~KesäMassut 2007~

voi vitsi mä oon ihan kateellinen teille kenellä on jotain painoarviota vaavista. mun kohdalla ei oo kertaakaan sellasesta ollu ees puhetta. eikä mitään tollasta et miten paino on noussu per viikko tai jotain. :\|
ois kyl ihan kiva saada enemmän tietoo kaikest tällasesta.

sitten sellanen kysymys. liikkuuko teillä vaavit paljon koko ajan??
ku nyt ku tulee rv 30 ja siit eteenpäin ni on noita liikelaskenta juttuja yms.
mulla on viimepäivät ollu aika hiljasta masussa. olen kyllä liikkeitä sillon tällön tuntenu, mut esim. vähä aikaa takaperin oli sellanen viikko et mylläs koko ajan ihan hirveästi ja nyt on tällast "hiljaiseloa" onko normaalia vai täytyykö käydä nevolassa?? nyt on taas tietty viikonloppu edessä eikä pääse oikeen mihinkään.
kertoilkaapa teijän vaavin liikkeistä ja onko niissä ollu eroja eri päivinä.

jostain syystä nyt taas on iskeny tällanen kauhea paniikkikausi et jos ei päästäkkään loppuun asti :eek:

Hani ja Samppa 28+4

Toi Kuuttipienen nimimerkki on niin suloinen, et iskee kauhee hoivaamisvietti :LOL:

Kiva kuulla hiljaiseloa viettäneistäkin. Juu'u, kyllä harmittaa istua töissä kun ulkona on noin hyvä ilma. Ja kotona ei odota kun imurointi ja lattioiden pesu, plääh..

Mulla alkaa tää närästys olee ihan sietämätöntä!!! Pakko juoda vettä koko ajan et auttaa ees sen pari sekuntia. Tuntuu et koko ruokatorvi on ihan tulessa eikä ole kassissa ees Rennietä.

Mies soitellu ja vauhkonnu koko päivän remontista. Pistin sille jo viestiä et ottais ihan lunkisti, ei ne asiat edisty ainakaan huutamalla. Se on ihan mieletön stressaaja!!!! Hermo menee..siis mulla. Tästä taas kerran olen oppinut sen, että taloa en sen kanssa kyllä alkais rakentaa, siitä ei tulis mitään. Ja hei, sitä remonttia ei ole vielä edes alotettu :)

Eilen piti siltä kysyä et haluaako se että kirjotan kaikki mun toiveet paperille ja vilautan niitä sille vaan sekunnin kerrallaan, mä kun kuulemma latelen kaikki asiat suoraan ulos eikä se tykkää siitä. Kysyin että no mites muuten ihmeessä ne saa ulos jos niitä ei sano, niinku sanoja???!!! Viittomakieltäkään kun en osaa...

MÄ lupasin itelleni että oon ihan coolisti, en hikeenny vaikka se on ihan pirun rasittava.. Niin sulosesta miehestä tulee ihan kauhee elinkumppani kun sillä on stressiä, se ei osaa käsitellä sitä mitenkään. Mä oon monesti ihmetelly et miten se pysty olee ruokakaupan kauppiaana vanhempiensa kanssa. Onneks ei tunnettu silloin... Ja nyt se hullu on alkanu haaveilee taas yrittäjyydestä. Saaks vaimot sanoo siihen mitään? Et esimerkiks ei käy??

Kylläpä taas lipes asiasta tää asia. JA taas ihan omaa napaa.. :ashamed:

Ai kun pääsiskin noihin hoitoihin, mihin Kata on menos. tekis kyllä terää :))

Voi pahus! Oma vaaka säikytti mut eilen illalla ja tänään yritin sit käydä neuvolan vaa'alla tarkistamass tilannetta... Se oli kiinni! Kello oli vasta puol kolme, joten aika kummallista. Tyydyin sitten omaan vaakaan ja puol kiloa vaan näytti enemmän kuin viikko sitten keskiviikkona neuvolan vaaka, eli ei kai sitten syytä säikkyä. Tiistaina on lääkärineuvola, joten enköhän pärjää sinne asti. Ajattelin silti keventää viikonlopuksi ja ostin tarpeet kaalilaatikkoon... Onkin mun herkkua.

Ei ollu silti turha toi neuvolan ovella käynti... Tein samalla pienen päiväkävelyn, kun oli niin kaunis ilma. Tuli hyvä mieli ja sain vähän energiaakin kotihommien hoitamiseen. Pääsen siis tyynnyttelemään huonoa omaatuntoani...

Mulla on uusia himoja... Aplarit on saanu nyt väistyä ja tilalle on tullu uus päärynäkausi ja banaaneja tekee koko ajan mieli. Banskut vaan pistää ummettamaan, joten ostin jogurttia vehnäleseitten kaveriks. Suklaata ei mitenkään erityisesti te mieli (salmiakkia sitäkin enemmän), mut silti tulee mässytettyä välillä... Menee mulla jätskiäkin ja paljon kinuskikastiketta sen kanssa. Voi mua herkuttelijaa... :ashamed:

Hemoglobiinikin kun kuulemma on laskenut alle 120, kävin apteekista kuukauden kuurin rautaa kokeeksi. Toivottavasti se ei ummeta. Neuvolan mielestä ei tartteis lisärautaa syödä, mut kun väsyttää niin kovasti. Ei se ainakaan pahaa tee, joten testaan jos siitä olis apua.

