~KesäMassut 2007~

Voi kurjaa Sisi, oishan ne kuitenkin voinut sut ottaa, ei luulis siinä liian kauan äitiä kohti menevän. Ja jossain paikoissahan se tehdään ihan rutiinisti. En tosin itsekään päässyt samoista syistä arvioon.

Kreecher: meille kätilö kertoi synnytysvalmennuksessa, että jos lapsivedet menee ja vauva on normaalisti raivotarjonnassa, voi rauhassa mennä kotiin, käydä suihkussa ja lähteä sairaalaan. Hyvä vuoraus pyyhkeistä yms. kannattaa tehdä, koska yleensä kaikki vesi ei kuitenkaan mene kerralla. Mutta jos vauva on perätilassa, mielellään heti sairaalaan ja makuuasennossa, ettei napanuora pääse luiskahtamaan ulos.

Toi Swerfieldin aamukampa-idea on kiva. Pitäsiköhän munkin tehdä? Siinä tavallaan silleen positiivisesti "huijaa" itseään kun napsii päiviä pois vähän kuin joulukalenterista. Se kampa kai kannattaa tehdä sinne 2 vk yli lasketun ajan-kohtaan.

 
..siis masuasukilla.
Eilen jo oli tosi hiljane päivä; muutaman pyörähdyksen tunsin, ja vaikka otan rennosti aina välil pitkin päivää niin eipä silloinkaa liikuskellut. Ja illalla,tai yöllä, kun menin nukkumaan niin yleensä ku se kovasti varmaa vartin heiluu niin eile ei sitäkää... huolestuin.
Ja sama on jatkunut tänään; päivän mittaan en tuntenut/nähnyt liikahduksia laisinkaan, nyt vasta muutaman kerran tönäissyt kunnolla.
Tiiän kyl et tila alkaa loppumaan, mut eikös kuiteski päivittäin pitäis viel jonku verran liikkua....?!?!??!
Mies jo "maalasi" kaikenlaisia kauhukuvia mieleeni ja lähti viel yöks töihi!! :| Jos tällänen hiljaisuus jatkuu niin pitäisköhän lähtee äippäpolille näytille...oman mielenrauhankin vuoksi.!?

satu82+masuasukki 38+2
 
alkuun onnittelut kaikille vauvautuneille ja valmistuneille.

minä nyt sit kirjauduin ja toi viiva tuli nikkiin lisää, kun aikasemmin oon kirjautunu sil edellisellä nikillä enkä muista sitä salasanaa enää... :kieh:

no mut ajattelin vähä kertoa synnytyksestä...

eli sillon maanantaina 21pvä oli äippäpolille aika paino kontrolliin ku mulla oli se raskausajan diab. no, lääkäri arvioi painoksi 3100g ja sisätutkimuksen tehdessään "vähä" ärsytti paikkoja et sais alkaa jo syntymään.(ja voi luoja miltä tuntu, meinasin potkasta sitä päähän, oli sen verran epämukavaa)
kotiin pääsin ni huomasin et limatulppaa valuu ja alko samalla myös epäsäännölliset supistukset ja manasin sen lääkärin alimpaan H*****!!(en ois ollu viel kuitenkaan halukas lähtä synnyttää vaik sitä odottelinnkin monta viikkoa)
Illalla kuuden aikaa alko suht säännölliset supparit ja puolilta öin olin sairaalassa. 5cm auki eli oli kotona kärvistelystä hyötyäkin. pyysin epiduraalia, mutta ei kätilö suostunut koska arveli että paikat aukee vauhdilla joten sain spinaalin ja siihen se avautuminen sit loppu ku seinään!! sain vielä sit toisen puudutuksen ja kätilö puhkaisi kalvot jossain vaiheessa et ei kerkiäis puudutus lakata ennen ponnistusta, mut niin siinä kävi et just enen ponnistus vaihetta alko taas kovat suppari kivut!
noh, onneksi tuntu "värkki" olevan niin puutunut että en sielä tuntenut mitään... :LOL:
Ihana poika syntyi siis Rv38+2 15min ponnistuksella(avosuu tarjonta hidasti ponnistus vaihetta, mut ei silti pitkä ) synnytyksen koko kesto oli jtn 12h. kuitenkin 10h nopeampi kuin esikoisella!

on varmaan vähän sekava sepustus mut toivottavasti jotakin tolkkuakin saa =)

äippä88 ja poitsu 1vkk3pvä
 
Satu82 ilman muuta äitipolilla käymään, jos liikkeitä ei tunnu. Liikkeitä pitäisi tuntua 10 tunnissa, jos on ollut hiljaista, kannattaa laittaa jotain sokerista suuhun (esim lasi mehua) ja käydä vasemmalle kyljelle makaamaan tunniksi. Jos liikkeitä ei tunnu kymmentä, kannattaa vähän herätellä vauvaa tönimällä ja vaikka toinen lasi mehua ja uusi laskenta. Jos edelleen liikkeitä alle 10 niin sitten sinne polille. Parempi katsoa kuin katua. :)

Ärrrrsytys, kun ei väsytä ollenkaan. Lupasin oppilailleni, että tulen huomenna kevätjuhlaan ja jakamaan todistukset ja meidän koululla on hyvin epäinhimillinen kevätjuhla-aika: 8.00. (jotta yläaste ehtii lakitettavien alta pois). Tossa aamulla pitäisi kuitenkin ehtiä laittaa itsensä ihmisen näköiseksi ennen lähtöä ja kestää tuonne koululle ajeleminenkin hetken. Herätyskello soinee siis hetimiten kuuden jälkeen...

