~KesäMassut 2007~

raksu81
Sisi: mulla on kanssa just samat tunteet. Tuntuu, että raskaus oireet on täysin hävöksissä... Ja aikaisemmin oli vaikka mitä. Ja kun sanoit, että viimeksi sulla meni kesken kun oireet katosi, niin nytpä vasta panikoinkin! Mitenkä sä sillon huomasit, että tuli keskenmeno? Tuliko jotain vuotoa ja kuinka nopeasti? Pelottaa, tänään alko vasta rv 5.

 
minäki taidan lisää itteni tänne kesämassujen joukkoo...la olis jos nyt pitää nui laskurit paikkansa nii 18.6.. :D
ja väsyttäs niin paljon zzz... käytän aina tilaisuuden hyväkseni kun esikko menee unille nii liityn pojan seuraan ikää pojalla on 8kk ja vilukin on aina aamusin ja iltasin iskenyt...tänää aattelin jos sitä rimppauttas neuvolaan :D
 
Raksu81: Mulle selvisi se km ekalla neuvolakäynnillä kun viikkoja olis pitänyt olla jo 8-9, mutta ultrassa näkyikin eloton 11mm sikiö, jonka koko vastasi 7+4. Sain ajan Kättärille kaavintaan mutta kaikki poistuikin luonnollisesti ennen varattua aikaa ja jälkitarkastuksessa annettiin lupa alkaa yritää heti vaan uudestaan. Eikä siinä sitten mennytkään kuin kolme kiertoa kun tärppäsi taas... Toivottavasti homma toimii tällä kertaa! Onnea matkaan sullekin.
 
Tervehdys!
Huh mulla on kans oireet hävinny ja oon just töissä ja itku kurkus kun tuntuu että kuukautiset alkaa. Ala selkää jomottaa just niinku menkkoja ennen ja aikana.

Onko kellään alaselän jomotusta?
huomenna on varhaisultra sillon ois 5+3 eli tosi aikasin. No näkee onko siel mitään. Oon kyl tehny raskaus testin ja kyl se pitäs totuus näyttää..

Hirvee olo vaan kun ei saa näitä ajatuksia pois. En kestä jos tää on tuulimuna tai keskenmeno :'( liian kauan yritetty. Ei pitäs turhia murehtii mut ei voi muutakaan!
 
Täällä kans innolla odottava, jonka oireet kadonneet kummasti, vain väsymys jäljellä ja menkat uupuu, joskus iltaisin palelee, mut siinähän ne sitten onkin, kyllä niinku pelottaa. Toisaalta ei minulla pahoja oireita aikaisemminkaan ollut. Voihan sekin olla kun olen nyt ollut ahkerasti töissä niin ei sitä joka oiretta ehdi huomaamaanakaan samalla lailla kuin aikaisemmissa raskauksissa jolloin olin kotosalla. Jotenkin en ole uskaltanut alkaa edes sisäistämään olotilaani, kun pelottaa että keskenmenee tai on tuulimuna. Tuntuu että ekassa raskaudessa en pelännyt ollenkaan näin paljoa ja toisessa hieman ja nyt enemmän. kaitpa tieto ja kokemus lisäävät tuskaa. Jos kaikki on nyt hyvin niin tottakai olen tyytyväinen mikäli oireet ovat näin vähäisiä, jotta jaksan hyvin uudessa työpaikassa. Parin viikon päästä on eka neuvola, ehkä sieltä saan viimeistään asioille jotain varmuutta. Täytyy varmaan ennen neuvolaa tehdä vielä kolmas testi, vaikka en tiedä mitä se auttais, kun ei ne hormonitkaan viivana häviä kropasta, saattaa näyttää vaikka mitä vaikkei enää mitään eloa olisikaan. Toisaalta tekis mieli tuohon varhaisultraankin mennä. Tulipas sekavaa tekstiä, mutta niin on sekava olonikin.
T: rv 6+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 12:01 netskuli kirjoitti:
Onko kellään alaselän jomotusta?
huomenna on varhaisultra sillon ois 5+3 eli tosi aikasin. No näkee onko siel mitään. Oon kyl tehny raskaus testin ja kyl se pitäs totuus näyttää..
Mulla oli alaselän jomotusta viikoilla 4-5 ja haamuja sain testeillä. Koko ajan silti tuntui et olis menkat alkamassa mut eipäs alkanu. Enkä usko, että sullakaan alkaa. :hug:
 

