~KesäMassut 2007~

Täältäki kesäkuuhehkutukset :D !

Pepsukka hienoa että kaikki oli ok, siellä nyt odotellaan sitten jakaantumista ;)..
Toivottavasti Kata jaksaa tulla vielä morjenstamaan meitäkin ja kertomaan miten kaikki loppujen lopuksi meni, käynnistyikö synnytys luonnollisesti sitten lopulta kun ei käynnistyksessä meinannut millään alkaa.
MHP kuulostaa kovin tutulta nuo vauvan bileet masussa :). Pikkunen möyrii ja pinnistelee, niin että alkaa supistaa. Saattaa mennä ihan alle kymmenen minuutin nuo supistukset, mutta ovat aika kivuttomia tai vaan vähän menkkamaisia. Alkaa vissiin olla masussa jo sen verran ahdasta että haluavat pois :).

Mahan muodosta ja laskeutumisesta vielä sen verran, että omani on kuin kantaisin isoa keilapalloa alamahalla :LOL: ei se ruma ole, mutta tuntemus on suunnilleen sama. Semmonen pallomöllykkä jossa toinen möyrii ihan kaksinkerroin.. Hih. Ei paina enää keuhkoja eikä vatsaa, mutta pissahätä on kyllä jotain ihan kamalaa.. Normaalisti ei mitään ongelmaa, ja lantionpohjalihaksienkin pitäis olla suht kunnossa, mutta varsinkin öisin ei meinaa millään ehtiä vessaan :snotty: .. Välistä meinaa päivälläkin tulla turhan kiire, jos juo paljon kerralla. Onneksi ei ole turvotusta..

Ulkona on aivan ihana sää taas, eilenkin tehtiin miehen kans puolentoista kilometrin kävelylenkki ja tarttuihan sieltä vähän rusketustakin viimein (en rusketu kovin helposti)! Eihän se kävely mitään huippunopeaa ole eli lenkki ei ole kovin pitkä, mutta saapahan ulkoilmaa hyvässä seurassa :). Liitoskipuja on aika usein, tai siis sellaisia tuntemuksia kuin joku tökkisi alapäätä tikuilla. Vauva kai heiluttelee päätään tai jotain :).. Onneksi ei ole ihan jatkuvaa, mutta kyllä tuo pysäyttää ja pistää vähän puhaltamaan, tuntuu sen verran makiasti..

Palstan uudistumisesta vielä, että hyvä kun tässä näkyy tuo uusin sivu, niin voi edes vähän yrittää muistella mitä piti kommentoida :). Olis kyllä kiva, jos omaa juuri kirjoitettua tekstiä näkyisi vähän enemmän kuin pari riviä mutta kaikkea ei voi saada. Vaikuttavathan nää sivut nyt sentään vähän nopeammilta kuin ennen *koputtaa puuta*.

Nyt ulos ja yliopiston kirjastoon lenkille :). Mukavaa perjantaita kaikille!!

Niini ja poikanen 37+4
 
Nyt vihdosta täällä Tampereen suunnallakin paistaa ja mieli huomattavasti virkeämpi :D Bikinit päällä odottelen ulos siirtymistä-hullu mikä hullu,mutta niin kovasti kaivannut tälläistä ilmaa.

Olen kanssa huomannut että tän viikon aikana on kavereilta alkanut tulla vietejä,et kuinkas voidaan kun kesäkuu lähestyy.Eli kaikki huomioi/muistaa et tää meidän kuukausi alkaa.
Koska siis yliaikakontrolliin joutuu/pääsee?
Tänään tasan rv 39----olen tosi onnellinen et näin pitkälle pääsi ilman pelkoa ennenaikaisuudesta ym.

MHP ja PikkuMyymeillä taitaa olla sitä samaa pakarakipua..Luulen ettei siitä pääse enään eroon ennen kuin synnyttämällä :( Kyljen kääntö tuskaan sen takia..
Pepsukkaonnea vaan limatulpasta-kiva kun tollaisen kokemuksen kuuli,kun juuri terkan kaa puhuttiin ke,et ei sitä välttämättä edes huomaa,jos vaikka ison hädän yhteydessä tulee..Mutta tollaisen kuvailun kanssa kertoi-ja juuri noi veriviirut oli "tärkeä"osa tulppaa..

Viime yönä kun pisulle nousin tuli kaksi niin kova vihlasua oikealle alamahaan-et ihan ihmettelin et mitäs tää..siis siihen kohtaan missä mahaa ei ole vielä..voisko olla vaikka liitoskipuja-jos masu putoaa alemmas?tai voihan ne olla supistelujakin-niisä kun kanssa ulalla olen.Selkä kanssa alkanut oireileen...

Hyvää päivän jatkoa-voikaa hyvin :heart:
 
Nyt ollaan tosiaan jo "omassa" kuukaudessa. Minulla vielä melkein kolme viikkoa laskettuun aikaan. Se tuntuu toooooosi pitkältä ajalta, eikä minusta tunnu yhtään että aika olisi mennyt jotenkin nopeasti niinkuin monista muista. Ihan riittävän kauan olen jo ollut raskaana... No, meillä on tässä ollut tuota jännitystä lapsen sydämen kanssa niin paljon matkan varrella, että siksi ehkä näin kärsimättömänä.