Jännä miten erilaisia ohjeuta tuosta lapsiveden menosta on annettu. Mulle taas on toitotettu vaan sitä, että jos vauva ei ole kiinnittynyt, niin makuuasennossa sairaalaan. No, jospa ne vedet vaikka ei menisi, ei ne ole aiemmissakaan raskauksissa ilman supistuksia menneet. Kakkoselta meni vasta, kun kalvot puhkaistiin juuri ennen ponnistamista.

No, jos mie nyt vaan suosiolla koettaisin sitä nukkumista. Muuten täytyy pukeutua huomenna teemapaitaan: sain miehen veljeltä jokunen vuosi sitten mental wearin t-paidan tekstillä "Äiti on vähän väsynyt" :D

Kreecher
 
Alkuperäinen kirjoittaja elin:
Vanilja , mie oon muuttanu viime keväänä Savonlinnasta eteläiseen Suomeen. Kovasti on kyllä sinne ikävä!

Täällä porskutetaan jo viikkoa 9! Enää kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, jeejee!

Kaikenlaisia tunne-elämyksiä on koettu täälläkin. Välillä on aivan onnensa kukkuloilla, välillä taas iskee tajuntaan, että meillä on tosiaan ensi kesänä hetken aikaa kolme alle 4-vuotiasta! Mihin ihmeen soppaan sitä onkaan lusikkansa työntänyt! Syntyisiköhän tälle vauvalle mukana hoitajakin...? :D

Meillä on edelleen muuttolaatikoita purkamatta vaikka kuinka hirveästi. Miten sitä onkin näin saamaton. On ollut jotenkin yleisesti veltto olo, vaikka ihan hurjasti ei enää väsytäkään...

Elin ja Saara-Antero 9+1

Voi varjele, että näitä on ihana lukea!!!
Vielä vanhalla nickillä noita kirjoittelin.
Ja kyyneleet silmissä luin, kun Teppana kertoi ultrassa näkyneen vain ruskuaispussin ilman vauvaa... Onneksi kaikki kävikin hyvin!

Ja mun siis piti mennä nukkumaan! :LOL:
 
Olen taas käynyt päivittäin lukemassa palstaa, mut en ole jaksanut kommentoida. Ihanaa, et täällä on aktiivisia ihmisiä ja jaksaa kirjoitella, sillä on tosi mukava seurata tätä palstaa.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower: niin ja valmistuneille :flower:

Nyt omaa napaa. Mä olin siis keskiviikkona siellä äippäpolilla, kun vauva vielä kääntyilee välillä perätilaan. No siellä ultrasivat ja kuten itsekin tunsin oli vauva taas kääntynyt raivotarjontaan. Tekivät nyt painoarvionkin joka oli 3600 g joten ihan hyvänkokoinen vauva on tulossa =)

Kurjaa Sisi et ne ei ota sua synnytystapa-arvioon, jos sellaisen haluat :hug:
Voimia [/b]Narulle loppuodotukseen. Kyllä kaikki hyvin menee :hug:

Pepsukka taitaa olla jo hakemassa vauvaa. Ihanaa kun näitä vauva uutisia nyt alkaa tulla varmaankin vähän useemmin. Itsekin olisin jo valmis lähtemään synnyttämään, kun saatiin asuntokaupatkin päätökseen. Heinäkuun alussa muutetaan nyt omakotitaloon jossa on kyllä tilaa ihan erilailla kuin tässä pienessä kolmiossa =)

Nyt alkaa tulla nälkä, eikun aamupalalle. Mulle onkin ruoka alkanut maistua näin loppumetreillä.

mama-75 39+5
 
Huomenta!

Viime yö menikin sitten sikeesti nukkuen, kun oli välillä vaikeuksia. Heräilin toki paljon, mut unessa ollessa olikin sit ihan täysin taju pois. Ja voi kun oli ihana nukahtaa nopeasti ja helposti vessareissujen jälkeen! :D (Täältä puuttuu edelleen se autuaan näkönen hymiö... Mistähän sellasen löytäis? Nyt kun niitä voi linkittääkin.)

