~KesäMassut 2007~

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 21:58 Hani- kirjoitti:
pikkumyy-80 et varmaan muistanu päivittää kuvan vaihdostasi kun näkyy edelleen se ultrakuva.
täällä vaan innolla odottelen et pääsen tirkistämään miltä masusi näyttää :D :D
Siis mitä häh!? Kyllä mulla näkyy, kun klikkaan profiilia tekstini alalaidasta... Missä häikkä? Mitä pitää tehdä?
 
Kiitos sulle PikkuMyy tarvikelistasta. Olenkin varmaan joskus puhellut kiiretahtisesta työstäni ja nyt keväällä on häiden jälkeen ollut niin kova meno päällä, että rehellisesti sanottuna en ole yhtään keskittynyt vauvan maailmaan saattamisen vielä. Äitiyspakkausta ei ole, tosin lomakkeen postiin meno on viivästynyt... Lohdutuksesksi tuosta suklaan syönnistä, söin juuri oikein kunnon annoksen jäätelöä, noin niinku "iltapalaksi".

Minä en pysty päättelemään, miten päin vauva on tuolla masussa. Potkuista ja liikkeistä pystyn jonkin verran päättelemään, että millä puolella se kulloinkin menee.

Kata: mä myös innolla odotan, että ihan silleen vain helposti "palautuisin" entisiin mittoihin synnytyksen jälkeen. Mulla ensimmäinen, joten ei vielä kokemusta.

Pepsukka: tsemppiä ja jaksamista sulle. Ja nyt otat sitten vaan rauhallisesti ja kasvattelet sitä vauvaa vielä.

Irmeli: Pystyt tekemään tarvittaessa valtakirjan asunnon ostoa varten vaikkapa miehellesi. Kaikki muu hoituu asunnon ostossa valtakirjalla, mutta lainaa ei pysty nostamaan toisen puolesta valtakirjalla. Hyvä niin. Mutta joo, ymmärsin yskän eli joku toinen kysyjä olisi ehkä voinutkin mennä, mutta sinä ikään kuin et.

Hani: Ota sinäkin hiukan rauhallisemmin ettei tulis niitä supistuksia. Mulla ei onneksi ole ollut kuin jotain mahan kovettumista, muttei kipuja ollenkaan.

 
ebbulini pikana
Pikkumyy: Kyllä mulle näkyi masukuvasi profiilissa! Ihanan muhkea masu =) Ja mua myös vaivaa kuvailemasi saamattomuus... :ashamed: Ei näitten takapuolikipujen kanssa paljon pystyisikään tekemään, mutta kun en vaan saa niin MITÄÄN tehtyä. Mies on kyllä ollut tosi ihana ja pitänyt paikkoja kunnossa :heart:

Mä kuulin kanssa eilen ihan kivan raskauskommentin: "Sä näytät kyllä tosi hyvältä! Ei mitään turvotuksia tai muita mistä huomaisi että olet raskaana, vain tuo maha pullottaa tuollain nätisti!" =) Kommentoija oli eräs keski-ikäinen tuttava (nainen), johon törmään ehkä kerran kuukaudessa. Kyllä tulin hyvälle mielelle! Yleensä mulle on sanottu vaan, että onpas maha taas kasvanut. Ei sen ihmeempiä kommentteja sukupuolimasusta tai muusta.

Täytyy kyllä syödä vielä jotain ennen nukkumaan menoa..

-ebbuliini ja neiti rv 24+5-
 
No niin, pääsin minäkin ihan ekalla yrityksellä nyt sisään :)

Joten auramaria sain sinut lisättyä!

Ja äippä88, jos kertoisit LA:n niin voisin sua laittaa oikeaan paikkaan myös :)

Manteliko se kyseli edellisistä synnytyksistä? No mulla poika syntyi 38+6 viikoilla, oli luvattu samaksi päiväksi käynnistys, mutta yöllä menikin neljän aikaan yöllä lapsivedet ihan spontaanisti, ei mitään supistuksia tai 'oloja' ennen sitä. Ollaan siitä välillä vitsiä heitettykkin että poika ollut tuolloin jo jästipää ja päättänyt että hän tulee kun itse haluaa :D

PikkuMyy-80 Paljon onnea tätiytymisestä!! Varmaan kiva kun on suht samanikäiset serkukset sitten.

swerfiel ... Vähänkö olen kade... olis ihana päästä jonnekkin lämpimään köllimään viikoksi taikka pariksi... :) Hauskaa matkaa!!

Pepsukka! Koita nyt sitten levätä ja olla stressaamatta (joo, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Toivottavasti kaikki menisi nyt parhain päin!

Paulaliina! Tervetuloa mukaan, lisäilen sinutkin listaan!

Supistuksista... eli mikä luetaan ns.haitalliseksi supistukseksi ja mikä on harjoittelua? Mulla on ruvennut olemaan aika paljonkin, kun vähän jotain tekee tai kävelee sitä että maha menee ihan kovaksi, mutta sen lisäksi on kauhea painontunne alavatsalla.... Eli onko tämä nyt sitten kumpaa? Kun varsinaista kipua ei ole, mutta kuitenkin... Ensi keskiviikkona kyllä lääkärineuvola, että sit saa valaisua muutenkin kohdunsuun tilanteesta, mutta olis kiva jos joku osiasi auttaa :flower:

Isyyspakkauksesta... eli täältä sivuilta tälläisen pongasin ja ajattelin että voisin miehelle tälläisen tehdä, kun en esikosta tehnyt ollenkaan... Vai olisikohan ihan tyhmä juttu, kun kyseessä kuitenkin toinen? Kun ajattelin että voisi ihan sellaisen 'saatekirjeen' väsätä siihen ja vaikka viitata siihen, että viimeksi mulle tuli ä-pakkaus ja nyt tuli raha, niin isi saa pakkaukse... tai jotain... Aikooko kukaan muu tehdä?