Odotan tulokasta syntyväksi kovasti, paitsi siksi, että oma olo on ihan kurja niin myös siksi, että sitten näkee tarkemmin mikä vauvan sydäntä vaivaa ja saa myös tietää, josko vaiva olisi mennytkin ohi raskauden aikana. Sekin on nimittäin mahdollista, joskaan ei kaikkein todennäköisintä.

Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei kyllä ole. Vauva on rt:ssa mutta pitää hurjia bileitä jatkuvasti, ei tunnu mitenkään laskeutuneelta. Supparit on kivuttomia ja viimeksi jokin aika sitten lääkärissä paikat oli vielä ihan ennallaan. Odotellaan siis vaan kärsimättömänä.

Omaa napaa: hemoglobiinit olivat yhtäkkiä laskeneet rajusti, jouduin raudan aloittamaaan ja se vetää mahan entistäkin kovemmalle. Pitääkin niitä kiivejäkin kokeilla, nyt menee jo luumut aamuisin ja laktuloosi, joka tosiaan tekee meikäläisestäkin kemiallisen aseen... Eikä ne paljon auta. Mutta jos se rauta vähän auttaisi tuohon väsymykseen, olen ihan poikki koko ajan jo pelkästään vauvan lääkityksen takia koska se hidastaa minun sydäntäni ja sitä kautta vaikuttaa hengityselimiin niin, etten jaksa nousta kolmea porrasta enempää ilman hengähdystaukoa.

On tosi tylsää koko ajan, aika ei kulu kun en voi tehdä mitään mitä normaalisti hommailisin. Siksikin odotan niin innolla tositoimia. Tosin mitenköhän jaksan synnyttää, kun olen näin puhki? Sitä taitaa olla turha murehtia, sittenhän sen näkee kun sinne asti päästään.

Minäkin tilasin muutes semmoisen Glamourmom-topin, tai itseasiassa kaksi. Ne tulivat tänään ja vaikuttavat hyviltä, paremmilta ja käytännöllisemmiltä kuin monet muut vaihtoehdot, joita olen tutkaillut kaupoissa. Otin vielä semmoisen pidemmän mallin, että nyt helteellä voin jo käyttää niitä masun peittona. Oikein olen tyytyväinen niihin.

Palstasta: toivottavasti mahdollisimman moni pysyy mukana muutoksista huolimatta ja sittenkin kun ollaan vauvauduttu. Tämä on niin hyvä porukka.

Jeps, lähden nyt tutustumaan synnäriin.

Naru 37+3
 
Olin ihan myrtsinä koko eilisen päivän, kun olisin halunnut kirjoitella. Pikku palsta-addikti juu... :whistle:

Nyt en vaan enää muista, mikä eilen olisi ollut niin hirveän tärkeää kertoa. Noh.

Sain sitten aamukamman askarreltua. Maalasin vesiväreillä numerot 0-28 paperilapuille, koristelin ne ja iskin sinitarralla kiemurtelemaan makuuhuoneen seinälle. 28 ja 27 laput on jo saanut kääntää nurin, 26 päivää siis jäljellä viikkoon 42+0. Minäkö malttamaton... :LOL:

Tänään ja huomenna tulee varmaan mässättyä ihan hulluna, kun tänään on isosiskon valmistujaiset sekä miehen siskon kihlajaiskahvit, ja huomenna kaverin yo-juhlat. Vähän on pukeutumisongelmaa ilmassa täälläkin. Sopiva juhlahame olisi, mutta kun pitää mennä polkupyörällä, niin housut olisivat niiiin paljon kätsymmät, ja tietenkään siistejä ja viileitä housuja ei ole. Pitää varmaan tunkea itsensä tavallisiin lantiomallisiin kesähousuihin ja sitten pitkä toppi päälle, tai jotain. Vielä menee, kun ei masu ole romahtanut... saa nähdä meneekö huomennakin.

pissaongelma on tuttu täälläkin. Ärsyttävää lirumista! Lisäksi pissaa karkaa välillä aivastaessa. Se on kamalaa, varsinkin julkisilla paikoilla tuntuu tosi nöyryytetyltä, vaikkei sitä välttämättä kukaan (ainakaan heti) huomaa. Sitten aina suuntaan itku kurkussa kotiin tai lähimpään vessaan. Minulle jotenkin tosi rankka paikka, kun ei voi hallita omaa pissaamistaan. :snotty: :'(

Tulipas paha mieli pelkästään asian ajattelemisesta. Muutenkin mieli on ihan hirmuisen herkillä, etenkin jos kuulee/lukee/ajattelee jotain ikävää lapsiin liittyvää. aika raskasta pitemmän päälle, vaikka ihan luonnolliselta tuntuukin.

Olihan tässä tätä romaania taas enemmän ja vähemmän, aiheesta minäminäminä. Sori. :ashamed:

Mistähän täällä pääsee omiin yksityisviesteihin käsiksi?
 
Olin ihan myrtsinä koko eilisen päivän, kun olisin halunnut kirjoitella. Pikku palsta-addikti juu... :whistle:

Nyt en vaan enää muista, mikä eilen olisi ollut niin hirveän tärkeää kertoa. Noh.