Menkkajuilintalällykkäsupparit alkoi taas ja kestää aina sen pari-kolme minsaa... Mitenkähän niitä sais voimistettua? Aika säännöllisiltä nimittäin vaikuttaa ja tulee tiheeseen. Välit poikanen mukeltaa... Ei rauhottumisesta tietookaan. Oon koittanu jutellakin sille tässä, että tulis jo ulos sieltä... Kun ei maltettais enää ootella. Turhauttaa näitten vaivojen kanssa, kun ennakoivia merkkejäkin on enemmälti... Mut siis homma ei etene. Juu, vali vali täältäkin. :ashamed:

Sisi... Onpas kumma, etteivät sitä synnytystapa-arviota tee. Onko ne edes lääkärineuvolassa kokeillu miten sun kropasta mahtuu tulemaan? Se nyt olis ainakin pitäny kattoo mun mielestä.

Vesien menosta oon mäkin kuullu monta eri versioo miten toimia. Kuten Kreecher, mä myös kyseenalastan terkkarini pätevyyttä... Jostain syystä ei onnistu herättämään mussa täyttä luottamusta. Olis sen sijainen ollu vakkarina... :whistle: (Kerran siis sillä käyny ja fiilis jo tuo.) Niin, takasin aiheeseen... En kyl tiedä miten ite toimin, jos vedet menee. Soitan kai sit synnärille ja kysyn ketä uskoa.

Äippä-88:lta kiva kuulla synnytyskertomusta... Kumma kyllä noitten kivunlievitysten kanssa, kun niitä näköjään annetaan miten sattuu. Ei välttämättä noudateta äidin toivetta vaan tuikkaillaan mitä ite tahtovat. Hehkuttavatkohan silti äitikeskeisyyttä? Mokomat... :headwall:

Mulla on näköjään purkausfiilistä... Oon kyl ihan hyvällä tuulella, mut ilmeisesti lähestyvä synnytys tuo esille tota ilmasun voimakkuutta. :whistle:

Mama-75... Hyvä, että vauveli on ite kääntyny. Toivotaan, että nyt pysyy raivotarjonnassa synnytykseen asti.

Satu82... Kävitkö näytillä vai saitko vauvan heräteltyä liikkumaan tarpeeks? Toivotavasti kaikki on ok.

Tällasta lyhyempää juttua tällä kertaa... Kun oon melkein asunu tällä palstalla. :LOL: No, jospa se muutaman päivän synnytystauko kohta tulis... :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+1
 
Piti nopsaa tulla komentoimaan tuosta, eli meille kätilö synnärillä sano kans et jos vedet menee niin ihan rauhas just suihkuun ja kunnon vuoraus kun lähtee synnärille. Mutta jos on perätilassa niin sit makuu asennossa =)
tuon saman oo lukenu noista uusimmista oppaista tai mitä lie ovat =)

Eilen supisti ihan älyttömästi koko päivän mutta supistukset tuli vaan selkään pääsääntösesti ja tänään ei taas mitään.
Turhauttaa kun eilen olin jo valmistautunu lähtöön mut näyttää siltä että menee viel :|

viikonloppuja kaikkille mammoille

Netskuli 37+ 5
 
<-ihan on taas tollanen olo... Yritin meinaan keksiä jotain kivaa vähän kesäisempää päälle pantavaa, kun näyttäs tulevan lämmin päivä. MUTTA, ei mulla ole mitään mikä mahtuis päälle. Kaikki paidat on liian lyhyitä peitääkseen mahan ja mitään kevyempiä housuja mitkä menis päälle ei yksinkertaisesti ole. Iski taas kyllä masennus tossa vaatekaapilla tuskaillessa. :(

No, höh Sisi, onpa tylsä kun et pääsekään synnytystapa-arvioon. Taitaa taas raha ratkaista tuossakin asiassa, että ketkä pääsee ja ketkä ei :/

Pepsukka taisi kyllä lähteä synnyttämään. Oireet kuulosti kyllä niin siltä eilen. Ei muuta, kuin tsemppiä!!

Kiva oli taas saada lukea synnytyskertomusta, kiitos äippä-88. Hieno homma, että synntys sujui hyvin!

Satu82 ilmanmuuta kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne jos liikkeet kovin vähäisiä on. Parempi se on tehdä vaikka "turhakin" käynti, kun jättää käymättä jos sitten jotain onkin vialla. Ainakin saa mielenrauhan itselleen.

Kreecher eikö vaan tottavie ole mainioita nuo alkuaikojen kirjoitukset! Mä niitä kanssa justiin lueskelin, kun kopsasin omia kirjotuksiani. Kyllä se vaan itseänikin aina säväyttää, kun muistelee sitä tuulimunaepäilystäni. Ja tosi pahalta tuntui lukea, kun parilla tässäkin pinossa oli oikeasti tuulimunaraskaus. Väkisinkin ajattelee, että minä olisin voinut hyvin olla yksi heistä.

mama-75, hyvä että vauvelisi oli raivotilassa! Toivottavasti hän nyt malttaisi pysyäkin siinä!