Viikonloppuna päivitän masukuvan, lupaan sen! Vaikka tasaviikon 27 kunniaksi :D

Aivan mahtava ilma taas ulkona, ihan kevät jo alkaa olemaan.. Lumet on melkein kaikki sulanut jo täältä pois ja ihan ilma tuoksuu jo keväälle. Kauheasti piristää tälläiset ilmat, nyt vaan sormet ja varpaat ristissä ettei tulisi enää takatalvea! :)

-Hiiviö & Elvis 26+4-
 
Heippas!!

Kelasta tui päätökset viimeviikolla ja nyt sitten tänään juuri äsken tuli postin lappu, että sais pakkauksen hakea... oon niiiiiiiin innoissani, vaikkakin pakkaus on 2006 mallia ihan melko varmasti.... joskos mies sen tänään hakisi, kun en viitsi yksin raahata sitä linja-autolla....

sain minäkin nyt vihdoin ja viimein massukuvan profiiliin laitettua... aamulla sen nappasin, mut en tarkkaa aikaa siihen laittanu mukaan....

Allergialääkkeistä onko joku saanut ja mitä?? mulle lääkäri ei niitä suostunu kirjottaan ja ajattelin niitä mennä vaatimaan ihan oikeasti... nenäsumutteita ja silmätippoja vaan, mutta mihin niitä nyt änkee, kun iho ja huulet kutiaa??? kysynpä vaan... aika pääliö on koko lekuri....

On ihanaa kun lumet sulaa ja aurinko paistaa... vaikkakin on aika nuutunu olo siltikin.... mutta eiköhän se tästä taas...

massussa on hulipäivät menossa, kyllä siellä liikettä ja möyrimistä tuntuu, mut ei ihan hirveetä muksintaa... ihan hyvä vaan niin saa masulihaksetkin välillä vähän rentoutua=)

Mulla viiva yltää vaan napaan ja monet on sitämieltä että tyttö on mahassa kun lähtee kivasti kyljistä ja tulee eteen toi maha... jokunen on meinannu et ois poika, kun on niin alhaalla toi maha... vauva siellä on sanon minä=)

Mutta eipä tässä kai muuta, kuin hauskaa maaliskuista kevätpäivää kaikille!!

Maariana + Iinuska 28+3
 
Kiitos onnittelijoille ja masun huomioinneille! :) Tätiytyminen on huipppu juttu ja tosi kiva, että poikanen saa niin pienellä ikäerolla kaverin omasta suvusta.

Ilmeisesti kuvan vaihtuminen ei kaikille heti näy, vaikka muutokset tallentaisi... Mähän en nähnyt Katan uutta kuvaa heti, mut joku muu näki. Kummallista.

Mua harmittaa tossa mun kuvassa, kun sattui väljä paita päälle ja asentokin on jotenkin epäryhdikäs. Koitan olla kaverin kuvatessa sit poikkeuksellisen kuvauksellinen... Mennään viikon päästä lauantaina kavereitten luo ja olen toisen valtuuttanut kuvaajaksi, kun musta kuulemma pitää ottaa sellanen kirjahyllyversio. Sukulaiset siis haluu nähdä mun naaman olohuoneesaan... Voi kun kiva. :D Tulevat isovanhemmat haluaa kuvia musta ja miehestä, masun kanssa ja ilman. Kuvataan sitten ihan urakalla, vaikka en kameran sillä puolella oikein viihdykään.

Ebbuliini... Ihanaa kommenttia sait masusta. :) Tollasia kuuliskin ihan mielellään...

Eilen kyselin tuolla vauvan hikasta ja kovasti nyt olen siinä toivossa, että poikanen olisi pää alaspäin. Hikka siis tuntuu tuolla ihan alhaalla ja samoihin aikoihin tuntui jytkettä ylämasulla sen verran voimakkaasti, että potkuiksi päättelin. Välillä vaikuttaisi olevan sivuttain, mutta muljuamista ei enää enemmälti tunnu. Ei siis kovin laajoja pyörähdyksiä taida enää tehdä. Ultrauksen toivossa odottelen neuvolalääkäriä...

Isyyspakkauksesta oli puhe... Voi sen mun mielestä tehdä, vaikka ei eka oliskaan tulossa. Katsoo vaan sisällön saajalle sopivaksi eli huomioi sen, että tarvikkeita on jo ennestään ja esim. millekään "manuaalille" tuskin on enää tarvetta. Varmasti on mieleinen yllätys.

Maariana... Joo, kyllä mä sain joulun alla allergialääkereseptin, mut ei se lääkäri ihan helpolla sitä kirjottanut. Mä siis tarttesin lääkkeet joulureissulle, koska en voinu olla käymättä paikassa jossa on kissoja ja mä oon niille tosi pahasti allerginen. Jos en ota nappia kutiaa silmät, vuotaa nenä, aivastuttaa ja hengitys takkuaa. Tarviin siis avaavaa piippua, jos en ota nappia etukäteen. Lisäks mulla on useita ruoka-aineallergioita ja niitä välillä tulee lisää... Oireista ei etukäteen uusien kohdalla tiedä, joten turvallisuussyistä pitää aina olla lääkettä mukana. Keväisin ja kesällä vaivaa siitepölyt, jotka myös käy pahimmillaan henkeen. Päivittäistä käyttö ei ole ainakaan tällä hetkellä, mut tolla Cetirizin-lääkkeellä (vai mikä se nyt oli) ei ole havaittu haitallisia vaikutuksia vauvan kehitykseen. Niitä ei kuitenkaan voi testata, joten näyttö on suppea.

Jos sulla siis on tarvetta allergialääkkeille, niin perustele sille lääkärille hyvin... Pakkohan sen on sulle resepti kirjottaa, jos et ilman niitä pärjää. Mullakaan ei ne nenäsumutteet ja silmätipat hoidoks riitä, joten ei ole vaihtoehtoja. Kutinaankaan ei taida olla mitään muuta vaihtoehtoa. Ne tablettimuotoiset onneks tehoaa usein kaikkiin oireisiin. Tuossa edellä mainitussa tosin se huono puoli, että tehostaa alkoholin vaikutusta... Mut eihän se nyt raskausaikana haittaa, kun sitä ei muutenkaan voi käyttää.