Sain sitten aamukamman askarreltua. Maalasin vesiväreillä numerot 0-28 paperilapuille, koristelin ne ja iskin sinitarralla kiemurtelemaan makuuhuoneen seinälle. 28 ja 27 laput on jo saanut kääntää nurin, 26 päivää siis jäljellä viikkoon 42+0. Minäkö malttamaton... :LOL:

Tänään ja huomenna tulee varmaan mässättyä ihan hulluna, kun tänään on isosiskon valmistujaiset sekä miehen siskon kihlajaiskahvit, ja huomenna kaverin yo-juhlat. Vähän on pukeutumisongelmaa ilmassa täälläkin. Sopiva juhlahame olisi, mutta kun pitää mennä polkupyörällä, niin housut olisivat niiiin paljon kätsymmät, ja tietenkään siistejä ja viileitä housuja ei ole. Pitää varmaan tunkea itsensä tavallisiin lantiomallisiin kesähousuihin ja sitten pitkä toppi päälle, tai jotain. Vielä menee, kun ei masu ole romahtanut... saa nähdä meneekö huomennakin.

pissaongelma on tuttu täälläkin. Ärsyttävää lirumista! Lisäksi pissaa karkaa välillä aivastaessa. Se on kamalaa, varsinkin julkisilla paikoilla tuntuu tosi nöyryytetyltä, vaikkei sitä välttämättä kukaan (ainakaan heti) huomaa. Sitten aina suuntaan itku kurkussa kotiin tai lähimpään vessaan. Minulle jotenkin tosi rankka paikka, kun ei voi hallita omaa pissaamistaan. :snotty: :'(

Tulipas paha mieli pelkästään asian ajattelemisesta. Muutenkin mieli on ihan hirmuisen herkillä, etenkin jos kuulee/lukee/ajattelee jotain ikävää lapsiin liittyvää. aika raskasta pitemmän päälle, vaikka ihan luonnolliselta tuntuukin.

Olihan tässä tätä romaania taas enemmän ja vähemmän, aiheesta minäminäminä. Sori. :ashamed:

Mistähän täällä pääsee omiin yksityisviesteihin käsiksi?
 
Ihanaa, aurinkoista KESÄKUUTA myös mun osalta! Tais jäädä aikasemmin toivottelematta... :ashamed:

Täällä olikin porukka heräilly ja kirjotellu kuulumisia sillä aikaa, kun mä sain viimein nukuttua kaipaamani päikkärit... Hienoja juttuja molemmat. :) Nyt on sit inhimillisempi olo ja kun ulkona on kovin kaunista, aion tästä piakoin suunnata pihalle. Kauppareissun vois tehdä samalla, niin ei sit miehen kotiuduttua tarvi lähtä.

Mulla palo päreet ton meidän neitsikkamimmin kanssa äsken... Se aina huutaa, kun sen kumppani on syömässä, jos ei ite ole. Hirvee kimee piipitys, käy korviin. Nyt sit huomasin kaks kertaa peräkkäin, että kun ei koiras uskonu huutoa ja lopettanu syömistä, niin naaras meni siihen kupille ja NOKKI TOISEN POIS! On ennenki ollu raju rakastaja ja ne on ollu erotettunakin sen takia, mut nyt ei o onneks nyppiny enää. Hätistin sen tyhjällä juomapullolla kauemmas ja saarnasin sille, toisen kerran pyydystin ja laitoin amatsonin kuletushäkkiin. No toi koiras tietty huus hulluna perään, mut rauhottu ku sai näköyhteyden... Ei vaan idiootti tajuu nyt syödä, kun siihen on mahdollisuus. Tais siis selvitä se, minkä takia toi koiras pysyy paljon naarasta hoikempana... (On kyllä muutenki hieman pienempi.) Taitaa olla niillä taas asumusero edessä.

Auramaria... Mulla kans tuskaa käsien kanssa. Tohon oikeen käden kipuiluun jo turruin ja puutumiseenkin jotenki tottu, mut nyt on toi vasen ranne niin älyttömän kipee että melkein itkettää. Kyllähän toi puutumus unia ja tarttumisia haittaa, mut sen vielä jotenki sietää. Tota vasuria ei kärsi juurikaan käyttää... En saa edes kännystä näppäinlukkoa auki. Onneks on noi Panacodit ja Panadolit... Niillä sinnittelen synnärille asti. Kai se sit helpottaa.

MHP... Kyllähän tuo aika tutulle kuulostaa. Mulla kans poikanen bilettää suppareitten välissä tai ainakin punkee tonne ihan ylös ihan ku vastustais lähestyvää syntymäänsä. Supparit on lällyjä kipujen osalta, mut saattaa kestää useemman minuutin. Hassuja. Aika säännöllisiäkin ovat, mut kun tosiaan se potku puuttuu...

Täällä kans miestä pupuiluttas ja kyllähän mullekin se S:ssä kelpais, mut kun on niin kömpelö olo. Jotenki muutenki tuntuu tuo alakertakin sellaselle, ettei nyt oikein o jaksanu innostua... Kai tuo poikanen sen verran tuolla punkee alaspäin, että se paineen tunne häiritsee. Välillä kyllä väsyttääkin liikaa. Elättelen toiveita, että vielä ennen jakautumista löytyis sopivaa fiilistä multakin.