Aika monenlaisia ohjeita näköjään tuosta lapsivesien menosta annetaan. Mä ajattelin itse tehdä niin, että jos synnytys vesien menolla käynnistyy niin soitan vielä synnärille ja kysyn viime hetken ohjeet millasessa asennossa sitä pitää sairaalaan lähteä.

Täällä tuntuu supistelut vähenevän mitä lähemmäs LA:ta mennään. Moneen päivään ei ole tuntunut mitään kunnollisia suppareita. Eilen illalla harrastettiin "sitä yhtä ässääkin" ja toiveikkaana odottelin, että olis edes vähän alkanut suppailemaan, mutta ei yhden yhtä ainoaa pienimmäistäkään supistusta ilmaantunut :/

Nyt se sitten esikoinen päätti ekan luokan! Olin mukana todistusten jaossa ja ylitin itseni, en itkenyt!!! Olin aika varma, että tippa siellä linssiin tulee, mutta ei onneks.

Semmossia tälläkertaa! Nauttikaahan ihanasta kesäpäivästä :flower:

Teppana & pikku-ukko 37+5
 
Eli täällä ollaan. Eilen harrastettiin seksiä yöllä...joskus klo.00.30 aikaan menin sitten sohvalle makaamaan ja yön aikana on pitänyt käydä wc:ssa useamman kerran. Neljät alushousut pitänyt jo vaihtaa, kun valumalla tullut housuihin aineita. Siis luotan nyt, että se on miehen omaa nestettä, joka sieltä valunut, kun eikö lapsivesi valu sänkyyn kokonaan, vaikka olisi makuultaan ? Kauheaa arpoa, mitä sieltä tulee...Minulla siis valahtanut jalkoja pitkin nesteet aina, kun ylös nousin...
 
Pepsukka Mulle kävi niin, että me harrastettiin seksiä miehen kans ja koko sen seuraavan päivän valahteli sitä limaa ym. ja yöllä sitten heräsin silloin kahden aikaan kun tuli ensimmäinen kunnon supistus. Ja sen supistuksen jälkeen valui lämpimästi pari t- lusikallista kirkasta nestettä pikkuhousun suojaan ja supistelut lähti aivan rankasti käyntiin jo heti 3 min. välein. Ja vain 3 kertaa mulla tuli aivan pienesti sitä nestettä joka oli sitten lapsivettä. Ja sairaalassa kysyivät onko vedet menny ja kerroin että vain tuon verran..
Vauvalla ei ollut mitään kalvoa päässä jotta olis voitu vesiä puhkaista, eli sieltä sitten vauvan mukana tuli ihan vähän vettä.. en sitten tiedä mihin ne muuten meni. Mutta kokeilin siellä tuska supistusten välillä maata sängylläkin ja ei mulla mitään valahtanut!!
Eli pidä vaan varas kun nyt tulee sitä limaa, niin se voi olla yöllä lähtö ;) Ja luulen kyllä jos sulla kunnolla valuu noin, niin se on lapsivettä jo ja sitä limatulppaa ainakin...Näin mulle kävi. Ja aloin oksentaankin samalla, eli oksensin vielä sen koko aukenemisvaiheen.. pikkusen oli tuskaa kuule olla kontallaan lattialla ja oksentaa kun silloin aina supistuskin tuli voimakkaammin. Mutta onneksi aukesin sitten tosi nopeesti.

Niin ja toinen juttu, oliko se täällä joku joka oli kopioinut omat tekstinsä? Mä en enää löydä sitä kohtaa täältä uudesta sivuista.. pitääkö mun käydä joka pino jotenkin läpi jos haluan ne kopioida, onko tietoa?

Mutta vauva arjesta meiltä sen verran, että vauva on vielä ainakin huippu kiltti ja ei tosiaan ole montaa kertaa itkenyt. Välillä kitisee kun pieru tai röyhtäys on hukassa, mutta muuten tosi kiltti ja ihana. Ollaan kylvetty ja voi kuinka kivaa se on!!
Mutta nyt on taas tissin aika, ,joten palataan ja paljon onnea loppumetreille teille. käyn välillä kurkkaan teitä!

Niin ja Pikkumyy, meille tarjottiin asuntoa sieltä Aurasta, joten nyt jo lähempänä muuttoa turkuunkin. Ja saat sitten viim. sen vaipan
:LOL:

Mutta nyt moikka :wave:
Moonlight ja pikku äijä 1vko 1 pv.
 
Siis olin jo aivan 100 varma että synnyttämässä jo olet!=)
Multa kun meni vedet niin tulivat sellaisina hulahduksina pois. Makuultaan, ei valunut paljon mitään...Mutta en usko että vaikka miehesi olisi vaikka minkälainen "siemenlinko".Noin montaa kertaa pitää pöksyjä vaihtaa....?! hihih! =) Kyllä nuo mun mielestä on vesiä joita sulta tulee...Kuis suppareitten kanssa?=)Laita heti viestii, kun jotain tiedät...Jännään täällä sun puolestas ihan satana!Tsemppiä ja haleja!