Tervehdys uusille! :wave:

On tosiaan ihanaa, kun on keväinen sää... Vielä on kai räntää luvassa, mut toivottavasti ei tee enää mitään takatalvea.

Meille tehtiin hankintoja... Eilen siis käytiin vaunukaupassa ja mieleiset löytyikin sopivaan hintaan. Samalla ostettiin turvakaukalo ja hoitolaukku, kun se ei kuulunut vaunupakettiin. Nyt siis on poikasella uudet Gessulit odottamassa. Kaukalo on 9kk käytetty, mut lähes uutta vastaavassa kunnossa. Tänään on vauvanpyykipäivä, eli lauantaina ostetut vaatteet ja pinniksen reunasuojukset pääsee koneeseen. Silittämisestä pitäis vielä innostua.

Nyt sit muihin hommiin... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 27+6
 
AnttuLiisa harmaana
heippa kaikille! ja tervetuloa uusille kesäkuisille!! :)

oon ollu melko laiskana kun en ole jaksanut taas kirjoitella ollenkaa tänne vaan aina vain käyny lueskelemassa teidän juttujanne! :ashamed:

tänään ois neuvola puoli neljä..vähän jänskättää kun on ollut aika paljon liekkö ne liitoskipuja ja painon tunnetta melkein koko ajan tuonne alapäähän asti...kuhan ei ois paikat vielä pehmenny..pitää käskeä terkkarin kurkata tuonne alapäähän ku tuntuu ne möykyt tuossa alapäässä eessä että hirvittää että ne "jotku"tulee synnytyksessä ulos..tiedä häntä..

joku kyseli millä viikoilla vauva syntynyt..meillä poju syntyi mitään ennustamatta ja sanomatta viikoilla 38+2 meni yöllä yllättäen vedet ja niin sitä lähdettiin.. :)

tuntuu että ois helppo kun joka kerta vedet menis vaan saas nähdä..

vauveli potkii hurjasti ja välillä tuntuu hankalalta hengittää kun se tuonne kylkiluihin törkkii.. :D mut silti ihan tuntea taas noi ptkut että kyllä niistä nauttii!! :heart:

rampattiin tuossa pari viikkoa sitten kodinhoitohuone..ihana oli saada uudet lattiat sinne :p

juups vaan tulempas siiten kertomaan neuvola kuulumiset miten meni kunhan kotiudun siltä reissulta! :whistle:

vointeja kaikille suppareita ja muita inhottavia tuntemuksia voineille ja ottakaa iisisti!!!!

pitäis toi masu kuvakiin laitta profiiliin..

ANTTULIISA JA VAUVELI 26+1
 
Heippa!!Ihania masukuvia tosiaan!!!Tää on nyt sitä aikaa kun mahat todella venahtaa ja alkaa olo tukaloitumaan.
Istuminen on aika ikävää kun tuntuu että koko maha on piukassa tavaraa/vauvaa!!
Kun syö tulee niin vähästä täyteen että harmittaa!!
Ennen meni perunoitakin kolmekin,nyt yhen jälestä jo ähkii ja puhkii..
Kai tä poju on jouku metriheikki!!

Onhan mulla ollut metri vauvaa mahassa,että ei pitäis rutista!Eikä silloin musta niin kauheen kamalaa ollut,en ainakaan muista.
Oli tosi ihanaa kun masussa oli kaks vaavia.
Meillä ei kesäkuisissa taida olla ketään tuplamamia?

Mitähän FisulleKuuluu,kun ei ole kuulunut mitään?TOivottavasti vain on sairaalassa levossa ja vauva kasvaa ja voi hyvin.

Vauvojen syntymäviikosta,mulla on käynnitetty jokainen kun se hepatoosi on iskenyt.38 on se johon tähdätään,tai siis siihen viikkoon asti koitetaan päästä.Tuon viikon jälkeen kohtukuolemien riski kasvaa ja siks raskaudet lopetetaan rv:llä 38.
Jumpe,ei enää kuin reilu 8 viikkoa ois siis tuohon!!!Kaksoset syntyi tosin 37 viikolla.
Kauheeta kun aika menee nopeeta.

kata 28+6
 
Kiitos Hiiviö listan päivityksestä B)

Supistuksista sen verran, että jos niihin tosiaan liittyy painontunnetta alas ja selkäkipua, niin olis hyvä ottaa rennommin. Minusta koskaan ei voi olla liian varovainen noiden supistelujen kanssa, vaikka useinmiten vauvat eivät liian aikaisin synnykään. Nytkinhän meistä kesäkuulaisista on jo aika moni määrätty lepoon. Pepsukalle muuten asiasta puheen ollen kovasti jaksuja :hug:
Oma tilannekin hieman jännittää, maanantaina onneksi lääkärikäynti.

Tännekin rantautui äitiyspakkaus ja aion kyllä heti alkaa tonkimaan sen sisältöä. Laatikosta tulee sitten vauvalle sänky. Edellisetkin ovat laatikossa nukkuneet, ja hyvin ovatkin siinä viihtyneet. Pinnasänkykin on, mutta sen se on otetaan käyttöön myöhemmin.

Onko kukaan muuten tilannut vaunuja netistä? Aika monet ovat ilmeisesti uskaltautuneet tilaamaan Saksastakin. Tässä olen mietiskellyt, että mistähän ne vaunut lopulta hankkisi. Kovin ovat kalliita liikkeissäkin. Edelliset vaunut, jotka ostin maksoivat uutena 2500mk...ei taida tänä päivänä riittää kunnon yhdistelmiin tuo raha... mikä käsitys teillä on?

Ihania massukuvia oli taas tullut! On niin kiva katsella, kuinka erinäköisiä mahoja meillä onkaan ja kaikki kuitenkin yhtä kauniita
:) Omaa päivittelen varmaan ensi viikolla.

t.auramaria rv27+0
 
Juurikin tulin pankista äskettäin, ja nyt on uuden asunnon avaimet mukana :) Täyty vaan miestä toppuutella kun sillä olis nyt luppoaikaa ja kinus että menis eka sinne. ET MENE, yhdessä sitten..