Manteli... Mä ainakin kirjottelin täällä siitä vyöhyketerapiasta. Oon mä niitä pisteitä etiskelly ja vähän hieroskellu, mut ei o vauva halukas syntymään vielä. Tosin en o mitenkään intensiivisesti painellu... Liekö edes oikeista kohdista. Jos mulla käynnistellä tarvii, niin ajattelin ihan ammattilaisella käydä... Toi mun painelu on ollu ihan suppareitten provoomista vaan, että saisin paikkoja kypsyteltyä.

Jousimies70:lle voimia! Koita toipua siitä pääkivusta. :hug:

Pepsukka... Joo, en mäkään käsitä miten jaksaa valvoa. Sitä vaan valvoo. :/ Kyllä se uni jossain vaiheessa sit tavottaa ja mäkin oon ollu nyt huonon yönukkumisen takia tavallista väsyneempi. Katos siis mun energisyys noihin nukkumisvaikeuksiin ja nyt tulee vaan puuskina. Limatulpasta kyselit... Kokemusta mulla ei ole, mut kyllä se siltä kuulostaa. Onnittelut siitä... Jakautuminen lähestyy. :)

Pompula... Joo, peppukipuisena täällä... Nyt ei kärsi enää edes istua, vaikka mukellan ison terapiapallon päällä. Ei siis pitäis päästä puutumaan, kun vaihdan jatkuvasti asentoa, mut sattuu silti. Kiusallista, mut ei tää onneks loputtomasti kestä.

Mitähän muuten tulee näitten raskausvaivojen tilalle synnytyksen jälkeen? Tuskin sentään autuaan vaivaton olo... :whistle: Mut toivossa on hyvä elää. :D

Narulle voimahali! :hug: Toivotaan, että vauvan sydänongelmat on korjaantunu tai korjaantuu syntymän jälkeen. Kyllähän niitä osataan hyvin leikellä ja hoitaa tarvittaessa, mut toivottavasti ei tartteis sellasiin ryhtyä. Positiivista mieltä ja kivoja asioita! :hug:

Tervetuloa Mya84! :)

Mä suuntaan nyt tonne pihalle... Oonkin kerenny tän vuorokauden puolella palstailla ihan urakalla... :whistle: :ashamed: No, ainakin tiedätte mun olevan yhtenä kappaleena. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen, vieläkin sen 39 tasan :p
 
... itsellä aina nämä jutut on niin omaa napaa, kun ei muista toisten juttuja kommentoida, mutta pakko oli tulla sanomaan kiitos PikkuMyy-80:lle, joka aina jaksaa kommentoida muiden juttuja...
mukavaa perjantaita kaikille tasapuolisesti.... :hug:
jousimies-70 + typyasukki 36+5
 
Pikaista tekstiä laitan, kun pitää päästä lepoasentoon jo pikku hiljaa sitten. Väsyttää.

Kiitokset kaikille limatulppaonnitteluista ! Tuntuu hassulta, että limaisesta jutusta onnitellaan. :heart: . Riina- Niina: toivottavasti sinultakin pian irtoaa, jos sitä toivot. Nyt minulla on wc:ssa käynnin yhteydessä ensin tuli turhruvuotoa paperiin ja nyt on tipahtanut vähän housuihin sellaista veristä limaa ja paperiin jää punertavaa limaa oikein runsaasti. Liekö jotain limatulpan juttuja vai mitä ? Mutta täytyy sanoa, että eilen oli tehokas lääkäri, kun sai ronkkimalla tämän kaiken aikaan. Hitto, kun tulee menkkamaisia aaltoja ja ei ihan kivuttomia sellaisia...

Koko ajan ajattelen itsekseni, että en kai minä oikeasti ala synnyttämään. Onkohan kukaan muu näin omituisilla ajatuksilla...en tajua, miksi minun ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, että tosiaan synnytän vauvan... :LOL: :ashamed:

Jaksamista kaikille oikein kovasti ja Pikkumyy: voin kuvitella, millainen olo on, jos ei saisi nukuttua, kun vaikka saa nukuttua, niin tuntuu, että väsyttää ja pää pökkyrässä jatkuvasti...

Minäkin haluan antaa ison rutistuksen kaikille, jotka aina jaksavat vastata kysymyksiin pikaisesti ja muutenkin kommentoida juttuja. Itse alkaa selkeästi laiskistumaan sen suhteen jotenkin...liekö johtuu tästä olosta ja hirveästä jännityksestä...ja suoli se vain jaksaa toimia muuten hämmästyttävän hyvin . :snotty:

Pepsukka +massu
 
Ihan meni kylmät väreet kun luin tota Pepsukan viimesintä viestiä. Kuulostaa meinaan niin paljon siltä, että synnärille lähtö on todellakin lähellä! Voi kuule hyvinkin olla, että tänään vielä oot synnyttämässä :) Kovasti täällä jännätään sun puolesta, olis niin kiva saada taas vauvauutisia!

Teppana taas...
 