Hani- kyseli liikkeistä... Kyllä mulla poikanen aika aktiivisesti mukeltaa tuolla, mut on sillä rauhallisempiakin päiviä. Jos nyt ei kauan ne hiljaiset jaksot kestä, niin ei kai syytä huoleen. Jos sun vauva on selkä sun napaan päin ja siks tunnet liikkeitä vähemmän. Toivotan, että kaikki on kunnossa.

Mä kans haluisin painoarvion... Jospa sitten tiistaina. Toivottavasti omasta painosta ei tule negatiivista kommenttia.

Luin tuolla toisesta pinosta, että neuvolassa on joillekin jaettu Pampersin vauvapakkausta (raskaana oleville). Onko joku saanut? Synnäriltä kuulemma sit saa Liberon laukun ja jotain tavaraa... Onkos sellaisesta jollain kokemusta? Kiva olis näytteitä ja muuta saada, joten taidan neuvlassa kysästä. Monista kerhoista on myös lupailtu tuotepaketteja, mut ei ole ainakaan vielä kuulunut... Odottaakohan ne vauvan syntymään asti?

Ootteko te lähettäneet sen Vau'kirjan mukana olevan kupongin, jonka palauttaneet saa sen tuotepaketin? Onko tavarat tulleet millä aikataululla? Mä lähetin sen joulukuun alussa ja tammikuussa sain sähköpostia (kun asiasta tiedustelin), että sponsorit toimittavat tavaraa nihkeästi joten pakettien lähetys kestää. Eivät siis meinaa saada koottua niitä lupaamiaan paketteja. Aika kurjaa. Toivottavasti tulee kuitenkin ennen vauvan syntymää.

Irmelille ja muille muuttopuuhia yms tehneille onnea uuteen kotiin! Mä kans tykkäisin sisustaa, mut vähäseksi jää... Äiti lupas ommella uusia verhoja onneks, joten jotain uutta saan kevään aikana.

Fisun ja muitten haasteellisten raskauksien kourissa olevien kuulumisia olis tosiaan kiva kuulla. Kovasti oon mäkin miettinyt miten asiat on mahtaneet edetä. Toivottavasti kuullaan jossain vaiheessa iloisia vauvauutisia.

Auramaria pohdiskeli vaunuostoksia... Onhan ne hinnat nousseet, mut on ne vaunut kehittyneetkin. Saksasta tilatuissa on se huono puoli, että jos huoltotarvetta tulee voi varaosia olla vaikea saada vaikka edustus Suomessa olisikin. Takuuhuoltoihin pitää lähettää ostomaahan, joten... Toivottavasti ei tule ongelmia, jos sieltä tilaa. (Lisäksi ne on vähän erilaisia kuin Suomessa myytävät ns. vastaavat mallit.) Hintaan vaikuttaa aika moni asia, joten kannattaa varmaan miettiä niitä omia tarpeita ja vaatimuksia. Me päädyttiin uusiin Gessuleihin, kun halusin kunnolliset tietyillä ominaisuuksilla. Ne oli ainoat, joista ominaisuudet löytyi ja uudet siksi, kun siihen oli mahdollisuus ja käytöajan on tarkoitus olla pitkä. Matkarattaat ostetaan varmaan myöhemmin lisäksi.

Kreecherille paljon onnea sunnuntain johdosta! (Etten vaan unohda...) Näyttää nuo omatkin synttärit kovasti lähestyvän, mut sitä ennen juhlistetaan miehen "ikääntymistä" (Heh... Nuorempi kuin minä.) perhevalmennuksella... Railakkaat bileet! :LOL:

Tämmöistä siis tänään ja uutta viikkoa aloitellaan...

PikkuMyy-80 ja poikanen 28+0

Heip!

Sain tänään iloisia uutisia palkanlaskijalta! =) Työnantaja maksaa äitiysloman alkaessa 3 kk:n palkan, vaikka en ole ollut päivääkään töissä esikoisen äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen! Sen lisäksi palkanlaskija muistutti, että mulle on tulossa toukokuussa vielä 10 päivän lomarahat edellisen äitysloman loppuajoilta. Ja uudet lomarahat lasketaan tietenkin taas tästä tulevasta äitiyslomasta. En olisi itse kyllä osannut odottaa enää mitään työnantajalta, ajattelin että kelan elättinä mennään seuraavat vuodet.

kolmas: Mulla on tosi pinkeä, kova maha ja liikkuminen on koko ajan tukalampaa. Etenkin tänään on tuntunut siltä kun olisi jatkuva supistus päällä. Alkaa syöminen ja hengittäminenkin olla vaikeaa...

Liikkeistä: Neiti on ollut tosi aktiivisena viime päivinä ja etenkin öinä. Tänään kun nukutin poikaa päiväunille, sain oikein tuplapotkut, kun poika potki mahaa ulkoa päin ja sisko vastasi sisältä potkuihin =)
Hanin vauva taitaa vaan olla jo niin iso, ettei mahdu potkimaan entisellä innolla. Ja onhan niissä päivissäkin eroja, joskus vauva liikkuu enemmän ja joskus lepäilee =)

Irmelille onnea uuteen kotiin! :flower:

Ja kiva saada aina vaan uusia kesämassuja pinoon, sekä kuulla teidän harvemmin kirjoittelevienkin kuulumisia!