netskuli: Tsemppiä ja onnea matkaan, onneksi sulla on ultra jo huomenna ettei tarvitse asiaa kauempaa ilman tietoa vatvoa.

Tsemppaukset myös kaikille muille joita pelot jäytää! Vaikka esim. minä en ole kovin aktiivinen kirjoittelija ja tukiviestien lähettäjä, luen palstaa melko usein ja eläydyn täällä itsekseni voimakkaasti kaikkien teidän juttuihin.

Itselläni on ollut sen verran huono olo, että en ole pahemmin jaksanut murehtia. En ole oksentanut, mutta kuvottaa, vatsa on sekaisin ja päätä särkee. :$

Olin maanantaina neuvolassa ekaa kertaa. Mies ei päässyt matkan takia mukaan, mutta en halunnut lykätä aikaa myöhemmäksikään (uteliaisuus voitti). Aikaa meni melkein puoltoista tuntia ja paljon sai mukaan lukemista ja uuttakin tietoa tuli näin ensikertalaiselle. Neuvolalääkärin sain yllättäen jo ensi viikon tiistaille, ja siellä kuulema ultrataan. Lääkärin pitäisi olla sen verran kokenut, että jos siellä jotain on, niin se pitäisi näkyä. Eli en ole nyt sitten menossa erikseen yksityiselle alkuraskauden ultraan vaan peruin huomiselle varaamani ajan. Jännittää! Toivottavasti viikko kuluu nopeasti ja pääsee näkemään pian että mikä siellä sisuksissa oikein kaihertaa!

Oikein hyvää ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille! :flower:

Donsku rv7+4
 
kolmas
Hei! Taidanpa liittyä joukkoonne, kesäkuun mammat! Plussasin sunnuntai-iltana 'heikosti' ja eilen vielä varmuudella vahvemmin! Kolmas tekis tuloaan, ja laskettu aika näiden laskureiden mukaan olisi 25.6.

Mulla ei ole juuri mitään oireita, mutta sama oli toisen kohdallakin. Ensimmäisen kohdalla oli voimakkaat kuukautisoireet, ja olin varma että en voi olla raskaana, koska oli niin voimakkaat kuukautisoireet (eihän sitä voi tietää , rinnat oli kipeät ym. Toisen kohdalla ei ollut mitään fyysisiä oireita, suutuin kylläkin herkästi.. mieheni sanoikin, ennen kuin olin tehnyt testiä, että taidat olla raskaana kun noin hurja olet.. ja niinhän se olikin.

Nyt kolmannen aikana viime viikolla huomasin itse, että jotkut asiat saattoi ruveta ärsyttämään aivan hirveästi.. ja silloin jo aavistelin asiaa..

Kiva, että on tällainen palsta! Heti alusta alkaen voi keskustella 'samassa tilassa' olevien kanssa!

Hyviä vointeja kaikille!

ps. miten saan lisättyä itseni tuolle la listalle??
 
Tervetuloa mukaan kolmas ja onnea! :flower: Hiiviö varmaan lisää sut listalle ku ehtii.

Tajusin just että mulla on huomenna jo 8+0. =) Kylläpäs aika kuluu. Odotan kovasti ens tiistain neuvolaa. Sen jälkeen vois jo käydä ostamassa pikkuuselle jotain kivaa. :heart:
 
kolmas
kiitos! tuntuu jotenkin epätodelliselta, vaikka kovasti tätä odotinkin! Saamme olla onnellisia, heti tärppäsi.

