torstai 21.6. olisi loistava syntymäpäivä. Ja mielellään heti aamusta niin pääsisi ehkä jo perjantaina kotiin... :D

-ebbuliini ja neiti rv 38+2-
 
onnea Jonnalle potran poikavauvan johdosta! :flower:

itsekin ajattelin et vois tälle uudelle tulokkaalle kokeilla kantoliinaa, mut ei tosiaan ollut hajuakaan miten se sidotaan tai muuta. Joten kiitos ohjeista. Tosin selllainen täytyis ensin hankkia =) onks hyviä vinkkejä mistä vois kantoliinan ostaa? kyselee äiti jonka esikoisen syntyessä ei kantoliinasta tiedetty vie mitään...

täällä ei muuten erikoisempaa. Ei supistuksen supistusta, odottelua vaan. Olin isompien poikien kanssa uimarannalla ja aattelin et jos menis uimaan, oiskohan se käynnistänyt synnytyksen? Jätin sit väliin kun ei toi uimapukukaan mahdu päälle...

ebbuliini: mä näin myös viime yönä unta et olin synnyttämässä ja se tuntui tosi todelliselta. Aika jännää.

Nyt kokeilemaan taas vyöhyketerapia painalluksia =)

paulaliina 41+0
 
Paljon onnea Jonnakar pojusta!

Mä tänään sitten aamulla siivosin kunnolla ja kun ei saunaa ole, niin otin pitkän kylvyn ja nyt illalla painelin ja hieroin jalkoja, lähinnä varpaita ja kantapään sisäsyrjää ja miehelle ilmoitin että se olis seksipäivä tänään :whistle:

Kyllähän tuo sitten innostui ajatuksesta, vaikka viimeksi kun menin möläyttämään että lääkäri tunsi vauvan pään kun teki sisätutkimusta uhkasi että siihen loppui.

Jos nämä kikat ei nyt auta, niin sitten ei mikään ja siihen loppuu nämä keinojen kokeilut!

-Hiiviö & Elvis 2 tuntia vajaa 40+0-
 
Että ihan uskomatonta, kikat toimi mun kohdalla :D

Heräsin tossa ja kävin pisulla ja ihmettelin kun lorina ei lakannut vaikka hätä meni ja sit se loppu ja nousin ja tuli lisää, sellaista vaaleanpunaista ja sit vasta hokasin, että vettähän se.... Nyt laitoin siteen ja välillä vähän lorahtaa, muutama tujumpi supistuskin tullut nyt..

Soitin synnärille ja odotellaan nyt että en kestä näitä supistuksia tai sitten aamulla viimeistään tulehdusriskin takia.

JÄNNITTÄÄ!!!

-Hiiviö & Elvis 40+0-
 
.. unetonta yötä taas täällä vietetään... venytin tarkoituksella tuon nukkumaan menon puolenyön tietämille, että unta riittäisi aamuun, mutta ei.. puolisen tuntia sitten heräsin ja nyt ei sitten uni taas tule...
onnittelut taas teille kaikille, ketkä olette vauvan jo pyöräyttäneet maailmaan :flower: niin ja hiiviölle onnea matkaan, kun taitaa viimeistään aamulla olla se lähtö edessä...
itse eilen siivoskelin ja tänään olisi tarkoitus jatkaa ja ajattelin jopa pestä ikkunat, josko rehkimisestä olisi apua... saunaakin harkitsin, mutta en ole tuon saunan ystävä, joten taitaa se sitten jäädä viimeiseksi keinoksi... =)
on se kumma, että joka ilta sitä toivoo, että yöllä tulisi lähtö ja aamulla on taas pettynyt olo, kun mitään ei ole tapahtunut...
jotenkin nyt viime viikkoina on tullut kauhea huoli vauvan terveydestä ja siitä, että onko kaikki varmasti hyvin... liikkeitä kuulostelen välillä aivan hysteerisesti, mitä en kyllä muista edellisistä tehneeni... toisaalta yksi raskaus on vaan edennyt näille viikoille... no ehkä tämä on normaalia hormoonien heittelyä... mutta tulisi jo... kun ei vaan jaksa.... :headwall:
no tulipas taas valitettua näin yön tunteina....
joka tapauksessa mukavaa alkanutta päivää kaikille kesämasuille.. ja onnea teille kaikille, ketkä olette parasta aikaa lähdössä synnyttämään... toivottavasti minäkin pääsen pikapuoliin...
jousimies-70 + typyasukki 39+0
 