Niin vielä, jos täytyy veikata, kuka saa ensimmäisenä vauvan syliinsä, niin kyllä mä oon katan kannalla ;) Jos ei sitten joku tule taustalta yllättämään vauvauutisilla. Itellä on pieni pelko, että jään tänne yksin kirjoittelemaan, kun muut jo hoivailevat vauvojansa.. On tuo laskettu aika sen verran loppukuusta.. Mutta ennemmin tai myöhemmin, pääasia että syntyy :D

-ebbuliini ja neiti rv 25+1-

Vinkki jos nä sivut hakkaa erroria eli mä olen maalannut koko tekstin ja kopioinut sen.Avannut uuden sivun ja liittänyt tekstin tyhjään vastausikkunaan.Näin olen saanut viestin lähtemään!!

On toosi turhauttavaa kun pitkät jutut kirjoittaa ja ne katoon.Tai ei suostu lähtee.En tiiä onks näil sivuil joku pirun aikaraja minkä sisällä juttu pitäis kirjoittaa ja lähettää!

Nyt aamupalalle,oli kiva ilta likkaporukassa.Ne otti sidukkaa ja täytyy sanoa että ekan kerran tän odotuksen aikana tuli kurja mieli.Miksen mä..

Kun tulin kotiin oli ukko siivouspuuhissa mikä kiva,mutta se kaljotteli.En tykänny lainkaan.
Menin maate aika myrtsinä.

Ukko nukku alakerrassa,tietää että en voi sietää sitä kaljan löyhkää mitä se puhkuu yön siinä.
Nukuin kyllä huonosti,kurjaa mennä riidalla nukkumaan.

Täällä on Masu-Miska kans ollut hiljasempi,musta se kuuluu asiaan,on kasvukausi ja nukkuu enemmän.

Eilen likat hipelsi ja kolepsi mun mahaa.Taivastelivat kuinka se voi olla niin pieni.PIENI??No katsojan silmissä,sillä musta se on iso.
Isompi kuin Maisasta näillä viikoilla.No,tyttö olikin pienempi,viikolla 33 oli painoarvio 1600 g.

Mutta nyt meen mököttäen aamupalalle.Ja Irmelikös se tuskaili ukkelinsa kanssa-sympatiat.Ne onkyllä eri planeetalta!

kata 29+1

Hassu: yritä muistaa kopioida tekstiäsi aina välillä kirjoittaessa. Minulla se keino on auttanut. On kyllä aivan raivostuttavaa kun pitkä sepustus katoaa taivaan tuuliin kun kuitenkaan ei joka hetki pääse krijoittelemaan ja aina tänne sivuille ei pääse sisään.

Oliko se Kolmas joka kirjoitti siitä kalaöljystä. Luin vähän aikaa sitten tutkimuksesta, että jos odottava äiti syö kerran viikossa kalaa, kehittyy sikiö jollain tapaa paremmin (jotain älystä puhuttiin). En tiedä onko totta vai tarua, mutta olen nyt ajatellut noita kalaöljykapseleita syödä, koska haluanhan että meidän neiti on viisas :LOL: (tosiasiassa ei tiedetä edes onko neiti vai poika).

Tähtitaivas: otan osaa, julkisivuremontti tolla tavalla "totaalisesti" tehtynä on tosi kurja. Naapuritalossa on tehty syksystä alkaen, nyt ovat saaneet rätit pois talon edestä. No, kyllä siitä on aika siistin näköinen näyttänyt tulleenkin. Ei ole raskausmyrkytyspelkoa täällä, millaiset oireet siinä on?
Kata: Mä olen käyttänyt samaa huonekalujen siirtelytekniikkaan eli vaikka villasukat huonekalun jalkojen alle ja johan läks. Mun pitäis siirtää yksi kirjahylly toiseen paikkaan, mutta se pitäis tyhjätä ensin. Jaksaiskohan sitä tänään kun tuli jo herättyä. Kampaajalle pitäis myös varata aika. Mun mies myös tykkää pitkistä hiuksista, jollaiset mulla nyt onkin. Tuollainen kerroksittainen leikkaus kuulostaa hyvältä, sitä varmaan saa laitettua paremmin. Mukavaa illanviettoa sulle! Ihanan lohdullista kuulla, että maha on ainakin sinulla vajunut takaisin mittoihinsa synnytyksen jälkeen.

Tinzu. Sitäköhän se eilinen väsymys olikin... Olin aivan veto pois koko päivän. Miehellekin vain kiukuttelin koko ajan kun kävimme katsomassa jotain huonekaluja kaupoista. Se vei mua kahville kun ajatteli veren sokerin olevan alhaalla :)

Hani: Mulla alkoi tänään viikko 28. Kyllä se siellä tuntuu jylläävän eikä ole mihinkään asentoon asettunu. Varsinkin iltaisin tulee sellainen jalkatreeniosio että. Eri päivinä liikkuu kyllä eri tavoin. Ja yleensä päivisin ei liiku ollenkaan.

Tavallaan tuo aikainen synnytys jännittää, mutta onneksi jo nyt tietää, että vauva on sen verran iso, että sen eteen tehdään kaikki mahdollinen. Ennemmin mua jännitti silloin, kun ei olisi vielä selviämisen mahdollisuuksia ollut.

PikkuMyy: Me ei olla saatu vielä mitään näytteitä. Eikä myöskään äitiyspakkausta, koska hakkemus kulkee edelleen vasta kalenterini välissä
:ashamed: Voi mua, pitäis laittaa se jo postiin niin pääsis katselemaa niitä kaikkia pieniä juttuja. Mieskin sais vähän enemmän tuntumaa tähän touhuun.

Teillä on niin söpöjä pyöreitä masuja. Mun masu menee ikään kuin "halki" tosta navan kohdalta, kun se paikka on ikään kuin sisään päin.

Nyt laitan tämän tulemaan tai kukaan ei enään jaksa lukea...