Soitin just neuvolaan, eka aika marraskuun puoli välissä!

Kiitos neuvosta, jospa se Hiiviö laittaa mut listalle.:)
 
Lista päivitetty! B)

Varasin sitten tänään ajan sinne Femedaan. Kerroin että haluaisin tulla niin, että syke jo näkyisi ja antoi mulle ajan kuun vikalle päivälle, silloin menkkojen mukaan 7+2.

Rupesi heti jännittää ihan älyttömästi :D

Joku kyseli alaselän kipeydestä, niin mulla on ainakin! Ihan jumissa toi alaselkä.... inhaa.. oireita ei oikein vieläkään oo, väsyttää aika paljon ja tänään vähän kuvotti kun aamukahvia hörpin.

-Hiiviö & Elvis 5+3-
 
hiiviö
Itse asiassa, nyt kun aloin tarkistelemaan:

-tekayn lsakurin mukaan viikkoja 5+3 ja LA 17.6.
-lastenpörssin laskureiden mukaan viikkoja 6+2 ja LA 17.6.
-liberon laskurin mukaan viikkoja 6+1 ja LA 12.6.

eli kolmella laskurilla kaikilla vähän eri tulokset! :headwall:

Kalenterin kanssa itse laskien tulin suunnilleen samaan tulokseen liberon kanssa

no joo. vaihdan sitten ultran jälkeen tuon LA:n, olkoot nyt mikä on. Pääasia että on vaavi tulossa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 14:22 swerfiel kirjoitti:
hiiviö
Itse asiassa, nyt kun aloin tarkistelemaan:

-tekayn lsakurin mukaan viikkoja 5+3 ja LA 17.6.
-lastenpörssin laskureiden mukaan viikkoja 6+2 ja LA 17.6.
-liberon laskurin mukaan viikkoja 6+1 ja LA 12.6.

eli kolmella laskurilla kaikilla vähän eri tulokset! :headwall:

Kalenterin kanssa itse laskien tulin suunnilleen samaan tulokseen liberon kanssa

no joo. vaihdan sitten ultran jälkeen tuon LA:n, olkoot nyt mikä on. Pääasia että on vaavi tulossa!
Onko sulla sitten milloin alkanut vikat menkat? mulla 10.9, että ollut aika lyhyt kierto n.27päivää. Kyllä mullakin parilla päivällä heittelee, laskurista riippuen, ottaako huomioon menkkojen keston yms. mutta ei ihan nuin paljoa...

Ihme juttu :eek: Mutta pääasia tosiaan, vauva on kuitenkin tulossa :D
 
kolmas
Kiitti Hiiviö kun laitoit mut listalle! Mäkin olen saanut eri aikoja 22-25.6. mielenkiinnolla odottelen, että mitä sanovat ultran jälkeen..

joo, mäkin odotan jo joulua! sinne saakka pitäisi yrittää pitää salassa.. saa nähdä onnistuuko, kun olen niin innoissani itse! jänskättää myös miten hoidan parin tunnin välin syömisen töissä, ilman että työkaverit arvaa mistä kyse.. ja pikkujoulukin on tulossa.. :)
 
raksu81
Huhhuh, oli miehen kanssa pitkällä lenkillä metsässä ja vähän helpotti nuo km -ajatukset. Olen raskaana kunnes toisin todistetaan!! :eek:

Pää hajoo jos miettii tuollaisia. Onnea Sisi sinne ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:
 
No niin nyt mäkin sitten varasin ajan yksityiselle ultraan. Perjantaina meen ja viikkoja sillon 6+3. Eikös silloin jo ole mahdollista nähdä syke? Jännittää aivan älyttömästi, mutta kiva mennä kattomaan, että onko siellä masussa oikeesti joku kasvamassa!
 