Nyt toi mut takas töihin ja meni tohon viereiseen pubiin juomaan kaupantekosiiderin. Ai että kun tuli oikein itellekkin suuhun päärynäsiiderin maku.. kilauttelee sit munkin puolesta. Kuudelta pääsen töistä niin sen jälkeen vasta lähetään asunnolle, jänskättää.... :)

Neuvolan th sanoi eilen supistuksista, että uudelleen synnyttäjillä niitä vaan tulee ja jos eivät meinaa loppua niin sitten yhteys äitiyspolille. Useimmiten täysin vaarattomia. Uudelleen synnyttäjiltä puuttuu kuulemma joku kalvo jostain välistä ja kaikki tuntuu tyyliin enemmän. En mä kyllä ymmärtänyt siitä mitään ja ihmettelin et siinä ekassa synnytyksessäkö se "joku kalvo" on lähtenyt vai...?? Ehkä tämänkin asian joku ystävällinen mulle suomentaa...

Oikein aurinkoista päivää kaikille ja ter´vetuloa uudet :wave:
 
Moikka!

Erehdyin sitten vahingossa lukemaan tältä palstalta kohtukuolema-juttuja... Ja nyt vauhkona vahtaan vauvan liikkeitä. Ei kyllä pitäisi tuollaisia lueskella tässä vaiheessa, kun muutenkin on mieli herkkä.

Hurjaa, miten äkkiä on aika mennyt! Kohtahan ekat kesämassut alkaa olla jo loppusuoralla. Joko ekat on mennyt viikon 30 puolelle...? Ainakin ihan kohta.

Irmeli onnea talokaupoista! :flower: Aika jännä toi neuvolassa sanottu "joku kalvo"-juttu. En ole kyllä koskaan kuullutkaan. Sen vain, että uudelleensynnyttäjällä kohdunsuu alkaa aueta yhtäaikaa kun kohdunkaula häviää, ensisynnyttäjällä täytyy kohdunkaulan hävitä ennenkuin kohdunsuu alkaa aueta.

Ihania masukuvia, miksi mä en saa aikaiseksi napata kuvaa ja laittaa koneelle...? Siinä menisi kaikki viisi minuuttia, jos sitäkään. Laiska akka olen.

Uusille tervetuloa! Peremmälle vaan, kyllä sekaan sopii!

Ja kivaa, kun taustailijatkin ilmoittelevat välillä kuulumisia! Aina välillä tulee mietittyä, mitä hiljaisemmille kuuluu, onko kaikki mennyt hyvin. Jännä, miten nettiyhteisöstäkin tulee tällainen "kaveripiiri", ihmiset tuntuvat tutuilta. (ja mistäs kukaan tietää, etten minäkin ole joku 60-v mies, joka on tärähtänyt ja tahtoo olla raskaanaoleva nuori nainen... No joo, huonoa huumoria, sori.)

Mä odotan mielenkiinnolla tota palautumista. Noilta pojilta on kroppa palautunut ihan suht nopeasti ja melko hyvään kuosiin. Raskauskiloja ei ole jääyt roikkumaan, mahanahka on hieman löysempi kuin ennen ja tissit ihan mennyttä. Moni vaan sanoo, että kolmannelta ei sitten enää palaudukaan niin helposti. Jos joku voi kumota tämän väitteen, niin ilahdun! :D

Nyt taistelen tässä itseni kanssa, että pitäisikö mun jaksaa leipoa opehuoneeseen jotain huomiseksi, sunnuntaina tulee neljännesvuosisata täyteen! En kyl jaksais. Ei siellä edes kukaan tiedä mun synttäreistä, taidan olla laiskis ja leipoa vaan kotiväelle... :p

Kreecher ja Antero 26+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 13:21 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Maariana... Joo, kyllä mä sain joulun alla allergialääkereseptin, mut ei se lääkäri ihan helpolla sitä kirjottanut. Mä siis tarttesin lääkkeet joulureissulle, koska en voinu olla käymättä paikassa jossa on kissoja ja mä oon niille tosi pahasti allerginen. Jos en ota nappia kutiaa silmät, vuotaa nenä, aivastuttaa ja hengitys takkuaa. Tarviin siis avaavaa piippua, jos en ota nappia etukäteen. Lisäks mulla on useita ruoka-aineallergioita ja niitä välillä tulee lisää... Oireista ei etukäteen uusien kohdalla tiedä, joten turvallisuussyistä pitää aina olla lääkettä mukana. Keväisin ja kesällä vaivaa siitepölyt, jotka myös käy pahimmillaan henkeen. Päivittäistä käyttö ei ole ainakaan tällä hetkellä, mut tolla Cetirizin-lääkkeellä (vai mikä se nyt oli) ei ole havaittu haitallisia vaikutuksia vauvan kehitykseen. Niitä ei kuitenkaan voi testata, joten näyttö on suppea.
On kyllä ihan totta, että vähän noista allergialääkkeistä on raportoitu raskausaikana. Tuon lääkesuosituksen olen saanut Hyksin Naistenklinikalta kysymällä. Kysyin vielä apteekissa ostaessani, että onko tietoa raskaudenaikaisesta käytöstä.

Joskus lääketeiteessä järkeillään niin, että jos hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, niin tehdään jotain/esim. käytetään tiettyä lääkettä. Eli jos esim. hengitys heikkenee ratkaisevasti jonkin allergeenin vaikutuksesta, alkaa se vaikuttaa sitä kautta myös sikiöön ja asiaan pitää puuttua ajoissa. Tämä esimerkki oli tietysti melko kärjistetty.
 