Kata: Ihanaa, tuli oikein itellekin sellainen rentoutunut olo kun luki tuosta intialaisesta päänhieronnasta ja ihonpuhdistuksesta.. Ota kaikki irti siitä, pääsisipä itsekin :)

KuuttiPieni: Jaksuja kovasti supistusten kanssa :hug: ! Jos lohduttaa, niin mulle sanottiin neuvolassa että joillakin naisilla vaan tuntuu herkemmin nuo supparit eikä se välttämättä tarkoita että vauva syntyy etuajassa. Tarrasukkia vauvalle, kyllä se siellä varmasti viihtyy niin kauan kuin on tarpeen!

Hani vähän vaihtelee päivittäin tuo liikkumisaktiivisuus (ja vuorokaudenajan mukaan myös). Enpäs ollu muistanutkaan että liikelaskentaaki pitäis kohta tehdä.. Kai ne neuvolassa muistuttaa vielä. Kai ne vaimeatkin liikkeet lasketaan, kunhan ne ei nyt ihan pysyvästi muutu vaimeaksi.. Tosin vaikea sanoa, kun on vasta eka tulossa.. Joinakin päivinä vain vähän nyrkkeillään ja/tai potkitaan vaimeasti, ja parin päivän päästä onkin pinnistely/kuperkeikkapäivä :). Hih, pieni viihtyy jostain syystä oikealla puolella alhaalla nukkumassa, ja jos itse kääntyy vasemmalle kyljelle tai vaihtaa nopeasti asentoa niin alkaa ihan mieletön pinnistys oikealle! Eilen se harrasti tuota pinnistelyä lähes koko päivän, illalla alkoi jo sattua se touhu kun toinen on niin reipas :) .

Irmelinperheelle onnea uudesta asunnosta :flower:

Kolmasmaha on pinkeä ja ison tuntuinen täälläkin.. Koetin just yhtä takkia jota oon pitänyt keväisin ja syksyisin ja niukin naukin meni napit kiinni siinä! Toivottavasti kesä tulee pian niin ei tarttis ruveta tekemään kovin paljon vaatehankintoja enää loppuajalle kun talvitakkikin tekee tiukkaa..

Pampersin vauvapakkausta ja Vau'kirjan pakettiaen ole saanut. Vau'kirjalle lähetin joskus aikaa sitten netissä sen ilmoituksen muttei mitään ole kuulunut.. Voishan sitä varalta lähettää tuon neuvolan antaman kirjasen lapun myös, jos se sähköinen versio on vaikka hukkunut bittitaivaaseen.

Taas vähän omaa napaa.. Paino, tai siis sen nousu vähän hirvittää. En oo punninnut itseäni kotona koska tiedän että meidän vaaka voi heittää kiloilla suuntaan tai toiseen. Jänskättää siis keskiviikkoinen neuvolalääkäri.. Syön omasta mielestäni aivan uskomattomia määriä ja herkut maistuu vähän liian hyvin.. Samaten jänskättää, onko paikat pysyneet kiinni suppareista huolimatta. Ovat välillä tosi napakoita ja tuntuvat nivusissa ikäviltä.
Painoarvionsain vauvalle kun jouduin käymään kerran tk:ssa supistusten takia, mutta en tiedä antaiskohan ne nyt sitä neuvolalääkärissä. Olis kiva tietää miten poikanen kasvaa :).
Selkä- ym. vaivoista Olin tosi riemuissani eilen, kun selkä ei vaihteeksi ollut kipeä :). Oli ihan uusi ihminen-olo! Ihmeellistä naksunaa ja rutinaa kyllä kuuluu liitoksista, pitää toivoa että lantio jaksaa pysyä jotenkin kuosissa :D . Istuminen on tosiaan aika tuskaa, mutta kävelylenkit on ruvenneet auttamaan.. Saapa hyvällä omallatunnolla livistää ulos aurinkoon kävelemään vaikka pitäisi lukea tenttiin ;).

Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti mahatautiepidemia on jo väistynyt niillä joilla sitä on ollut :flower:

Niini ja massuasukki 26+4

Moikka moi....tosi pitkästä aikaa...lueskellut oon juttujanne mutta en oo jaksanut kirjoittaa ite...oon ollut tosii väsynyt... :/

Viime viikolla oli neuvolalääkärillä ja kaikki ok....sit maanantaina oli sokerirasituksessa siellä sit kaikki ei ollutkaan ok...kaikki 3 arvoa koholla...nyt pitää ottaa verensokeria 7 kertaa päivässä...ja 27.3. ois äippäpolille meno et katotaan miltä noi mun mittaamat arvot näyttää...Kumpa pääsis pelkällä ruokavaliolla...

Nyt oon ollut 2 päivää kamalassa oksu ja ripuli ja kuumeataudissa...nyt eka päivä että pystyy oleen pystyssä...heikko olo kyl on mut eikö se tästä taas arki ala.... ;) Et hyvin meni tää mun talvilomaviikko...sairastaessa... :D

Ihan kiitettävästi vauva liikkuu masussa...nytkin kun istuu niin ponkii kovasti tuolla alavatsalla...melki voisi sanoo et kipeetä tekeepi... :/ Mutta nää liikkeet niin helpottaa...tietää että kaikki kunnossa vaavilla masussa!! ;)

Hyvää viikonloppua!!!!

Mantsu ja "toukka" 26+5

Moiks!