En ole uusi palstailija vaikka nimimerkki onkin muuttunut, tämä johtuu siitä että en päässyt vanhoilla tunnuksillani enää kirjautumaan sisään pitkään aikaan, enkä saanut vastausta kaksplussan ylläpidolta kysymyksiini niin päätin rekisteröityä uudelleen, jotta pääsisin kirjoittamaan uudellekin palstalle. Vanha nimimerkkini oli siis äiti77 ja nyt täytyi se vaihtaa kun se oli käytössä, joten nykyinen on äippä-77. Tulipas pitkä sepostus :LOL: .

Hiiviö: olisitko niin ystävällinen että päivittäisit tietoni etusivulle la on 29.6 ja uusi nimimerkki siis äippä-77 ja vanha oli äiti77. Samoin voisit korjata ikäni joka on 29v.

Kylläpäs oli palsta alkuun oudon näköinen ja hetken aikaa joutui ihan etsimään että mistä mitäkin löytyy, mutta eiköhän tähän pian totu.

Sain jo ajan äitipolille ensi viikon to:ksi, koska vauva edelleen perätilassa, saa nähdä kuinka sitä sitten käy! Ja ensi viikon ke olisi tutustuminen synnytyssaliin ja -osastolle.

Todella ihanaa kun kesäkuu koitti! Aika on mennyt todella nopeasti minunkin mielestäni, eikä minulla ainakaan vielä viikot matele niin kuin toiset väittävät että loppuajasta käy.

Tervetuloa uusille kesämassuille!

äippä-77 Rv36+0
 
Täälläkin vielä yhtenä kappaleena ollaan!..mutta tämä on nyt sitten se kuukausi kun varmasti sen vauvelin saan, outoa :D

Kolme viime yötä on mennyt ihan valvoessa kovien kipujen takia. Supistukset lähtee selästä ja kiertää alamahalle ja siitä reisiin kipua kokoajan koventaen. Muttei mitään säännöllisyyttä edelleenkään |O Särkylääkkeet ei auta, oon ihan poikki kyllä. En uskonnukkaa miten kipu voi viedä voimat pois! Ajattelin, että jos vielä pari yötä katson tilannetta ja sit jos vielä valvon kivuissa niin soitan synnärille josko asialle vois tehhä jotain. Enhän jaksa tätä menoa synnyttää tai olla pirteä mamma vauvelille kun etukäteen oon ihan voimaton :'(

MPH Täälläkin siis yksi yökukkuja...palstailemaan en ole silti yön tunteina tullut kun istumiin koskee nii paljon. Ja mulla kans vauva on aivan hulvaton joka supparin jälkeen...mikä ei ainakaan lievitä kipua. Varmaan supistus tuntuu vauvastakin sitten inhottavalta, vai onko tietoa kellään..?

Naru voimia sinulle vielä tähän loppuodotukseen..Ja toivon parasta, että sydänvaiva olisi jo korjaantunut masuaikana. Onneksi Suomen lääketiede ja kaikki tekniikat ja menetelmät on niin kehittyneitä, että paljon pystytään tekemään syntymän jälkeenkin :hug:

Moni on sitten Katan vinkistä tuon Glamourmomin topin tilannu ja hyväks todennu. Mieki tilasin, muttei ollutkaan yhtään mun juttu..ei jotenki tuntunu kivalta päälläkään ja tuntu jotenki ahistavalta ja monimutkaiselta koko systeemi. Noh, kaikki ei sovi kaikille niin se menee. Olisin vaan niiin halunnu että se olis sopinu mullekii kun on kuitenkin niin kätevänoloinen ja niin paljon kehuttu. Noh, onneksi sain sen vauvautuneelle kaverille kiertoon, hänelle kun toppi oli oikein sopiva :)

Pissaongelmaa täälläkin, voi tsiisus kun on raivostuttavaa!! Yölläkin kun menee rakko repeämispisteessä suhauttaan niin pikkuhiljaa lirisee vaan ja siinähän sitten vaan istuu ja odottelee. Nyt pidätte mua varmaan ihan outona, mutta musta se vaan on jotenki ihanan vapauttava tunne kun rakko on ihan täys ja sit pääsee vessaan ja rakko tyhjenee oikein vauhdilla..tulee makeet pissat :D niin nyt on sit ihan eri juttu kun liriliri vaan |O Ja sit kun pyyhkii ja nousee, niin joko vähän vielä lirahtaa tai sit täytyy istahtaa vielä uusiks ja tuleekin vielä ihan kunnon lirut.....valivali :LOL:

Pikkumyykös se pohti että mitäköhän vaivoja sit synnytyksen jälkeen valitellaan...Niimpä, tuskin on olo aivan autuas sittenkään...vaivojen laatu vaan muuttuu :whistle: Aluks varmaan joka paikka hellänä ja haavat/arvet kipeitä, eikä välttis parannu, pissaaminen voi olla vaikeeta ja sattua ja isoa hätääkin saa varmaan hampaat irvessä pusata aluks..ei voi välttis istua ja sit on varmaan tosi väsynykki. Maito ei nouse, tai nousee sillai, että kipeetä tekee...olishan näitä mahdollisia vaivoja pitkä liuta. Täytyy vaan toivoa että jokainen meistä kokisi mahdollisimman autuaan synnytyksen jälkeisen ajan =) Ja kyllähän se vauva varmasti on siinä niiiiiin ykkösjuttu ettei siinä paljoa tule valitettua vaikka vaivoja olisikin ;)

Nyt vauva alkaa protestoimaan kun oon istunu liika kauan..