Ajattelin tulla ilmoittamaan, että vihdoin poika syntyi viikko sitten lauantaina rv 40+6. Eli 9.6 klo 21.08 paikallista aikaa. Synnytys käynnistyi itsestään ja luulempa että auringonotto ja uiminen käynnisti synnytyksen minun kohdallani :D
Ihana oli koko synnytys, 5 cm asti menin ilman lääkkeitä ja sitten otin epiduraalin, jonka jälkeen olo oli autuas.
Kauan ei mennytkään ku olin 10 cm auki enkä edes tuntenut mitään painon tunnetta. Ponnistin n. 10 min ja vaaleatukkainen poika annettiin rinnalleni. Mitään en osannut edes sanoa, hymyilin vain. Se tuntui niin ihmeelliseltä saada oma lapsi vihdoin syliinsä. Poitsu vain tapitti silmät kirkkaina :heart:

Poika painoi 3465g ja pituutta 51cm, eli minun kokoiselleni tosi hyvän kokoinen. Sain toisen asteen repemän ja yrittänyt parantua siitä lähtien, mutta vuotoa on vielä jonkun verran. Punaista vuotoa ei enää saisi olla, mutta mulla sitä tulee pieninä köntteinä. Soitan ensiviikolla lääkäriin jos ei ala hellittämään.
Tietääkö joku onko se normaalia tai vaarallista?

Tässä tosi lyhyesti kuulumiset.

Kaikille vauvansa saaneille oikein paljon onnea! :flower:


Hassu & pikkumies 1vko
 
Huomenta!

Täällä olikin ihania uutisia... Huippua! :D Paljon onnea Hassulle vauvaantumisesta :flower: ja Hiiviölle hurjasti tsemppiä ja onnea matkaan! :flower:

Jousimiehelle roppakaupalla voimia ja supparituulia! :hug: Kyllä säkin joutaisit synnyttämään sieltä, joten otetaankos loppukiri? Kumpi eka synnärillä...? :whistle: :D

Mulla on vyöhyketerapiapisteet ihan arat, kun niitä eilen rääkkäsin, samoin taitaa olla yhdet akupisteetkin. Painelin siis illan niitä vielä lisäks ja vähän hämäs, kun ne on kipupisteitä sen lisäks, että edistää synnytystä. Olin kuitenkin niin poikki sit yöllä yhden aikaan, että en jaksanut enää kellottaa vaan yritin nukkua... Nukuinkin yllättävän hyvin huolimatta siitä, että suppareihin tuli viimeinkin kipua. Illalla oli vaan sellanen tosi epämiellyttävä painon tunne, mut erilainen ku ennen. Nivusiinkin sattu. Nyt taas kellottelen ja toivon tilanteen etenevän synnärille asti. Mulla kun tuntuu ne alkujen välit jojottavan aina siellä 3-15 min ja se ei kätilöille riitä, kun ei erityisen kivuliaasti supista. Napakoita nää supparit on kyllä ollu, hyvinkin tujuja välillä, mut kivut täysin siedettäviä. Ota tästä nyt selvää... |O

Laiska taas kommentoimaan, joten siirryn taustailemaan...

Edelleen jakautumaton PikkuMyy-80 ja poikanen 41+2
 
Hassu, onnea vauvaantumisesta! Kyllä jälkivuoto voi jatkua verisenä useammankin viikon, ei pitäisi olla mitään häikkää. Isoja hyytymiä vaan ei saisi tulla.

Vauvaonnittelut myös Jonnakarille!

Ja Hiiviö lienee jo lähtenyt synnärille.

Ette kyllä usko, mitä toin tuliaisiksi eiliseltä Linnanmäenreissulta! Illalla huomasin että tissit on aika arat, nukkumaanmennessä alkoi kauhea vapina ja tärinä, paleli ihan älyttömästi. Ja vasen rinta niin julmetun kipeä... Kuume nousi tunnissa 39 asteeseen: rintatulehdus! Ja just kun noista rintojenhoitojutuista oli puhetta! :LOL:

Sattui sitten niin onnellisesti, että meidän synnärillä saa antibioottireseptin suoraan apteekkiin vain soittamalla synnärille, jos vauva on alle 1kk:n ikäinen. Meidän apteekki aukeaa vasta klo 11, mutta kätilö, joka oli puhelimessa, asuu ihan meidän vieressä ja oli juuri lopettelemassa vuoroaan. Hän sitten toi minulle tämän päivän antibiootit kotiin. Että tuli hyvä mieli, miten voikin joku olla niin ystävällinen! :)

No, nyt alkaa kuulua taas maitovaatimuksia, täytyy poistua.