Tervetuloa kaikki uudet pinoutujat! :flower:

Raskausviikoista, jolloin lapset ovat syntyneet:
*esikko syntyi rv 39+6 :heart:
*kuopus syntyi rv 39+1 :heart:
Toivottavasti tämäkin lapsi ymmärtää syntyä ennen laskettua aikaa, ettei äidiltä ehdi hermot mennä... ;)

Lääkärineuvolakuulumisia tältä päivältä:
Äidin kuulumiset;
-painoa tullut peräti +800g/vk eli kiloja kertynyt raskausaikana 6,6kg
-RR 110/60
-Hb 125
-sf-mitta jo hurjat 27cm :ashamed:
-kohdunsuu kiinteä ja ulkosuu auki sormelle, mutta kohdunkaulaa jäljellä 3cm
Lapsen kuulumiset;
-painoarvio 1,1-1,2kg eli hieman keskikäyrän yläpuolella menee painossa
-asento raivotarjonta (jippii!) =)

Kaikki ok siltäkin osin, kun hoidin alkuviikosta Canestenin emätinpuikolla tuon alapään hiivisienitulehduksen pois ja lääkärin mukaan alakerta ihan normaalin näköinen... :LOL: :LOL:

Omaa napaa tuli taas koko teksti, mitäs muutakaan. :headwall: :saint:

Riina-Niina ja satuaarre 27+2
 
Kreecher,mä kumoon väitteen etteikö kolmannesta palautuis ihan yhtä kivasti kuin aiemmista.
Mullaon alle kuukauden olleet jokaisesta raskaudesta vyötärö paikoillaan.

Eli nou hätä!!
Nyt siis täällä jo neljäs raskaus ja viides lapsi siis tulossa.Ja uskon että bikinit menee kesällä päälle taasen!!

Irmelille isosti onnea uuteen kotiin.VOi että näin keväällä iskee kauhee muuttovimma,ostovimma ja haluais kaikkee uutta ja kivaa...No,jos uusin verhot ainakin!!
Ollaan kateltu uutta taloa mekin,mutta tosiasia on ettei me taideta löytää valmiina sellasta tarpeeks isoa eli rakentaminen olis meidän juttu,mutta tällä hetkellä se ei todellakaan ole!

5 makkaria on tällä hetkellä,mutta tosiasia on että enemmän tarvittais.
Mä haluasin vielä sellasen pukeutumishuoneen,siis huoneen jossa ois kaikkien vaatekaapit ja samalla kodinhoitohuone.Olis niin ihanaa kun ei tarvis pyykkihuoltoo harrastaa näin,eli juosta kori kädessä yläkerrasta alakertaan,huoneesta huoneeseen!
Olis yks huone jossa kaikilla oma kaappi.
Näin välttyis siltäkin että muksujen huoneessa on vaatetta lattioilla aina ja pölyjä keräämässä.

VOi että!
Mulla on se unelmakoti niin piirtynyt verkkokalvoille että näen jo sieluni silmin sen.Mutta ehkä muutaman vuoden päästä.

Mulla tänään iltamenoa,siis suht rauhallista on meikkikutsut ja saunomista.Otan iisisti,sillä tänään on ollut "huonompi" aamu.Maisa nukkui huonosti ja sen huomaa kyllä heti omassa voinnissa.

Ai juu,mulla kampaaja tänään!!Aattelin antaa ihan vapaat kädet,saa nähdä mitä tekee.Mulla tukka n.10 cm yli hartioitten takaa.Ehkä vetäsee lyhyeks..
Saa nähdä!!

Moikkis!
kata 29 tasan!! ELi joo,30 viikko alkoi!!! =)

ps. en ole moisesta kalvojutusta ikkuna kuullut!!Outoo,perin outoo..
 
Huomenta,

No kyllä muakin se kalvojuttu vähän ihmetytti. Et tarkottiko se jotain muuta ja ymmärsin väärin vai miten..

Elämä että on väsy.. Oli vissiin henkisesti niin uuvuttavaa käydä tarkastamassa se asunto, että nukahdin heti sänkyyn päästyä, nukuin mielettömän sikeesti enkä vieläkään ole oikeen hereillä..

Siel on hommaa ihan sikana ja kuukausi ja viikko aikaa. Onneks isommat, eli kylpyhuone/sauna ja keittiö rempat on vuodelta -05 ja meistä tosi hyvän näköiset. Mut kaikki muut sitte meneekin uusiks. En muistanu et se oli niin iso... Tai siis hyvähän se on, mutta ei meillä ole kalusteitakaan niin paljon :) Neliöitä ei ole enempää kuin 95 kahdessa kerroksessa, mut ihan valtavan isot huoneet. Ja Kata, siellä on just niin että vois sanoo että se vaatehuone on yks erillinen huone. Siellä vielä kun uusitaan kaikki hyllyt ja systeemit niin sinne mahdutaan vaiks kaikki pyörimään. MAkuuhuoneissa siellä ei ole kaappeja, mikä musta tosi hyvä juttu. Ja toisaalta kaikki kolme makkaria on niin isoja että jos ei vaatehuone enää riitä (??!), niin mahtuu kaapistot vaikka joka huoneeseen.

Nyt ei vaan oikeen tiedä et mistä sen remontin alottaa. Ja arvatkaa kiinnostaako sitäkään vähää olla enää töissä?? :whistle:

Selkä on nyt ihan muussina kun käytiin pari viikkoa sitten ostamassa massiivipuuta oleva ruokaryhmä ja eilen autoin miestä kantamaan sen pöytälevyn sinne sisään pois pakusta pyörimästä. Se paino aika paljon... Ja sen kyllä huomaa nyt. Vähän harmittaa että oon nyt näin avuton :ashamed: , ite kun oon tottunu auttaa knatnamaan pesukoneet ja sohvat. Nyt varmaan jos lasten pehmolelut saan kannettua niin hyvä juttu

:/

Mutta kyllä se siitä. Ja kun se remontti on valmis, tulee siitä ainaskiin meidän mielestä tosi hyvän näköinen ja käytännöllinen perheasunto. Ja sehän on tärkeintä :)

Muksaa päivänjatkoa kaikille!!!