Mies joutui viikonlopputöihin ja mukelot nukkuu. Mua odottelisi törkeä pyykkivuori tuossa, pitäisi viikata ja viedä paikoilleen. Tylsää hommaa, roikun mieluummin koneella! :D

Mä vähän luotinkin siihen, että kata kumoaa tuon kolmannen lapsen jälkeen palautumis-jutun. Sen verran timmin näköisiä on noi profiilikuvat olleet, ettei ole kauheasti ylimääräistä jäänyt.

Mä sain kakkosen synnytyksen jälkeen sairaalasta sen liberon kassin. Siellä oli jotain vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, lehtisiä, hammasharja ja kirja... Ihan kiva paketti. Oli aika hupaisia näky, kun meitä suht samanikäisten lasten äitejä kyläili yhtäaikaa. Naulakko vaan pursusi noita violetteja libero-kasseja. Siinä sitten ihemteltiin aina, että mikä on kenenkin. :LOL:

Mulle tuli esikoisen kohdalla raskausmyrkytysoireita, eli proteiinia pissaan ja verenpaineet kohosivat parissa päivässä ihan kauheasti. Omaan oloon se ei vaikuttanut, neuvolassa vaan huomattiin. Onneksi nämä oireet tulivat vasta 39. viikolla, joten sen suhteen ei ollut hätää. Synnytys käynnistettiin sen nopean verenpaineen nousun takia. Nyt kuulemma seurataan lopussa niitä paineita vähän tarkemmin. Jännä, kun sen raskausmyrkytyksen sanotaan olevan lähinnä ensisynnyttäjien ongelma, mutta aiempi raskausmyrkytyskin voi altistaa uudelle. Kai se sitten tarkoittaa, että jos ei ekassa raskaudessa tule, niin todennäköisesti ei seuraavissakaan. Kakkoselta ei mitään oireita ollutkaan.

Mua on alkanut kuheasti mietityttää, että mihin ihmeeseen me työnnetään noi vahemmat lapset, jos synnytys käynnistyy silleen, ettei kummankaan vanhemmat ole saatavilla. Mun isällä on opettajan ammatissa pitkä kesäloma, eli hän voi kyllä päivystää, mutta hänkin on kesäkuussa viikon Englannissa. Sisko tekee vuorotyötä, miehen vanhemmat ovat töissä, kuten myös minun äitini... Täytyy varmaan tehdä ajoissa sellainen kaavio koko kesäkuulle, että kuka on milloinkin päivystysvuorossa! Ja rekrytoida vielä muutamat kaveritkin mukaan...

No, ei kai tässä auta kuin tarttua tuohon pyykkivuoreen. Viikkaamisesta ei tule mitään sitten, kun nuo hurjapäät herää uniltaan. Viikonloppuja kaikille! :wave:

Kreecher ja Antero 27+1

Tuosta arvuuttelusta kenelle syntyy ekana, mä oon ihan varma että me, keillä nyt supistelee, ollaanki niitä ketkä täällä viimisenä huhuilee että "onko täällä enää ketään..." :) Oon ihan varma että tästä tulee juhannuslapsi vaikka LA 10.6

Selkäkivuista, itselle ainut keino siihen on joka iltainen venyttely. Jos en jaksa venytellä, niin sen huomaa heti jo seuraavana aamuna. Mutta ei se mitään, tällä mä kerään vaan motivaatiota itselleni että laitan "paikat" kuntoon synnytyksen jälkeen. Olin meinaan vissiin niin rapakunnossa ennen raskautumista että oikein hävettää.. :ashamed:

Kyllä se mieskin siitä eilenä tyynty. Soitti vielä oikein kotimatkalla ja pyysi anteeks. Ja samalla pyysi että koita kestää.. Mihinkäs mä mun velkavankeudesta nyt enää lähtisin ;)

Mutta silti oon Kata ihan samaa mieltä, eri planeetalta ovat. Ja kehtaavat vielä väittää että naisten kanssa on hankalaa!!

Maanantaina menen valkkaamaan/ostamaan eka päivällä ilman lapsia tapetit makkareihin, ja sitte illalla mennään miehen kanssa ostamaan kaakelit. Tapetit mulla on jo päässä, mutta kaakeleista ei oo mitään visioo... kääk. Muuten kaikki reilas ja remontti siellä lähtenyt nyt käyntiin hyvin.

Aamulla just funtsin että hyvä toisaalta et tää tulee nyt, eipä mee kevät päiviä laskeskellessa :) Ja sit kun alkaa nää mun remonttihöpinät kyllästyttää niin sanokaa, tää nyt vaan on päässä koko ajan.

Kreecherille paljon onnea etukäteen :flower: Perästä tullaan, vasta tosin elokuussa :)

Irmeli ja Niiloska 27+6 ( taas vaihtuu huomenna viikko??!!)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 16:18 Hani- kirjoitti:
voi vitsi mä oon ihan kateellinen teille kenellä on jotain painoarviota vaavista. mun kohdalla ei oo kertaakaan sellasesta ollu ees puhetta. eikä mitään tollasta et miten paino on noussu per viikko tai jotain. :\|

sitten sellanen kysymys. liikkuuko teillä vaavit paljon koko ajan??
ku nyt ku tulee rv 30 ja siit eteenpäin ni on noita liikelaskenta juttuja yms.
mulla on viimepäivät ollu aika hiljasta masussa. olen kyllä liikkeitä sillon tällön tuntenu, mut esim. vähä aikaa takaperin oli sellanen viikko et mylläs koko ajan ihan hirveästi ja nyt on tällast "hiljaiseloa" onko normaalia vai täytyykö käydä nevolassa?? nyt on taas tietty viikonloppu edessä eikä pääse oikeen mihinkään.
kertoilkaapa teijän vaavin liikkeistä ja onko niissä ollu eroja eri päivinä.