Kreecher ja Antero 1vko 1pv
 
kaikille vauvansa saaneille taas näin yhteisesti, ettei vaan jää ketään onnittelematta. :flower: :flower: :flower:

Hiiviölle onnea matkaan! Taitaa ollakin täsmällinen vauva (jos)/kun laskettuna päivänä syntyy :) Meillä tuo edellinen poitsu synty kans laskettuna päivänä, mutta siihen se täsmällisyys kyllä sitten jäikin :whistle:

Paulaliina tossa on pari linkkiä mistä muunmuassa voi hankkia kantoliinoja http://www.kenguruu.fi/index.php?cPath=2 http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/ Noista löytyy monenlaisia erilaisia.

Kreecher voi, tylsä homma toi rintatulehdus. Mutta täytyy sanoa, että kyllä on uskomattoman ystävällinen kätilö :eek: ihanaa, että tuollaisia ihmisiä löytyy! Itse tässä justiin kanssa pohdiskelin millasissa hepenissä sitä uskaltaa lähteä tänään ukkini 75vee juhliin. Tekis mieli laittaa jotain kevyttä, mutta en tiedä uskaltaako. On mulla kyllä fleeceläpyskät laittaa liiveihin (KIITOS vaan muuten vinkistä!) josko ne sen verran lämmittäs, ettei tarttis turkkiin pukeutua.

Teppana & Niilo 1vko 1pv
 
Onnea kaikille vauvaantuneille.. :flower: teitä oli taas kertynyt mukava määrä =)
Ja Hiiviölle onnea matkaan


Täällä ei sit mitään uutta...yöllä poltti kauttaaltaan mahaa 00-04 välin,mutta ei yksittäisiä polttoja tuntunut..maha vaan vähän väliä koveni.Tunne oli menkkamaista polttoa..Luuletteko et tollaiset edistää synnytystä vai vaan kipeät supparit?

Meillä vauvan kans vielä tää yö aikaa oma-aloitteisesti syntyä,kun ei hajuakaan soittavatko taysiin ma/ti tai joskus muulloin..
No kämppää katsoessa vois olla imurointipvä,käydä lenkillä,saunoa tms.
prkl pesukone meni eilen rikki eikä tän viikon aikana ole kuski paikalla autoineen hakeen uutta-eli kiva palata laitokselta kun talo pyykkiä täynnä :( ja siihenkin pitää rahaa kuluttaa--ärsyttäviä nää ylimääräiset menot.
Nyt tuhti aamupala mahassa,joten eiköhän pvä tästä lähde taas käyntiin..
Suppareita kaikille toivoville-mulla kun ei niille näytä olevan käyttöä...

Pompula 41+2
 
Onnea: kaikille vauvan jo saaneille :flower: !
Ja tsemppiä vauvaa hakemaan lähteneille!

Omaa napaa: Täällä oli eilen oikein kunnon siivouspäivä eli matot lensi pihalle ja siivottiin miehen kanssa koko talo. Meinasi jo olla hieman tuskallista touhua kun välillä piti kumarrella ja kyykistellä, mutta saipahan senkin siivouksen tehtyä. Olin aivan rättipoikkiväsynyt loppuillan. Illalla vielä saunottiin. Mutta eipä nuo juuri saaneet aikaan suppareita, vaikka sitä hieman toivoinkin. Yön nukuinkin sitten kuin tukki, kaksi kertaa kävin wc:ssä, mutta nukahdin heti uudestaan.

äippä-77 Rv38+2
 
täällä on melkonen vitutus/masis päällä... pienehkö "parisuhde kriisi" :ashamed: eilen sit tokasin ukolle et voi kerätä kamppeensa ja lähtä vetämään! :/ no, onneks se ei otanu ihan tosissaan, vaan on punkannu sohvalla pari yötä. en mä oikeesti halua siitä erota, mut ärsyttää ku saanu ite kantaa kaiken vastuun molemmista poikiista, ku ukolla on hommaa niin paljo et sitä illalla näkee jonku aikaa ennen ku mennään nukkuu ja yleensä lähtee ennen ku herätään. :( (itekki kaipais vähän huomiota) kyl se tästä tasaantuu ens viikolla, kerkee olla enempi meidän kans, mut en tiiä mikä ihmeen itkuraivari eilen iski! nyt sit oon ihan poikki ku ei tullu viime yönä nukuttua juur ollenkaan. esikolle tulossa hampaita ja ei oikeen oo nukkunu pariin yöhön (en kyll sen takia it valvonu, ei vaan saanu unta ku ajatukset pyöri melkosta vuoristorataa päässä ), pienempi on sit kyl nukkunu tosi hyvin! :heart:
ei kai se auta ku lähtä vähä levähtää, jos ois parempi mieli ja sit illalla keskustella henkeviä ukon kans, ja koittaa alkaa "hoitaa"tätä pari suhdetta.