Moikka! Mieki hyppään tänne teidän pinoon, plussasin viime perjantaina ja laskettu aika ois juhannusaattona eli 23.6. =) Toinen on tulossa. :heart: Aamuiset huonot olot alko jo pari päivää ennen kun menkkojen ois pitäny alkaa ja eilen oli ekan kerran huono olo illallakin...ja väsyttää!
 
heippa kaikille pitkästä aikaa..
Olen viikon potenut tätä hirveää pahaa oloa ja taistellut sinne sairaalaan lähdön kanssa ja nyt sitten noiden pahoinvointilääkkeiden ansiosta vointi hieman parempi ja voi jo syödäkkin jotain. ja jaksaa tännekkin kirjoitella..
Hyvänä vinkkinä.. coca colaa pienesti tyhjään mahaan ja keksejä vaikka.. ei missään nimessä vettä!! muuten oksennatte kahta kauheammin!

Tuossa joku kysyi että nälyykö se syke jo rv 6+3.. mä olin mielestäni viikolla 7+4 tai jotain kun mentiin sinne ultraan niin tiputtivat minut sitten viikoille 5+4 kun oli niin pieni sikiö... mutta siis näkihän siitä sen pienen pisteen siellä ja että se oli oikeassa paikassa. Todella liikkumatta kun piti ultraa niin juuri ja juuri näki että siellä se piste siis koko piste pompotti ehkä hieman. Eli ei mitenkään todella selvästi. Ja jos olet 6+3 niin varaudu ettet ehkä olekkaan niin pitkällä ja voi olla ettei siellä näy juuri mitään.. kun mulle se lääkäri sano, että jos olisit tullut vaikka 3 päivää sitten niin siellä ei olisi välttämättä näkynyt mitään... No mutta toivottavasti saat mielen rauhan ja siellä näet pienin vauvasi!

Täällä ei siis kummosia, tämän olon kanssa painiskellaan ja vielä koko kuukausi on saikkua.. aika käy pitkäksi..
No mutta tässä tältä kertaa..
 
Alfanaaras
Se, ken kaipaa intiimimpää jutustelupaikkaa B) , pompatkoon mukaan kesäkuunkullanmurujen listalle yahooseen. Löytyy osoitteesta http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007/. Tervetuloa :wave: !
 
hiiviö mulla alkoivat viimeiset menkat 5. syyskuuta, eli varmaan se sitten on jo 12.6. tai jotain se laskettu aika.

Kerrottiin tänään miehen siskoille. Toiselle siskolle kertomista vähän mietittiin, että kerrotaanko vielä pitkään aikaan, kun se käsityöihmisenä ja vauvafanina ehtii hukuttaa meidät pieniin sukkiin jo monta kertaa ennen kesää! Yksi sukka on jo kuulema valmiina, ihan etukäteen... :p Kumpikaan niistä ei yhtään osannu etukäteen arvata uutista, olivat ihan äimänä ja toinen oikein kiljaisi ja tirautti pienen itkunkin. Ihanaa, kun ihmiset ottavat uutisen niin mukavasti vastaan!
 
VF82
tääll o 1 kesävauvaa oottava.. Olen 23vee
tää on toka vauva.. esikoine o 1v2kk kohta
rv6
la ois omien + joidenki laskureide mukaa Juhannuksen tienoilla... (laskureiden mukaan 20.6.07)
3.11 o nla...<br><br>
 
Kiitoksia kaikille tsemppaavista sanoista!
Kotona jo fiilikset oli paremmat =)
ehkä tämä tästä kun huomenna pääsee ultraan.
Mitähän siel näkyy, kun on menkoista 5+3 ja ovulaatiosta sit kaks viikkoo vähemmän...

No saan mielen rauhan ainaki =)

Ihanat loppuviikot kaikille ja uusille tervetuloo mukaan =)
 

Yhteistyössä