jostain syystä nyt taas on iskeny tällanen kauhea paniikkikausi et jos ei päästäkkään loppuun asti :eek:

Hani ja Samppa 28+4

ANTEEKSI VIESTI YLÄPUOLELLANI! TÄÄ MUN KONE ON HIUKAN SEKAISIN TAI JOS SE EI OLE, NIIN MÄ OON. =)
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 16:18 Hani- kirjoitti:
Joo täällä sama, ei mitään puhetta paino ja pituusarvioista! Kävin maanantaina omalla lääkärillä, oon kyllä tyytyväinen lääkäriin, osaa hommansa ja enemmänkin, mutta ei oo täällä kans tapana. Olis kiva kyllä saada jotain osviittaa asiasta kun ei muuten oo hajua tästä raskaudesta, esikko kun on vasta tuloillaan.
Omasta painostakaan ei mitään tietoo, kerran se lääkäri sanoi, että joo on painoo kyllä tullut :LOL:
Ihan kun mä ite en sitä tietäisi :whistle:

Painosta vielä sen verran, että mun ame. kaveri, joka on 5 viikkoo pidemmällä kun mä, sanoi, että kaikki mikä kertyy kroppaan on nestettä ja turvotusta ym. jos ei naama oo pyöristynyt yhtään. En tiedä onko noin, mutta KUULOSTAA MUN KORVAAN HYVÄLTÄ! :D

Fisu?oliko hänkin tästä porukasta? Onko hänelle tullut ennenaikainen synnytys? Tulin vasta tänne niin myöhään....

Kreecher,sä olit lueskellut niitä kohtukuolema juttuja täällä Foorumissa. Mun mies on antanut mulle porttikiellon niihin. Siis ihan oikein, ei niitä tarttis ees lukee tässä vaiheessa. Mutta kun kiinnostaa kaikki ne surullisetkin asiaan liittyvät :ashamed:

Raskausarvista täytyy ilmoittaa, että ensimmäinen raskausarpi on ilmestynyt! Nimittäin peppuun,ääk! Se on siis varmaan normaali asia, mutta uusi ja kauhea mulle. Liittyykö jotenkin lantion levenemiseen, vaiko ihan omaa syytäni?

Pesänrakennusviettiätäällä kerrakseen! =)
Irmelille onnittelut uuden asunnon johdosta!
:flower:
Meillä ei oo valitettavasti mitään saumaa hankkia ns.´isompia´ vauvantarvikkeita kuten sänkyä ym. Ne tehdään vasta kesällä kun muutammen takaisin Suomeen. Se jotenkin tuntuu vähän vaikealta, kun oon just sellainen ´kodinlaittaja ja sisustaja´. Mutta otan rauhallisesti ja sopudun tilaanteeseen! :)

Hani, mun poikanen liikkuu ainakin hurjasti masussa, en tiedä miksi, mutta tuntuu, että koko ajan on hurjat juhlat menossa. Saattaa olla vain vähän vilkas.

Oon huomannu, että se viihtyy erityisesti oikeassa kyljessä, saattaa änkeä tuon pikkupeppunsa kylkeen niin että on ihan kivikova siltä kohdalta. Sitten hieron vähän mahaa ja vaihtaa asentoa!

Kertokaa onko vaarallista lapselle kun oon syönyt viikon aikana melkei 5 pussia Turkinpippureita? :p
Tuttava tuli käymään Suomesta ja toi namia. On ollut sitten niihin sellainen himotus kokoajan.
EI KAI OO VAARALLISTA? En saa kyllä koko keväänä enää sitten niitä.... :ashamed:

Raskausmyrkytyksestä en tiedä yhtään mitään. Onko jotain tekemistä veren merkkisyydestä?
Jos veret menevät mulla ja beibillä sekaisin, niin ei niin kuulemma oo vaarallista, mun veri siis ei aiheuta babylle pahaa, Tais olla O-
Tutkittiin sitä silloin kun olin siinä autokolarissa.
Mut hei, se siis liittyi pissiin ja proteiiniin?

Kiitos tallentamisneuvoista, oli tarpeen! Menee vaan joskus järki näihin elektronisiin vempaimiin!

Viikonlopun jatkoja!! :heart:

Hassu ja pikkutikru rv29<br><br>

kylläpä täällä pinossa on vilkkaita vauvoja =) olkaa onnellisia kun vauvat liikkuu koko ajan niin ei pääse tulemaan näitä pahoja ajatuksia ja turhaa paniikkia.
mä aion ainakin soittaa heti maanantai aamulla neuvolaan vaikka silloin tällöin olen jotain liikettä tuntenutkin. on vaan nyt se paniikkikausi taas menossa.

HAssu,toi on melkoisesti salmiakkia kyllä!!Nostaa lakritsin ohella verenpainetta,että siinä mielessä se ei ihan turvallista ole.
Varsinkin jos on verenpaine korkeahko.

Raskausmyrkytyksessä verenpaine nousee,(alapaine jatkuvasti yli 100)
nestettä kertyy kroppaan,ylävatsalla tuntuu kiristystä ja pää särkee pirusti!Näköhäiriöt on myös paha merkki.
Pissaan erittyy valkuaista ja tauti on aika petollinen.
Vauvan kasvu hidastuu,istukan toiminnan häiriintyessä.
Tauti on äidillekin vaarallinen ja raskaus pyritään lopettamaan ennen kuin se pääsee oikein pahaksi.
Tauti yleensä ensisynnyttäjien..