sellanen kysymys muuten jälkivuodosta et onko normaalia et joitaki päiviä sitte ei tullu oikeestaan ollenkaan enää, ja nyt sit taas on alkanu tulee ihan veristä vuotoa. ei nyt kovin paljo mut kuitenki huomattavasti enempi. mitään hyytymiä/pahaa hajua ei kuitenkan oo.
Kiitos jo etukäteen vastauksesta! :)
 
onnea Hassulle poikavauvan johdosta :flower:

Hiiviölle tsemppiä, taitaa olla nyt tosi kysessä...

kiitos Teppana nettivinkeistä. oon kyllä ku liisa ihmemaassa kantoliinojen kanssa kun ovat ihan uusia tuttavuuksia meikäläiselle.

jousimies70: mulla on samanlainen olo. Illalla toivoo et yöllä tulis lähtö ha sit aamulla on pettynyt. Toisaalta jännittää ihan hirveästi koko synnytys vaiks hyvin on edellisetki menny.

Sen verran omaa napaa, että tällä hetkellä on aikas vinkeitä supistuksia. Varoitin jo lapsenvahtia et jos vaiks tulee lähtö :)

mites pikkumyy? onko sellanen olo et vois jotain tapahtua? ei meillä oo ens viikkoon hirveesti aikaa..

jälkivuodosta: mulla ainakin edellisillä kerroilla on käyny niin että vuoto on vähentyny jonkin verran ja taas voimistunut verisemmäks. Eikä oo ollut mitään tulehdusta.

suppareita kaikille niitä halajaville ja muille jaksamisia!

paulaliina 41+1
 
Hassulle ja koko perheelle onnittelut rapakon taakse! :flower:

Hiiviö ja paulaliina ovat varmaan kumpainenkin tositoimissa :D Tsemppiä!

Näin se vaan mahakkaiden joukko harvenee nopeesti ja tehokkaasti. Kohta taidan olla ainoa raskausviikkoja laskeskeleva...

Kyllä täytyy jo olla PikkuMyy seuraava lähtijä! Tai sitten Pompula. Teillä on jo hurjasti päiviä yli la:n ja hyvältä kuullostavia supistuksia.
Pompula: Mun ymmärtääkseni kaikki supitukset edistää näillä viikoilla synnytystä -toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mulla ainakin esikoisen synnytys oli hyvällä mallilla sairaalaan tultua, vaikka en mitään supistuksia vielä siihen asti tuntenutkaan. Ekat tuntuvat supistukset oli juuri niitä "kivuliaat kuukautiset" -tuntemuksia. Ja niistä sitten neljän tunnin päästä oli poika pihalla =)

Tässä raskaudessa noita menkkatuntemuksia on ollut useammin ja ovat olleet välillä niin tiheitä ja säännöllisiä, että olen jo miettinyt ketä soittaa lapsenvahdiksi. Tähän asti supistelu on kuitenkin loppunut ennen kun on tosi kipeäksi mennyt.

Jälkivuodosta: Kuullostaa sekä Hassun että äippä-88:n vuodot ihan normaalilta. Mulla tuli esikoisen jälkeen runsasta vuotoa muutaman päivän, sitten tuli juuri sellaista loppuu, ei lopu, loppuu sittenkin vuotoa jonkin aikaa. Hyytymät pysyi pieninä, joten tulehdusta ei edes epäilty missään vaiheessa. Yhteensä n. kaksi viikkoa kesti mulla jälkivuoto.

Kreecherille nopeat toipumiset tulehduksen kourista! Ihana kätilö, noita pienen sairaalan ehdottomia plussapuolia!

Nyt jääkin etusivun päivitykset vähäksi aikaa tauolle, kun tuo ahkera Hiiviö keskittyy tärkeämpiin saavutuksiin =)

-ebbuliini ja neiti rv 38+3-
 

Yhteistyössä