Irmeli ja Niilo 27+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 22:07 Jonina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 13:21 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Maariana... Joo, kyllä mä sain joulun alla allergialääkereseptin, mut ei se lääkäri ihan helpolla sitä kirjottanut. Mä siis tarttesin lääkkeet joulureissulle, koska en voinu olla käymättä paikassa jossa on kissoja ja mä oon niille tosi pahasti allerginen. Jos en ota nappia kutiaa silmät, vuotaa nenä, aivastuttaa ja hengitys takkuaa. Tarviin siis avaavaa piippua, jos en ota nappia etukäteen. Lisäks mulla on useita ruoka-aineallergioita ja niitä välillä tulee lisää... Oireista ei etukäteen uusien kohdalla tiedä, joten turvallisuussyistä pitää aina olla lääkettä mukana. Keväisin ja kesällä vaivaa siitepölyt, jotka myös käy pahimmillaan henkeen. Päivittäistä käyttö ei ole ainakaan tällä hetkellä, mut tolla Cetirizin-lääkkeellä (vai mikä se nyt oli) ei ole havaittu haitallisia vaikutuksia vauvan kehitykseen. Niitä ei kuitenkaan voi testata, joten näyttö on suppea.
On kyllä ihan totta, että vähän noista allergialääkkeistä on raportoitu raskausaikana. Tuon lääkesuosituksen olen saanut Hyksin Naistenklinikalta kysymällä. Kysyin vielä apteekissa ostaessani, että onko tietoa raskaudenaikaisesta käytöstä.

Joskus lääketeiteessä järkeillään niin, että jos hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, niin tehdään jotain/esim. käytetään tiettyä lääkettä. Eli jos esim. hengitys heikkenee ratkaisevasti jonkin allergeenin vaikutuksesta, alkaa se vaikuttaa sitä kautta myös sikiöön ja asiaan pitää puuttua ajoissa. Tämä esimerkki oli tietysti melko kärjistetty.
Niin ja tostakaan lääkkeestä ei siis olla huomattu olevan haittaa sikiön kehitykselle. Kyselin sitä vielä apteekista lääkkeitä hakiessani sain kuulla suunnilleen koko litanian mitä koneelta löytyi. Lääkäri ensin sanoi, ettei raskaana olevalle ole olemassa sopivaa lääkettä, mutta suostui sitten selvittämään asiaa... Ei tuo nyt kovin epäsopivaltakaan vaikuta. Toki kannattaa välttää, jos ei ihan välttämätöntä se tarve ole. Niinhän aina kaikissa lääkkeissä.

Iho-oireisiin saattaisi olla apua myös jostain voiteista. Jos kuitenkin on useita oireita kuten mulla, on tabletit helpoin keino ehkäistä oireita... Ne kun usein tehoaa kaikkiin oireisiin. Mulla tosiaan on noi hengitystieoireet se haitallisin, joten se saattoi vaikuttaa reseptin myöntämiseen.

Toivottavasti Maariana saat oireisiin apuja.
 
Mä haluaisin sisustaa ja remontoida! Tai ehkä sitten kuitenkin vaan sisustaa. Saatiin nimittäin tämän nykyisen asunnon totaali-remontti (eli kaikki ensin auki raakabetonille ja sitten alettiin pakertamaan uutta) vasta reilu vuosi sitten valmiiksi. Joitain viimeistelyjä on tehty vielä tähän päivään saakka. Mies kun ei oikein jaksa innostua näistä sisähommista...

Meillä oli remontoimisen suhteen hyvä tilanne, ettei tarvinnut asua samaan aikaa. Ei tosin olisi pystynytkään kun koko asunto oli täynnä betonipölyä ja purkujätettä, vettä ei tullut ajoittain ollenkaan ja siis mitään pintoja ei säästetty, puhumattakaan keittiöstä ja kylpyhuoneesta. Edellisessä asunnossa oli mm. seiniin kiinnitetyt kirjahyllyt, jotka jäi sinne, joten kirjat ovat edelleen olohuoneen lattialla pinoissa :ashamed:

MUTTA nyt haluaisin niin kovasti ostella kaikkea ja sisustaa. Ikuisuusongelma eli rahanpuute se vain hiukan rajoittaa tätä intoani! Taas on sisustuslehtien sivut rullalla kun selailen ja haaveilen kaikesta "kivasta".

Pääseehän tässä kohta sisutamaan tuota meidän yhtä makuuhuonetta vauvaa varten. Mitäs sinne tarvii: hoitopöytä ja pinnasänky, joka kuitenkin aloittaa ensin meidän makkarista. Sitten varmaankin joku lipasto/kaapisto tms. niille vauvan tarvikkeille.

Kun ei ole sitä kirjahyllyäkään, meillä on tosi vähän tilaa ja laskutasoja kaikelle sellaiselle sisustustavaralle. Ikkunalaudat meillä on ja ne onkin jo aika täynnä tavaraa.

Täytyis nyt malttaa mielensä ja ostaa ensin vaikka niitä hyllystöjä ja sitten eteenpäin. Parveke meillä on niin pieni, että kun huomioi mahdollisen vaunujen vievän tarpeen (nukutusta varten) niin eipä siinä sitten paljon sisutettavaa tilaa parvekkeelle jää.
 
kolmas
Moro kaikille!

Että raivostuttaa tämä kaksplussan tekniikka; taas kirjoitin pitkän tarinan niin eikö tule error lähetysvaiheessa... mrrr...

Onnittelut Irmelille uuden kodin johdosta! :flower:
Ihan kateellisena täällä.. alkaa nuo 75 neliötä käydä ahtaaksi, varsinkin kun tämä kolmas on tulossa. Vielä ainakin vuosi kituutetaan, ja seurataan markkinoita jos vaikka löytyisi isompi meille lähialueelta..