Ja tottakai myös muille kesämasuille!=)Supistuksia ym tarvittavaa

t MHP +masuasukki 36+2
 
Moonlight....Aivan ihanaa lukea noita vauvakuulumisia..... =)
Kyllä välillä tuntuu tää oma raskaus olevan niin ikuinen prosessi...Kyllästyttää ja pari päivää ollut sellainen v...tus...Kaikki asiat ottaa päähän ja ärsyttää. Niin tuo mies kuin välillä lapsetkin :( No ehkä nää menis vielä noihin hormonimyrskyjen piikkiin?! En mä oikeesti ole näin kauhea nalkuttaja...en oo.... :headwall: Nyt muuten sain jo toisen yön nukuttua hyvin.Jee...Supistukset ovat poistuneet kuvioista. Joten omana tuntemuksena on se että "yliyliaikaseksi" menee. Eli jos edellistä, tuota-05 raskautta muistelee, niin nyt ois noin neljä viikkoa siihen ihanuuteen, että sais vauvan jo maailmaan! Silloin meidän Nico Alexander syntyi 40+4 viikoilla...Mut ans kattoo nyt...Tytöt syntyivät kummatkin viikoilla 38+1 ja poitsut siis eka 40 tasan ja pienempi antoi odottaa sen neljä päivää yli! Voi vitsi, mitä miettimisii mullakin...Anteeksi, siis näähän voi skipata ylitte ihan hyvällä omallatunnolla...
Ok nyt taidan mennä taas yrittämään jatkaa taas tätä iänikuista siivousta! Ainiin nyt siis alkoi typsyillä kesäloma ja ihan hyvät todistukset toivat kummatkin! Olin tosi ylpeenä...Koska tää alkutaival takasin Suomessa, varsinkin typsyillä on ollut kovin kivikkoista varsinkin tuon koulun suhteen....Suomen kieli ei ollut oikein hyvissä kantimissa yli 8.n vuoden jälkeen...Shame on me... :ashamed:

Mut pähkäilyt sikseen ja kaikille kanssasisarille voimia ja tsemppiä! Vauvautuneille auvoista arkea...Ja tottakai kaikille ihanaa kesäkuuta =)

terkuin MHP+masuasukki 36+2 edelleen... :)
 
No niin, täällä on nimittäin arvottu tätä lapsivesiasiaa ja nyt olen soittanut synnyttäjien vo:lle asiasta(vaikka nolottikin kovasti, mutta onneksi täältä sai ihanan pikaista vastausta, niin kehtasi eli hurjan suuret kiitokset Moonlight ja MHP).

Eli siellä sanoivat:side housuihin ja normaalia elämää jatkaa iltaan saakka, vaikka lapsivettä tihkuisikin. Ei ole mitään hätää, vaikka lapsivettä tulisikin. Normaalisti vain käydä vessassa, kun hätä ja tarkistaa side. Niin kauan kuin lapsivesi on KIRKASTA hätää ei ole ja lapsivesi uusiutuu jatkuvasti. Myöskin siellä oltiin sitä mieltä, että veden menoa se varmaan nyt on eikä miehen omaa kaikki :ashamed: . Eli näin niille, jotka miettivät mitä tehdä, kun vedet menee. Tietysti jokainen voi omalla kohdallaan aina soittaa vo:lle ja varmistaa tilanne. Olipas helpottavaa. Täällä (Oulussa) on kuulemma kuusi perhettä jonottamassa, joten sanoi, että saan ihan rauhallisin mielin olla kotosalla odottamassa, kunhan illalla sitten mennään sinne odottamaan supistuksia, jos vettä siis tihkuu päivän mittaan.

Kamala, kun minua jännittää. Neiti vissiin oikeasti sitten syntyy...kai..ehkä..apua..

Pepsukka ja edelleen massu 39+0.
 
Voi kun on sellanen tunne, että olis kiva päästä synnyttämään... Vessassa on saanu tänään rampata ahkerasti ja suppailee, vähän kipuileekin. Hirvee paine alhaalla. Imuroin tossa ja käytiin vähän kävelemässä pihassa, sauna on lämpiimässä. Oliskohan noista kahdesta ässästä riittävästi potkua vai pitääköhän siihen kolmanteenkin asennoitua? Ei tässä olotilassa ihan kympillä innosta.

Porukka taitaa olla juhlimassa lakkiaisia ja muita, kun on niin hiljasta. Ulkonakin on kaunis sää, joten itekin varmaan meen vielä pihalle, jos saunan jälkeen vähänkin kykenen. Istuminen ei ainakaan meinaa enää onnistua, kun alkaa aika nopeesti tekeen kipeetä. Toisaalta jalkeillakaan ei o kiva olla, kun reidet on ihan hellänä... Voi tätä venailua.