Muuten kysymys: Kun makaatte selällänne niin onko teidän masut sen muotoiset kun miten vauva sattuu mahassa olemaan ja tunnetteko aivan selkeästi vauvan kaik osat? Vai onko teidän masut ihan tasapainoisen pyöreät?...oon ruvennu miettii että onko tää ihan normaalia et vauvan voi tuntea NÄIN hyvin...


-vauvaunelma ja jonniminea 37+5-
 
Apuvah Pepsukka! Ihanaa, kohta sulla on se vaavi jo maailmassa! Tsemppiä ihan kybänä koitokseen! Tuut sit kertomaan kun kaikki pungerrus on ohi...

Mulla mennyt mukavasti päivä täällä koneella... :D Harjoitellut näitten uusien sivujen käyttöä ja mennyt yhteen kerhoon että pääsee yv.itään availemaan... =)
Hei koska mä kuulun tähän kuukauden lopussa synnyttäviin, älkää jättäkö mua tänne melkeen yksistään parkumaan....Näin siis yölläkin painajaisia siitä että kukaan ei mulle enää vastannut mun johonkin supistelukysymykseen....Sanoitte vaan, että nyt kun meillä on jo vauvat, tuollaset asiat ei enää paljoo kiinnosta! Siis kauhee painajainen :/

Tää palsta on ollut tosi ihana, vaikka niin myöhään vasta aloin palstaileen...
Mutta jos ei muuta niin ehkä ainakin sit vauvapuolella jatketaan...Mut ois kyllä kiva jos vaik samalla porukalla?! =) Tai siis kaikki uudetkin myöhään heränneet kesämassut ...

No mut jatkamaan...Hyvää viikonloppua kaikille :hug: OOTTE IHANII =)
 
Mulla on nyt joku v-tutuspäivä menossa. Olo on ihan kammottavan tukala, vauva on TODELLA alhaalla ja supistelee, muttei kuitenkaan mitään oikeita suppareita. Alapää on ihan hellänä ja koko ajan tuntuu siltä, että vauva putoaa, jos en pidä jalkoja ristissä. Kauhea paineentunne...

Valivali... sorisori. :D

Hui, Pepsukka taitaa olla ihan viittävaille menossa! Kuulostaisi kovasti siltä. Onnea matkaan! :)

Mulla oli muuten eilen aamulla ihan samanlainen myrtistys kuin Swerfielillä, kun palstalle ei päässytkään kirjottamaan. Ihan hullua tosiaan, miten tänne addiktoituu...

Meidän esikoisella oli aamulla samat ajatukset kuin Riina-Niinan esikoisellakin! Kerroin neljävuotiaalle, että nyt on kesäkuu. Hän totesi heti: "Niin, nyt voit synnyttää vauvan". Somaa! :heart:

Narulle jaksamista loppuodotukseen. Se epätietoisuus on varmaan pahinta...?

Minunkin puolestani voidaan palstailla odotuspuolella siihen saakka, että kaikki vauvat ovat maailmassa. Palstan päivittäjä voi olla vaihtuva tai pysyvä, kuinka vaan. Olisi ihan kiva, ettei uutta pinoa tule ihan joka kuukausi, vaan esim puolen vuoden välein, kun minusta ainakin on ollut NIIN ihanaa, kun tässäkin pinossa on ne ekat varovaiset plussanhehkutukset tallessa... Mutta miten vaan: jos joku jaksaa päivittää niin pitkän pätkän. Minä voin ilmoittautua sinne jonon jatkoksi, olikohan se nyt Pikkumyy, joka vähän lupaili voivansa olla ekana päivittäjänä...? Nyt en muista ja sitä viestiä ei taida olla tällä sivulla tai sitten olen ihan sokea.

Nyt syömään! :p

Kreecher masuineen, yhä 38+0
 
Eilen oli hieman alakuloinen päivä, mutta tänään on taas ollt mieli paljon positiivisempi. Ei sitä turhaan puhuta odottamisesta, sillä sitähän tämä raskaana oleminen varsinkin lopussa todella on.

Kävelin taas 1 1/2 tunnin lenkin eikä tunnu missään. Pissalla toki pitää lenkin puolivälissä pysähtyä siellä, missä milloinkin satun liikkumaan. Yleensä suunnittelenkin lenkkini siten, että päätän, missä käyn pissalla. Onneksi pissapaikkoja on vähän joka puolella (kirjastot, kirpputorit), ettei tarvitse aina samaa lenkkiä kiertää.

Eilistä parempi mieleni johtunee varmaankin siitä, että törmäsin tänään tuttavaani, jolla on laskettu aika syyskuussa. Hän tuumasi, ettei voisi kuvitellakaan enää kävelevänsä samaan malliin kuin minä. Niin, että vaikka mulle näitä raskauskiloja on siunaantunutkin aivan liikaa (16kg ja lisää tulee), olen sentään pystynyt ylläpitämään jonkinlaista peruskuntoa, kun ei ole ollut suppareita eikä mitään muitakaan kipuja (päivisin) vaivana.