Meillä on tosiaan nurkat täynnä tavaraa, makuuhuoneessakin on pari 'ylimääräistä' kaappia, mitkä on täynnä miehen ex-yrityksen tavaraa (mrr...) onneksi näistä päästään eroon, kun pitää raivata tilaa vauvan sängylle. Miehellä onkin tänään urakka edessä, kun roudaa tietokonenurkkauksen alakerran portaiden alta yläkertaan olohuoneeseen, ja sen jälkeen roudaa makkarin kaapit alakertaan.. ja minustahan tähän ei hirveästi ole apua.. Itselleni nuo huonekalujen muutokset on olleet yllättävän vaikeita, murjotin pitkän aikaa kun mies vaihtoi järjestystä olohuoneessakin.. (raskauden piikkiin kaikki..) kai se on sitä, että en tykkää että joka seinä on täynnä tavaraa vaan haluaisin avaruutta ja väljyyttä, mikä on mahdotonta näin pienissä olosuhteissa. Mies taas on asunut lapsuutensa pienessa kaksiossa (tai oikeastaan 2h+kk) 7 henkilön kanssa, joten hänelle tämmöinen ahtaus lienee kotoinen olotila.. Viime viikolla ostetttiin ex temporee vaunut vauvalle, mutta ei olla vielä raivattu tilaa niille varastosta, joten nyt ne pojottaa eteisen tukkeena.. onneksi saadaan ne portaiden alle nyt säilöön vähäksi aikaa.

Sorry tämä marmatus.. tänään on ollut vaikea päivä. Heti aamusta tunsin oloni niin väsyneeksi ja raskaaksi. Väsymys näköjään palasi heti kun töihin palasin loman jälkeen, saa nähdä miten tässä jaksaa pari kuukautta vielä.. Maha on kasvanut ilmeisesti vauhdilla parin viikon ajan. Eilen yritin joogata parin viikon tauon jälkeen, ja tunsin itseni niin kömpelöksi! Maha on jotenkin raskas ja kivikova, melkein koko ajan! Onko muilla tämmöisiä tuntemuksia?

Hassu kyseli omega-rasvahapoista. Täällä niitä ei suositella neuvolassa. Neuvolatädistä riippuu mitä sanoo; vanhempi henkilö sanoi mulle, että voi syödä kunhan ei sisällä A-vitamiinia, nuorempi henkilö (harjoittelija) sanoi, että ei suositella, koska niistä ei ole Suomessa tehtyä tutkimusta.. itse olen niitä käyttänyt, ja olen lukenut kansainvälisiä artikkeleja niiden vaikutuksesta sikiöön.

Jeps, pitänee jatkaa hommia. Hyviä vointeja kaikille ja hyvää viikonloppua! Ottakaa rauhallisesti, varsinkin te kaikki, joille lekuri on määrännyt lepoa! Irmeli anna miehesi hoitaa ne raskaat nostot, ja tee mitä pystyt. En pysty minäkään auttamaan miestän noissa huonekalujen muutossa, ja hyvällä omalla tunnolla voin jättäytyä koko asiasta.. ;)

=) kolmas + beba 25+4
 
Kreecher :wave: Täällä on tänään 29+0 , eli huomenna mennään jo viikolla 30, hurjaa!!!! Mies on jo aivan paniikissa, kun olen kertonut juttuja viikoilla 29 / 32 /34 syntyneistä tuttavien vauvoista :D No, eipä hän ole ainoa jota jännittää se tuleva h-hetki.

Mä olen nyt pari viikkoa sairaslomalla kipeän selän, sekä istumisvaikeuksien takia. Mulla on istumätyö, ja jo puolen tunnin yhtäjaksoinen istuminen tekee tosi kipeää alaselälle ja häntäluulle. Johtuu luultavasti asentomuutoksesta. Kävin äitiypolilla tutkimuksissa paineen tunnun (alapäässä) takia, ja siellä sit thetiin kaikki mahd. kokeet ja testit. Ja kaikki näytti olevan kunnossa:
-paikat kiinni ja kohdun kaula kiinteä
-vauva on niin ylhäällä kuin mahd, ja raivotarjonnassa, kuten on ollut koko raskauden ajan. Painoa oli
1338g :heart:
-pissassa oli proteiinit vähän plussalla, mut ei aiheuta vielä mitään toimenpiteitä. seuraillaan normaalisti neuvolassa, JOS se mahdollinen raskausmyrkytys olis puhkeamassa :(
Onko muilla pelkoa raskausmyrkytyksestä?

Tervetuloa uusille kesämassuille :flower:

Onnea uuteen kotiin Irmelille!!! Meillä alkaa ens viikolla julkisivuremontti, joka loppuu vasta heinäkuussa. Kiva sit sen nyytin kans tulla tänne hupun sisään poraamista kuuntelemaan :kieh:

Nyt mä taidan lähteä kauppaan, ja hakea tarvikkeet illan gourmet ateriaa varten (yllärinä miehelle). Hyvää viikonloppua kaikille massuille!!
 
Moi!

Joku tuossa joku aika sitten patisteli meitä hiljasempia kirjottelemaan kuulumisia, viimein sitten itteni sain jotain sepustaan.

Elikkäs täällä jatkunu tuon rakenneuktran jälkeen raskaus mukavasti, tosin melko pahoista supistuksista on välillä tullut kärsittyä. Tais olla myös katalla ja Irmelilläkin nuita supisteluja melko paljon. Onko teitä miten neuvottu "välttämään" supistuksia? Mun vaan käsketty maata, mutta tulee nuita kivuliaita supistuksia myös levossa. Alkaa tässä pikkuhiljaa pelottamaan, että ennenaikojaan syntyy..

26päivä on lääkäri äitipolilla, silloin myös ultrataan, mukava päästä taas vauvaa katsomaan. Kovasti tuo pieni möyryää masussa pitkin päivää :heart:

Niin tosiaan nuitten supistusten takia oon sairaslomalla tuonne äippäloman alkuun asti. Tässä meinaa jo päivät tulla pitkiksi kun ei taho tekemistä löytyä. Opinnot siis jäi mulla kesken, saikkua ennen painiskelin samojen opiskelutuskien kanssa kuin Pikkumyy ja Maariana. Nyt nekin sitten helpottivat.