Ei tässä tän ihmeempiä... Malttamatonta fiilistä vaan. Aikani kuluks tulin pyörähtämään. Jos kattois Simpsonit ja menis sit löylyttelemään... Eiköhän se ilta siinä vähitellen etene.

Malttamaton PikkuMyy-80 ja poikanen 39+1
 
Pikkumyy: toivottavasti saat synnytyksen käyntiin, kun sitä toivot ! :hug:

Täällä tulee lähtö illalla, kuten käskivät synnyttäjien vo:lle soitattaessa tehdä, jos valuu siteeseen edelleen vedet. No valuuhan ne, koko ajan jonkin verran ja välillä (kun makoilin) tulee ihan valskaten. Monetkohan alushousut tässä on jo vaihtanut ja kotihousutkin (siis pitkät housut) kastui läpimäräksi, kun tuli vedet. Nyt alkanut tuntua alavatsakipuilua ja hirveä uupumus iskee taas. Saa nähdä, toivoisin kunnon supistuksia, ettei kauan tarvitsisi osastolla supistuksia odotella.

Eipä tässä muuta oikein osaa enää miettiä kuin synnytystä, kun tietää, että hetki alkaa olla...jännittää, väsyttää ja pelottaa.
 
voi vitsi,sivutkin muuttuneet.... :whistle:
kesä tui sillä välin kun olin sairaalassa....
eli kun ma menin sairaalaan niin alkoi käynnitys,tiistaina synty ennen 6 illalla ihana mustatukkanen poika 3,3 kiloa ja 50 cm.

jouduin olemaan sairaalassa kun jouduin kaavintaan.vyiti loppu ja ultrattiin ja kaavittiin nukutukses,kalvoja ja istukkaa.

miskalla tuli keltasuutta ja arvoja seurattiin 2 pvää.
tänään siis kotiuduttiin poika ollut ihmeissään.silmät suurina ja tunnin katteli vaan.kiltti kun mikä nukkuu ja syö,maitoa tulee ihan järkysti!!

tsemppii masukkaille ja onnea äiskille!!alan lukee näitä vasta

kata
 
Onnea Katalle prinssistä! =) Ja muillekkin jotka jo vauvansa on saanut.
Minä täällä vaan olen ja ihmettelen. kovasti jo synnyttään haluaisin. Ensi keskiviikkona on neuvola jossa sitten sovitaan käynnistysaika. mutta kiva olisi jos tässä lähtö tulisi ennen sitä. Voimia kaikille tähän loppupyristykseen!

Mari-83- ja vilivilperi 40+1
 
Tulin vain pikaisesti toivottamaan kovasti paljon tsemppiä Pepsukalle, nyt se lähtö sitten osui sun kohdalle, voi vitsi jännää :hug: Varmaan jännittävää nyt odotella kun tietää varmaksi että kohta on pikkuinen maailmassa!

Täällä kans eilen harrastettiin seksiä ja mukavasti on suppaillu koko päivän...limatulppaa tai vesiä olen tässä kovasti odotellut ja toivonut tulevaksi mutta eih nii eih....joku hieman kärsimättömänä täällä :whistle:


*muoks* KATAlle paljon onnea pojasta..tulihan se viimein!!
:flower:

Nyt lähden heittelemään mölkkyä :wave:


vauvaunelma ja vauva 37+6
 
Täällä taas...

Pepsukka... Kiitos toivotteluista! :flower: Tässä ootellaan vielä, mut jospa mäkin tästä vielä pääsisin illan tai yön aikana lähtemäään. Tsemppiä sulle kovasti synnytykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset pian kertomaan vauvan tuoksuisia kuulumisia. :)

Kata... Onnea tosi paljon! :flower: Syntyihän sun pienokainen vihdoin. :) Kiva kuulla (tai siis lukea), että kaikki on hyvin alun vaikeuksista huolimatta. Täällä sua kaivattiinkin jo... :)

Käytiin tuossa saunassa ja yritän asennoitua siihen kolmanteen ässäilyyn vielä... Kovasti vaan tuntuu tuolla alhaalla siltä, että sinne ei mitään "ylimääräistä" kaivattais. Vitsailinkin miehelle, että on tainnu mun huvittelukeskus muuttua synnytyskeskukseks, vaikka tilanne ei kovin lupaavalta vielä vaikutakaan.

Olo on ku norsulla helteessä ja liikkuminenkin sen mukaista... Taidan mennä partsille hetkeks, kun siellä on viileempää. Illan jatkoa... Saatan tosin palailla vielä.
 