Limatulppa sais kyllä alkaa mullakin jo tulemaan. Kovasti sitä joka vessareissulla kaipailen :) .

 
Hehkutan tätä miedän ihan ikiomaa kuukautta!!! :D

Vasta plussattiin ja tuntui olevan tähän niiiiin ikuisuus ja täällä sitä nyt ollaan. Hassua :)

Neuvolakäynnillä ei ollut mitään ihmeellistä, multa ei oikeastaan katsottu ku pissa, joka oli puhdas ja paineet, jotka oli korkeat edelleen. Enemmän keskityttiin tuohon esikkoon.

Maanantaina uudestaan, vaikka toivon kyllä pääseväni jo synnyttämään... Vaikka tiedän myös sen, että kyllä siellä salissa jossain vaiheessa tulee mieleen, että apua, olis tätä nyt voinut vaikka vielä pari päivää odottaa :whistle:

Supistelee taas jonkun verran, mutta ei mitenkään tasaisesti tai kivuliaasti..

Meinasin myös tänään, että olisiko mun pitänyt taas soittaa sairaalaan, kun TAAS rämähdin nenilleni tuolla :headwall: Jotenkin sen edellisen kaatumisen jälkeen oikean nilkan nivelsiteet tuntunut löysiltä ja nyt vaan kävellessä jalka petti alta ja tipuin kontilleen maahan... En kyllä kolhinut masua yhtään, joten en sitten viitsinyt soittaa, olisivat kuitenkin taas pyytäneet käymään. Polvi vähän aukesi ja farkut meni rikki, mutta vauva on liikkunut hyvin, eikä mulla ole kipuja tms.

Joku muuten kysyi siitä Jorvin esitietolomakkeesta, niin mä en ole saanut/täyttänyt mitään sellaista ollenkaan, en ole edes kuullut koko asiasta...

Ja sitten olisi kiva kuulla muilta jo synnyttäneiltä vähän juttua millaisia 'oireita' ennen synnytystä tuli?? Mulla tosiaan ekasta vaan valahti lapsivedet yöllä, sitä ennen ei mitään..

Mutta olen lukenut paljon, että kaikenlaisia oireita voi tulla...

Mulla meinaan maha toiminut aika hyvin viimeiset kolme päivää, isommalla hädällä saa käydä pari, kolme kertaa päivässä ja on tota turvotusta ihan älyttömästi... sitä limatulpaksi epäilemääni limaa tuli silloin kolmisen yötä si, enää ei ole tullut. Tänään ollut myös huono olo... vähän niinkuin oksettais, mutta ei sit kuitenkaan...
Joten varovaisesti täällä mietin, josko viittaisivat synnytykseen... :)

Niin ja sitä piti vielä lisätä, että maha on valahtanut tosi alas, tänään näin sellaisia tyyppejä joita ei ollut nähnyt pariin viikkoon niin kauhistelivat kamalasti :D Pitääpi ottaa uusi masukuva vaikka tänään.

-Hiiviö & Elvis 37+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja jousimies70:
... itsellä aina nämä jutut on niin omaa napaa, kun ei muista toisten juttuja kommentoida, mutta pakko oli tulla sanomaan kiitos PikkuMyy-80:lle, joka aina jaksaa kommentoida muiden juttuja...
Eipä kestä kiitellä... Jokainenhan täällä tavallaan ja hyvä niin. :) Jokainen kommentoi sen minkä tahtoo, osaa ja jaksaa, ihan tilanteen mukaan. Täähän on nimenomaan vertaistukea monelle, joten avautukaa rauhassa. Mun mielestä siitä omaan napaan keskittymisestä ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa eikä ottaa kommentoinnista paineita. Tää on loistava porukka ja henki varmaan senkin takia näin hyvä, kun ei arvostella niistä omanapaisuuksista. Enkä mäkään nyt sentään ihan aina kommentoi... :) Mutta kiitos kuitenkin huomioinnista! :flower: Hyvä mieli tuli. :)

Täällä mä taas palstailen, vaikka päätin ainakin yrittää pysyä pitempään poissa. Mut kun tänne on niin kiva kurkkia ja tulla moikkailemaan... Ihan koukussa myös tää mamma. Onneks toi vastailujen poissaolovaihe kesti vaan vähän aikaa.

Mut nyt taas taustailemaan... On sapuskat uunissa. Ootteko muuten koskaan kokeillu paistella bataattia uunissa sellasina kiekkoina kera valkosipulirouheen? Mä teen usein sillai valkosipuliperunoita ja hyviä tulee... Nyt testauksessa toimiiko bataatti. Mut nyt sinne hellan ääreen lihojen pariin... :wave:
 
Tuonne synnytyspuolelle jo tästä aloituksen laitoinkin, mutta välähti sitten, että saattaisi täälläkin jollakulla olla kokemusta tai ainakin tietämystä...