Vauvalle on tavaroita jonkin verran saatu. Emmaljungan vaunut ja hoitopöydän&ammeen sponssas mun vanhemmat ja tuleva kummisetä =) sekä sellaisen turvakaukalon, minkä 'pohja' on kiinni autossa sponssas appivanhemmat. Miehellä on pinnasänky työn alla. Äitiyspakkaus tuli viikko sitten. Ite ei olla ku muutama vaate ja tuttiputeli ostettu. Ois kyllä huomenna tarkotus mennä anopin kans ostoksille (ilman miestä) nii saas nahrä miten paljon sitä tavaraa meikäläisen matkaan kertyy... :whistle:

Onko täällä muita joilla oman talon rakentaminen on aluillaan tai kesken? Miellä aletaan juur kesäkuun puolivälissä omaa taloa pykäämään ja vähän hirvittää kun vauva vasta syntyy nuilla seuduin ja melkolailla siis yksin joudun hoitamaan pientä, kun mies, isä ja appiukko rakentavat.
Ainakin muutama oli uuteen asuntoon muuttanut, onnea siis teille uuteen tupaan! (nimimerkit aina hukassa :ashamed: )

Ja joninalle onnittelut rouviintumisesta!

Paino pitäis saaha kuriin, viime neuvolaan (3vkoa sitten) oli paino noussu jo 8 kiloa... kääk!! Mutta kun tuo suklaa ja muu herkku vaan maistuu.. Ja maha silti niin pieni, että kaikki luulee että meiän (isokokoisella) vauvalla ei ole kaikki hyvin.. Jokos Pepsukan maha on alkanut kasvamaan?

No eiköhän tässä ja taas tullu runoiltua.. Profiilissa päivitettyä kuvaa.

KuuttiPieni & Hilmuska 27+2
 
Kuuttipieni,kiva kuulla sustakin!!Aatella etttä joku tuntee vielä että masu on pieni,musta tuntuu että nahka räjähtää kohta!!!
Kuvastakin kyllä näkee että kiristys on aikamoista...

Mulla on nahkaaiemmin kyllä antanut periksi,koskaan ei ole raskausarpia tullut.
No,mene ja tiiä-ehkä tä viimeinen tuo arvet tullessaan.

Kovin on monella ikäviä supisteluja.Mua käskettiin levon lisäks laittamaan tiiliskivet sängynjalkopäädy alle,jotta nousee jalat ja lantio kattoon!!
NÄin sais paineen pois lantiosta kun poikanen painaa ulos jo kovaa vauhtia.

Mä jotenkin olen rauhallisin mielin silti,taikka sitten tyhmä.Musta tuntuu että pääsen hyvin tuonne toukokuulle.
Nyt alkaa olemaan viikot tuon hepatoosin vuoksi kohta käsillä,mutta ainakin 36 viikolle mennään vaikka pahana tuo iskisikin.

Monella on kovaa sisustus/pesänrakennusviettiä!!Tä kevät tekee sen!!

Tekee mieli ees verhot uusia ja mulla on tosi turhautunut olo kun ei sais mitään tehä..
MOnasti olen yksin vaihtanut järjestystä,pyyhe vaan piirongin alle ja raskaskin huonekalu lähtee suorastaan lentoon!!!

Mutta nyt ei kait parane ruveta moiseen..
Vähän masentaa että jos ei ennen vauvaa enää voi tehdä mitään isompaa.
Ehkä vikoilla viikoilla uskaltaa.

Ketähän saa ekana kesävaavinsa??
Mä luulen että joku ihan yllärinä,joku kellä ei ole supistellut ees ja yks kaks on vauva maailmassa..
Mutta toivottavasti ei vielä ainakaan pitkään aikaan.

Maisa on syntynyt 1.7 joten olen ollut tässä alkupään porukassa siinäkin.
La oli 10 päivä.

Kaksoset on syntyneet 31.5 ja la oli 16.6

esikoinen 15. 12 ja la oli muistaakseni 20.12
Oli melkein jouluvauva!

Muut onkin kesävaaveja... =)

Kampaajalla käyty ja takatukka lyheni n.20 cm!!
On tosi pirtee olo!!
Kerroksia tuli useita ja sivuilta on pidempi kuin takaa.Mies on varmaan aika "kauhuissaan" hänen mielestä pitkä tukka on ainut oikee ja vielä kihara!

Tottuu varmasti tähänkin.

Onko muut aatelleet hemmotteluja itelleen?Mä olen menossa intialaiseen päähierontaan ja ihonpuhdistukseen.JAlkahoidon aattelin varata huhtikuulle.
Mies on innokas näihin sillä saa mut niin hyvälle mielelle.

Olen miettinyt tähän ihon kutinaan,tä kun ei ole hepatoosia kun arvot oli ok,SUP-hoitoja?
Ne ovat raskaana kuulemma ok ja voivat auttaa ihon kutinaan.

Onko kukaan käynyt moisessa?

Nyt ruuanlaittoon ja illanviettoon,meikkikutsuille!!

Tähtitaivas,samoissa mennään!!Aika hauskasti meillä oli liki sama painoarvio,katoin papereista 1328 g!!

kata 29+0
 
Moi,

ihana aurinkoinen sää ainakin täällä ja minä parka poloinen -töissä :\| ei kivaa...

Joku tuossa kyseli noita aiempien lasten "syntymäviikkoja":
-eka syntyi tasan rv 40
-toka rv 39+6
-kolmas rv 39+6
-neljäs rv 38+6
eli melko täsmällisiä lapsia :D ainakin syntymäpäivänsä suhteen...

Ihanaa että muillakin alkaa tämä seesteinen ja energinen keskiraskaus kääntyä väsymyksen puolelle. Siis ihan kiva ettei ole ainoa joka täällä valittaa väsymystä -taas kerran.

Mutta nyt on vaan niin väsy ettei jaksa enempää edes kirjoittaa...

terv. tinzu ja toivo 28+6
 

Yhteistyössä