Katalle oikein paljon onnea pienen prinssin johdosta :flower:
Itsellä täällä olo ei ole pahemmin muuttunut... päänsärkyä vaihtelevasti ja veto on täysin pois.. olen yksin kotona ja yritän pikkuhiljaa siivoilla tässä, mutta kun ei oikein ole intoa tehdä mitään... jotenkin on vaan sellainen levoton olo... kauhulla odottelen ensi viikkoa, kun lupasivat helteitä, että miten sitä jaksaa... aina vaan ajattelee, että onhan se palkinto sitten niin ihmeellinen, että sen varjolla menee vaikka läpi harmaan kiven tai läpi helleaallon.... :LOL:
PikkuMyy-80 pidän peukkuja sulle, että pääsisit jo tositoimiin ja kaikille muillekin ketkä odottelevat lähtöä niin toivotaan, että pääsisitte jo synnyttämään....
no täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä jatkamaan siivoilua...
mukavaa lauantai-iltaa kaikille kesämasuille...
jousimies-70+ typyasukki 36+6
 
Äsken oli poika sylissä ja kirjoitus ei onnistunut.nyt nukahti mja mies lähti hakee pitsaa!!!
ELikäs...

ELi maanantaina menin sairaalaan vähän sillä mielellä että takas tuun. En ottanut mitään mukaan ees...En sitä kannettavaa ees!!!
No lääkäri sanoi että vaikka on kyse ns.korkeesta vedenmenosta niin tulehdusriski on ja me kypsytellään ja synnytetään.
Laitettiin tabletti kohdunsuulle ja siitä alkoi jo supistelee,4 h myöhemmin toinen.
Enempää ei laitettu kun nii lujasti supisteli mutta ei auennut kauheemmin.Aamulla mull aoli omia suppareita 10 minsan välein ja lekuri totes että tabua ei silloin voi laittaa eli tippa ja kavot puhki kun 3 cm auki.

Näin tehtiin ja vedet valutettiin siis siinä ennen 14 tiistaina.Siitä alkoi supisteleen kovemmin ja siinä 15 oli aika kipeitä jo.16 sinkautin supistusten välissä huoneesta tippatelineen kanssa synnytyssaliin,mies huus että minne meet,ja ähkäsin et salilin.En kysyny mihin saliin meen,yhteen sänkyyn rojahdin ja siihen jäin!!!=)

No mies haki kätilön ja sitten alettiin tutkii 4 cm auki...Liian vähän mutta koitin kärvistellä siinä ja kello 17 sanoin etten kestä,lääkäri tänne ja paraservikaali kans.Lekkuri tuli ja laittoi puudutteen ja se himmas ihanasti supistuksia,niitten väli piteni n.5-6 minsaan.No,eipä siinä ehtinyt tulla koin 5-6 supistusta kun 17.30 olinkin jo kokonaan auki!!!
Sanoin että nyt tulee ja kätilö toppuutteli.Snaoin että jos on reunaa jälellä niin työnnä sivuun sillä tää poika tulee nyt!!
olin kokonaan auki ja yhen supistuksen aikana ssain järkyt voimat ja poika pihalle!!Kätilö huus ettei niin kovaa ponnisteta,sanoi pitäneensä vastaan.Pojalla oli kaulan ympäri napanuora ja sai sen pois.Mutta lennokas oli ulostulo!!

Kyynelsilmin siinä miehne kanssa oltiin.

Poika siis 3,3 kiloa ja 50 cm ja 29.5 siis syntyi.

Mulla jäi kohtuun kalvoja ja istukka,ne näytti täydellisiltä mutta 2 päivän päästä alettiin epäilee ettei kaikki ok.Samalla pojan bilirubiiniarvot kohos eli kellastu ja niitä seurattiin mutta onneks ei noussee niin että valohoitoon ois joutunut.
Mut nukutettiin ja kaavittiin eilen.Tänään siis kotiuduttiin tuossa iltapäivästä.
Sain juur pojan unille,katteli ja oli ihan ihmeissään kodista.
On tosi kiltti,syö ja nukkuu.Maitoa tulee kaameesti,syöttöpunnitukset on ihan 50 ml luokkaa.
Lähtöpaino pojalla oli siitä huolimatta 3150 g mutta nyt nousuun vaan.

Tsemppiä teille kaikille!!

Onnellinen äiskä ja 4 pvää miska
 
Täällä ollaan varsin juhlineena.
Siskon lakkiaisissa ollaan oltu lähes koko päivä, kävimme myös tuttavaperheen tyttären ylppäreissä. Jalat huutaa tuskissaan, kun turhamaisena tätinä piti välttämättä kekkaloida korkkareissa koko päivä! :LOL:

Pepsukalle kovasti tsemppiä matkaan! Mahtaa olla jännät fiilikset, kun tietää, että nyt se lähtö tulee. Minusta se sairaalaan meno on verrattavissa etelänmatkaan: jännää ja sellainen kutkuttava odotus mahanpohjassa! :)

Onnea Katan koko perheelle! :flower: Hienoa, että poikanen ymmärsi vihdoin syntyä!