Hani,eiköhän se ihan ok vaikka vaavi vähemmin liikkuu mutta käy tarkastuttamassa kuitenkin niin saat mielenrauhan..

Täällä on mysö tosiaan hiljanen kausi,mutta en usko että mikään on vialla.
Liikkuu kuitenkin vaikkei villi olekaan.

Maa on valkoinen!! :xmas:
Kinkkua tekis mieli!!!

Alan kahvinkeittoon,muu talonväki nukkuu vielä.Ihanan hiljainen aamuhetki!

Mukavaa sunnuntaita!!

kata 29+2

juu..nyt on käyty neuvolassa, tosin jo torstaina vaan en ole saanut aikaseksi kirjoittaa kuulumisia! :whistle:

viikkoja oli 26+0
paino per viikko +241g
rr: 111/63
b-hb: 122 sf-mitta: 23cm
syke: 148

ja sain seuraavalle päivälle ajan fluori-näytteelle..kun valitin paineen tunteesta ja vhän kokkareisesta valkovuodosta ja ei tosiaan muuta vaivaa oo ja hiivahan se sillä piili..kuhan se ei kovin kauan olis ollu..no sain lääkityksen ja nyt se on menossa toivottavasti ohi!

hani: olit muistaakseni se joka valitti vauvan liikkumisesta??mulla kans ollut nyt hiljaisempaa eloa masusssa..mutta onneksi aina välillä sattuu vähän potkasemaan mutta ei tosiaan kovia potkuja oo saanu nyt tuntea :/ ois mukava taas oikein kunnon jomot potkut tuntea.. :D pelottaa vaan ku viimeksi just 30 viikoilla kuoli se edellinen vauva kohtuun että jos sillekki nyt jälkikäteen tulee se sama sairaus vaan minun mielestä se ei yhtäkkiä voi ilmestyä ja kun nämä viikotki on jo aika paljo...kehitys loppu viimeksi 25-27 viikoilla mutta tämä vauva on kumminkin potkinu rajusti verrattuna viime raskauteen kun ei se pieni voinut edes potkia kun oli niin sairas! :'( mutta toivottavasti nyt menee loppuun asti onnellisesti! :heart:

tosin hani vielä senkin takia ei vauvan potkut niin selvästi tunnu kun se on ollut nyt tuolla oikealla puolella enimmäkseen ja minulla on edessä istukka oikealla puolella..mutta kannattaa tarkistuttaa tulanne jos itellä se vaivaa!niin tekisnminäkin jos alkaa vaivaamaan ja pitempään alkaa olemaan hiljaista!

äitiyspäivärahasta:puolen vuoden tulon laskelmalla ketään? kun mietin sitä kun työt loppuu toukokuun lopussa ja la kesäkuun lopussa niin miten se menee että myöhästyykö äitiyspäiväraha paljon kun eihän niille jää kun kuukausi aikaa laskelmoihin ja muihin selvityksiin..tympäsee ainanämä lakelmat ja muut kela hommmat...... :kieh:

alkanu nyt ummetus taas jahtaamaan mua.. :kieh:
ja lenkillle haluttais joka päivä vaan ku ei oikein saa aikaseksi lähteä ku maha aina kovana kun kävelee mutta se aina niin virkistää oloa että eikait se haittaa joa aina joskus käy vaikka onki aina kovanamaha..supituksia??

pikku-myy: täällä toinen herkuttelija..tuntuu että pitäis joka päivä saada jotain makeaa suuhun.. :ashamed: oikein itteä ottaa päähän kun ajattelin että tämän raskuden aikana ei tulis niin paljon painoa kun muiden aikana...no..7-7,5 kg on jo kasassa... :(
ja viikkoja vielä n. 13 jälellä...huh huh

katalle kysymys: siitä kutinasta minkalaista se on jos tulee se oliko se hepatoosi vai mikä lie? :eek: kun mulla alkanu kutisee melkein joka paikasta sillai niinku ois karvoja joka puolella :LOL: yritä saada jotian selvää minun hienoilta kysymyksiltäni! ;)

juu kävispä tänään vaikka äänestämässä, mutta hyvät päivän jatkot ja yritän taas käydä joskus aina kirjoittelemassa! :)

AnttuLiisa ja viikot 26+3

Riina-Niina kipeänä
Kuopuksen norovirus meni ohi kunnolla vasta perjantaihin mennessä ja luulin, että me muut säästyttiin pahemmalta vatsataudilta, mutta toisin kävi... :headwall:
Jo perjantai-illalla oli semmoinen etova olo, joka meni pienellä välipalalla ohi, mutta taas eilen illalla tuli huono olo saunan jälkeen ja söin pienen iltapalan.
Nyt olen ripuloinut ainakin seitsemän kertaa eilisillan jälkeen ja olo on tosi hutera. :x
Pitää vissiin mennä oikoiseksi sohvalle, jos lapset antaa hetken aikaa levätä, kun isäntä osuu olemaan töissä tietysti juuri tänään eli lapsista pitää joka tapauksessa huolehtia itse. :(

Toivottelen kaikille hyviä vointeja! :flower:

Riina-Niina ja satuaarre 27+5

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:23 Jonina kirjoitti:
Tällainen kysymys on mielessäni liikkunut, että millaiset lastenvaunut hankitte / olette hankkineet?
minun täytyy hommata kaksosten rattaat ja olen ajatellut sellasia jossa lapset istuu peräkkäin, koska esikko on kuitenki paljon isompi ku tää tulokas. ja kun sen takimmaisen saa aivan makuuasentoon, ni saa vauva olla siel.