Eli jos lapsivedet menee, ennenkuin vauva on kiinnittynyt, niin silloinhan sairaalaan pitäisi mennä makuullaan. Mutta jos vedet menee ihan yhtäkkiä esim kaupassa tai keskellä katua, niin pitääkö sitten käydä siihen kaupan lattialle pötkölleen kyytiä odottamaan...? Sillä kyselen, kun minulla on tuo paineentunne koko ajan niin valtava, tuntuu just siltä, että kalvot räjähtää justiinsa!
 
mulla oli ennesynnytystä tällasia merkkejä:vimeisen viikon oli todella vaikea olla ja tehdä yhtään mitään.
lima tulppaa irtosi pieninä osina noin viikon verran ja loppu kokonaan pari päivää enne synnytystä.
parina viimeisenä päivänä vauva oli toosi hiljainen. päivää ennen oli hiukan huonoa oloa ja huimausta. samana päivänä ku synnytys alkoi ei maistunu mikään ruoka ja vessassa tuli käytyä isolla hädällä useasti.

siinä ne tais olla

Hani ja Samppa 3vko+1
 
Kreecher mä kyselin tota lapsivesiasiaa neuvolassa, kun mulla ei nuo vauvat oo koskaan laskeutuneet ja tuskin laskeutuu nytkään. Terveydenhoitaja sano, että jos vesien menon jälkeen ei ala heti supistelemaan niin voi mennä rauhassa omalla kyydillä ja istuen sairaalaan, mutta jos vesien menon jälkeen alkaa heti supistelemaan niin sitten ambulanssikyydillä. Joten päättelisin tästä, että turvallisinta kai se olis käydä kaupan lattialle pötköttelemään jos siellä vedet menis ja heti alkais kovin supistelmaan jos taas ei supistelis niin ei varmaan tartte. En mä tietenkään varmaa vastausta osaa tohon sun kysymykseen antaa, mutta itse näin ajattelisin. Esikoisen synnytyksessä sain sairaalassakin liikkua vesien mentyä vaikka vauva kovin korkeella vielä killukin, mutta silloin ei ollu vielä supparit alkaneet. Mutta heti kun alko niin enää ei saanu edes vessaan mennä.

Jep, mutta nyt painun yöpuulle!
 
Sellasta vaan supernopeesti että ei ne ota mua synnytystapa-arvioon, mähän oon kuulemma ihan 'normaalikokoinen' ja muuta lässytystä. Ketuttaa. Profiilissa uudehko masukuva viikolta 38...

Hauskaa viikonloppua kaikille! Ja suppareita kaikille niitä kaipaaville! (outoa toivotella tällaista, mutta ..no, näin se vaan mnee!)

Sisi ja Toivo 39+2
 
No onpa tylsää Sisi että eivät synnytystapa-arviota tee! Savonlinnassa se tehtiin kaikille esikoista odottaville ja nyt täällä pääsen maanantaina uudelleen, kun vauva näyttää olevan huomattavasti isompi kuin isommat sisaruksensa VAIKKA esikoisen aikana tehdyn arvion mukaan mahtuu viitisen kiloa lantiostani läpi. Arvioivat siis kuitenkin. Ihmeellistä touhua...
Pääsisitköhän sinäkin esim. Lohjalle arvioon, HUS:n piiriinhän sinäkin kuuluit, eikö?

Kiitos Teppana lapsivesikommentista. Oon tosiaan ihmetellyt, että luiskahtaako se napanuora helpostikin ulos, jos lapsi ei ole laskeutunut. Mutta tuo supisteluhomma kuulostaisi kyllä ihan järkeenkäyvältä.

Lähtiköhän Pepsukka synnyttämään...? Merkkejä oli ainakin ilmassa! Joka kerta kun avaa plussan sivut, on jännittynyt olo, että kuka mahdollisesti vauvautuu seuraavaksi!

Kreecher ( . )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Tuonne synnytyspuolelle jo tästä aloituksen laitoinkin, mutta välähti sitten, että saattaisi täälläkin jollakulla olla kokemusta tai ainakin tietämystä...

Eli jos lapsivedet menee, ennenkuin vauva on kiinnittynyt, niin silloinhan sairaalaan pitäisi mennä makuullaan. Mutta jos vedet menee ihan yhtäkkiä esim kaupassa tai keskellä katua, niin pitääkö sitten käydä siihen kaupan lattialle pötkölleen kyytiä odottamaan...? Sillä kyselen, kun minulla on tuo paineentunne koko ajan niin valtava, tuntuu just siltä, että kalvot räjähtää justiinsa!
Mä kysyin tota terkkarilta ja sano, että ei tarvi enää nykysin... Riittää että pötköttelee jonkin aikaa, että veden tulo tasaantuu tms ja sen jälkeen saa kuulemma nousta ja mennä ihan vaikka omalla kyydillä istualtaan. Vauva kuulemma laskeutuu "tulpaks" ylös noustessa ja estää napanuoran luiskahtamisen. En sit tiedä kuinka luotettava sen terkkarin sana on... :whistle: (Kätilöks tosin opiskelee.)

*Muoks* Sisillä ihana uus masukuva! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:
En sit tiedä kuinka luotettava sen terkkarin sana on... :whistle:
Niin no, jotenkin kyllä olen kyseenalaistanut tuon oman terkkani neuvoja kaiken sen ravitsemusneuvonnan jälkeen... Oikeasti, vaikka kyse on muuten aivan pätevän oloisesta tyypistä, on hänen ruokahysterisointinsa saanut minut kyseenalaistamaan kutakuinkin kaiken, mitä hän sanoo... :whistle:
 

Yhteistyössä