Meikin meinattin lämmittää saunaa tuossa iltasella törkeästi poikasilta salaa. On vaan niin luksusta päästä välillä saunomaan ihan kaksin ilman että täytyy vahtia, ettei joku hyppä kiukaalle. Jospa sitä sitten innostuisi siihen toiseenkin s:ään (ja ei, en meinannut enää tänään siivota :whistle: ), joka ei ole kyllä innostanut enää aikoihin. Aika moni on valitellut alapään turpoamista ja liityn kyllä samaan kerhoon. Lisäksi nuo alapään suonikohjut ovat alkaneet särkeä, eli aikalailla puhtaasta käynnistyspupuilusta on kyllä kyse: nautinto ei ole meikäläisellä kovin suunnaton.

Oikeasti ihanaa lukea, että muutkin alkavat olla kärsimättömiä vaikka eräpäivää ei olisi ohitettukaan. Olen muutamalle kaverille valitellut tympääntynyttä oloani, mutta samantien alkavat vähätellä asiaa, kun kuulevat, ettei mennä yliajalla. Ikäänkuin 38 viikon odotus ei tuntuisi missään... :kieh:

Maanantaina sitten kokoarvioon. Jännä kuulla, minkä kokoinen äijä siellä mahassa pötköttelee. Toivottavasti ei kasva ihan kauhean isoksi, että mahtuu tulemaan alakautta. En minä sektiota mitenkään vastusta, mutta niin paljon helpommalla taitaisi toipumisen kanssa päästä, jos ei tarttis leikellä.

Vauvan liikkeet on muuten vähentyneet täälläkin. Liikelaskentaa ei tosin tarvitse edelleenkään tehdä, kyllä tämä sen verran reippaasti myllää. Mutta huomattavasti vähemmän ja pienempiä liikkeitä on ollut viimeisen viikon ajan.

Kreecher ja Antero 38+1
 
Jaahas, näemmä tästäkin onnistuu sitten kadottamaan kirjoittamansa viestin: kirjoittelin äsken tarinaa, joka häipyi ihan tuuleen. No, kokoan ajatukset uudelleen ja aloitan alusta.

Meillä meni tämä kaunis päivä melkein kokonaan päivystyksessä. Aamulla oli miehen kanssa Pepsukan ja Moonloghtin konstit käytössä, muttei päästy edes oikein vauhtiin, kun tuntui jo "liian kostealta". Tuli sellasta kirkasta verta, jossa oli mukana limakalvon palasia.

Sairaalassa seurasivat käyriä ja vauvan liikkeitä, lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Lääkärin ajatus oli, että se oli jotain vanhaa hyytymää, mikä lähti liikkeelle, kun vuotokin lakkasi. Limatulppaa se ei hänestä ollut. Pissanäyte ja joku labrakoe (tulehdusarvoja) otettiin, mutta tuloksia en saanut, ainakaan vielä.

Mulla kun ei ole yhtään mitään vielä pakattuna sairaalaa varten, eikä edes vauvalle huonetta kunnolla laitettu, niin tuli vähän sellanen "nytkö jo" olo. Varmaan kun on asennoitunut, että aikaahan on vielä se melkein kuukausi.

Nyt tehtiin myös painoarvio ultran mittojen mukaan - 3500 gr. Että ei se ihan mikään pieni vauveli ole, ihan normaali, vaikka neuvolassa lääkäri niin epäili.

Päästivät kotiin, koska vuoto oli loppui ja asutaan kuitenkin suht. lähellä sairaalaa.

Just eilen illalla sain hepulin, kun luettelin kaikkia asioita ja hommia, mitä pitää vielä tehdä ennen vauvan syntymää. Ja yhtäkkiä olikin menossa kohti sairaalaa. No, tässä tapauksessa onneksi oli "väärä hälyytys". Vaikka kyllä sitä jo pikkasen mietti, että nytköhän se syntyy ja olishan sekin toivottu tilanne ollut.

Ihan pieni kysymys vielä tämän "omaa napaa" vuodatuksen päätteeksi: oletteko vuotojen jälkeen vielä uskaltanut sänkypuuhiin ryhtyä? Itseä nyt hiukan mietityttää...
 
Katalle ihan superpaljon onnea prinssistä!! Tulihan se viimein sieltä :)

Pepsukalle hurjasti paljon onnea ja tsemppiä synnytykseen, toivottavasti ei ihan yhtä pitkän kaavan mukaan etene, kuin Katalla.

Ihana kesäpäivä kertakaikkiaan ollut, oltiin mökillä ja pojat ja koira uivat ihan vallattomina, tässä teille hieman kans kesätunnelmia =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=620357.jpg

Minäkin tästä pikkuhiljaa hipsin saunaan, nyt tosin ihan peseytymis mielessä ;)

Teppana & pikku-ukko 37+5
 

Yhteistyössä