Sunnuntaipäiviä :wave:

Mies on viikonlopun töissä ja mulla tässä kova suursiivous meneillään. Aion puunata koko kodin lattiasta kattoon! Tulin nopeasti silti lukemaan uusimmat kuulumiset ja jotain kirjoittamaan.

Täällä on ollu paljon puhetta vauvan liikkeistä. Meidän vilpertti aikalailla nukkuu päivät, mutta ilta kun tulee niin on äidin sisuskalut koetuksella. Tuntuu että pitää pikkunen palleaa jalkapallona ja virtsarakkoa nyrkkeilysäkkinä, urheilullinen kaveri tulossa :D

Tietääkö kukaan onko kovinkaan normaalia kun eilen oli kovaa vihlontaa jossain tuolla ihan alhaalla lantiossa ja sitten tuntui niinkun masu olis humpsahtannu alaspäin.Samalla tuntu paineen tunnetta..? Tänään kuitenkin ollut ihan normaali olo jo.
Mulla on sellainen olo että poksahan ainakin kuukauden etuajassa ja miehellä on samanlainen tunne, kumma kyllä. Se on sellanen vahva fiilis jossain sisällä..niin että veikkaan itseäni ekaksi poksahtajaksi :D

Aivan ihania massuja on tullut profiileihin, kaikki erilaisia ja kauniita =) Itsekin päivitin uuden kuvan, joka otettu tänään rv27.

Kovasti odottelen neuvolaa joka on vasta 28.3.. Saatiin muuten äippäpakkaus ja oli kyllä ihana!!..eikä se ollutkaan niin poikamainen kun mitä kelan sivuilta saa käsityksen. Aika unisex minusta, ulkopukua lukuunottamatta :)

Joku kyseli vaunuista..me ostettiin emmaljungan ceroxit duolift kantokassilla. Haluttiin panostaa enemmän rattaisiin kun vaunuihin, niin ratkaistiin asia tuollei ostamalla hyvät rattaat joista saa sit tolla duoliftilla vaunut.

äh, pakko lähtä jatkaan siivousta ettei laiskistu :whistle:

:wave: vauvaunelma & jonniminea

meillä on tulossa tuolta lastenturvasta haberkornin yhdistelmävaunut. siskoni on myynyt paljon vauvan juttuja ja suositteli näitä. hintakin vaa 270, mikä on tosi vähän yhdistelmistä.
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/vaunut.kuomurattaat/haberkorn_vaunut.html
laitoin tohon ton linkin mikä tääl on kerran aikaisemminkin ollu.
meijän vaunut vaan ei oo ton väriset kuin tos kuvassa.

pikkunen mylläs yöllä tosi hyvin ja just kun mä aloin taas olee rauhallisemmalla mielein ni luin ton anttuliisan tekstin mis oli et vaavi oli menehtynyt just näillä viikoilla kun olen ni, se kauhistutti kyl taas hirveesti. myönnetään et olen taipuvainen panikoimiseen.

noh mut ei sitä voi kuitenkaan lopuksi muuta kun toivoa et luoja suo tän pienen syntyä maailmaa ja voida hyvin. :flower:

huomenna alkaa uus viikko kun rv 29 on täynnä ja 30 käynnistyy!!!!!!

Hani ja Samppa 28+6

Tämäkin äiti littää itsensä kesämassujen joukkoon, jos vielä mahtuu? Laskettu aika on 27.6 ja toista lasta odotellaan, esikoinen tulee kesällä 2 vuoden. Olen lukenut teidän kuulumisia ihan ensi viikoilta asti, mutta alkuvaikeuksien takia en heti uskaltanut liittyä joukkoon ja sitten ehtikin vierähtää viikot tänne pitkästi yli puolenvälin. Ihan helppoa ei ole tälläkään hetkellä, sillä ennenaikaisia supistukset ovat riesana jo nyt, mutta jospa se tästä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 10:52 AnttuLiisa kirjoitti:
katalle kysymys: siitä kutinasta minkalaista se on jos tulee se oliko se hepatoosi vai mikä lie? :eek: kun mulla alkanu kutisee melkein joka paikasta sillai niinku ois karvoja joka puolella :LOL: yritä saada jotian selvää minun hienoilta kysymyksiltäni! ;)

juu kävispä tänään vaikka äänestämässä, mutta hyvät päivän jatkot ja yritän taas käydä joskus aina kirjoittelemassa! :)

AnttuLiisa ja viikot 26+3

TUo hepatoosikutina on polttavaa,kuin nokkosilla ois hakattu.Ja johtuu siitä että sappihapot nousee ihon pintaan elil sisäsyntyistä kutinaa,johon ei rasvaaminen auta eikä muutkaan ulkoiset jutut.

Kämmenet,käsivarret,rinta,jalkapohjat ja sääret...Kutisevia paikkoja.

Mutta mulla se oli hyvä oire tuo kutina,ees suihku ei tainnuttanut kutinaa eikä rasvaaminen.
Se todellakin polttaa.

Jep,äänestämään täälläkin!!

Heipa!!

kata 29+2

moikka hyvää sunnuntaita kaikille

mää selvisin puhtain paperein ja ilman migreeniä sokerirasituksesta huh huh
kyllä se koville ottaa...nyt kuuluisa noro virus jyllää meidän perheessä tällä hetkellä isännässä tyttären on jo käynyt läpi toivottavasti hyppää mun yli.. :LOL:

Yhteistyössä